abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:01 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366489
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?

Disciminatie is het als een andere variabele (zoals herkomst, of geslacht) dan degene die je daadwerkelijk wilt " meten/beoordelen" (namelijk het gedrag) een rol speelt in je uiteindelijke beoordeling.

Oftewel "ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken" en dan als die 'bepaalde kenmerken' niets met daar waar je onderscheid op maakt (gedrag).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:12 #102
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366493
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_47366515
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:40:35 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366700
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partij
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:43:55 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366768
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.

Als je zegt dat je een hekel hebt aan hindoe terrorristen maar niet aan moslim terroristen zou dat wel weer discriminatie zijn, als het het terroristisch gedrag op zich zou zijn dat je verafschuwd..
pi_47366795
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:

Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:46:30 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366831
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
pi_47366936
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...

Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.

Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47366989
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
quote:
en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:52:28 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366993
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?

En in welke mate is dat gedrag zo anders dan het religieuse gedrag van een katholiek staatsecretaris dat het aanstootgevend wordt?
pi_47367013
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
Ik volg de beste man niet op de voet.
pi_47367063
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)
Niets.
Liever Aboutaleb dan Rouvoet, hoewel ik beiden bijzonder integere mensen vind en zo...

Wat betekent: ik waardeer van Aboutaleb dat hij zijn religieuze mening voor zich houdt (waardoor ik me ook niet erger aan wat die mening is, boeit me niet, hij doet zijn job als bestuurder, niet als moslim).

Rouvoet daarentegen...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:56:03 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367082
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik volg de beste man niet op de voet.
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
pi_47367100
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:

Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:58:39 #115
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367143
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:

[..]

<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
quote:
Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
quote:
Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.

Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.

Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:59:46 #116
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367180
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
Alleen impliciet.

Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind, maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functie als staatsecretatis?
pi_47367181
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:

Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:00:19 #118
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367196
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]

Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:01:10 #119
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367219
Wat een leuk topic. Sinds Fortuyn durft iedereen te zeggen dat hij een hekel aan moslims en buitenlanders heeft. Maar jezelf een racist noemen gaat nog ietsje te ver. De scheidslijn wordt met behulp van Wilders wel steeds vager volgens mij
lege ton
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:02:25 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367247
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
pi_47367251
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef Doc het volgende:

Alleen impliciet.
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
quote:
Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
quote:
maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Net zoals die Marianne Thieme een vieze vuile christenfundamentalist is, daar schijn je ook nog weinig van te merken. .
pi_47367317
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:

Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:01 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367379
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
[..]

Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
pi_47367388
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:44 #125
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367402
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:10:56 #126
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367463
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?

En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
pi_47367559
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:

Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
quote:
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
pi_47367602
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Geen moeite mee
quote:
En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:21:50 #129
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367789
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?
quote:

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:23:04 #130
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367819
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.
pi_47367820
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.

Hoewel: eentje wel: de meneer die de "gods"dienst geintroduceerd heeft.
quote:
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.
Dan accepteren we moslims natuurlijk wel.
Maryam Hassoun zonder hoofddoek of niqaab is een lust voor het oog, zonder burka (is een cultuurding, geen moslim-ding maar ja, for the sake of arguement) kan je zien wat een goeie actrice ze is.
Ali B. maakt muziek met veel meer instrumenten dan Mohammed/Allah volgens de islam toestaat en nergens zie je Aboutaleb islamitische politieke of strafrechtelijk opmerkingen maken: er is niets maar dan ook niets mis met die helft van de islam waar zij voor gekozen hebben.

Maar vertel niet hoe dat in NL werkt en hoe je als moslism geaccepteerd kan worden want dan ben je schandalig bezig.
Gewoon blijven liegen en huichelen, dat staat beter.
quote:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...
Niet of, maar hoe. Je MOET gematigd zijn om als moslim geaccepteerd te worden: dat is wat "we" zeggen bij iedere sollicitant, politicus, noem maar op...
quote:
Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?
quote:
Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.
Er wordt vind ik wel erg spastisch met islam omgegaan in NL, en volgens mij is een gevolg van de norm "over de moslim geen kwaad te spreken" dat mensen kwaad gaan denken over dingen die niet kwaad zijn.
Eerlijkheid is beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:24:10 #132
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367837
quote:

Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.

En wie bepaalt of iemand een goed of een slecht moslim is?

Is iemand die in de oggen van de fanatici een slechte moslim is - terwijl de peroon zelf zichzelf een gewooon moslim vindt- in jou ogen wel een moslim/
quote:

Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?

Kan iemand die de westerse moraal onnderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een moslim zijn? Ja - zolang hij gelooft iin Allah en naar de moskee gaat wel.

Evenzogoed kan gevraagd worden of iemand die de westerse moraal onderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een christen kan zijn? Het zal dan geen SGP-er zijn, maar christen kan het prima zijn.
pi_47367869
quote:
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:26:35 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367883
quote:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
pi_47367920
cultuurracisme is heel logisch, het wordt tijd dat dat eens uit het verdomhoekje gehaald wordt, want iedereen, ja iedereen, doet er aan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:28:52 #136
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367932
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
lege ton
pi_47368085
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Dan ben je wel even bezig
pi_47368118
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
pi_47368138
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
pi_47368145
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47368156
quote:

[..]

En? Heb je nu herpes ervan gekregen?
pi_47368217
quote:

[..]

Wat moest je daar dan?
pi_47368240
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen, maar dat hij dit verhult om nog enigzins salonfähig te blijven. Zijn aanvallen op Aboutaleb zijn zelfs voor partijen die assimilatie van etnische minderheden toejuichen een brug te ver, want Aboutaleb is Nederlandser dan menige Nederlander. Waar gaat het Wilders dan wèl om? Ik kan maar één ding bedenken, en dat is de Marokkaanse afkomst van Aboutaleb.

Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368276
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
pi_47368279
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
pi_47368295
Dus, kort gezegd; Wilders, geef eens toe dat je een racist bent à la Dewinter en Le Pen. Dat maakt het makkelijker om het hele verschijnsel PVV uit te bannen wegens overtreding van artikel 1 van de grondwet.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368306
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wat moest je daar dan?
Zakelijk.
pi_47368311
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Dat was een leuke aflevering, ja.

pi_47368352
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument was
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:47:04 #150
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
pi_47368448
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef gelly het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.

Laat ik je uit je droom helpen, Hongarije is zelfs minder christelijk dan NL.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:51:44 #152
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47368477
Mooi topic .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47368490
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.

Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?
pi_47368491
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen,
Joh...

Meen je dat nou?

Het patroon dat ik bij hem zie is idd anti-Arabisch. Hij zal niet de enige indo zijn die zo voelt: islam in Indonesië is namelijk vooral Indonesische islam:een mengeling van Indonesisch-hinduïstische traditie met een islamitisch laagje erover. De islam is toegevoegd aan de Indonesische identiteit en een groot probleem daar zijn de extremisten die de islam willen maken tot vervanging van die identiteit.

"Pure" islam is namelijk vele moslims veels te Arabisch: zoiets voelen Alavieten (Turkse moslims) en Shii (Iraanse moslims) ook.
Niet iedereen vind dat je alleen over de koran mag praten als je die in het Arabisch leest en begrijpt namelijk.
pi_47368504
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:47 schreef Doc het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
Dat is zeker goed te merken....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:53:40 #156
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47368530
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:35 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan ben je wel even bezig
valt wel mee. De meeste moslims hebben mij de status "nog niet beoordeeld"
lege ton
pi_47368626
quote:

[..]

Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deur
pi_47368663
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?
Ik ben op de eerste plaats loyaal aan NL want daar ben ik opgegroeid, heb de kans gekregen om te studeren, te werken en in later stadium een zelfstandige onderneming te starten. Niets mis mee.
pi_47368733
quote:
Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:

Hongarije:
quote:
Religions:
Roman Catholic 51.9%, Calvinist 15.9%, Lutheran 3%, Greek Catholic 2.6%, other Christian 1%, other or unspecified 11.1%, unaffiliated 14.5% (2001 census)
Nederland:
quote:
Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
pi_47368744
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:57 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deur
En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.
pi_47368812
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:

Hongarije:
[..]

Nederland:
[..]
En hoeveel belijden het geloof werkelijk? Ik kan je verzekeren, bijna niemand.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:06:48 #162
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368861
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is zeker goed te merken....
Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?

Hoe merk je dat dan?
pi_47368903
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.
..en het zijn me een stelletje profiterende klaplopers hoor, die Pireziërs...

Damn, ik ben geen racist, maar Pireziërs, dat zijn gewoon geen mensen. Die hebben geen beschaving, geen moraal, geen enkele waarde.Ze doen nooit iets goeds, doen niet aan wetenschap of aan kunst (mag denk ik niet van hun profeet, weet ik niet precies) en wat ik vooral walgelijk vind: Pireziërs hebben principieel nooit seks met iemand tussen de 18 en 66: hoe ziek ben je dan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:08:23 #164
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368906
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar nog minder dan in NL?
pi_47368937
Ik ben geen racist en ik laat me ook niet beledigen en in een hoek zetten door fascisten. Als ik niet met een neger om wil gaan, dan is dat niet vanwege racistische motieven, maar omdat ik hem persoonlijk gewoon niet mag. Moet ik soms ook voor iedere blanke die ik niet mag argumenten geven ofzo?!

Als ik geen moslim in de kamer wil, dan is dat niet uit racistische overwegingen, maar omdat ik het onwenselijk acht dat iemand die notabene zelf zegt niet loyaal aan Nederland te zijn onder leiding van een buitenlandse dictator invloed uitoefent op ons land.

Als ik geen extreme invasie wil in ons land, dan is dat niet omdat ik buitenlanders haat, maar omdat ik trots ben op mijn eigen land en cultuur en dat graag wil behouden.

Als ik me op moslims richt, dan is dat niet omdat ik moslims haat, maar omdat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, de grootste groep allochtonen vormen EN ik van alle andere 400+ nationaliteiten in Nederland geen last heb. Nu de hamvraag aan TS: waarom geeft JIJ niet toe een communist te zijn?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_47368976
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?

Hoe merk je dat dan?
Vragen naar de bekende weg is dat.
pi_47368991
quote:

[..]

Wat versta je onder belijden ? De meeste moslims en christenen belijden hun geloof op dezelfde oppervlakkige manier : bidden voor het eten, enkel met kerst naar de kerk, ramadan uit traditie ipv overtuiging en het vieren van het slachtfeest omdat dat nu eenmaal hoort. Geloof is meestal een traditie ipv overtuiging, bij moslims en christenen.
pi_47369004
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:08 schreef Masterix het volgende:

[..]

..en het zijn me een stelletje profiterende klaplopers hoor, die Pireziërs...

Damn, ik ben geen racist, maar Pireziërs, dat zijn gewoon geen mensen. Die hebben geen beschaving, geen moraal, geen enkele waarde.Ze doen nooit iets goeds, doen niet aan wetenschap of aan kunst (mag denk ik niet van hun profeet, weet ik niet precies) en wat ik vooral walgelijk vind: Pireziërs hebben principieel nooit seks met iemand tussen de 18 en 66: hoe ziek ben je dan?
Precies de goede omschrijving.
pi_47369008
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben geen racist
Kerel, hou op, je bent diverse malen gebanned vanwege racistische uitspraken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:14:08 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369030
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vragen naar de bekende weg is dat.
O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet mee lastig vallen?
pi_47369195
quote:

[..]

Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?
pi_47369291
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar nog minder dan in NL?
Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.
pi_47369339
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?
Veel te veel.
pi_47369372
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:14 schreef Doc het volgende:

[..]

O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet wel mee lastig vallen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:30:31 #175
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369431
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
Beste Nikita, het punt is dat er MEER Mosliims zijn die hun geloof in stilte belijden zonder daar jou mee lastig te vallen. Alleen ZIE je die niet. Of denk je dat ze er niet zijn doordat je geen last van ze hebt?
pi_47369483
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Veel te veel.
Noem eens een percentage ? Zover ik weet zijn er enkele honderden extremisten op een groep van 1 miljoen. Elke extremist is er 1 teveel, maar ik naam aan dat je de gemiddelde Nederlander ook niet afschrijft op het bestaan van een groep van honderden rechts-extremisten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:32:27 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369488
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.
Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?

Hoe komt het dan dat die enorme fout inhet CIA factsheet is geslopen?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:35:36 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47369572
Er lopen er aardig wat rond hier op fok, ook in POL trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:37:02 #179
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_47369617
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
pi_47369642
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
En hen wordt geen strobreed in de weg (meer) gelegd.
pi_47369662
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
Nou, iig enorm achterlijk.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:39:35 #182
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47369695
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Echt slim ben je niet .
pi_47369770
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
Sommigen zelfs van overzees.

n.b.: niet jij.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:44:24 #184
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_47369794
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Echt slim ben je niet .
waarom niet, het heeft me nooit enig negatief effect opgeleverd
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:45:42 #185
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47369829
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:44 schreef Sargon het volgende:

[..]

waarom niet, het heeft me nooit enig negatief effect opgeleverd
Wat heeft dat er mee te maken?
pi_47369910
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?

Hoe komt het dan dat die enorme fout inhet CIA factsheet is geslopen?
Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met "als de ouders" van oorsprong katholiek zijn is het nageslacht ook katholiek of laten kinderen dopen "omdat het eenmaal zo hoort" en vervolgens doen ze er hun hele leven er verder niets meer mee.
Zelf ben ik ook in "naam" katholiek omdat mijn ouders vlak na mijn geboorte mij hebben laten dopen.
pi_47369948
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.
Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?
quote:
Ik denk dat het eerder te maken heeft met "als de ouders" van oorsprong katholiek zijn is het nageslacht ook katholiek of laten kinderen dopen "omdat het eenmaal zo hoort" en vervolgens doen ze er hun hele leven er verder niets meer mee.
Zelf ben ik ook in "naam" katholiek omdat mijn ouders vlak na mijn geboorte mij hebben laten dopen.
En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.
pi_47369975
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Echt slim ben je niet .
Je bent pas écht slim als je mo slim bent
pi_47370368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?
[..]

En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.
Vandaar dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzen
De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Eerwraak issue
Meisjesbesnijdenis problemen
Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka gejengel
Roep om censuur op cabaret, films
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Speciale scholen voor moslims
Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Halal slachten
Moslima zwemuren
3e generatie taalachterstand
Enzovoort

Wereldwijd moslims die elkaar afslachten
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
enzovoort..................
pi_47370398
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vandaar dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzen
De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Eerwraak issue
Meisjesbesnijdenis problemen
Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka gejengel
Roep om censuur op cabaret, films
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Speciale scholen voor moslims
Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Halal slachten
Moslima zwemuren
3e generatie taalachterstand
Enzovoort

Wereldwijd moslims die elkaar afslachten
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
enzovoort..................
Zo, toe maar. Dat is niet mis.
pi_47370540
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo, toe maar. Dat is niet mis.
Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durven
pi_47370567
Hihi, laten we er lekker gekscherend over doen! .
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:14:20 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47370568
quote:

[..]

en hoeveel moslims doen niet hetzelfde?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47370580
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:14 schreef DennisMoore het volgende:
Hihi, laten we er lekker gekscherend over doen! .
Hihi.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:15:02 #195
99433 Tup
Tupperwaar
pi_47370585
"mijn beste vriend is zwart"
Wasserwunderland
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:16:13 #196
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47370608
quote:
THE MODERATE MOSQUE Print E-mail
Wednesday, 21 February 2007

“Mosque” is a term that covers a multitude of architectural sins these days, but the one at Regents Park in London is the real deal. Big golden dome above the tree tops, 140-foot minaret. I used to live nearby and I must have strolled past it hundreds of times and, if I ever did give it a second glance in those days, it was only to marvel: “Wow! That Hindu temple is totally awesome.”

I walked by it the other week for the first time in a long time. How did it get to sit on such a piece of prime London real estate? Well, you can thank His Majesty’s Government for that. In 1940, they allocated a hundred thousand pounds to buy land for a London mosque. The British Empire had millions of Muslim subjects and on the whole they’d been supportive of the war effort and it seemed appropriate that this should be acknowledged in the heart of the metropolis. King George VI opened the Islamic Cultural Centre on the site in 1944. It’s the best attended mosque in Britain. If there is a “moderate” Islam in the west, this is it.

So what goes on there? Well, if you swing by the bookstore, you can pick up DVDs of hot preachers like Sheikh Feiz, who does these hilarious pig noises every time he mentions the Jews – “Oh, Muslim, behind me is the Jew. [snort-snort] Come and kill him. [snort-snort].” You can also buy tapes from Sheikh Yasin, a celebrity American “revert” (ie, convert) to Islam, in which he explains that you should “beat women lightly”, and that a Muslim can never be friends with a non-Muslim, and that Christian missionaries deliberately introduced Aids to Africa by putting it in the vaccines for other diseases. Another “revert”, Jermaine Lindsay, got the jihad fever at the mosque and then went and self-detonated in the July 7th bombings.

If the Regents Park Mosque has been “radicalized”, then there are no non-radical mosques.

When I lived in the neighborhood, you’d see t-shirted tourists snapping each other with the dome in the background. That’s what it was for most of us: an exotic backdrop. Inside, one assumed, they talked about Allah and Mohammed, and where’s the harm in that? We looked on it in multicultural terms – that’s to say, as a heritage issue: a link for immigrants back to the old country. It never occurred to us that it was an ideological bridgehead. But listen to Dr Ijaz Mian, secretly taped by Britain’s Channel 4 at the Ahl-e-Hadith mosque in Derby:

“King, Queen, House of Commons: if you accept it, you are a part of it. If you don’t accept it, you have to dismantle it. So you being a Muslim, you have to fix a target. There will be no House of Commons. From that White House to this Black House, we know we have to dismantle it. Muslims must grow in strength, then take over… You are in a situation in which you have to live like a state-within-a-state - until you take over.”

Where’s the religious content? Where’s the contemplation of the divine? Don’t look for it at the Sparkbrook mosque in Birmingham recently praised by Tony Blair for its contribution to tolerance and diversity. Last June they were celebrating the killer of a British Muslim soldier in Afghanistan:

“The hero of Islam is the one who separated his head from his shoulders.”

These aren’t sermons and these men aren’t preachers. They’re ideological enforcers on an explicitly political project with branch offices on Main Streets across the western world. Imagine the Second World War with St Adolf’s Parish Church on every English village green, or the Cold War with a Soviet Orthodox Church in every mid-sized town in all 50 states.

Dr Mian trained in Saudi Arabia. The bookstore at the Regents Park Mosque is run by a company headed by a Saudi diplomat, Dr Ahmad al-Dubayan. The Saudis control mosques, and schools, and think-tanks, and prison chaplaincy programs and much else, too. I’d be calling for a blue-ribbon commission to investigate Saudi subversion of the US but pretty much everyone who’d wind up sitting on it would be on the Saudi gravy train one way or another. As Christopher Hitchens put it:

“If, when reading an article about the debate over Iraq, you come across the expression ‘the realist school’ and mentally substitute the phrase ‘the American friends of the Saudi royal family,’ your understanding of the situation will invariably be enhanced.”

Very droll. The trouble is there are so many “American friends of the Saudi royal family”. Jimmy Carter’s Carter Center was founded on King Fahd’s mountain of cash and, in the last year, its biggest donors included Saudi Prince Al-Walid bin Talal. It never occurred to me in the fall of 2001 that five years on nothing would have changed, except that we’d be shoveling even more gazillions of petrodollars into Saudi Arabia and they in turn would be shoveling even more back at us in a brilliantly synergized subversion operation, funding not only the radical imams and their incendiary progeny but also the think-tanks and study groups and Nobel Prize winners who ponder the best way to appease them. The Saudis are hollowing out Britain from within, and in America are hollowing out significant non-military components of national power - diplomatic, academic and cultural. Listen to the men in those mosques and then ask: Where’s our ideological offensive?
http://www.steynonline.com/content/blogcategory/14/70/

Nee hoor, allemaal racisme...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47370609
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durven
Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
pi_47370639
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
Klopt, er bestaan alleen moslims en ongelovigen en het is de heilige taak van de moslims de ongelovigen te bekeren en anders te doden. Toch?
pi_47370644
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:14 schreef Re het volgende:

[..]

en hoeveel moslims doen niet hetzelfde?
De gematigde moslim bestaat niet!
pi_47370653
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
Je noemt allerhande dingen die of niet op Nederland betrekking hebben of niet op de islam betrekking hebben maar op cultuur, of dingen waar anti-islamisten drukte over maken en moslims niet, politieke conflicten etc.

Je noemt zelfs dingen op waar je als Nederlands staatsburger gewoon recht op hebt, en jij verdraait het alsof het rechten zijn die moslims willen invoeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')