Ligt dit aan mij of hoe zit dat...quote:Op Saturday 17 March 2007 @ 11:31 schreef silviodante het volgende:
[..]
waarom wil die dat niet omdat ie gewoon alleen nederlanders in het kabinet wil met een nederlandse achtergrond en ik vind dat normaal hoor.Dit doen ze ook in veel meer landen zoals Australie dus ga niet zeggen dat dat racistisch is.
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Kan vooral met de bij velen nog aanwezige culturele component te maken hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:
"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
Kan te maken hebben met een inhoudelijk oordeel over de religie.quote:"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
zijn joden volgens jou een ras? of aanhangers van een religie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:
[..]
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.
Josti
Die zijn gewoon gek, maar het is geen ras.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
of aanhangers van een religie?
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:
[..]
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.
Josti
een neger is ook geen rasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
Als je gewoon om je heen kijkt en ziet hoe iedereen, en ook officiële instanties omgaan met begrippen als etniciteit, ras, nationaliteit en religie, zie je dat voortdurend die termen door elkaar heen worden gehaald. Dat wijst er niet zo zeer op dat de term verkeerd wordt gebruikt, maar dat de termen/begrippen zelf niet makkelijk af te kaderen zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Ik kon d'r wel om lachen, maar erg hè, als je bij je pietje gepakt wordt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:09 schreef decynischebever het volgende:
[..]
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef NeuktMutantMekiInAnus het volgende:
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen
zo weer wat geleerd.
Je voorbeelden sloegen de plank mis.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Wat een huillietopic weer.
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug willen sturen naar het land van herkomst, ondanks het feit dat ze een Nederlandse nationaliteit hebben en geen moslims in het kabinet willen. Dan ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je voorbeelden sloegen de plank mis..
Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
Ondanks je mooie gebruik van 'ergo' lijk je geen held te zijn in argumenteren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
DNA Tribes ... de zegmaar moderne versie van "ras".quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:07 schreef boyv het volgende:
een neger is ook geen ras
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Al ruim 20 jaar? Nou, dan wordt het toch tijd dat dit verandert?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Dat is hetzelfde als nu, alleen toen werden ze monddood gemaakt en nu kan dat niet meer, dankzij de technologie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet doodquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden?.
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
Ga jou nou eens een keertje de maatschappij verkennen, dan praten we daarna verderquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebbenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:
"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
de grens is het opzettelijk beledigen wat mij betreft. Als ik zou zeggen dat ik de Islam een kutreligie vind, mag ik dat zeggen omdat ik niet de intentie heb om daarmee een Moslim te beledigen (hoewel die Moslim zich waarschijnlijk wel beledigd voelt)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
Of dan die mensen die vinden dat ze niet beledigd mogen worden, anders worden ze agressief.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.![]()
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes omquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......![]()
Erg irritant.
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verderquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om![]()
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
Joden ook nietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
En wat als je zegt "Ik wil eigenlijk helemaal geen nazi's in het kabinet"? Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is, je kunt het onwenselijk vinden dat bepaalde ideeen een voedingsbodem in het kabinet hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...
...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".
Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
Nee maar het is net zo goed verboden en niet minder erg naar mijn meningquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verder
Ow ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet dood
gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebbenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt... enzo..
En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Ik hoor het haast nooit, maar lees het vooral.. Ik heb namelijk niet zo gek veel Nederlandse vrienden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om![]()
Dat is inderdaad gek, ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebben
Waarom is de tem racist misplaatst.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef Integrity het volgende:
De term racist is een beetje misplaatst in dit topic. Discriminatie kan ik me nog in vinden. Generalisatie ook.
Discrimineren mag niet, beledigen wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:40 schreef belsen het volgende:
[..]
Waarom is de tem racist misplaatst.
Racist wil zeggen dat je onderscheidt (discriminatie) maakt tussen bepaalde rassen (in dit geval bevolkingsgroepen), dat is precies wat ik beschrijf.
Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepterenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?
Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
Wat mij betreft mag beide niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Discrimineren mag niet, beledigen wel.
afgaande op de reacties hier: ze willen het niet horen van zichzelf, want racisme is nog steeds "not done", maar hun mening hebben ze wel. Dan geef je het een andere naam (realisme ofzo) en dan is het opeens wel acceptabelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef belsen het volgende:
[..]
En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.
Dus ontopic: Waarom willen mensen dat niet horen van zichzelf?
Of zien ze het zelf niet?
Volgens Joden is het jodendom wel overerfelijk van moeder op kind. Foei je hebt ze beledigd want ze zegt dat dat niet waar isquote:Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is,
Hoezo dan? Vrijheid van meningsuiting is een vrijheidsrecht behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. Ergo enerzijds is meningsvrijheid niet absoluut en anderzijds praten we dan over censuur (waar toestemming verleend moet worden voor uitingsvormen).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.
Ook moslims onder moslims zitten racisten, fair point.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?
Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
Nou, dan noem je het discrimineren met de bijbehorende discriminant.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
Voor een geloof kies je, voor een huidskleur/ras niet.
Het is geen racisme mensen aan te spreken op een -naar jouw inzicht- gevaarlijke of foute keuze.
Zometeen mag je geen kritiek hebben op liberalen omdat je dan het liberale ras beledigd?
Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
ik weet niet of "bemiddelen" is wat we zouden moeten doen. Ik ben van mening dat wij als samenleving zeker eisen mogen stellen aan mensen die hier willen wonen en leven. Dat betekent wat mij betreft ook dat we de plicht hebben om keer op keer op keer in gesprek te gaan met die groepen die niet leven volgens onze normen en waarden. Dat gesprek kan ook respectvol gevoerd worden, zonder beledigingen over en weer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef Masterix het volgende:
[..]
Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?
Dat is het resultaat van jouw benadering: de totale schuld bij de ene partij leggen, je eigen partij dan vooral, want anders "verlagen (we ons) tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren".
Volgens mij werkt dat niet.
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wil moslims het land uit, dan ben ik nog geen racist want de islam is een religie, geen ras.
Hee, ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!
Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???
Inderdaad.
Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspildquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.
Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Daarom citeerde ik het ook.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?.
.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
Bullshit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:
Nee, de religie is in dit geval het ras.
Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
In de praktijk doen we dit wel:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
Je bedoelt zoals eenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...quote:
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.
Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.
Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:
[..]
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
ahaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.![]()
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.![]()
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partijquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.
Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
<kreun>quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:
Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.quote:en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
Ik volg de beste man niet op de voet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik volg de beste man niet op de voet.
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
<kreun>
Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".
Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.
Erg he? Sew me...
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.quote:Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.
Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy) maar we durven niet te zeggen waarom.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.quote:Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...
Nee, zo komen we verder.
Not.
Alleen impliciet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?quote:
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.quote:
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.quote:Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.quote:maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen..
[..]
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.
Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.quote:Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Geen moeite meequote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigenquote:En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).quote:Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.quote:En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...quote:Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?quote:Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.quote:Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.
Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Dan ben je wel even bezigquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Het probleem is juist dat het ervan stikt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.
Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland haddenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
En? Heb je nu herpes ervan gekregen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Wat moest je daar dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden![]()
In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
Dat was een leuke aflevering, ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument wasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merktquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef gelly het volgende:
[..]
In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.
Laat ik je uit je droom helpen, Hongarije is zelfs minder christelijk dan NL.
Joh...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen,
Dat is zeker goed te merken....quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deurquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.
Ik ben op de eerste plaats loyaal aan NL want daar ben ik opgegroeid, heb de kans gekregen om te studeren, te werken en in later stadium een zelfstandige onderneming te starten. Niets mis mee.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?
Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nederland:quote:Religions:
Roman Catholic 51.9%, Calvinist 15.9%, Lutheran 3%, Greek Catholic 2.6%, other Christian 1%, other or unspecified 11.1%, unaffiliated 14.5% (2001 census)
quote:Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deur![]()
En hoeveel belijden het geloof werkelijk? Ik kan je verzekeren, bijna niemand.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:
Hongarije:
[..]
Nederland:
[..]
Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.![]()
Maar nog minder dan in NL?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En hoeveel belijden het geloof werkelijk? Ik kan je verzekeren, bijna niemand.
Vragen naar de bekende weg is dat.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?
Hoe merk je dat dan?
Wat versta je onder belijden ? De meeste moslims en christenen belijden hun geloof op dezelfde oppervlakkige manier : bidden voor het eten, enkel met kerst naar de kerk, ramadan uit traditie ipv overtuiging en het vieren van het slachtfeest omdat dat nu eenmaal hoort. Geloof is meestal een traditie ipv overtuiging, bij moslims en christenen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Precies de goede omschrijving.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:08 schreef Masterix het volgende:
[..]
..en het zijn me een stelletje profiterende klaplopers hoor, die Pireziërs...
Damn, ik ben geen racist, maar Pireziërs, dat zijn gewoon geen mensen. Die hebben geen beschaving, geen moraal, geen enkele waarde.Ze doen nooit iets goeds, doen niet aan wetenschap of aan kunst (mag denk ik niet van hun profeet, weet ik niet precies) en wat ik vooral walgelijk vind: Pireziërs hebben principieel nooit seks met iemand tussen de 18 en 66: hoe ziek ben je dan?
Kerel, hou op, je bent diverse malen gebanned vanwege racistische uitspraken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben geen racist
O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet mee lastig vallen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg is dat.
Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.quote:
Veel te veel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:14 schreef Doc het volgende:
[..]
O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet wel mee lastig vallen?
Beste Nikita, het punt is dat er MEER Mosliims zijn die hun geloof in stilte belijden zonder daar jou mee lastig te vallen. Alleen ZIE je die niet. Of denk je dat ze er niet zijn doordat je geen last van ze hebt?quote:
Noem eens een percentage ? Zover ik weet zijn er enkele honderden extremisten op een groep van 1 miljoen. Elke extremist is er 1 teveel, maar ik naam aan dat je de gemiddelde Nederlander ook niet afschrijft op het bestaan van een groep van honderden rechts-extremisten.quote:
Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.
En hen wordt geen strobreed in de weg (meer) gelegd.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
Er lopen er aardig wat rond hier op fok, ook in POL trouwens.
Nou, iig enorm achterlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
Echt slim ben je nietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
Sommigen zelfs van overzees.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
Er lopen er aardig wat rond hier op fok, ook in POL trouwens.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:44 schreef Sargon het volgende:
[..]
waarom niet, het heeft me nooit enig negatief effect opgeleverd
Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?
Hoe komt het dan dat die enorme fout inhet CIA factsheet is geslopen?
Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.
En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.quote:Ik denk dat het eerder te maken heeft met "als de ouders" van oorsprong katholiek zijn is het nageslacht ook katholiek of laten kinderen dopen "omdat het eenmaal zo hoort" en vervolgens doen ze er hun hele leven er verder niets meer mee.
Zelf ben ik ook in "naam" katholiek omdat mijn ouders vlak na mijn geboorte mij hebben laten dopen.
Vandaar dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?
[..]
En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.
Zo, toe maar. Dat is niet mis.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vandaar dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzen
De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Eerwraak issue
Meisjesbesnijdenis problemen
Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka gejengel
Roep om censuur op cabaret, films
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Speciale scholen voor moslims
Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Halal slachten
Moslima zwemuren
3e generatie taalachterstand
Enzovoort
Wereldwijd moslims die elkaar afslachten
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
enzovoort..................
Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durvenquote:
en hoeveel moslims doen niet hetzelfde?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hihi.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:14 schreef DennisMoore het volgende:
Hihi, laten we er lekker gekscherend over doen!.
http://www.steynonline.com/content/blogcategory/14/70/quote:THE MODERATE MOSQUE Print E-mail
Wednesday, 21 February 2007
“Mosque” is a term that covers a multitude of architectural sins these days, but the one at Regents Park in London is the real deal. Big golden dome above the tree tops, 140-foot minaret. I used to live nearby and I must have strolled past it hundreds of times and, if I ever did give it a second glance in those days, it was only to marvel: “Wow! That Hindu temple is totally awesome.”
I walked by it the other week for the first time in a long time. How did it get to sit on such a piece of prime London real estate? Well, you can thank His Majesty’s Government for that. In 1940, they allocated a hundred thousand pounds to buy land for a London mosque. The British Empire had millions of Muslim subjects and on the whole they’d been supportive of the war effort and it seemed appropriate that this should be acknowledged in the heart of the metropolis. King George VI opened the Islamic Cultural Centre on the site in 1944. It’s the best attended mosque in Britain. If there is a “moderate” Islam in the west, this is it.
So what goes on there? Well, if you swing by the bookstore, you can pick up DVDs of hot preachers like Sheikh Feiz, who does these hilarious pig noises every time he mentions the Jews – “Oh, Muslim, behind me is the Jew. [snort-snort] Come and kill him. [snort-snort].” You can also buy tapes from Sheikh Yasin, a celebrity American “revert” (ie, convert) to Islam, in which he explains that you should “beat women lightly”, and that a Muslim can never be friends with a non-Muslim, and that Christian missionaries deliberately introduced Aids to Africa by putting it in the vaccines for other diseases. Another “revert”, Jermaine Lindsay, got the jihad fever at the mosque and then went and self-detonated in the July 7th bombings.
If the Regents Park Mosque has been “radicalized”, then there are no non-radical mosques.
When I lived in the neighborhood, you’d see t-shirted tourists snapping each other with the dome in the background. That’s what it was for most of us: an exotic backdrop. Inside, one assumed, they talked about Allah and Mohammed, and where’s the harm in that? We looked on it in multicultural terms – that’s to say, as a heritage issue: a link for immigrants back to the old country. It never occurred to us that it was an ideological bridgehead. But listen to Dr Ijaz Mian, secretly taped by Britain’s Channel 4 at the Ahl-e-Hadith mosque in Derby:
“King, Queen, House of Commons: if you accept it, you are a part of it. If you don’t accept it, you have to dismantle it. So you being a Muslim, you have to fix a target. There will be no House of Commons. From that White House to this Black House, we know we have to dismantle it. Muslims must grow in strength, then take over… You are in a situation in which you have to live like a state-within-a-state - until you take over.”
Where’s the religious content? Where’s the contemplation of the divine? Don’t look for it at the Sparkbrook mosque in Birmingham recently praised by Tony Blair for its contribution to tolerance and diversity. Last June they were celebrating the killer of a British Muslim soldier in Afghanistan:
“The hero of Islam is the one who separated his head from his shoulders.”
These aren’t sermons and these men aren’t preachers. They’re ideological enforcers on an explicitly political project with branch offices on Main Streets across the western world. Imagine the Second World War with St Adolf’s Parish Church on every English village green, or the Cold War with a Soviet Orthodox Church in every mid-sized town in all 50 states.
Dr Mian trained in Saudi Arabia. The bookstore at the Regents Park Mosque is run by a company headed by a Saudi diplomat, Dr Ahmad al-Dubayan. The Saudis control mosques, and schools, and think-tanks, and prison chaplaincy programs and much else, too. I’d be calling for a blue-ribbon commission to investigate Saudi subversion of the US but pretty much everyone who’d wind up sitting on it would be on the Saudi gravy train one way or another. As Christopher Hitchens put it:
“If, when reading an article about the debate over Iraq, you come across the expression ‘the realist school’ and mentally substitute the phrase ‘the American friends of the Saudi royal family,’ your understanding of the situation will invariably be enhanced.”
Very droll. The trouble is there are so many “American friends of the Saudi royal family”. Jimmy Carter’s Carter Center was founded on King Fahd’s mountain of cash and, in the last year, its biggest donors included Saudi Prince Al-Walid bin Talal. It never occurred to me in the fall of 2001 that five years on nothing would have changed, except that we’d be shoveling even more gazillions of petrodollars into Saudi Arabia and they in turn would be shoveling even more back at us in a brilliantly synergized subversion operation, funding not only the radical imams and their incendiary progeny but also the think-tanks and study groups and Nobel Prize winners who ponder the best way to appease them. The Saudis are hollowing out Britain from within, and in America are hollowing out significant non-military components of national power - diplomatic, academic and cultural. Listen to the men in those mosques and then ask: Where’s our ideological offensive?
Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durven
Klopt, er bestaan alleen moslims en ongelovigen en het is de heilige taak van de moslims de ongelovigen te bekeren en anders te doden. Toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
Je noemt allerhande dingen die of niet op Nederland betrekking hebben of niet op de islam betrekking hebben maar op cultuur, of dingen waar anti-islamisten drukte over maken en moslims niet, politieke conflicten etc.quote:
Volgens een wreed historisch figuur die noch lezen en schrijven kon wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt, er bestaan alleen moslims en ongelovigen en het is de heilige taak van de moslims de ongelovigen te bekeren en anders te doden. Toch?
Precies, en joden zijn uit op werelddominatie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De gematigde moslim bestaat niet!
O, jij vindt van niet?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens een wreed historisch figuur die noch lezen en schrijven kon wel.
Ja, echt. Wie had ooit verwacht dat elke vrouw in Nederland gedwongen werd met een hoofddoekje op te lopen? Wie had ooit kunnen denken dat het paleis op de Dam de grootste moskee van Nederland zou worden? Hoe heeft het zover kunnen komen dat wij officieel een provincie van Marokko zijn? Hoe hebben wij ooit de oorlog aan Israel en de VS kunnen verklaren? Waarom zagen we het niet aankomen dat Balkenende op de staatstelevisie in een live-show onthoofd zou worden? Wat zijn we blind geweest voor het gevaar van de halve maan. Sorry, hadden we maar geluisterd naar de doemprofeten onder ons, maar nu, nu is het te laat. Vergeef ons God, vergeef ons onnozelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
en dat is een probleem omdat...?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
en dat is een probleem omdat...?quote:De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
zolang ze daarmee geholpen worden wie ben jij dan om hun dat recht te ontnemen om specifiek geholpen te worden...?quote:Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
quote:Eerwraak issue
dat is een cultuur issuequote:Meisjesbesnijdenis problemen
dat mogen Joden ook niet maar fatsoensnormen zijn nou eenmaal gerelateerd aan handjes geven... gewoon erg opgeblazen gejengelquote:Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
hmja, ik vind het ook niet staan enzo maar hoe men zich wil kleden is niet aan mij om dat te veroordelen...quote:Burka gejengel
Dat lijkt me een gewoon recht om te doen, dat doen wel meer groeperingenquote:Roep om censuur op cabaret, films
die mogen dan ook op het vliegtuig terugquote:Haatpredikende imams
dat was vooral dommigheid en suf jaquote:Hysterie om cartoontjes
Er zijn ook gereformeerde, protestante en katholieke scholengemeenschappenquote:Speciale scholen voor moslims
zolang het niet de functie van het werk beinvloed... waarom niet?quote:Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Gewoon via een slachterij moet dat toch niet boeien...quote:Halal slachten
Tís suf jaquote:Moslima zwemuren
Dat lijkt me meer een sociaal probleem, niet moslim gerelateerdquote:3e generatie taalachterstand
lijkt me niet echt moslim specifiek en gebeurd overalquote:Enzovoort
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
Precies.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik weet niet waar, maar het zal. Ik zie nog steeds meer leegstaande kerken, dan nieuwe moskeeën.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In Casablanca zie je niet zoveel hoofddoekjes en om eerlijk te zijn ook in Nederland zie je er heus niet zoveel.quote:De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Het zal nodig zijn, maar (kinder)mishandeling komt in alle lagen van de bevolking evenveel voor.quote:Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Gebeurd sporadisch, moet hard tegen opgetreden worden.quote:Eerwraak issue
Komt voor in Afrikaanse (moslim)tradities, heeft niets te maken met het overgrote deel van de moslims in Nederland.quote:Meisjesbesnijdenis problemen
Dat zijn uitzonderingen waar tegen opgetreden moet worden.quote:Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka's zijn uitzonderingen, het wordt groter gemaakt dan het is door lieden als Verdonk en Wilders. Mijn opinie: laat ze maar rond spoken, dan leren ze het het snelste af.quote:Burka gejengel
Die roep komt niet uit de moslimhoek.quote:Roep om censuur op cabaret, films
Moet tegen opgetreden worden, evenzozeer tegen haartpredikende dominees.quote:Haatpredikende imams
Dat was voornamelijk in Saudi Arabië.quote:Hysterie om cartoontjes
Net als speciale scholen voor Katholieken en Prostestant-Christelijken. Lijkt mij het toonbeeld van integratie.quote:Speciale scholen voor moslims
Die eisen zijn er niet.quote:Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Iedereen is tegen dierenleed en ook hierover is nog weer veel onduidelijk.quote:Halal slachten
Net zoals vroeger in Nederland, het zijn misschien onze normen dat we met onze washandborsten over het strand paraderen in veel culturen wordt dit verafschuwd. Persoonlijk niets mis met een uur zwemmen voor vrouwen, zelfs Duinrell heeft in verband van de overlast door jongens een apart damesuur ingevoerd.quote:Moslima zwemuren
Omdat de overheid hier nooit op heeft ingezet en daarnaast valt dat in veel gevallen reuze mee, gezien het succes van jonge moslimdames in het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs.quote:3e generatie taalachterstand
Rust mijn zaak.quote:Enzovoort
Heeft niets te maken met de Nederlandse situatie.quote:Wereldwijd moslims die elkaar afslachten
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
flikker toch op met je bekrompen gedachtengoed, jij bent geen haar beter dan een willekeurige fundamentalist, je superieuiteitsgevoel druipt van elke post af en wie ben je nou eigenlijk... gewoon een persoontje wat haar plezier in het leven reflecteert aan anderen.... hoe bevredigend is je verzuring...?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeker veel zou men al te graag als een wet ingevoerd willen hebben wat ik noemde.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Je noemt allerhande dingen die of niet op Nederland betrekking hebben of niet op de islam betrekking hebben maar op cultuur, of dingen waar anti-islamisten drukte over maken en moslims niet, politieke conflicten etc.
Je noemt zelfs dingen op waar je als Nederlands staatsburger gewoon recht op hebt, en jij verdraait het alsof het rechten zijn die moslims willen invoeren![]()
kryptofunddamentalisten zoals jij zouden maar al te graag jullie denkgoed op ze af willen schieten huh?quote:
Dubieus, maar fair.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben geen racist en ik laat me ook niet beledigen en in een hoek zetten door fascisten. Als ik niet met een neger om wil gaan, dan is dat niet vanwege racistische motieven, maar omdat ik hem persoonlijk gewoon niet mag. Moet ik soms ook voor iedere blanke die ik niet mag argumenten geven ofzo?!
Als ik geen moslim in de kamer wil, dan is dat niet uit racistische overwegingen, maar omdat ik het onwenselijk acht dat iemand die notabene zelf zegt niet loyaal aan Nederland te zijn onder leiding van een buitenlandse dictator invloed uitoefent op ons land.
Als ik geen extreme invasie wil in ons land, dan is dat niet omdat ik buitenlanders haat, maar omdat ik trots ben op mijn eigen land en cultuur en dat graag wil behouden.
En daarom ben jij tegen 'de moslims' en daarom dus een racist en zo te horen een speelbal van Geert Wilders.quote:Als ik me op moslims richt, dan is dat niet omdat ik moslims haat, maar omdat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, de grootste groep allochtonen vormen EN ik van alle andere 400+ nationaliteiten in Nederland geen last heb.
Omdat ik niets wat communistisch is aanhang?quote:Nu de hamvraag aan TS: waarom geeft JIJ niet toe een communist te zijn?
't Is sowieso gelul in de ruimte. Er zijn zo'n 350 moskeeen in Nederland. Dat is 0,79 moskeeen per gemeentequote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik weet niet waar, maar het zal. Ik zie nog steeds meer leegstaande kerken, dan nieuwe moskeeën.
maar het bekt zo lekker hequote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Is sowieso gelul in de ruimte. Er zijn zo'n 350 moskeeen in Nederland. Dat is 0,79 moskeeen per gemeente![]()
En bovendien zijn de meeste moskeeen gevestig in voormalige kerken en leegstaande bedrijfsruimtes.
Wat nou moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond![]()
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, echt. Wie had ooit verwacht dat elke vrouw in Nederland gedwongen werd met een hoofddoekje op te lopen? Wie had ooit kunnen denken dat het paleis op de Dam de grootste moskee van Nederland zou worden? Hoe heeft het zover kunnen komen dat wij officieel een provincie van Marokko zijn? Hoe hebben wij ooit de oorlog aan Israel en de VS kunnen verklaren? Waarom zagen we het niet aankomen dat Balkenende op de staatstelevisie in een live-show onthoofd zou worden? Wat zijn we blind geweest voor het gevaar van de halve maan. Sorry, hadden we maar geluisterd naar de doemprofeten onder ons, maar nu, nu is het te laat. Vergeef ons God, vergeef ons onnozelen.
Moskeeën zien er ook wel een beetje uit als paddestoelen.quote:
Ahhhhhh, lange moslimtenen, sorry hoor dat je je voet onder mijn naaldhak plaatste.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:33 schreef Re het volgende:
[..]
flikker toch op met je bekrompen gedachtengoed, jij bent geen haar beter dan een willekeurige fundamentalist, je superieuiteitsgevoel druipt van elke post af en wie ben je nou eigenlijk... gewoon een persoontje wat haar plezier in het leven reflecteert aan anderen.... hoe bevredigend is je verzuring...?
Als ik nu een link plaats naar een column "de gematigde islam bestaat wel" dan heb ik weer gelijk ofzo?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahhhhhh, lange moslimtenen, sorry hoor dat je je voet onder mijn naaldhak plaatste.
Gematigde islam bestaat niet
nee hoor ik heb niet zulke lange tenen en verdedig al helemaal de moslims niet, maar een van de eerste kenmerken van een nationalistisch gedachtengoed is het de schuld geven van een gehele groep voor het leed wat enkelen je aandoen....quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahhhhhh, lange moslimtenen, sorry hoor dat je je voet onder mijn naaldhak plaatste.
Gematigde islam bestaat niet
Ja, is allemaal waar. Maar je vergeet: islam is vrede.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Eerwraak issue
Meisjesbesnijdenis problemen
Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka gejengel
Roep om censuur op cabaret, films
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Speciale scholen voor moslims
Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Halal slachten
Moslima zwemuren
3e generatie taalachterstand
Enzovoort
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
450 moskeeenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Is sowieso gelul in de ruimte. Er zijn zo'n 350 moskeeen in Nederland. Dat is 0,79 moskeeen per gemeente![]()
En bovendien zijn de meeste moskeeen gevestig in voormalige kerken en leegstaande bedrijfsruimtes.
Wat nou moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond![]()
en daar snij je wel een punt aan natuurlijk, extremistisch moslim tuig mag best bestreden worden maar om kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijkerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat past toch nooit?.
Stelletje nep-moslims!.
Wow, overweldigend veel inderdaad. Sorry, daar moeten we wel voor oppassen. Ongeveer 1 moskee per gemeente. Ongeveer 1 moskee op 35.555 Nederlanders. Ongeveer 1 moskee per 2.222 moslims. Paddestoelen inderdaadquote:
Ze vinden zichzelf toch moslim?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:52 schreef Re het volgende:
kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijker
Je mag plaatsen wat je wilt wmb. Dat heet vrijheid van meningsuiting, een groot goed, waar ik mij ook van bedien.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als ik nu een link plaats naar een column "de gematigde islam bestaat wel" dan heb ik weer gelijk ofzo?
Ik heb dan ook alleen een hekel aan fundamentalisten en aan kuthangjongeren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:52 schreef Re het volgende:
en daar snij je wel een punt aan natuurlijk, extremistisch moslim tuig mag best bestreden worden maar om kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijker
Geert Wilders zegt toch zelf ook dat ie voor Vrijheid is?quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durven
Bronquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wow, overweldigend veel inderdaad. Sorry, daar moeten we wel voor oppassen. Ongeveer 1 moskee per gemeente. Ongeveer 1 moskee op 35.555 Nederlanders. Ongeveer 1 moskee per 2.222 moslims. Paddestoelen inderdaad
Heb je ook een bron? Die 350 uit mijn bron zijn tamelijk officieel namelijk...
Ha, heerlijke neutrale betrouwbare bron inderdaadquote:
Waarom zou de ANP niet betrouwbaar zijn? Oh wacht, het is geen islamitische bron.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ha, heerlijke neutrale betrouwbare bron inderdaad![]()
[..]
Ja, echt. Wie had ooit verwacht dat elke vrouw in Nederland gedwongen werd met een hoofddoekje op te lopen? Wie had ooit kunnen denken dat het paleis op de Dam de grootste moskee van Nederland zou worden? Hoe heeft het zover kunnen komen dat wij officieel een provincie van Marokko zijn? Hoe hebben wij ooit de oorlog aan Israel en de VS kunnen verklaren? Waarom zagen we het niet aankomen dat Balkenende op de staatstelevisie in een live-show onthoofd zou worden? Wat zijn we blind geweest voor het gevaar van de halve maan. Sorry, hadden we maar geluisterd naar de doemprofeten onder ons, maar nu, nu is het te laat. Vergeef ons God, vergeef ons onnozelen.
Misschien moeten wij daar dan boven gaan staan en zeggen: "nee, jullie kunnen je niet verschuilen onder het moslimschap, want wij kijken niet naar afkomst, maar wij kijken naar overlast en jij bent een Nederlandse jongen, die overlast veroorzaakt in de buurt."quote:
[..]
Er staat: "Dat zegt een ANP bericht". Het is niet letterlijk overgenomen. Daarnaast kan iedereen via het ANP persberichten verspreiden, ANP perssupport is geen controle waarborg, slechts een verspreidingskanaal.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zou de ANP niet betrouwbaar zijn? Oh wacht, het is geen islamitische bron.
Alleen zijn ze dat niet. Het is import, dat zichzelf ook zo ziet, en geen aanwinst voor de samenleving. Opzouten is dus voor iedereen het beste.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:05 schreef belsen het volgende:
Misschien moeten wij daar dan boven gaan staan en zeggen: "nee, jullie kunnen je niet verschuilen onder het moslimschap, want wij kijken niet naar afkomst, maar wij kijken naar overlast en jij bent een Nederlandse jongen, die overlast veroorzaakt in de buurt."
Definieer iedereenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen zijn ze dat niet. Het is import, dat zichzelf ook zo ziet, en geen aanwinst voor de samenleving. Opzouten is dus voor iedereen het beste.
idd kudt moslimsquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En heb jij er moeite mee als mensen je racist noemen, want daar gaat het topic eik over?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen zijn ze dat niet. Het is import, dat zichzelf ook zo ziet, en geen aanwinst voor de samenleving. Opzouten is dus voor iedereen het beste.
En iedereen die op basis van deze opmerking met Hitler aankomt, behoort zeker tot de "demoniserende linkse kliek"? Misschien voel je je hier meer thuis.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
O ja? Dat is nieuw voor me. Bovendien: wat is het woord van extreen linkse mensen zoals jij waard als ze alles wat niet extreem links is racistisch noemen? Jullie zijn gevaarlijker dan de grootste racisten. Geef jij nou maar toe dat je een fascist bent.quote:Kerel, hou op, je bent diverse malen gebanned vanwege racistische uitspraken.
Krampachtige poging...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:23 schreef K-Billy het volgende:
Aangezien het vanouds 'not done' is (en wettelijk verboden) om openlijk tegen een bepaalde huidskleur te zijn, proberen mensen als Wilders die bevolkingsgroep alsnog te pakken door zich te keren tegen het gemeenschappelijke kenmerk van de donkerhuidigen, hun godsdienst. Door tegen de islam te zijn hebben ze zeker 70% van de gehate kleurlingen in Nederland te pakken. Fair enough.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:39 schreef Neuralnet het volgende:
Je weet ook wel dat zelfs de echte racisten alleen maar praten en discussiëren.
Kraken voor Allah?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:42 schreef DennisMoore het volgende:
En extreemlinkse boit'nlanders?
Stellen dat zelfs de ergste racist niet aan geweldpleging doet, dan vraag je er omquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:46 schreef DennisMoore het volgende:
Godwin's Law.
De (vermeende) Armeense genocide was veel eerder hoor. Of bedoel je de massaslachtingen en deportaties onder Tsetsenen door Stalin?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef gelly het volgende:
Ben je een akkefietje van een jaar of 60 geleden vergeten ?
Ja, racistische geweldpleging, dat niet zou bestaan volgens Neuralnet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:48 schreef Masterix het volgende:
[..]
De (vermeende) Armeense genocide was veel eerder hoor. Of bedoel je de massaslachtingen en deportaties onder Tsetsenen door Stalin?
Hij zei 'echte', niet 'ergste'.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:47 schreef gelly het volgende:
Stellen dat zelfs de ergste racist niet aan geweldpleging doet, dan vraag je er omMisschien leeft ie in een parallel universum waar het een waarheid is, dat kan ook.
Ja toe maar weer, scheer ze allemaal over één kam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:52 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens schijnen marokkaanse jongeren enorme racisten te zijn. Bah!
Oja, sorry, de disclaimer vergeten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:54 schreef venomsnake het volgende:
Ja toe maar weer, scheer ze allemaal over één kam.
Ik heb een zooi Marokkanen in mijn vriendenkring en geloof me, dan zijn GEEN racisten.
Waar haal je die onzin toch vandaan?
Niet?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, racistische geweldpleging, dat niet zou bestaan volgens Neuralnet.
Nee, die is gewoon dom. Moslims, socialisten en nazi's zijn een pot nat. Denk maar aan de Handschar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:27 schreef K-Billy het volgende:
En iedereen die op basis van deze opmerking met Hitler aankomt, behoort zeker tot de "demoniserende linkse kliek"?
Nee, in tegendeel, nationaal-socialisten, of beter gezegd: anderssocialisten, zijn juist dol op moslims, want ze hebben allemaal de schurft aan joden.quote:Misschien voel je je hier meer thuis.
Wanneer mensen die geen idee hebben wat de islam inhoudt, de rechten van islamitische Nederlanders willen inperken en criminele islamieten het liefst uit het land willen zetten, dan vermoed ik dat het dezelfde vorm van vreemdelingenhaat is als het antisemitisme van het vooroorlogse Europa. De argumenten voor dit soort praktijken slaan vaak als een tang op een varken, of het nu de achterlijke religie, de onbehoorlijke kennis van de Nederlandse cultuur of de donkere huidskleur betreft.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:42 schreef Masterix het volgende:
[..]
Krampachtige poging...
Probeer je eens in te denken dat mensen die zeggen dat ze tegen de zuivere islam zijn, tegen de zuivere islam zijn.
Of is dat niet zwart-wit genoeg voor je?
Amateurspiegologie, de nieuwste rage als alternatief voor argumenten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef K-Billy het volgende:
Wanneer mensen die geen idee hebben wat de islam inhoudt, de rechten van islamitische Nederlanders willen inperken en criminele islamieten het liefst uit het land willen zetten, dan vermoed ik dat het dezelfde vorm van vreemdelingenhaat is als het antisemitisme van het vooroorlogse Europa. De argumenten voor dit soort praktijken slaan vaak als een tang op een varken, of het nu de achterlijke religie, de onbehoorlijke kennis van de Nederlandse cultuur of de donkere huidskleur betreft.
Men wil zich meerderwaardig voelen dan anderen, wil zich ergens tegen afzetten, en ach, die immigranten lijken dan een geschikt doelwit aangezien ze anders zijn.
Noem het wat je wilt, op basis van je history lijkt het me sterk dat jij iets weet van argumenten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Amateurspiegologie, de nieuwste rage als alternatief voor argumenten.
Ach gut toch. Ik denk dat je het woord eens in de Van Dale moet gaan opzoeken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:09 schreef K-Billy het volgende:
Noem het wat je wilt, op basis van je history lijkt het me sterk dat jij iets weet van argumenten.
Ik heb geen Van Dale thuis, ben ik nu slecht geïntegreerd?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach gut toch. Ik denk dat je het woord eens in de Van Dale moet gaan opzoeken.
Heb jij idee wat de islam inhoud?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Wanneer mensen die geen idee hebben wat de islam inhoudt, de rechten van islamitische Nederlanders willen inperken en criminele islamieten het liefst uit het land willen zetten, dan vermoed ik dat het dezelfde vorm van vreemdelingenhaat is als het antisemitisme van het vooroorlogse Europa. De argumenten voor dit soort praktijken slaan vaak als een tang op een varken, of het nu de achterlijke religie, de onbehoorlijke kennis van de Nederlandse cultuur of de donkere huidskleur betreft.
Men wil zich meerderwaardig voelen dan anderen, wil zich ergens tegen afzetten, en ach, die immigranten lijken dan een geschikt doelwit aangezien ze anders zijn.
Waarom zou iemand moeten weten wat de islam inhoudt in een westers seculier land terwijl vele importmoslims geeneens weten wat de cultuur is in het land waar ze al vele jaren verblijven?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:15 schreef Masterix het volgende:
[..]
Niks tegen moslims, maar de islam is zeer gevaarlijk. Zeker in de zuivere vorm.
Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:14 schreef K-Billy het volgende:
Ik heb geen Van Dale thuis, ben ik nu slecht geïntegreerd?![]()
Check!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg.Op de lijst van allochtoontjes met een slachtoffercomplex.
Ik weet het één en ander ja.quote:
Er bestaan geen 'gewone' religie's, maar ja inderdaad: de islam lijkt op veel punten op het christelijk geloof.quote:Het lijkt alsof jij het gewoon als een religie ziet.
Eist de bijbel ook van christenen (en het tolereren van hen geeft nooit zoveel problemen).quote:Dat is het voor veel mensen wel, maar in de kern echter niet: de islam eist gehoorzaamheid. Kritiekloos doen wat de koran zegt. En da's zeker niet tof allemaal.
Wederom hoor ik de zoete kerkklokjes weer. Niks nieuws onder de zon. Natuurlijk is religie bangmakerij op basis van een absurd normatief wereldbeeld. Punt is dat men de regels niet zo nauw neemt.quote:Nu heb je "gematigde moslims" want natuurlijk is niet iedere moslim in staat/bereidt zich volledig aan de regels te houden. Wat de islam eist is echter totaal:vanuit de leer bestaan er hgeen gematigde of halve moslims.
Die mensen die zestig jaar geleden moordden, discrimineerden of beide zaken tolereerden gedroegen zich 'slecht', het overgrote deel van de islamitische mensen in Nederland heeft niemand kwaad gedaan. Doch, ik zie wel een Wilders die hele bevolkingsgroepen tegen hen opstookt.quote:Zestig jaar geleden was de gemiddelde Duitser even goed of slecht als nu: helaas werd wel het hele volk verblind door een zeer foute doctrine: dat maakte niet alle Duitsers slechte mensen maar de slechte filosofie heeft wel miljoenen mensen het leven gekost.
Niks tegen moslims, maar de islam is zeer gevaarlijk. Zeker in de zuivere vorm.
Goed.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.
De maatschappij zou een stuk beter af zijn zonder lieden die proberen groepen tegen elkaar op te stoken, of dat nou moslimextremisten zijn, extreem-rechts/links of lieden als Wilders.
Ik ben geen allochtoon, kom alleen voor ze op.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg.Op de lijst van allochtoontjes met een slachtoffercomplex.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:42 schreef K-Billy het volgende:
De 'te deporteren-lijst'?
Maar wel al te graag islamitische dominantie.quote:Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Nee dusquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar wel al te graag islamitische dominantie.
quote:citeert zichzelf:
laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Ja, als in: veel van de koran komt uit (lijkt te komen uit, als je in de openbaringsgenese gelooft) de bijbel, maar...:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:40 schreef K-Billy het volgende:
Er bestaan geen 'gewone' religie's, maar ja inderdaad: de islam lijkt op veel punten op het christelijk geloof.
Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:quote:
Opvallend.......quote:Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Je haalt de islam en het christendom dus door elkaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.
De maatschappij zou een stuk beter af zijn zonder lieden die proberen groepen tegen elkaar op te stoken, of dat nou moslimextremisten zijn, extreem-rechts/links of lieden als Wilders.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nergens in de bijbel wordt een persoon als perfect neergezet: de hele koran heeft maar eenmaal een beetje, gematigde kritiek op Mohammed.
Niet voor niets is de islam lang Mohammedanisme genoemd: de religie draait om een persoon en zijn leven, niet om meerdere volken en vele, vele generaties.
Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:
[..]
Opvallend.......
...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
En?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:
"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
Een vreemde uitspraak voor een homo.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:54 schreef DennisMoore het volgende:
Eens. Want die is superieur.
Kiezen uit meerdere kwaden blijft nog steeds een foute keuze.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.
Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.quote:
Het interesseert me geen zak hoe je de woorden van Jezus noemt, maar het hele leven van iemand die zichzelf christelijk noemt wordt bepaald door regels.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.
Mohammed legde zijn volgelingen vele regeltjes op, Jezus legde uit dat niet regels opvolgen, maarje bepaalde waarden eigenmaken de essentie van Zijn leer was.
Voor een select groepje ja....quote:Mohammed beloofde de hel, Jezus het Paradijs.
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:02 schreef gelly het volgende:
Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.
Dat doe ik niet voor het gemak, de vrijheden die we vandaagdedag kennen hebben we niet te danken aan die christelijke of joodse cultuur, maar aan die humanistische. Het is ondanks de invloed van die geloven dat we dergelijke vrijheden kennen, niet dankzij. Het hoort niet in het rijtje thuis. Maar ik ben niet zo hypocriet om het ene intolerante geloof wel te tolereren en het andere niet. En ik zit al helemaal niet te wachten op een grove leugen in onze grondwet, laat staan dat die culturen superieur zijn, want ze zijn net zo inferieur als de islam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen..
Hoe kan een beweging als het humanisme dat zich als beweging tegenwoordig zo afzet tegen het christelijke geloof en christelijke indoctrinatie nou worden verenigd met de christelijke cultuur, als zijnde één dominante cultuur? Humanisten willen namelijk géén dominante cultuur.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen..
En dat eeuwige verwijzen naar 'vroeger' wordt ook een beetje slaapverwekkend.
De islam lijkt me om genoemde redenen stukken meer inferieur.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:12 schreef gelly het volgende:
laat staan dat die culturen superieur zijn, want ze zijn net zo inferieur als de islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |