Precies ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:.
Aanvallen, en weer onzin.
Foto's op CD? Mapje met fotos selecteren en dan "send to-- CDR(W)"
Pittig idd.
Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
je moet geen oude koeien uit de sloot halen, inmiddels in het licensie beleid weer aangepast volgens mijquote:
Ben er zelf ook erg benieuwt naar en dan nog niet eens op het feit dat het op Linux draait maar het hele project zelf is al interesant genoeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef theiz het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk dat de leercurve voor totale nieuwelingen bij alle OS-en hetzelfde is.
Bovendien ben ik benieuwd naar het one laptop per child program: Draait op Linux en gaat dus het eerste OS zijn wat hele bevolkingsgroepen gaan zien!
Idd OSX is vrij gemakkelijk, windows word al wat moeilijker en met linux kun (hoeft bij alle 3 niet voor de duidelijkheid) helemaal diep de stof in duikenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de leercurve op OSX signaficant lager zal zijn dan op Windows of Linux.
Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:.
Aanvallen, en weer onzin.
Foto's op CD? Mapje met fotos selecteren en dan "send to-- CDR(W)"
Pittig idd.
Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb hem godverdomme nou al drie keer zien posten dat -ie diverse Mac's heeft staan thuis, helmjosti!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:
Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
Om deze parallel door te trekken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als dat de enige auto is die je kent zegt het in ieder geval niet noodzakelijk iets over je uitmuntende smaak, wat het punt was wat hier gemaakt werd.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:38 schreef theiz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet: Voor totale nieuwelingen zit de leercurve vooral in het gebruik van muis en het ontdekken van de mogelijkheden.
Aangezien de muis van Apple maar 1 knop heeft is de leercurve alvast minder!
Is gelijk een van de grootste voordelen van OSX: Daar werkt zowel de GUI als de command prompt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat Apple zich een soort trendy popi-jopi jargon heeft aangemeten waardoor elke klapjosti begrijpt wat er bedoelt wordt. Mits je in de grafische UI blijft, that is. Microsoft blijft zich, om de nerds niet tegen het hoofd te stoten (want begrijp me niet verkeerd, op het moment dat MS zoiets probeert worden ze door al die hobbynerds net zo hard afgefakkeld) van dit soort semi-technisch geneuzel bedienen.
Zo weet mijn moeder amper wat een CDR(W) is. Ze weet wel wat een CD'tje branden is.
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef theiz het volgende:
[..]
Ik geef tenminste nog een nuttig en realistisch antwoord. Blijkbaar ben jij een totale Noob die denkt dat je met Windows alles gezien hebt!
Probeer nu eens zelf wat je antwoord. Gaat zo niet werken namelijk.
Ik heb ook 3 windows machines.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.
En idd wat Jarno zegt, LEES NOU GVD EENS!
Ik heb zelf 3 macs!!!!! DRIE!!! DREI< THREE!!!!! TRES!!!!!
APPLES! JA IK HEB 3 APPLES!!
HEAT-WAVE HEEFT 3 APPLES!!!!!!!!
Duidelijk???
Dude...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat jank je nou man? Dat is een standaard functie in XP. Werkt 100%.
En idd wat Jarno zegt, LEES NOU GVD EENS!
Ik heb zelf 3 macs!!!!! DRIE!!! DREI< THREE!!!!! TRES!!!!!
APPLES! JA IK HEB 3 APPLES!!
HEAT-WAVE HEEFT 3 APPLES!!!!!!!!
Duidelijk???
Mooi zoquote:
Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerktquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooi zo.
Gaat erom dat het argument is dat ik er niet mee heb gewrkt, dus ik mag geen antwoord geven.
Nogmaals, ik post niet anti-mac, ik post pro-windows om fabeltjes te ontkrachten.
theiz maakte hem steeds uit voor windows fanboyquote:
Dus?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde mac of linux gebruiker niet voorheen met windows heeft gewerkt
http://gathering.tweakers.net/quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef theiz het volgende:
De kans dat de hulp danwel goed of gratis is, is weer nihil.
dank jequote:Ben het wel met je eens dat dat een puntje is voor Windows: bij de Hell-desk van bijvoorbeeld Planet of Chelloo hoef je niet aan te komen met iets anders als Windows.
out of the box heb ik geen foto's op m'n pc staanquote:Leg me dan eens uit hoe je een backup maakt op CD van je foto's (out of the box)
ah ok, dus ik reageerde op een non-argumentquote:Ik heb nooit beweerd dat het met Windows slecht is.
En dat zou voor mij als eindgebruiker boeiend zijn omdat??quote:Op de computer waar de XBOX360/PS3 spellen op ontwikkeld worden staat dan wel weer een appel...
moet je straks D3D10 eens zienquote:Ok, DirectX is best aardig, moet ik toegeven
Da's omdat je een OS hebt die door dermate weinig mensen wordt gebruikt dat het niet interessant is om virussen voor te ontwikkelen. Als je wat dat betreft virusvrij wil blijven is het zelfs te hopen voor je dat mensen niet massaal overstappenquote:Ik heb nooit virussen, en guess what! Ook geen virusscanner!!!
Dat je mensen Norton aansmeert zegt genoegquote:Je wilt overigens niet weten hoeveel familieleden ik al heb moeten helpen met hun Norton AV. Dat is software voor Windows die zowat nog slechter is als de OS zelf! Lang leve de virusscanner!
Dan moet je bij de virusmakers zijn. Snap ook niet wat een telefoon met een pc te maken heeft. Daarnaast; waarom heb je dat ding gekocht? Er zijn toch meer dan voldoende alternatieven lijkt me...quote:Overigens heb ik een Windows telefoon waar ik zelfs antivirussoftware op moet draaien! Zout toch op met die zooi!!
ik vraag me af hoe relevant dit virusgeneuzel is met betrekking tot deze discussie. Je herhaalt het ZO vaak dat ik bijna zou denken dat het je enige argument is?quote:Was overigens niet vorige week in het nieus dat de Virusscanner van Microsoft (onecare) in een test wel 56% van de virussen kon terugvinden? Geeft je toch wel een veilig gevoel zeker...
ow? mijn nitwit tante kan het nog wel. 'bestanden delen' aanvinken is ook bijzonder moeilijkquote:Guess what! Je kan zo als systeembeheerder aan de gang! Mensen zoals jij zijn schaars!
Dat was mijn antwoord op jouw vraag?quote:Dus?
Geldt alleen voor OEM software en inmiddels heeft MS allang gezegd dat de regels soepeler zijn dan dat. Je haalt dan ook een bericht aan dat morgen 1 jaar oud isquote:http://tweakers.net/nieuws/41256/
wederom was het een antwoord op jouw vraag. Dat het antwoord je niet aanstaat is prima natuurlijk, maar stel de vraag dan nietquote:Wederom: Dus?
quote:Je kijkt nu naar een site die onder Linux draait overigens.
Hetzelfde als jij zo mooi en nieuw vindt aan je mac of linux of auto of fiets of broodrooster.quote:Vertel eens wat er zo mooi en nieuw is dat je er geld voor wilt uitgeven?
Dat mag. Feit is dat nu al meer mensen vista gebruiken dan mac en linux bij elkaarquote:Ik was ook BETA tester maar vond het nogal tegenvallen allemaal.
OK. Geldt dan ook voor jou: Ben niet voor niets aan het Bashen op Windows, komt doordat alle versies van dat kutprogramma niet meer werkt zoals het hoort!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
kan jij wel lezen??
wat post ik GVD vlak boven je, en hiervoor ook al. Ik heb zelf 3 macs, werk met Linux en Apple clients etc...
Ik heb helemaal niets tegen Apple en Linux, ik heb iets tegen blinde fanatici die Windows kut vinden, omdat het Windows is. En dan met zo'n lijst argumenten aankomen die door 2 man gewoon weer afgeserveerd worden..
Apple is prima, Linux is prima, Windows is prima.
Dom bashen niet.
Nogal dom om een OS keuze met de auto keuze te vergelijken, zeker in deze situatie...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als jij in een mercedes wil rijden dan is dat omdat je debiel bent en geen benul hebt van hoe goed andere auto's zijn?
Wat je nu zegt geldt natuurlijk voor alles. Het BOIET niet of het is opgedrongen, van oudsher zo is, de marketing van Microsoft beter is, ze hun monopolie misbruiken of wat dan ook. FEIT is dat Windows dooe nagenoeg iedereen wordt gebruikt en linux en mac nagenoeg door niemand (percentagegewijs).
Oh jee, visionair Danny is aan het woord...quote:De meeste mensen gebruikt Windows. Dat was zo, dat is zo, dat zal altijd zo blijven.
Ik denk het wel. Ik denk alleen dat jij als poweruser gewoon te veel verwindowsed ben. Had ik ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef Jarno het volgende:
Nouja, kijk, op UI vlak wint OS X het gewoon (nog) steeds. Alhoewel, ik heb nu een tijdje een dual boot draaien en moet onder OS X soms nog flink zoeken hoe-en-wat. Kan gewenning zijn, maar zo intuitief is het niet altijd dus.
OSX is dan ook weer aan vernieuwing toequote:Dat, en ik denk dat Apple soms last heeft van het anders-dus-vast-beter sydroom. De UI van Vista (bijvoorbeeld) is aanmerkelijk consistenter gemaakt, je merkt gewoon dat er mensen mee aan de slag zijn gegaan en dat er over nagedacht is. Ik zeg niet dat het al on-par is, maar er zit zeker niet meer zo'n giga gat tussen als beweerd wordt.
Regel 1... het is nooit de schuld van de gebruiker.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:55 schreef HeatWave het volgende:
Waarom heeft het de naam? Omdat 99% van de users niet weten wat ze doen, en dus sinds 95 los klikken en alles negeren qua meldingen.
Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topicsquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:09 schreef HeatWave het volgende:
En daar ging het dus om.
Niet het technisch beter zijn van OSX of Windows, het domme "windows is kut![]()
:R!!!11enizz!!!! gedoe in werkelijk elk WIndows (Vista) topic.
Er kan op FOK! niet meer normaal over Vista gepraat worden zonder dat de apple jehova's moeten komen verkondigen dat OSX zoveel beter is.
En door die gasten is dit topic er gekomen.
Tot zover ben ik het echt helemaal met je eens. Maar om nou te stellen dat zeg 95% van de desktop gebruikers gekozen hebben voor Windows klopt natuurlijk gewoon niet, ze hebben dit er eenmaal op gekregen en weten niet beter... Allemaal prima hoor, het voldoet waarschijnlijk aan hun eisten, maar een keuze is het niet geweest... Dat is toch gewoon zo?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:07 schreef Danny het volgende:
Mensen die Mac willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Linux willen gebruiken moeten dat gewoon doen. kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Mensen die Windows willen gebruiken moeten dat gewoon doen. Kennelijk voldoet het aan hun verwachtingen en eisen.
Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..
Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om.
NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh en dat gebeurt niet in OSX of Linux topics
Precies. Miljoenen/miljardendeals sluiten met Dell, Paradigit en whoever voor het logo "Recommend Windows 95,98, ME, 2K, XP, Vista'. Vrijwel elke leek zal dan denken: Het zal wel zo zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat riep ik in deel 1 al, maar sommigen vinden de discussie gewoon te leuk.
En omdat ik daar stiekem ook wel een beetje bij hoor wil ik wel wederom de kanttekening plaatsen dat een significant deel van de laatste groep geen ervaring heeft met alternatieven, waarbij je dus niet zeker weet of het het beste aan hun wensen en eisen voldoet.
Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de discussie ook leuk meestal., maar er komen me teveel extremisten opaf. Ze gaan gvd zelfs mijn persoonlijke leven erbij halen, hoe fucking zielig ben je dan? Vooral omdat ze (uiteraard) geen flauw idee hebben wie ik ben, wat ik doe etc..
Ik heb nog geen Windows user lopen strooien met lijstjes van dingen die kut zijn in OSX en dan op de brandende hopen gaan dansen met een peniskoker en een rozenkrans om.
Wees niet bang; dat is ie allang weer vergeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zegt extremist #1 Je doet wel telkens alsof je van niks weet en alsof je alleen "Windows" maar "verdedigd" maar jij bent hier de gene die overal op reageert en met hoofdletters gaat typen.
Eh nee dat is geen onzin. IN elk apple topic komt na 3 posts wel een windows josti langs beweren dat apple voor pisnerds en mensen met geld teveel is. Dezefde jaren 90 argumenten als waar jij zo over valt als ze bij windows vergelijkingen worden gebruiktquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NEE, dat is echt onzin swets, en dat weet je zelf ook.
Niet zo gek als 99% van de gebruikers windows heeftquote:de verhouding is 99-1 ofzo, werkelijk elk topic mbt IE of Windows waar evt een probleem is komt er al-tijd iemand met FF of OSX of Linux aan.
Nee daar komen ze blaten dat Apple duur is alleen voor nerds en 'geen programma's'heeft.quote:Er zijn ook topics zat (bijv het OSX sc topic, of de macbook reeks) mbt Apple, en daar komt echt niemand even:
OSX :R!!!!!!! VISTA FTW!!!
.
Doen.... en dat kan je toch echt niet ontkennen.
Nee hoor, ik heb ook vaak genoeg toegegeven dat er dingen bij Apple beter zijn geregeld dan bij Xp, Wireless bijvoorbeeld. Maar dan gaan we dus weer inhoudelijk technisch, en dat bedoel ik niet met fanatisme.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee windows gebruikers noemen alleen iedereen die voorzichtig oppert dat dat specifieke stukjes onder apple beter geregeld isEVANGELIST!!? PISNERD:r
En ja je prive leven erbij halen is zielig. Ongeveer net zo zielig als een moderator die in een discussie met notes gaat zwaaien als argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |