Data teampresentatiesquote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12
Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
Bij wielrennen ook: Criteriums betalen voor de grote namen. Maar ook de kleinere wielerkoersen (in de dorpen enzo) betalen wel startgeld voor de 'lokale namen'.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:50 schreef Ared het volgende:
[..]
Misschien kun je het vergelijken met tenissen. Als ik me niet vergis betalen "kleine" toernooien grote bedragen startgeld aan toppers om ze te lokken, terwijl de mindere goden blij mogen zijn dat ze überhaupt uitgenodigd worden. Ik meen me te herinneren dat die aanwezigheidspremie meer kan zijn dan het prijzengeld, maar zeker ben ik daar niet van. Ik geloof dat het bij marathons ook zo werkt.
hier een compilatie filmpje van 2006. Op 3.40 zie je heel duidelijk de ''pre''-bridgewing flexen. Naderhand hebben ze die mooie tunneltjes eromheen gemaakt wat het probleem ''oploste''quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Giem het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
Ik wilde de afbeelding uit het vorige topic gebruiken maar die was niet meer te vinden.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?
Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?
[ afbeelding ]
(PNG : Portable Network Graphics )
Opvallend dat sinds de FIA afgestapt is van het systeem waarbij alleen de beste zoveel resultaten (meestal 11 iirc) meetelden voor het kampioenschap, alleen 2008 een andere kampioen opgeleverd zou hebben.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.
De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.
<snip>
quote:Gascoyne seeks Force India damage
Force India's former Chief Technical Officer Mike Gascoyne is suing the team for damages of more than £2 million over his dismissal at the end of last year, autosport.com has learned.
Gascoyne had his contract with the team terminated in November 2008, 12 months before his original three-year deal with them was due to come to an end.
Unhappy about what happened, he has now lodged legal paperwork in London's High Court for damages caused by his dismissal, plus other incidental costs.
Gascoyne is seeking the full $2.5 million (USD) wages that he was due for the final year of his deal, plus at least a percentage of the potential $5 million (USD) that he could have earned had he taken up a two-year contract extension option.
Life insurance cover claims, plus incidence of taxation and interest, are also mentioned in the writ that has been lodged with the High Court.
Gascoyne parted company with the team in November last year as team principal Vijay Mallya conducted a management reshuffle brought about by the outfit's switch to Mercedes-Benz engines.
Mallya said at the time: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.
"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity."
Prost op 5, dan ben ik met terugwerkende kracht voorquote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.
De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.
1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.
Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.
Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.
Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Legoquote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!
quote:Nieuw Amerikaans team?
A new Formula One team is under wraps in America and set to be launched officially later this month, it is reported on Wednesday.
The team, whose logo can be previewed at 'usf1.com', is fronted by F1 stalwart and broadcaster Peter Windsor, and American Ken Anderson, of IndyCar and NASCAR fame but also former Ligier Technical Director.
Briton Windsor, 56, has worked for Williams and Ferrari, but is best known today as a television pundit and writer.
The German website motorsport-total.com claims USF1 intends to make its Grand Prix debut in 2010, and already has the blessing of F1 Chief Executive Bernie Ecclestone.
The team will have the slogan 'Made In America' and be headquartered in the heart of NASCAR-country in Charlotte, North Carolina.
Reportedly, an agreement to use the new Windshear wind tunnel in North Carolina is already in place, while USF1 intends to be a showcase for American technology and US-born drivers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |