Ligt dit aan mij of hoe zit dat...quote:Op Saturday 17 March 2007 @ 11:31 schreef silviodante het volgende:
[..]
waarom wil die dat niet omdat ie gewoon alleen nederlanders in het kabinet wil met een nederlandse achtergrond en ik vind dat normaal hoor.Dit doen ze ook in veel meer landen zoals Australie dus ga niet zeggen dat dat racistisch is.
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Kan vooral met de bij velen nog aanwezige culturele component te maken hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:
"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
Kan te maken hebben met een inhoudelijk oordeel over de religie.quote:"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
zijn joden volgens jou een ras? of aanhangers van een religie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:
[..]
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.
Josti
Die zijn gewoon gek, maar het is geen ras.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
of aanhangers van een religie?
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:
[..]
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.
Josti
een neger is ook geen rasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
Als je gewoon om je heen kijkt en ziet hoe iedereen, en ook officiële instanties omgaan met begrippen als etniciteit, ras, nationaliteit en religie, zie je dat voortdurend die termen door elkaar heen worden gehaald. Dat wijst er niet zo zeer op dat de term verkeerd wordt gebruikt, maar dat de termen/begrippen zelf niet makkelijk af te kaderen zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Ik kon d'r wel om lachen, maar erg hè, als je bij je pietje gepakt wordt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:09 schreef decynischebever het volgende:
[..]
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef NeuktMutantMekiInAnus het volgende:
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen
zo weer wat geleerd.
Je voorbeelden sloegen de plank mis.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Wat een huillietopic weer.
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug willen sturen naar het land van herkomst, ondanks het feit dat ze een Nederlandse nationaliteit hebben en geen moslims in het kabinet willen. Dan ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je voorbeelden sloegen de plank mis..
Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
Ondanks je mooie gebruik van 'ergo' lijk je geen held te zijn in argumenteren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
DNA Tribes ... de zegmaar moderne versie van "ras".quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:07 schreef boyv het volgende:
een neger is ook geen ras
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Al ruim 20 jaar? Nou, dan wordt het toch tijd dat dit verandert?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Dat is hetzelfde als nu, alleen toen werden ze monddood gemaakt en nu kan dat niet meer, dankzij de technologie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet doodquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden?.
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
Ga jou nou eens een keertje de maatschappij verkennen, dan praten we daarna verderquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebbenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:
"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
de grens is het opzettelijk beledigen wat mij betreft. Als ik zou zeggen dat ik de Islam een kutreligie vind, mag ik dat zeggen omdat ik niet de intentie heb om daarmee een Moslim te beledigen (hoewel die Moslim zich waarschijnlijk wel beledigd voelt)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
Of dan die mensen die vinden dat ze niet beledigd mogen worden, anders worden ze agressief.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.![]()
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes omquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......![]()
Erg irritant.
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verderquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om![]()
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
Joden ook nietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
En wat als je zegt "Ik wil eigenlijk helemaal geen nazi's in het kabinet"? Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is, je kunt het onwenselijk vinden dat bepaalde ideeen een voedingsbodem in het kabinet hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...
...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".
Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
Nee maar het is net zo goed verboden en niet minder erg naar mijn meningquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |