abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:10:56 #126
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367463
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?

En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47367559
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:

Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
quote:
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
pi_47367602
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Geen moeite mee
quote:
En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:21:50 #129
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367789
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?
quote:

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:23:04 #130
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367819
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_47367820
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.

Hoewel: eentje wel: de meneer die de "gods"dienst geintroduceerd heeft.
quote:
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.
Dan accepteren we moslims natuurlijk wel.
Maryam Hassoun zonder hoofddoek of niqaab is een lust voor het oog, zonder burka (is een cultuurding, geen moslim-ding maar ja, for the sake of arguement) kan je zien wat een goeie actrice ze is.
Ali B. maakt muziek met veel meer instrumenten dan Mohammed/Allah volgens de islam toestaat en nergens zie je Aboutaleb islamitische politieke of strafrechtelijk opmerkingen maken: er is niets maar dan ook niets mis met die helft van de islam waar zij voor gekozen hebben.

Maar vertel niet hoe dat in NL werkt en hoe je als moslism geaccepteerd kan worden want dan ben je schandalig bezig.
Gewoon blijven liegen en huichelen, dat staat beter.
quote:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...
Niet of, maar hoe. Je MOET gematigd zijn om als moslim geaccepteerd te worden: dat is wat "we" zeggen bij iedere sollicitant, politicus, noem maar op...
quote:
Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?
quote:
Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.
Er wordt vind ik wel erg spastisch met islam omgegaan in NL, en volgens mij is een gevolg van de norm "over de moslim geen kwaad te spreken" dat mensen kwaad gaan denken over dingen die niet kwaad zijn.
Eerlijkheid is beter.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:24:10 #132
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367837
quote:

Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.

En wie bepaalt of iemand een goed of een slecht moslim is?

Is iemand die in de oggen van de fanatici een slechte moslim is - terwijl de peroon zelf zichzelf een gewooon moslim vindt- in jou ogen wel een moslim/
quote:

Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?

Kan iemand die de westerse moraal onnderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een moslim zijn? Ja - zolang hij gelooft iin Allah en naar de moskee gaat wel.

Evenzogoed kan gevraagd worden of iemand die de westerse moraal onderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een christen kan zijn? Het zal dan geen SGP-er zijn, maar christen kan het prima zijn.
pi_47367869
quote:
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:26:35 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367883
quote:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
pi_47367920
cultuurracisme is heel logisch, het wordt tijd dat dat eens uit het verdomhoekje gehaald wordt, want iedereen, ja iedereen, doet er aan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:28:52 #136
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367932
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
lege ton
pi_47368085
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Dan ben je wel even bezig
pi_47368118
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
pi_47368138
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
pi_47368145
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47368156
quote:

[..]

En? Heb je nu herpes ervan gekregen?
pi_47368217
quote:

[..]

Wat moest je daar dan?
pi_47368240
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen, maar dat hij dit verhult om nog enigzins salonfähig te blijven. Zijn aanvallen op Aboutaleb zijn zelfs voor partijen die assimilatie van etnische minderheden toejuichen een brug te ver, want Aboutaleb is Nederlandser dan menige Nederlander. Waar gaat het Wilders dan wèl om? Ik kan maar één ding bedenken, en dat is de Marokkaanse afkomst van Aboutaleb.

Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368276
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
pi_47368279
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
pi_47368295
Dus, kort gezegd; Wilders, geef eens toe dat je een racist bent à la Dewinter en Le Pen. Dat maakt het makkelijker om het hele verschijnsel PVV uit te bannen wegens overtreding van artikel 1 van de grondwet.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368306
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wat moest je daar dan?
Zakelijk.
pi_47368311
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Dat was een leuke aflevering, ja.

pi_47368352
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument was
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:47:04 #150
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')