abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:53:44 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47365477
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Hee, ik ben het met je eens.
Carpe Libertatem
pi_47365533
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!

Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???

Inderdaad.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:57:37 #78
97079 Jeff89
Conquer All
pi_47365579
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.
Wacht. Dat gebeurt niet....
Misschien verwoord hij toch niet zo goed 't woord op straat
pi_47365587
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:

[..]

De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:58:11 #80
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365590
quote:

[..]

Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_47365650
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:00:23 #82
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47365660
quote:

[..]

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:05:28 #83
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365824
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
pi_47365862
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:

Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
pi_47365985
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Daarom citeerde ik het ook.

Ik voond het grappig zoals politiek-correct om het probleem heen wordt gedanst, namelijk: wat betekent moslim zijn?
Dat iemand gelooft dat de koran het letterlijke Woord van Allah is, en dus dat alles wat daarin staat boven iedere twijfel, discussie of menselijke wet/redenatie staat: je spreekt immers Allah niet tegen?

Gematigde moslims, ofwel mensen die een beetje moslim, en een beetje iets anders zijn, daar moet je dan respect voor hebben en je mag niet doen alsof deze mensen onder zware druk staan van de extremistische die-hards.

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.

Maar heel stiekum kan niemand iets met de echte, pure islam. En heel stiekum leggen we moslims wel de norm op de helft van hun religie niet te praktiseren.

Tssss...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:13:29 #86
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366060
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:14:13 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366078
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47366128
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:

Nee, de religie is in dit geval het ras.
Bullshit.
pi_47366139
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...

Kijk eens in Arabische/moslim landen. Daar wordt het extremisme wel degelijk zwaar aangepakt, want daar ziet men dat met name moslims de dupe zijn van moslim-terreur: wij hebben er de guts niet voor want o jee je zou maar moslims discrimineren...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:19:22 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366200
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47366239
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:24:14 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366309
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Je bedoelt zoals een niet voor niets een koe heet een dus geen zoogdier kan zijn?

Antisemitisme kan als een specifiek soort racisme gezien woorden.
pi_47366333
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:23 #94
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366334
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bullshit.
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:27:16 #95
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366388
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:

[..]

In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
pi_47366389
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:

[..]

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
pi_47366393
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:

[..]

En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:28:50 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366424
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47366438
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:

[..]

aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:31:22 #100
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366475
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:01 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366489
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?

Disciminatie is het als een andere variabele (zoals herkomst, of geslacht) dan degene die je daadwerkelijk wilt " meten/beoordelen" (namelijk het gedrag) een rol speelt in je uiteindelijke beoordeling.

Oftewel "ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken" en dan als die 'bepaalde kenmerken' niets met daar waar je onderscheid op maakt (gedrag).
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:12 #102
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366493
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?
pi_47366515
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:40:35 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366700
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partij
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:43:55 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366768
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.

Als je zegt dat je een hekel hebt aan hindoe terrorristen maar niet aan moslim terroristen zou dat wel weer discriminatie zijn, als het het terroristisch gedrag op zich zou zijn dat je verafschuwd..
pi_47366795
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:

Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:46:30 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366831
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
pi_47366936
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...

Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.

Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
pi_47366989
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
quote:
en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:52:28 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366993
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?

En in welke mate is dat gedrag zo anders dan het religieuse gedrag van een katholiek staatsecretaris dat het aanstootgevend wordt?
pi_47367013
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
Ik volg de beste man niet op de voet.
pi_47367063
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)
Niets.
Liever Aboutaleb dan Rouvoet, hoewel ik beiden bijzonder integere mensen vind en zo...

Wat betekent: ik waardeer van Aboutaleb dat hij zijn religieuze mening voor zich houdt (waardoor ik me ook niet erger aan wat die mening is, boeit me niet, hij doet zijn job als bestuurder, niet als moslim).

Rouvoet daarentegen...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:56:03 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367082
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik volg de beste man niet op de voet.
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
pi_47367100
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:

Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:58:39 #115
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367143
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:

[..]

<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
quote:
Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
quote:
Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.

Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.

Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:59:46 #116
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367180
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
Alleen impliciet.

Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind, maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functie als staatsecretatis?
pi_47367181
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:

Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:00:19 #118
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367196
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]

Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:01:10 #119
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367219
Wat een leuk topic. Sinds Fortuyn durft iedereen te zeggen dat hij een hekel aan moslims en buitenlanders heeft. Maar jezelf een racist noemen gaat nog ietsje te ver. De scheidslijn wordt met behulp van Wilders wel steeds vager volgens mij
lege ton
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:02:25 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367247
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
pi_47367251
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef Doc het volgende:

Alleen impliciet.
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
quote:
Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
quote:
maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Net zoals die Marianne Thieme een vieze vuile christenfundamentalist is, daar schijn je ook nog weinig van te merken. .
pi_47367317
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:

Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:01 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367379
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
[..]

Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
pi_47367388
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:44 #125
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367402
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:10:56 #126
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367463
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?

En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
pi_47367559
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:

Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
quote:
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
pi_47367602
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Geen moeite mee
quote:
En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:21:50 #129
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367789
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?
quote:

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:23:04 #130
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367819
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.
pi_47367820
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.

Hoewel: eentje wel: de meneer die de "gods"dienst geintroduceerd heeft.
quote:
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.
Dan accepteren we moslims natuurlijk wel.
Maryam Hassoun zonder hoofddoek of niqaab is een lust voor het oog, zonder burka (is een cultuurding, geen moslim-ding maar ja, for the sake of arguement) kan je zien wat een goeie actrice ze is.
Ali B. maakt muziek met veel meer instrumenten dan Mohammed/Allah volgens de islam toestaat en nergens zie je Aboutaleb islamitische politieke of strafrechtelijk opmerkingen maken: er is niets maar dan ook niets mis met die helft van de islam waar zij voor gekozen hebben.

Maar vertel niet hoe dat in NL werkt en hoe je als moslism geaccepteerd kan worden want dan ben je schandalig bezig.
Gewoon blijven liegen en huichelen, dat staat beter.
quote:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...
Niet of, maar hoe. Je MOET gematigd zijn om als moslim geaccepteerd te worden: dat is wat "we" zeggen bij iedere sollicitant, politicus, noem maar op...
quote:
Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?
quote:
Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.
Er wordt vind ik wel erg spastisch met islam omgegaan in NL, en volgens mij is een gevolg van de norm "over de moslim geen kwaad te spreken" dat mensen kwaad gaan denken over dingen die niet kwaad zijn.
Eerlijkheid is beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:24:10 #132
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367837
quote:

Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.

En wie bepaalt of iemand een goed of een slecht moslim is?

Is iemand die in de oggen van de fanatici een slechte moslim is - terwijl de peroon zelf zichzelf een gewooon moslim vindt- in jou ogen wel een moslim/
quote:

Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?

Kan iemand die de westerse moraal onnderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een moslim zijn? Ja - zolang hij gelooft iin Allah en naar de moskee gaat wel.

Evenzogoed kan gevraagd worden of iemand die de westerse moraal onderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een christen kan zijn? Het zal dan geen SGP-er zijn, maar christen kan het prima zijn.
pi_47367869
quote:
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:26:35 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367883
quote:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
pi_47367920
cultuurracisme is heel logisch, het wordt tijd dat dat eens uit het verdomhoekje gehaald wordt, want iedereen, ja iedereen, doet er aan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:28:52 #136
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367932
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
lege ton
pi_47368085
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Dan ben je wel even bezig
pi_47368118
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
pi_47368138
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
pi_47368145
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47368156
quote:

[..]

En? Heb je nu herpes ervan gekregen?
pi_47368217
quote:

[..]

Wat moest je daar dan?
pi_47368240
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen, maar dat hij dit verhult om nog enigzins salonfähig te blijven. Zijn aanvallen op Aboutaleb zijn zelfs voor partijen die assimilatie van etnische minderheden toejuichen een brug te ver, want Aboutaleb is Nederlandser dan menige Nederlander. Waar gaat het Wilders dan wèl om? Ik kan maar één ding bedenken, en dat is de Marokkaanse afkomst van Aboutaleb.

Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368276
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
pi_47368279
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
pi_47368295
Dus, kort gezegd; Wilders, geef eens toe dat je een racist bent à la Dewinter en Le Pen. Dat maakt het makkelijker om het hele verschijnsel PVV uit te bannen wegens overtreding van artikel 1 van de grondwet.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368306
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wat moest je daar dan?
Zakelijk.
pi_47368311
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Dat was een leuke aflevering, ja.

pi_47368352
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument was
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:47:04 #150
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')