ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verder
Ow ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet dood
gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebbenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt... enzo..
En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Ik hoor het haast nooit, maar lees het vooral.. Ik heb namelijk niet zo gek veel Nederlandse vrienden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om![]()
Dat is inderdaad gek, ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebben
Waarom is de tem racist misplaatst.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef Integrity het volgende:
De term racist is een beetje misplaatst in dit topic. Discriminatie kan ik me nog in vinden. Generalisatie ook.
Discrimineren mag niet, beledigen wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:40 schreef belsen het volgende:
[..]
Waarom is de tem racist misplaatst.
Racist wil zeggen dat je onderscheidt (discriminatie) maakt tussen bepaalde rassen (in dit geval bevolkingsgroepen), dat is precies wat ik beschrijf.
Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepterenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?
Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
Wat mij betreft mag beide niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Discrimineren mag niet, beledigen wel.
afgaande op de reacties hier: ze willen het niet horen van zichzelf, want racisme is nog steeds "not done", maar hun mening hebben ze wel. Dan geef je het een andere naam (realisme ofzo) en dan is het opeens wel acceptabelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef belsen het volgende:
[..]
En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.
Dus ontopic: Waarom willen mensen dat niet horen van zichzelf?
Of zien ze het zelf niet?
Volgens Joden is het jodendom wel overerfelijk van moeder op kind. Foei je hebt ze beledigd want ze zegt dat dat niet waar isquote:Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is,
Hoezo dan? Vrijheid van meningsuiting is een vrijheidsrecht behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. Ergo enerzijds is meningsvrijheid niet absoluut en anderzijds praten we dan over censuur (waar toestemming verleend moet worden voor uitingsvormen).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.
Ook moslims onder moslims zitten racisten, fair point.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?
Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
Nou, dan noem je het discrimineren met de bijbehorende discriminant.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
Voor een geloof kies je, voor een huidskleur/ras niet.
Het is geen racisme mensen aan te spreken op een -naar jouw inzicht- gevaarlijke of foute keuze.
Zometeen mag je geen kritiek hebben op liberalen omdat je dan het liberale ras beledigd?
Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
ik weet niet of "bemiddelen" is wat we zouden moeten doen. Ik ben van mening dat wij als samenleving zeker eisen mogen stellen aan mensen die hier willen wonen en leven. Dat betekent wat mij betreft ook dat we de plicht hebben om keer op keer op keer in gesprek te gaan met die groepen die niet leven volgens onze normen en waarden. Dat gesprek kan ook respectvol gevoerd worden, zonder beledigingen over en weer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef Masterix het volgende:
[..]
Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?
Dat is het resultaat van jouw benadering: de totale schuld bij de ene partij leggen, je eigen partij dan vooral, want anders "verlagen (we ons) tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren".
Volgens mij werkt dat niet.
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wil moslims het land uit, dan ben ik nog geen racist want de islam is een religie, geen ras.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |