Hee, ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!
Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???
Inderdaad.
Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspildquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.
Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Daarom citeerde ik het ook.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie?.
.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
Bullshit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:
Nee, de religie is in dit geval het ras.
Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:
[..]
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild![]()
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
In de praktijk doen we dit wel:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
Je bedoelt zoals eenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...quote:
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.
Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.
Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:
[..]
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
ahaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.![]()
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.![]()
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partijquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.
Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.
Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
<kreun>quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:
Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.quote:en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
Ik volg de beste man niet op de voet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik volg de beste man niet op de voet.
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
<kreun>
Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".
Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.
Erg he? Sew me...
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.quote:Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.
Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy) maar we durven niet te zeggen waarom.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.quote:Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...
Nee, zo komen we verder.
Not.
Alleen impliciet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen?.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?quote:
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.quote:
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.quote:Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.quote:maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen..
[..]
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.
Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.quote:Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Geen moeite meequote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigenquote:En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).quote:Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.quote:En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...quote:Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?quote:Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.quote:Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.
Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.
In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen moeite mee
[..]
Dan ben je wel even bezigquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Het probleem is juist dat het ervan stikt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.
Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland haddenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
En? Heb je nu herpes ervan gekregen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Wat moest je daar dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden![]()
In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
Dat was een leuke aflevering, ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument wasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merktquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |