abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:14:49 #1
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46268226
Voor degene die het kunnen op hun OS: Game on!
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:17:50 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46268379
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:18 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ach, da's de hele lol natuurlijk ook. En het houdt het gezeur van Windows/Linux/Mac fans uit normale topics. Af en toe 's bashen is best aardig en bovendien zie je af en toe ook nog 's wat interessants langs komen.
Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:21:43 #3
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46268589
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.
Zolang het maar een goed OS is
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:23:26 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46268673
De mijne was eerder
pi_46268691
TT, aangezien ik die van Tijn had gesloten (klikte eerder op deze....) Maar ik vond zijn titel wel leuker. Compromis dus (voor zover mogelijk in deze reeks).

Sorry Tijn!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:24:17 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46268707
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef slakkie het volgende:
TT, aangezien ik die van Tijn had gesloten (klikte eerder op deze....) Maar ik vond zijn titel wel leuker. Compromis dus (voor zover mogelijk in deze reeks).
Goed bezig
pi_46269063
MS Dos 6.21
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:49:19 #8
65490 whoops
pi_46269882
Deze TT is inderdaad leuker...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46270092
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:05 schreef slakkie het volgende:

IE gebruik ik niet uit principe.
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46270284
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.

-edit-
Zei slakkie vanachter een Windows XP machine (FF, dat dan weer wel).
pi_46270373
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.
Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.
Ik blijf trouwen zéker niet bij één fabrikant plakken. Zo beheer ik ook Oracle en Netware.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46270381
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik gebruik uit principe geen drugs. Dom en bekrompen dus...?
Calmer than you are
pi_46270489
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:01:54 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46270548
quote:

[..]

Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. IE6 is een stuk schadelijker dan drugs hoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:03:32 #15
65490 whoops
pi_46270625
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
Netware.
pi_46270739
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.
Ik blijf trouwen zéker niet bij één fabrikant plakken. Zo beheer ik ook Oracle en Netware.
Ik denk dat ik me in eerdere postings in deze reeks al heb uitgelaten over OSS en waarom ik dat gebruik en niet ga voor CS software. Dat ik dan zeg in een stuk over browsers dat ik IE niet gebruik lijkt me dan ook geen nerdige onliner, maar meer een verlenging op mijn overige posts.

1 OS fabrikant Jarno

Oracle.. Die hebben een kut grafische installer! Moet je GVD X libs gaan installen om alleen Oracle te installen. Etters (je weet de button te vinden kerel ). En java.. BAH
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2007 @ 20:15:01 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46271180
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.
DE reden waarom ik een apple gekocht heb en al jaren linux draai naast windows. Pure interesse. Alleen beviel OSX erg érg goed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2007 @ 20:16:01 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46271225
En goed, ik zit dan ook aan de consumentenkant, dus hobby is brood in mijn geval
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:40:55 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46275578
Als je op je werk alleen maar met Windows te maken hebt, lijkt me dat helemaal een ideale reden om thuis een Mac neer te zetten. Je wilt je kantoor toch niet thuis hebben?
pi_46276321
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:40 schreef Tijn het volgende:
Als je op je werk alleen maar met Windows te maken hebt, lijkt me dat helemaal een ideale reden om thuis een Mac neer te zetten. Je wilt je kantoor toch niet thuis hebben?
op kantoor zet je hem op classic, thuis zet je een leuk theme aan met dreamscene desktopje
pi_46276390
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
* dubbelklikt op Command & Conquer The First Decade
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2007 @ 22:09:38 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46277320
Mijn mac crashte
pi_46277748
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn mac crashte
Zowaar
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_46277751
Ik gebruik ook liever helemaal geen IE maar als webdeveloper ontkom je er helaas niet aan. Dat vervloekte kloteprogramma heeft me wel al veel te veel extra tijd gekost. IE is net als die kutfransozen, die denken ook dat ze zich niet hoeven aan te passen aan de wereld maar dat de wereld zich wel aan hen zal aanpassen.

En op mijn werk gebruik ik ook gewoon windows, helaas mag ik daar geen linux of unix installeren op mijn werkstation. Bij mijn vorige baan mocht dat wel maar dat was dan ook echt een OSS bolwerk, geweldig! Maar ja dan maar onder windows cygwin installeren zodat je iig over de tools kan beschikken. Maar het is behelpen, toch blijft het kut, dat windows. De look en feel en functionaliteit zuigt gewoon geitenballen als je een echt OS gewend bent. Het voelt alsof je als gebruiker nooit serieus genomen wordt en daar kan ik heel slecht tegen. "U heeft hier niets te zoeken daarom verbergen we de bestanden voor u", sodeflikker toch een teringeind op zeg. Ik ben godverdomme administrator!
Unox, the worst operating system.
pi_46281421
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn mac crashte

toch maar windows dan
pi_46281501
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Schorpioen het volgende:
Ik gebruik ook liever helemaal geen IE maar als webdeveloper ontkom je er helaas niet aan. Dat vervloekte kloteprogramma heeft me wel al veel te veel extra tijd gekost. IE is net als die kutfransozen, die denken ook dat ze zich niet hoeven aan te passen aan de wereld maar dat de wereld zich wel aan hen zal aanpassen.
ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse mening
quote:
En op mijn werk gebruik ik ook gewoon windows, helaas mag ik daar geen linux of unix installeren op mijn werkstation. Bij mijn vorige baan mocht dat wel maar dat was dan ook echt een OSS bolwerk, geweldig! Maar ja dan maar onder windows cygwin installeren zodat je iig over de tools kan beschikken. Maar het is behelpen, toch blijft het kut, dat windows. De look en feel en functionaliteit zuigt gewoon geitenballen als je een echt OS gewend bent. Het voelt alsof je als gebruiker nooit serieus genomen wordt en daar kan ik heel slecht tegen. "U heeft hier niets te zoeken daarom verbergen we de bestanden voor u", sodeflikker toch een teringeind op zeg. Ik ben godverdomme administrator!
start, run, cmd
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:41:34 #27
65490 whoops
pi_46282193
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:28 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse mening
Aanpassen aan de minderheid hoeft echt niet, laat ze maar eens beginnen met zich aan de richtlijnen houden... Dat is alweer een veel 'centralere' mening...
  woensdag 14 februari 2007 @ 04:04:35 #28
167723 sanni
Acima de seu
pi_46286556
Heb ik weer. Zat ik gisteren naast iemand die achter een computer kroop en gelijk
al zei: " he... alles ziet er anders uit dan op mijn computer "

Vervolgens gaat miepie op alles lopen klikken waarna vensters zich openen,zij doorklikt
op alles wat dan opkomt waarna de boel vastloopt (XP) en zij uiteindelijk zich tot mij wendt
" weet U hoe dat in zijn werk gaat " Ik seg nog tegen haar om alles te sluiten en
te herstarten,en daarna gewoon op explorer te klikken. " Explorer watisda "

Ik voel me soms zo alleen...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 februari 2007 @ 07:58:48 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46287056
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

toch maar windows dan
Och, een intensief gebruikte laptop met ene uptime van meer dan een maand die crasht op een microsoft applicatie.... Ik hou het nog even bij mijn apple
pi_46287794
quote:

[..]

Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.

Je tikte dan wel G4 om OSX te draaien, maar het is nog steeds prima, ja echt PRIMA! te doen om Xp op een p3 te draaien. Dus je lulde nog steeds slap.

Jij had net nog moeilijk om mij serieus te nemen, dat heb ikjou vanaf het begin niet gedaan, extremist...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46287894
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.

Je tikte dan wel G4 om OSX te draaien, maar het is nog steeds prima, ja echt PRIMA! te doen om Xp op een p3 te draaien. Dus je lulde nog steeds slap.

Jij had net nog moeilijk om mij serieus te nemen, dat heb ikjou vanaf het begin niet gedaan, extremist...
Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.

Je bent degene die hier slap lult en strooit met willekeurige argumenten die toevallig bij het moment horen.
Je bent zonder twijfel de domste drol die in DIG rondloopt.
Calmer than you are
pi_46287918
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.

Je bent degene die hier slap lult en strooit met willekeurige argumenten die toevallig bij het moment horen.
Je bent zonder twijfel de domste drol die in DIG rondloopt.
Laaste woord.

Ik had het dus over het feit dat een P3 prima XP kan draaien, en jij beweert van niet. Klinkklare onzin dus. Gaat namelijk echt prima. Dus jij lult maar wat.

En ik noem het achterlijk gedrag, jij hebt het over aap, dom, drol. Lekker vergelijkbaar he?

Zoek het uit, wel elke dag 5 keer bidden richting Apple he?
Get woke, go broke!
pi_46287992
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Laaste woord.

Ik had het dus over het feit dat een P3 prima XP kan draaien, en jij beweert van niet. Klinkklare onzin dus. Gaat namelijk echt prima. Dus jij lult maar wat.

En ik noem het achterlijk gedrag, jij hebt het over aap, dom, drol. Lekker vergelijkbaar he?

Zoek het uit, wel elke dag 5 keer bidden richting Apple he?
Als je had gelezen (toch blind?) dan had ik het over die P3 van mijn moeder, alsmede over Vista. Maar dat je je argumenten staaft door je selectief leesgedrag zegt precies is over je domheid.

Ik noem je een selectief lezende en met willekeurige argumenten strooiende domme aap. Dat bewijs je hier wederom.

Zoek jij het uit; wel elke dag vijf verschillende argumenten bij vijf verschillende meningen poneren in DIG? Dan blijf je wat dat betreft i.i.g wel constant.
Calmer than you are
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:01:29 #34
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_46288716
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamen !
phluphy for president!
pi_46289389
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:01 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamen !
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?
pi_46289418
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?
out of the box: Windows Server 2003 .
Get woke, go broke!
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:36:35 #37
65490 whoops
pi_46289501
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Cisco IOS, Novell Netware....
pi_46289916
lol okay die gebruik ik dan ook niet
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:52:24 #39
84926 WyriHaximus
pi_46289921
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:36 schreef whoops het volgende:

[..]

Cisco IOS, Novell Netware....
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
phluphy for president!
pi_46289948
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen? .
Get woke, go broke!
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:56:19 #41
84926 WyriHaximus
pi_46290017
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen? .
Nee niet echt eingelijk . Heeft Vista nog een BSOD gegeven btw met de presentatie? Zover ik weet was het de vorige keren wel zo dat het iederekeer raak was. (ff niet om te flamen ofzo maar ben gewoon benieuwt)
phluphy for president!
pi_46292170
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

out of the box: Windows Server 2003 .
spel installeren en gaan met die banaan hoor
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:18:20 #43
167723 sanni
Acima de seu
pi_46292180
teeeeeeeeeeering is er geen mooie OP? Alles vs Alles is echt so " gooi maar op een hoop "post.
pi_46292223
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:18 schreef sanni het volgende:
teeeeeeeeeeering is er geen mooie OP? Alles vs Alles is echt so " gooi maar op een hoop "post.
Ik zou zeggen, maak er 1
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:21:24 #45
65490 whoops
pi_46292264
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, IRC on NetWare:

woensdag 14 februari 2007 @ 12:22:23 #46
65490 whoops
pi_46292292
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

spel installeren en gaan met die banaan hoor
Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...
pi_46292345
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nu weet iedereen wie ik ben
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:33:05 #48
84926 WyriHaximus
pi_46292581
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:

[..]

[afbeelding]
lol netjes .
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:24 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nu weet iedereen wie ik ben
Hallo Joost .
phluphy for president!
pi_46292603
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef whoops het volgende:

[..]

Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...
waarom werkt het hier dan zonder te enabelen?
pi_46292620
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:33 schreef WyriHaximus het volgende:
Hallo Joost .
Hoi
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:37:30 #51
65490 whoops
pi_46292712
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom werkt het hier dan zonder te enabelen?
Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?

Effectief gezien enable je daarmee je DirectX...
pi_46293023
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:37 schreef whoops het volgende:

[..]

Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?

Effectief gezien enable je daarmee je DirectX...
heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:56:09 #53
65490 whoops
pi_46293304
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:47 schreef mschol het volgende:

[..]

heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...
Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.
pi_46293408
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef whoops het volgende:

[..]

Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.
morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zien )
pi_46293566
Op 2003 Server moet je idd zelf nog wat zaken regelen mbt DirectX voordat je fatsoenlijk kunt gamen. Ook in de R2 release staat het standaard niet aan (pas nog geinstalleerd). Er was destijds een aardige guide te vinden op het net waarin stond beschreven hoe je van een 2003 Server een bruikbaar desktop OS kon maken, dit was één van de eerste stappen daarin.
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:04:38 #56
65490 whoops
pi_46293590
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef mschol het volgende:

[..]

morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zien )
Als je een goeie test wil hebben kijk je direct na de installatie (zonder drivers dus) even met DxDiag en kijk je daar bij de tab Display of de DirectX Features enabled zijn....
pi_46313007
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 februari 2007 @ 22:27:00 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46313738
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:30:13 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46313940
Ach, Vista zou oorspronkelijk in 2003 in de winkel liggen, dus ik verwacht Vienna niet voor 2014 ofzo
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:01:26 #60
65490 whoops
pi_46315548
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
Dat bericht is alweer tegengesproken door MS, las ik net... http://arstechnica.com/journals/microsoft.ars/2007/2/13/7037
pi_46316325
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.
Unox, the worst operating system.
pi_46318222
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:19 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.
voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hè
pi_46319473
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:09 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hè
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:37:48 #64
84926 WyriHaximus
pi_46333547
Deze is wel gaaf gevonden (van kde-look.org af):

[ Bericht 26% gewijzigd door WyriHaximus op 15-02-2007 16:02:55 ]
phluphy for president!
pi_46337931
quote:
Het gaat goed
pi_46338032
Moet wel lachen om dit topic.
Om maar een voorbeeld te geven waarom Windows zuigt.
pi_46341579
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:33 schreef slakkie het volgende:
Moet wel lachen om dit topic.
Om maar een voorbeeld te geven waarom Windows zuigt.
Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???
Get woke, go broke!
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:00:16 #70
65490 whoops
pi_46342764
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Apple is echt zoveel beter qua licenties.
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)

Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 20:01:03 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46342792
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:

[..]

Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties...

Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
De buit is al binnen zeg maar
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:01:29 #72
65490 whoops
pi_46342817
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De buit is al binnen zeg maar
Is wel het geval, het blijft een hardwareboer...
pi_46342838
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:

[..]

Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)

Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.

Alsof Apple lekker vriendelijk is met zijn DRM maffia praktijken...
Get woke, go broke!
pi_46342860
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:
Als we Jobs mogen geloven is dat een aflopende zaak.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:04:52 #75
65490 whoops
pi_46342936
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.
Ik doe allebei, betaal voor OS X en Windows, en gebruik het liefst Linux...
quote:
Als je Steve Jobs moet geloven is dat afgedwongen vanuit de RIAA, en wat dat betreft geloof ik hem graag...
pi_46342989
Aflopende zaak, door invloed van buitenaf ja...

Goed dat het weggaat, slecht dat ze het verzonnen hebben...

Apple is gewoon een bedrijf, ze maken prachtige dingen hoor, echt waar. Maar het gaat ze om 1 ding... geld.
Get woke, go broke!
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:08:12 #77
693 ChOas
pi_46343041
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:

Goed dat het weggaat, slecht dat ze het verzonnen hebben...
Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeft
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:11:12 #78
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46343153
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Apple is gewoon een bedrijf, ze maken prachtige dingen hoor, echt waar. Maar het gaat ze om 1 ding... geld.
Dat is zeker waar. Ook Apple is ook niet altijd netjes naar de klant toe, zeker. Maar dat afdwingen door de RIAA geloof ik wel, en vergeet niet dat Apple's DRM nogal vrij is in vergelijking met die van de Zune of PlaysForSure (die verbazend genoeg ook nog eens niet compatibel zijn).

Ik weet het, Apple gebruiker verdedigt Apple, maargoed, denk er van wat je wilt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46343171
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:08 schreef ChOas het volgende:

[..]

Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeft
nee, niet het concept .
Get woke, go broke!
pi_46343217
Apple betaald tenminste niet 1¤ per iPod aan Universal .
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:13:51 #81
693 ChOas
pi_46343262
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, niet het concept .
Da's correct.

Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.

[Stephen Roberts]
pi_46343290
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:

[..]

Da's correct.

Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.
en toch gaat het weg? stoppen ze dan met muziek verkopen?
Get woke, go broke!
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:14:48 #83
65490 whoops
pi_46343298
Het grootste nadeel van m'n iPod vind ik dat ik er niet ineens een map met mp3's op kan gooien, je hebt altijd een tool nodig... Om het moeilijker te maken muziek van je iPod te kopieren... Vanwege de DRM dus...

Mocht het afgeschaft worden dan hoop ik dat ze ook een gewone bestandsstructuur gaan hanteren...
pi_46343311
Het gaat niet weg? Heb je steve's blog wel gelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 20:15:55 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46343339
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee Steve Jobs heeft gezegd dat drm geen haalbare kaart is en afgeschaft moet worden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:15:59 #86
65490 whoops
pi_46343342
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:

[..]

Da's correct.

En dit is juist wat ze af willen schaffen, wel verkopen, zonder restricties... Omdat ze blijkbaar vinden dat deze restricties toch niet werken...

Werken ze voor jou? Voor mij niet... De eerlijke gebruiker is de dupe...
pi_46343411
Ik kan nog gratis één nummer downloaden in de store
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:18:45 #88
65490 whoops
pi_46343449
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan nog gratis één nummer downloaden in de store
Store? What store?
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:19:07 #89
693 ChOas
pi_46343460
quote:

[..]

Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.

Dit is niet een keus die Apple zelf kan maken. Misschien hebben ze nu genoeg gewicht in de muziekindustrie om de labels over te halen.

Maar nogmaals het hele concept van DRM heeft niets met Apple te maken.

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:20:11 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46343507
quote:

[..]

Of het weg gaat is dan ook maar zeer de vraag. Steve Jobs heeft zijn bekende brief geschreven waarin hij vraagt of het weg kan, maar niet zegt dat het weg gaat. Ik denk ook dat het vooral een reactie is op de stappen van de consumentenorganisaties in Europa.

Aan de andere kant, echter, moet de consument in Europa aankopen binnen een bepaalde periode kunnen 'omruilen'. Er gaan nu stemmen op, ook binnen diezelfde consumentenorganisaties, om dat ook voor muziek te laten gelden. En je kunt nu eenmaal geen omruilbaar muziekbestand hebben zonder DRM..

De consumenten-kant van het verhaal zal dus een keuze moeten maken, en aangezien de ene keuze wordt gesteund door de platenmaatschappijen zie ik DRM voorlopig nog niet verdwijnen, helaas.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:20:19 #91
65490 whoops
pi_46343515
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:

Maar nogmaals het hele concept van DRM heeft niets met Apple te maken.
Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.
pi_46343573
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.
EMI lijkt dat te overwegen. (bron), maar de andere vier grote labels houden nog strak vast aan het bestaande model.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:22:12 #93
693 ChOas
pi_46343593
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:20 schreef whoops het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.
moesten implementeren om sowieso die business te kunnen draaien

[Stephen Roberts]
pi_46343623
In 2010 is het óf weg. óf muziek bestaat niet meer
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:26:04 #95
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46343772
Lees ook http://www.nu.nl/news/977506/54/Muziekindustrie_tegen_DRM.html
Samengevat: de muziekindustrie zegt tegen DRM te zijn maar denkt niet dat het verdwijnt. De laatste regel is ook leuk, trouwens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46343823
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???
Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.
pi_46343910
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef slakkie het volgende:

[..]

Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.
nee, en je hebt ook geen recht op support .

"Ja, dat heb IK niet nodig" hoor ik je zeggen.

Ja, dat gaat lekker op voor bedrijven he?
Get woke, go broke!
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:31:00 #98
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46343977
Overigens wordt het best eens tijd voor een echte Holy War tegen de soms maffia-achtige praktijken van de 'rechtenbeschermers' en hun vaak haast misdadige acties. Maar dat terzijde.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46344184
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:29 schreef HeatWave het volgende:

nee, en je hebt ook geen recht op support .

"Ja, dat heb IK niet nodig" hoor ik je zeggen.

Ja, dat gaat lekker op voor bedrijven he?
Als bedrijf zorg je dat je corporate licenses hebt, als bedrijf zorg je dat je de juiste hardware en het juiste OS koopt. Dan ga je niet Vista kopen omdat de boer het heeft, dan ga je in gesprek met je leverancier en zeg je: Ik wil XP en niks meer en niks minder.

Ik wil je best met wat voorbeelden aankomen die geen support behoeven, maar ik zou zeggen google eens op openldap, postfix, sendmail, bind, clamav, apache, tomcat en java. Ow.. nu hoeft het niet meer
  Admin vrijdag 16 februari 2007 @ 11:50:38 #100
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_46362578
http://tweakers.net/nieuw(...)t-cookies-prijs.html
Die link naar de veilige browser ook
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_46362876
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef Danny het volgende:
Die is wel grappig ja
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:07:09 #102
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46363140
En alle geeks die gelijk over die IE link vallen.

Mensen die serieus boos worden omdat ze vinden dat er van wordt uitgegaan dat ze Windows draaien, en tja dat is ronduit een belediging voor sommige mensen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 12:59:48 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46364690
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef Danny het volgende:
Tweakers met humor!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:26:13 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46365608
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:07 schreef dikkedorus het volgende:

Mensen die serieus boos worden omdat ze vinden dat er van wordt uitgegaan dat ze Windows draaien, en tja dat is ronduit een belediging voor sommige mensen.
Ach, boos worden is natuurlijk ook overdreven, maar het is ook serieus raar om er op internet van uit te gaan dat een bezoeker een bepaald besturingssysteem gebruikt. Dat is geheel tegen de cross-platform geest van het internet in.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:35:35 #105
107652 Quincy5
Back to the future
pi_46365932
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ach, boos worden is natuurlijk ook overdreven, maar het is ook serieus raar om er op internet van uit te gaan dat een bezoeker een bepaald besturingssysteem gebruikt. Dat is geheel tegen de cross-platform geest van het internet in.
Daar gaat het imho niet om. Het punt is dat al die gasten vallen over een sarcastisch bedoeld grapje en ipv er de humor van inzien een off-topic discussie beginnen over IE vs FF en dus ook het feit dat IE niet cross-platform is.
www.bttf.com
I hate mornings
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:45:15 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_46366274
Tweakers mogen geen grapjes maken.
pi_46366315
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:45 schreef Tijn het volgende:
Tweakers mogen geen grapjes maken.
Gelukkig doen ze dat ook zelden herkenbaar als grap.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:13:40 #108
167723 sanni
Acima de seu
pi_46367278
Joehoe

inventieg volk he die Mac'ers
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:14:30 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46367309
...and stop being able to do anything useful
Zou de slogan moeten zijn..
Get woke, go broke!
pi_46367556
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef HeatWave het volgende:
We raken niet allemaal ons superuser password binnen een week kwijt.
pi_46367601
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

vrijdag 16 februari 2007 @ 14:22:55 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46367622
quote:

[..]

.
Get woke, go broke!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:31:52 #113
84926 WyriHaximus
pi_46367973
quote:

[..]

Zowieso standaard users en een superuser is geen strak plan . De helft vergeet hem geheid de zelfde dag nog of schrijft hem op. En grote kans dat een kwart het systeem nog eens binnen een week het systeem weet te verneuken. Nee Linux is niet echt de beste keus voor een standaard user.
phluphy for president!
pi_46486958
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef HeatWave het volgende:
And stop spending money to do anything useful is dan een betere optie.
pi_46487616
Er zijn grofweg 3 besturingssystemen voor de desktop:
Windows
Linux
OSX.

Het marktaandeel van zowel OSX als Linux zit rond de 3-4%. De rest is ongeveer Windows.
Het rare is dat Windows eigenlijk het minst geschikt is voor thuisgebruik!

Let op, ik ben geen fanboy, maar ben gewoon op zoek geweest naar het meest geschikte OS voor thuis. De winnaar is OSX, op de tweede plaats Linux, ver daarna Windows.

Linux is op zich een heel mooi systeem dat ook door digibeten goed te gebruiken is. Een heel groot gedeelte van de beheertaken is geautomatiseerd of met een wizard afgevangen. Helaas blijft er nog wel heel wat over waar je kennis voor nodig hebt. Het grootste voordeel van Linux is dat vrijwel alles gratis en legaal te verkrijgen is. Kantoor, internet, maakt niet uit wat: Er is een goed Linux alternatief voor!

Windows is aardig voor op kantoor maar zeker niet voor thuis. Ik weet erg goed de weg in Windows, maar krijg een steeds grotere aversie: Werkelijk alles waar Windows op draait, draait het kut: Ik heb een Windows Laptop, Windows telefoon, we draaien op kantoor alles op Windows Servers. Als je een SQL server nodig hebt, kies niet voor de MS versie! Wat een ramp! Als je een telefoon wilt ABSOLUUT NIET DE WINDOWS TELEFOON!!!! doe jezelf absoluut dat plezier. De mensen die dat ding op de markt hebben gebracht moeten ze echt aanklagen! Op de desktop of laptop is het ook geen idee. Als je verstand hebt van Windows irriteer je je aan de dingen die niet af zijn. Als je geen verstand hebt van Windows dan heb je binnen een week 12 virussen.

Dan OSX.
Is ook geen perfect systeem, maar komt als beste uit de test:
Voor beginnende gebruikers: Supersimpel.
Voor gebruikers met ervaring: Je hebt volledige command prompt mogelijkheden
Verder krijg je er een heleboel zooi bij die je bij Windows moet ontberen en werkt het een stuk beter en/of simpeler.
Nadelen OSX:
- Relatief weinig open source software.
- Veel gekke commerciele trekjes, bijvoorbeeld publiceren van foto's naar internet kan alleen via .mac, en de media speler van OSX (itunes) zit standaard de shop ingebouwd. Irritant.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:35:05 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488028
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:20 schreef theiz het volgende:
Werkelijk alles waar Windows op draait, draait het kut
En weg geloofwaardigheid .

De grootste bedrijven ter wereld draaien MS servers, MsSQL, Exchange, sharepoint. etc.

maar idd, het is overal kut, en niets werkt .

Leer eerst maar eens met systemen omgaan, kom over 10 jaar maar eens terug .
Get woke, go broke!
pi_46488108
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En weg geloofwaardigheid .

De grootste bedrijven ter wereld draaien MS servers, MsSQL, Exchange, sharepoint. etc.

maar idd, het is overal kut, en niets werkt .

Leer eerst maar eens met systemen omgaan, kom over 10 jaar maar eens terug .
Ik werk bij een bedrijf met 140.000 mensen in dienst en kan met systemen omgaan.

En jij?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:39:20 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488160
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef theiz het volgende:

[..]

Ik werk bij een bedrijf met 140.000 mensen in dienst en kan met systemen omgaan.

En jij?
35 servers, werken allemaal als een zonnetje . Oh, incl sun en Linux, en OSX clients.

.
Get woke, go broke!
pi_46488472
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

35 servers, werken allemaal als een zonnetje . Oh, incl sun en Linux, en OSX clients.

.
Windows Fan boy met at-the-moment-argumenten

Calmer than you are
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:49:46 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488526
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

psst, het is bijna 14:00, je moet weer richting Apple knielen voor je extremisten geloof .
Get woke, go broke!
pi_46488584
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

psst, het is bijna 14:00, je moet weer richting Apple knielen voor je extremisten geloof .
Psst, het is bijna 15u; dagelijkse software patch voor Microsoft komt eraan.

En het is trouwens 13.00u; jij kent het verschil niet tussen een 3 en een 4
Calmer than you are
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:52:25 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488622
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Psst, het is bijna 15u; dagelijkse software patch voor Microsoft komt eraan.

En het is trouwens 13.00u; jij kent het verschil niet tussen een 3 en een 4
ja hoor, leer eens klokkijken man..
Get woke, go broke!
pi_46488665
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja hoor, leer eens klokkijken man..
G3 of G4

Selectief geheugen uiteraard; past wel bij je selectieve argumenten
Calmer than you are
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:54:45 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488696
Agossie, hij heeft een foutje kunnen ontdekken, knap hoor.

Anyway, klaar met je .
Get woke, go broke!
pi_46488737
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Agossie, hij heeft een foutje kunnen ontdekken, knap hoor.

Anyway, klaar met je .
Agossie, hij rent weer 's weg uit de discussie. Een crash noemen ze dat ook wel; past wel bij je OS.

Nu vort: updaten, rebooten en je MS-certificate gaan halen!
Calmer than you are
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:58:00 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46488795
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Agossie, hij rent weer 's weg uit de discussie. Een crash noemen ze dat ook wel; past wel bij je OS.

Nu vort: updaten, rebooten en je MS-certificate gaan halen!
Ik ren nergens heen, ik gaf daar prima voorbeelden die jij 0,0 kon weerleggen, omdat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Wat ik poste was 100% waar, jij komt met dom geblaat.

Updaten gaat automatisch, net als de geschedulde reboots, en die certificaten heb ik al jaren, net als die van Cisco .

Ga maar met je apple prusten hoor, zal wel lekker betalen, neits doen .
Get woke, go broke!
  Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 13:58:47 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_46488822
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Och, Windows gebruiken heeft veel voordelen voor de meeste thuisgebruikers.

• herkenning/hulp van anderen
    Je hebt bij buren, vrienden of familie vast al eens meegekeken. Je kunt ook eenvoudig hulp krijgen bij buren, vrienden en kennissen. Juist omdat iedereen het gebruikt is het ook heel makkelijk om even hulp te krijgen van iemand.

• games
    Als je vaak spelletjes speelt op je computer MOET je gewoonweg windows hebben. Voor Linux/Mac zijn veel te weinig titels beschikbaar, en ALS ze al beschikbaar zijn moet je stad en land af om een winkel te vinden die het verkoopt

• uitwisselen van bestanden
    Omdat nagenoeg iedereen windows gebruikt kun je bestanden zonder meer overdragen van de ene persoon naar de ander, inclusief executables

• hardware
    een pc kun je eenvoudig uitbreiden of upgraden. Een nieuwe harddisk, extra geheugen, een betere video of geluidskaart, extra usb/firewire/netwerkpoorten zet je er in een zucht en een scheet in en het werkt meteen. Voor simpele dingen als webcams heb je bij de mac al een stuk minder keuze, omdat er simpelweg nauwelijks drivers voor worden gemaakt. Voor de pc wandel je een willekeurige winkel in en koop je zo'n ding. Werkt altijd.

• internet
    90% van alle websites wordt ontwikkeld voor een windows omgeving. Bijvoorbeeld bij lettertypes wordt er vanuit gegaan dat mensen Arial, Verdana, Tahoma of Trebuchet MS hebben, wat bij Mac en Linux dan weer vaak NIET het geval is. Hierdoor kunnen websites er nogal kut uitzien.

Ik zeg niet dat windows BETER is, maar wel dat windows nu eenmaal een groot marktaandeel heeft en daardoor voor de meeste mensen opeens ook veel meer voordelen biedt dan mac of linux. Dat gaat ook niet veranderen in de komende 100 jaar gok ik.
  • Zie wat ik kijk: trakt.tv
      dinsdag 20 februari 2007 @ 13:59:59 #128
    84926 WyriHaximus
    pi_46488869
    * WyriHaximus pakt de popcorn en geniet van het M$ Vs. Appel fanboy gevecht .
    phluphy for president!
    pi_46488896
    Die lettertypen heeft OS X ook hoor.
    En bovendien: een échte web-developer gebruikt alleen lettertypen die op alle platforms werken.

Het is alleen maar irritant als je een site ziet die als lettertype Trebucket MS gebruikt trouwens Dat is gewoon een iets minder erge versie dan Comic Sans. Echt zo'n lollern00b lettertyp.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:05:10 #130
    84926 WyriHaximus
    pi_46489007
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:00 schreef TwyLight het volgende:
    Die lettertypen heeft OS X ook hoor.
    En bovendien: een échte web-developer gebruikt alleen lettertypen die op alle platforms werken.
    Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel van die M$ only types er nog rond lopen. Zowieso Komen er steeds meer platformen bij. (Wii,PS3,mobiel etc etc.)

Ben het wel met Danny eens, ben absoluut geen fan van M$, maar kwa competability zitten ze goed. Games zijn en blijven een hele goeie reden om minstens 1 windows back thuis te hebben om op te kunnen gamen. Daarnaast als ik naar me ouders kijk kunnen die ook met Linux of OSX af, aangezien ze toch alleen maar wat surfen of een beetje MSNen of soms wat in office doen. Daarnaast is bestandsdeling onder Linux ook geen probleem aangezien we Samba hebben wat nog steeds perfect werkt .

[ Bericht 5% gewijzigd door WyriHaximus op 20-02-2007 14:07:03 (Typgebrek vandaag!) ]
    phluphy for president!
    pi_46489284
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ren nergens heen, ik gaf daar prima voorbeelden die jij 0,0 kon weerleggen, omdat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Wat ik poste was 100% waar, jij komt met dom geblaat.

Updaten gaat automatisch, net als de geschedulde reboots, en die certificaten heb ik al jaren, net als die van Cisco .

Ga maar met je apple prusten hoor, zal wel lekker betalen, neits doen .
    G3 en G4 door mekaar halen en gaan stieren als een klein kind in een eerder topic, en dan je punt gaan maken met

Blijf maar domweg 'Apple-fanboys' en 'gaming' in je mond nemen op je punt te maken maar je eigen Windows-fanboy opmerkingen 'zelfs mijn IE krijgt XP er niet onderuit' maken je totaal hilarisch. Selectief argumenteren; deden wij ook op de basisschool. Ga maar lekker interessant doen in de kroeg als simpele systeembeheerder.

Met of zonder GAKO-kostuum...? Ik denk het eerste.
    Calmer than you are
    pi_46489350
    Kut tweakers met dat niet-officiele firefox icoon altijd.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:21:27 #133
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46489468
    Jij kan ook alleen maar dom persoonlijk lopen trollen he?

Ik las idd G3 en G4 verkeerd, nou nou, dat is idd wel een hele grove fout zeg.

Zolang er mensen zijn die dus WEL (jij voelt je blijkbaar aangesproken) blijven komen met "koop maar een apple, dan werkt alles altijd 100%" etc. spreek ik over fanboys ja. Logisch hoor. Maar ja, blinde fanatici en iets inzien .

Gamen is een miljarden markt, maar ja, aangezien het op Apple niet kan is het geen argument, want dat zou wel heel vervelend zijn .

En feiten zijn GEEN (ja, GEEN dus) fanboy argumenten. Als IE mijn XP niet onderuit krijgt, en dat is dus zo, maar ja, jij weet altijd alles beter, want dat denken extremisten altijd. Sprookjes tov realiteit.

En simpel, lekker schelden, het teken van de domme user die er zelf toch geen fuck van snapt.

"Mijn windows loopt vast! kut windows!!!" Nee, das je vage applicatie die crasht. maar ja, dat is voor jou blijkbaar hetzelfde..

Ga toch buiten spelen met je gescheld, geflame en totaal ongefundeerde persoonlijke aanvallen. Je hebt geen idee wie ik ben...

.

*edit* handig, notes, je bent dus overal zo'n eigenheimer met zijn extremisten mening.

Dit was mijn laatste post aan jou besteed, je spoort niet..

[ Bericht 6% gewijzigd door HeatWave op 20-02-2007 14:28:54 ]
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:23:43 #134
    84926 WyriHaximus
    pi_46489538
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:17 schreef TwyLight het volgende:
    Kut tweakers met dat niet-officiele firefox icoon altijd.
    Niet-officiele firefox icoonen zijn tof man !

phluphy for president!
    pi_46489675
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:23 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Niet-officiele firefox icoonen zijn tof man !
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Niet bij een populaire serieuze nieuws site.
    pi_46489857
    quote:
  • herkenning/hulp van anderen
    Je hebt bij buren, vrienden of familie vast al eens meegekeken. Je kunt ook eenvoudig hulp krijgen bij buren, vrienden en kennissen. Juist omdat iedereen het gebruikt is het ook heel makkelijk om even hulp te krijgen van iemand.
  • Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem! Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.
    Met Linux is dat ook wel goed gesteld, mat dan vooral via internet. www.ubuntuforums.org bijvoorbeeld.
    quote:
  • games
    Als je vaak spelletjes speelt op je computer MOET je gewoonweg windows hebben. Voor Linux/Mac zijn veel te weinig titels beschikbaar, en ALS ze al beschikbaar zijn moet je stad en land af om een winkel te vinden die het verkoopt
  • Heb ik een spelcomputer voor. Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux. Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.
    quote:
  • uitwisselen van bestanden
    Omdat nagenoeg iedereen windows gebruikt kun je bestanden zonder meer overdragen van de ene persoon naar de ander, inclusief executables
  • Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:
    Je kan inderdaad zonder problemen virussen overdragen. Alle andere soorten overdracht is toch echt makkelijker met Linux en zeker OSX. Hoe wil je de bestanden overdragen? Er zit in Windows standaard geen brandsoftware ingebouwd (wel een poging daartoe) en het opzetten van een netwerk is een ramp. Als je wel eens een OSX hebt gebruikt weet je hoe makkelijk dat ook kan.
    Wat moet ik met een executable? Welke virusscanner gebruik jij waar de executable niet wordt tegengehouden?
    quote:
  • hardware
    een pc kun je eenvoudig uitbreiden of upgraden. Een nieuwe harddisk, extra geheugen, een betere video of geluidskaart, extra usb/firewire/netwerkpoorten zet je er in een zucht en een scheet in en het werkt meteen. Voor simpele dingen als webcams heb je bij de mac al een stuk minder keuze, omdat er simpelweg nauwelijks drivers voor worden gemaakt. Voor de pc wandel je een willekeurige winkel in en koop je zo'n ding. Werkt altijd.
  • Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.
    Overigens is het met Windows maar net de vraag of het OS nog blijft draaien als je een andere videokaart erin zet. Mocht ik het moederbord vervangen mag ik als Windows gebruiker 350 euro voor een nieuwe Windows licentie betalen...
    quote:
  • internet
    90% van alle websites wordt ontwikkeld voor een windows omgeving. Bijvoorbeeld bij lettertypes wordt er vanuit gegaan dat mensen Arial, Verdana, Tahoma of Trebuchet MS hebben, wat bij Mac en Linux dan weer vaak NIET het geval is. Hierdoor kunnen websites er nogal kut uitzien.
  • Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.
    Overgiens is een heel groot gedeelte van de sites met Apple ontwikkeld. Apple is en blijft nou eenmaal het platform waar de meetste DTP-ers mee werken.
    quote:
    Ik zeg niet dat windows BETER is, maar wel dat windows nu eenmaal een groot marktaandeel heeft en daardoor voor de meeste mensen opeens ook veel meer voordelen biedt dan mac of linux. Dat gaat ook niet veranderen in de komende 100 jaar gok ik.
    Windows is inderdaad niet beter en ik kan me niet voorstellen wat marktaandeel voor voordelen kan bieden. Als je kijkt wat het budget is voor een nieuw OS en hoeveel kundige mensen daar rondlopen, dan moeten ze zich toch rotschamen dat ze met zoiets als Vista op de proppen komen als hun 'nieuwe' OS.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:35:33 #137
    84926 WyriHaximus
    pi_46489871
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:28 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Niet bij een populaire serieuze nieuws site.
    Nee dan is het idd geen strak plan om custom icons te gebruiken. Pak dan idd de originele .
    phluphy for president!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 14:39:54 #138
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46490004
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef HeatWave het volgende:
    Nou behoorlijk, dat is net zoiets als een pentium 3 met een pentium 4 vergelijken. Nogal een verschil
    quote:
    *edit* handig, notes, je bent dus overal zo'n eigenheimer met zijn extremisten mening.

Beetje maf om naar z'n notes terug te grijpen als je een discussie niet op jouw manier kan winnen.
    Banwaardig wat mij betreft zelfs.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:06 #139
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46490033
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef theiz het volgende:

[..]

Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem! Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.
    Met Linux is dat ook wel goed gesteld, mat dan vooral via internet. www.ubuntuforums.org bijvoorbeeld.
    [..]

Fanboy: mensen hebben altijd hulp nodig met computers

Heb ik een spelcomputer voor. Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux. Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.
    [..]

Fanboy: zat is subjectief, nog geen 10% van de spellen markt

Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:
    Je kan inderdaad zonder problemen virussen overdragen. Alle andere soorten overdracht is toch echt makkelijker met Linux en zeker OSX. Hoe wil je de bestanden overdragen? Er zit in Windows standaard geen brandsoftware ingebouwd (wel een poging daartoe) en het opzetten van een netwerk is een ramp. Als je wel eens een OSX hebt gebruikt weet je hoe makkelijk dat ook kan.
    Wat moet ik met een executable? Welke virusscanner gebruik jij waar de executable niet wordt tegengehouden?
    [..]

fanboy: M$ posten, cdtje branden gaat prima, voor OSX heb je ook vaak Toast nodig voor meer functies. netwerk opzetten is puur TCP/IP in Windows, kinderlijk eenvoudig dus.

Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.
    Overigens is het met Windows maar net de vraag of het OS nog blijft draaien als je een andere videokaart erin zet. Mocht ik het moederbord vervangen mag ik als Windows gebruiker 350 euro voor een nieuwe Windows licentie betalen...
    [..]

fanboy: bij Windows heb je iig nog totala keuze over je hardware, en OSX is ook niet gratis als je al een Mac hebt

Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.
    Overgiens is een heel groot gedeelte van de sites met Apple ontwikkeld. Apple is en blijft nou eenmaal het platform waar de meetste DTP-ers mee werken.
    [..]

Windows is inderdaad niet beter en ik kan me niet voorstellen wat marktaandeel voor voordelen kan bieden. Als je kijkt wat het budget is voor een nieuw OS en hoeveel kundige mensen daar rondlopen, dan moeten ze zich toch rotschamen dat ze met zoiets als Vista op de proppen komen als hun 'nieuwe' OS.

fanboy: schamen voor een nieuw OS dat prima werkt, dan moet Apple zich dus net zo goed schamen. Kul argument
    Echt, geen zinnige discussie mee te voeren.
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:42:46 #140
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46490093
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou behoorlijk, dat is net zoiets als een pentium 3 met een pentium 4 vergelijken. Nogal een verschil
    In de praktijk bij dat voorbeeld maakte het geen fuck uit. het ging erom of Xp erop zou draaien. En of OSX op een G3 zou draaien.

Beide kan gewoon mits voldoende ram. Was een non-discussie.

En dan nog een P3 op 1400Mhz is ook een P3.

banwaardig, daar zijn die dingen voor, en ik doe het niet om een discussie te WINNEN, slechts om er klaar mee te zijn. Ik post geen inhoud niets..
    Get woke, go broke!
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 14:49:47 #141
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46490316
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef theiz het volgende:

Windows: Ervaringsdeskundigen zat dus. Maar je zou toevallig niet iemand in je kennissenkring hebben! Dan heb je een probleem!
    tientallen tijdschriften, internet, telefonische helpdesks. En de kans dat je NIET iemand in je kennissenkring hebt met windows-ervaring is voor de meeste mensen nihil (jij zult vast niet 'de meeste mensen' zijn trouwens, maar de meeste mensen zijn dat dus wel )
    quote:
    Oh ja, ik kan me niet voorstellen dat je met OSX uberhaupt iemand nodig hebt voor support.
    mja, ik kan me dat met windows ook niet voorstellen
    quote:
    Handig als je bv je internet niet aan de praat zou krijgen, maar zelfs dan zijn er duizenden sites te vinden waar je support kunt krijgen voor je windows problemen. En da's alleen in Nederland al
    quote:
    Heb ik een spelcomputer voor
    Ik ook, alleen game ik ook op de pc. Dat in verband met user-generated contents, mods e.d.
    quote:
    Overigens zijn er zat spellen voor mijn OSX en draaien er ook zat spellen gewoon op Linux.
    Wat jij 'zat' vindt vindt niet iedereen zat. Ik bijvoorbeeld. En zo ongeveer alle andere mensen die gamen op hun pc
    quote:
    Voor spellen loop ik niet: Die bestel ik via internet.
    Jij niet. Het meerendeel van de mensen echter nog steeds WEL
    quote:
    Ik snap het punt niet. Zeker niet voor een M$ fanboy:
    Je kan inderdaad zonder problemen virussen overdragen.
    ik heb nooit virussen. mijn virusscanner vangt dat af.
    quote:
    Alle andere soorten overdracht is toch echt makkelijker met Linux en zeker OSX. Hoe wil je de bestanden overdragen? Er zit in Windows standaard geen brandsoftware ingebouwd (wel een poging daartoe) en het opzetten van een netwerk is een ramp. Als je wel eens een OSX hebt gebruikt weet je hoe makkelijk dat ook kan.
    Netwerk die ik zonder enige moeite in vijf minuten, brandsoftware is binnen 2 tellen gratis te vinden, usb stickjes werken uitstekend en zonder drivers en - belangrijker - de bestanden die ik overzet doen het ook daadwerkelijk
    quote:
    Elke virusscanner die ik gebruik(t heb) controleert een directory zodra deze geopend wordt en een bestand voordat deze geopend wordt. Of dat nu BullGuard, Kaspersky, nod32 of windows live onecare is.
    quote:
    Non argument: Bij mijn apple gaat dat ook best, met Linux al totaal geen probleem.
    Bullshit Ik vervang regelmatig videokaarten, geluidskaarten etc. en dat gaat echt probleemloos. En die nieuwe licensie is ook onzin. Je belt een gratis nummer, vertelt die lieve meneer of mevrouw dat je een nieuw moederbord hebt en er wordt binnen 3 tellen een nieuwe code voor je geactiveerd. Heb werkelijk nog nooit gezeik daarmee gehad. Van wie heb je die belachelijke onzin?
    quote:
    Ik ben nog weinig websites tegengekomen die alleen onder IE werken. Wel een aantal waarbij ik alleen als Windows gebruiker gebombardeerd wordt met pop-ups en downloads, laat staan virussen.
    Als je als sitebouwer MET apple werkt is dat prima, maar als je VOOR apple ontwikkelt ben je echt debiel bezig, tenzij je doelgroep 'apple fanboys' is
    quote:
    Ik ben dik tevreden met Vista. Ondersteuning komt ook toppie op gang al.
    Het is leuk dat JIJ de argumenten NON-argumenten vindt, maar helaas voor jou denkt 90% van de wereld er compleet anders over
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 14:51:00 #142
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46490357
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In de praktijk bij dat voorbeeld maakte het geen fuck uit. het ging erom of Xp erop zou draaien. En of OSX op een G3 zou draaien.

Beide kan gewoon mits voldoende ram. Was een non-discussie.

En dan nog een P3 op 1400Mhz is ook een P3.
    Er bestaat geen P3 op 1.4Ghz Over non discussie gesproken.
    quote:
    banwaardig, daar zijn die dingen voor,
    Nee daar zijn die dingen NIET voor, die zijn er als geheugen steuntje voor de modjes, niet om op het forum in een discussie als argument te gebruiken over de vermeende geestelijke gezondheid van je discussie partner.
    quote:
    en ik doe het niet om een discussie te WINNEN, slechts om er klaar mee te zijn.
    Is je mond houden dan niet gewoon makkelijker? Gewoon... niet meer posten.
    quote:
    Ik post geen inhoud niets..
    Dat had er nog eens bij moeten komen. Ik vind dat je ERG vreemd reageert. Ik denk dat het verstandig is wanneer je even niet in dit topic komt.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:51:18 #143
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46490369
    En het gaat me dus nog niet eens om wie er gelijk heeft, het gaat me om het blinde anti windows gedoe altijd.

Voor de 100ste keer, ik heb zelf GVD 3 apples thuis, leuke dingen .
    Get woke, go broke!
    pi_46490681
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Echt, geen zinnige discussie mee te voeren.
    Jawel hoor. Nadeel van Windows gebruikers is over het algemeen dat ze wel afzetten tegen OSX en Linux, maar het nog nooit hebben gebruikt. Ben jij volgens mij een goed voorbeeld van.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:06:13 #145
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46490899
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef theiz het volgende:

[..]

Jawel hoor. Nadeel van Windows gebruikers is over het algemeen dat ze wel afzetten tegen OSX en Linux, maar het nog nooit hebben gebruikt. Ben jij volgens mij een goed voorbeeld van.
    kan jij wel lezen??

wat post ik GVD vlak boven je, en hiervoor ook al. Ik heb zelf 3 macs, werk met Linux en Apple clients etc...

Ik heb helemaal niets tegen Apple en Linux, ik heb iets tegen blinde fanatici die Windows kut vinden, omdat het Windows is. En dan met zo'n lijst argumenten aankomen die door 2 man gewoon weer afgeserveerd worden..

Apple is prima, Linux is prima, Windows is prima.

Dom bashen niet.
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:15:53 #146
    65490 whoops
    pi_46491228
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef HeatWave het volgende:

Hier ben ik het mee eens. Wel denk ik dat jij een van de uitzonderingen op de regel bent, wat betreft ervaring met andere OS'en... De meeste mensen die Windows gebruiken kennen echt niets anders, het is gewoon zo... De meeste Mac/Linux gebruikers hebben ooit wel met Windows gewerkt, zij hebben dus wel referentie-/vergelijkingsmateriaal...

En juist die mensen die nog nooit een Mac in het echt hebben gezien schreeuwen vaak te hard dat 'de mac hun software niet kan draaien' en 'linux niet veel verder komt dan de zolderkamer', iets wat natuurlijk kant nog wal raakt... Dit is net zo storend als elke andere fanatiekeling, van welke kant hij ook komt... Het zijn dus niet alleen blinde fanatici tegen Windows, die heb je ook zeer zeker vanuit het Windows kamp...
    pi_46491307
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef HeatWave het volgende:
    Jij kan ook alleen maar dom persoonlijk lopen trollen he?

Zolang er mensen zijn die dus WEL (jij voelt je blijkbaar aangesproken) blijven komen met "koop maar een apple, dan werkt alles altijd 100%" etc. spreek ik over fanboys ja. Logisch hoor. Maar ja, blinde fanatici en iets inzien .

Gamen is een miljarden markt, maar ja, aangezien het op Apple niet kan is het geen argument, want dat zou wel heel vervelend zijn .

En feiten zijn GEEN (ja, GEEN dus) fanboy argumenten. Als IE mijn XP niet onderuit krijgt, en dat is dus zo, maar ja, jij weet altijd alles beter, want dat denken extremisten altijd. Sprookjes tov realiteit.

En simpel, lekker schelden, het teken van de domme user die er zelf toch geen fuck van snapt.

"Mijn windows loopt vast! kut windows!!!" Nee, das je vage applicatie die crasht. maar ja, dat is voor jou blijkbaar hetzelfde..

Ga toch buiten spelen met je gescheld, geflame en totaal ongefundeerde persoonlijke aanvallen. Je hebt geen idee wie ik ben...

.

Dit was mijn laatste post aan jou besteed, je spoort niet..
    - Je bent voor een lutser die voor de zoveelste keer roept over een laatste post: argumenten bij het moment.

- Jij begint in genoemd topic over de G3 / G4 met je gescheld: zul je ook wel door je selectieve filter halen dat dat niet zo was, maar is voor eeniedere terug te lezen.

- Als je dan ook goed leest, heb ik het over de PC van mijn ouwe: niet over PCs in het algemeen. Jouw zielige fanboy-gedrag moet dat gelijk globaler trekken, voorzien van scheldwoorden en wat al niet meer. En dan moet je hier voor de zoveelste maal je argumenten staven met 'jij scheldt; dus domme user'

- En uiteraard wederom voorzien van inhoudloze en

Ik durf hem wel aan: je bent een zielige druif met een naar leven, maar je probeert er toch wat van te maken op Fok!. Met de nadruk op proberen.

Rare hapsnurker die je bent.
    Calmer than you are
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:18:22 #148
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46491317
    Ach ja, ik (was ook het doel van dit topic ) heb wel fel Windows lopen VERDEDIGEN, dat wel. Dat maakt me geen fanboy.

IK heb het gewoon gehad met mensen die in elk windows topic weer even moeten verkondigen dat Apple zoveel beter is dat je NOOIT meer problemen zal hebben.

net als FF vs IE discussies etc..

En tja, verdedigen is en blijft iets anders dan aanvallen, maar dat ziet men niet in hier Dus ben ik een fanboy..
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:19:35 #149
    65490 whoops
    pi_46491363
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:18 schreef HeatWave het volgende:
    Ach ja, ik (was ook het doel van dit topic ) heb wel fel Windows lopen VERDEDIGEN, dat wel. Dat maakt me geen fanboy.

IK heb het gewoon gehad met mensen die in elk windows topic weer even moeten verkondigen dat Apple zoveel beter is dat je NOOIT meer problemen zal hebben.

net als FF vs IE discussies etc..

En tja, verdedigen is en blijft iets anders dan aanvallen, maar dat ziet men niet in hier Dus ben ik een fanboy..
    Fanboy...
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 15:20:14 #150
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46491384
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef theiz het volgende:

Heeft weinig met gebruiken of niet gebruiken te maken. Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows. Dat kun je als linuxgebruiker of macgebruiker leuk vinden of niet leuk vinden, maar er iets aan veranderen zul je niet. ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:21:18 #151
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46491423
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

- Je bent voor een lutser die voor de zoveelste keer roept over een laatste post: argumenten bij het moment.

- Jij begint in genoemd topic over de G3 / G4 met je gescheld: zul je ook wel door je selectieve filter halen dat dat niet zo was, maar is voor eeniedere terug te lezen.

- Als je dan ook goed leest, heb ik het over de PC van mijn ouwe: niet over PCs in het algemeen. Jouw zielige fanboy-gedrag moet dat gelijk globaler trekken, voorzien van scheldwoorden en wat al niet meer. En dan moet je hier voor de zoveelste maal je argumenten staven met 'jij scheldt; dus domme user'

- En uiteraard wederom voorzien van inhoudloze en

Ik durf hem wel aan: je bent een zielige druif met een naar leven, maar je probeert er toch wat van te maken op Fok!. Met de nadruk op proberen.

Rare hapsnurker die je bent.
    Lutser, zielig fanboy, inhoudsloze, naar leven, hapsnurker..

En 0,0 inhoudelijk. Heel erg mooi hoor. bedankt voor het bevestigen van mijn punt, schelden maar geen idee hebben waar je over lult.

En die achterlijke persoonlijke aanvallen over mijn leven, echt knulletje, grow a brain. Mijn leven bestaat iig niet uit blind aannemen en dom schelden.

Wat wil je nou horen? Dat ik hier ga posten dat ik een dik salaris in demaand pak, een lekkere vriendin heb, massa's vrienden en meer sociale dingen dan tijd?

Nou, als jij dat zo graag wil horen: bij deze..
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:24:41 #152
    65490 whoops
    pi_46491530
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef Danny het volgende:

Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows.
    Dit is natuurlijk hele domme onzin... Als vanaf day one elke computer met [insert willekeurig OS] was geleverd was dat de 'voorkeur' voor mensen...

Damn, in hoeverre heeft iemand een voorkeur voor iets waar hij
    - niet bij weet dat er alternatieven zijn
    - dus niet bewust zelf voor gekozen heeft

Snap je wel dat de meeste gebruikers geen idee hebben wat het verschil tussen Windows en Office is? Denk je echt dat die mensen een voorkeur voor een OS hebben? Dream on....
    pi_46491578
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:49 schreef Danny het volgende:

[..]

tientallen tijdschriften, internet, telefonische helpdesks. En de kans dat je NIET iemand in je kennissenkring hebt met windows-ervaring is voor de meeste mensen nihil (jij zult vast niet 'de meeste mensen' zijn trouwens, maar de meeste mensen zijn dat dus wel )
    De kans dat de hulp danwel goed of gratis is, is weer nihil.

Ben het wel met je eens dat dat een puntje is voor Windows: bij de Hell-desk van bijvoorbeeld Planet of Chelloo hoef je niet aan te komen met iets anders als Windows.
    quote:
    [..]

mja, ik kan me dat met windows ook niet voorstellen
    [..]
    Leg me dan eens uit hoe je een backup maakt op CD van je foto's (out of the box)
    quote:
    Handig als je bv je internet niet aan de praat zou krijgen, maar zelfs dan zijn er duizenden sites te vinden waar je support kunt krijgen voor je windows problemen. En da's alleen in Nederland al
    [..]
    Ik heb nooit beweerd dat het met Windows slecht is.
    quote:
    Ik ook, alleen game ik ook op de pc. Dat in verband met user-generated contents, mods e.d.
    [..]
    Op de computer waar de XBOX360/PS3 spellen op ontwikkeld worden staat dan wel weer een appel....
    quote:
    Wat jij 'zat' vindt vindt niet iedereen zat. Ik bijvoorbeeld. En zo ongeveer alle andere mensen die gamen op hun pc
    [..]
    Ok, DirectX is best aardig, moet ik toegeven.
    quote:
    ik heb nooit virussen. mijn virusscanner vangt dat af.
    [..]
    Ik heb nooit virussen, en guess what! Ook geen virusscanner!!!
    Je wilt overigens niet weten hoeveel familieleden ik al heb moeten helpen met hun Norton AV. Dat is software voor Windows die zowat nog slechter is als de OS zelf! Lang leve de virusscanner!
    Overigens heb ik een Windows telefoon waar ik zelfs antivirussoftware op moet draaien! Zout toch op met die zooi!!
    Was overigens niet vorige week in het nieus dat de Virusscanner van Microsoft (onecare) in een test wel 56% van de virussen kon terugvinden? Geeft je toch wel een veilig gevoel zeker...
    quote:
    Netwerk die ik zonder enige moeite in vijf minuten, brandsoftware is binnen 2 tellen gratis te vinden, usb stickjes werken uitstekend en zonder drivers en - belangrijker - de bestanden die ik overzet doen het ook daadwerkelijk
    [..]
    Guess what! Je kan zo als systeembeheerder aan de gang! Mensen zoals jij zijn schaars!
    quote:
    Elke virusscanner die ik gebruik(t heb) controleert een directory zodra deze geopend wordt en een bestand voordat deze geopend wordt. Of dat nu BullGuard, Kaspersky, nod32 of windows live onecare is.
    [..]
    Dus?
    quote:
    Bullshit Ik vervang regelmatig videokaarten, geluidskaarten etc. en dat gaat echt probleemloos. En die nieuwe licensie is ook onzin. Je belt een gratis nummer, vertelt die lieve meneer of mevrouw dat je een nieuw moederbord hebt en er wordt binnen 3 tellen een nieuwe code voor je geactiveerd. Heb werkelijk nog nooit gezeik daarmee gehad. Van wie heb je die belachelijke onzin?
    [..]
    http://tweakers.net/nieuws/41256/
    quote:
    Als je als sitebouwer MET apple werkt is dat prima, maar als je VOOR apple ontwikkelt ben je echt debiel bezig, tenzij je doelgroep 'apple fanboys' is
    [..]
    Wederom: Dus?
    Je kijkt nu naar een site die onder Linux draait overigens.
    quote:
    Ik ben dik tevreden met Vista. Ondersteuning komt ook toppie op gang al.
    Het is leuk dat JIJ de argumenten NON-argumenten vindt, maar helaas voor jou denkt 90% van de wereld er compleet anders over
    Vertel eens wat er zo mooi en nieuw is dat je er geld voor wilt uitgeven?
    Ik was ook BETA tester maar vond het nogal tegenvallen allemaal.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:27:25 #154
    84926 WyriHaximus
    pi_46491623
    quote:

[..]

Heeft weinig met gebruiken of niet gebruiken te maken. Heeft meer te maken met voorkeur en feit is en blijft nu eenmaal dat verreweg de meeste mensen de voorkeur hebben voor windows. Dat kun je als linuxgebruiker of macgebruiker leuk vinden of niet leuk vinden, maar er iets aan veranderen zul je niet. ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.
    Een soort van sidenote hier op (Op het vet gedrukte.). De meeste mensen die amper met computers werken en een computertje thuis hebben om wat te interpretten etc etc. Hebben nog nooit met een Mac of met LInux gewerkt. Heb zelf Linux op me laptop en als ik ze ff wat laten er op en laat ze ff alleen dan is het de helft van de tijd zo dat ze ff gaan kijken wat het nou allemaal is en meestel geintereseerd zijn er in. Ze willen meestal weten wat het is en wat je er mee kan. En volgens mij al gooi je een willekeurig persoon achter een Mac of Linux redden ze zich met de meeste dingen gelijk omdat er veel overeenkomsten zijn.
    phluphy for president!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:28:19 #155
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46491650
    .

Aanvallen, en weer onzin.

Foto's op CD? Mapje met fotos selecteren en dan "send to-- CDR(W)"

Pittig idd .
    Get woke, go broke!
    pi_46491739
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:27 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Een soort van sidenote hier op (Op het vet gedrukte.). De meeste mensen die amper met computers werken en een computertje thuis hebben om wat te interpretten etc etc. Hebben nog nooit met een Mac of met LInux gewerkt. Heb zelf Linux op me laptop en als ik ze ff wat laten er op en laat ze ff alleen dan is het de helft van de tijd zo dat ze ff gaan kijken wat het nou allemaal is en meestel geintereseerd zijn er in. Ze willen meestal weten wat het is en wat je er mee kan. En volgens mij al gooi je een willekeurig persoon achter een Mac of Linux redden ze zich met de meeste dingen gelijk omdat er veel overeenkomsten zijn.
    Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.
    Bovendien ben ik benieuwd naar het one laptop per child program: Draait op Linux en gaat dus het eerste OS zijn wat hele bevolkingsgroepen gaan zien!
    pi_46491740
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Lutser, zielig fanboy, inhoudsloze, naar leven, hapsnurker..

En 0,0 inhoudelijk. Heel erg mooi hoor. bedankt voor het bevestigen van mijn punt, schelden maar geen idee hebben waar je over lult.

En die achterlijke persoonlijke aanvallen over mijn leven, echt knulletje, grow a brain. Mijn leven bestaat iig niet uit blind aannemen en dom schelden.

Wat wil je nou horen? Dat ik hier ga posten dat ik een dik salaris in demaand pak, een lekkere vriendin heb, massa's vrienden en meer sociale dingen dan tijd?

Nou, als jij dat zo graag wil horen: bij deze..
    - Laatste wat je zou zeggen en dan toch weer terugkomen.
    - Weer beginnen over dat ik zou schelden.
    - Je opmerking 'zal wel lekker betalen, niets doen' vergeten, maar toch weer even hier over blinde aannames en dom schelden beginnen.

Word je nou niet ongelooflijk moe van jezelf? Ik bedoel; zeuren over 0,0 inhoudelijk maar zelf totaal geen weet hebben van wat je vijf minuten geleden ook alweer zei.

Maar ik weet het goed gemaakt: je bent de grap van DIG. Aan jou besteed ik geen moeite meer. In tegenstelling tot jouw wispelturigheid houd ik me aan mijn woord. En daar heb ik ook geen of voor nodig.
    Calmer than you are
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:31:46 #158
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46491744
    quote:
    ZEKER niet zolang de massale support vanuit de industrie (drivers, handwareupgrades, software) uitblijft.
    Ik moet wel zeggen dat tot op heden alles wat ik in mijn MacBook plugged gewoon werkt... zonder driver installatie.
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 15:31:48 #159
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46491745
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:24 schreef whoops het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk hele domme onzin... Als vanaf day one elke computer met [insert willekeurig OS] was geleverd was dat de 'voorkeur' voor mensen...

Damn, in hoeverre heeft iemand een voorkeur voor iets waar hij
    - niet bij weet dat er alternatieven zijn
    - dus niet bewust zelf voor gekozen heeft

Snap je wel dat de meeste gebruikers geen idee hebben wat het verschil tussen Windows en Office is? Denk je echt dat die mensen een voorkeur voor een OS hebben? Dream on....
    Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
    Wat je nu zegt geldt natuurlijk voor alles. Het BOIET niet of het is opgedrongen, van oudsher zo is, de marketing van Microsoft beter is, ze hun monopolie misbruiken of wat dan ook. FEIT is dat Windows dooe nagenoeg iedereen wordt gebruikt en linux en mac nagenoeg door niemand (percentagegewijs).
    De meeste mensen gebruikt Windows. Dat was zo, dat is zo, dat zal altijd zo blijven.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:33:58 #160
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46491804
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef theiz het volgende:

[..]

Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.
    Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
    pi_46491832
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
    Precies ook mijn ervaring.
    Calmer than you are
    pi_46491833
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:
    .

Pittig idd .
    Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
    Probeer nu eens zelf wat je antwoord. Gaat zo niet werken namelijk.
    pi_46491843
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
    Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.
    pi_46491871
    quote:
    je moet geen oude koeien uit de sloot halen, inmiddels in het licensie beleid weer aangepast volgens mij
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:37:45 #165
    84926 WyriHaximus
    pi_46491901
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef theiz het volgende:

[..]

Bovendien ben ik benieuwd naar het one laptop per child program: Draait op Linux en gaat dus het eerste OS zijn wat hele bevolkingsgroepen gaan zien!
    Ben er zelf ook erg benieuwt naar en dan nog niet eens op het feit dat het op Linux draait maar het hele project zelf is al interesant genoeg.
    quote:

[..]

Idd OSX is vrij gemakkelijk, windows word al wat moeilijker en met linux kun (hoeft bij alle 3 niet voor de duidelijkheid) helemaal diep de stof in duiken .
    phluphy for president!
    pi_46491906
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:
    .

Pittig idd .
    Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.

Zo weet mijn moeder amper wat een CDR(W) is. Ze weet wel wat een CD'tje branden is.
    pi_46491931
    quote:

[..]

Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.
    Aangezien de muis van Apple maar 1 knop heeft is de leercurve alvast minder!
    pi_46491938
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:

Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
    Ik heb hem godverdomme nou al drie keer zien posten dat -ie diverse Mac's heeft staan thuis, helmjosti!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:40:11 #169
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46491967
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.
    Om deze parallel door te trekken.

Als je in een trabantje rijdt omdat je maar een vaag idee hebt dat er ook mercedessen op de markt zijn zegt dat niet noddzakelijkerwijs wat over je goede smaak. Vooral niet als je maar in je trabant blijft rijden omdat er zoveel onderdelen voor te krijgen zijn en zoveel louche garages waar ze je wel door de APK helpen
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:40:44 #170
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46491982
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:38 schreef theiz het volgende:

[..]

Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.
    Aangezien de muis van Apple maar 1 knop heeft is de leercurve alvast minder!
    Dat zeg ik toch?
    pi_46492044
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.

Zo weet mijn moeder amper wat een CDR(W) is. Ze weet wel wat een CD'tje branden is.
    Is gelijk een van de grootste voordelen van OSX: Daar werkt zowel de GUI als de command prompt.

Gisteren nog geprobeerd een stukje java aan de praat te krijgen onder Windows. Moest via een .bat file en we kregen een foutmelding. Aangezien de command prompt van Windows niet open blijft na een foutmelding, moesten we apart er naartoe.
    Nu is een van de hoofdmappen van Windows "Program files" natuurlijk heel makkelijk te benaderen via deze command prompt! CD progra~1... handig!
    pi_46492081
    OMFG. .
    Apple heeft géén muis met 1 knop. vroeger hadden ze dat.

Bovendien heeft Apple altijd de optie rechter-muisknop gehad, zoor op Command (Appeltje) te klikken en dan op de muis te klikken.

Je kan trouwens ook gewoon (zoals mij) een normale muis van Logitech o.e.d. aansluiten.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:44:39 #173
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46492097
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:

[..]

Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
    Probeer nu eens zelf wat je antwoord. Gaat zo niet werken namelijk.
    Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.

En idd wat Jarno zegt, LEES NOU GVD EENS!

Ik heb zelf 3 macs!!!!! DRIE!!! DREI< THREE!!!!! TRES!!!!!

APPLES! JA IK HEB 3 APPLES!!

HEAT-WAVE HEEFT 3 APPLES!!!!!!!!

Duidelijk???
    Get woke, go broke!
    pi_46492125
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Duidelijk???
    Ik heb ook 3 windows machines.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:46:20 #175
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46492158
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Duidelijk???
    Dude...
    Kijk even naar z'n notes.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:46:32 #176
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46492167
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:45 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Mooi zo .

Gaat erom dat het argument is dat ik er niet mee heb gewrkt, dus ik mag geen antwoord geven.

Nogmaals, ik post niet anti-mac, ik post pro-windows om fabeltjes te ontkrachten.
    Get woke, go broke!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 15:47:15 #177
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46492182
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mooi zo .

Gaat erom dat het argument is dat ik er niet mee heb gewrkt, dus ik mag geen antwoord geven.

Nogmaals, ik post niet anti-mac, ik post pro-windows om fabeltjes te ontkrachten.
    Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerkt
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:47:30 #178
    84926 WyriHaximus
    pi_46492187
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:45 schreef TwyLight het volgende:

[..]

theiz maakte hem steeds uit voor windows fanboy . En dat hij waarschijnlijk nog nooit een mac had aangeraakt terwijl hij er 3 thuis heeft staan .
    phluphy for president!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:48:53 #179
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46492229
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerkt
    Dus?

Dat geeft je op dat moment prima het recht om je voorkeur te hebben, en by all means, ga lekker voor OSX of Linux, niets mis mee.

Maar het geeft je niet het recht om ongefundeerd maar te zeggen dat Windows kut is. (ik zeg niet dat JIJ dat doet) Want dat is het gewoon niet. Klaar.
    Get woke, go broke!
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 15:49:00 #180
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46492238
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef theiz het volgende:

De kans dat de hulp danwel goed of gratis is, is weer nihil.
    http://gathering.tweakers.net/
    klaar.
    quote:
    Ben het wel met je eens dat dat een puntje is voor Windows: bij de Hell-desk van bijvoorbeeld Planet of Chelloo hoef je niet aan te komen met iets anders als Windows.
    dank je
    quote:
    Leg me dan eens uit hoe je een backup maakt op CD van je foto's (out of the box)
    out of the box heb ik geen foto's op m'n pc staan
    Maar goed, mapje waar ze in staan -> rmb -> kopiëren naar -> cd of dvd-rw station. 3 seconden werk ongeveer.
    quote:
    Ik heb nooit beweerd dat het met Windows slecht is.
    ah ok, dus ik reageerde op een non-argument
    quote:
    Op de computer waar de XBOX360/PS3 spellen op ontwikkeld worden staat dan wel weer een appel...
    En dat zou voor mij als eindgebruiker boeiend zijn omdat??
    quote:
    Ok, DirectX is best aardig, moet ik toegeven
    moet je straks D3D10 eens zien
    quote:
    Ik heb nooit virussen, en guess what! Ook geen virusscanner!!!
    Da's omdat je een OS hebt die door dermate weinig mensen wordt gebruikt dat het niet interessant is om virussen voor te ontwikkelen. Als je wat dat betreft virusvrij wil blijven is het zelfs te hopen voor je dat mensen niet massaal overstappen
    quote:
    Je wilt overigens niet weten hoeveel familieleden ik al heb moeten helpen met hun Norton AV. Dat is software voor Windows die zowat nog slechter is als de OS zelf! Lang leve de virusscanner!
    Dat je mensen Norton aansmeert zegt genoeg
    quote:
    Overigens heb ik een Windows telefoon waar ik zelfs antivirussoftware op moet draaien! Zout toch op met die zooi!!
    Dan moet je bij de virusmakers zijn. Snap ook niet wat een telefoon met een pc te maken heeft. Daarnaast; waarom heb je dat ding gekocht? Er zijn toch meer dan voldoende alternatieven lijkt me...
    quote:
    Was overigens niet vorige week in het nieus dat de Virusscanner van Microsoft (onecare) in een test wel 56% van de virussen kon terugvinden? Geeft je toch wel een veilig gevoel zeker...
    ik vraag me af hoe relevant dit virusgeneuzel is met betrekking tot deze discussie. Je herhaalt het ZO vaak dat ik bijna zou denken dat het je enige argument is?
    quote:
    Guess what! Je kan zo als systeembeheerder aan de gang! Mensen zoals jij zijn schaars!
    ow? mijn nitwit tante kan het nog wel. 'bestanden delen' aanvinken is ook bijzonder moeilijk
    quote:
    Dus?
    Dat was mijn antwoord op jouw vraag?
    quote:
    http://tweakers.net/nieuws/41256/
    Geldt alleen voor OEM software en inmiddels heeft MS allang gezegd dat de regels soepeler zijn dan dat. Je haalt dan ook een bericht aan dat morgen 1 jaar oud is
    Misschien met de tijd meegaan ??
    quote:
    Wederom: Dus?
    wederom was het een antwoord op jouw vraag. Dat het antwoord je niet aanstaat is prima natuurlijk, maar stel de vraag dan niet
    quote:
    Je kijkt nu naar een site die onder Linux draait overigens.
    FOK! draait onder linux ja. En onder MacOS ook trouwens. Wat voor punt probeer je te maken?
    quote:
    Vertel eens wat er zo mooi en nieuw is dat je er geld voor wilt uitgeven?
    Hetzelfde als jij zo mooi en nieuw vindt aan je mac of linux of auto of fiets of broodrooster.
    quote:
    Ik was ook BETA tester maar vond het nogal tegenvallen allemaal.
    Dat mag. Feit is dat nu al meer mensen vista gebruiken dan mac en linux bij elkaar
    [/quote]
    pi_46492275
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

kan jij wel lezen??

wat post ik GVD vlak boven je, en hiervoor ook al. Ik heb zelf 3 macs, werk met Linux en Apple clients etc...

Ik heb helemaal niets tegen Apple en Linux, ik heb iets tegen blinde fanatici die Windows kut vinden, omdat het Windows is. En dan met zo'n lijst argumenten aankomen die door 2 man gewoon weer afgeserveerd worden..

Dom bashen niet.
    OK. Geldt dan ook voor jou: Ben niet voor niets aan het Bashen op Windows, komt doordat alle versies van dat kutprogramma niet meer werkt zoals het hoort!
    Kan met m'n telefoon niet eens meer een gesprek opnemen zonder dat dat kloteding crahst. Vind je het gek dat Windows die naam heeft: Het is gewoon zo!
    Windows mobile is gewoon nog slechter als Windows ME, wat al een kutprogramma was.
    Verder zou de performance met de laatste versie van SQL eindelijk vergelijkbaar zijn met de concurrentie, vergeet het maar! Dan kan het er allemaal leuk uitzien, als het dan retetraag is geeft niemand daar een zak om. Maar dat is ook de story of our life voor Windows: Waarom zou je in hemelsnaam 512MB nodig hebben om een OS te draaien!! Ik herhaal: EEN OS!!!!
    Dan hebben we het dus over een nieuwe versie van Windows met amper voordelen, maar vooral veel nadelen: De helft van de software werkt er niet meer op!
    pi_46492344
    Nouja, kijk, op UI vlak wint OS X het gewoon (nog) steeds. Alhoewel, ik heb nu een tijdje een dual boot draaien en moet onder OS X soms nog flink zoeken hoe-en-wat. Kan gewenning zijn, maar zo intuitief is het niet altijd dus. Dat, en ik denk dat Apple soms last heeft van het anders-dus-vast-beter sydroom. De UI van Vista (bijvoorbeeld) is aanmerkelijk consistenter gemaakt, je merkt gewoon dat er mensen mee aan de slag zijn gegaan en dat er over nagedacht is. Ik zeg niet dat het al on-par is, maar er zit zeker niet meer zo'n giga gat tussen als beweerd wordt.
    pi_46492476
    Dat userbase argument is natuurlijk kul, want dat is niet te falsificeren.
    Calmer than you are
      dinsdag 20 februari 2007 @ 15:55:21 #184
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46492490
    Oh man komop zeg!! echt... dit slaat he-le-maal nergens meer op.

Leuk dat bij JULLIE alles kut is, bij ons werkt alles gewoon naar behoren, SQL, file+print, SQL, Exchange, Sharepoint. Gebroederlijk naast de Apples..

512MB voor een OS!!! be-lachelijk!!!! , nee OSX doet het lekker met minder dan 512 MB.. Get real en blaat niet omdat het je uitkomt.

Waarom heeft het de naam? Omdat 99% van de users niet weten wat ze doen, en dus sinds 95 los klikken en alles negeren qua meldingen.

Sinds 2000 is Windows, op een NETTE installatie (ja, das bij Apple altijd zo, ja, maar das geen verdienste, daar kan je gewoon niets aan doen. je hebt geen keuze qua hardware, dus drivers) rotsstabiel.

Bij jou werkt het niet, dat ligt dus aan jou, niet aan Windows.

Echt, dit is blind fanatisme..
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:01:46 #185
    65490 whoops
    pi_46492754
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat je nu zegt geldt natuurlijk voor alles. Het BOIET niet of het is opgedrongen, van oudsher zo is, de marketing van Microsoft beter is, ze hun monopolie misbruiken of wat dan ook. FEIT is dat Windows dooe nagenoeg iedereen wordt gebruikt en linux en mac nagenoeg door niemand (percentagegewijs).
    Nogal dom om een OS keuze met de auto keuze te vergelijken, zeker in deze situatie...
    quote:
    De meeste mensen gebruikt Windows. Dat was zo, dat is zo, dat zal altijd zo blijven.
    Oh jee, visionair Danny is aan het woord... Alleen hierom zou ik al graag zien dat Windows' monopoly zou afsterven... Dan is de wannabee-nostradamus zoals jij ook for once and for all afgetroefd...

Hoe stompzinnig is het om te zeggen dat iets 'altijd zo zal blijven', zeker als je over technologie praat die nog maar net in z'n kinderschoenen staat... Dit is het soort mensen wat vroeger ook altijd beweerd heeft dat bijvoorbeeld een auto nooit sneller dan 100Km/h zou kunnen halen, gewoon omdat het toen nog niet kon...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:02:44 #186
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46492798
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef Jarno het volgende:
    Nouja, kijk, op UI vlak wint OS X het gewoon (nog) steeds. Alhoewel, ik heb nu een tijdje een dual boot draaien en moet onder OS X soms nog flink zoeken hoe-en-wat. Kan gewenning zijn, maar zo intuitief is het niet altijd dus.
    Ik denk het wel. Ik denk alleen dat jij als poweruser gewoon te veel verwindowsed ben. Had ik ook.

Totdat je eens gaat redeneren als je moeder. Dan is het opeens een stuk logischer.
    quote:
    Dat, en ik denk dat Apple soms last heeft van het anders-dus-vast-beter sydroom. De UI van Vista (bijvoorbeeld) is aanmerkelijk consistenter gemaakt, je merkt gewoon dat er mensen mee aan de slag zijn gegaan en dat er over nagedacht is. Ik zeg niet dat het al on-par is, maar er zit zeker niet meer zo'n giga gat tussen als beweerd wordt.
    OSX is dan ook weer aan vernieuwing toe
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:04:45 #187
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46492876
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:55 schreef HeatWave het volgende:

Waarom heeft het de naam? Omdat 99% van de users niet weten wat ze doen, en dus sinds 95 los klikken en alles negeren qua meldingen.
    Regel 1... het is nooit de schuld van de gebruiker.
    Als ik op mijn televisie maar op knopjes druk zal het nooit zo ver komen dat deze volledig onbruikbaar wordt. En dat is met een (windows) computer wel zo.
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 16:07:05 #188
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46492960
    Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
    Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
    Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.

Niemand van ons gaat ook maar iemand anders van gedachten doen veranderen, en ik zie ook niet in waarom dat zou moeten. Voel je je beter dan een ander omdat jij dit of dat OS gebruikt dan moet je dat gewoon doen en daar blij om zijn. Wees blij dat je Mac gebruikt en de andere debielo's niet. Wees blij dat je Linux gebruikt en die andere debielo's niet. Wees blij dat je Windows gebruikt en die andere debielo's niet.
    Als iedereen dat nou eens doet en niet ongefundeerd blaat naar andere OS'sen dan wordt 't een stuk gezelliger. De onzin die ik hier voorbij heb zien komen mbt windows is echt te ridicuul voor woorden, alsof ze na windows 95 geen windows meer gebruikt hebben. Prima hoor, maar het woord een welles-nietes spelletje en daar schiet niemand wat mee op. Windows voldoet voor MIJ en ik zie geen enkele reden om daar verandering in aan te brengen. En sinds Vista is dat gevoel alleen maar versterkt. Dat datzelfde bij mac of linuxgebruikers het geval is is prima. Als je er blij mee bent en het doet wat je ermee WIL doen is het toch prima? Wat is dan het nut anderen af te zeiken omdat ze niet gebruiken wat jij gebruikt?
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:09:18 #189
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493040
    En daar ging het dus om .

Niet het technisch beter zijn van OSX of Windows, het domme "windows is kut :R!!!11enizz!!!! gedoe in werkelijk elk WIndows (Vista) topic.

Er kan op FOK! niet meer normaal over Vista gepraat worden zonder dat de apple jehova's moeten komen verkondigen dat OSX zoveel beter is.

En door die gasten is dit topic er gekomen .
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:12:23 #190
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_46493138
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
    Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
    Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
    Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
    Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.

En omdat ik daar stiekem ook wel een beetje bij hoor wil ik wel wederom de kanttekening plaatsen dat een significant deel van de laatste groep geen ervaring heeft met alternatieven, waarbij je dus niet zeker weet of het het beste aan hun wensen en eisen voldoet.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:13:32 #191
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493176
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:09 schreef HeatWave het volgende:
    En daar ging het dus om .

Niet het technisch beter zijn van OSX of Windows, het domme "windows is kut :R!!!11enizz!!!! gedoe in werkelijk elk WIndows (Vista) topic.

Er kan op FOK! niet meer normaal over Vista gepraat worden zonder dat de apple jehova's moeten komen verkondigen dat OSX zoveel beter is.

En door die gasten is dit topic er gekomen .
    Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topics
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:14:10 #192
    65490 whoops
    pi_46493205
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
    Tot zover ben ik het echt helemaal met je eens. Maar om nou te stellen dat zeg 95% van de desktop gebruikers gekozen hebben voor Windows klopt natuurlijk gewoon niet, ze hebben dit er eenmaal op gekregen en weten niet beter... Allemaal prima hoor, het voldoet waarschijnlijk aan hun eisten, maar een keuze is het niet geweest... Dat is toch gewoon zo?
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:15:10 #193
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493248
    Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..

Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om .
    Get woke, go broke!
    pi_46493303
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
    Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..

Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om .
    Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:16:53 #195
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493318
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topics
    NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.

de verhouding is 99-1 ofzo, werkelijk elk topic mbt IE of Windows waar evt een probleem is komt er al-tijd iemand met FF of OSX of Linux aan.

Er zijn ook topics zat (bijv het OSX sc topic, of de macbook reeks) mbt Apple, en daar komt echt niemand even:

OSX :R!!! !!!! VISTA FTW!!! .

Doen.... en dat kan je toch echt niet ontkennen.
    Get woke, go broke!
    pi_46493345
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.

En omdat ik daar stiekem ook wel een beetje bij hoor wil ik wel wederom de kanttekening plaatsen dat een significant deel van de laatste groep geen ervaring heeft met alternatieven, waarbij je dus niet zeker weet of het het beste aan hun wensen en eisen voldoet.
    Precies. Miljoenen/miljardendeals sluiten met Dell, Paradigit en whoever voor het logo "Recommend Windows 95,98, ME, 2K, XP, Vista'. Vrijwel elke leek zal dan denken: Het zal wel zo zijn.

Precies het argument wat ik voor mijn voeten kreeg van mijn ouwe. Die na vier weken niet meer terug wil nu OSX draait.
    Calmer than you are
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:17:52 #197
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493362
    quote:

Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld is EVANGELIST!!? PISNERD:r

En ja je prive leven erbij halen is zielig. Ongeveer net zo zielig als een moderator die in een discussie met notes gaat zwaaien als argument.
    pi_46493388
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.
    Wees niet bang; dat is ie allang weer vergeten.
    Calmer than you are
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:20:06 #199
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493472
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.
    Eh nee dat is geen onzin. IN elk apple topic komt na 3 posts wel een windows josti langs beweren dat apple voor pisnerds en mensen met geld teveel is. Dezefde jaren 90 argumenten als waar jij zo over valt als ze bij windows vergelijkingen worden gebruikt
    quote:
    de verhouding is 99-1 ofzo, werkelijk elk topic mbt IE of Windows waar evt een probleem is komt er al-tijd iemand met FF of OSX of Linux aan.
    Niet zo gek als 99% van de gebruikers windows heeft
    quote:
    Er zijn ook topics zat (bijv het OSX sc topic, of de macbook reeks) mbt Apple, en daar komt echt niemand even:

OSX :R!!! !!!! VISTA FTW!!! .

Doen.... en dat kan je toch echt niet ontkennen.
    Nee daar komen ze blaten dat Apple duur is alleen voor nerds en 'geen programma's'heeft.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:20:18 #200
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493483
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld is EVANGELIST!!? PISNERD:r

En ja je prive leven erbij halen is zielig. Ongeveer net zo zielig als een moderator die in een discussie met notes gaat zwaaien als argument.
    Nee hoor, ik heb ook vaak genoeg toegegeven dat er dingen bij Apple beter zijn geregeld dan bij Xp, Wireless bijvoorbeeld. Maar dan gaan we dus weer inhoudelijk technisch, en dat bedoel ik niet met fanatisme.

Geen argument, dat weet je zelf ook wel... 0,0 inhoudelijks.
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:20:47 #201
    65490 whoops
    pi_46493509
    quote:
    Hier een Win/Lin/Mac user over wat ik kut vind in OS X:

- Venster animaties zijn niet uit te zetten
    - Folders first sorteren in Finder kan niet
    - Maximize optie is er niet (dat laffe plusje tel ik niet mee, die maximized tot 50 pixels van de rechter kant)
    - Bij het openen van meerdere vensters van 1 programma is het onduidelijk welke je krijgt als je op het icoon klikt (ik weet dat je dan je klik ingedrukt moet houden, en dan kan kiezen, een duffe gebruiker niet)
    - De icoontjes Quit, Minimize, 'maximize' zijn niet naar rechts te verplaatsten (dit is heeeel vervelend voor mij)
    - Het OS is out-of-the-box niet echt skinnable, ik kan kiezen tussen 2 kleurenschema's, that's it
    - Keybindings in bijvoorbeeld Firefox zijn anders dan de andere 2 OS'en, dus erg verwarrend (alt-d werkt niet, het is Command-T voor een tab, terwijl het bij de anderen gewoon Ctrl-T is)
    - Het geheugengebruik is een crime, 512 werkt echt niet lekker met OS X...

Dit is wat me in eerste instantie te binnen schiet...
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:20:58 #202
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_46493511
    quote:
    Mee eens, dat gaat ietwat ver.
    quote:
    Moet ik het topic 'de tien grootste irritaties van Apple Inc.' er even bij zoeken? Er zijn net zo goed windows fundamentalisten hoor. Alleen is bij Apple gebruikers het percentage wat groter. Je kunt je ook afvragen hoe DAT komt, trouwens.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:22:36 #203
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493568
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee dat is geen onzin. IN elk apple topic komt na 3 posts wel een windows josti langs beweren dat apple voor pisnerds en mensen met geld teveel is. Dezefde jaren 90 argumenten als waar jij zo over valt als ze bij windows vergelijkingen worden gebruikt
    [..]

Niet zo gek als 99% van de gebruikers windows heeft
    [..]

Nee daar komen ze blaten dat Apple duur is alleen voor nerds en 'geen programma's'heeft.
    Ik zie dat echt niet. Alleen in discussie van deze aard komt dat tevoorschijn. Als iemand een topic maakt mijn Apple doet dit-en-dat niet, zie ik vrijwel nooit "koop dan Windows!!!" posts hoor.

Nog erger dus, die 1% is dus net zo "fanatiek" als 99% van de andere users, zegt iets over applers .

Dus niet in normale topics zie ik dat .
    Get woke, go broke!
    pi_46493578
    En de meeste (ik zeg de MEESTE (ik val je niet aan HeatWave)) mensen die hier posten dat Windows beter is hebben nog nooit ( ) met een mac gewerkt.

Dan moet je gewoon je bek houden als dat het geval is vind ik
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:23:11 #205
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493598
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook vaak genoeg toegegeven dat er dingen bij Apple beter zijn geregeld dan bij Xp, Wireless bijvoorbeeld. Maar dan gaan we dus weer inhoudelijk technisch, en dat bedoel ik niet met fanatisme.

Geen argument, dat weet je zelf ook wel... 0,0 inhoudelijks.
    Ik heb het toch niet over jou Ik heb het over windows gebruikers in Apple topics. Mên je betrekt echt alles op jezelf he.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:23:21 #206
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493603
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef whoops het volgende:

[..]

- Maximize optie is er niet (dat laffe plusje tel ik niet mee, die maximized tot 50 pixels van de rechter kant)
    - Bij het openen van meerdere vensters van 1 programma is het onduidelijk welke je krijgt als je op het icoon klikt (ik weet dat je dan je klik ingedrukt moet houden, en dan kan kiezen, een duffe gebruiker niet)
    - De icoontjes Quit, Minimize, 'maximize' zijn niet naar rechts te verplaatsten (dit is heeeel vervelend voor mij)
    - Het OS is out-of-the-box niet echt skinnable, ik kan kiezen tussen 2 kleurenschema's, that's it
    - Keybindings in bijvoorbeeld Firefox zijn anders dan de andere 2 OS'en, dus erg verwarrend (alt-d werkt niet, het is Command-T voor een tab, terwijl het bij de anderen gewoon Ctrl-T is)

!

Wat een kut OS .
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:24:06 #207
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493636
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over jou Ik heb het over windows gebruikers in Apple topics. Mên je betrekt echt alles op jezelf he.
    Ik hoor OOK bij de windows users, en ik was echt niet de enige, jarno gaf ook genoeg toe dat Windows niet perfect is bijv..

Men, nee dus.
    Get woke, go broke!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:24:30 #208
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493651
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:22 schreef TwyLight het volgende:
    En de meeste (ik zeg de MEESTE (ik val je niet aan HeatWave)) mensen die hier posten dat Windows beter is hebben nog nooit ( ) met een mac gewerkt.

Dan moet je gewoon je bek houden als dat het geval is vind ik
    Dat ben ik met je eens hoor .
    Get woke, go broke!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:24:51 #209
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493662
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie dat echt niet. Alleen in discussie van deze aard komt dat tevoorschijn. Als iemand een topic maakt mijn Apple doet dit-en-dat niet, zie ik vrijwel nooit "koop dan Windows!!!" posts hoor.
    Die topics zijn er niet want een apple doet het altijd. En het feit dat je het niet ziet zegt misschien meer over JOUW blind fanatisme
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:25:37 #210
    65490 whoops
    pi_46493694
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

!

Wat een kut OS .
    Every OS sucks... (starts making sense @ 01:30 min...)

Voor Win en Lin kan ik ook wel zo'n lijstje produceren hoor...

Nog zo irri aan het Mac keyboard: Command en Alt zitten omgedraaid...
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:26:25 #211
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46493727
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die topics zijn er niet want een apple doet het altijd. En het feit dat je het niet ziet zegt misschien meer over JOUW blind fanatisme
    .

Apple doet het altijd, ja hoor.. de apple helpdesk, support, RMA afdeling etc heeft de hele dag niets te doen .

Apple fora met problemen zat hoor. Ja, minder dan bij Windows ja, gok dat het iets met het aantal gebruikers te maken heeft .
    Get woke, go broke!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:27:06 #212
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46493757
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik hoor OOK bij de windows users, en ik was echt niet de enige, jarno gaf ook genoeg toe dat Windows niet perfect is bijv..

Men, nee dus.

Je reageert op een opmerking van mij dat windows gebruikers vaak denigrerend reageren op apple gebruikers.

Je zegt 'dat doe ik niet' Waarop ik zeg dat ik het niet over jou had. En nu haal je jarno erbij met een OSX opmerking.

Je weet echt van voren niet dat je van achteren leeft he? Neem een chillpill en verdwijn uit dit topic, want volgens mij zit je met het schuim op je lippen.

Ow ja, ik heb 77 notes
    pi_46493819
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je reageert op een opmerking van mij dat windows gebruikers vaak denigrerend reageren op apple gebruikers.

Je zegt 'dat doe ik niet' Waarop ik zeg dat ik het niet over jou had. En nu haal je jarno erbij met een OSX opmerking.

Je weet echt van voren niet dat je van achteren leeft he? Neem een chillpill en verdwijn uit dit topic, want volgens mij zit je met het schuim op je lippen.

Ow ja, ik heb 77 notes
    Wtf zijn notes...? En hoeveel heb ik er?
    Calmer than you are
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:28:51 #214
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46493824
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:23 schreef HeatWave het volgende:

Wat een kut OS .
    Wereldoorlog III tussen MS en Apple is uitgebroken

Yo HeatWave...ff serieus. Als ik je vorige posts kan herinneren heb je zowel een
    Mac als een PC he? Nou...mag ik concluderen dat je een beetje de advocaat van
    de Duivel aan het spelen bent met je reactie? Volgens mij zit je gewoon bewust
    een beetje extra tegengas te geven op al dat Hallelujah van Apple-users zodat
    "wij" Apple-users er nog meer tegenin gaan vind het trouwens wel grappig
    maar mijn vingers jeuken om ook mee te doen en Danny van repliek te dienen
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:34:31 #215
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46494062
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow ja, ik heb 77 notes
    Ik zou met het schuim op mijn lippen zitten? .

Mijn collega's zitten me af en toe aan te kijken waar die glimlach vandaan komt hoor..

78, en nee, niet 1 van mij net ofzo.
    Get woke, go broke!
    pi_46494067
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef whoops het volgende:

[..]

Waarom zou je willen maximaliseren?
    Dan druk je toch even op F10
    Het is ook OS X. In windows kunnen ze ook niet naar links.
    Nee Windows is lekker skinable? 3 kleuren. (en classic)
    Als je een skin wil downloaden kan je die ook niet toepassen zonder een paar ini's te editten.

Dat is een kut argument. OS X werkt nou eenmaal ánders als Windows. Ik ga ook niet zeiken dat ik geen windows key heb of dat als ik op een windows zit geen command heb.

dinsdag 20 februari 2007 @ 16:35:53 #217
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46494109
    Get woke, go broke!
    pi_46494262
    OMG. HeatWave zoek a.u.b. een andere hobbie tijdens het werk inplaats van jezelf herhalen in dit topic.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:41:53 #219
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46494332
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef TwyLight het volgende:
    OMG. HeatWave zoek a.u.b. een andere hobbie tijdens het werk inplaats van jezelf herhalen in dit topic.
    .

Ja want de tegenpartij komt met vernieuwende dingen he?

Ik vermaak me wel, boeiend wat de rest ervan vindt .
    Get woke, go broke!
    pi_46494392
    Dat zal het zijn ja.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:45:53 #221
    65490 whoops
    pi_46494470
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:34 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Euhm, ik weet niet wat je doel van deze reactie is hoor, maar kom in godsnaam niet als beter alternatief voor OS X met Windows aanzetten, grapjas... In mijn favoriete OS is alles aan te passen (behalve de licentie ), en OS X is wat aanpasbaarheid betreft de slechtste Unix kloon die ik ken...

@ finder folders: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan de optie in Finder niet vinden, niet echt gebruikersvriendelijk dus... Desalniettemin zou ik het zelf wel graag voor elkaar krijgen

@ het maximaliseren: het is sowieso stom om een gebruiker te vragen 'waarom zou je dat willen'... Maargoed, reden dat ik het wil: ik vind het prettig werken, reden genoeg lijkt me? Ik maximaliseer bij elk OS, dus dat zou ik ook graag bij OS X doen. En waarom wel een optie die het programma bijna schermvullend maakt (dat plusje dus) en dan toch lekker eigenwijs die paar pixels aan de rechterkant pakken...

@ vensters kwijtraken: wat is in godsnaam F10, en als ik het al niet weet, hoe zou een noob er op die manier achter moeten komen dat er 2 firefox vensters achter elkaar staan (dit is een praktijkvoorbeeld van gisteravond bij mij thuis)?

@ de keybindings, het is gewoon kut als je niet alleen maar Mac gebruikt dat zij degene zijn die afwijken... Ik vergelijk de Windows key met de Apple Command knop (de OS-afhankelijke-specifieke-functie-toets), en ze delen de functies gewoon anders in... Dat is an sich niet het probleem, wel kut dat je het niet goed kan aanpassen...

@skinnable: bij Windows kan ik tenminste nog mijn eigen kleurenpalet samenstellen, en heb ik de keuze uit 2 skins )(okay, grapje, die Teletubby layout tel ik niet mee... )... Maar toch had ik het bij OS X wel anders verwacht...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:49:25 #222
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46494601
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zou met het schuim op mijn lippen zitten? .

Mijn collega's zitten me af en toe aan te kijken waar die glimlach vandaan komt hoor..

78, en nee, niet 1 van mij net ofzo.
    right
    pi_46494607
    Ik vond je knoppen van links naar rechts verplaatsen eigenlijk best leuk. Niet dat dat onder Windows wel kan vrees ik.

En de keybindings zijn onder OSX onder vrijwel elk programma hetzelfde; onder CS2 moet ik wel 's op zoek naar alternatieven, maar verder is alles Appeltje+W; +, ; +Q; +H; +command H; +M. Veel meer gebruik ik er niet.
    Calmer than you are
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:50:19 #224
    65490 whoops
    pi_46494636
    Om een en ander even te relativeren: zaterdag heb ik een nieuwe telefoon gekocht (nokia E50) en toen heb ik kennis gemaakt met de wondere wereld van iSync, geweldige tool... Via bluetooth had ik in no-time de nummers en agenda inhoud van mijn oude toestel op de Mac staan, en na het downloaden voor een plugin voor mijn telefoon (geïnstalleerd door 1 klik-en-sleep actie) stond dezelfde info in no-time op mijn nieuwe toestel.

Al met al ben ik 15 minuten bezig geweest, op de plugin na alleen maar met meegeleverde software... Who needs a Nokia Suite when u got an Apple....
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:53:02 #225
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_46494736
    Ook leuk, synergy, met 1 muis en keyboard via het netwerk zowel je Apple als je XP machine besturen, freeware .
    Get woke, go broke!
    pi_46494741
    Rechter-muisknop -> Show view options -> Type
    (in list view, that is)

Kan het me niet meer herinneren maar is in windows de optie om folders bovenaan of juist niet te zetten wel zo makkelijk te vinden dan?

F10 is exposé van alle venstertjes naast elkaar, maar dan alleen van het huidige programma.
    (soort windows 3d maar dan het origineel en mooier)

Maar bij OS X is het ook niet echt aan te passen, bij windows krijg je andere kleuren voor vensters en voor de startbalk maar de enige plek waar OS X echt skinable is is in de kleurtjes van de knoppen en het apple logo.

Er zijn wel skins voor mac die echt ALLES aan passen, maar dat heeft windows ook niet.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:53:23 #227
    65490 whoops
    pi_46494747
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Ik vond je knoppen van links naar rechts verplaatsen eigenlijk best leuk. Niet dat dat onder Windows wel kan vrees ik.

En de keybindings zijn onder OSX onder vrijwel elk programma hetzelfde; onder CS2 moet ik wel 's op zoek naar alternatieven, maar verder is alles Appeltje+W; +, ; +Q; +H; +command H; +M. Veel meer gebruik ik er niet.
    Windows kan het inderdaad ook niet, z'n vensterbesturing van rechts naar links verplaatsen, en ik heb bij OS X eigenlijk nog nooit gezocht of het met een hack wel mogelijk is... Het is alleen verwarrend als je niet alleen een Mac gebruikt... Het is zeker geen 'showstopper' hoor...

De keybindings vind ik wel vervelender... Er moet in OS X gewoon een optie komen 'Use Windows' Keybindings', als is dat vast hun eer te na... Op die manier heb ik gewoon Ctr-C/Ctrl-V, Ctrl-W om m'n vensters/tabs te sluiten en Ctrl-T voor de tab en Alt-D voor 'jump naar mijn adresregel in mijn browser'...

Oh ja, wat ook zo kut is: standaard werkt het klikken met het scrollwiel op een linkje niet, om hem in een nieuwe tab te openen... Gelukkig heeft logitech drivers voor de Mac waarmee je het wel kan regelen...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:53:57 #228
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46494768
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:45 schreef whoops het volgende:

@ finder folders: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan de optie in Finder niet vinden, niet echt gebruikersvriendelijk dus... Desalniettemin zou ik het zelf wel graag voor elkaar krijgen
    je kan 'soort' toevoegen en daarop sorteren:
    quote:
    @ het maximaliseren: het is sowieso stom om een gebruiker te vragen 'waarom zou je dat willen'... Maargoed, reden dat ik het wil: ik vind het prettig werken, reden genoeg lijkt me? Ik maximaliseer bij elk OS, dus dat zou ik ook graag bij OS X doen. En waarom wel een optie die het programma bijna schermvullend maakt (dat plusje dus) en dan toch lekker eigenwijs die paar pixels aan de rechterkant pakken...
    maximaliseren is inderdaad kut
    quote:
    @ vensters kwijtraken: wat is in godsnaam F10, en als ik het al niet weet, hoe zou een noob er op die manier achter moeten komen dat er 2 firefox vensters achter elkaar staan (dit is een praktijkvoorbeeld van gisteravond bij mij thuis)?
    Mjah, elk OS heeft specifieke dingetjes
    quote:
    @ de keybindings, het is gewoon kut als je niet alleen maar Mac gebruikt dat zij degene zijn die afwijken... Ik vergelijk de Windows key met de Apple Command knop (de OS-afhankelijke-specifieke-functie-toets), en ze delen de functies gewoon anders in... Dat is an sich niet het probleem, wel kut dat je het niet goed kan aanpassen...
    true
    quote:
    @skinnable: bij Windows kan ik tenminste nog mijn eigen kleurenpalet samenstellen, en heb ik de keuze uit 2 skins )(okay, grapje, die Teletubby layout tel ik niet mee... )... Maar toch had ik het bij OS X wel anders verwacht...
    skins interesseren mij dan weer geen reet, maar kan me voorstellen dat mensen dat graag willen.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 16:57:28 #229
    65490 whoops
    pi_46494877
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:53 schreef HeatWave het volgende:
    Ook leuk, synergy, met 1 muis en keyboard via het netwerk zowel je Apple als je XP machine besturen, freeware .
    Synergy is inderdaad hemels... Komt uiteraard vanuit de unix wereld, x2x bestaat al eeeeuwen...
    pi_46494887
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:53 schreef whoops het volgende:

[..]

Windows kan het inderdaad ook niet, z'n vensterbesturing van rechts naar links verplaatsen, en ik heb bij OS X eigenlijk nog nooit gezocht of het met een hack wel mogelijk is... Het is alleen verwarrend als je niet alleen een Mac gebruikt... Het is zeker geen 'showstopper' hoor...

De keybindings vind ik wel vervelender... Er moet in OS X gewoon een optie komen 'Use Windows' Keybindings', als is dat vast hun eer te na... Op die manier heb ik gewoon Ctr-C/Ctrl-V, Ctrl-W om m'n vensters/tabs te sluiten en Ctrl-T voor de tab en Alt-D voor 'jump naar mijn adresregel in mijn browser'...

Oh ja, wat ook zo kut is: standaard werkt het klikken met het scrollwiel op een linkje niet, om hem in een nieuwe tab te openen... Gelukkig heeft logitech drivers voor de Mac waarmee je het wel kan regelen...
    Yeah right no wai dat dat er gaat komen
    Alles is praktisch gewoon het zelfde als je uit gaat dat de apple knop gewoon je ctrl knop is.
    Als je altijd met iets anders werkt moet je wennen, maar zodra je os x gewend bent moet je ook weer aan windows wennen.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 17:01:59 #231
    65490 whoops
    pi_46495042
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Yeah right no wai dat dat er gaat komen
    Alles is praktisch gewoon het zelfde als je uit gaat dat de apple knop gewoon je ctrl knop is.
    Als je altijd met iets anders werkt moet je wennen, maar zodra je os x gewend bent moet je ook weer aan windows wennen.
    Die foldersorting ga ik inderdaad effe proberen zo... (Thnx swets ook ) En is er ook een makkelijke manier om dat vast te zetten voor alle folders?

Mjah, ik ben aan alle drie wel redelijk gewend maar bij OS X merk ik dat ik toch altijd moet nadenken met Tab openen en stukken tekst kopieren... Ach, so be it...

Al met al ben ik zeker tevreden over OS X hoor (zie ook mijn iSync post) maar het lijstje was meer om HeatWeave te laten zien dat er toch wel OS X Adepts zijn die er kritisch over zijn...

Nu ben ik over alles kritisch, dus wat dat betreft doe je het ook niet snel goed bij mij...
    pi_46495162
    In Finder: Appeltje+, (of ook: voorkeuren) en dan selecteren: open nieuwe vensters altijd in kolomweergave.

Volgens mij...
    Calmer than you are
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 17:08:40 #233
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46495287
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef whoops het volgende:

[..]

Die foldersorting ga ik inderdaad effe proberen zo... (Thnx swets ook ) En is er ook een makkelijke manier om dat vast te zetten voor alle folders?
    dat heb ik nog niet gevonden, maar omdat je onder OSX nou niet dagelijks je hele HD aan het bebrowsen ben heb ik ook niet echt actief gezocht.
    pi_46495309
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef whoops het volgende:

[..]

Mjah, ik ben aan alle drie wel redelijk gewend maar bij OS X merk ik dat ik toch altijd moet nadenken met Tab openen en stukken tekst kopieren... Ach, so be it...

Al met al ben ik zeker tevreden over OS X hoor (zie ook mijn iSync post) maar het lijstje was meer om HeatWeave te laten zien dat er toch wel OS X Adepts zijn die er kritisch over zijn...

Nu ben ik over alles kritisch, dus wat dat betreft doe je het ook niet snel goed bij mij...
    Dus daar zie je al weer dat Linux een Windows rip is als ze alles hetzelfde hebben.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 17:35:06 #235
    65490 whoops
    pi_46496112
    Mjah, goed, het sorteren op Folders in Finder is gewoon kut, en zal het onder Tiger ook vast wel zo blijven... Mooi verbeterpunt voor Leopard...

Ik gebruik sowieso het liefst de Column view, geniale manier van navigeren, maar dan werkt het sorteren op type (Kind) weer niet... Ik kan er wel mee leven hoor, wat zoals swets zegt klopt ook, je bladert niet de hele dag door je filesystems heen (en als ik dat doe gebeurt het meestal via de command line)
    pi_46496569
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mooi zo .

Hoe vaak heb je dat nu al gepost? We weten nu allemaal wel dat je tig macs hebt en nog veel meer Windows bakken.

Leuk topic dit trouwens.

Om even aan te geven waarom ik zo anti Windows aan het posten ben:
    Van een bedrijf dat zo veel omzet heeft en zo veel geld vraagt voor hun spul mag je meer verwachten.
    Microsoft Office is bijvoorbeeld een stuk beter als de (gratis) concurrentie, hoor je mij niet over zeuren dat ze daar redelijk wat geld voor vragen. Windows is op zich een mooi besturingssysteem. Het is echter ook het duurste dat op de markt is en naar mijn idee zeker niet beter als de gratis of goedkopere alternatieven. Als je dan ook nog eens gaat kijken hoe vernieuwend het nieuwe WOW Vista is... (de dingen die echt wat zouden doen zijn geschrapt)
    Beetje jammer, maar tot daar aan toe.

Als je dan daarnaast eens gaat kijken wat er nog meer Windows heet en hoe slecht dat is. Serieus: Mijn Windows telefoon kan ik niet eens op een normale manier gebruiken om mee te bellen! Ding heb ik overigens van mijn Baas maar aangezien ik een gadget man ben had ik er wellicht zelf ook wel een gekocht. Ik heb ook een Linux telefoon. Dat product hadden ze nooit op de markt mogen zetten! Als het dan nog eens om een klein bedrijfje ging met weinig middelen.... Ik kan me ook nog Windows ME herinneren en Windows 98 zonder service packs...
    Tuurlijk is het ook lastig om >90% marktaandeel te hebben. Wat ze in OSX doen met i-tunes inclusief shop: Microsoft had er voor gelynched geworden.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 19:45:22 #237
    85129 dikkedorus
    pi_46500749
    Waarom gaat iedereen nu opeens nadenken voordat ze spreken.

Daar gaat het topic
      dinsdag 20 februari 2007 @ 20:15:27 #238
    84926 WyriHaximus
    pi_46501927
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 19:45 schreef dikkedorus het volgende:

Daar gaat het topic
    Is juist goed, dan komen we nog eens ergens. Modder gevecht komt over een paar dagen wel weer, dan kunnen we weer fijn met een bak popcorn en een biertje genieten.
    phluphy for president!
    pi_46502079
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 19:45 schreef dikkedorus het volgende:

Daar gaat het topic
    Hou je ff in joh, met je BEOS fanboy uitspraken!
    Alsof BEOS zo goed is!
    pi_46502368
    BOES?

dinsdag 20 februari 2007 @ 20:27:57 #241
    84926 WyriHaximus
    pi_46502424
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 20:26 schreef TwyLight het volgende:
    BOES?

http://en.wikipedia.org/wiki/Beos
    phluphy for president!
    pi_46503109
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Als je een set-top box hebt (satelliet of kabelontvanger) heb je nog kans dat je het thuis hebt draaien ook!

UPC draait met OpenTV, is dat ook niet gebaseerd op BEOS?
    Overigens ook een kut OS (openTV). Als je jezelf zo noemt zorg je toch ook dat je een open OS op de markt brengt?
    BEOS was nog wel redelijk OK, beetje jammer van de matige hardwareondersteuning. Was grafisch allemaal best mooi.
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 20:56:41 #243
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46503622
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 20:44 schreef theiz het volgende:

BEOS was nog wel redelijk OK. Was grafisch allemaal best mooi.
    inmiddels alweer fors achterhaald hoor
    pi_46504235
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Ik weet best wat het is zo bedoelde ik het niet
      dinsdag 20 februari 2007 @ 21:11:47 #245
    84926 WyriHaximus
    pi_46504307
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 20:44 schreef theiz het volgende:

[..]

Als je een set-top box hebt (satelliet of kabelontvanger) heb je nog kans dat je het thuis hebt draaien ook!

UPC draait met OpenTV, is dat ook niet gebaseerd op BEOS?
    Overigens ook een kut OS (openTV). Als je jezelf zo noemt zorg je toch ook dat je een open OS op de markt brengt?
    BEOS was nog wel redelijk OK, beetje jammer van de matige hardwareondersteuning. Was grafisch allemaal best mooi.
    Zal wel marketing geijl zijn. Open is/was hot dus dan gebruik je het toch gewoon, zolang het maar verkoopt, dat is het enigste waar het hun om gaat.
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:10 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ik weet best wat het is zo bedoelde ik het niet
    Ok dan heb ik niks gezegt .
    phluphy for president!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 21:12:21 #246
    65490 whoops
    pi_46504335
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Zal wel marketing geijl zijn. Open is/was hot dus dan gebruik je het toch gewoon, zolang het maar verkoopt, dat is het enigste waar het hun om gaat.
    OpenXML anyone?
    pi_46506513
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 17:50 schreef theiz het volgende:
    Om even aan te geven waarom ik zo anti Windows aan het posten ben:
    Van een bedrijf dat zo veel omzet heeft en zo veel geld vraagt voor hun spul mag je meer verwachten.
    Omzet van een bedrijf is niet echt relevant dunkt me.

Kosten Windows Ultimage: ¤200. Daar doe je 3 jaar mee, dus dat is 10 cent per dag.
    Als ik een DVD-tje ga huren van bv Sony (ook geen kleine omzet) kost me dat ¤4,50. Daar heb ik dan 2 uur lol van. Dan vind ik dat ik van Sony meer mag verwachten. Voor 4,50 verwacht ik dan eigenlijk een 2 uur durend orgasme.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 21:58:03 #248
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46506581
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:56 schreef zovty het volgende:

Voor 4,50 verwacht ik dan eigenlijk een 2 uur durend orgasme.
    Het was iets duurder, maar na een uur ben je dat ook wel zat.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 21:58:15 #249
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46506591
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

plus de troep ook....
    pi_46507436
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:56 schreef zovty het volgende:

[..]

Omzet van een bedrijf is niet echt relevant dunkt me.

Kosten Windows Ultimage: ¤200. Daar doe je 3 jaar mee, dus dat is 10 cent per dag.
    Als ik een DVD-tje ga huren van bv Sony (ook geen kleine omzet) kost me dat ¤4,50. Daar heb ik dan 2 uur lol van. Dan vind ik dat ik van Sony meer mag verwachten. Voor 4,50 verwacht ik dan eigenlijk een 2 uur durend orgasme.
    muhwaaa, je zal snel langer met een product doen (in iedergeval in jaren, misschien niet in dagen)
    pi_46507788
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]

muhwaaa, je zal snel langer met een product doen (in iedergeval in jaren, misschien niet in dagen)
    Sorry? .
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 22:20:59 #252
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46507806
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=YOBMBI
    199 euro. De nieuwe OEM licensies staan losse verkoop toe, dus je kunt 'm gewoon OEM aanschaffen.
    En dat zat zijn is relatief. Ik was de laatste keer apple na 5 minuten al zat, van Vista zit ik nog steeds te genieten.
    Eye of the beholder. Jij jouw ding, ik het mijne.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 22:22:02 #253
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46507852
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 22:20 schreef Danny het volgende:

[..]

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=YOBMBI
    199 euro. De nieuwe OEM licensies staan losse verkoop toe, dus je kunt 'm gewoon OEM aanschaffen.
    En dat zat zijn is relatief. Ik was de laatste keer apple na 5 minuten al zat, van Vista zit ik nog steeds te genieten.
    Eye of the beholder. Jij jouw ding, ik het mijne.
    Eh, ik reageerde op een orgamse van een uur voor 4,95
    pi_46507955
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 22:20 schreef zovty het volgende:

[..]

Sorry? .
    windows vista gaat wel langer mee dan 3 jaar, en kost daardoor nog veel minder per dag... (alleen heb je niet elke dag je PC aan, wat resulteert in effectief misschien 4 jaar Windows, maar nog steeds goedkoper dan wat jij zei)
      dinsdag 20 februari 2007 @ 22:28:04 #255
    85129 dikkedorus
    pi_46508216
    Ach dit is dezelfde discussie die werd gevoerd over de te dure Wii.
    Sommige beijken het van de kant van de gebruiker. Wat betaal je. Wat krijg je. Heb je dat er voor over?
    Andere bekijken het van de andere kant. Hoeveel kost het de fabrikant, en hoeveel winst maken ze er op.
    (Daar doet het mij iig aan denken)
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 22:30:33 #256
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_46508360
    [Vista] UPnP werkt niet dit soort gasten zouden overigens wel direkt gebanned moeten worden
    pi_46508885
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 22:28 schreef dikkedorus het volgende:
    Ach dit is dezelfde discussie die werd gevoerd over de te dure Wii.
    Sommige beijken het van de kant van de gebruiker. Wat betaal je. Wat krijg je. Heb je dat er voor over?
    Andere bekijken het van de andere kant. Hoeveel kost het de fabrikant, en hoeveel winst maken ze er op.
    (Daar doet het mij iig aan denken)
    tis wel waar maar de wii was niet eens echt duur..
    250 euro...
    (dat soort mensen kopen meestal wel of een videokaart a 400 euro of een xbox360 of PS3 voor minimaal 300 euro )
      Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 22:45:45 #258
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46509287
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef mschol het volgende:

[..]

windows vista gaat wel langer mee dan 3 jaar, en kost daardoor nog veel minder per dag... (alleen heb je niet elke dag je PC aan, wat resulteert in effectief misschien 4 jaar Windows, maar nog steeds goedkoper dan wat jij zei)
    staat hier 24/7 aan hoor, op 3 pc's en een laptop
    pi_46509363
    Computer uitzetten is zó 1995
      dinsdag 20 februari 2007 @ 23:35:46 #260
    85129 dikkedorus
    pi_46511373
    Onnodig energie verspillen is zooo 1900
    pi_46511476
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 23:35 schreef dikkedorus het volgende:
    Onnodig energie verspillen is zooo 1900
    Nee hoor daar zijn we nog druk mee bezig
    pi_46516799
    Zojuist weer op zowel Apple als Windows m'n security patches geinstalleerd gekregen.
    Was bij beiden kut: Bij OSX zat er een Java update tussen van 93MB, bij Windows waren het er gewoon veel! Grootste nadeel van beiden: REBOOT!!!

Reboot zuigt!
    pi_46516817
    Ja, och, een reboot. Vre-se-lijk. 't Zal je maar gebeuren he. Ben je toch snel een halve of hele minuut verder in je leven. En je kunt 'm nog uitstellen ook. Brrrrrr.
    pi_46516865
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:07 schreef Jarno het volgende:
    Ja, och, een reboot. Vre-se-lijk. 't Zal je maar gebeuren he. Ben je toch snel een halve of hele minuut verder in je leven. En je kunt 'm nog uitstellen ook. Brrrrrr.
    Was het maar zo'n feest. Op de laptop van m'n werk ben ik toch echt wel 5 minuten verder als ik moet rebooten.
    Overigens heb je met Linux niet vaak een reboot nodig (zoals het hoort)! Gelukkig maar, want Linux booten duurt echt mega lang!!!!!!! Ik snap er niets van dat je daar de melding ziet als Uncompressing Linux. Wat nou, uncompressen!. Ik heb een HD van 300Gig!! Waarom laat je het niet uitgepakt staan, scheelt me weer tijd!
    pi_46516872
    Muggezifterij.
    pi_46516917
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:16 schreef Jarno het volgende:
    Muggezifterij.
    Onzin: Alle computers worden beter, snelller, stiller, etc.
    Op OS gebied schiet het niet echt op qua ontwikkelingen! Sinds Windows 95 hebben we een ander kleurtje en wat minder vaak een blauw scherm, geloof dat er verder weinig noemenswaardig veranderd is.
    Rebooten op mijn oude Windows 95 bak kostte me in ieder geval een stuk minder tijd als op mijn huidige XP bak die qua systeem toch een keer of 5 sneller zou moeten zijn.
    pi_46516935
    Joh, dan stel je zo'n update toch ff uit tot je gaat pissen of eten.
    pi_46516946
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:05 schreef theiz het volgende:
    Zojuist weer op zowel Apple als Windows m'n security patches geinstalleerd gekregen.
    Was bij beiden kut: Bij OSX zat er een Java update tussen van 93MB, bij Windows waren het er gewoon veel! Grootste nadeel van beiden: REBOOT!!!

Reboot zuigt!
    zodra MS een echt modulaire windows maakt (en ik gok dat vienna dat wordt) dat 80% van de reboots verleden tijd is..
    pi_46516979
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:23 schreef Jarno het volgende:
    Joh, dan stel je zo'n update toch ff uit tot je gaat pissen of eten.
    Frustratiepunt:
    Ben vanochtend om 5:45 naar mijn werk gaan rijden omdat ik om 7:00 MOEST beginnen om mijn project op tijd af te krijgen. Door die k*t updates die door de systeembeheerders worden gepushed bij opstarten (en die ik dus niet kan negeren of uitstellen) kon ik dus om 7:25 beginnen! Ies niet overdreven, updates duurden 20 minuten, reboot 5 minuten. Bij de Apple kon ik ze inderdaad uitstellen.
    En om je voor te zijn: Internetten doe ik tijdens de wachttijden die ik heb omdat SAP op een trage M$ SQL server draait!
    pi_46516996
    MS SQL traag? Brakke dba'ers. (SQL kan het zelfs opnemen tegen Oracle in speedtests nowadays).
    Updates niet uit kunnen stellen? Brakke beheerders (met WUS kan dat gewoon).

Kom op, je geeft af op Windows terwijl je je beheerders eens aan moet spreken.
      Admin woensdag 21 februari 2007 @ 08:36:49 #271
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46517047
    SAP is traag omdat het SAP is. Kost miljoenen qua installatie/updates/onderhoud/support en het werk echt bagger. En weet je waarom het zo onlogisch in elkaar zit dat veel mensen op cursus moeten? Omdat ook DAT weer miljoenen oplevert.
    Ik ben geen liefhebber van de inzet van MS voor servers, maar om traagheid van SAP te wijten aan een MS SQL server vind ik ook weer onzin.
      Admin woensdag 21 februari 2007 @ 08:39:41 #272
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_46517079
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:22 schreef theiz het volgende:

Rebooten op mijn oude Windows 95 bak kostte me in ieder geval een stuk minder tijd als op mijn huidige XP bak die qua systeem toch een keer of 5 sneller zou moeten zijn.
    Als in die 95 bak ook een oud moederbord in zit geloof ik daar weinig van. Voordat het eigenlijke booten begint ben je al 3 minuten naar een bios scherm aan het gapen namelijk
    Buiten dat heeft de snelheid van je pc niet héél veel invloed op boottijden. De hoeveelheid in te laden data is belangrijker.
    pi_46517082
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:31 schreef Jarno het volgende:
    MS SQL traag? Brakke dba'ers. (SQL kan het zelfs opnemen tegen Oracle in speedtests nowadays).
    Updates niet uit kunnen stellen? Brakke beheerders (met WUS kan dat gewoon).

Kom op, je geeft af op Windows terwijl je je beheerders eens aan moet spreken.
    Ik geef in dit geval eigenlijk niet af op Windows, had bij mijn Apple immers ook updates.
    Baal meer van de hoeveelheid en de traagheid ervan. Bovendien vind ik het erg vreemd dat daar nog niet iets beters voor bedacht is, maar dat geldt voor alle OS-en.

SAP is op M$ SQL server trager als op Unix. Op M$ wordt het wel steeds beter, dus verwacht dat het ooit nog wel eens vergelijkbaar gaat worden, maar dat is nu zeker niet het geval.
    Vergeet overigens niet dat SAP z'n eigen open source database systeem heeft: Vroeger SAPDB, nu MaxDB. Dit is een aanvulling op MySQL. (http://www.mysql.com/products/maxdb/).
      woensdag 21 februari 2007 @ 08:40:41 #274
    84926 WyriHaximus
    pi_46517090
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:15 schreef theiz het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Op de laptop van m'n werk ben ik toch echt wel 5 minuten verder als ik moet rebooten.
    Overigens heb je met Linux niet vaak een reboot nodig (zoals het hoort)! Gelukkig maar, want Linux booten duurt echt mega lang!!!!!!! Ik snap er niets van dat je daar de melding ziet als Uncompressing Linux. Wat nou, uncompressen!. Ik heb een HD van 300Gig!! Waarom laat je het niet uitgepakt staan, scheelt me weer tijd!
    [afbeelding]
    Hoezo lang/traag? Me laptop boot in 3 minuten (dat is met KDE laden) en me werk bak hier binnen ander halve minuut (met KDE). Waarom staat er nog Linux 2.0 op? We zijn onder tussen bij 2.6 . Trouwens windows en mac doen ongeveer het zelfde alleen laten ze het niet zien .
    phluphy for president!
    pi_46517151
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef theiz het volgende:

[..]

Ik geef in dit geval eigenlijk niet af op Windows, had bij mijn Apple immers ook updates.
    Baal meer van de hoeveelheid en de traagheid ervan. Bovendien vind ik het erg vreemd dat daar nog niet iets beters voor bedacht is, maar dat geldt voor alle OS-en.

SAP is op M$ SQL server trager als op Unix. Op M$ wordt het wel steeds beter, dus verwacht dat het ooit nog wel eens vergelijkbaar gaat worden, maar dat is nu zeker niet het geval.
    Vergeet overigens niet dat SAP z'n eigen open source database systeem heeft: Vroeger SAPDB, nu MaxDB. Dit is een aanvulling op MySQL. (http://www.mysql.com/products/maxdb/).
    Ik heb in het vorige topic wel wat kritische kanttekeningen gezet bij MySQL en varianten, die bijna allemaal in het voordeel van MS SQL uitvielen. Misschien handig om die er nog eens bij te pakken. SQL 2005 is een enorm serieuze concurrent voor Oracle en is MySQL op bijna alle fronten voorbij.
    pi_46517154
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:36 schreef Danny het volgende:
    SAP is traag omdat het SAP is. Kost miljoenen qua installatie/updates/onderhoud/support en het werk echt bagger. En weet je waarom het zo onlogisch in elkaar zit dat veel mensen op cursus moeten? Omdat ook DAT weer miljoenen oplevert.
    Ik ben geen liefhebber van de inzet van MS voor servers, maar om traagheid van SAP te wijten aan een MS SQL server vind ik ook weer onzin.
    SAP hoeft niet traag te zijn. Laatst bij een klant (chemieboer) geweest met > 20.000 gebruikers op een enkele installatie. Ging als een trein! (overigens heeft dat bedrijf ooit 3 dagen compleet stilgelegen ivm het blastervirus... )
    Daarnaast zit SAP niet onlogisch in elkaar en moet je voor Microsoft, Apple, Unix, Linux etc ook op cursus als je bij je klanten een certificaat wil laten zien. Voordeel bij SAP is overigens wel dat zo'n certificaat een beetje zoden aan de dijk zet op salaris gebied.
    MS kan je best inzetten op servers. Exhange server is best mooi spul, Sharepoint is redelijk. Maar zet SVP niet SAP op M$ SQL server.
    pi_46517183
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:45 schreef theiz het volgende:

Maar zet SVP niet SAP op M$ SQL server.
    On-zin.
    pi_46517239
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

On-zin.
    Zo denken ze er hier ook over. Ben ik het dus niet mee eens.
    Ben nu naar een wachtscherm aan het kijken voor het meest standaard scherm in SAP (VA02 - change sales order). Gemiddelde response = 20 seconden.
    Dan kan jij je wellicht voorstellen hoe lang het duurt om een query te draaien!
    pi_46517284
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:53 schreef theiz het volgende:

[..]

Zo denken ze er hier ook over. Ben ik het dus niet mee eens.
    Ben nu naar een wachtscherm aan het kijken voor het meest standaard scherm in SAP (VA02 - change sales order). Gemiddelde response = 20 seconden.
    Dan kan jij je wellicht voorstellen hoe lang het duurt om een query te draaien!
    Ja, nogmaals, dat ligt niet aan het gebruikte product, maar aan de implementatie ervan.
    pi_46517407
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 08:56 schreef Jarno het volgende:

[..]
    Ja, nogmaals, dat ligt niet aan het gebruikte product, maar aan de implementatie ervan.
    Nee, is beiden.
    Overigens is kwaliteit van systeembeheer hier erg hoog. Probleem zit vooral in de grootte van de tabellen en de indexen.
    pi_46517658
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:06 schreef theiz het volgende:

[..]

Nee, is beiden.
    Overigens is kwaliteit van systeembeheer hier erg hoog. Probleem zit vooral in de grootte van de tabellen en de indexen.
    Partitioning is 't keyword dan.
    pi_46517788
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Partitioning is 't keyword dan.
    Nee, archiveren is het keyword.
    Een andere optie is virtualiseren, dan kan je de Database over meerdere servers uitspreiden.
    pi_46517842
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:29 schreef theiz het volgende:

[..]

Nee, archiveren is het keyword.
    Neuh, da's een workaround. Partioneren van tabellen en indexen (horizontaal danwel verticaal) is het oplossen van je probleem.
    quote:
    Een andere optie is virtualiseren, dan kan je de Database over meerdere servers uitspreiden.
    Kun je net zo goed gaan clusteren en load-balancen.
    pi_46518282
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neuh, da's een workaround. Partioneren van tabellen en indexen (horizontaal danwel verticaal) is het oplossen van je probleem.
    [..]

Kun je net zo goed gaan clusteren en load-balancen.
    Goh, dat is nieuw. Archiveren is geen workaround hoor!
    Overigens zijn op het gebied van clusteren, load balancen en indexeren weinig mogelijkheden over. Daar zijn ze hier de afgelopen jaren al mee aan het perfectioneren geweest.
    Probleem overigens met wijzigen van indexen in SAP is dat je van de standaard afwijkt en problemen kan krijgen met patches en upgrades. Bovendien kan je met wijzigen van indexen het ene proces kan versnellen, maar daarbij het andere proces kan vertragen. Bijvoorbeeld met de financiele tabellen kan je met het wijzigen van indexen de snelheid voor je transacties verhogen, maar daarmee de snelheid voor maandsluitingen om zeep helpen aangezien die weer andere info uit dezelfde tabellen ophaalt.
    Overigens is er een hoop verbetering mogelijk tov de standaard indexering van SAP, die slaat af en toe nergens op!

Volgens mij gaan we overigens redelijk off-topic. Dit is een topic om te zeggen dat alle OS-en kut zijn!

Dus weer on topic:
    Windows is kut!
    OSX is bagger!
    Linux zuigt!
    pi_46518338
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:53 schreef theiz het volgende:

[..]

Goh, dat is nieuw. Archiveren is geen workaround hoor!
    Jawel, want de performance blijft hetzelfde alleen merk je er minder van omdat er minder data is.
    quote:
    Bovendien kan je met wijzigen van indexen het ene proces kan versnellen, maar daarbij het andere proces kan vertragen. Bijvoorbeeld met de financiele tabellen kan je met het wijzigen van indexen de snelheid voor je transacties verhogen, maar daarmee de snelheid voor maandsluitingen om zeep helpen aangezien die weer andere info uit dezelfde tabellen ophaalt.
    Dus toch een kut-applicatie, ipv SQL Server de schuld geven.
    pi_46518519
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jawel, want de performance blijft hetzelfde alleen merk je er minder van omdat er minder data is.
    [..]
    Is maar net wat je onder performance verstaat. Voor de medewerkers gaat de snelheid fors omhoog, hence performance.
    quote:
    Dus toch een kut-applicatie, ipv SQL Server de schuld geven.
    -edit-
    Oke, jij je zin:
    SAP is kut
    SQL server rules!
    pi_46518548
    Sizings door je hardwareboer laten doen. .
    pi_46518582
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:06 schreef Jarno het volgende:
    Sizings door je hardwareboer laten doen. .
    Ja, ik weet het. Sorry heb mijn laatste post weggehaald, ben hier maar consultant......

On topic:
    Windows is de beste
    Apple rules
    Linux is super!
      woensdag 21 februari 2007 @ 10:08:33 #289
    65490 whoops
    pi_46518594
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:53 schreef theiz het volgende:
    Dus weer on topic:
    Windows is kut!
    OSX is bagger!
    Linux zuigt!
    Indeed... OS/400 to the rescue....
    pi_46518651
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:07 schreef theiz het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Sorry heb mijn laatste post weggehaald, ben hier maar consultant......

On topic:
    Windows is de beste
    Apple rules
    Linux is super!
    * insert DOS Boot diskette
    pi_46518841
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:11 schreef mschol het volgende:

[..]

* insert DOS Boot diskette
    Diskette? Wat is dat ook al weer?
    pi_46518896
    Zodra het inhoudelijk dreigt te worden gaat het wel snel mis in dit soort topics. Altijd wel jammer. Want zo blijven er blaatschapen roepen dat [product X] zuigt omdat [insert kutreden]. En dan ga je argumenteren, en ben je er biiiiijna uit dat het toch wat genuanceerder ligt en *plof*, weg discussie.
    pi_46519136
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
    *plof*, weg discussie.
    Discussie? Ik bewonder je optimisme.
    pi_46519156
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Discussie? Ik bewonder je optimisme.
    Whehe, ja ach, ik kan er gewoon slecht tegen als zo'n consultantje gaat roepen dat SQL Server kut is omdat SAP er slecht op draait. Dat is gewoon zo simpel gedacht en zo makkelijk scoren...
    pi_46519231
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
    Zodra het inhoudelijk dreigt te worden gaat het wel snel mis in dit soort topics. Altijd wel jammer. Want zo blijven er blaatschapen roepen dat [product X] zuigt omdat [insert kutreden]. En dan ga je argumenteren, en ben je er biiiiijna uit dat het toch wat genuanceerder ligt en *plof*, weg discussie.
    Je kan ook niet met het onderwerp waar we het over hadden heel gedetailleerd discussieren op een forum zoals dit.
    1. SAP wereld is klein, makkelijk te achterhalen welk bedrijf dus lastig.
    2. Oorsprong van het probleem = geschiedenis.

De reden van de problemen hier is dat het landschap is ingericht voor een bedrijf met een paar honderd medewerkers. Vevolgens komt een grote overname en wordt het internationaal samengevoegd, resultaat is daardoor een systeem voor max 1000 gebruikers met een paar duizend gebruikers. Als je vooraf weet dat je zo veel gebruikers gaat krijgen richt je je systemen anders in, had je nu geen problemen gehad.
    Dat ik geen fan ben van SAP op MS SQL server is bijkomstig, daar ben ik het mee eens.
    Overigens werd er eerder in dit topic gesproken van de voordelen van Windows omdat het de marktleider is. Bij SAP is MS zeker geen marktleider, wat daarbij zeker een nadeel is. OSS notes en referenties gaan vooral uit van Unix systemen.
    Overigens is SAP wat dat betreft wel apart: De GUI voor de clients werkt eigenlijk alleen goed onder Windows... Op Linux of Apple desktops werkt SAP niet via de normale GUI maar met een brakke Java applicatie. Verder is de integratie op de Windows clients met MS office ook redelijk OK, dus SAP en Windows gaat best goed. De server waar het allemaal op draait is een ander verhaal.
    pi_46519290
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:38 schreef theiz het volgende:

De reden van de problemen hier is dat het landschap is ingericht voor een bedrijf met een paar honderd medewerkers. Vevolgens komt een grote overname en wordt het internationaal samengevoegd, resultaat is daardoor een systeem voor max 1000 gebruikers met een paar duizend gebruikers. .
    De christus zeg.

Waarom loop je dan eerste te BLATEN dat SQL kut is? .
    pi_46519391
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:41 schreef Jarno het volgende:

[..]
    De christus zeg.
    Waarom loop je dan eerste te BLATEN dat SQL kut is? .
    SQL is niet kut. SQL is best mooi spul.
    Ik zeg, en daar blijf ik bij, dat je SAP beter niet op MS SQL server kan draaien.
    Nu heb ik tot nu toe goede argumenten gegeven waarom ik vind dat dat zo is, ik heb als reactie alleen maar teruggekregen dat ik aan het blaten ben en dat het beheer hier klote is. Vervolgens zou ik niet goed discussieren.
    Nu dus graag een argument waarom ik wel SAP op MS SQL server zou willen draaien.
    pi_46519435
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:46 schreef theiz het volgende:

[..]

SQL is niet kut. SQL is best mooi spul.
    Ik zeg, en daar blijf ik bij, dat je SAP beter niet op MS SQL server kan draaien.
    Nee, niet als je hardware (door overnames) niet toereikend is, nee.
    quote:
    Nu heb ik tot nu toe goede argumenten gegeven waarom ik vind dat dat zo is
    Eh, nee, je bent alleen je eigen punten aan het ontkrachten de hele tijd.
    quote:
    ik heb als reactie alleen maar teruggekregen dat ik aan het blaten ben en dat het beheer hier klote is.
    Wat ook blijkt, als je je hardware niet mee laat groeien en je sizings laat doen door een hardwareleverancier.
    quote:
    Nu dus graag een argument waarom ik wel SAP op MS SQL server zou willen draaien.
    Er is iig geen argument om het níet te doen.
      woensdag 21 februari 2007 @ 11:00:39 #299
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46519688
    Mischien te vroeg en prematuur maar heb alvast de nieuwe topic aangemaakt met een leuke template
      woensdag 21 februari 2007 @ 11:02:08 #300
    84926 WyriHaximus
    pi_46519722
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 11:00 schreef sanni het volgende:
    Mischien te vroeg en prematuur maar heb alvast de nieuwe topic aangemaakt met een leuke template
    Wel wat vroeg ja .
    phluphy for president!
      woensdag 21 februari 2007 @ 11:02:35 #301
    84926 WyriHaximus
    pi_46519733
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 10:08 schreef whoops het volgende:

[..]

Indeed... OS/400 to the rescue....
    DOS ftw

[The OS Wars] Alles vs alles deel 4 en daar maar weer verder