Hee, ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!
Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???
Inderdaad.
Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspildquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.
Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Daarom citeerde ik het ook.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?.
.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
Bullshit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:
Nee, de religie is in dit geval het ras.
Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
In de praktijk doen we dit wel:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
Je bedoelt zoals eenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...quote:
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.
Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.
Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:
[..]
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
ahaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.![]()
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |