abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 11:57:14 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47363800
Naar aanleinding van Aanhang Wilders jong en a-religieus op de frontpage.

Neem nu deze opmerking:
quote:
Op Saturday 17 March 2007 @ 11:31 schreef silviodante het volgende:

[..]

waarom wil die dat niet omdat ie gewoon alleen nederlanders in het kabinet wil met een nederlandse achtergrond en ik vind dat normaal hoor.Dit doen ze ook in veel meer landen zoals Australie dus ga niet zeggen dat dat racistisch is.
Ligt dit aan mij of hoe zit dat...

"Ik ben geen racist, maar ik wil gewoon niet met negers omgaan."
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."

Nee... Hoe dan wel.

Als je een racist bent, zie dat dan ook onder ogen. Als je moslims iets niet gunt of toestaat, liever geen negers in je straat hebt wonen of een hekel hebt aan Chinezen... Prima, maar zeg dan gewoon ik ben een racist en ben voor discriminatie van allochtonen.

Volgens mij wordt het tijd voor emancipatie van racisten!

Kom voor jezelf op! Klim op de barricade. Verbrand je beha.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:59:49 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_47363882
Moslims zijn geen ras.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:00:42 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47363916
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:59 schreef mstx het volgende:
Moslims zijn geen ras.
Racisme gaat allang niet meer alleen over ras.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_47363917
Ik zal mijn bruine hemden dan alvast gaan strijken
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:00:46 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47363919
hear hear

Maar ondanks de verharding van de maatschappij en de toenemende intollerantie, is racisme blijkbaar nog steeds maatschappelijk niet geaccepteerd als je het openlijk toegeeft.
Wel als je op een racist stemt, maarja... da's dan omdat hij zo duidelijk de problemen durft te benoemen enzo
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47363986
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:

Kan vooral met de bij velen nog aanwezige culturele component te maken hebben.
quote:
"Ik heb niets tegen moslims, maar ze mogen niet in het kabinet en dat is niet racistisch bedoeld."
Kan te maken hebben met een inhoudelijk oordeel over de religie.
pi_47364008
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

He godeverdomme heb ik weer de ouwe druk van de Van Dale hier thuis liggen.

Josti
Verklaart zich solidair met Aramot, de luie veldreus.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:04:49 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364035
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:

[..]

Josti
zijn joden volgens jou een ras? of aanhangers van een religie?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:05:50 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364067
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
of aanhangers van een religie?
Die zijn gewoon gek, maar het is geen ras.
Carpe Libertatem
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:05:59 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47364074
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:03 schreef decynischebever het volgende:

[..]

Josti
Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:06:47 #11
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364095
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47364104
quote:
Moslims zijn geen ras.
een neger is ook geen ras
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:08:10 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364142
Ontopic graag: Wordt het geen tijd voor de emancipatie van de racist?
pi_47364176
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt vragen of ze een scriptje maken voor je op Fok! Hoef je niet steeds je naam onder je berichten te typen, dan gaat dat vanzelf. Net als bij Verbal, bijvoorbeeld.
zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Verklaart zich solidair met Aramot, de luie veldreus.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:10:21 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47364213
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Conekiller het volgende:
discriminatie tegen joden heet ook niet voor niets antisemitisme en geen racisme
Als je gewoon om je heen kijkt en ziet hoe iedereen, en ook officiële instanties omgaan met begrippen als etniciteit, ras, nationaliteit en religie, zie je dat voortdurend die termen door elkaar heen worden gehaald. Dat wijst er niet zo zeer op dat de term verkeerd wordt gebruikt, maar dat de termen/begrippen zelf niet makkelijk af te kaderen zijn.
pi_47364237
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen

zo weer wat geleerd.
pi_47364246
Wat een huillietopic weer .
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:11:45 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364256
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:09 schreef decynischebever het volgende:

[..]

zoooooo maak jij me daar ff een comeback!! Je bent gevat man, je hebt vast veel succes. Wat een goeie man, zoooo "wat je zegt ben je lekker zelf" maar dan in een heel nieuw fris jasje. Zo vernieuwend dat het bijna niet opvalt, geweldig!!
Ik zei iets over jou, maar jij weet het zo om te buigen dat het op mij slaat, gewoon fantastisch!! Dat wat al zo oud is naar de weg naar Rome maar dan toch met een nieuw sausje, jij gaat ver komen man. Zo ontzettend vernieuwend
Ik kon d'r wel om lachen, maar erg hè, als je bij je pietje gepakt wordt.

Maar goed, ontopic blijven, graag.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:13:44 #19
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364323
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef NeuktMutantMekiInAnus het volgende:
als je tegen kut marokkanen bent ben je geen racist maar dan ben je tegen kut marokkanen

zo weer wat geleerd.
Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...

...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".

Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
pi_47364351
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef belsen het volgende:

Maar goed, ontopic blijven, graag.
Je voorbeelden sloegen de plank mis. .

Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
pi_47364372
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Wat een huillietopic weer .
Ik ken veel meer anders gekleurden (waaronder 2 beste vrienden) dan die linksehuilies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:16:29 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364394
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je voorbeelden sloegen de plank mis. .

Maar ik begrijp dat jij iemand bent die graag op anderen etiketjes met 'racist' plakt?
Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug willen sturen naar het land van herkomst, ondanks het feit dat ze een Nederlandse nationaliteit hebben en geen moslims in het kabinet willen. Dan ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...

Veel mensen schrikken gewoon van het woord racist, terwijl je, als je een racist bent hier maar beter voor kunt uitkomen. Een neger rent toch ook niet over straat: "Ik ben geen neger, ik ben geen neger..."
pi_47364426
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:

Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Ondanks je mooie gebruik van 'ergo' lijk je geen held te zijn in argumenteren. .
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:18:02 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364437
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:07 schreef boyv het volgende:
een neger is ook geen ras
DNA Tribes ... de zegmaar moderne versie van "ras".

/offtopic
Carpe Libertatem
pi_47364440
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, het valt mij op dat er mensen zijn die een hekel hebben aan buitenlanders, ze terug wil sturen naar huis en geen moslims in het kabinet wilt, ben je gewoon discriminerend bezig tegen een bevolkingsgroep. Ergo...
Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:19:05 #26
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364456
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is niet anders dan 20 jaar geleden, alleen toen hadden die mensen geen freedom of speech met de Staatsomroep.
Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:19:24 #27
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47364460
quote:

[..]

Nu dankzij het internet is dat helemaal opengebroken en daar is de BlankePolitiekCorrecteElite goed ziek van....
Al ruim 20 jaar? Nou, dan wordt het toch tijd dat dit verandert?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47364465
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:19 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, toen had je ook al racisten, maar daar wil ik geen waardeoordeel opplakken.
Dat is hetzelfde als nu, alleen toen werden ze monddood gemaakt en nu kan dat niet meer, dankzij de technologie.

De waarheid is hard
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:20:36 #29
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364490
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47364517
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden? .
pi_47364531
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt de islam toch gewoon een kut-religie vinden? .
Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet dood
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:22:02 #32
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364537
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
Ik vind trouwens dat je echt alles mag zeggen wat je wilt en tegen wie. Als iemand een hekel heeft aan alle nederlanders en dat tegen mij zegt en mij gaat beledigen kan je ook gewoon een vent zijn en het negeren. Van mij mag je ook iedereen beledigen die je wilt.
Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
pi_47364576
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:22 schreef belsen het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk als het gaat om moslims, want die moeten trots zijn op Nederland of anders oprotten naar Marokko...volgens sommige lieden.
Ga jou nou eens een keertje de maatschappij verkennen, dan praten we daarna verder
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:24:14 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364596
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:20 schreef Conekiller het volgende:
de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
pi_47364631
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:24 schreef teamlead het volgende:

de vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om iedereen te mogen beledigen. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat niet begrepen hebben
En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:25:57 #36
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47364651
Ik weet dat het niet hetzelfde is. Maar ik vind wel dat dat hetzelfde zou moeten zijn. Van mij mag iedereen mij beldigen zoveel hij/zij wil. Als ik ook terug mag beledigen tenminste Dus gewoon ultieme vrijheid van meningsuiting.
pi_47364664
quote:

[..]

Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.
pi_47364688
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef belsen het volgende:

Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......
Erg irritant.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:29:05 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364767
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En waar houdt volgens jou de vrijheid om te mogen beledigen op?
de grens is het opzettelijk beledigen wat mij betreft. Als ik zou zeggen dat ik de Islam een kutreligie vind, mag ik dat zeggen omdat ik niet de intentie heb om daarmee een Moslim te beledigen (hoewel die Moslim zich waarschijnlijk wel beledigd voelt)
Als ik zeg dat Mohammed hier op de hoek een kutmoslim is, is dat een directe, persoonlijke (en vooral onnodige) belediging. Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:29:56 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47364789
quote:
Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.
Carpe Libertatem
pi_47364794
quote:

[..]

Of dan die mensen die vinden dat ze niet beledigd mogen worden, anders worden ze agressief.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:30:11 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364799
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vind je het gek??? Zolang bestuurders kopjes thee blijven drinken in Moskees, zullen die radicale imams nooit hun toon wijzigen.
wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
pi_47364813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Het is idd altijd: maaaaarrrrrr......
Erg irritant.
Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om
pi_47364831
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat heeft dat te maken met het moedwillig beledigen van mensen? Ikben met je eens dat een kopje thee niet de beste oplossing is voor de problemen waarmee onze samenleving te maken heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze dan maar moet gaan beledigen ipv met een goede oplossing voor de problemen te komen?
Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verder
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:08 #45
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47364854
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jullie dit horen, maar ik hoor het nooit. Volgens mij gaan jullie gewoon met mietjes om
Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
pi_47364872
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daar ligt al sinds 1839 zo ongeveer de grens, maar die grens is helaas in de loop van de laatste 10 jaar behoorlijk aan erosie onderhevig
Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:49 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47364878
quote:
Moslims zijn geen ras.
Joden ook niet
pi_47364892
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef belsen het volgende:

[..]

Helemaal waar; de woorden van Rob Oudkerk, maar...

...neem dan de opmerking van Wilders, die veel navoling krijgt, "Ik wil eigenlijk helemaal geen moslims in het kabinet".

Puur racisme in de notendop. Het willen discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep.
En wat als je zegt "Ik wil eigenlijk helemaal geen nazi's in het kabinet"? Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is, je kunt het onwenselijk vinden dat bepaalde ideeen een voedingsbodem in het kabinet hebben.

N.B. Ik wil hierbij wel benadrukken dat uiteraard ook meegewogen moet worden hoe mensen met die ideeen omgaan.
pi_47364893
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Een verhelderende vraag dan: "Op welke punten vind jij dat moslims gediscrimineerd mogen worden?"
op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:34:19 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47364915
quote:
Nee maar het is net zo goed verboden en niet minder erg naar mijn mening
pi_47364940
De term racist is een beetje misplaatst in dit topic. Discriminatie kan ik me nog in vinden. Generalisatie ook.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:35:24 #52
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364943
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga maar eens lekker naar een Preek luisteren van een zwaar gerespecteerde Imam. Dan praten we daarna verder
ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... enzo..
pi_47364960
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, de Islam is de Godsdienst van de vrede en wie het daar niet mee eens is, moet dood
Ow ja.

En moslims aanspreken op homo- en jodengebash is kinderachtig: eerst moeten "we" zelf foutloos zijn voor we dat aan mogen kaarten.

Mij valt op dat mensen die klagen over racisme alles van de islam pikken.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:36:48 #54
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47364981
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Die grens is al lang zeer duidelijk, maar daar moet nu opeens aan getornd worden omdat er een bepaalde groep is die dat nog niet snapt en beledigd is.
gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebben
pi_47365037
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

ah.. dus omdat die Imam naar Westerse maatstaven te extreem is in zijn leer, is dat een vrijbrief om hem naar hartelust te mogen beledigen?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... enzo..
Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?

Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:38:53 #56
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365044
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

op hun gedrag (dat geldt voor IEDEREEN die van buiten komt, dus ook van een andere planeet).
En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.

Dus ontopic: Waarom willen mensen dat niet horen van zichzelf?

Of zien ze het zelf niet?
pi_47365062
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik hoor het haast nooit, maar lees het vooral.. Ik heb namelijk niet zo gek veel Nederlandse vrienden.
Ben namelijk tussen al die enge buitenlanders opgegroeid. Dan leer je oa dat ze niet zo eng zijn..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47365079
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

gek genoeg hoor ik die groep niet janken over vrijheid van menigsuiting, maar alleen zielige closetracisten die geen argumenten meer hebben
Dat is inderdaad gek, ja.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:40:26 #59
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365084
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:35 schreef Integrity het volgende:
De term racist is een beetje misplaatst in dit topic. Discriminatie kan ik me nog in vinden. Generalisatie ook.
Waarom is de tem racist misplaatst.

Racist wil zeggen dat je onderscheidt (discriminatie) maakt tussen bepaalde rassen (in dit geval bevolkingsgroepen), dat is precies wat ik beschrijf.
pi_47365110
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:40 schreef belsen het volgende:

[..]

Waarom is de tem racist misplaatst.

Racist wil zeggen dat je onderscheidt (discriminatie) maakt tussen bepaalde rassen (in dit geval bevolkingsgroepen), dat is precies wat ik beschrijf.
Discrimineren mag niet, beledigen wel.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:41:56 #61
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47365123
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:

[..]

Volgens welke maatstaf -anders dan de westerse- is het ook weer oké andersdenkenden, andersgelovenden, homo's etc. naar hartelust te beledigen?

Discriminatie en belediging kan je moeilijk aanpakken als je er stelselmatig slechts 1 partij van beschuldigd.
Reeds.
Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:43:03 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365155
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Discrimineren mag niet, beledigen wel.
Wat mij betreft mag beide niet.

Het grote verschil is natuurlijk dat op dit punt beledigen nog kan worden afgedaan met 'schelden doet geen pijn', terwijl discriminatie wil zeggen dat je ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegt.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:43:19 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47365162
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef belsen het volgende:

[..]

En ieder die hier meer op antwoord is dus feitelijk aan het discrimeren en dus een racist.

Dus ontopic: Waarom willen mensen dat niet horen van zichzelf?

Of zien ze het zelf niet?
afgaande op de reacties hier: ze willen het niet horen van zichzelf, want racisme is nog steeds "not done", maar hun mening hebben ze wel. Dan geef je het een andere naam (realisme ofzo) en dan is het opeens wel acceptabel
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:43:48 #64
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47365171
quote:
Het is niet alsof een geloof een aangeboren eigenschap is,
Volgens Joden is het jodendom wel overerfelijk van moeder op kind. Foei je hebt ze beledigd want ze zegt dat dat niet waar is
pi_47365174
Voor een geloof kies je, voor een huidskleur/ras niet.

Het is geen racisme mensen aan te spreken op een -naar jouw inzicht- gevaarlijke of foute keuze.

Zometeen mag je geen kritiek hebben op liberalen omdat je dan het liberale ras beledigd?
pi_47365177
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het probleem is dat elke groep andere dingen beledigend vind. Er is dus volgens mij alleen een grens van of absolute vrijheid of helemaal geen vrijheid te trekken.
Hoezo dan? Vrijheid van meningsuiting is een vrijheidsrecht behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. Ergo enerzijds is meningsvrijheid niet absoluut en anderzijds praten we dan over censuur (waar toestemming verleend moet worden voor uitingsvormen).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:44:11 #67
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365181
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:38 schreef Masterix het volgende:

[..]

Reeds.
Ook moslims onder moslims zitten racisten, fair point.

Maar je moet niet gaan generaliseren, natuurlijk.
pi_47365264
quote:
Moslims zijn geen ras.
Nou, dan noem je het discrimineren met de bijbehorende discriminant.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:47:01 #69
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365271
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
Voor een geloof kies je, voor een huidskleur/ras niet.

Het is geen racisme mensen aan te spreken op een -naar jouw inzicht- gevaarlijke of foute keuze.

Zometeen mag je geen kritiek hebben op liberalen omdat je dan het liberale ras beledigd?
Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!

Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???

Inderdaad.
pi_47365285
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:41 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er slechts 1 groep zich daaraan schuldig maakt. Ik vind alleen dat het gejank "jamaar, zij beledigen toch ook" van een kleuterschoolniveau is en nooit een excuus mag zijn om onze eigen westerse normen en waarden dan maar overboord te gooien en ons te verlagen tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren
Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?

Dat is het resultaat van jouw benadering: de totale schuld bij de ene partij leggen, je eigen partij dan vooral, want anders "verlagen (we ons) tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren".

Volgens mij werkt dat niet.
pi_47365336
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

hahahahaahahahahaha dit meen je niet

dus ik ben een racist als ik tegen het christendom ben
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:50:15 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47365373
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef Masterix het volgende:

[..]

Beter kan je bemiddelen in een conflikt dan dat je partij kiest, toch?

Dat is het resultaat van jouw benadering: de totale schuld bij de ene partij leggen, je eigen partij dan vooral, want anders "verlagen (we ons) tot het niveau dat we van de andere groep ook niet accepteren".

Volgens mij werkt dat niet.
ik weet niet of "bemiddelen" is wat we zouden moeten doen. Ik ben van mening dat wij als samenleving zeker eisen mogen stellen aan mensen die hier willen wonen en leven. Dat betekent wat mij betreft ook dat we de plicht hebben om keer op keer op keer in gesprek te gaan met die groepen die niet leven volgens onze normen en waarden. Dat gesprek kan ook respectvol gevoerd worden, zonder beledigingen over en weer.
Bij "bemiddelen" denk ik eerder aan het bereiken van compromissen etc. Dat lijkt me niet wat we moeten doen
pi_47365379
Ik wil moslims het land uit, dan ben ik nog geen racist want de islam is een religie, geen ras.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:50:55 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47365389
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wil moslims het land uit, dan ben ik nog geen racist want de islam is een religie, geen ras.
dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
pi_47365425
De definiëring van de term racisme is de laatste jaren aanzienlijk verbreed, derhalve de norm lager geworden om iemand de kwalificatie racist toe te dichten. Ik vind dat een slechte ontwikkeling, omdat de politieke manipulatie een slechte ontwikkeling is.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 12:53:44 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47365477
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:49 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent echt niet goed snik.
Hee, ik ben het met je eens.
Carpe Libertatem
pi_47365533
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Het gaat meestal niet om het geloof en dat weet je zelf ook dondersgoed!

Neem Aboutaleb, de beste man is moslim, maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van Wilders en kornuiten. Waarom???

Inderdaad.
Mij gaat het wel om geloof, of preciezer: om de islam.
De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
Gevolg is dat de rest van de samenleving er mee zit.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:57:37 #78
97079 Jeff89
Conquer All
pi_47365579
quote:

[..]

Ah, dat verklaard dat iedereen massaal Wilders stemt.
Wacht. Dat gebeurt niet....
Misschien verwoord hij toch niet zo goed 't woord op straat
pi_47365587
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:55 schreef Masterix het volgende:

[..]

De islam die geen verweer heeft tegen zichzelf, tegen haar extremistische kant. Overal waar moslims zijn zorgt een (zeer kleine) extremistische minderheid voor chaos en ellende.
De enige reactie die "gematigde" moslims op hen hebben is omdraaien en doen alsof het allemaal best wel meevalt.
De islam wordt van binnenuit zwaar bedreigd door de extremisten en de islam is niet bij machte daar iets aan te doen.

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander. Verwerpt terrorisme en radicalisering. Is totaal ingeburgerd en heeft meer verstand en inzicht dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar is nu wel het mikpunt van bedreigende islamisten en kornuiten. Waarom???
Omdat extremisten door dergelijke invloedrijke moslims te bedreigen makkelijker hun zin denken te kunnen krijgen.
doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 12:58:11 #80
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365590
quote:

[..]

Dus moet je, door jouw generalisatie, alle moslims discrimineren en ben je dus ook zo'n geen racist?
pi_47365650
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

doe gast zegt dat Amsterdam zich moet aanpassen aan de islam en heeft 400 miljoen euro verspild
Wat was dat ook alweer? Iets met het vermoeden, dat zijn begroting niet deugde? Of zoiets?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:00:23 #82
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47365660
quote:

[..]

Neem Aboutaleb. De beste man is moslim maar stelt zich zeer duidelijk op als Nederlander.
Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:05:28 #83
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47365824
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n heerlijk voorbeeld waarbij mensen religie en nationaliteit door elkaar halen, en die met elkaar verwarren. Alsof moslims en Nederlanders twee volledig afzonderlijke bevolkingsgroepen zijn.
Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
pi_47365862
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:05 schreef belsen het volgende:

Het ging mij er in dit voorbeeld om dat Wilders bepleit dat iemand als Aboutaleb om zijn moslimschap gediscrimineerd diende te worden.

Dit staat dus los van zijn houding of religieuse opvatting, dit gaat er gewoon om dat hij afkomstig is uit een moslimland en daarom voor Wilders en aanhang behoort tot 'de moslim'. Een groot voorbeeld van racisme.
Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
pi_47365985
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:00 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Daarom citeerde ik het ook.

Ik voond het grappig zoals politiek-correct om het probleem heen wordt gedanst, namelijk: wat betekent moslim zijn?
Dat iemand gelooft dat de koran het letterlijke Woord van Allah is, en dus dat alles wat daarin staat boven iedere twijfel, discussie of menselijke wet/redenatie staat: je spreekt immers Allah niet tegen?

Gematigde moslims, ofwel mensen die een beetje moslim, en een beetje iets anders zijn, daar moet je dan respect voor hebben en je mag niet doen alsof deze mensen onder zware druk staan van de extremistische die-hards.

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.

Maar heel stiekum kan niemand iets met de echte, pure islam. En heel stiekum leggen we moslims wel de norm op de helft van hun religie niet te praktiseren.

Tssss...
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:13:29 #86
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366060
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus als iemand zegt dat iemand om zijn religie gediscrimineerd moet worden, dan staat het los van de religie? .

.
Nee, de religie is in dit geval het ras. Ben ik rooms-katholiek, kan is de paus nog wel verwerpen. Wat praktiseer je, daar gaat het om.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:14:13 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366078
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

We moeten in de praktijd moslims die figuurlijk de halve koran naast zich neer leggen accepteren maar wee o wee wie hardop durft te zeggen dat om als moslim geaccepteerd te worden je de helft uit je koran moet scheuren.
De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
pi_47366128
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:13 schreef belsen het volgende:

Nee, de religie is in dit geval het ras.
Bullshit.
pi_47366139
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:58 schreef kefkef het volgende:

[..]

Om dat de mythe is: de islam kan je niet veranderen, van moslims kan je geen aanpassing vragen als dat tegen hun geloof ingaat blah blah...

Kijk eens in Arabische/moslim landen. Daar wordt het extremisme wel degelijk zwaar aangepakt, want daar ziet men dat met name moslims de dupe zijn van moslim-terreur: wij hebben er de guts niet voor want o jee je zou maar moslims discrimineren...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:19:22 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366200
quote:
Moslims zijn geen ras.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47366239
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Moslims die vrijwillig de halve Koran naast zich neerleggen, maken zelf een keuze. Roepen dat je de helft uit de Koran moet scheuren als je wilt dat wij je in dit land accepteren is daarmee niet te vergelijken
In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:24:14 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366309
quote:
Je bedoelt zoals een niet voor niets een koe heet een dus geen zoogdier kan zijn?

Antisemitisme kan als een specifiek soort racisme gezien woorden.
pi_47366333
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus jij wilt ook dat de bekeerde Nederlanders het land verlaten?
Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:23 #94
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366334
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bullshit.
Want? Volgens het woordenboek kan je dat zo stellen ...
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:27:16 #95
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366388
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:21 schreef Masterix het volgende:

[..]

In de praktijk doen we dit wel:
Mensen die zelf de keuze gemaakt hebben "de helft van de islam naast zich neer te leggen" oftewel, zij die gematigd zijn, alleen die moslims gunnen we hoge poities in deze samenleving.
Extremisten als Mo B. werken we stilletjes onze organisatie uit.

Want eigenlijk snappen we prima dat moslim-extremisme vreselijk gevaarlijk is. Eigenlijk willen we niets met zulke mensen te maken hebben.

Alleen dat hardop zeggen doen we niet: zij die dat wel doen noemen we dan maar racist.
En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
pi_47366389
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Doc het volgende:

[..]

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ras

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken

Je zou kunnen beargumenteren dat zich duidelijk religieus onderscheidende groepen onder punt 2 vallen
t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
pi_47366393
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef belsen het volgende:

[..]

En dan willen ze staatssecretaris worden en dan is het land te klein, omdat we 'liever helemaal geen moslims in het kabinet willen'.
Wees dan eerder eerlijk en duidelijk.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:28:50 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47366424
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die al helemaal, nepnederlanders zijn dat.
aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
pi_47366438
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:28 schreef teamlead het volgende:

[..]

aha
en Nederlandse Boedhisten? mogen die wel blijven?
Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:31:22 #100
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366475
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

Als ik zometeen mijn mening over PvdA-ers, katholieken of medewerkers van de belastingdienst als "racisme" benoemd ga lopen zien zal ik me niet daarom racist gaan voelen.
Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:01 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366489
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waarom mogen alleen mensen van buiten op hun gedrag beoordeeld worden?

Disciminatie is het als een andere variabele (zoals herkomst, of geslacht) dan degene die je daadwerkelijk wilt " meten/beoordelen" (namelijk het gedrag) een rol speelt in je uiteindelijke beoordeling.

Oftewel "ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken" en dan als die 'bepaalde kenmerken' niets met daar waar je onderscheid op maakt (gedrag).
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:32:12 #102
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366493
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb enkel iets tegen islam. Ja dus.
Dus zou jij jezelf ook omschrijven als racist?
pi_47366515
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

Ik vind dat je een racist bent, als je een hekel hebt aan bepaalde groep en ze daarom wil achterstellen. Of dat nu geordend is naar afkomst, uiterlijk of iets anders. Noem het anders discriminant, als je dat liever hebt.
Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:40:35 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366700
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

t Zijn ook geen cultuurfilosofen daar bij van Dale. Ze registreren gewoon hoe een woord gebruikt wordt en welke semantiek daarbij hoort.

Biologen zijn daarin weer anders en definiëren ras dus ook anders. Boya.

Blijft: op keuzes moet je mensen kunnen blijven aanspreken.
En voor een geloof kies je. Net als voor een politieke partij of een bepaalde baan.
Ik ben ook geen cultuur filosoof. En ik denk dat dat voor de meerderheid hier op Fok geldt. Wel geldt dat we hier gebruik maken vand e Nederrlandse taal en dat daarin qua betekenisgeving va de woorden Van Dale een prima refrentiebron is. Als iemand "ras" dus voor een religieuze goep die het geloof zeer duidelijk uitdraagt" zou willen gebruiken is dan kan dat, temeer daar die religie een meer constante factor is en een die je meer van jongsaf aan meekrijgt dan een baan of een politieke voorkeur. Het gemiddeld aantal religies per persoon dat iemand in z'n leven aanhangt valt in het niet bij het aantal baanntjes per persoon. Het 'erfelijkheidsgehalte" is groter bij religies dan bij banen en voorkeur voor een politieke partij
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:43:55 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366768
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan terroristen, aan idioten en aan hooligans. Ben ik nu een racist?
Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.

Als je zegt dat je een hekel hebt aan hindoe terrorristen maar niet aan moslim terroristen zou dat wel weer discriminatie zijn, als het het terroristisch gedrag op zich zou zijn dat je verafschuwd..
pi_47366795
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef Doc het volgende:

Nee, want het lidmaatschap tot een van diie groepen wordt gedfinieerd door specifiek gedrag. Een terrorist is pas een terrorist als deze terroritstisch gedrag vertoond.
Religie is ook gedrag, een keuze. Niet iets waar je niets aan kunt doen.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:46:30 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47366831
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad, en Aboutaleb wordt beoordeeld als moslim en niet als Nederlands politicus.

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
pi_47366936
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Wil jij jezelf dan discriminant noemen?
<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...

Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.

Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
pi_47366989
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:46 schreef belsen het volgende:

Maar zou jij dan willen stellen dat je moslims mag discrimineren
Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
quote:
en zou je daarom jezelf een racist willen noemen, want daar gaat dit topic over.
Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:52:28 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47366993
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?

En in welke mate is dat gedrag zo anders dan het religieuse gedrag van een katholiek staatsecretaris dat het aanstootgevend wordt?
pi_47367013
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretaris vind je aanstoot gevend?
Ik volg de beste man niet op de voet.
pi_47367063
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Welk deel van het religieus gedrag van de staatsscretarist vind je aanstoot gevend?
(niet dat je mij iets vroeg hoor)
Niets.
Liever Aboutaleb dan Rouvoet, hoewel ik beiden bijzonder integere mensen vind en zo...

Wat betekent: ik waardeer van Aboutaleb dat hij zijn religieuze mening voor zich houdt (waardoor ik me ook niet erger aan wat die mening is, boeit me niet, hij doet zijn job als bestuurder, niet als moslim).

Rouvoet daarentegen...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:56:03 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367082
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik volg de beste man niet op de voet.
Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
pi_47367100
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef Doc het volgende:

Blijkbaar wel genoeg om te zeggen dat zijn religieuse gedrag voldoende aanstoot geeft. Dus vandaar mijn vraag nogmaal: welk gedrag is dat precies?
Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 13:58:39 #115
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367143
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:50 schreef Masterix het volgende:

[..]

<kreun>

Je klinkt als de profeet Jesaja: ""HELL IS HOT - REPENT YOU SINNERS, REPENT"".

Ik ben voor achterstelling van de groep der seksueel delinquenten, ik heb een hekel aan die groep en zou ze graag willen achterstellen door hun toegang tot de maatschappij te beperken.

Erg he? Sew me...
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
quote:
Er is een verschil tussen iemand aanspreken op kenmerken die gevolg zijn van keuze en iemand aanspreken op iets dat hij/zij niet kan veranderen.

Eigenlijk willen we dat moslims in NL Nederlands doen en vinden we Ali B., Aboutaleb en Najib Amhali prima lui (en zijn we erg trots op Maryam Hassouni's Emmy ) maar we durven niet te zeggen waarom.
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
quote:
Doen alsof je geen onderscheid maakt is liegen, onderscheid maken is "discriminatie"...

Nee, zo komen we verder.

Not.
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.

Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.

Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 13:59:46 #116
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367180
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar zie je mij iets over een staatsecretaris zeggen? .
Alleen impliciet.

Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind, maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functie als staatsecretatis?
pi_47367181
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:

Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op.
.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:00:19 #118
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367196
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik vind dat je zeker je afkeur over een religie mag laten blijken en dus over de aanhangers ervan.
[..]

Nee, want dat heeft niéts met racisme te maken.
Je omzeilt de vraag: Mag je je afkeur laten blijken met maatregelen die de aanhangers van de religie achterstelt en andere mensen?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:01:10 #119
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367219
Wat een leuk topic. Sinds Fortuyn durft iedereen te zeggen dat hij een hekel aan moslims en buitenlanders heeft. Maar jezelf een racist noemen gaat nog ietsje te ver. De scheidslijn wordt met behulp van Wilders wel steeds vager volgens mij
lege ton
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:02:25 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367247
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
pi_47367251
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:59 schreef Doc het volgende:

Alleen impliciet.
Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
quote:
Je beweerde dat je de Iislam een " kutreligie" vind
Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
quote:
maar je vind het feit dat hij een moslim is geen enkel probleem in zijn functte als staatsecretatis?
Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Net zoals die Marianne Thieme een vieze vuile christenfundamentalist is, daar schijn je ook nog weinig van te merken. .
pi_47367317
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef Doc het volgende:

Geef eens aan welk gedrag van alle moslims op relevantte aanstootgevende kenmerken zodanig gelijk aan elkaar dat je je er aan stoort?
Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:01 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367379
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, jij leest dingen die er niet staan. En daar hebben heel veel mensen in NL last van tegenwoordig.
Vooral (s)linkse mensen trouwens, die gedachtenpolitie willen spelen. .
[..]

Fout. Ik zei dat je dat moet kunnen vinden.
Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

Ik weet niet precies hoe de beste man zijn religie beleeft. Maar volgens anderen lijkt dat nogal mee te vallen.
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
pi_47367388
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:08:44 #125
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367402
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geef eens aan wat jij vindt van het standpunt dat de valuta in ZO-Azië gekoppeld zouden moeten worden aan de euro, en licht eens toe wat voor effecten jij ziet voor de ontwikkeling van de hypotheekrente in Nederland? Zo ja, dan niet waarom. Beargumenteer.
Absoluut niet relevant voor deze discussie. Mijn vragen echetr wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:10:56 #126
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367463
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nounou, ik heb een enorme afschuw aan het islamitisch geloof, de mensen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben vind ik een wereldvreemd hersenloos geïndoctrineerde idioot.
En nee, dit is geen racisme of discriminatie. Dit is een mening.
Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?

En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
pi_47367559
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:08 schreef Doc het volgende:

Je hebt helemaal gelijk op dit punt. I jumped conclusions here.

Kan je misschien verhelderen of jij zef de islam een ''kutreligie" vindt?
Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
quote:
Vind jij het een problleem dat hij een moslim is en tegelijkertijd staatssecretatis?
Ligt aan de wijze waarop hij zijn religie uit en evt kan relativeren.

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
pi_47367602
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat vind je van moslims die niet pontificaal lopen te leuren en geen respect van je eisen?
Geen moeite mee
quote:
En wat vind je van Chistenen die dit geloof aanhangen en hiermee pontificaal lopen te leuren, proberen daarvoor respect te eisen van anderen die er niets mee te maken/willen hebben?
Veel minder last van behalve af en toe van jehova getuigen
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:21:50 #129
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367789
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zeker of er een gematigde islam bestaat. Ik weet wel dat er veel moslims zijn die in de praktijk niet zoveel 'doen' met hun religie. Of je daaruit kunt concluderen dat ze gematigd zijn, of gewoon slechte moslims? Ik weet het niet.
Zou je dan niet eerst moeten leren en dan pas concluderen?
quote:

In hoeverre veroordeelt hij de middeleeuwse moraal en onderschrijft hij de westerse? In hoeverre veroordeelt hij het (theoretisch) achterstellen van vrouwen en het veroordelen van bijv homo's? Wat maakt hem nog tot moslim?

In hoeverre heeft hij figuurlijk (!) de helft uit de Koran gescheurd? De middeleeuwse barbaarse helft?
En moet een andere staatssecretaris of minister dan ook door deze mallemolen gehaald worden, of moeten moslims strenger gecontroleerd worden (er is natuurlijk al een referentieonderzoek).
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 14:23:04 #130
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47367819
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Maar je stoort je gewoon meer aan moslims, want er zijn toch echt meer Christenen dan moslims in Nederland.
pi_47367820
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
Je hebt het hier over een groep die qua gedrag over de schreef zijn gegaan en daarvoor een straf verdienen, dat is dus juist het hele euvel.
[..]
Nee heur. Ik neem geen individuele moslim kwalijk dat de islam is wat ze is.

Hoewel: eentje wel: de meneer die de "gods"dienst geintroduceerd heeft.
quote:
En waarom dan niet. Dit zijn allemaal moslims, waarschijnlijk ook allemaal met een dubbel paspoort.
[..]
Nou, daar komt ie dus: die helft van de koran die zegt je op allerlei on-Nederlandse manieren bezig te houden met je medemens, die helft bepaald hun gedrag niet.
Dan accepteren we moslims natuurlijk wel.
Maryam Hassoun zonder hoofddoek of niqaab is een lust voor het oog, zonder burka (is een cultuurding, geen moslim-ding maar ja, for the sake of arguement) kan je zien wat een goeie actrice ze is.
Ali B. maakt muziek met veel meer instrumenten dan Mohammed/Allah volgens de islam toestaat en nergens zie je Aboutaleb islamitische politieke of strafrechtelijk opmerkingen maken: er is niets maar dan ook niets mis met die helft van de islam waar zij voor gekozen hebben.

Maar vertel niet hoe dat in NL werkt en hoe je als moslism geaccepteerd kan worden want dan ben je schandalig bezig.
Gewoon blijven liegen en huichelen, dat staat beter.
quote:
Door te stellen dat er iets mis is met het 'moslim zijn', zoals Wilders, stel je je racistisch op. Vind je dat mensen achtergesteld moeten worden, om hun afkomst, idem dito.
Maar het is een feit dat het te maken heeft met hoe je moslim bent...
Niet of, maar hoe. Je MOET gematigd zijn om als moslim geaccepteerd te worden: dat is wat "we" zeggen bij iedere sollicitant, politicus, noem maar op...
quote:
Vind je dat mensen meer betrokken moeten worden bij de Nederlandse maatschappij en wil je ze daarom niet straffen, maar helpen, dan krijg je een heel ander verhaal.
Helpen zou kunnen bestaan uit eerlijk zijn over wat je drijft en hoe je kiest?
quote:
Voor mij hoeven moslims niet te assimileren. Iemand die in Nederland komt (is gekomen) moet zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kijk naar Surinamers, die prima integreren, maar ondertussen ook wel hun eigen cultuur behouden. Zo is het ook met de meeste moslims, zij integreren prima, maar ieder probleem wat er is, wordt geschaard onder het 'moslimschap'.

Niet onder taalachterstanden, omdat ze nooit aangespoord zijn om Nederlands te leren, niet onder het feit dat er te weinig te doen is voor Marokkaanse hangjongeren, nee, het komt omdat ze moslim zijn. En dat is een foute redenatie en een bron voor racisme.
Nah, dat laatste paragraafje vind ik niet kloppen.
Er wordt vind ik wel erg spastisch met islam omgegaan in NL, en volgens mij is een gevolg van de norm "over de moslim geen kwaad te spreken" dat mensen kwaad gaan denken over dingen die niet kwaad zijn.
Eerlijkheid is beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:24:10 #132
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367837
quote:

Maar wat betekent dat je dit allemaal nog niet weet voor je persoonlijke mening over de islam. OOf wil je zeggen dat je geen mening over de islam hebt.

En wie bepaalt of iemand een goed of een slecht moslim is?

Is iemand die in de oggen van de fanatici een slechte moslim is - terwijl de peroon zelf zichzelf een gewooon moslim vindt- in jou ogen wel een moslim/
quote:

Geldt dat eerste punt ook niet voor de Christenen onder politici?

Kan iemand die de westerse moraal onnderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een moslim zijn? Ja - zolang hij gelooft iin Allah en naar de moskee gaat wel.

Evenzogoed kan gevraagd worden of iemand die de westerse moraal onderschrijft, vrouwen als gelijkwaardig ziet en geen problemen heeft met homoos een christen kan zijn? Het zal dan geen SGP-er zijn, maar christen kan het prima zijn.
pi_47367869
quote:
Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:26:35 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47367883
quote:

[..]

Geen moeite mee
[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
pi_47367920
cultuurracisme is heel logisch, het wordt tijd dat dat eens uit het verdomhoekje gehaald wordt, want iedereen, ja iedereen, doet er aan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:28:52 #136
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47367932
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
lege ton
pi_47368085
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Het blijft toch mooi om te zien dat Nederlanders altijd in groepen denken. Mensen vallen vallen hier een godsdienst aan, alsof je een godsdienst ergens de schuld van kan geven. Alsof je kan zeggen: "He godsdienst, doet dat eens niet!". Beoordeel mensen toch eens individueel.
Dan ben je wel even bezig
pi_47368118
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik reed gister door wat Brabantse dorpjes. Tering, op elke straathoek hing er wel weer een levensgrote, mismoedige Jezus aan een kruis....
Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
pi_47368138
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:26 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je daar geen moeite mee hebt, dan heb je geen moeite met de islam, mmaar mett opdringerige mensen die hun religie opdringen en resppect eisen.

Zeg DAT dan. Want het stikt van de moslims die niet opdringerig zijn en niet nonstop respect eisen.
Het probleem is juist dat het ervan stikt.
pi_47368145
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik was kort geleden in SA en daar stikte het van de moskeeën, hoofddoekjes en burka's, tering zeg, ik zou er nog niet begraven willen worden.
Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47368156
quote:

[..]

En? Heb je nu herpes ervan gekregen?
pi_47368217
quote:

[..]

Wat moest je daar dan?
pi_47368240
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen, maar dat hij dit verhult om nog enigzins salonfähig te blijven. Zijn aanvallen op Aboutaleb zijn zelfs voor partijen die assimilatie van etnische minderheden toejuichen een brug te ver, want Aboutaleb is Nederlandser dan menige Nederlander. Waar gaat het Wilders dan wèl om? Ik kan maar één ding bedenken, en dat is de Marokkaanse afkomst van Aboutaleb.

Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368276
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat we het over Moslims, Christenen en Jehova's in Nederland hadden
De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
pi_47368279
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
pi_47368295
Dus, kort gezegd; Wilders, geef eens toe dat je een racist bent à la Dewinter en Le Pen. Dat maakt het makkelijker om het hele verschijnsel PVV uit te bannen wegens overtreding van artikel 1 van de grondwet.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47368306
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wat moest je daar dan?
Zakelijk.
pi_47368311
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Het geeft ook te denken dat de Indo Wilders zijn haar blond verft. Naar eigen zeggen omdat dat toentertijd mode was, maar de werkelijke motivatie zou weleens kunnen zijn dat het blonde haar Wilders een Nederlandse uitstraling geeft en zijn Indonesische trekken verbloemt. Want stel je voor dat je eruit ziet als een Indo, dat is niet blank en edel genoeg.
Dat was een leuke aflevering, ja.

pi_47368352
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De ironie zag je er blijkbaar niet van in. Of moet ik wat duidelijker zijn?
Oh, was dat nou ironie? Ik dacht dat het een ordinair non-argument was
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:47:04 #150
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
pi_47368448
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:44 schreef gelly het volgende:

[..]

In Hongarije ? Lijkt me dat je daar meer last hebt van bekrompen christenzielen.
Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.

Laat ik je uit je droom helpen, Hongarije is zelfs minder christelijk dan NL.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:51:44 #152
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47368477
Mooi topic .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47368490
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat Hongarije mijn vaste woonland is wil niet zeggen dat ik daar altijd ben, sterker, ik verblijf zelfs mijn grootste tijd in NL.

Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?
pi_47368491
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef retteketet het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat Wilders handelt uit racistische overwegingen,
Joh...

Meen je dat nou?

Het patroon dat ik bij hem zie is idd anti-Arabisch. Hij zal niet de enige indo zijn die zo voelt: islam in Indonesië is namelijk vooral Indonesische islam:een mengeling van Indonesisch-hinduïstische traditie met een islamitisch laagje erover. De islam is toegevoegd aan de Indonesische identiteit en een groot probleem daar zijn de extremisten die de islam willen maken tot vervanging van die identiteit.

"Pure" islam is namelijk vele moslims veels te Arabisch: zoiets voelen Alavieten (Turkse moslims) en Shii (Iraanse moslims) ook.
Niet iedereen vind dat je alleen over de koran mag praten als je die in het Arabisch leest en begrijpt namelijk.
pi_47368504
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:47 schreef Doc het volgende:

[..]

Er zijn er veel meer in NL die juist in sttilte hun islam beleven. maar dat is een beetje het ""probblleem". Die doen het in stilte waardoor jij het niet merkt
Dat is zeker goed te merken....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:53:40 #156
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47368530
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:35 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan ben je wel even bezig
valt wel mee. De meeste moslims hebben mij de status "nog niet beoordeeld"
lege ton
pi_47368626
quote:

[..]

Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deur
pi_47368663
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Jeetje, waar ligt jouw loyaliteit dan ?
Ik ben op de eerste plaats loyaal aan NL want daar ben ik opgegroeid, heb de kans gekregen om te studeren, te werken en in later stadium een zelfstandige onderneming te starten. Niets mis mee.
pi_47368733
quote:
Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:

Hongarije:
quote:
Religions:
Roman Catholic 51.9%, Calvinist 15.9%, Lutheran 3%, Greek Catholic 2.6%, other Christian 1%, other or unspecified 11.1%, unaffiliated 14.5% (2001 census)
Nederland:
quote:
Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
pi_47368744
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:57 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik weet wel, Hongaren en Pireziërs dat gaat niet goed door één deur
En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.
pi_47368812
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oooh, dan zit het allom gerespecteerde CIA-factbook er wel heeeeel ernstig naast:

Hongarije:
[..]

Nederland:
[..]
En hoeveel belijden het geloof werkelijk? Ik kan je verzekeren, bijna niemand.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:06:48 #162
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368861
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is zeker goed te merken....
Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?

Hoe merk je dat dan?
pi_47368903
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En terecht ook, Hongarije heeft zijn eigen malaise en kan daarbij niet nog eens een hoop klaplopers met vakantiereisjes sturen.
..en het zijn me een stelletje profiterende klaplopers hoor, die Pireziërs...

Damn, ik ben geen racist, maar Pireziërs, dat zijn gewoon geen mensen. Die hebben geen beschaving, geen moraal, geen enkele waarde.Ze doen nooit iets goeds, doen niet aan wetenschap of aan kunst (mag denk ik niet van hun profeet, weet ik niet precies) en wat ik vooral walgelijk vind: Pireziërs hebben principieel nooit seks met iemand tussen de 18 en 66: hoe ziek ben je dan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:08:23 #164
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368906
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar nog minder dan in NL?
pi_47368937
Ik ben geen racist en ik laat me ook niet beledigen en in een hoek zetten door fascisten. Als ik niet met een neger om wil gaan, dan is dat niet vanwege racistische motieven, maar omdat ik hem persoonlijk gewoon niet mag. Moet ik soms ook voor iedere blanke die ik niet mag argumenten geven ofzo?!

Als ik geen moslim in de kamer wil, dan is dat niet uit racistische overwegingen, maar omdat ik het onwenselijk acht dat iemand die notabene zelf zegt niet loyaal aan Nederland te zijn onder leiding van een buitenlandse dictator invloed uitoefent op ons land.

Als ik geen extreme invasie wil in ons land, dan is dat niet omdat ik buitenlanders haat, maar omdat ik trots ben op mijn eigen land en cultuur en dat graag wil behouden.

Als ik me op moslims richt, dan is dat niet omdat ik moslims haat, maar omdat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, de grootste groep allochtonen vormen EN ik van alle andere 400+ nationaliteiten in Nederland geen last heb. Nu de hamvraag aan TS: waarom geeft JIJ niet toe een communist te zijn?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_47368976
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat is goed te merken? Mensen die in stiltte hun geloof beleiden zonder dat ze jou van hun geloof willen overtuigen en niet om respect eisen?

Hoe merk je dat dan?
Vragen naar de bekende weg is dat.
pi_47368991
quote:

[..]

Wat versta je onder belijden ? De meeste moslims en christenen belijden hun geloof op dezelfde oppervlakkige manier : bidden voor het eten, enkel met kerst naar de kerk, ramadan uit traditie ipv overtuiging en het vieren van het slachtfeest omdat dat nu eenmaal hoort. Geloof is meestal een traditie ipv overtuiging, bij moslims en christenen.
pi_47369004
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:08 schreef Masterix het volgende:

[..]

..en het zijn me een stelletje profiterende klaplopers hoor, die Pireziërs...

Damn, ik ben geen racist, maar Pireziërs, dat zijn gewoon geen mensen. Die hebben geen beschaving, geen moraal, geen enkele waarde.Ze doen nooit iets goeds, doen niet aan wetenschap of aan kunst (mag denk ik niet van hun profeet, weet ik niet precies) en wat ik vooral walgelijk vind: Pireziërs hebben principieel nooit seks met iemand tussen de 18 en 66: hoe ziek ben je dan?
Precies de goede omschrijving.
pi_47369008
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben geen racist
Kerel, hou op, je bent diverse malen gebanned vanwege racistische uitspraken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:14:08 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369030
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vragen naar de bekende weg is dat.
O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet mee lastig vallen?
pi_47369195
quote:

[..]

Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?
pi_47369291
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar nog minder dan in NL?
Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.
pi_47369339
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar die Moslims zijn wel allemaal extremisten toch?
Veel te veel.
pi_47369372
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:14 schreef Doc het volgende:

[..]

O ja? Enlighten me - hoe merk je dat dan - als mensen je er niet wel mee lastig vallen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:30:31 #175
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369431
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
Beste Nikita, het punt is dat er MEER Mosliims zijn die hun geloof in stilte belijden zonder daar jou mee lastig te vallen. Alleen ZIE je die niet. Of denk je dat ze er niet zijn doordat je geen last van ze hebt?
pi_47369483
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Veel te veel.
Noem eens een percentage ? Zover ik weet zijn er enkele honderden extremisten op een groep van 1 miljoen. Elke extremist is er 1 teveel, maar ik naam aan dat je de gemiddelde Nederlander ook niet afschrijft op het bestaan van een groep van honderden rechts-extremisten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 15:32:27 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47369488
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik kan met zekerheid zeggen dat het idd minder is. Ik heb een zeer uitgebreide zaken en vriendenkring en kan onmogelijk ook maar 1 persoon noemen die gelovig is of het heeft laten merken. Het dorp waar ik woon heeft een oude verwaarloosde kerk en de enige keer dat daar mensen komen is met de kerst een paar bejaarden en verder vanwege begravenissen daar het mortuarium in de kerk gevestigd is en direct achter de kerk de begraafplaats ligt zoals met meer katholieke kerken.
Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?

Hoe komt het dan dat die enorme fout inhet CIA factsheet is geslopen?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:35:36 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47369572
Er lopen er aardig wat rond hier op fok, ook in POL trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:37:02 #179
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_47369617
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
pi_47369642
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
En hen wordt geen strobreed in de weg (meer) gelegd.
pi_47369662
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Ik vind nederlanders die overlopen naar de Islam landverraders, ben ik nu een racist?
Nou, iig enorm achterlijk.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:39:35 #182
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47369695
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef Sargon het volgende:
Echt slim ben je niet .
pi_47369770
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef popolon het volgende:
Sommigen zelfs van overzees.

n.b.: niet jij.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:44:24 #184
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_47369794
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Echt slim ben je niet .
waarom niet, het heeft me nooit enig negatief effect opgeleverd
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:45:42 #185
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47369829
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:44 schreef Sargon het volgende:

[..]

waarom niet, het heeft me nooit enig negatief effect opgeleverd
Wat heeft dat er mee te maken?
pi_47369910
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik heb ook in NL een hheel heel uitgebreide zaken en vriendenkring en geen van hen is gelovig. Heb ik nu gelijk?

Hoe komt het dan dat die enorme fout inhet CIA factsheet is geslopen?
Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met "als de ouders" van oorsprong katholiek zijn is het nageslacht ook katholiek of laten kinderen dopen "omdat het eenmaal zo hoort" en vervolgens doen ze er hun hele leven er verder niets meer mee.
Zelf ben ik ook in "naam" katholiek omdat mijn ouders vlak na mijn geboorte mij hebben laten dopen.
pi_47369948
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er een fout is ingeslopen. Ik zeg enkel dat het geloof minder wordt beleden, iig merk je er helemaal niets van als ze al gelovig zijn.
Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?
quote:
Ik denk dat het eerder te maken heeft met "als de ouders" van oorsprong katholiek zijn is het nageslacht ook katholiek of laten kinderen dopen "omdat het eenmaal zo hoort" en vervolgens doen ze er hun hele leven er verder niets meer mee.
Zelf ben ik ook in "naam" katholiek omdat mijn ouders vlak na mijn geboorte mij hebben laten dopen.
En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.
pi_47369975
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Echt slim ben je niet .
Je bent pas écht slim als je mo slim bent
pi_47370368
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb ook diverse collega's van niet westerse oorsprong waaraan iik nooit merk dat ze moslim zijn, wat zegt dat ?
[..]

En dat is eveneens zo voor het gros van de moslims.
Vandaar dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzen
De grote NL steden meer op Casablanca lijken met hoofdoekjes.
Speciale moslima blijf van mijn lijf huizen
Eerwraak issue
Meisjesbesnijdenis problemen
Geen handjes geven problematiek in de publieke sector
Burka gejengel
Roep om censuur op cabaret, films
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Speciale scholen voor moslims
Eisen van hooofddoekjes in openbare functies
Halal slachten
Moslima zwemuren
3e generatie taalachterstand
Enzovoort

Wereldwijd moslims die elkaar afslachten
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
enzovoort..................
pi_47370398
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eerwraak issue
Burka gejengel
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Halal slachten
Moslima zwemuren
Enzovoort

Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
Zo, toe maar. Dat is niet mis.
pi_47370540
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo, toe maar. Dat is niet mis.
Ja, 't is een wonder dat er uberhaupt nog mensen naar buiten durven
pi_47370567
Hihi, laten we er lekker gekscherend over doen! .
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:14:20 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47370568
quote:

[..]

en hoeveel moslims doen niet hetzelfde?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47370580
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:14 schreef DennisMoore het volgende:
Hihi, laten we er lekker gekscherend over doen! .
Hihi.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:15:02 #195
99433 Tup
Tupperwaar
pi_47370585
"mijn beste vriend is zwart"
Wasserwunderland
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:16:13 #196
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47370608
quote:
THE MODERATE MOSQUE Print E-mail
Wednesday, 21 February 2007

“Mosque” is a term that covers a multitude of architectural sins these days, but the one at Regents Park in London is the real deal. Big golden dome above the tree tops, 140-foot minaret. I used to live nearby and I must have strolled past it hundreds of times and, if I ever did give it a second glance in those days, it was only to marvel: “Wow! That Hindu temple is totally awesome.”

I walked by it the other week for the first time in a long time. How did it get to sit on such a piece of prime London real estate? Well, you can thank His Majesty’s Government for that. In 1940, they allocated a hundred thousand pounds to buy land for a London mosque. The British Empire had millions of Muslim subjects and on the whole they’d been supportive of the war effort and it seemed appropriate that this should be acknowledged in the heart of the metropolis. King George VI opened the Islamic Cultural Centre on the site in 1944. It’s the best attended mosque in Britain. If there is a “moderate” Islam in the west, this is it.

So what goes on there? Well, if you swing by the bookstore, you can pick up DVDs of hot preachers like Sheikh Feiz, who does these hilarious pig noises every time he mentions the Jews – “Oh, Muslim, behind me is the Jew. [snort-snort] Come and kill him. [snort-snort].” You can also buy tapes from Sheikh Yasin, a celebrity American “revert” (ie, convert) to Islam, in which he explains that you should “beat women lightly”, and that a Muslim can never be friends with a non-Muslim, and that Christian missionaries deliberately introduced Aids to Africa by putting it in the vaccines for other diseases. Another “revert”, Jermaine Lindsay, got the jihad fever at the mosque and then went and self-detonated in the July 7th bombings.

If the Regents Park Mosque has been “radicalized”, then there are no non-radical mosques.

When I lived in the neighborhood, you’d see t-shirted tourists snapping each other with the dome in the background. That’s what it was for most of us: an exotic backdrop. Inside, one assumed, they talked about Allah and Mohammed, and where’s the harm in that? We looked on it in multicultural terms – that’s to say, as a heritage issue: a link for immigrants back to the old country. It never occurred to us that it was an ideological bridgehead. But listen to Dr Ijaz Mian, secretly taped by Britain’s Channel 4 at the Ahl-e-Hadith mosque in Derby:

“King, Queen, House of Commons: if you accept it, you are a part of it. If you don’t accept it, you have to dismantle it. So you being a Muslim, you have to fix a target. There will be no House of Commons. From that White House to this Black House, we know we have to dismantle it. Muslims must grow in strength, then take over… You are in a situation in which you have to live like a state-within-a-state - until you take over.”

Where’s the religious content? Where’s the contemplation of the divine? Don’t look for it at the Sparkbrook mosque in Birmingham recently praised by Tony Blair for its contribution to tolerance and diversity. Last June they were celebrating the killer of a British Muslim soldier in Afghanistan:

“The hero of Islam is the one who separated his head from his shoulders.”

These aren’t sermons and these men aren’t preachers. They’re ideological enforcers on an explicitly political project with branch offices on Main Streets across the western world. Imagine the Second World War with St Adolf’s Parish Church on every English village green, or the Cold War with a Soviet Orthodox Church in every mid-sized town in all 50 states.

Dr Mian trained in Saudi Arabia. The bookstore at the Regents Park Mosque is run by a company headed by a Saudi diplomat, Dr Ahmad al-Dubayan. The Saudis control mosques, and schools, and think-tanks, and prison chaplaincy programs and much else, too. I’d be calling for a blue-ribbon commission to investigate Saudi subversion of the US but pretty much everyone who’d wind up sitting on it would be on the Saudi gravy train one way or another. As Christopher Hitchens put it:

“If, when reading an article about the debate over Iraq, you come across the expression ‘the realist school’ and mentally substitute the phrase ‘the American friends of the Saudi royal family,’ your understanding of the situation will invariably be enhanced.”

Very droll. The trouble is there are so many “American friends of the Saudi royal family”. Jimmy Carter’s Carter Center was founded on King Fahd’s mountain of cash and, in the last year, its biggest donors included Saudi Prince Al-Walid bin Talal. It never occurred to me in the fall of 2001 that five years on nothing would have changed, except that we’d be shoveling even more gazillions of petrodollars into Saudi Arabia and they in turn would be shoveling even more back at us in a brilliantly synergized subversion operation, funding not only the radical imams and their incendiary progeny but also the think-tanks and study groups and Nobel Prize winners who ponder the best way to appease them. The Saudis are hollowing out Britain from within, and in America are hollowing out significant non-military components of national power - diplomatic, academic and cultural. Listen to the men in those mosques and then ask: Where’s our ideological offensive?
http://www.steynonline.com/content/blogcategory/14/70/

Nee hoor, allemaal racisme...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47370609
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
pi_47370639
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tis al een wonder dat het zover heeft kunnen komen. De gematigde moslim bestaat niet.
Klopt, er bestaan alleen moslims en ongelovigen en het is de heilige taak van de moslims de ongelovigen te bekeren en anders te doden. Toch?
pi_47370644
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:14 schreef Re het volgende:

[..]

en hoeveel moslims doen niet hetzelfde?
De gematigde moslim bestaat niet!
pi_47370653
quote:

[..]
Je noemt allerhande dingen die of niet op Nederland betrekking hebben of niet op de islam betrekking hebben maar op cultuur, of dingen waar anti-islamisten drukte over maken en moslims niet, politieke conflicten etc.

Je noemt zelfs dingen op waar je als Nederlands staatsburger gewoon recht op hebt, en jij verdraait het alsof het rechten zijn die moslims willen invoeren
pi_47370725
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt, er bestaan alleen moslims en ongelovigen en het is de heilige taak van de moslims de ongelovigen te bekeren en anders te doden. Toch?
Volgens een wreed historisch figuur die noch lezen en schrijven kon wel.
pi_47370731
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Precies, en joden zijn uit op werelddominatie.
pi_47370734
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Volgens een wreed historisch figuur die noch lezen en schrijven kon wel.
O, jij vindt van niet?
pi_47370740
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, echt. Wie had ooit verwacht dat elke vrouw in Nederland gedwongen werd met een hoofddoekje op te lopen? Wie had ooit kunnen denken dat het paleis op de Dam de grootste moskee van Nederland zou worden? Hoe heeft het zover kunnen komen dat wij officieel een provincie van Marokko zijn? Hoe hebben wij ooit de oorlog aan Israel en de VS kunnen verklaren? Waarom zagen we het niet aankomen dat Balkenende op de staatstelevisie in een live-show onthoofd zou worden? Wat zijn we blind geweest voor het gevaar van de halve maan. Sorry, hadden we maar geluisterd naar de doemprofeten onder ons, maar nu, nu is het te laat. Vergeef ons God, vergeef ons onnozelen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:28:11 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47370987
quote:

[..]

en dat is een probleem omdat...?
quote:
en dat is een probleem omdat...?
quote:
zolang ze daarmee geholpen worden wie ben jij dan om hun dat recht te ontnemen om specifiek geholpen te worden...?
quote:
Eerwraak issue

dat is een cultuur issue
quote:
dat is een cultuur issue
quote:
dat mogen Joden ook niet maar fatsoensnormen zijn nou eenmaal gerelateerd aan handjes geven... gewoon erg opgeblazen gejengel
quote:
Burka gejengel
hmja, ik vind het ook niet staan enzo maar hoe men zich wil kleden is niet aan mij om dat te veroordelen...
quote:
Dat lijkt me een gewoon recht om te doen, dat doen wel meer groeperingen
quote:
Haatpredikende imams
die mogen dan ook op het vliegtuig terug
quote:
Hysterie om cartoontjes
dat was vooral dommigheid en suf ja
quote:
Er zijn ook gereformeerde, protestante en katholieke scholengemeenschappen
quote:
zolang het niet de functie van het werk beinvloed... waarom niet?
quote:
Halal slachten
Gewoon via een slachterij moet dat toch niet boeien...
quote:
Moslima zwemuren
Tís suf ja
quote:
Dat lijkt me meer een sociaal probleem, niet moslim gerelateerd
quote:
Enzovoort

Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
lijkt me niet echt moslim specifiek en gebeurd overal

Wat zijn we toch een jankerts geworden zeg, alleen maar wijzen met vingertjes naar anderen, hunnie mogen/doen dit en dat boehoe huil huil
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:05 #206
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47371086
quote:
Precies.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:29 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47371099
quote:

[..]

Ik weet niet waar, maar het zal. Ik zie nog steeds meer leegstaande kerken, dan nieuwe moskeeën.
quote:
In Casablanca zie je niet zoveel hoofddoekjes en om eerlijk te zijn ook in Nederland zie je er heus niet zoveel.
quote:
Het zal nodig zijn, maar (kinder)mishandeling komt in alle lagen van de bevolking evenveel voor.
quote:
Eerwraak issue
Gebeurd sporadisch, moet hard tegen opgetreden worden.
quote:
Komt voor in Afrikaanse (moslim)tradities, heeft niets te maken met het overgrote deel van de moslims in Nederland.
quote:
Dat zijn uitzonderingen waar tegen opgetreden moet worden.
quote:
Burka gejengel
Burka's zijn uitzonderingen, het wordt groter gemaakt dan het is door lieden als Verdonk en Wilders. Mijn opinie: laat ze maar rond spoken, dan leren ze het het snelste af.
quote:
Die roep komt niet uit de moslimhoek.
quote:
Haatpredikende imams
Moet tegen opgetreden worden, evenzozeer tegen haartpredikende dominees.
quote:
Hysterie om cartoontjes
Dat was voornamelijk in Saudi Arabië.
quote:
Net als speciale scholen voor Katholieken en Prostestant-Christelijken. Lijkt mij het toonbeeld van integratie.
quote:
Die eisen zijn er niet.
quote:
Halal slachten
Iedereen is tegen dierenleed en ook hierover is nog weer veel onduidelijk.
quote:
Moslima zwemuren
Net zoals vroeger in Nederland, het zijn misschien onze normen dat we met onze washandborsten over het strand paraderen in veel culturen wordt dit verafschuwd. Persoonlijk niets mis met een uur zwemmen voor vrouwen, zelfs Duinrell heeft in verband van de overlast door jongens een apart damesuur ingevoerd.
quote:
Omdat de overheid hier nooit op heeft ingezet en daarnaast valt dat in veel gevallen reuze mee, gezien het succes van jonge moslimdames in het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs.
quote:
Enzovoort
Rust mijn zaak.
quote:
Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
Heeft niets te maken met de Nederlandse situatie.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:33:08 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371114
quote:

[..]

flikker toch op met je bekrompen gedachtengoed, jij bent geen haar beter dan een willekeurige fundamentalist, je superieuiteitsgevoel druipt van elke post af en wie ben je nou eigenlijk... gewoon een persoontje wat haar plezier in het leven reflecteert aan anderen.... hoe bevredigend is je verzuring...?
pi_47371143
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Je noemt allerhande dingen die of niet op Nederland betrekking hebben of niet op de islam betrekking hebben maar op cultuur, of dingen waar anti-islamisten drukte over maken en moslims niet, politieke conflicten etc.

Je noemt zelfs dingen op waar je als Nederlands staatsburger gewoon recht op hebt, en jij verdraait het alsof het rechten zijn die moslims willen invoeren
Zeker veel zou men al te graag als een wet ingevoerd willen hebben wat ik noemde.

Ik noem bewust dingen die minder op NL betrekking hebben. Moslims beroepen zich al te graag op dat er 1,2 miljard zijn beledigd door cartoonplaatjes maar als het ze niet echt lekker uitkomt zoals met terroristische aanslagen roept men weer dat het geen moslims zijn. En je kunt wel "cultuur" noemen terwijl iedere moslim het grote opperhoofd "Allah" aanhangt met diens analfabete profeet. De oorsprong is de koran.

Geen koran=geen mohammed=geen idiote onderdrukkend achterhaalde religie die in naam van allah op een knopje drukt en een maagd van 74 opeist.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:51 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371154
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Precies.
kryptofunddamentalisten zoals jij zouden maar al te graag jullie denkgoed op ze af willen schieten huh?
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 16:35:13 #211
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47371160
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben geen racist en ik laat me ook niet beledigen en in een hoek zetten door fascisten. Als ik niet met een neger om wil gaan, dan is dat niet vanwege racistische motieven, maar omdat ik hem persoonlijk gewoon niet mag. Moet ik soms ook voor iedere blanke die ik niet mag argumenten geven ofzo?!

Als ik geen moslim in de kamer wil, dan is dat niet uit racistische overwegingen, maar omdat ik het onwenselijk acht dat iemand die notabene zelf zegt niet loyaal aan Nederland te zijn onder leiding van een buitenlandse dictator invloed uitoefent op ons land.

Als ik geen extreme invasie wil in ons land, dan is dat niet omdat ik buitenlanders haat, maar omdat ik trots ben op mijn eigen land en cultuur en dat graag wil behouden.
Dubieus, maar fair.
quote:
Als ik me op moslims richt, dan is dat niet omdat ik moslims haat, maar omdat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, de grootste groep allochtonen vormen EN ik van alle andere 400+ nationaliteiten in Nederland geen last heb.
En daarom ben jij tegen 'de moslims' en daarom dus een racist en zo te horen een speelbal van Geert Wilders.

Maar laat ik duidelijk zijn: als dat jouw standpunt is, vind ik dat niet erg.
quote:
Nu de hamvraag aan TS: waarom geeft JIJ niet toe een communist te zijn?
Omdat ik niets wat communistisch is aanhang?
pi_47371168
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik weet niet waar, maar het zal. Ik zie nog steeds meer leegstaande kerken, dan nieuwe moskeeën.
't Is sowieso gelul in de ruimte. Er zijn zo'n 350 moskeeen in Nederland. Dat is 0,79 moskeeen per gemeente

En bovendien zijn de meeste moskeeen gevestig in voormalige kerken en leegstaande bedrijfsruimtes.

Wat nou moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:36:42 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371190
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Is sowieso gelul in de ruimte. Er zijn zo'n 350 moskeeen in Nederland. Dat is 0,79 moskeeen per gemeente

En bovendien zijn de meeste moskeeen gevestig in voormalige kerken en leegstaande bedrijfsruimtes.

maar het bekt zo lekker he
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 16:37:13 #214
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47371205
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, echt. Wie had ooit verwacht dat elke vrouw in Nederland gedwongen werd met een hoofddoekje op te lopen? Wie had ooit kunnen denken dat het paleis op de Dam de grootste moskee van Nederland zou worden? Hoe heeft het zover kunnen komen dat wij officieel een provincie van Marokko zijn? Hoe hebben wij ooit de oorlog aan Israel en de VS kunnen verklaren? Waarom zagen we het niet aankomen dat Balkenende op de staatstelevisie in een live-show onthoofd zou worden? Wat zijn we blind geweest voor het gevaar van de halve maan. Sorry, hadden we maar geluisterd naar de doemprofeten onder ons, maar nu, nu is het te laat. Vergeef ons God, vergeef ons onnozelen.
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 16:39:24 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47371251
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

maar het bekt zo lekker he
Moskeeën zien er ook wel een beetje uit als paddestoelen.
pi_47371309
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:33 schreef Re het volgende:

[..]

flikker toch op met je bekrompen gedachtengoed, jij bent geen haar beter dan een willekeurige fundamentalist, je superieuiteitsgevoel druipt van elke post af en wie ben je nou eigenlijk... gewoon een persoontje wat haar plezier in het leven reflecteert aan anderen.... hoe bevredigend is je verzuring...?
Ahhhhhh, lange moslimtenen, sorry hoor dat je je voet onder mijn naaldhak plaatste.

Gematigde islam bestaat niet
pi_47371356
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ahhhhhh, lange moslimtenen, sorry hoor dat je je voet onder mijn naaldhak plaatste.

Als ik nu een link plaats naar een column "de gematigde islam bestaat wel" dan heb ik weer gelijk ofzo?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:44:34 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371363
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

nee hoor ik heb niet zulke lange tenen en verdedig al helemaal de moslims niet, maar een van de eerste kenmerken van een nationalistisch gedachtengoed is het de schuld geven van een gehele groep voor het leed wat enkelen je aandoen....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:49:03 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47371482
quote:

[..]

Eerwraak issue
Burka gejengel
Haatpredikende imams
Hysterie om cartoontjes
Halal slachten
Moslima zwemuren
Enzovoort

Onthoofdingen
Zelfmoordkamikazes
Aanslagen
Ja, is allemaal waar. Maar je vergeet: islam is vrede.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47371496
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

450 moskeeen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:50:38 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371528
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

450 moskeeen
wooohoooo en dat op 1 miljoen moslims
pi_47371541
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:50 schreef Re het volgende:

wooohoooo en dat op 1 miljoen moslims
Dat past toch nooit? .

Stelletje nep-moslims! .
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:52:57 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47371596
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat past toch nooit? .

Stelletje nep-moslims! .
en daar snij je wel een punt aan natuurlijk, extremistisch moslim tuig mag best bestreden worden maar om kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijker
pi_47371615
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

450 moskeeen
Wow, overweldigend veel inderdaad. Sorry, daar moeten we wel voor oppassen. Ongeveer 1 moskee per gemeente. Ongeveer 1 moskee op 35.555 Nederlanders. Ongeveer 1 moskee per 2.222 moslims. Paddestoelen inderdaad

Heb je ook een bron? Die 350 uit mijn bron zijn tamelijk officieel namelijk...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:54:45 #225
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47371643
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:52 schreef Re het volgende:
kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijker
Ze vinden zichzelf toch moslim?
pi_47371653
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als ik nu een link plaats naar een column "de gematigde islam bestaat wel" dan heb ik weer gelijk ofzo?
Je mag plaatsen wat je wilt wmb. Dat heet vrijheid van meningsuiting, een groot goed, waar ik mij ook van bedien.
pi_47371673
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:52 schreef Re het volgende:

en daar snij je wel een punt aan natuurlijk, extremistisch moslim tuig mag best bestreden worden maar om kut marokkaantjes moslims te noemen maak je het jezelf natuurlijk veel makkelijker
Ik heb dan ook alleen een hekel aan fundamentalisten en aan kuthangjongeren.
pi_47371681
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Geert Wilders zegt toch zelf ook dat ie voor Vrijheid is?
pi_47371693
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

!
pi_47371775
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wow, overweldigend veel inderdaad. Sorry, daar moeten we wel voor oppassen. Ongeveer 1 moskee per gemeente. Ongeveer 1 moskee op 35.555 Nederlanders. Ongeveer 1 moskee per 2.222 moslims. Paddestoelen inderdaad

Heb je ook een bron? Die 350 uit mijn bron zijn tamelijk officieel namelijk...
Bron
pi_47371811
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bron
Ha, heerlijke neutrale betrouwbare bron inderdaad
pi_47371920
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ha, heerlijke neutrale betrouwbare bron inderdaad
Waarom zou de ANP niet betrouwbaar zijn? Oh wacht, het is geen islamitische bron.
pi_47371934
quote:

[..]

Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 17:05:31 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47371989
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Misschien moeten wij daar dan boven gaan staan en zeggen: "nee, jullie kunnen je niet verschuilen onder het moslimschap, want wij kijken niet naar afkomst, maar wij kijken naar overlast en jij bent een Nederlandse jongen, die overlast veroorzaakt in de buurt."
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:05:55 #235
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47372003
quote:

[..]

Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47372020
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zou de ANP niet betrouwbaar zijn? Oh wacht, het is geen islamitische bron.
Er staat: "Dat zegt een ANP bericht". Het is niet letterlijk overgenomen. Daarnaast kan iedereen via het ANP persberichten verspreiden, ANP perssupport is geen controle waarborg, slechts een verspreidingskanaal.

Daarnaast is de website waar het opstaat onderdeel van het Libertarisch Centrum. Lekker onafhankelijke neutrale berichtgeving natuurlijk
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:08:41 #237
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47372093
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:05 schreef belsen het volgende:
Misschien moeten wij daar dan boven gaan staan en zeggen: "nee, jullie kunnen je niet verschuilen onder het moslimschap, want wij kijken niet naar afkomst, maar wij kijken naar overlast en jij bent een Nederlandse jongen, die overlast veroorzaakt in de buurt."
Alleen zijn ze dat niet. Het is import, dat zichzelf ook zo ziet, en geen aanwinst voor de samenleving. Opzouten is dus voor iedereen het beste.
pi_47372125
In de TT zie ik racist en hier lees ik moslim zus moslim zo. Zijn moslims een ras?

Zijn christenen een ras?
Zijn atheïsten een ras?
pi_47372153
Kwestie van goed oprekken van de definitie.
pi_47372173
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Alleen zijn ze dat niet. Het is import, dat zichzelf ook zo ziet, en geen aanwinst voor de samenleving. Opzouten is dus voor iedereen het beste.
Definieer iedereen
pi_47372319
quote:

[..]

idd kudt moslims
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 17:20:42 #242
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_47372438
quote:

[..]

En heb jij er moeite mee als mensen je racist noemen, want daar gaat het topic eik over?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:23:08 #243
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47372504
Aangezien het vanouds 'not done' is (en wettelijk verboden) om openlijk tegen een bepaalde huidskleur te zijn, proberen mensen als Wilders die bevolkingsgroep alsnog te pakken door zich te keren tegen het gemeenschappelijke kenmerk van de donkerhuidigen, hun godsdienst. Door tegen de islam te zijn hebben ze zeker 70% van de gehate kleurlingen in Nederland te pakken. Fair enough.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:27:19 #244
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47372644
quote:

[..]

En iedereen die op basis van deze opmerking met Hitler aankomt, behoort zeker tot de "demoniserende linkse kliek"? Misschien voel je je hier meer thuis.
pi_47372820
quote:
Kerel, hou op, je bent diverse malen gebanned vanwege racistische uitspraken.
O ja? Dat is nieuw voor me. Bovendien: wat is het woord van extreen linkse mensen zoals jij waard als ze alles wat niet extreem links is racistisch noemen? Jullie zijn gevaarlijker dan de grootste racisten. Geef jij nou maar toe dat je een fascist bent.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_47372876
pi_47373061
Ja, trek maar zo'n gezicht huillie. Je weet ook wel dat zelfs de echte racisten alleen maar praten en discussiëren. Jouw krakerssoort demoniseert alles wat niet naar je mening is en is zelfs niet te beroerd dat met geweld in te rammen. Dat is veel gevaarlijker. Ik heb geen hekel aan buitenlanders, wel aan extreem links.
pi_47373179
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:23 schreef K-Billy het volgende:
Aangezien het vanouds 'not done' is (en wettelijk verboden) om openlijk tegen een bepaalde huidskleur te zijn, proberen mensen als Wilders die bevolkingsgroep alsnog te pakken door zich te keren tegen het gemeenschappelijke kenmerk van de donkerhuidigen, hun godsdienst. Door tegen de islam te zijn hebben ze zeker 70% van de gehate kleurlingen in Nederland te pakken. Fair enough.
Krampachtige poging...

Probeer je eens in te denken dat mensen die zeggen dat ze tegen de zuivere islam zijn, tegen de zuivere islam zijn.
Of is dat niet zwart-wit genoeg voor je?
pi_47373182
En extreemlinkse boit'nlanders?
pi_47373217
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:39 schreef Neuralnet het volgende:
Je weet ook wel dat zelfs de echte racisten alleen maar praten en discussiëren.

Ben je een akkefietje van een jaar of 60 geleden vergeten ? En die extreem-rechtse mafketels in België waren zeker ook van plan een discussie te starten door wat bommen te leggen ? Ik hoop dat je gewoon een trollende mafkees bent, maar ik vrees het ergste.
pi_47373280
Godwin's Law.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 17:46:37 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47373296
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:42 schreef DennisMoore het volgende:
En extreemlinkse boit'nlanders?
Kraken voor Allah?

Als we nou eens alle betonnen platen in dit topic verzamelen, kunnen we zo een nieuwe snelweg aanleggen.
Carpe Libertatem
pi_47373340
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:46 schreef DennisMoore het volgende:
Godwin's Law.
Stellen dat zelfs de ergste racist niet aan geweldpleging doet, dan vraag je er om Misschien leeft ie in een parallel universum waar het een waarheid is, dat kan ook.
pi_47373354
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef gelly het volgende:
Ben je een akkefietje van een jaar of 60 geleden vergeten ?
De (vermeende) Armeense genocide was veel eerder hoor. Of bedoel je de massaslachtingen en deportaties onder Tsetsenen door Stalin?
pi_47373486
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:48 schreef Masterix het volgende:

[..]

De (vermeende) Armeense genocide was veel eerder hoor. Of bedoel je de massaslachtingen en deportaties onder Tsetsenen door Stalin?
Ja, racistische geweldpleging, dat niet zou bestaan volgens Neuralnet.
pi_47373513
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:47 schreef gelly het volgende:

Stellen dat zelfs de ergste racist niet aan geweldpleging doet, dan vraag je er om Misschien leeft ie in een parallel universum waar het een waarheid is, dat kan ook.
Hij zei 'echte', niet 'ergste'.

Overigens schijnen marokkaanse jongeren enorme racisten te zijn. Bah!
pi_47373579
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:52 schreef DennisMoore het volgende:

Overigens schijnen marokkaanse jongeren enorme racisten te zijn. Bah!
Ja toe maar weer, scheer ze allemaal over één kam.
Ik heb een zooi Marokkanen in mijn vriendenkring en geloof me, dan zijn GEEN racisten.
Waar haal je die onzin toch vandaan?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:55:07 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47373593
racisitisch gedachtengoed moet dan ook aangepakt worden
pi_47373662
Door dit soort gezwam zou je bijna zin krijgen om je gevel te behangen met swastikas.
pi_47373684
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:54 schreef venomsnake het volgende:

Ja toe maar weer, scheer ze allemaal over één kam.
Ik heb een zooi Marokkanen in mijn vriendenkring en geloof me, dan zijn GEEN racisten.
Waar haal je die onzin toch vandaan?
Oja, sorry, de disclaimer vergeten.
*keelschraap*
"Maar er zitten natuurlijk ook goeie bij!"

Nee, het was een artikel in ehm... de Nieuwe Revu? Las ik bij de Chinees geloof ik.
pi_47373709
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, racistische geweldpleging, dat niet zou bestaan volgens Neuralnet.
Niet?

En ik heb me allemaal onzin aan laten praten over Jappenkampen vol niet-Japanners, Duitse kampen vol joden en zigeuners, Britse kampen vol Afrikanen, Sovjet-kampen vol Tsetsenen, ja zelfs iets raars over Kerwin Duinmeijer...

Maar bij echt racisme kijk je niet naar iemands huidskleur, maar naar het geloof?

Aha...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:03:55 #262
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47373857
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:27 schreef K-Billy het volgende:
En iedereen die op basis van deze opmerking met Hitler aankomt, behoort zeker tot de "demoniserende linkse kliek"?
Nee, die is gewoon dom. Moslims, socialisten en nazi's zijn een pot nat. Denk maar aan de Handschar.
quote:
Misschien voel je je hier meer thuis.
Nee, in tegendeel, nationaal-socialisten, of beter gezegd: anderssocialisten, zijn juist dol op moslims, want ze hebben allemaal de schurft aan joden.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:04:06 #263
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47373862
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:42 schreef Masterix het volgende:

[..]

Krampachtige poging...

Probeer je eens in te denken dat mensen die zeggen dat ze tegen de zuivere islam zijn, tegen de zuivere islam zijn.
Of is dat niet zwart-wit genoeg voor je?
Wanneer mensen die geen idee hebben wat de islam inhoudt, de rechten van islamitische Nederlanders willen inperken en criminele islamieten het liefst uit het land willen zetten, dan vermoed ik dat het dezelfde vorm van vreemdelingenhaat is als het antisemitisme van het vooroorlogse Europa. De argumenten voor dit soort praktijken slaan vaak als een tang op een varken, of het nu de achterlijke religie, de onbehoorlijke kennis van de Nederlandse cultuur of de donkere huidskleur betreft.

Men wil zich meerderwaardig voelen dan anderen, wil zich ergens tegen afzetten, en ach, die immigranten lijken dan een geschikt doelwit aangezien ze anders zijn.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:05:25 #264
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47373916
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef K-Billy het volgende:
Wanneer mensen die geen idee hebben wat de islam inhoudt, de rechten van islamitische Nederlanders willen inperken en criminele islamieten het liefst uit het land willen zetten, dan vermoed ik dat het dezelfde vorm van vreemdelingenhaat is als het antisemitisme van het vooroorlogse Europa. De argumenten voor dit soort praktijken slaan vaak als een tang op een varken, of het nu de achterlijke religie, de onbehoorlijke kennis van de Nederlandse cultuur of de donkere huidskleur betreft.

Men wil zich meerderwaardig voelen dan anderen, wil zich ergens tegen afzetten, en ach, die immigranten lijken dan een geschikt doelwit aangezien ze anders zijn.
Amateurspiegologie, de nieuwste rage als alternatief voor argumenten.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:09:21 #265
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47374034
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Amateurspiegologie, de nieuwste rage als alternatief voor argumenten.
Noem het wat je wilt, op basis van je history lijkt het me sterk dat jij iets weet van argumenten.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:12:48 #266
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47374119
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:09 schreef K-Billy het volgende:
Noem het wat je wilt, op basis van je history lijkt het me sterk dat jij iets weet van argumenten.
Ach gut toch. Ik denk dat je het woord eens in de Van Dale moet gaan opzoeken.
pi_47374159
Dat PJORourke niet kan argumenteren is geen geheim hier op POL.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:14:34 #268
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47374177
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach gut toch. Ik denk dat je het woord eens in de Van Dale moet gaan opzoeken.
Ik heb geen Van Dale thuis, ben ik nu slecht geïntegreerd?
pi_47374218
quote:

[..]

Heb jij idee wat de islam inhoud?
Het lijkt alsof jij het gewoon als een religie ziet.
Dat is het voor veel mensen wel, maar in de kern echter niet: de islam eist gehoorzaamheid. Kritiekloos doen wat de koran zegt. En da's zeker niet tof allemaal.

Nu heb je "gematigde moslims" want natuurlijk is niet iedere moslim in staat/bereidt zich volledig aan de regels te houden. Wat de islam eist is echter totaal:vanuit de leer bestaan er hgeen gematigde of halve moslims.

Zestig jaar geleden was de gemiddelde Duitser even goed of slecht als nu: helaas werd wel het hele volk verblind door een zeer foute doctrine: dat maakte niet alle Duitsers slechte mensen maar de slechte filosofie heeft wel miljoenen mensen het leven gekost.

Niks tegen moslims, maar de islam is zeer gevaarlijk. Zeker in de zuivere vorm.
pi_47374650
quote:

[..]

Waarom zou iemand moeten weten wat de islam inhoudt in een westers seculier land terwijl vele importmoslims geeneens weten wat de cultuur is in het land waar ze al vele jaren verblijven?

Ik kan mij wel voorstellen en wenselijk als iemand naar een land emigreert waar de overgrote meerderheid van de bevolking moslim is dat je er wel in verdiept.
pi_47374662
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:15 schreef Masterix het volgende:

[..]

Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.

De maatschappij zou een stuk beter af zijn zonder lieden die proberen groepen tegen elkaar op te stoken, of dat nou moslimextremisten zijn, extreem-rechts/links of lieden als Wilders.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:36:39 #272
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47374856
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:14 schreef K-Billy het volgende:
Ik heb geen Van Dale thuis, ben ik nu slecht geïntegreerd?
Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg. Op de lijst van allochtoontjes met een slachtoffercomplex.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:39:51 #273
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47374956
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, dat opmerkingkje over de gebrekkige kennis van bepaalde figuren van de islam zei eigenlijk meer dan genoeg. Op de lijst van allochtoontjes met een slachtoffercomplex.
Check!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:40:03 #274
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47374964
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:15 schreef Masterix het volgende:

[..]

Heb jij idee wat de islam inhoud?
Ik weet het één en ander ja.
quote:
Het lijkt alsof jij het gewoon als een religie ziet.
Er bestaan geen 'gewone' religie's, maar ja inderdaad: de islam lijkt op veel punten op het christelijk geloof.
quote:
Dat is het voor veel mensen wel, maar in de kern echter niet: de islam eist gehoorzaamheid. Kritiekloos doen wat de koran zegt. En da's zeker niet tof allemaal.
Eist de bijbel ook van christenen (en het tolereren van hen geeft nooit zoveel problemen).
Eist Wilders ook van moslims (op basis van een niet duidelijk gedefinieerde 'christelijk/joods/humanistische cultuur').
Verschil is dat moslims en christenen zelf voor hun religie kiezen en moslims niet voor onderwerping aan Wilders' 'cultuur' kiezen.
quote:
Nu heb je "gematigde moslims" want natuurlijk is niet iedere moslim in staat/bereidt zich volledig aan de regels te houden. Wat de islam eist is echter totaal:vanuit de leer bestaan er hgeen gematigde of halve moslims.
Wederom hoor ik de zoete kerkklokjes weer. Niks nieuws onder de zon. Natuurlijk is religie bangmakerij op basis van een absurd normatief wereldbeeld. Punt is dat men de regels niet zo nauw neemt.

Ik heb ook niets met religie, maar loop gvd niet de ene religie af te maken, terwijl die andere religie onbesproken blijft (waar er veel meer van zijn, alsmede veel meer 'fundamentalisten'). Sterker nog, Wilders wenst blijkbaar joodse en christelijke religieuze normen aan moslims op te dringen. Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
quote:
Zestig jaar geleden was de gemiddelde Duitser even goed of slecht als nu: helaas werd wel het hele volk verblind door een zeer foute doctrine: dat maakte niet alle Duitsers slechte mensen maar de slechte filosofie heeft wel miljoenen mensen het leven gekost.

Die mensen die zestig jaar geleden moordden, discrimineerden of beide zaken tolereerden gedroegen zich 'slecht', het overgrote deel van de islamitische mensen in Nederland heeft niemand kwaad gedaan. Doch, ik zie wel een Wilders die hele bevolkingsgroepen tegen hen opstookt.
pi_47375022
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Elke doctrine is gevaarlijk als hij hersenloos wordt nageleefd. Het christendom is daar niet anders in, ook daar wordt onderwerping aan God de Almachtige verwacht. Net als binnen het christendom bestaan ook binnen de islam talloze stromingen die een andere intepretatie aan het geheel geven. Het is onzinnig om over "de islam" te spreken, evenals iedere moslim te zien als een slaafse volgeling van een bepaalde doctrine. De gemiddelde moslim wil net als ieder ander gemiddeld mens gewoon z'n ding doen en met rust gelaten worden. Gewoon werken, van je vrije tijd genieten en af en toe eens bidden of naar de moskee.

De maatschappij zou een stuk beter af zijn zonder lieden die proberen groepen tegen elkaar op te stoken, of dat nou moslimextremisten zijn, extreem-rechts/links of lieden als Wilders.
Goed.

Jij kent de islam dus niet.
Weet je, er is volgens de islam geen halve islam, er zijn volgens de islam geen stromingen in de islam: de koran is geen verzameling visies uit verschillende tijden, geen verzameling van geschiedenisboeken, poezie- en verhalenboeken, wetboeken en filosofie: de hele koran moet gezien worden als het geopenbaarde woord van Allah en de islam zegt dat je je geheel daaraan moet onderwerpen..
Je kan vele doctrines uit de bijbel destilleren en dat is gebeurd, maar dat kan met de koran niet: de hele koran geeft één, massieve doctrine.

Je hebt vele verschillende moslims maar slechts één Islam.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:42:53 #276
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47375053
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ben geen allochtoon, kom alleen voor ze op.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:43:47 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47375075
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:42 schreef K-Billy het volgende:
De 'te deporteren-lijst'?
Nee hoor.
pi_47375103
quote:
Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Maar wel al te graag islamitische dominantie.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:46:31 #279
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47375159
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar wel al te graag islamitische dominantie.
Nee dus
quote:
citeert zichzelf:

laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
pi_47375263
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:40 schreef K-Billy het volgende:
Er bestaan geen 'gewone' religie's, maar ja inderdaad: de islam lijkt op veel punten op het christelijk geloof.
Ja, als in: veel van de koran komt uit (lijkt te komen uit, als je in de openbaringsgenese gelooft) de bijbel, maar...:

Nergens in de bijbel wordt een persoon als perfect neergezet: de hele koran heeft maar eenmaal een beetje, gematigde kritiek op Mohammed.
Niet voor niets is de islam lang Mohammedanisme genoemd: de religie draait om een persoon en zijn leven, niet om meerdere volken en vele, vele generaties.
Alles wat in de koran terecht gekomen is, wordt vermeld vanuit het perspectief van één man: dat geeft de gelovige weinig ruimte te nuanceren, te relativeren. Het is: alles slikken of stikken.

In werkelijkheid lijkt het helemaal niet op het christelijk geloof: het zet de mens neerin en totaal andere relatie met God en de medemens. De islam geeft geen boodschap, geen algemeen idee, maar een heel stel strenge, precieze regeltjes.
Dat is de enige doctrine die de islam biedt, en de islam biedt niets zonder dat.
pi_47375270
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:46 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee dus
[..]
Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:
quote:
Ik wil helemaal geen christelijke of joodse dominantie in Nederland: laten zij lekker hun ding doen, doe ik de mijne.
Opvallend.......
pi_47375303
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Je haalt de islam en het christendom dus door elkaar.

Jammer.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:52:17 #283
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47375362
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nergens in de bijbel wordt een persoon als perfect neergezet: de hele koran heeft maar eenmaal een beetje, gematigde kritiek op Mohammed.
Niet voor niets is de islam lang Mohammedanisme genoemd: de religie draait om een persoon en zijn leven, niet om meerdere volken en vele, vele generaties.

Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:53:33 #284
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47375400
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je zet wel even pontificaal neer zonder het islamitische te noemen:
[..]

Opvallend.......
Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:

"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
pi_47375437
Eens. Want die is superieur.
pi_47375465
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Het geloof in christus, de Ware Redder, die ons zal verlossen van het kwaad, daarentegen...
...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.

Mohammed legde zijn volgelingen vele regeltjes op, Jezus legde uit dat niet regels opvolgen, maarje bepaalde waarden eigenmaken de essentie van Zijn leer was.

Mohammed beloofde de hel, Jezus het Paradijs.
pi_47375495
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:52 schreef K-Billy het volgende:

[..]

En?

15 miljoen geloven dat..........

Geloof je jezelf nog wel?
pi_47375559
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Aangezien ik voortborduurde op een uitspraak van Wilders:

"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.
pi_47375604
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:54 schreef DennisMoore het volgende:
Eens. Want die is superieur.
Een vreemde uitspraak voor een homo.
pi_47375665
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:59 schreef gelly het volgende:

Een vreemde uitspraak voor een homo.
Beargumenteer.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 19:01:15 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47375689
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
oke, liever geen enkel geloof maar als het dan toch moet is het zéker niet het islamitische.
Kiezen uit meerdere kwaden blijft nog steeds een foute keuze.
Carpe Libertatem
pi_47375734
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Beargumenteer.
Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.
pi_47375770
waarom kijk ik hier eigenlijk
Hier zet ik niets neer!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:05:55 #294
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47375890
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:55 schreef Masterix het volgende:

[..]

...tegenover Mohammed, de Lachende Doder, die de vijanden van Allah over de kling joeg ja.

Mohammed legde zijn volgelingen vele regeltjes op, Jezus legde uit dat niet regels opvolgen, maarje bepaalde waarden eigenmaken de essentie van Zijn leer was.
Het interesseert me geen zak hoe je de woorden van Jezus noemt, maar het hele leven van iemand die zichzelf christelijk noemt wordt bepaald door regels.
quote:
Mohammed beloofde de hel, Jezus het Paradijs.
Voor een select groepje ja....

"Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden." (MAT 7 : 13 - 14)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:06:59 #295
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47375935
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:03 schreef methan het volgende:
waarom kijk ik hier eigenlijk
pi_47375994
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:02 schreef gelly het volgende:

Dat je openlijk mag uitkomen voor je homosexualiteit heb je iig niet te danken aan die chistelijk/joodse cultuur. Daarom is het vreemd dat je het als superieur ziet.
Voor het 'gemak' vergeet je dan even de 'humanistische' component te noemen. .
En dat eeuwige verwijzen naar 'vroeger' wordt ook een beetje slaapverwekkend.

Weet jij hoe de islamitische 'cultuur' omgaat met individuele vrijheid?
Een stelletje middeleeuwse barbaren, dat zijn 't.
pi_47376039
Het 'maar hullie ook'-gehalte is hier weer flink.
Je moet toch wat, als je koste wat kost politiek correct wil blijven. .
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:10:06 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47376081
hoe suf een religie ook is je kunt er niet omheen
pi_47376174
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat doe ik niet voor het gemak, de vrijheden die we vandaagdedag kennen hebben we niet te danken aan die christelijke of joodse cultuur, maar aan die humanistische. Het is ondanks de invloed van die geloven dat we dergelijke vrijheden kennen, niet dankzij. Het hoort niet in het rijtje thuis. Maar ik ben niet zo hypocriet om het ene intolerante geloof wel te tolereren en het andere niet. En ik zit al helemaal niet te wachten op een grove leugen in onze grondwet, laat staan dat die culturen superieur zijn, want ze zijn net zo inferieur als de islam.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:13:01 #300
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47376185
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En dat eeuwige verwijzen naar 'vroeger' wordt ook een beetje slaapverwekkend.
Hoe kan een beweging als het humanisme dat zich als beweging tegenwoordig zo afzet tegen het christelijke geloof en christelijke indoctrinatie nou worden verenigd met de christelijke cultuur, als zijnde één dominante cultuur? Humanisten willen namelijk géén dominante cultuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')