Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.![]()
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partijquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.
Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
<kreun>quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:
Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.quote:en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
Ik volg de beste man niet op de voet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik volg de beste man niet op de voet.
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
<kreun>
Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".
Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.
Erg he? Sew me...
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.quote:Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.
Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy) maar we durven niet te zeggen waarom.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.quote:Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...
Nee, zo komen we verder.
Not.
Alleen impliciet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?quote:
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.quote:
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.quote:Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.quote:maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen..
[..]
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |