abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 11:57:14 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47363800
Naar aanleinding van Aanhang Wilders jong en a-religieus op de frontpage.

Neem nu deze opmerking:
quote:
Op Saturday 17 March 2007 @ 11:31 schreef silviodante het volgende:

[..]

waarom wil die dat niet omdat ie gewoon alleen nederlanders in het kabinet wil met een nederlandse achtergrond en ik vind dat normaal hoor.Dit doen ze ook in veel meer landen zoals Australie dus ga niet zeggen dat dat racistisch is.
Ligt dit aan mij of hoe zit dat...

"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."

Nee... Hoe dan wel.

Als je een racist bent, zie dat dan ook onder ogen. Als je moslims iets niet gunt of toestaat, liever geen negers in je straat hebt wonen of een hekel hebt aan Chinezen... Prima, maar zeg dan gewoon ik ben een racist en ben voor discriminatie van allochtonen.

Volgens mij wordt het tijd voor emancipatie van racisten!

Kom voor jezelf op! Klim op de barricade. Verbrand je beha.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:59:49 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_47363882
Moslims zijn geen ras.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:00:42 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47363916
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_47363917
Ik zal mijn bruine hemden dan alvast gaan strijken
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:00:46 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47363919
hear hear

Maar ondanks de verharding van de maatschappij en de toenemende intollerantie, is racisme blijkbaar nog steeds maatschappelijk niet geaccepteerd als je het openlijk toegeeft.
Wel als je op een racist stemt, maarja... da's dan omdat hij zo duidelijk de problemen durft te benoemen enzo
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47363986
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:

Kan vooral met de bij velen nog aanwezige culturele component te maken hebben.
quote:
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
Kan te maken hebben met een inhoudelijk oordeel over de religie.
pi_47364008
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.

Josti
Verklaart zich solidair met Aramot, de luie veldreus.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:04:49 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364035
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:

[..]

Josti
zijn joden volgens jou een ras? of aanhangers van een religie?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:05:50 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364067
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
of aanhangers van een religie?
Die zijn gewoon gek, maar het is geen ras.
Carpe Libertatem
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:05:59 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47364074
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:

[..]

Josti
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:06:47 #11
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364095
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47364104
quote:
Moslims zijn geen ras.
een neger is ook geen ras
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:08:10 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364142
Ontopic graag: Wordt het geen tijd voor de emancipatie van de racist?
pi_47364176
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Verklaart zich solidair met Aramot, de luie veldreus.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:10:21 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47364213
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Als je gewoon om je heen kijkt en ziet hoe iedereen, en ook officiële instanties omgaan met begrippen als etniciteit, ras, nationaliteit en religie, zie je dat voortdurend die termen door elkaar heen worden gehaald. Dat wijst er niet zo zeer op dat de term verkeerd wordt gebruikt, maar dat de termen/begrippen zelf niet makkelijk af te kaderen zijn.
pi_47364237
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen

zo weer wat geleerd.
pi_47364246
Wat een huillietopic weer .
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:11:45 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364256
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:09 schreef decynischebever het volgende:

[..]

zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Ik kon d'r wel om lachen, maar erg hè, als je bij je pietje gepakt wordt.

Maar goed, ontopic blijven, graag.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:13:44 #19
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364323
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef NeuktMutantMekiInAnus het volgende:
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen

zo weer wat geleerd.
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...

...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".

Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
pi_47364351
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef belsen het volgende:

Maar goed, ontopic blijven, graag.
Je voorbeelden sloegen de plank mis. .

Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
pi_47364372
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Wat een huillietopic weer .
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:16:29 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364394
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je voorbeelden sloegen de plank mis. .

Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug willen sturen naar het land van herkomst, ondanks het feit dat ze een Nederlandse nationaliteit hebben en geen moslims in het kabinet willen. Dan ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...

Veel mensen schrikken gewoon van het woord racist, terwijl je, als je een racist bent hier maar beter voor kunt uitkomen. Een neger rent toch ook niet over straat: "Ik ben geen neger, ik ben geen neger..."
pi_47364426
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:

Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Ondanks je mooie gebruik van 'ergo' lijk je geen held te zijn in argumenteren. .
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:18:02 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364437
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:07 schreef boyv het volgende:
een neger is ook geen ras
DNA Tribes ... de zegmaar moderne versie van "ras".

/offtopic
Carpe Libertatem
pi_47364440
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:19:05 #26
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364456
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:19:24 #27
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47364460
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Al ruim 20 jaar? Nou, dan wordt het toch tijd dat dit verandert?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47364465
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:19 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
Dat is hetzelfde als nu, alleen toen werden ze monddood gemaakt en nu kan dat niet meer, dankzij de technologie.

De waarheid is hard
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:20:36 #29
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364490
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47364517
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden? .
pi_47364531
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden? .
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet dood
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:22:02 #32
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364537
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
pi_47364576
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:22 schreef belsen het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
Ga jou nou eens een keertje de maatschappij verkennen, dan praten we daarna verder
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:24:14 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364596
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
pi_47364631
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:

de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:25:57 #36
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364651
Ik weet dat het niet hetzelfde is. Maar ik vind wel dat dat hetzelfde zou moeten zijn. Van mij mag iedereen mij beldigen zoveel hij/zij wil. Als ik ook terug mag beledigen tenminste Dus gewoon ultieme vrijheid van meningsuiting.
pi_47364664
quote:

[..]

Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.
pi_47364688
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:

Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......
Erg irritant.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:29:05 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364767
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
de grens is het opzettelijk beledigen wat mij betreft. Als ik zou zeggen dat ik de Islam een kutreligie vind, mag ik dat zeggen omdat ik niet de intentie heb om daarmee een Moslim te beledigen (hoewel die Moslim zich waarschijnlijk wel beledigd voelt)
Als ik zeg dat Mohammed hier op de hoek een kutmoslim is, is dat een directe, persoonlijke (en vooral onnodige) belediging. Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:29:56 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364789
quote:
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.
Carpe Libertatem
pi_47364794
quote:

[..]

Of dan die mensen die vinden dat ze niet beledigd mogen worden, anders worden ze agressief.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:30:11 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364799
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
pi_47364813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......
Erg irritant.
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om
pi_47364831
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verder
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:08 #45
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364854
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
pi_47364872
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:49 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47364878
quote:
Moslims zijn geen ras.
Joden ook niet
pi_47364892
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef belsen het volgende:

[..]

Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...

...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".

Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
En wat als je zegt "Ik wil eigenlijk helemaal geen nazi's in het kabinet"? Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is, je kunt het onwenselijk vinden dat bepaalde ideeen een voedingsbodem in het kabinet hebben.

N.B. Ik wil hierbij wel benadrukken dat uiteraard ook meegewogen moet worden hoe mensen met die ideeen omgaan.
pi_47364893
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:34:19 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47364915
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
Nee maar het is net zo goed verboden en niet minder erg naar mijn mening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')