abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:53:44 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47365477
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Hee, ik ben het met je eens.
Carpe Libertatem
pi_47365533
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!

Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???

Inderdaad.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:57:37 #78
97079 Jeff89
Conquer All
pi_47365579
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.
Wacht. Dat gebeurt niet....
Misschien verwoord hij toch niet zo goed 't woord op straat
pi_47365587
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:

[..]

De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:58:11 #80
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365590
quote:

[..]

Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_47365650
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:00:23 #82
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47365660
quote:

[..]

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:05:28 #83
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365824
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
pi_47365862
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:

Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
pi_47365985
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Daarom citeerde ik het ook.

Ik voond het grappig zoals politiek-correct om het probleem heen wordt gedanst, namelijk: wat betekent moslim zijn?
Dat iemand gelooft dat de koran het letterlijke Woord van Allah is, en dus dat alles wat daarin staat boven iedere twijfel, discussie of menselijke wet/redenatie staat: je spreekt immers Allah niet tegen?

Gematigde moslims, ofwel mensen die een beetje moslim, en een beetje iets anders zijn, daar moet je dan respect voor hebben en je mag niet doen alsof deze mensen onder zware druk staan van de extremistische die-hards.

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.

Maar heel stiekum kan niemand iets met de echte, pure islam. En heel stiekum leggen we moslims wel de norm op de helft van hun religie niet te praktiseren.

Tssss...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:13:29 #86
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366060
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:14:13 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366078
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47366128
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:

Nee, de religie is in dit geval het ras.
Bullshit.
pi_47366139
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...

Kijk eens in Arabische/moslim landen. Daar wordt het extremisme wel degelijk zwaar aangepakt, want daar ziet men dat met name moslims de dupe zijn van moslim-terreur: wij hebben er de guts niet voor want o jee je zou maar moslims discrimineren...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:19:22 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366200
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47366239
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:24:14 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366309
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Je bedoelt zoals een niet voor niets een koe heet een dus geen zoogdier kan zijn?

Antisemitisme kan als een specifiek soort racisme gezien woorden.
pi_47366333
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:23 #94
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366334
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bullshit.
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:27:16 #95
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366388
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:

[..]

In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
pi_47366389
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:

[..]

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiėren ras dus ook anders. Boya.

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
pi_47366393
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:

[..]

En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:28:50 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366424
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47366438
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:

[..]

aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:31:22 #100
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366475
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')