Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, da's de hele lol natuurlijk ook. En het houdt het gezeur van Windows/Linux/Mac fans uit normale topics. Af en toe 's bashen is best aardig en bovendien zie je af en toe ook nog 's wat interessants langs komen.
Zolang het maar een goed OS isquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.
Goed bezigquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef slakkie het volgende:
TT, aangezien ik die van Tijn had gesloten (klikte eerder op deze....) Maar ik vond zijn titel wel leuker. Compromis dus (voor zover mogelijk in deze reeks).
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.quote:
Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.
Ik gebruik uit principe geen drugs. Dom en bekrompen dus...?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik gebruik uit principe geen drugs. Dom en bekrompen dus...?
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. IE6 is een stuk schadelijker dan drugs hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
Netware.
Ik denk dat ik me in eerdere postings in deze reeks al heb uitgelaten over OSS en waarom ik dat gebruik en niet ga voor CS software. Dat ik dan zeg in een stuk over browsers dat ik IE niet gebruik lijkt me dan ook geen nerdige onliner, maar meer een verlenging op mijn overige posts.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.
Ik blijf trouwen zéker niet bij één fabrikant plakken. Zo beheer ik ook Oracle en Netware.
DE reden waarom ik een apple gekocht heb en al jaren linux draai naast windows. Pure interesse. Alleen beviel OSX erg érg goed.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.
op kantoor zet je hem op classic, thuis zet je een leuk theme aan met dreamscene desktopjequote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:40 schreef Tijn het volgende:
Als je op je werk alleen maar met Windows te maken hebt, lijkt me dat helemaal een ideale reden om thuis een Mac neer te zetten. Je wilt je kantoor toch niet thuis hebben?
* dubbelklikt op Command & Conquer The First Decadequote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
Voor degene die het kunnen op hun OS: Game on!
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn mac crashte
ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse meningquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Schorpioen het volgende:
Ik gebruik ook liever helemaal geen IE maar als webdeveloper ontkom je er helaas niet aan. Dat vervloekte kloteprogramma heeft me wel al veel te veel extra tijd gekost. IE is net als die kutfransozen, die denken ook dat ze zich niet hoeven aan te passen aan de wereld maar dat de wereld zich wel aan hen zal aanpassen.
start, run, cmdquote:En op mijn werk gebruik ik ook gewoon windows, helaas mag ik daar geen linux of unix installeren op mijn werkstation.Bij mijn vorige baan mocht dat wel maar dat was dan ook echt een OSS bolwerk, geweldig! Maar ja dan maar onder windows cygwin installeren zodat je iig over de tools kan beschikken. Maar het is behelpen, toch blijft het kut, dat windows. De look en feel en functionaliteit zuigt gewoon geitenballen als je een echt OS gewend bent. Het voelt alsof je als gebruiker nooit serieus genomen wordt en daar kan ik heel slecht tegen. "U heeft hier niets te zoeken daarom verbergen we de bestanden voor u", sodeflikker toch een teringeind op zeg. Ik ben godverdomme administrator!
Aanpassen aan de minderheid hoeft echt niet, laat ze maar eens beginnen met zich aan de richtlijnen houden... Dat is alweer een veel 'centralere' mening...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse mening
Och, een intensief gebruikte laptop met ene uptime van meer dan een maand die crasht op een microsoft applicatie.... Ik hou het nog even bij mijn applequote:
Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.
Je tikte dan wel G4 om OSX te draaien, maar het is nog steeds prima, ja echt PRIMA! te doen om Xp op een p3 te draaien. Dus je lulde nog steeds slap.
Jij had net nog moeilijk om mij serieus te nemen, dat heb ikjou vanaf het begin niet gedaan, extremist...
Laaste woord.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.
Je bent degene die hier slap lult en strooit met willekeurige argumenten die toevallig bij het moment horen.
Je bent zonder twijfel de domste drol die in DIG rondloopt.
Als je had gelezen (toch blind?) dan had ik het over die P3 van mijn moeder, alsmede over Vista. Maar dat je je argumenten staaft door je selectief leesgedrag zegt precies is over je domheid.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laaste woord.
Ik had het dus over het feit dat een P3 prima XP kan draaien, en jij beweert van niet. Klinkklare onzin dus. Gaat namelijk echt prima. Dus jij lult maar wat.
En ik noem het achterlijk gedrag, jij hebt het over aap, dom, drol. Lekker vergelijkbaar he?
Zoek het uit, wel elke dag 5 keer bidden richting Apple he?
Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
Voor degene die het kunnen op hun OS: Game on!
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:01 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamen!
out of the box: Windows Server 2003quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?![]()
Cisco IOS, Novell Netware....quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?![]()
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?quote:
Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
Nee niet echt eingelijkquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen?.
spel installeren en gaan met die banaan hoorquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
out of the box: Windows Server 2003.
Ik zou zeggen, maak er 1quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:18 schreef sanni het volgende:
teeeeeeeeeeering is er geen mooie OP?Alles vs Alles is echt so " gooi maar op een hoop "post.
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:17 schreef mschol het volgende:
[..]
spel installeren en gaan met die banaan hoor
Nu weet iedereen wie ik benquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:
[afbeelding]
lol netjesquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:
[afbeelding]
Hallo Joostquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nu weet iedereen wie ik ben
quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef whoops het volgende:
[..]
Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...
Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:33 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom werkt het hier dan zonder te enabelen?
heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?
Effectief gezien enable je daarmee je DirectX...
Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:47 schreef mschol het volgende:
[..]
heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...
morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zienquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.
Als je een goeie test wil hebben kijk je direct na de installatie (zonder drivers dus) even met DxDiag en kijk je daar bij de tab Display of de DirectX Features enabled zijn....quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zien)
Dat bericht is alweer tegengesproken door MS, las ik net... http://arstechnica.com/journals/microsoft.ars/2007/2/13/7037quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hèquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:19 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hè
http://www.nu.nl/news/978(...)euw_lek_in_Word.htmlquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Microsoft pleistert twintig softwarelekken
![]()
Het gaat goedquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/978(...)euw_lek_in_Word.html
![]()
Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:33 schreef slakkie het volgende:
Moet wel lachen om dit topic.
Om maar een voorbeeld te geven waarom Windows zuigt.
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apple is echt zoveel beter qua licenties.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:
[..]
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties...
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
Is wel het geval, het blijft een hardwareboer...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De buit is al binnen zeg maar
Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:
[..]
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
Als we Jobs mogen geloven is dat een aflopende zaak.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:
Alsof Apple lekker vriendelijk is met zijn DRM maffia praktijken...
Ik doe allebei, betaal voor OS X en Windows, en gebruik het liefst Linux...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.
Als je Steve Jobs moet geloven is dat afgedwongen vanuit de RIAA, en wat dat betreft geloof ik hem graag...quote:Alsof Apple lekker vriendelijk is met zijn DRM maffia praktijken...
Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeftquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Goed dat het weggaat, slecht dat ze het verzonnen hebben...
Dat is zeker waar. Ook Apple is ook niet altijd netjes naar de klant toe, zeker. Maar dat afdwingen door de RIAA geloof ik wel, en vergeet niet dat Apple's DRM nogal vrij is in vergelijking met die van de Zune of PlaysForSure (die verbazend genoeg ook nog eens niet compatibel zijn).quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Apple is gewoon een bedrijf, ze maken prachtige dingen hoor, echt waar. Maar het gaat ze om 1 ding... geld.
nee, niet het conceptquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:08 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeft
Da's correct.quote:
en toch gaat het weg?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Da's correct.
Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.
Nee Steve Jobs heeft gezegd dat drm geen haalbare kaart is en afgeschaft moet worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
en toch gaat het weg?stoppen ze dan met muziek verkopen?
En dit is juist wat ze af willen schaffen, wel verkopen, zonder restricties... Omdat ze blijkbaar vinden dat deze restricties toch niet werken...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Da's correct.
Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.
Store? What store?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan nog gratis één nummer downloaden in de store
Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of het weg gaat is dan ook maar zeer de vraag. Steve Jobs heeft zijn bekende brief geschreven waarin hij vraagt of het weg kan, maar niet zegt dat het weg gaat. Ik denk ook dat het vooral een reactie is op de stappen van de consumentenorganisaties in Europa.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:
Maar nogmaals het hele concept van DRM heeft niets met Apple te maken.
EMI lijkt dat te overwegen. (bron), maar de andere vier grote labels houden nog strak vast aan het bestaande model.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.
moesten implementeren om sowieso die business te kunnen draaienquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.
Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???
nee, en je hebt ook geen recht op supportquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.
Als bedrijf zorg je dat je corporate licenses hebt, als bedrijf zorg je dat je de juiste hardware en het juiste OS koopt. Dan ga je niet Vista kopen omdat de boer het heeft, dan ga je in gesprek met je leverancier en zeg je: Ik wil XP en niks meer en niks minder.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:29 schreef HeatWave het volgende:
nee, en je hebt ook geen recht op support.
"Ja, dat heb IK niet nodig" hoor ik je zeggen.
Ja, dat gaat lekker op voor bedrijven he?
Die is wel grappig jaquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef Danny het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)t-cookies-prijs.html
Die link naar de veilige browser ook
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef Danny het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)t-cookies-prijs.html
Die link naar de veilige browser ook
Ach, boos worden is natuurlijk ook overdreven, maar het is ook serieus raar om er op internet van uit te gaan dat een bezoeker een bepaald besturingssysteem gebruikt. Dat is geheel tegen de cross-platform geest van het internet in.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:07 schreef dikkedorus het volgende:
Mensen die serieus boos worden omdat ze vinden dat er van wordt uitgegaan dat ze Windows draaien, en tja dat is ronduit een belediging voor sommige mensen.![]()
Daar gaat het imho niet om. Het punt is dat al die gasten vallen over een sarcastisch bedoeld grapje en ipv er de humor van inzien een off-topic discussie beginnen over IE vs FF en dus ook het feit dat IE niet cross-platform is.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, boos worden is natuurlijk ook overdreven, maar het is ook serieus raar om er op internet van uit te gaan dat een bezoeker een bepaald besturingssysteem gebruikt. Dat is geheel tegen de cross-platform geest van het internet in.
Gelukkig doen ze dat ook zelden herkenbaar als grap.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:45 schreef Tijn het volgende:
Tweakers mogen geen grapjes maken.
We raken niet allemaal ons superuser password binnen een week kwijt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef HeatWave het volgende:
...and stop being able to do anything useful
Zou de slogan moeten zijn..
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
We raken niet allemaal ons superuser password binnen een week kwijt.
[..]
[..]
And stop spending money to do anything useful is dan een betere optie.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef HeatWave het volgende:
...and stop being able to do anything useful
Zou de slogan moeten zijn..
En weg geloofwaardigheidquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:20 schreef theiz het volgende:
Werkelijk alles waar Windows op draait, draait het kut
Ik werk bij een bedrijf met 140.000 mensen in dienst en kan met systemen omgaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En weg geloofwaardigheid.
De grootste bedrijven ter wereld draaien MS servers, MsSQL, Exchange, sharepoint. etc.
maar idd, het is overal kut, en niets werkt.
Leer eerst maar eens met systemen omgaan, kom over 10 jaar maar eens terug.
35 servers, werken allemaal als een zonnetjequote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef theiz het volgende:
[..]
Ik werk bij een bedrijf met 140.000 mensen in dienst en kan met systemen omgaan.
En jij?![]()
Windows Fan boy met at-the-moment-argumentenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
35 servers, werken allemaal als een zonnetje. Oh, incl sun en Linux, en OSX clients.
.
psst, het is bijna 14:00, je moet weer richting Apple knielen voor je extremisten geloofquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Windows Fan boy met at-the-moment-argumenten![]()
![]()
Psst, het is bijna 15u; dagelijkse software patch voor Microsoft komt eraan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
psst, het is bijna 14:00, je moet weer richting Apple knielen voor je extremisten geloof.
ja hoor, leer eens klokkijken man..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Psst, het is bijna 15u; dagelijkse software patch voor Microsoft komt eraan.
En het is trouwens 13.00u; jij kent het verschil niet tussen een 3 en een 4![]()
G3 of G4quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja hoor, leer eens klokkijken man..
Agossie, hij rent weer 's weg uit de discussie. Een crash noemen ze dat ook wel; past wel bij je OS.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Agossie, hij heeft een foutje kunnen ontdekken, knap hoor.
Anyway, klaar met je.
Ik ren nergens heen, ik gaf daar prima voorbeelden die jij 0,0 kon weerleggen, omdat je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Agossie, hij rent weer 's weg uit de discussie. Een crash noemen ze dat ook wel; past wel bij je OS.
Nu vort: updaten, rebooten en je MS-certificate gaan halen!
Och, Windows gebruiken heeft veel voordelen voor de meeste thuisgebruikers.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Windows Fan boy met at-the-moment-argumenten![]()
![]()
Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel van die M$ only types er nog rond lopen. Zowieso Komen er steeds meer platformen bij. (Wii,PS3,mobiel etc etc.)quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:00 schreef TwyLight het volgende:
Die lettertypen heeft OS X ook hoor.
En bovendien: een échte web-developer gebruikt alleen lettertypen die op alle platforms werken.
G3 en G4 door mekaar halen en gaan stieren als een klein kind in een eerder topic, en dan je punt gaan maken metquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ren nergens heen, ik gaf daar prima voorbeelden die jij 0,0 kon weerleggen, omdat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Wat ik poste was 100% waar, jij komt met dom geblaat.
Updaten gaat automatisch, net als de geschedulde reboots, en die certificaten heb ik al jaren, net als die van Cisco.
Ga maar met je apple prusten hoor, zal wel lekker betalen, neits doen.
Niet-officiele firefox icoonen zijn tof manquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:17 schreef TwyLight het volgende:
Kut tweakers met dat niet-officiele firefox icoon altijd.
Niet bij een populaire serieuze nieuws site.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Niet-officiele firefox icoonen zijn tof man!
[afbeelding]
[afbeelding]
Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem! Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.quote:herkenning/hulp van anderen
Je hebt bij buren, vrienden of familie vast al eens meegekeken. Je kunt ook eenvoudig hulp krijgen bij buren, vrienden en kennissen. Juist omdat iedereen het gebruikt is het ook heel makkelijk om even hulp te krijgen van iemand.
Heb ik een spelcomputer voor. Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux. Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.quote:games
Als je vaak spelletjes speelt op je computer MOET je gewoonweg windows hebben. Voor Linux/Mac zijn veel te weinig titels beschikbaar, en ALS ze al beschikbaar zijn moet je stad en land af om een winkel te vinden die het verkoopt
Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:quote:uitwisselen van bestanden
Omdat nagenoeg iedereen windows gebruikt kun je bestanden zonder meer overdragen van de ene persoon naar de ander, inclusief executables
Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.quote:hardware
een pc kun je eenvoudig uitbreiden of upgraden. Een nieuwe harddisk, extra geheugen, een betere video of geluidskaart, extra usb/firewire/netwerkpoorten zet je er in een zucht en een scheet in en het werkt meteen. Voor simpele dingen als webcams heb je bij de mac al een stuk minder keuze, omdat er simpelweg nauwelijks drivers voor worden gemaakt. Voor de pc wandel je een willekeurige winkel in en koop je zo'n ding. Werkt altijd.
Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.quote:internet
90% van alle websites wordt ontwikkeld voor een windows omgeving. Bijvoorbeeld bij lettertypes wordt er vanuit gegaan dat mensen Arial, Verdana, Tahoma of Trebuchet MS hebben, wat bij Mac en Linux dan weer vaak NIET het geval is. Hierdoor kunnen websites er nogal kut uitzien.
Windows is inderdaad niet beter en ik kan me niet voorstellen wat marktaandeel voor voordelen kan bieden. Als je kijkt wat het budget is voor een nieuw OS en hoeveel kundige mensen daar rondlopen, dan moeten ze zich toch rotschamen dat ze met zoiets als Vista op de proppen komen als hun 'nieuwe' OS.quote:Ik zeg niet dat windows BETER is, maar wel dat windows nu eenmaal een groot marktaandeel heeft en daardoor voor de meeste mensen opeens ook veel meer voordelen biedt dan mac of linux. Dat gaat ook niet veranderen in de komende 100 jaar gok ik.
Nee dan is het idd geen strak plan om custom icons te gebruiken. Pak dan idd de originelequote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:28 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Niet bij een populaire serieuze nieuws site.
Nou behoorlijk, dat is net zoiets als een pentium 3 met een pentium 4 vergelijken. Nogal een verschilquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef HeatWave het volgende:
Ik las idd G3 en G4 verkeerd, nou nou, dat is idd wel een hele grove fout zeg.
quote:*edit* handig, notes, je bent dus overal zo'n eigenheimer met zijn extremisten mening.
Echt, geen zinnige discussie mee te voeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef theiz het volgende:
[..]
Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem! Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.
Met Linux is dat ook wel goed gesteld, mat dan vooral via internet. www.ubuntuforums.org bijvoorbeeld.
[..]
Fanboy: mensen hebben altijd hulp nodig met computers
Heb ik een spelcomputer voor. Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux. Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.
[..]
Fanboy: zat is subjectief, nog geen 10% van de spellen markt
Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:
Je kan inderdaad zonder problemen virussen overdragen. Alle andere soorten overdracht is toch echt makkelijker met Linux en zeker OSX. Hoe wil je de bestanden overdragen? Er zit in Windows standaard geen brandsoftware ingebouwd (wel een poging daartoe) en het opzetten van een netwerk is een ramp. Als je wel eens een OSX hebt gebruikt weet je hoe makkelijk dat ook kan.
Wat moet ik met een executable? Welke virusscanner gebruik jij waar de executable niet wordt tegengehouden?
[..]
fanboy: M$ posten, cdtje branden gaat prima, voor OSX heb je ook vaak Toast nodig voor meer functies. netwerk opzetten is puur TCP/IP in Windows, kinderlijk eenvoudig dus.
Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.
Overigens is het met Windows maar net de vraag of het OS nog blijft draaien als je een andere videokaart erin zet. Mocht ik het moederbord vervangen mag ik als Windows gebruiker 350 euro voor een nieuwe Windows licentie betalen...
[..]
fanboy: bij Windows heb je iig nog totala keuze over je hardware, en OSX is ook niet gratis als je al een Mac hebt
Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.
Overgiens is een heel groot gedeelte van de sites met Apple ontwikkeld. Apple is en blijft nou eenmaal het platform waar de meetste DTP-ers mee werken.
[..]
Windows is inderdaad niet beter en ik kan me niet voorstellen wat marktaandeel voor voordelen kan bieden. Als je kijkt wat het budget is voor een nieuw OS en hoeveel kundige mensen daar rondlopen, dan moeten ze zich toch rotschamen dat ze met zoiets als Vista op de proppen komen als hun 'nieuwe' OS.
fanboy: schamen voor een nieuw OS dat prima werkt, dan moet Apple zich dus net zo goed schamen. Kul argument
In de praktijk bij dat voorbeeld maakte het geen fuck uit. het ging erom of Xp erop zou draaien. En of OSX op een G3 zou draaien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou behoorlijk, dat is net zoiets als een pentium 3 met een pentium 4 vergelijken. Nogal een verschil
tientallen tijdschriften, internet, telefonische helpdesks. En de kans dat je NIET iemand in je kennissenkring hebt met windows-ervaring is voor de meeste mensen nihil (jij zult vast niet 'de meeste mensen' zijn trouwens, maar de meeste mensen zijn dat dus welquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef theiz het volgende:
Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem!
mja, ik kan me dat met windows ook niet voorstellenquote:Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.
Handig als je bv je internet niet aan de praat zou krijgen, maar zelfs dan zijn er duizenden sites te vinden waar je support kunt krijgen voor je windows problemen. En da's alleen in Nederland alquote:Met Linux is dat ook wel goed gesteld, mat dan vooral via internet. www.ubuntuforums.org bijvoorbeeld.
Ik ook, alleen game ik ook op de pc. Dat in verband met user-generated contents, mods e.d.quote:Heb ik een spelcomputer voor
Wat jij 'zat' vindt vindt niet iedereen zat. Ik bijvoorbeeld. En zo ongeveer alle andere mensen die gamen op hun pcquote:Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux.
Jij niet. Het meerendeel van de mensen echter nog steeds WELquote:Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.
ik heb nooit virussen. mijn virusscanner vangt dat af.quote:Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:
Je kan inderdaad zonder problemen virussen overdragen.
Netwerk die ik zonder enige moeite in vijf minuten, brandsoftware is binnen 2 tellen gratis te vinden, usb stickjes werken uitstekend en zonder drivers en - belangrijker - de bestanden die ik overzet doen het ook daadwerkelijkquote:Alle andere soorten overdracht is toch echt makkelijker met Linux en zeker OSX. Hoe wil je de bestanden overdragen? Er zit in Windows standaard geen brandsoftware ingebouwd (wel een poging daartoe) en het opzetten van een netwerk is een ramp. Als je wel eens een OSX hebt gebruikt weet je hoe makkelijk dat ook kan.
Elke virusscanner die ik gebruik(t heb) controleert een directory zodra deze geopend wordt en een bestand voordat deze geopend wordt. Of dat nu BullGuard, Kaspersky, nod32 of windows live onecare is.quote:Wat moet ik met een executable? Welke virusscanner gebruik jij waar de executable niet wordt tegengehouden?
Bullshitquote:Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.
Overigens is het met Windows maar net de vraag of het OS nog blijft draaien als je een andere videokaart erin zet. Mocht ik het moederbord vervangen mag ik als Windows gebruiker 350 euro voor een nieuwe Windows licentie betalen...
Als je als sitebouwer MET apple werkt is dat prima, maar als je VOOR apple ontwikkelt ben je echt debiel bezig, tenzij je doelgroep 'apple fanboys' isquote:Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.
Overgiens is een heel groot gedeelte van de sites met Apple ontwikkeld. Apple is en blijft nou eenmaal het platform waar de meetste DTP-ers mee werken.
Ik ben dik tevreden met Vista. Ondersteuning komt ook toppie op gang al.quote:Windows is inderdaad niet beter en ik kan me niet voorstellen wat marktaandeel voor voordelen kan bieden. Als je kijkt wat het budget is voor een nieuw OS en hoeveel kundige mensen daar rondlopen, dan moeten ze zich toch rotschamen dat ze met zoiets als Vista op de proppen komen als hun 'nieuwe' OS.
Er bestaat geen P3 op 1.4Ghzquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In de praktijk bij dat voorbeeld maakte het geen fuck uit. het ging erom of Xp erop zou draaien. En of OSX op een G3 zou draaien.
Beide kan gewoon mits voldoende ram. Was een non-discussie.
En dan nog een P3 op 1400Mhz is ook een P3.
Nee daar zijn die dingen NIET voor, die zijn er als geheugen steuntje voor de modjes, niet om op het forum in een discussie als argument te gebruiken over de vermeende geestelijke gezondheid van je discussie partner.quote:banwaardig, daar zijn die dingen voor,
Is je mond houden dan niet gewoon makkelijker? Gewoon... niet meer posten.quote:en ik doe het niet om een discussie te WINNEN, slechts om er klaar mee te zijn.
Dat had er nog eens bij moeten komen. Ik vind dat je ERG vreemd reageert. Ik denk dat het verstandig is wanneer je even niet in dit topic komt.quote:Ik post geen inhoud niets..
Jawel hoor. Nadeel van Windows gebruikers is over het algemeen dat ze wel afzetten tegen OSX en Linux, maar het nog nooit hebben gebruikt. Ben jij volgens mij een goed voorbeeld van.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, geen zinnige discussie mee te voeren.
kan jij wel lezen??quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef theiz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Nadeel van Windows gebruikers is over het algemeen dat ze wel afzetten tegen OSX en Linux, maar het nog nooit hebben gebruikt. Ben jij volgens mij een goed voorbeeld van.
Hier ben ik het mee eens. Wel denk ik dat jij een van de uitzonderingen op de regel bent, wat betreft ervaring met andere OS'en... De meeste mensen die Windows gebruiken kennen echt niets anders, het is gewoon zo... De meeste Mac/Linux gebruikers hebben ooit wel met Windows gewerkt, zij hebben dus wel referentie-/vergelijkingsmateriaal...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef HeatWave het volgende:
Apple is prima, Linux is prima, Windows is prima.
- Je bent voor een lutser die voor de zoveelste keer roept over een laatste post: argumenten bij het moment.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef HeatWave het volgende:
Jij kan ook alleen maar dom persoonlijk lopen trollen he?
Ik las idd G3 en G4 verkeerd, nou nou, dat is idd wel een hele grove fout zeg.
Zolang er mensen zijn die dus WEL (jij voelt je blijkbaar aangesproken) blijven komen met "koop maar een apple, dan werkt alles altijd 100%" etc. spreek ik over fanboys ja. Logisch hoor. Maar ja, blinde fanatici en iets inzien.
Gamen is een miljarden markt, maar ja, aangezien het op Apple niet kan is het geen argument, want dat zou wel heel vervelend zijn.
En feiten zijn GEEN (ja, GEEN dus) fanboy argumenten. Als IE mijn XP niet onderuit krijgt, en dat is dus zo, maar ja, jij weet altijd alles beter, want dat denken extremisten altijd. Sprookjes tov realiteit.
En simpel, lekker schelden, het teken van de domme user die er zelf toch geen fuck van snapt.
"Mijn windows loopt vast! kut windows!!!" Nee, das je vage applicatie die crasht. maar ja, dat is voor jou blijkbaar hetzelfde..
Ga toch buiten spelen met je gescheld, geflame en totaal ongefundeerde persoonlijke aanvallen. Je hebt geen idee wie ik ben....
*edit* handig, notes, je bent dus overal zo'n eigenheimer met zijn extremisten mening.
Dit was mijn laatste post aan jou besteed, je spoort niet..
Fanboy...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, ik (was ook het doel van dit topic) heb wel fel Windows lopen VERDEDIGEN, dat wel. Dat maakt me geen fanboy.
IK heb het gewoon gehad met mensen die in elk windows topic weer even moeten verkondigen dat Apple zoveel beter is dat je NOOIT meer problemen zal hebben.
net als FF vs IE discussies etc..
En tja, verdedigen is en blijft iets anders dan aanvallen, maar dat ziet men niet in hierDus ben ik een fanboy..
Heeft weinig met gebruiken of niet gebruiken te maken. Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows. Dat kun je als linuxgebruiker of macgebruiker leuk vinden of niet leuk vinden, maar er iets aan veranderen zul je niet. ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef theiz het volgende:
Jawel hoor. Nadeel van Windows gebruikers is over het algemeen dat ze wel afzetten tegen OSX en Linux, maar het nog nooit hebben gebruikt. Ben jij volgens mij een goed voorbeeld van.
Lutser, zielig fanboy, inhoudsloze, naar leven, hapsnurker..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
- Je bent voor een lutser die voor de zoveelste keer roept over een laatste post: argumenten bij het moment.
- Jij begint in genoemd topic over de G3 / G4 met je gescheld: zul je ook wel door je selectieve filter halen dat dat niet zo was, maar is voor eeniedere terug te lezen.
- Als je dan ook goed leest, heb ik het over de PC van mijn ouwe: niet over PCs in het algemeen. Jouw zielige fanboy-gedrag moet dat gelijk globaler trekken, voorzien van scheldwoorden en wat al niet meer. En dan moet je hier voor de zoveelste maal je argumenten staven met 'jij scheldt; dus domme user'
- En uiteraard wederom voorzien van inhoudlozeen
![]()
Ik durf hem wel aan: je bent een zielige druif met een naar leven, maar je probeert er toch wat van te maken op Fok!. Met de nadruk op proberen.
Rare hapsnurker die je bent.
Dit is natuurlijk hele domme onzin... Als vanaf day one elke computer met [insert willekeurig OS] was geleverd was dat de 'voorkeur' voor mensen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef Danny het volgende:
Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows.
De kans dat de hulp danwel goed of gratis is, is weer nihil.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:49 schreef Danny het volgende:
[..]
tientallen tijdschriften, internet, telefonische helpdesks. En de kans dat je NIET iemand in je kennissenkring hebt met windows-ervaring is voor de meeste mensen nihil (jij zult vast niet 'de meeste mensen' zijn trouwens, maar de meeste mensen zijn dat dus wel)
Leg me dan eens uit hoe je een backup maakt op CD van je foto's (out of the box)quote:[..]
mja, ik kan me dat met windows ook niet voorstellen
[..]
Ik heb nooit beweerd dat het met Windows slecht is.quote:Handig als je bv je internet niet aan de praat zou krijgen, maar zelfs dan zijn er duizenden sites te vinden waar je support kunt krijgen voor je windows problemen. En da's alleen in Nederland al
[..]
Op de computer waar de XBOX360/PS3 spellen op ontwikkeld worden staat dan wel weer een appel....quote:Ik ook, alleen game ik ook op de pc. Dat in verband met user-generated contents, mods e.d.
[..]
Ok, DirectX is best aardig, moet ik toegeven.quote:Wat jij 'zat' vindt vindt niet iedereen zat. Ik bijvoorbeeld. En zo ongeveer alle andere mensen die gamen op hun pc
[..]
Ik heb nooit virussen, en guess what! Ook geen virusscanner!!!quote:ik heb nooit virussen. mijn virusscanner vangt dat af.
[..]
Guess what! Je kan zo als systeembeheerder aan de gang! Mensen zoals jij zijn schaars!quote:Netwerk die ik zonder enige moeite in vijf minuten, brandsoftware is binnen 2 tellen gratis te vinden, usb stickjes werken uitstekend en zonder drivers en - belangrijker - de bestanden die ik overzet doen het ook daadwerkelijk
[..]
Dus?quote:Elke virusscanner die ik gebruik(t heb) controleert een directory zodra deze geopend wordt en een bestand voordat deze geopend wordt. Of dat nu BullGuard, Kaspersky, nod32 of windows live onecare is.
[..]
http://tweakers.net/nieuws/41256/quote:BullshitIk vervang regelmatig videokaarten, geluidskaarten etc. en dat gaat echt probleemloos. En die nieuwe licensie is ook onzin. Je belt een gratis nummer, vertelt die lieve meneer of mevrouw dat je een nieuw moederbord hebt en er wordt binnen 3 tellen een nieuwe code voor je geactiveerd. Heb werkelijk nog nooit gezeik daarmee gehad. Van wie heb je die belachelijke onzin?
[..]
Wederom: Dus?quote:Als je als sitebouwer MET apple werkt is dat prima, maar als je VOOR apple ontwikkelt ben je echt debiel bezig, tenzij je doelgroep 'apple fanboys' is
[..]
Vertel eens wat er zo mooi en nieuw is dat je er geld voor wilt uitgeven?quote:Ik ben dik tevreden met Vista. Ondersteuning komt ook toppie op gang al.
Het is leuk dat JIJ de argumenten NON-argumenten vindt, maar helaas voor jou denkt 90% van de wereld er compleet anders over
Een soort van sidenote hier op (Op het vet gedrukte.). De meeste mensen die amper met computers werken en een computertje thuis hebben om wat te interpretten etc etc. Hebben nog nooit met een Mac of met LInux gewerkt. Heb zelf Linux op me laptop en als ik ze ff wat laten er op en laat ze ff alleen dan is het de helft van de tijd zo dat ze ff gaan kijken wat het nou allemaal is en meestel geintereseerd zijn er in. Ze willen meestal weten wat het is en wat je er mee kan. En volgens mij al gooi je een willekeurig persoon achter een Mac of Linux redden ze zich met de meeste dingen gelijk omdat er veel overeenkomsten zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Heeft weinig met gebruiken of niet gebruiken te maken. Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows. Dat kun je als linuxgebruiker of macgebruiker leuk vinden of niet leuk vinden, maar er iets aan veranderen zul je niet. ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.
Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Een soort van sidenote hier op (Op het vet gedrukte.). De meeste mensen die amper met computers werken en een computertje thuis hebben om wat te interpretten etc etc. Hebben nog nooit met een Mac of met LInux gewerkt. Heb zelf Linux op me laptop en als ik ze ff wat laten er op en laat ze ff alleen dan is het de helft van de tijd zo dat ze ff gaan kijken wat het nou allemaal is en meestel geintereseerd zijn er in. Ze willen meestal weten wat het is en wat je er mee kan. En volgens mij al gooi je een willekeurig persoon achter een Mac of Linux redden ze zich met de meeste dingen gelijk omdat er veel overeenkomsten zijn.
- Laatste wat je zou zeggen en dan toch weer terugkomen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lutser, zielig fanboy, inhoudsloze, naar leven, hapsnurker..
En 0,0 inhoudelijk. Heel erg mooi hoor. bedankt voor het bevestigen van mijn punt, schelden maar geen idee hebben waar je over lult.
En die achterlijke persoonlijke aanvallen over mijn leven, echt knulletje, grow a brain. Mijn leven bestaat iig niet uit blind aannemen en dom schelden.
Wat wil je nou horen? Dat ik hier ga posten dat ik een dik salaris in demaand pak, een lekkere vriendin heb, massa's vrienden en meer sociale dingen dan tijd?
Nou, als jij dat zo graag wil horen: bij deze..
Ik moet wel zeggen dat tot op heden alles wat ik in mijn MacBook plugged gewoon werkt... zonder driver installatie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef Danny het volgende:
ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.
Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:24 schreef whoops het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk hele domme onzin... Als vanaf day one elke computer met [insert willekeurig OS] was geleverd was dat de 'voorkeur' voor mensen...
Damn, in hoeverre heeft iemand een voorkeur voor iets waar hij
- niet bij weet dat er alternatieven zijn
- dus niet bewust zelf voor gekozen heeft
Snap je wel dat de meeste gebruikers geen idee hebben wat het verschil tussen Windows en Office is? Denk je echt dat die mensen een voorkeur voor een OS hebben? Dream on....
Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef theiz het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.
Precies ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:.
Aanvallen, en weer onzin.
Foto's op CD? Mapje met fotos selecteren en dan "send to-- CDR(W)"
Pittig idd.
Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
je moet geen oude koeien uit de sloot halen, inmiddels in het licensie beleid weer aangepast volgens mijquote:
Ben er zelf ook erg benieuwt naar en dan nog niet eens op het feit dat het op Linux draait maar het hele project zelf is al interesant genoeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef theiz het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.
Bovendien ben ik benieuwd naar het one laptop per child program: Draait op Linux en gaat dus het eerste OS zijn wat hele bevolkingsgroepen gaan zien!
Idd OSX is vrij gemakkelijk, windows word al wat moeilijker en met linux kun (hoeft bij alle 3 niet voor de duidelijkheid) helemaal diep de stof in duikenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:.
Aanvallen, en weer onzin.
Foto's op CD? Mapje met fotos selecteren en dan "send to-- CDR(W)"
Pittig idd.
Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb hem godverdomme nou al drie keer zien posten dat -ie diverse Mac's heeft staan thuis, helmjosti!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:
Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
Om deze parallel door te trekken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:38 schreef theiz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.
Aangezien de muis van Apple maar 1 knop heeft is de leercurve alvast minder!
Is gelijk een van de grootste voordelen van OSX: Daar werkt zowel de GUI als de command prompt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.
Zo weet mijn moeder amper wat een CDR(W) is. Ze weet wel wat een CD'tje branden is.
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:
[..]
Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
Probeer nu eens zelf wat je antwoord. Gaat zo niet werken namelijk.
Ik heb ook 3 windows machines.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.
En idd wat Jarno zegt, LEES NOU GVD EENS!
Ik heb zelf 3 macs!!!!! DRIE!!! DREI< THREE!!!!! TRES!!!!!
APPLES! JA IK HEB 3 APPLES!!
HEAT-WAVE HEEFT 3 APPLES!!!!!!!!
Duidelijk???
Dude...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.
En idd wat Jarno zegt, LEES NOU GVD EENS!
Ik heb zelf 3 macs!!!!! DRIE!!! DREI< THREE!!!!! TRES!!!!!
APPLES! JA IK HEB 3 APPLES!!
HEAT-WAVE HEEFT 3 APPLES!!!!!!!!
Duidelijk???
Mooi zoquote:
Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerktquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooi zo.
Gaat erom dat het argument is dat ik er niet mee heb gewrkt, dus ik mag geen antwoord geven.
Nogmaals, ik post niet anti-mac, ik post pro-windows om fabeltjes te ontkrachten.
theiz maakte hem steeds uit voor windows fanboyquote:
Dus?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerkt
http://gathering.tweakers.net/quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef theiz het volgende:
De kans dat de hulp danwel goed of gratis is, is weer nihil.
dank jequote:Ben het wel met je eens dat dat een puntje is voor Windows: bij de Hell-desk van bijvoorbeeld Planet of Chelloo hoef je niet aan te komen met iets anders als Windows.
out of the box heb ik geen foto's op m'n pc staanquote:Leg me dan eens uit hoe je een backup maakt op CD van je foto's (out of the box)
ah ok, dus ik reageerde op een non-argumentquote:Ik heb nooit beweerd dat het met Windows slecht is.
En dat zou voor mij als eindgebruiker boeiend zijn omdat??quote:Op de computer waar de XBOX360/PS3 spellen op ontwikkeld worden staat dan wel weer een appel...
moet je straks D3D10 eens zienquote:Ok, DirectX is best aardig, moet ik toegeven
Da's omdat je een OS hebt die door dermate weinig mensen wordt gebruikt dat het niet interessant is om virussen voor te ontwikkelen. Als je wat dat betreft virusvrij wil blijven is het zelfs te hopen voor je dat mensen niet massaal overstappenquote:Ik heb nooit virussen, en guess what! Ook geen virusscanner!!!
Dat je mensen Norton aansmeert zegt genoegquote:Je wilt overigens niet weten hoeveel familieleden ik al heb moeten helpen met hun Norton AV. Dat is software voor Windows die zowat nog slechter is als de OS zelf! Lang leve de virusscanner!
Dan moet je bij de virusmakers zijn. Snap ook niet wat een telefoon met een pc te maken heeft. Daarnaast; waarom heb je dat ding gekocht? Er zijn toch meer dan voldoende alternatieven lijkt me...quote:Overigens heb ik een Windows telefoon waar ik zelfs antivirussoftware op moet draaien! Zout toch op met die zooi!!
ik vraag me af hoe relevant dit virusgeneuzel is met betrekking tot deze discussie. Je herhaalt het ZO vaak dat ik bijna zou denken dat het je enige argument is?quote:Was overigens niet vorige week in het nieus dat de Virusscanner van Microsoft (onecare) in een test wel 56% van de virussen kon terugvinden? Geeft je toch wel een veilig gevoel zeker...
ow? mijn nitwit tante kan het nog wel. 'bestanden delen' aanvinken is ook bijzonder moeilijkquote:Guess what! Je kan zo als systeembeheerder aan de gang! Mensen zoals jij zijn schaars!
Dat was mijn antwoord op jouw vraag?quote:Dus?
Geldt alleen voor OEM software en inmiddels heeft MS allang gezegd dat de regels soepeler zijn dan dat. Je haalt dan ook een bericht aan dat morgen 1 jaar oud isquote:http://tweakers.net/nieuws/41256/
wederom was het een antwoord op jouw vraag. Dat het antwoord je niet aanstaat is prima natuurlijk, maar stel de vraag dan nietquote:Wederom: Dus?
quote:Je kijkt nu naar een site die onder Linux draait overigens.
Hetzelfde als jij zo mooi en nieuw vindt aan je mac of linux of auto of fiets of broodrooster.quote:Vertel eens wat er zo mooi en nieuw is dat je er geld voor wilt uitgeven?
Dat mag. Feit is dat nu al meer mensen vista gebruiken dan mac en linux bij elkaarquote:Ik was ook BETA tester maar vond het nogal tegenvallen allemaal.
OK. Geldt dan ook voor jou: Ben niet voor niets aan het Bashen op Windows, komt doordat alle versies van dat kutprogramma niet meer werkt zoals het hoort!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
kan jij wel lezen??
wat post ik GVD vlak boven je, en hiervoor ook al. Ik heb zelf 3 macs, werk met Linux en Apple clients etc...
Ik heb helemaal niets tegen Apple en Linux, ik heb iets tegen blinde fanatici die Windows kut vinden, omdat het Windows is. En dan met zo'n lijst argumenten aankomen die door 2 man gewoon weer afgeserveerd worden..
Apple is prima, Linux is prima, Windows is prima.
Dom bashen niet.
Nogal dom om een OS keuze met de auto keuze te vergelijken, zeker in deze situatie...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
Wat je nu zegt geldt natuurlijk voor alles. Het BOIET niet of het is opgedrongen, van oudsher zo is, de marketing van Microsoft beter is, ze hun monopolie misbruiken of wat dan ook. FEIT is dat Windows dooe nagenoeg iedereen wordt gebruikt en linux en mac nagenoeg door niemand (percentagegewijs).
Oh jee, visionair Danny is aan het woord...quote:De meeste mensen gebruikt Windows. Dat was zo, dat is zo, dat zal altijd zo blijven.
Ik denk het wel. Ik denk alleen dat jij als poweruser gewoon te veel verwindowsed ben. Had ik ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef Jarno het volgende:
Nouja, kijk, op UI vlak wint OS X het gewoon (nog) steeds. Alhoewel, ik heb nu een tijdje een dual boot draaien en moet onder OS X soms nog flink zoeken hoe-en-wat. Kan gewenning zijn, maar zo intuitief is het niet altijd dus.
OSX is dan ook weer aan vernieuwing toequote:Dat, en ik denk dat Apple soms last heeft van het anders-dus-vast-beter sydroom. De UI van Vista (bijvoorbeeld) is aanmerkelijk consistenter gemaakt, je merkt gewoon dat er mensen mee aan de slag zijn gegaan en dat er over nagedacht is. Ik zeg niet dat het al on-par is, maar er zit zeker niet meer zo'n giga gat tussen als beweerd wordt.
Regel 1... het is nooit de schuld van de gebruiker.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:55 schreef HeatWave het volgende:
Waarom heeft het de naam? Omdat 99% van de users niet weten wat ze doen, en dus sinds 95 los klikken en alles negeren qua meldingen.
Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topicsquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:09 schreef HeatWave het volgende:
En daar ging het dus om.
Niet het technisch beter zijn van OSX of Windows, het domme "windows is kut![]()
:R!!!11enizz!!!! gedoe in werkelijk elk WIndows (Vista) topic.
Er kan op FOK! niet meer normaal over Vista gepraat worden zonder dat de apple jehova's moeten komen verkondigen dat OSX zoveel beter is.
En door die gasten is dit topic er gekomen.
Tot zover ben ik het echt helemaal met je eens. Maar om nou te stellen dat zeg 95% van de desktop gebruikers gekozen hebben voor Windows klopt natuurlijk gewoon niet, ze hebben dit er eenmaal op gekregen en weten niet beter... Allemaal prima hoor, het voldoet waarschijnlijk aan hun eisten, maar een keuze is het niet geweest... Dat is toch gewoon zo?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..
Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om.
NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topics
Precies. Miljoenen/miljardendeals sluiten met Dell, Paradigit en whoever voor het logo "Recommend Windows 95,98, ME, 2K, XP, Vista'. Vrijwel elke leek zal dan denken: Het zal wel zo zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.
En omdat ik daar stiekem ook wel een beetje bij hoor wil ik wel wederom de kanttekening plaatsen dat een significant deel van de laatste groep geen ervaring heeft met alternatieven, waarbij je dus niet zeker weet of het het beste aan hun wensen en eisen voldoet.
Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..
Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om.
Wees niet bang; dat is ie allang weer vergeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.
Eh nee dat is geen onzin. IN elk apple topic komt na 3 posts wel een windows josti langs beweren dat apple voor pisnerds en mensen met geld teveel is. Dezefde jaren 90 argumenten als waar jij zo over valt als ze bij windows vergelijkingen worden gebruiktquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.
Niet zo gek als 99% van de gebruikers windows heeftquote:de verhouding is 99-1 ofzo, werkelijk elk topic mbt IE of Windows waar evt een probleem is komt er al-tijd iemand met FF of OSX of Linux aan.
Nee daar komen ze blaten dat Apple duur is alleen voor nerds en 'geen programma's'heeft.quote:Er zijn ook topics zat (bijv het OSX sc topic, of de macbook reeks) mbt Apple, en daar komt echt niemand even:
OSX :R!!!!!!! VISTA FTW!!!
.
Doen.... en dat kan je toch echt niet ontkennen.
Nee hoor, ik heb ook vaak genoeg toegegeven dat er dingen bij Apple beter zijn geregeld dan bij Xp, Wireless bijvoorbeeld. Maar dan gaan we dus weer inhoudelijk technisch, en dat bedoel ik niet met fanatisme.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld isEVANGELIST!!? PISNERD:r
En ja je prive leven erbij halen is zielig. Ongeveer net zo zielig als een moderator die in een discussie met notes gaat zwaaien als argument.
Hier een Win/Lin/Mac user over wat ik kut vind in OS X:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Mee eens, dat gaat ietwat ver.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Moet ik het topic 'de tien grootste irritaties van Apple Inc.' er even bij zoeken? Er zijn net zo goed windows fundamentalisten hoor. Alleen is bij Apple gebruikers het percentage wat groter. Je kunt je ook afvragen hoe DAT komt, trouwens.quote:Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
Ik zie dat echt niet. Alleen in discussie van deze aard komt dat tevoorschijn. Als iemand een topic maakt mijn Apple doet dit-en-dat niet, zie ik vrijwel nooit "koop dan Windows!!!" posts hoor.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee dat is geen onzin. IN elk apple topic komt na 3 posts wel een windows josti langs beweren dat apple voor pisnerds en mensen met geld teveel is. Dezefde jaren 90 argumenten als waar jij zo over valt als ze bij windows vergelijkingen worden gebruikt
[..]
Niet zo gek als 99% van de gebruikers windows heeft
[..]
Nee daar komen ze blaten dat Apple duur is alleen voor nerds en 'geen programma's'heeft.
Ik heb het toch niet over jouquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb ook vaak genoeg toegegeven dat er dingen bij Apple beter zijn geregeld dan bij Xp, Wireless bijvoorbeeld. Maar dan gaan we dus weer inhoudelijk technisch, en dat bedoel ik niet met fanatisme.
Geen argument, dat weet je zelf ook wel... 0,0 inhoudelijks.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Hier een Win/Lin/Mac user over wat ik kut vind in OS X:
- Venster animaties zijn niet uit te zetten
- Folders first sorteren in Finder kan niet
- Maximize optie is er niet (dat laffe plusje tel ik niet mee, die maximized tot 50 pixels van de rechter kant)
- Bij het openen van meerdere vensters van 1 programma is het onduidelijk welke je krijgt als je op het icoon klikt (ik weet dat je dan je klik ingedrukt moet houden, en dan kan kiezen, een duffe gebruiker niet)
- De icoontjes Quit, Minimize, 'maximize' zijn niet naar rechts te verplaatsten (dit is heeeel vervelend voor mij)
- Het OS is out-of-the-box niet echt skinnable, ik kan kiezen tussen 2 kleurenschema's, that's it
- Keybindings in bijvoorbeeld Firefox zijn anders dan de andere 2 OS'en, dus erg verwarrend (alt-d werkt niet, het is Command-T voor een tab, terwijl het bij de anderen gewoon Ctrl-T is)
- Het geheugengebruik is een crime, 512 werkt echt niet lekker met OS X...
Dit is wat me in eerste instantie te binnen schiet...
Ik hoor OOK bij de windows users, en ik was echt niet de enige, jarno gaf ook genoeg toe dat Windows niet perfect is bijv..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over jouIk heb het over windows gebruikers in Apple topics. Mên je betrekt echt alles op jezelf he.
Dat ben ik met je eens hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:22 schreef TwyLight het volgende:
En de meeste (ik zeg de MEESTE (ik val je niet aan HeatWave)) mensen die hier posten dat Windows beter is hebben nog nooit () met een mac gewerkt.
Dan moet je gewoon je bek houden als dat het geval is vind ik
Die topics zijn er niet want een apple doet het altijd. En het feit dat je het niet ziet zegt misschien meer over JOUW blind fanatismequote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie dat echt niet. Alleen in discussie van deze aard komt dat tevoorschijn. Als iemand een topic maakt mijn Apple doet dit-en-dat niet, zie ik vrijwel nooit "koop dan Windows!!!" posts hoor.
Every OS sucks...quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die topics zijn er niet want een apple doet het altijd. En het feit dat je het niet ziet zegt misschien meer over JOUW blind fanatisme
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik hoor OOK bij de windows users, en ik was echt niet de enige, jarno gaf ook genoeg toe dat Windows niet perfect is bijv..
Men, nee dus.
Wtf zijn notes...? En hoeveel heb ik er?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
![]()
Je reageert op een opmerking van mij dat windows gebruikers vaak denigrerend reageren op apple gebruikers.
Je zegt 'dat doe ik niet' Waarop ik zeg dat ik het niet over jou had. En nu haal je jarno erbij met een OSX opmerking.
Je weet echt van voren niet dat je van achteren leeft he? Neem een chillpill en verdwijn uit dit topic, want volgens mij zit je met het schuim op je lippen.
Ow ja, ik heb 77 notes
Wereldoorlog III tussen MS en Apple is uitgebrokenquote:
Ik zou met het schuim op mijn lippen zitten?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
![]()
Je reageert op een opmerking van mij dat windows gebruikers vaak denigrerend reageren op apple gebruikers.
Je zegt 'dat doe ik niet' Waarop ik zeg dat ik het niet over jou had. En nu haal je jarno erbij met een OSX opmerking.
Je weet echt van voren niet dat je van achteren leeft he? Neem een chillpill en verdwijn uit dit topic, want volgens mij zit je met het schuim op je lippen.
Ow ja, ik heb 77 notes
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Hier een Win/Lin/Mac user over wat ik kut vind in OS X:
- Venster animaties zijn niet uit te zetten
- Folders first sorteren in Finder kan niet
- Maximize optie is er niet (dat laffe plusje tel ik niet mee, die maximized tot 50 pixels van de rechter kant)
Waarom zou je willen maximaliseren?
- Bij het openen van meerdere vensters van 1 programma is het onduidelijk welke je krijgt als je op het icoon klikt (ik weet dat je dan je klik ingedrukt moet houden, en dan kan kiezen, een duffe gebruiker niet)
Dan druk je toch even op F10
- De icoontjes Quit, Minimize, 'maximize' zijn niet naar rechts te verplaatsten (dit is heeeel vervelend voor mij)
Het is ook OS X. In windows kunnen ze ook niet naar links.
- Het OS is out-of-the-box niet echt skinnable, ik kan kiezen tussen 2 kleurenschema's, that's it
Nee Windows is lekker skinable? 3 kleuren. (en classic)
Als je een skin wil downloaden kan je die ook niet toepassen zonder een paar ini's te editten.
- Keybindings in bijvoorbeeld Firefox zijn anders dan de andere 2 OS'en, dus erg verwarrend (alt-d werkt niet, het is Command-T voor een tab, terwijl het bij de anderen gewoon Ctrl-T is)
Dat is een kut argument. OS X werkt nou eenmaal ánders als Windows. Ik ga ook niet zeiken dat ik geen windows key heb of dat als ik op een windows zit geen command heb.
- Het geheugengebruik is een crime, 512 werkt echt niet lekker met OS X...
Dit is wat me in eerste instantie te binnen schiet...
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef TwyLight het volgende:
OMG. HeatWave zoek a.u.b. een andere hobbie tijdens het werk inplaats van jezelf herhalen in dit topic.
Euhm, ik weet niet wat je doel van deze reactie is hoor, maar kom in godsnaam niet als beter alternatief voor OS X met Windows aanzetten, grapjas...quote:
rightquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zou met het schuim op mijn lippen zitten?.
Mijn collega's zitten me af en toe aan te kijken waar die glimlach vandaan komt hoor..
78, en nee, niet 1 van mij net ofzo.
Windows kan het inderdaad ook niet, z'n vensterbesturing van rechts naar links verplaatsen, en ik heb bij OS X eigenlijk nog nooit gezocht of het met een hack wel mogelijk is... Het is alleen verwarrend als je niet alleen een Mac gebruikt... Het is zeker geen 'showstopper' hoor...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vond je knoppen van links naar rechts verplaatsen eigenlijk best leuk. Niet dat dat onder Windows wel kan vrees ik.
En de keybindings zijn onder OSX onder vrijwel elk programma hetzelfde; onder CS2 moet ik wel 's op zoek naar alternatieven, maar verder is alles Appeltje+W; +, ; +Q; +H; +command H; +M. Veel meer gebruik ik er niet.
je kan 'soort' toevoegen en daarop sorteren:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:45 schreef whoops het volgende:
@ finder folders: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan de optie in Finder niet vinden, niet echt gebruikersvriendelijk dus... Desalniettemin zou ik het zelf wel graag voor elkaar krijgen
maximaliseren is inderdaad kutquote:@ het maximaliseren: het is sowieso stom om een gebruiker te vragen 'waarom zou je dat willen'... Maargoed, reden dat ik het wil: ik vind het prettig werken, reden genoeg lijkt me? Ik maximaliseer bij elk OS, dus dat zou ik ook graag bij OS X doen. En waarom wel een optie die het programma bijna schermvullend maakt (dat plusje dus) en dan toch lekker eigenwijs die paar pixels aan de rechterkant pakken...![]()
Mjah, elk OS heeft specifieke dingetjesquote:@ vensters kwijtraken: wat is in godsnaam F10, en als ik het al niet weet, hoe zou een noob er op die manier achter moeten komen dat er 2 firefox vensters achter elkaar staan (dit is een praktijkvoorbeeld van gisteravond bij mij thuis)?
truequote:@ de keybindings, het is gewoon kut als je niet alleen maar Mac gebruikt dat zij degene zijn die afwijken... Ik vergelijk de Windows key met de Apple Command knop (de OS-afhankelijke-specifieke-functie-toets), en ze delen de functies gewoon anders in... Dat is an sich niet het probleem, wel kut dat je het niet goed kan aanpassen...
skins interesseren mij dan weer geen reet, maar kan me voorstellen dat mensen dat graag willen.quote:@skinnable: bij Windows kan ik tenminste nog mijn eigen kleurenpalet samenstellen, en heb ik de keuze uit 2 skins )(okay, grapje, die Teletubby layout tel ik niet mee...)... Maar toch had ik het bij OS X wel anders verwacht...
Synergy is inderdaad hemels... Komt uiteraard vanuit de unix wereld, x2x bestaat al eeeeuwen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:53 schreef HeatWave het volgende:
Ook leuk, synergy, met 1 muis en keyboard via het netwerk zowel je Apple als je XP machine besturen, freeware.
Yeah rightquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:53 schreef whoops het volgende:
[..]
Windows kan het inderdaad ook niet, z'n vensterbesturing van rechts naar links verplaatsen, en ik heb bij OS X eigenlijk nog nooit gezocht of het met een hack wel mogelijk is... Het is alleen verwarrend als je niet alleen een Mac gebruikt... Het is zeker geen 'showstopper' hoor...
De keybindings vind ik wel vervelender... Er moet in OS X gewoon een optie komen 'Use Windows' Keybindings', als is dat vast hun eer te na... Op die manier heb ik gewoon Ctr-C/Ctrl-V, Ctrl-W om m'n vensters/tabs te sluiten en Ctrl-T voor de tab en Alt-D voor 'jump naar mijn adresregel in mijn browser'...
Oh ja, wat ook zo kut is: standaard werkt het klikken met het scrollwiel op een linkje niet, om hem in een nieuwe tab te openen... Gelukkig heeft logitech drivers voor de Mac waarmee je het wel kan regelen...
Die foldersorting ga ik inderdaad effe proberen zo... (Thnx swets ookquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Yeah rightno wai dat dat er gaat komen
Alles is praktisch gewoon het zelfde als je uit gaat dat de apple knop gewoon je ctrl knop is.
Als je altijd met iets anders werkt moet je wennen, maar zodra je os x gewend bent moet je ook weer aan windows wennen.
dat heb ik nog niet gevonden, maar omdat je onder OSX nou niet dagelijks je hele HD aan het bebrowsen ben heb ik ook niet echt actief gezocht.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Die foldersorting ga ik inderdaad effe proberen zo... (Thnx swets ook) En is er ook een makkelijke manier om dat vast te zetten voor alle folders?
Dus daar zie je al weer dat Linux een Windows rip is als ze alles hetzelfde hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Die foldersorting ga ik inderdaad effe proberen zo... (Thnx swets ook) En is er ook een makkelijke manier om dat vast te zetten voor alle folders?
Mjah, ik ben aan alle drie wel redelijk gewend maar bij OS X merk ik dat ik toch altijd moet nadenken met Tab openen en stukken tekst kopieren... Ach, so be it...
Al met al ben ik zeker tevreden over OS X hoor (zie ook mijn iSync post) maar het lijstje was meer om HeatWeave te laten zien dat er toch wel OS X Adepts zijn die er kritisch over zijn...
Nu ben ik over alles kritisch, dus wat dat betreft doe je het ook niet snel goed bij mij...
Hoe vaak heb je dat nu al gepost? We weten nu allemaal wel dat je tig macs hebt en nog veel meer Windows bakken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooi zo.
Gaat erom dat het argument is dat ik er niet mee heb gewrkt, dus ik mag geen antwoord geven.
Nogmaals, ik post niet anti-mac, ik post pro-windows om fabeltjes te ontkrachten.
Is juist goed, dan komen we nog eens ergens. Modder gevecht komt over een paar dagen wel weer, dan kunnen we weer fijn met een bak popcorn en een biertje genieten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:45 schreef dikkedorus het volgende:
Waarom gaat iedereen nu opeens nadenken voordat ze spreken.
Daar gaat het topic
Hou je ff in joh, met je BEOS fanboy uitspraken!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:45 schreef dikkedorus het volgende:
Waarom gaat iedereen nu opeens nadenken voordat ze spreken.
Daar gaat het topic
Als je een set-top box hebt (satelliet of kabelontvanger) heb je nog kans dat je het thuis hebt draaien ook!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beos
inmiddels alweer fors achterhaald hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:44 schreef theiz het volgende:
BEOS was nog wel redelijk OK. Was grafisch allemaal best mooi.
Ik weet best wat het isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beos
Zal wel marketing geijl zijn. Open is/was hot dus dan gebruik je het toch gewoon, zolang het maar verkoopt, dat is het enigste waar het hun om gaat.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:44 schreef theiz het volgende:
[..]
Als je een set-top box hebt (satelliet of kabelontvanger) heb je nog kans dat je het thuis hebt draaien ook!
UPC draait met OpenTV, is dat ook niet gebaseerd op BEOS?
Overigens ook een kut OS (openTV). Als je jezelf zo noemt zorg je toch ook dat je een open OS op de markt brengt?
BEOS was nog wel redelijk OK, beetje jammer van de matige hardwareondersteuning. Was grafisch allemaal best mooi.
Ok dan heb ik niks gezegtquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik weet best wat het iszo bedoelde ik het niet
OpenXML anyone?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Zal wel marketing geijl zijn. Open is/was hot dus dan gebruik je het toch gewoon, zolang het maar verkoopt, dat is het enigste waar het hun om gaat.
Omzet van een bedrijf is niet echt relevant dunkt me.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:50 schreef theiz het volgende:
Om even aan te geven waarom ik zo anti Windows aan het posten ben:
Van een bedrijf dat zo veel omzet heeft en zo veel geld vraagt voor hun spul mag je meer verwachten.
Het was iets duurder, maar na een uur ben je dat ook wel zat.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:56 schreef zovty het volgende:
Voor 4,50 verwacht ik dan eigenlijk een 2 uur durend orgasme.
plus de troep ook....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het was iets duurder, maar na een uur ben je dat ook wel zat.
muhwaaa, je zal snel langer met een product doen (in iedergeval in jaren, misschien niet in dagen)quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:56 schreef zovty het volgende:
[..]
Omzet van een bedrijf is niet echt relevant dunkt me.
Kosten Windows Ultimage: ¤200. Daar doe je 3 jaar mee, dus dat is 10 cent per dag.
Als ik een DVD-tje ga huren van bv Sony (ook geen kleine omzet) kost me dat ¤4,50. Daar heb ik dan 2 uur lol van. Dan vind ik dat ik van Sony meer mag verwachten. Voor 4,50 verwacht ik dan eigenlijk een 2 uur durend orgasme.
Sorry?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
muhwaaa, je zal snel langer met een product doen (in iedergeval in jaren, misschien niet in dagen)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=YOBMBIquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Het was iets duurder, maar na een uur ben je dat ook wel zat.
Eh, ik reageerde op een orgamse van een uur voor 4,95quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:20 schreef Danny het volgende:
[..]
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=YOBMBI
199 euro. De nieuwe OEM licensies staan losse verkoop toe, dus je kunt 'm gewoon OEM aanschaffen.
En dat zat zijn is relatief. Ik was de laatste keer apple na 5 minuten al zat, van Vista zit ik nog steeds te genieten.
Eye of the beholder. Jij jouw ding, ik het mijne.
windows vista gaat wel langer mee dan 3 jaar, en kost daardoor nog veel minder per dag... (alleen heb je niet elke dag je PC aan, wat resulteert in effectief misschien 4 jaar Windows, maar nog steeds goedkoper dan wat jij zei)quote:
tis wel waar maar de wii was niet eens echt duur..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:28 schreef dikkedorus het volgende:
Ach dit is dezelfde discussie die werd gevoerd over de te dure Wii.
Sommige beijken het van de kant van de gebruiker. Wat betaal je. Wat krijg je. Heb je dat er voor over?
Andere bekijken het van de andere kant. Hoeveel kost het de fabrikant, en hoeveel winst maken ze er op.
(Daar doet het mij iig aan denken)
staat hier 24/7 aan hoor, op 3 pc's en een laptopquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef mschol het volgende:
[..]
windows vista gaat wel langer mee dan 3 jaar, en kost daardoor nog veel minder per dag... (alleen heb je niet elke dag je PC aan, wat resulteert in effectief misschien 4 jaar Windows, maar nog steeds goedkoper dan wat jij zei)
Nee hoor daar zijn we nog druk mee bezigquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:35 schreef dikkedorus het volgende:
Onnodig energie verspillen is zooo 1900
Was het maar zo'n feest. Op de laptop van m'n werk ben ik toch echt wel 5 minuten verder als ik moet rebooten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:07 schreef Jarno het volgende:
Ja, och, een reboot. Vre-se-lijk. 't Zal je maar gebeuren he. Ben je toch snel een halve of hele minuut verder in je leven. En je kunt 'm nog uitstellen ook. Brrrrrr.
Onzin: Alle computers worden beter, snelller, stiller, etc.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:16 schreef Jarno het volgende:
Muggezifterij.
zodra MS een echt modulaire windows maakt (en ik gok dat vienna dat wordt) dat 80% van de reboots verleden tijd is..quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:05 schreef theiz het volgende:
Zojuist weer op zowel Apple als Windows m'n security patches geinstalleerd gekregen.
Was bij beiden kut: Bij OSX zat er een Java update tussen van 93MB, bij Windows waren het er gewoon veel! Grootste nadeel van beiden: REBOOT!!!
Reboot zuigt!
Frustratiepunt:quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:23 schreef Jarno het volgende:
Joh, dan stel je zo'n update toch ff uit tot je gaat pissen of eten.
Als in die 95 bak ook een oud moederbord in zit geloof ik daar weinig van. Voordat het eigenlijke booten begint ben je al 3 minuten naar een bios scherm aan het gapen namelijkquote:Op woensdag 21 februari 2007 08:22 schreef theiz het volgende:
Rebooten op mijn oude Windows 95 bak kostte me in ieder geval een stuk minder tijd als op mijn huidige XP bak die qua systeem toch een keer of 5 sneller zou moeten zijn.
Ik geef in dit geval eigenlijk niet af op Windows, had bij mijn Apple immers ook updates.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:31 schreef Jarno het volgende:
MS SQL traag? Brakke dba'ers. (SQL kan het zelfs opnemen tegen Oracle in speedtests nowadays).
Updates niet uit kunnen stellen? Brakke beheerders (met WUS kan dat gewoon).
Kom op, je geeft af op Windows terwijl je je beheerders eens aan moet spreken.
Hoezo lang/traag? Me laptop boot in 3 minuten (dat is met KDE laden) en me werk bak hier binnen ander halve minuut (met KDE). Waarom staat er nog Linux 2.0 op? We zijn onder tussen bij 2.6quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:15 schreef theiz het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Op de laptop van m'n werk ben ik toch echt wel 5 minuten verder als ik moet rebooten.
Overigens heb je met Linux niet vaak een reboot nodig (zoals het hoort)! Gelukkig maar, want Linux booten duurt echt mega lang!!!!!!! Ik snap er niets van dat je daar de melding ziet als Uncompressing Linux. Wat nou, uncompressen!. Ik heb een HD van 300Gig!! Waarom laat je het niet uitgepakt staan, scheelt me weer tijd!
[afbeelding]
Ik heb in het vorige topic wel wat kritische kanttekeningen gezet bij MySQL en varianten, die bijna allemaal in het voordeel van MS SQL uitvielen. Misschien handig om die er nog eens bij te pakken. SQL 2005 is een enorm serieuze concurrent voor Oracle en is MySQL op bijna alle fronten voorbij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef theiz het volgende:
[..]
Ik geef in dit geval eigenlijk niet af op Windows, had bij mijn Apple immers ook updates.
Baal meer van de hoeveelheid en de traagheid ervan. Bovendien vind ik het erg vreemd dat daar nog niet iets beters voor bedacht is, maar dat geldt voor alle OS-en.
SAP is op M$ SQL server trager als op Unix. Op M$ wordt het wel steeds beter, dus verwacht dat het ooit nog wel eens vergelijkbaar gaat worden, maar dat is nu zeker niet het geval.
Vergeet overigens niet dat SAP z'n eigen open source database systeem heeft: Vroeger SAPDB, nu MaxDB. Dit is een aanvulling op MySQL. (http://www.mysql.com/products/maxdb/).
SAP hoeft niet traag te zijn. Laatst bij een klant (chemieboer) geweest met > 20.000 gebruikers op een enkele installatie. Ging als een trein! (overigens heeft dat bedrijf ooit 3 dagen compleet stilgelegen ivm het blastervirus... )quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:36 schreef Danny het volgende:
SAP is traag omdat het SAP is. Kost miljoenen qua installatie/updates/onderhoud/support en het werk echt bagger. En weet je waarom het zo onlogisch in elkaar zit dat veel mensen op cursus moeten? Omdat ook DAT weer miljoenen oplevert.
Ik ben geen liefhebber van de inzet van MS voor servers, maar om traagheid van SAP te wijten aan een MS SQL server vind ik ook weer onzin.
On-zin.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:45 schreef theiz het volgende:
Maar zet SVP niet SAP op M$ SQL server.
Zo denken ze er hier ook over. Ben ik het dus niet mee eens.quote:
Ja, nogmaals, dat ligt niet aan het gebruikte product, maar aan de implementatie ervan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:53 schreef theiz het volgende:
[..]
Zo denken ze er hier ook over. Ben ik het dus niet mee eens.
Ben nu naar een wachtscherm aan het kijken voor het meest standaard scherm in SAP (VA02 - change sales order). Gemiddelde response = 20 seconden.
Dan kan jij je wellicht voorstellen hoe lang het duurt om een query te draaien!
Nee, is beiden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, nogmaals, dat ligt niet aan het gebruikte product, maar aan de implementatie ervan.
Partitioning is 't keyword dan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:06 schreef theiz het volgende:
[..]
Nee, is beiden.
Overigens is kwaliteit van systeembeheer hier erg hoog. Probleem zit vooral in de grootte van de tabellen en de indexen.
Nee, archiveren is het keyword.quote:
Neuh, da's een workaround. Partioneren van tabellen en indexen (horizontaal danwel verticaal) is het oplossen van je probleem.quote:
Kun je net zo goed gaan clusteren en load-balancen.quote:Een andere optie is virtualiseren, dan kan je de Database over meerdere servers uitspreiden.
Goh, dat is nieuw. Archiveren is geen workaround hoor!quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neuh, da's een workaround. Partioneren van tabellen en indexen (horizontaal danwel verticaal) is het oplossen van je probleem.
[..]
Kun je net zo goed gaan clusteren en load-balancen.
Jawel, want de performance blijft hetzelfde alleen merk je er minder van omdat er minder data is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:53 schreef theiz het volgende:
[..]
Goh, dat is nieuw. Archiveren is geen workaround hoor!
Dus toch een kut-applicatie, ipv SQL Server de schuld geven.quote:Bovendien kan je met wijzigen van indexen het ene proces kan versnellen, maar daarbij het andere proces kan vertragen. Bijvoorbeeld met de financiele tabellen kan je met het wijzigen van indexen de snelheid voor je transacties verhogen, maar daarmee de snelheid voor maandsluitingen om zeep helpen aangezien die weer andere info uit dezelfde tabellen ophaalt.
Is maar net wat je onder performance verstaat. Voor de medewerkers gaat de snelheid fors omhoog, hence performance.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jawel, want de performance blijft hetzelfde alleen merk je er minder van omdat er minder data is.
[..]
-edit-quote:Dus toch een kut-applicatie, ipv SQL Server de schuld geven.
Ja, ik weet het. Sorry heb mijn laatste post weggehaald, ben hier maar consultant......quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:06 schreef Jarno het volgende:
Sizings door je hardwareboer laten doen..
Indeed... OS/400 to the rescue....quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:53 schreef theiz het volgende:
Dus weer on topic:
Windows is kut!
OSX is bagger!
Linux zuigt!
* insert DOS Boot diskettequote:Op woensdag 21 februari 2007 10:07 schreef theiz het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Sorry heb mijn laatste post weggehaald, ben hier maar consultant......
On topic:
Windows is de beste
Apple rules
Linux is super!
Discussie? Ik bewonder je optimisme.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
*plof*, weg discussie.
Whehe, ja ach, ik kan er gewoon slecht tegen als zo'n consultantje gaat roepen dat SQL Server kut is omdat SAP er slecht op draait. Dat is gewoon zo simpel gedacht en zo makkelijk scoren...quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Discussie? Ik bewonder je optimisme.
Je kan ook niet met het onderwerp waar we het over hadden heel gedetailleerd discussieren op een forum zoals dit.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
Zodra het inhoudelijk dreigt te worden gaat het wel snel mis in dit soort topics. Altijd wel jammer. Want zo blijven er blaatschapen roepen dat [product X] zuigt omdat [insert kutreden]. En dan ga je argumenteren, en ben je er biiiiijna uit dat het toch wat genuanceerder ligt en *plof*, weg discussie.
De christus zeg.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:38 schreef theiz het volgende:
De reden van de problemen hier is dat het landschap is ingericht voor een bedrijf met een paar honderd medewerkers. Vevolgens komt een grote overname en wordt het internationaal samengevoegd, resultaat is daardoor een systeem voor max 1000 gebruikers met een paar duizend gebruikers. .
SQL is niet kut. SQL is best mooi spul.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
De christus zeg.
Waarom loop je dan eerste te BLATEN dat SQL kut is?.
Nee, niet als je hardware (door overnames) niet toereikend is, nee.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:46 schreef theiz het volgende:
[..]
SQL is niet kut. SQL is best mooi spul.
Ik zeg, en daar blijf ik bij, dat je SAP beter niet op MS SQL server kan draaien.
Eh, nee, je bent alleen je eigen punten aan het ontkrachten de hele tijd.quote:Nu heb ik tot nu toe goede argumenten gegeven waarom ik vind dat dat zo is
Wat ook blijkt, als je je hardware niet mee laat groeien en je sizings laat doen door een hardwareleverancier.quote:ik heb als reactie alleen maar teruggekregen dat ik aan het blaten ben en dat het beheer hier klote is.
Er is iig geen argument om het níet te doen.quote:Nu dus graag een argument waarom ik wel SAP op MS SQL server zou willen draaien.
Wel wat vroeg jaquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:00 schreef sanni het volgende:
Mischien te vroeg en prematuur maar heb alvast de nieuwe topic aangemaakt met een leuke template![]()
![]()
DOS ftwquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:08 schreef whoops het volgende:
[..]
Indeed... OS/400 to the rescue....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |