Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.
Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.quote:Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Geen moeite meequote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigenquote:En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).quote:Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.quote:En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...quote:Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?quote:Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.quote:Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.
Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Dan ben je wel even bezigquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Het probleem is juist dat het ervan stikt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.
Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland haddenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
En? Heb je nu herpes ervan gekregen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Wat moest je daar dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden![]()
In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
Dat was een leuke aflevering, ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument wasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merktquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |