Ik ben geen allochtoon, kom alleen voor ze op.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg.Op de lijst van allochtoontjes met een slachtoffercomplex.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:42 schreef K-Billy het volgende:
De 'te deporteren-lijst'?
Maar wel al te graag islamitische dominantie.quote:Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Nee dusquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar wel al te graag islamitische dominantie.
quote:citeert zichzelf:
laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Ja, als in: veel van de koran komt uit (lijkt te komen uit, als je in de openbaringsgenese gelooft) de bijbel, maar...:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:40 schreef K-Billy het volgende:
Er bestaan geen 'gewone' religie's, maar ja inderdaad: de islam lijkt op veel punten op het christelijk geloof.
Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:quote:
Opvallend.......quote:Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Je haalt de islam en het christendom dus door elkaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.
De maatschappij zou een stuk beter af zijn zonder lieden die proberen groepen tegen elkaar op te stoken, of dat nou moslimextremisten zijn, extreem-rechts/links of lieden als Wilders.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nergens in de bijbel wordt een persoon als perfect neergezet: de hele koran heeft maar eenmaal een beetje, gematigde kritiek op Mohammed.
Niet voor niets is de islam lang Mohammedanisme genoemd: de religie draait om een persoon en zijn leven, niet om meerdere volken en vele, vele generaties.
Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:
[..]
Opvallend.......
...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
En?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:
"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
Een vreemde uitspraak voor een homo.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:54 schreef DennisMoore het volgende:
Eens. Want die is superieur.
Kiezen uit meerdere kwaden blijft nog steeds een foute keuze.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.
Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.quote:
Het interesseert me geen zak hoe je de woorden van Jezus noemt, maar het hele leven van iemand die zichzelf christelijk noemt wordt bepaald door regels.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.
Mohammed legde zijn volgelingen vele regeltjes op, Jezus legde uit dat niet regels opvolgen, maarje bepaalde waarden eigenmaken de essentie van Zijn leer was.
Voor een select groepje ja....quote:Mohammed beloofde de hel, Jezus het Paradijs.
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:02 schreef gelly het volgende:
Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.
Dat doe ik niet voor het gemak, de vrijheden die we vandaagdedag kennen hebben we niet te danken aan die christelijke of joodse cultuur, maar aan die humanistische. Het is ondanks de invloed van die geloven dat we dergelijke vrijheden kennen, niet dankzij. Het hoort niet in het rijtje thuis. Maar ik ben niet zo hypocriet om het ene intolerante geloof wel te tolereren en het andere niet. En ik zit al helemaal niet te wachten op een grove leugen in onze grondwet, laat staan dat die culturen superieur zijn, want ze zijn net zo inferieur als de islam.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen..
Hoe kan een beweging als het humanisme dat zich als beweging tegenwoordig zo afzet tegen het christelijke geloof en christelijke indoctrinatie nou worden verenigd met de christelijke cultuur, als zijnde één dominante cultuur? Humanisten willen namelijk géén dominante cultuur.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen..
En dat eeuwige verwijzen naar 'vroeger' wordt ook een beetje slaapverwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |