Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, da's de hele lol natuurlijk ook. En het houdt het gezeur van Windows/Linux/Mac fans uit normale topics. Af en toe 's bashen is best aardig en bovendien zie je af en toe ook nog 's wat interessants langs komen.
Zolang het maar een goed OS isquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, en zolang op deze manier het Vista topic, het MacBook topic, en andere algemene Apple of MS topics schoon kunnen blijven is iedereen tevreden, welk OS hij of zij ook gebruikt.
Goed bezigquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef slakkie het volgende:
TT, aangezien ik die van Tijn had gesloten (klikte eerder op deze....) Maar ik vond zijn titel wel leuker. Compromis dus (voor zover mogelijk in deze reeks).
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.quote:
Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dude, blijf jij vooral zeggen dat ik me afsluit voor de rest. Fine, so be it. Maar ik heb meer dan zat keuzes om uit te kiezen. Dat jij bij 1 fabrikant blijft plakken (en ja.. ik weet dat je soms ook zegt.. Ik raadt dan ook Linux/Unix servers aan), ik doe dat niet. Binnen de Unixflavours zitten meer keuzes dan een MS me kan bieden. En ik heb tot nu toe geen enkele toepassing gezien waarvan ik denk: Windows platform. Geen enkele.
Ik gebruik uit principe geen drugs. Dom en bekrompen dus...?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan hier niet bij. Iets uit principe niet gebruiken. Dom en bekrompen, zoals ik al eerder zei. Het is zó onprofessioneel om je bij voorbaat af te sluiten voor bepaalde producten en stromingen binnen de IT. Je zult dan haast bij voorbaat nooit verder komen dan het hobbykamer-linux-nerd-nivo imho.
Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik gebruik uit principe geen drugs. Dom en bekrompen dus...?
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. IE6 is een stuk schadelijker dan drugs hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
Netware.
Ik denk dat ik me in eerdere postings in deze reeks al heb uitgelaten over OSS en waarom ik dat gebruik en niet ga voor CS software. Dat ik dan zeg in een stuk over browsers dat ik IE niet gebruik lijkt me dan ook geen nerdige onliner, maar meer een verlenging op mijn overige posts.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zeg dát dan gewoon ipv zo'n populistische nerdige onliner.
Ik blijf trouwen zéker niet bij één fabrikant plakken. Zo beheer ik ook Oracle en Netware.
DE reden waarom ik een apple gekocht heb en al jaren linux draai naast windows. Pure interesse. Alleen beviel OSX erg érg goed.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je dealer van beroep bent, misschien. Maar kom op. Het getuigt niet echt van interesse in je vakgebied (if so...) of een brede blik als je een fabrikant (en wat voor één!) bij voorbaat uitsluit. En dan alleen omdat het díe fabrikant is en je daar wat tegen hebt. Zou een mooie bak zijn zeg. Als ik bij mijn baas komen met 'zeggeuh, dat salarispakket is wel geinig he, maar oracle gebruik ik uit principe niet dusseh weg d'r mee'. Ik betrap slakkie wel vaker op dat soort oneliners.
op kantoor zet je hem op classic, thuis zet je een leuk theme aan met dreamscene desktopjequote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:40 schreef Tijn het volgende:
Als je op je werk alleen maar met Windows te maken hebt, lijkt me dat helemaal een ideale reden om thuis een Mac neer te zetten. Je wilt je kantoor toch niet thuis hebben?
* dubbelklikt op Command & Conquer The First Decadequote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
Voor degene die het kunnen op hun OS: Game on!
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn mac crashte
ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse meningquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Schorpioen het volgende:
Ik gebruik ook liever helemaal geen IE maar als webdeveloper ontkom je er helaas niet aan. Dat vervloekte kloteprogramma heeft me wel al veel te veel extra tijd gekost. IE is net als die kutfransozen, die denken ook dat ze zich niet hoeven aan te passen aan de wereld maar dat de wereld zich wel aan hen zal aanpassen.
start, run, cmdquote:En op mijn werk gebruik ik ook gewoon windows, helaas mag ik daar geen linux of unix installeren op mijn werkstation.Bij mijn vorige baan mocht dat wel maar dat was dan ook echt een OSS bolwerk, geweldig! Maar ja dan maar onder windows cygwin installeren zodat je iig over de tools kan beschikken. Maar het is behelpen, toch blijft het kut, dat windows. De look en feel en functionaliteit zuigt gewoon geitenballen als je een echt OS gewend bent. Het voelt alsof je als gebruiker nooit serieus genomen wordt en daar kan ik heel slecht tegen. "U heeft hier niets te zoeken daarom verbergen we de bestanden voor u", sodeflikker toch een teringeind op zeg. Ik ben godverdomme administrator!
Aanpassen aan de minderheid hoeft echt niet, laat ze maar eens beginnen met zich aan de richtlijnen houden... Dat is alweer een veel 'centralere' mening...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, laat IE zich aanpassen aan de minderheid. echt een zeer linkse mening
Och, een intensief gebruikte laptop met ene uptime van meer dan een maand die crasht op een microsoft applicatie.... Ik hou het nog even bij mijn applequote:
Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben jij sowieso. Een argument staat je niet aan dus je begint maar weer met schelden. Het teken van onmacht.
Je tikte dan wel G4 om OSX te draaien, maar het is nog steeds prima, ja echt PRIMA! te doen om Xp op een p3 te draaien. Dus je lulde nog steeds slap.
Jij had net nog moeilijk om mij serieus te nemen, dat heb ikjou vanaf het begin niet gedaan, extremist...
Laaste woord.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je bent een serieuze dwaas: eerst zelf niet kunnen lezen maar toch blaten over 'anderen die blind zijn'. Daarna je betoog eindigen met 'achterlijk gedrag' en dan hier roepen dat 'ik begin met schelden'.
Je bent degene die hier slap lult en strooit met willekeurige argumenten die toevallig bij het moment horen.
Je bent zonder twijfel de domste drol die in DIG rondloopt.
Als je had gelezen (toch blind?) dan had ik het over die P3 van mijn moeder, alsmede over Vista. Maar dat je je argumenten staaft door je selectief leesgedrag zegt precies is over je domheid.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laaste woord.
Ik had het dus over het feit dat een P3 prima XP kan draaien, en jij beweert van niet. Klinkklare onzin dus. Gaat namelijk echt prima. Dus jij lult maar wat.
En ik noem het achterlijk gedrag, jij hebt het over aap, dom, drol. Lekker vergelijkbaar he?
Zoek het uit, wel elke dag 5 keer bidden richting Apple he?
Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:14 schreef whoops het volgende:
Voor degene die het kunnen op hun OS: Game on!
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:01 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha cool, dit gaat een lange topic reeks worden. Btw je moet wel een heel erg gaar OS hebben kun je er niet op gamen!
out of the box: Windows Server 2003quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?![]()
Cisco IOS, Novell Netware....quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad want zelfs op een mac kun je gamen, op welk OS kan je eigenlijk niet gamen?![]()
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?quote:
Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
Nee niet echt eingelijkquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, op Windows server kan je ook patiencen, maar is dat echt gamen te noemen?.
spel installeren en gaan met die banaan hoorquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
out of the box: Windows Server 2003.
Ik zou zeggen, maak er 1quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:18 schreef sanni het volgende:
teeeeeeeeeeering is er geen mooie OP?Alles vs Alles is echt so " gooi maar op een hoop "post.
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:52 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Cisco niet maar ken je niet met Novell Netware een IRC verbinding opbouwen en in een IRC channel trivia spelen?
Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:17 schreef mschol het volgende:
[..]
spel installeren en gaan met die banaan hoor
Nu weet iedereen wie ik benquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:
[afbeelding]
lol netjesquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, IRC on NetWare:
[afbeelding]
Hallo Joostquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nu weet iedereen wie ik ben
quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef whoops het volgende:
[..]
Bullshit, je moet eerst nog iets met DirectX doen (enablen enzo...)...
Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:33 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom werkt het hier dan zonder te enabelen?
heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Standaard staat bij Win2k3 "Hardware Acceleration" toch echt op "none", dus wellicht heb je die een keer op Full gezet?
Effectief gezien enable je daarmee je DirectX...
Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:47 schreef mschol het volgende:
[..]
heeft misschien te maken dat ik de nvidia drivers geinstalleerd heb i.p.v. de default MS drivers...
morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zienquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Zou kunnen... Het werkt out-of-the-box in ieder geval niet.
Als je een goeie test wil hebben kijk je direct na de installatie (zonder drivers dus) even met DxDiag en kijk je daar bij de tab Display of de DirectX Features enabled zijn....quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
morgen moet ik op school het tch installeren, dus kijk ik gelijk eff (ben wel benieuwd namelijk, en ik geloof je best, wil het alleen met eigen ogen zien)
Dat bericht is alweer tegengesproken door MS, las ik net... http://arstechnica.com/journals/microsoft.ars/2007/2/13/7037quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Er wordt ook gezegd dat in 2009 de opvolger van vista in de schappen zal liggen. Als ze daar weer de wereldprijs voor vragen zoals voor vista denk ik dat ik vista, net als me, maar even vergeet.
voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hèquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:19 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik blijf wel gewoon een OS gebruiken dat bijna gegarandeerd elke 6 maanden met een nieuwe versie komt en me geen cent kost. Zo lang wachten, zo weinig nieuws, zoveel jatwerk, en dan zoveel geld ervoor vragen, het is bijna misdadig.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
voor jou is het bijna echt een heilige oorlog hè
http://www.nu.nl/news/978(...)euw_lek_in_Word.htmlquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Microsoft pleistert twintig softwarelekken
![]()
Het gaat goedquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/978(...)euw_lek_in_Word.html
![]()
Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:33 schreef slakkie het volgende:
Moet wel lachen om dit topic.
Om maar een voorbeeld te geven waarom Windows zuigt.
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apple is echt zoveel beter qua licenties.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:
[..]
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties...
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
Is wel het geval, het blijft een hardwareboer...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De buit is al binnen zeg maar
Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef whoops het volgende:
[..]
Apple houdt geen razzia's wegens het misbruiken van licenties... Niet bij eindgebruikers in elk geval... (Patenten shit is het een ander verhaal...)
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je er eigenlijk een Mac voor moet hebben om het te misbruiken...
Als we Jobs mogen geloven is dat een aflopende zaak.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:
Alsof Apple lekker vriendelijk is met zijn DRM maffia praktijken...
Ik doe allebei, betaal voor OS X en Windows, en gebruik het liefst Linux...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je iets wil gebruiken, moet je er voor betalen. En anders neem je lekker Linux. Klaar.
Als je Steve Jobs moet geloven is dat afgedwongen vanuit de RIAA, en wat dat betreft geloof ik hem graag...quote:Alsof Apple lekker vriendelijk is met zijn DRM maffia praktijken...
Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeftquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Goed dat het weggaat, slecht dat ze het verzonnen hebben...
Dat is zeker waar. Ook Apple is ook niet altijd netjes naar de klant toe, zeker. Maar dat afdwingen door de RIAA geloof ik wel, en vergeet niet dat Apple's DRM nogal vrij is in vergelijking met die van de Zune of PlaysForSure (die verbazend genoeg ook nog eens niet compatibel zijn).quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Apple is gewoon een bedrijf, ze maken prachtige dingen hoor, echt waar. Maar het gaat ze om 1 ding... geld.
nee, niet het conceptquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:08 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Apple DRM verzonnen heeft
Da's correct.quote:
en toch gaat het weg?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Da's correct.
Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.
Nee Steve Jobs heeft gezegd dat drm geen haalbare kaart is en afgeschaft moet worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
en toch gaat het weg?stoppen ze dan met muziek verkopen?
En dit is juist wat ze af willen schaffen, wel verkopen, zonder restricties... Omdat ze blijkbaar vinden dat deze restricties toch niet werken...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Da's correct.
Maar als ze geen DRM (Fairplay dus) zouden toepassen zouden ze de muziek niet kunnen/mogen verkopen.
Store? What store?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan nog gratis één nummer downloaden in de store
Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of het weg gaat is dan ook maar zeer de vraag. Steve Jobs heeft zijn bekende brief geschreven waarin hij vraagt of het weg kan, maar niet zegt dat het weg gaat. Ik denk ook dat het vooral een reactie is op de stappen van de consumentenorganisaties in Europa.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:
Maar nogmaals het hele concept van DRM heeft niets met Apple te maken.
EMI lijkt dat te overwegen. (bron), maar de andere vier grote labels houden nog strak vast aan het bestaande model.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Het gaat (hopelijk) weg... maar ALLEEN met toestemming van de labels.
moesten implementeren om sowieso die business te kunnen draaienquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Inderdaad. Behalve dat ze het geïmplementeerd hebben en hun business er mee draait.
Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het zuigt keihard.. Apple is echt zoveel beter qua licenties. Of heb je het topic OOK niet gelezen???
nee, en je hebt ook geen recht op supportquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik heb het topic gelezen, daarom moet ik lachen. Licenses die backward compatible zijn.. Ik hoef niet te dokken voor mijn OS, dat is nou net de grap.
Als bedrijf zorg je dat je corporate licenses hebt, als bedrijf zorg je dat je de juiste hardware en het juiste OS koopt. Dan ga je niet Vista kopen omdat de boer het heeft, dan ga je in gesprek met je leverancier en zeg je: Ik wil XP en niks meer en niks minder.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:29 schreef HeatWave het volgende:
nee, en je hebt ook geen recht op support.
"Ja, dat heb IK niet nodig" hoor ik je zeggen.
Ja, dat gaat lekker op voor bedrijven he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |