Leuk voor je baas, maar wat heb ik hieraan?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef klappernoot2000 het volgende:
Mijn baas had hetzelfde probleem met Vista: En de oplossing volgens de man die het systeem installeerde was: Vista er af, XP installeren en wachten tot het moment komt dat Vista daadwerkelijk een volwaardig programma wordt![]()
een tip: ga naar de winkel en vraag je geld terugquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:17 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Leuk voor je baas, maar wat heb ik hieraan?
Dan ga ik dat doenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:21 schreef Palomar het volgende:
Ik ken dat programma verder niet, maar met Azureus werkt dit wel gewoon. Misschien dat je die kunt proberen...
Dat wordt verdomd lang wachten aangezien het hooguit een OS wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef klappernoot2000 het volgende:
wachten tot het moment komt dat Vista daadwerkelijk een volwaardig programma wordt![]()
hooguitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat wordt verdomd lang wachten aangezien het hooguit een OS wordt.
Geef het maar op. Gaat niets worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat wordt verdomd lang wachten aangezien het hooguit een OS wordt.
Omdat?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:22 schreef Slarioux het volgende:
UPnP moet je ook niet willen.
Nou ja, het is niet echt controleerbaar wanneer je applicaties zelf gaat toestaan poorten in je firewal naar believen te openen dan wel te sluiten om maar een dwarsstraat te noemen.quote:
Voor de gemiddelde clickridder? Onmogelijk moeilijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:48 schreef Schorpioen het volgende:
Hoe moeilijk is het ook om handmatig een poort te openen
MSN, torrents, etcquote:, en hoe vaak is dat nodig?
Dat betekent het wel. Elke uPnP compatible applicatie kan configs veranderen. Dat daar weer beperkingen op gemaakt zijn doet niet terzake. uPnP is potentieel unsafe.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:51 schreef dikkedorus het volgende:
Zoiezo betekent uPnP niet dat elk programma opeens poorten kan openzetten. MS Firewall enz.
Sinds wanneer is Windows een programma ?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef klappernoot2000 het volgende:
Mijn baas had hetzelfde probleem met Vista: En de oplossing volgens de man die het systeem installeerde was: Vista er af, XP installeren en wachten tot het moment komt dat Vista daadwerkelijk een volwaardig programma wordt![]()
Alles is potentieel unsafe, ik snap je punt niet echt?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat betekent het wel. Elke uPnP compatible applicatie kan configs veranderen. Dat daar weer beperkingen op gemaakt zijn doet niet terzake. uPnP is potentieel unsafe.
Eh? Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:58 schreef Slarioux het volgende:
Bovendien laat de MS firewall zich ook foppen door de Azureus.exe in je temp map.
eh.... dat is normaal gesproken niet zo. Misschien dat dat nu zo is. Maar het is natuurlijk vreemd dat je software firewall je waarschuwt als een app op eigen houtje een poort wil open zetten in je hardware firewall...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:07 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Alles is potentieel unsafe, ik snap je punt niet echt?
Ik had het gevoel dat -als een app voor het eerst uPnP gebruikt- ik daar keurig een melding van krijg in m'n firewall. Ik heb het nog niet meegemaakt dat het niet zo is.
Ehm, is dat niet een van de hoofdtaken van een firewall? Of ik nou zelf moet gaan telnetten of dat ik alleen op OK moet klkken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
eh.... dat is normaal gesproken niet zo. Misschien dat dat nu zo is. Maar het is natuurlijk vreemd dat je software firewall je waarschuwt als een app op eigen houtje een poort wil open zetten in je hardware firewall...
TWEE firewalls waarbij de ene nodig is om de ander te beschermen. Waar stop je met beschermers beschermen?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:23 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Ehm, is dat niet een van de hoofdtaken van een firewall?
quote:Of ik nou zelf moet gaan telnetten of dat ik alleen op OK moet klkken.
Over dat tweede ben ik het eens, je weet niet goed welke poorten er worden geöpend, het is ook niet een tech die beginnende gebruikers standaard aan moeten hebben staan. (Wat gelukkig niet zo is).
Jij wel..., maar mien op de hoek niet.quote:Daarom zei ik ook "ik houd het in de gaten". En ik laat natuurlijk alleen programma's die ik vertrouw uPnP gebruiken, en zo mogelijk alleen in rustige port-ranges.
Eh? Het "probleem" dat uPnP oplost is dat elke router een andere interface heeft en het open zetten vanquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:
TWEE firewalls waarbij de ene nodig is om de ander te beschermen. Waar stop je met beschermers beschermen?
Ja, heikel punt inderdaad. Maar als uPnP er niet was geweest hadden ze evt gewoon dat ding op bridge-mode gezet ofzo. De helpdesk kan het natuurlijk zo gek maken als ze willen.quote:Iedere thuisgebruiker met een kabel/adsl verbinding met een router die MSN volledig wil gebruiken (lees, chatten, filetransfer, audio en video) heeft van linksys, sweex, sitecom, belkin, d-link of de helpdesk van zijn provider te horen gekregen dat ze uPnP moeten aanzetten.
Dat is waar, geldt helaas voor alle "veiligheidsmaatregelen". Voor mij persoonlijk weegt het op tegen de veel voorkomende port-forwarding heisa die ik tegenkom.quote:Jij wel..., maar mien op de hoek niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |