abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 16:57:21 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46242659
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, vooral Hans Labohm.
pi_46242698
Ene Philip Stott heeft een stukje geschreven voor de WSJ, dat is overgenomen door de Volkskrant, waarin hij in feite hetzelfde zegt als die van Slashdot.
pi_46242872
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een wetenschappelijke consensus die ondersteund wordt -uiteraard- door wetenschappelijke feiten en onderbouwingen en theoriën, vergelijk jij met een religie, of heb je het over het "scepsisme" waar men komt met argumenten als "we weten te weinig", "er is nog niet bewezen dat het niet ligt aan een onbekend fenomeen" en "ik geloof het niet, want het is onvoorstelbaar dat de mensheid zoveel invloed heeft"?
Zo groot is die consensus eigenlijk niet vandaar mijn verwijzing naar opinio. Religie heeft dan ook meer te maken met de manier waarop sceptici die meest gangbare theorie verwerpen belachelijk worden gemaakt, dit wordt namelijk niet gedaan op basis van argumenten. voorbeeld geven jullie zelf hier boven al door de term oliedollars te gebruiken.

Heb jij trouwens ooit een goede wetenschappelijke onderbouwing gezien dat CO2 de veroorzaker is van de opwarming? De vice-president van het IPCC namelijk niet.
[..]
quote:
Wat is Opinio?
weekblad voor de richtingenstrijd.
pi_46242905
Dit is tenminste eerlijker, ja! Een beetje posten in een gesloten topic, .
pi_46242988
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:03 schreef Monidique het volgende:
Dit is tenminste eerlijker, ja! Een beetje posten in een gesloten topic, .
Als jij je gewoon stil had gehouden, was mijn post anders keurig de laatste geweest
pi_46243035
Wolfs schuld.
pi_46243208
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zo groot is die consensus eigenlijk niet vandaar mijn verwijzing naar opinio.
Hij is niet groot, want er zijn critici?
quote:
Religie heeft dan ook meer te maken met de manier waarop sceptici die meest gangbare theorie verwerpen belachelijk worden gemaakt, dit wordt namelijk niet gedaan op basis van argumenten. voorbeeld geven jullie zelf hier boven al door de term oliedollars te gebruiken.
ExxonMobil, via Hirsi Ali's conservatieve denktankje, geeft geld aan mensen die zogenaamd sceptische artikelen schrijven waarin het rapport wordt aangevallen. Wat is er mis met de term 'oliedollars'?
quote:
Heb jij trouwens ooit een goede wetenschappelijke onderbouwing gezien dat CO2 de veroorzaker is van de opwarming? De vice-president van het IPCC namelijk niet.
Ja. Het IPCC-rapport, bijvoorbeeld (althans, als je dat als onderbouwing ziet. Ik heb ook nog nooit een onderbouwing gezien van de zwaartekracht, maar dat is simpelweg omdat ik, als leek, er geen jota van zou snappen). Nou ja, zelfs dat stelt niet dat het dé veroorzaker is van dé opwarming. Maar het is gewoon een wetenschappelijk feit, een natuurwet: CO2 is nu eenmaal een broeikasgas, een zeer belangrijk broeikasgas, en als je er daar meer van in de atmosfeer pompt, wordt het warmer. Wel, dat doen we en dus wordt het warmer.
pi_46243313
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij is niet groot, want er zijn critici?
Ja dus
[..]
quote:
ExxonMobil, via Hirsi Ali's conservatieve denktankje, geeft geld aan mensen die zogenaamd sceptische artikelen schrijven waarin het rapport wordt aangevallen. Wat is er mis met de term 'oliedollars'?
Dat zal ongetwijffeld de andere kant op ook zo werken. Maar om steevast critici daarmee af te doen maak je imo je eigen verhaal nogal zwak en dood die manier van discusieren heeft het wel wat weg van een religieuze strijd
[..]
quote:
Ja. Het IPCC-rapport, bijvoorbeeld (althans, als je dat als onderbouwing ziet. Ik heb ook nog nooit een onderbouwing gezien van de zwaartekracht, maar dat is simpelweg omdat ik, als leek, er geen jota van zou snappen). Nou ja, zelfs dat stelt niet dat het dé veroorzaker is van dé opwarming. Maar het is gewoon een wetenschappelijk feit, een natuurwet: CO2 is nu eenmaal een broeikasgas, een zeer belangrijk broeikasgas, en als je er daar meer van in de atmosfeer pompt, wordt het warmer. Wel, dat doen we en dus wordt het warmer.
Daar is dus zelfs binnen het IPCC discussie over.

Raad je aan om opinio te lezen, wel een interessante collumn, naam van schrijver helaas zo niet bij de hand en weet ook niet of het stuk online staat, blad/krant kost overigens nu nog maar 1 euro.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 17:17:38 ]
  maandag 12 februari 2007 @ 17:15:48 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46243347
Zometeen de persconferentie van Balkenende. Dikke kans dat de ministersploeg gepresenteerd wordt.
pi_46243422
Van cholesterol in je bloed krijg je aderverkalking. Of hartaanvallen, wil ik afwezen. In eieren zit veel cholesterol. Veiligheidshalve moet de gewoonte een ei per dag te eten worden ontmoedigd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46243447
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:14 schreef Chewie het volgende:
Ja dus
Dat snap ik niet.
quote:
Dat zal ongetwijffeld de andere kant op ook zo werken. Maar om steevast critici daarmee af te doen maak je
Dat moet je ook niet doen, nee. Het is net zo eenvoudig om met argumenten duidelijk te maken dat "sceptici" fout zitten.
quote:
Daar is dus zelfs binnen het IPCC discussie over
Een aangestelde vice-president heeft iets gezegd -je zult toch ook wel gelezen hebben over hoe het niet echt onafhankelijk is?-. Het rapport van de IPCC, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, concludeert dat de mensheid door CO2 uit te stoten de atmosfeer opwarmt. CO2 houdt tussen de tien en dertig procent van de zonnestraling vast. Stop meer CO2 in de lucht en je zult meer straling vast kunnen houden. Echt, dat is een tamelijk eenvoudig principe.
pi_46243454
quote:
Hey Chewie, had jij niet ook foto's gemaakt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46243473
quote:
Raad je aan om opinio te lezen, wel een interessante collumn, naam van schrijver helaas zo niet bij de hand en weet ook niet of het stuk online staat, blad/krant kost overigens nu nog maar 1 euro.
http://www.opiniomedia.nl/node/87?

Heb ik net gelezen en staat vol met onzin.
pi_46243503
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zometeen de persconferentie van Balkenende. Dikke kans dat de ministersploeg gepresenteerd wordt.
Of dat het hele verhaal niet doorgaat, die grapjas van een Noten wou toch proberen om GL er alsnog bij te krijgen
pi_46243523
.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:22:21 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46243578
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of dat het hele verhaal niet doorgaat, die grapjas van een Noten wou toch proberen om GL er alsnog bij te krijgen
Serieus? Wat bezielt die man om dat te roepen?

Oh, de persconferentie is trouwens voor onbepaalde tijd uitgesteld hoor ik hier net op BNR!
pi_46243610
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat snap ik niet.
Geeft niks
[..]
quote:
Dat moet je ook niet doen, nee. Het is net zo eenvoudig om met argumenten duidelijk te maken dat "sceptici" fout zitten.
Waarom gebeurt dat dan niet en waarom maak jij je er dan ook schuldig aan?
[..]
quote:
Een aangestelde vice-president heeft iets gezegd -je zult toch ook wel gelezen hebben over hoe het niet echt onafhankelijk is?-. Het rapport van de IPCC, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, concludeert dat de mensheid door CO2 uit te stoten de atmosfeer opwarmt. CO2 houdt tussen de tien en dertig procent van de zonnestraling vast. Stop meer CO2 in de lucht en je zult meer straling vast kunnen houden. Echt, dat is een tamelijk eenvoudig principe.
Probeer eers maar eens wat meer openminded in te gaan lezen zonder gelijk sceptici af te doen als onbetrouwbaar en waarom gebruik jij wel rapporten van het IPCC als dat je argumentatie ten goede komt maar verwerp je ze als het je uitkomt?
pi_46243619
Aanslag op een Amerikaanse basis in Japan, lees ik op de website van de Elsevier.
pi_46243646
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Hey Chewie, had jij niet ook foto's gemaakt?
Ja maar 4 zijn echt gelukt en heb nog geen tijd gehad om te fotoshoppen.
pi_46243676
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:23 schreef Chewie het volgende:
Waarom gebeurt dat dan niet en waarom maak jij je er dan ook schuldig aan?
Heb je wel eens gelezen wat ik schrijf? Want in de verschillende topics kun je lezen dat ik wel gewoon met argumenten kom. Ik vind dit een belachelijk verwijt. En sja, ik maak me er schuldig aan? Wat, nu? Het viel me gewoon op, ik zeg niet dat die vent ongelijk heeft omdat hij een boek erover schrijft.
quote:
Probeer eers maar eens wat meer openminded in te gaan lezen zonder gelijk sceptici af te doen als onbetrouwbaar en waarom gebruik jij wel rapporten van het IPCC als dat je argumentatie ten goede komt maar verwerp je ze als het je uitkomt?
Ik verwerp het rapport niet.
pi_46243687
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Serieus? Wat bezielt die man om dat te roepen?
Hij neuzelde vannochtend wat over breder draagvlak op BNR en hoopte dat hij het partijcongres mee zou krijgen
quote:
Oh, de persconferentie is trouwens voor onbepaalde tijd uitgesteld hoor ik hier net op BNR!
Daar heb je het al
pi_46243724
quote:
Vaticaan: ruim 1,11 miljard rooms-katholieken in wereld

ANP/AFP

ROME - Het aantal rooms-katholieken is in 2005 licht gestegen tot ruim 1,11 miljard. Dat betekent dat in dat jaar 17,2 procent van alle mensen op de wereld tot de kerk van Rome behoorde. Dat maakte het Vaticaan maandag bekend bij de presentatie van de Annuario Pontificio 2007, het pauselijk jaarboek.

In 2004 waren er naar schatting iets minder dan 1,1 miljard rooms-katholieken. Het aantal rooms-katholieke Afrikanen is in 2005 met 3,1 procent gestegen, iets meer dan de toename van het totaal aantal inwoners van Afrika. Ook in Azië was de stijging van het aantal rooms-katholieken procentueel iets groter dan de groei van de bevolking.

Binnen de Rooms-Katholieke Kerk waren in 2005 406.411 priesters en religieuzen actief. Dat waren er ruim vijfhonderd meer dan een jaar daarvoor. Zoals de laatste jaren gebruikelijk steeg het aantal priesters en religieuzen in Azië en Afrika, maar nam hun aantal af in Europa en in Noord- en Zuid-Amerika.
http://www.volkskrant.nl/(...)atholieken_in_wereld
pi_46243837
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar 4 zijn echt gelukt en heb nog geen tijd gehad om te fotoshoppen.
Mag ik voor mijzelf een ongesoepte (als ik erop sta)?
pi_46244062
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heb je wel eens gelezen wat ik schrijf? Want in de verschillende topics kun je lezen dat ik wel gewoon met argumenten kom. Ik vind dit een belachelijk verwijt. En sja, ik maak me er schuldig aan? Wat, nu? Het viel me gewoon op, ik zeg niet dat die vent ongelijk heeft omdat hij een boek erover schrijft.
Ik heb in de verschillende topics maar bar weinig argumenten van jou gelezen en de argumenten die je gaf gingen over het algemeen over de persoon dan over zijn of haar bevindingen.

[..]
quote:
Ik verwerp het rapport niet.
Wel de mensen van het IPCC die er een andere kijk op hebben en je verwerpt ze nu niet echt met argumenten en dan durf je mij te verwijten dat ik jou reacties niet lees.

Het gaat mij er eigenlijk niet eens zo zeer om wie gelijk heeft, de aanhanger van de gangbare theorie of de sceptici van die theorie (wat vaak op 1 hoop wordt gegooid door aanhangers met ontkenners van de opwarming). Het punt is dat sceptici wel op een zeer goedkope en haast religieuze manier verketterd worden.

Maar stel nu eens dat de aarde over 2 a 3 decennia afkoelt, immers het is ook nog niet eens zo lang geleden dat de aarde een langere periode kouder werd, wat voor excuus kunnen de burgers nu weer verwachten? Rondom de club van rome is het vrij stil geworden en de fanatieke aanhangers van de nieuwe ijstijd theorie zie je nu in het kamp terug die moord en brand schreeuwen omdat we volgens de nieuwe theorie naar de kloten gaan omdat het opwarmt.
pi_46244130
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Mag ik voor mijzelf een ongesoepte (als ik erop sta)?
Is goed, volgens mij heb ik van jou alleen maar krullen, floripas en H_O staan er wat duidelijker op.
pi_46244185
Ik zou graag een representatieve greep uit mijn klimaatdiscussies willen zien, dat moet het wel duidelijk maken. Ik geloof er namelijk niets van. En nu ga ik eerst eten.
pi_46244251
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is goed, volgens mij heb ik van jou alleen maar krullen, floripas en H_O staan er wat duidelijker op.
Ah, foto's met alleen maar krullen zijn vaak wel aardig.
Heb jij Lemmeb ook nog op de gevoelige plaat vastgelegd?
pi_46244336
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, foto's met alleen maar krullen zijn vaak wel aardig.
Heb jij Lemmeb ook nog op de gevoelige plaat vastgelegd?
Dacht het wel maar weet niet zeker, zit nu helaas nog op mijn werk en kan het dus niet nakijken
pi_46244569
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dacht het wel maar weet niet zeker, zit nu helaas nog op mijn werk en kan het dus niet nakijken

Tsk tsk tsk. Fokken op het werk..
  maandag 12 februari 2007 @ 17:53:19 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46244627
Word jij niet helemaal gestoord van het geregeld niksdoen op je werk sigme? Lijkt me dodelijk saai om elke keer weer op te staan om naar het werk te gaan met weinig te doen.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:54:07 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46244656
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:

Maar stel nu eens dat de aarde over 2 a 3 decennia afkoelt, immers het is ook nog niet eens zo lang geleden dat de aarde een langere periode kouder werd, wat voor excuus kunnen de burgers nu weer verwachten?
Dat het weer winter is geworden?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46244658
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Drents dorpje geschokt na KRO's Puberruil

Door zo'n jongen word ik straks weer voor domme boer uitgemaakt.
Heb die aflevering gezien en het was inderdaad een wat simpele jongen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46244753
quote:
De papen fokken door .
pi_46244916
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Word jij niet helemaal gestoord van het geregeld niksdoen op je werk sigme? Lijkt me dodelijk saai om elke keer weer op te staan om naar het werk te gaan met weinig te doen.
Nee, ik ben eraan gewend geraakt. Járen training .

En om je de waarheid te zeggen: als ik zou willen zou ik wel meer kunnen doen. Ik heb die ambitie niet. En over het geheel genomen doe ik m'n werk niet slecht, vergeleken met collega's. Al besteden de meesten er meer tijd aan.
pi_46245029
quote:

[..]

Omdat er een handjevol schreeuwende wetenschappers (letterlijk!) is die het bekritiseert, is er geen consensus?
  maandag 12 februari 2007 @ 18:10:48 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46245156
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik ben eraan gewend geraakt. Járen training .

En om je de waarheid te zeggen: als ik zou willen zou ik wel meer kunnen doen. Ik heb die ambitie niet. En over het geheel genomen doe ik m'n werk niet slecht, vergeleken met collega's. Al besteden de meesten er meer tijd aan.
Ah, ok. Naja, good for you then.
pi_46245335
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:
Ik heb in de verschillende topics maar bar weinig argumenten van jou gelezen en de argumenten die je gaf gingen over het algemeen over de persoon dan over zijn of haar bevindingen.
Zoals ik al zei, dat mag je best onderbouwen. Ik kan af en toe een opmerking maken over de Elsevier -hé, kijk, en nog een gratis argument erbij ook-, maar ik vind het absurd om te stellen dat ik maar bar weinig argumenten aandraag.
quote:
Wel de mensen van het IPCC die er een andere kijk op hebben en je verwerpt ze nu niet echt met argumenten en dan durf je mij te verwijten dat ik jou reacties niet lees.
Je hebt het nu over die vice-president? Tsja... ik verwerp hem niet, ik zeg dat het allemaal wel leuk en aardig is, wat hij vindt, maar dat de wetenschap toch iets anders zegt. Bovendien valt er niets te verwerpen, er staat alleen dat hij het ergens niet mee eens is. Goed, leuk, dan weten we dat. Wat valt er te verwerpen?
quote:
Het gaat mij er eigenlijk niet eens zo zeer om wie gelijk heeft, de aanhanger van de gangbare theorie of de sceptici van die theorie (wat vaak op 1 hoop wordt gegooid door aanhangers met ontkenners van de opwarming).
Dat is waar.
quote:
Het punt is dat sceptici wel op een zeer goedkope en haast religieuze manier verketterd worden.
Dat zal gebeuren, maar over het algemeen valt dat best mee. Natuurlijk, zodra mensen al beginnen met drogredeneringen als 'we kunnen het weer niet eens voorspellen...', 'de vraag is of CO2 wel een broeikasgas is...' en meer van dat soort gebruikelijke onzin, dan zul je al vrij snel een vermoeide indruk achterlaten. Alsof er weer iemand is die zegt dat het oog zo ongelooflijk complex is en de natuur sowieso, dat er geen sprake kan zijn van evolutie.

Maar ook: wat is er religieus aan die vermeende verkettering? Ik zie niet in wat er religieus aan is.
pi_46245920
quote:

[..]

Denk niet dat je zo'n Opinio daarvoor moet aanhalen . Ik sta open voor vele ideeën en theoriën maar het is vaak zo verschrikkelijk slecht onderbouwd en dan worden b.v. die Richel en Labohm er weer met de haren bijgesleept.
  maandag 12 februari 2007 @ 18:47:12 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46246328
Ah, de verdeling van posten wordt bekend.
pi_46246340
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar.
Mede doordat bepaalde skeptici zelf van twee walletjes eten en van argument tegen opwarming (poolkappen groeien!) naar argument tegen de antropogene theorie (zonnevlekken!) schieten. Constant.
pi_46246373
Hallo.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46246423
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mede doordat bepaalde skeptici zelf van twee walletjes eten en van argument tegen opwarming (poolkappen groeien!) naar argument tegen de antropogene theorie (zonnevlekken!) schieten. Constant.
Of dat we te weinig weten over de natuur, maar dat het toch te wijten is aan die kosmische stralen. Of dat we het klimaat over honderd jaar niet kunnen voorspellen, maar dat er bovendien over zoveel duizend jaar toch wel weer een ijstijd is. Onlogisch, maar soms wordt het wel gebruikt, ja.
pi_46246441
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:48 schreef Apropos het volgende:
Hallo.
Ja, wat nou?!
  maandag 12 februari 2007 @ 18:51:45 #45
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46246512
quote:
Hallo.
Bij deze verklaar ik solidair met je te zijn.
pi_46246584
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of dat we te weinig weten over de natuur, maar dat het toch te wijten is aan die kosmische stralen. Of dat we het klimaat over honderd jaar niet kunnen voorspellen, maar dat er bovendien over zoveel duizend jaar toch wel weer een ijstijd is. Onlogisch, maar soms wordt het wel gebruikt, ja.
Als de aarde niet opwarmt (poolkappen groeien!) kun je niks aan de zonnevlekken of kosmische stralen wijten. Als je weinig over de natuur weet, waarom dan theorieën (zonder kennis natuurlijk) poneren? Klimaatsceptici hebben geen consistent verhaal. Net zoals je tientallen soorten creationisme hebt: allemaal schieten op de theorie, zonder een degelijk alternatief te brengen.
pi_46246693
Allemachtig zeg, die Akkersloot heeft echt een obsessie. Niet zoals tvlxd met Amerika of het klimaat, maar écht echt echt een obsessie. Dat wisten we natuurlijk al, maar toch...
pi_46246770
quote:
Hallo.
Hallo Apropos.

LodewijkNapoleon laat je groeten. En doet dat ook zelf: Pol meet 3 -- live vanuit Belgie

Heb jij je vermaakt, zaterdag?
pi_46246842
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, wat nou?!
O ja, jij hebt het natuurlijk altijd zwaarder .
pi_46246874
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Hallo Apropos.

LodewijkNapoleon laat je groeten. En doet dat ook zelf: Pol meet 3 -- live vanuit Belgie

Heb jij je vermaakt, zaterdag?
Dag Sigme,

Ik zag het, ik zal zo reageren. (Ben jij 34? Ik dacht altijd dat je ouder was.)

Ik heb mij niet werkelijk vermaakt, maar dat was geen verrassing.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:02:37 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46246944
Ik ben 41 en ik heb een Antilliaanse schoonzoon.
pi_46246952
En die schoonzoon ben ik.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:03:07 #53
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46246963
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben 41 en ik heb een Antilliaanse schoonzoon.
Zo kom je inderdaad ook over.
pi_46247956
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dag Sigme,

Ik zag het, ik zal zo reageren. (Ben jij 34? Ik dacht altijd dat je ouder was.)
Reken jij niet? Je kent mijn geboortejaar, en hebt dat ook eens gebruikt voor een klein zoekopdrachtje.
quote:
Ik heb mij niet werkelijk vermaakt, maar dat was geen verrassing.
Dat spijt mij toch. Ik hoop dat je de volgende keer wel van de partij zult zijn.
pi_46248042
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Reken jij niet?
Is het fout?
quote:
Je kent mijn geboortejaar, en hebt dat ook eens gebruikt voor een klein zoekopdrachtje.
Dat herinner ik mij niet meer.
quote:
Dat spijt mij toch. Ik hoop dat je de volgende keer wel van de partij zult zijn.
Insgelijks.
pi_46248196
Ik ben toch heel wat debiliteit van onze crypto-Irving (kan dit, M.?) gewend, maar dit slaat toch wel zo'n beetje alles:
quote:
De Nationaal-Socialisten hadden veel van hun succes te danken aan de verloren 1e WO. De belangrijkste oorzaak van de nederlaag werd gezocht in het verraad dat was gepleegd met de Balfour verklaring. Dus ja, deze move van Rothschild en de zionisten om hun doel te bereiken was in die zin direct mede oorzakelijk voor de opkomst van Hitler.
pi_46248283
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is het fout?
Het klopt helemaal . Het verbaast me dat je het niet eerder, gewoon vanzelf, berekend hebt.
quote:
[..]

Dat herinner ik mij niet meer.

Er is meer in de wereld te doen dan voorheen
quote:
[..]

Insgelijks.
Ik vond het boven verwachting gezellig, en er staan nog een heel aantal mensen op mijn denkbeeldige wenslijstje. Wat mij betreft wordt er nog wel eens een vergadering belegd.
pi_46248370
Ik gooi het maar hier neer omdat ik geen zin heb er een topic over te beginnen.

Waarom het CDA tegen het afschaffen van de hypotheek rente aftrek is.
Ik kom tot twee punten, de volgende:
De boeren hebben veel land in hun bezit, als daarop het bestemmingsplan wordt gewijzigd, naar woningbouw, is er veel geld te verdienen.
De huizen prijzen in de centra van de steden stijgt het hardst, steden dijen uit, het platte land in.
Door de prijzen voor de starters hoog te houden zorgen ze ervoor dat ze langer met het bij ouders moeten blijven wonen, een complotje tegen de individualisering?
Of anders een gezinnetje bij elkaar neuken zit, man lief vast aan een baan, vrouw lief vast aan het aanrecht en de hypotheek wordt mede betaald door de fokpremie, kindertoeslag.
Je zit in elk geval vast aan huis, gezin, echtgenoot(te) en de hypotheek.
Ruimte om persoonlijke vrijheid te ontwikkelen wordt zo ingeperkt. Het wordt moeilijker om met je dronken kop als minima in het centrum van een grote stad tegen het systeem aan te schoppen dan met je dronken kop naar huis toe te gaan om de volgende dag je gesubsidieerde maatschappij kritische kunst ergens in een atelier tentoongesteld te krijgen. Dit omdat de eigenaar van dat zelfde atelier ook de belasting en z'n langlopende hypotheek moet afbetalen. Het moet dan weer commercieel haal baar zijn.

Het al oude verhaal van de dominee en de directeur. De ene houdt ze arm de ander dom.

misschien dat iemand anders hier nog wat op kan aanvullen?
pi_46248373
Een goedenavond verder.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:34:43 #60
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46248390
Toetsje maken voor donderdag.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46248635
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:
Een goedenavond verder.
Ook goedenavond. Ik ben een beetje traag. Hoe oud dacht je dat ik ongeveer zou zijn en waarom dacht je dat ik ouder zou zijn dan 34? Toch mijn archaïsche taalgebruik?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:39:59 #62
Stranger than fiction
pi_46248689
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook goedenavond. Ik ben een beetje traag. Hoe oud dacht je dat ik ongeveer zou zijn en waarom dacht je dat ik ouder zou zijn dan 34? Toch mijn archaïsche taalgebruik?
Nee ik vermoed dat het komt door het meerdere malen wijzen op het feit dat je "veel" ouder bent dan de rest.

pi_46248777
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:34 schreef decock het volgende:
Ik gooi het maar hier neer omdat ik geen zin heb er een topic over te beginnen.

<knip>

Het al oude verhaal van de dominee en de directeur. De ene houdt ze arm de ander dom.

misschien dat iemand anders hier nog wat op kan aanvullen?
Wat een raar betoog. Had je het over de grondpolitiek dan sloeg het misschien ergens op, maar als "verklaring" voor de HRA zie ik er niks in.
pi_46248837
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee ik vermoed dat het komt door het meerdere malen wijzen op het feit dat je "veel" ouder bent dan de rest.
Die koketterie? Ik ben bijna bejaard, jong begonnen he.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:46:25 #65
Stranger than fiction
pi_46248977
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Die koketterie? Ik ben bijna bejaard, jong begonnen he.
Is dat niet vervelend? Je bijna bejaard voelen voor je 35e?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:57:44 #66
Stranger than fiction
pi_46249548
Hier komt mijn stokpaardje weer tevoorschijn:
quote:
Scholen geven nog te weinig les

Rotterdam, 12 febr. Middelbare scholen geven nog altijd te weinig les, ondanks waarschuwingen van het ministerie van Onderwijs. Verbetert dat niet, dan kan dat gevolgen hebben voor hun bekostiging of hun licentie. Dat schrijven minister Van der Hoeven (Onderwijs, CDA) en staatssecretaris Bruins (Onderwijs, VVD) vandaag aan de Tweede Kamer.

Uit een steekproef van de Inspectie van het Onderwijs van eind vorig jaar blijkt dat 14 van de 25 onderzochte scholen in de onderbouw niet de verplichte 1.040 lesuren geven. Wat de bewindslieden vooral zorgen baart, is de geringe vooruitgang die scholen lijken te vertonen.

De steekproef richtte zich ook op het middelbaar beroepsonderwijs. Daar haalden 24 van de 25 opleidingen de norm van 850 uur.

De middelbare scholen, verenigd in de Voortgezet Onderwijs-raad, wijzen op een eigen steekproef die uitwees dat alle onderzochte scholen meer lesuren geven dan vorig jaar. Volgens de VO-raad komt 65 procent van de scholen volgend jaar op 1.040 lesuren. Volgens voorzitter Sjoerd Slagter van de VO-raad zijn grote aanpassingen tijdens het schooljaar „moeilijk door te voeren”. Het verbaast hem dat het ministerie de scholen niet meer tijd gunt. Volgens hem hebben scholen te weinig geld om voldoende uren les te geven.

Van der Hoeven en Bruins sturen binnenkort voor de vierde keer een brief aan de middelbare scholen over handhaving van de onderwijstijd. Dit voorjaar volgt er uitgebreid onderzoek naar de daadwerkelijk gerealiseerde lesuren per school. Halen scholen dan nog de norm niet, dan moeten ze rekening houden met het inhouden, opschorten of terugvorderen van de bekostiging. In het uiterste geval kunnen scholen hun licentie verliezen.

De wettelijke verplichting van 1.040 lesuren bestaat sinds voorjaar 2006. De Tweede Kamer besloot toen, tegen het advies van de minister in, tot dat minimum aantal lesuren. Scholen protesteren al sinds die tijd tegen deze norm.
1040 uur is een norm die eigenlijk lukraak uit de duim is gezogen. 1040 lesgeven betekent dat er gedurende de 41 schoolweken er gemiddelde 25,5 lessen per week gegeven moeten worden. Dit geeft enorme spanningen met eventuele toetsweken, bijscholing, uitwisselingen, vergaderingen, schoolreisjes, les uitval als gevolg van ziekte, en bijvoorbeeld slecht weer.

Op mijn school zitten we gemiddeld rond 1030 uur per jaar. Met als uitschieter naar beneden voor havo3 op 960 en naar boven gymnasium 4 met 1112 uur.

Het is niet verwonderlijk dat er weinig progressie geboekt wordt. Al het andere wordt ook geeist vanuit de ministeries. En aangezien de docent niet alles tegelijk kan, levert dat spanningen op.

Die 1040 is overigens lestijd, zelfstudie niet meegeteld. In totaal zou een leerling meen ik 1750 uur per jaar aan school bezig moeten zijn.
pi_46249923
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:31 schreef Apropos het volgende:
Ik ben toch heel wat debiliteit van onze crypto-Irving (kan dit, M.?) gewend, maar dit slaat toch wel zo'n beetje alles:
[..]
Het kan.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:37:21 #68
Stranger than fiction
pi_46250088

"I love the smell of urine in the morning."
  maandag 12 februari 2007 @ 20:38:53 #69
Stranger than fiction
pi_46250127
George-Butters's muziektip: The Decemberists.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:39:32 #70
Stranger than fiction
pi_46250136
Ik zit nu minimaal al 20 minuten te wachten tot omnipage klaar is met het verwerken van de ingescande pagina's
  maandag 12 februari 2007 @ 20:40:50 #71
Stranger than fiction
pi_46250165
Waar is trouwens de rest van het slowchattuig? Incluis Aaaah en Pjo
pi_46250201
fok is veel te langzaam vandaag om echt te werken en aaah zal wel uitrusten van barcelona.
pi_46250232
Hmm, cognac.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:02:27 #74
Stranger than fiction
pi_46250269
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:49 schreef Autodidact het volgende:
Hmm, cognac.
Vodka is hipper.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:02:45 #75
Stranger than fiction
pi_46250272
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:43 schreef du_ke het volgende:
fok is veel te langzaam vandaag om echt te werken en aaah zal wel uitrusten van barcelona.
Omnipage, dat is pas echt traag.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:08:01 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250404
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef du_ke het volgende:
Ik sta open voor vele ideeën en theoriën maar
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46250455
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja dat jij in je eenzame autistische hoekje blijft hangen kan ik ook niet zoveel aan doen .
  maandag 12 februari 2007 @ 21:15:09 #78
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250508
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:53 schreef Autodidact het volgende:
Klimaatsceptici hebben geen consistent verhaal.
Nee het zijn verschillende mensen met verschillende verhalen. Net als de broeikasgelovigen.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:19:53 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250537
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:10 schreef du_ke het volgende:
Tja dat jij in je eenzame autistische hoekje blijft hangen kan ik ook niet zoveel aan doen .
Nou, de ware autist, dat ben jij, Mr Open Minded.
pi_46250572
"Voor wie beschaafde discussie prefereert boven het kraakpandfascisme."

.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:29:17 #81
Stranger than fiction
pi_46250583
Autisten zijn koel.
pi_46250600
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee het zijn verschillende mensen met verschillende verhalen. Net als de broeikasgelovigen.
Meestal, en dat zijn de mensen die er niks over weten of willen weten, komen dezelfde tegenstrijdige argumenten tevoorschijn op verschillende momenten. Eerst beweert men dat de aarde niet opwarmt, en als dat ontkracht wordt komen de zonnevlekken, kosmische straling en zelfs koeienscheten naar voren. Zolang men maar kan blijven uitstoten zodat het geloof in vrije markt geen schrammetjes oploopt. Begrijp me goed, vrije markt is geweldig en het is volgens mij de beste manier voor een samenleving om vooruit te komen, maar wetenschappelijke bevindingen kun je niet negeren. Er zijn overigens ook libertariërs die wel iets begrijpen van wetenschap en de verhoudingen in het debat, die erkennen dat menselijk handelen het klimaat verandert.

En wie weet kan de vrije markt zelfs klimaatverandering stoppen en houden instituten als AEI er een verwrongen beeld van kapitalisme aan over. Ook de bewustwording van het feit dat het klimaat verandert is te danken aan investeringen in de vrije markt, zoals de vrije markt die wetenschap heet of de private organisaties die het bekend maken (Greenpeace....). Volgens mij zijn de economische gevolgen van forse klimaatverandering niet zo winstgevend .

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 12-02-2007 21:46:44 ]
pi_46250701
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een raar betoog. Had je het over de grondpolitiek dan sloeg het misschien ergens op, maar als "verklaring" voor de HRA zie ik er niks in.
Ik moest eerst even denken wat HRA was, hypotheek rente aftrek.
Door de rente van de hypotheken aftrekbaar te houden, doet dit de prijzen van de woningen stijgen. Mensen kunnen een hogere hypotheek afsluiten en daar door dus meer geld besteden aan een woning. De schaarste van de woning markt doet tevens de prijzen stijgen. Dit heeft ondermeer te maken met het feit dat we in nederland een hekel lijken te hebben aan hoogbouw in de binnensteden. Dit betekend in elk geval dat de gemeentes gedwongen gaan worden om buiten hun gemeente gebieden te gaan bouwen, zie Leidserijn dat zo'n beetje tegen het door provincie utrecht geannexeerde woerden aan het groeien is. Landbouwgrond verandert in bouw grond voor woningbouw. Dat levert geld op.

Maar de stijging van de woning prijzen maakt het voor starters moeilijker een woning te bemachtigen, het committent tot die woning wordt hoger. Als je eenmaal een woning hebt ben je daar, als je niet voldoende financiële armslag hebt, voor langer aan gebonden.

Dit bij elkaar maakt het voor een stelletje makkelijker om een woning te verkrijgen, in vergelijking voor iemand alleen. Maar het maakt het tevens moeilijker om uit elkaar te gaan. Er moeten dan twee woningen voor één in de plaats komen.

Ik volg nu even de bruggetjes grond, bouw grond voor woningen, woningen, schaarste, prijs, opdrijven van die prijs, een betaalbare regeling, het maken van een committent aan je hut, een top hypotheek

Nu ga ik even kort door de bocht,
wordt de huwelijksakte op deze manier vervangen door de hypotheekakte?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 07:08:12 #84
Stranger than fiction
pi_46252332
goedemorgen..
pi_46252448
Goeiemorgen!

Rock, ik voel me helemaal niet bejaard, malle jongen .
pi_46252474
quote:
Op maandag 12 februari 2007 22:06 schreef decock het volgende:

Nu ga ik even kort door de bocht,
wordt de huwelijksakte op deze manier vervangen door de hypotheekakte?
Nee. Overal ter wereld en in alle tijden is een beetje stevig huis dat groot genoeg is voor een gezin van een prijs die het gezin samensmeedt. Dat valt logischerwijs samen: een stel zal er altijd ongeveer die prijs voor over hebben. De relatieve prijs ligt altijd zó hoog dat uit elkaar gaan een zwaar offer is. Maar vergeleken met enige decennia terug kan men zich momenteel scheiding stukken beter veroorloven dan vroeger. Relatief gezien is het huizenbezit daarin een minder belemmerende factor geworden.
pi_46252493
http://www.shiftlife.nl/?women

Hier 4 vrouwen die heel trots vertellen over hun SUV. Geen woord over het milieu. Wat een manwijven!
pi_46253586
Best leuke opties als MOD..

pi_46253657
En weer een vak binnen
Allah Al Watan Al Malik
pi_46253939
„Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article58597711.ece

Beetje vreemde stelling van Geertje, je kunt mensen niet uit hun historische context halen, maar ik heb niet de indruk dat hij dit stelt omdat hij zelf een studie van Mohammed heeft gemaakt. Jammer dat we geen Sam Harris hebben.
pi_46253966
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:19 schreef Autodidact het volgende:
„Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”

Beetje vreemde stelling van Geertje, je kunt mensen niet uit hun historische context halen, maar ik heb niet de indruk dat hij dit stelt omdat hij zelf een studie van Mohammed heeft gemaakt. Jammer dat we geen Sam Harris hebben.
Zo zou je van elk historisch figuur wel een vreemde analyse kunnen maken. Zo zouden de romeinen in een gesticht zijn beland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46254107
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo zou je van elk historisch figuur wel een vreemde analyse kunnen maken. Zo zouden de romeinen in een gesticht zijn beland.
Ja, Romeinen horen in de Romeinse tijd, Mohammed hoort in de zevende eeuw. Niet hier en nu. Stel je voor dat er nu een stel mensen zouden leven die Romeinse keizers ritueel citeerden: slavernij, dictatuur, oorlogsfetisjisme, decadentie... en een blonde LImburger die structureel Romeinse keizers veracht .
pi_46254317
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:19 schreef Autodidact het volgende:

Je kunt veel over Wilders zeggen, maar niet dat hij als een islam-noob over de islam loopt te blaten. Hij heeft zelf veel rondgereist in het Midden Oosten.
quote:
Een goed punt. De islam is helaas nog steeds een middeleeuws geloof en ik pleit al jaren bij ons in de moskee voor vernieuwing.
Mohammed, Amsterdam
pi_46254326
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kunt veel over Wilders zeggen, maar niet dat hij als een islam-noob over de islam loopt te blaten. Hij heeft zelf veel rondgereist in het Midden Oosten.
En dat maakt hem Islam- of Mohammedkenner?
pi_46254332
Sukkel, waarom haal je het nou weg?
pi_46254518
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef pberends het volgende:
Vooral in Israel dacht ik, ik zal eens even zoeken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 11:11:22 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46254592
Googlen bedoel je?

Jordanie was ook een van de landen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46254605
quote:

[..]

[..]
Als je veel reist in het midden-oosten word je islam-specialist. (dat is de conclusie die ik trek uit je zin).

Oftewel ik ben een Europa-specialist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46254736
He Aaah, hoe was de Spaanse heide?
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 11:23:41 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46254758
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
He Aaah, hoe was de Spaanse heide?
Ganz toll! Iedereen weer happy, al zullen velen niet meer weten welke afspraken gemaakt zijn na al dat gezuip en gesmijt met tapas (en met name met geld).
pi_46254835
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ganz toll! Iedereen weer happy, al zullen velen niet meer weten welke afspraken gemaakt zijn na al dat gezuip en gesmijt met tapas (en met name met geld).
Er gaat niets boven het bedrijfsleven . Daar is men efficient en zakelijk, en als men dat niet is straft het zich vanzelf af .
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 11:45:39 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46255021
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Er gaat niets boven het bedrijfsleven . Daar is men efficient en zakelijk, en als men dat niet is straft het zich vanzelf af .
Daar zeg je een waar ding.
Ik erger me mateloos aan die demonstrerende ambtenaren vandaag. Geloof me, die lui hebben het gewoon fijn. Menig opdracht in ministeries of directoraten gedaan en allemaal naief en lui klagend volk.
pi_46255078
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik erger me mateloos aan die demonstrerende ambtenaren vandaag. Geloof me, die lui hebben het gewoon fijn. Menig opdracht in ministeries of directoraten gedaan en allemaal naief en lui klagend volk.
Aan ambtenarij heb ik me nooit schuldig gemaakt, maar ik werk al jaren bij grote multinationals. Op de efficientie daarvan heb ik wel enig zicht. Zelfs 40% raamambtenaren kunnen het zo bont niet maken..
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 11:53:05 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46255123
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Aan ambtenarij heb ik me nooit schuldig gemaakt, maar ik werk al jaren bij grote multinationals. Op de efficientie daarvan heb ik wel enig zicht. Zelfs 40% raamambtenaren kunnen het zo bont niet maken..
Bedoel je nu de multinational? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, al doen ze het dan van hun eigen geld.
Het is werkelijk ongehoord wat ambtenaren allemaal aan state of the art spullen naar binnen slepen alsof het niks kost om het vervolgens na een tijdje weer weg te laten roesten.
pi_46255224
De efficientie bij multinationals is onvoorstelbaar, gelukkig doen ze het op kosten van de klant .

Het is werkelijk ongehoord wat managers allemaal aan state of the art automatisering vragen zonder enig waarborg van bedoelde werking.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 12:03:00 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46255289
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:59 schreef sigme het volgende:
De efficientie bij multinationals is onvoorstelbaar, gelukkig doen ze het op kosten van de klant .

Het is werkelijk ongehoord wat managers allemaal aan state of the art automatisering vragen zonder enig waarborg van bedoelde werking.
Vragen is wat anders dan krijgen, maar ik snap je punt. Ben er bij ambtenaren toch altijd geirriteerder over omdat ze geen flauw benul van geld hebben en waar het vandaan komt.

Voorstel aan die sukkelige stakende ambtenaren:
Verlaag de belastingen, krijg je meer loon! Doen he!!?

zo, en dan is er ook minder geld voor hun speelgoed
pi_46255441
Ik snap jouw punt ook wel, en het is niet onterecht. Maar de claim dat het bedrijfsleven efficienter zou zijn vind ik meestal tamelijk lachwekkend .
pi_46255929
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, de ware autist, dat ben jij, Mr Open Minded.
Het probleem is dat jij een zeer beperkte blik hebt en verstopt zit in een bijna uiterste hoek van het spectrum. Daarom is voor jou alles wat een beetje afwijkt van je mening heel raar en snapt iemand anders, die het niet voor het overgrote deel met je eens is, er helemaal niets van. Opzich is dat niet erg een paar extreme jokers zijn best grappig.

Bijvoorbeeld met de klimaatdiscussie de meeste zogneaamde critici hebben een matig of slecht onderbouwd verhaal maar dat wordt voor zoete koek geslikt door mensen die zich in de kop gehaald hebben dat het versterkte broeikaseffect of niet bestaat of geen probleem is. Zelfs nog meer dan aan de andere kant Al Gore met z'n film. Tja dat soort zaken wil ik best voor kennisgeving aannemen maar niet veel meer dan dat. Echter serieus commentaar zoals ik laatst las van Richard Tol lijkt me veel nuttiger en van groot belang om in de afwegingen mee te nemen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:01:34 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46256072
http://www.nieuwnieuws.nl(...)dunste_telefoon.html

Leuk om er nog een glimp te hebben opgevangen, maar meer ook niet.

Ik snap sowieso niet waarom je de dunste mobiele telefoon zou willen hebben, dat ding ligt zeer ongemakkelijk in de hand.
pi_46256190
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)dunste_telefoon.html

Leuk om er nog een glimp te hebben opgevangen, maar meer ook niet.

Ik snap sowieso niet waarom je de dunste mobiele telefoon zou willen hebben, dat ding ligt zeer ongemakkelijk in de hand.
En waarschijnlijk gewoon langer dan de rest; platgestampt...
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:14:32 #113
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46256216
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En waarschijnlijk gewoon langer dan de rest; platgestampt...
Inderdaad, dus het stopt nog niet lekker weg.
pi_46256277
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je past je anders goed aan.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:21:25 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46256300
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je past je anders goed aan.
Ik zorg ervoor dat ik een deel van mijn belastinggeld terugzie.
pi_46256662
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zorg ervoor dat ik een deel van mijn belastinggeld terugzie.
Door te lummelen op je werk krijg je straks geen opdrachten meer en ga je vanzelf failliet, waarna je aangewezen bent op een uitkering, die betaalt wordt uit je eigen belastinggeld, zoiets?
Strak. .
I´m back.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:45:31 #117
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46256704
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Door te lummelen op je werk krijg je straks geen opdrachten meer en ga je vanzelf failliet, waarna je aangewezen bent op een uitkering, die betaalt wordt uit je eigen belastinggeld, zoiets?
Strak. .
Ik vermoed dat Aah wat hoger in de hierarchie staat dan jij.
pi_46256750
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat-ie niet hoeft te werken, bedeol je? .
I´m back.
pi_46256752
quote:

[..]

[..]
Drie weken in Syrië en af en toe in Israël, toch?
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:49:10 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46256803
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja ach, wat zal ik van een nachtwaker, sociale werkplekwerker reageerbuisjesverwisselaar zeggen?
Meneer snapt niet dat ik aan een top sta, van waaruit ik het voetvolk aanstamp.
pi_46256835
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja ach, wat zal ik van een nachtwaker, sociale werkplekwerker reageerbuisjesverwisselaar zeggen?
Meneer snapt niet dat ik aan een top sta, van waaruit ik het voetvolk aanstamp.
Je werkt met flapdrollen toch. .
I´m back.
pi_46256850
Werkt tussen aanhalinstekens uiteraard. .
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:51:51 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46256876
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je werkt met flapdrollen toch. .
Ik zou het niet weten, ben niet zoveel op kantoor, ben druk met feesten in warmere oorden.

Hoezo, wou je als flapdrol zijnde solliciteren?
pi_46256919
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ben niet zoveel op kantoor, ben druk met feesten in warmere oorden.
Ach, werkelijk joh, ook niet leuk voor de vrouw.
Maar eh nee, wacht eens, je hebt geen vrouw hè. .
Leuk voor de hoertjes dan. .
I´m back.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:54:12 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46256948
Wat een liefde heerst hier toch
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:54:17 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46256952
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 12:51 schreef du_ke het volgende:
Het probleem is dat jij een zeer beperkte blik hebt en verstopt zit in een bijna uiterste hoek van het spectrum. Daarom is voor jou alles wat een beetje afwijkt van je mening heel raar en snapt iemand anders, die het niet voor het overgrote deel met je eens is, er helemaal niets van. Opzich is dat niet erg een paar extreme jokers zijn best grappig.

Bijvoorbeeld met de klimaatdiscussie de meeste zogneaamde critici hebben een matig of slecht onderbouwd verhaal maar dat wordt voor zoete koek geslikt door mensen die zich in de kop gehaald hebben dat het versterkte broeikaseffect of niet bestaat of geen probleem is. Zelfs nog meer dan aan de andere kant Al Gore met z'n film. Tja dat soort zaken wil ik best voor kennisgeving aannemen maar niet veel meer dan dat. Echter serieus commentaar zoals ik laatst las van Richard Tol lijkt me veel nuttiger en van groot belang om in de afwegingen mee te nemen.
Ik denk dat jouw probleem is dat je het land nooit echt uitgeweest bent en dus niet inziet hoe extreem wereldvreemd jij wel niet bent. Die kritiek van jou op klimaatsceptici maakt op mij geen indruk. Als je de verhalen van verschillende mensen gaat mengen, en dat doe je, dan krijg je uiteraard een onsamenhangend geheel. Over onderbouwen zou jij ook niks moeten zeggen want dat doe jij ook niet. Jij zegt alleen maar dat het broeikaseffect bestaat en dat Richel cs. niet weten waar ze het over hebben. Ik vermoed echter dat ze er meer van weten dan jij, ze schrijven er regelmatig over en onderbouwen nog wel eens iets.

Deze hele discussie toont eik alleen maar aan dat de broeikashysterie een aanval op het kapitalisme is, de nieuwste poging om de linkse leegte te vullen. Dat zie je ook aan alle rapporten: het is geen wetenschap, maar politiek. Door een aantal "wetenschappers" die hun brood verdienen door de hype in een commissie samen te gooien en te hopen op consensus bedrijf je politiek, geen wetenschap. En dan is elke paar maanden roepen dat het antropogene broeikaseffect heus wel, echt, serieus, meer dan waarschijnlijk bestaat, niet overtuigend.
pi_46256956
=> Index / Politiek / Onzinnige Vetes
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:56:22 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257014
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, ik lees wie het zegt. Zegt toch meer over jou, nietwaar?
Stali maakt zich ondertussen meer druk over een senseo dan over een man.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:56:22 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257015
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ben jij laag gezonken zeg.
pi_46257057
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij kan veel lager toch. Kom toe dan je kan het. Kom dan.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 13:57:43 #131
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257058
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:54 schreef Monidique het volgende:
=> Index / Politiek / Onzinnige Vetes
In de nieuwe opzet die nu bij Yvonne ter review ligt zal de SC een flamehoek zijn.
pi_46257127
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt dit nog onder zuigen of toch onder smeken om gezogen te worden?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:00:18 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257135
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:57 schreef Ryan3 het volgende:
Neuh, jij bent de moeite niet waard. Flame-oorlogjes met West-Brabantse minimumloon Josti's zijn so 2005.
pi_46257138
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In de nieuwe opzet die nu bij Yvonne ter review ligt zal de SC een flamehoek zijn.
Dat gebeurt toch niet.
pi_46257146
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Tja, ik lees wie het zegt. Zegt toch meer over jou, nietwaar?
Je gaat me nu vertellen dat je niet naar de hoertjes gaat?
quote:
Stali maakt zich ondertussen meer druk over een senseo dan over een man.
Dat zijn ook lastige dingen, Aah.
I´m back.
pi_46257165
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Neuh, jij bent de moeite niet waard. Flame-oorlogjes met West-Brabantse minimumloon Josti's zijn so 2005.
Kom dan je kan het.
Kom dan. Zeg het nu maar.
I´m back.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:01:47 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46257183
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat zou Freud eigenlijk vinden van de vete tussen Ryan3 en PJO c.s.?
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:03:21 #138
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257228
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach, laat die knar toch lekker. Het is het enige dat die nog heeft. Vrouwtje weg, kindje dus ook. Vooral dat laatste zal die wel treurig vinden.....
pi_46257236
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Anale fixatie, wat anders? Freud was tamelijk gefixeerd daarop.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:04:12 #140
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257258
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch niet.
Yvonne heeft het me beloofd.
pi_46257259
Ik vind het best als SC in de flamehoek komt, als de flamers er dan ook blijven en dan kunnen de ietwat redelijkere personen gewoon naar de SC++ gaan.
pi_46257263
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zie ineens hoe een vadsige, kale PJ de even vadsige, kale Aahtje in Barcelona oraal bevredigt. Ban, sigme.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:04:43 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257278
quote:

[..]

Freud is dood.
pi_46257294
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ach, laat die knar toch lekker. Het is het enige dat die nog heeft. Vrouwtje weg, kindje dus ook. Vooral dat laatste zal die wel treurig vinden.....
Ja, je bent er bijna.
I´m back.
pi_46257297
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw probleem is dat je het land nooit echt uitgeweest bent en dus niet inziet hoe extreem wereldvreemd jij wel niet bent. Die kritiek van jou op klimaatsceptici maakt op mij geen indruk. Als je de verhalen van verschillende mensen gaat mengen, en dat doe je, dan krijg je uiteraard een onsamenhangend geheel. Over onderbouwen zou jij ook niks moeten zeggen want dat doe jij ook niet. Jij zegt alleen maar dat het broeikaseffect bestaat en dat Richel cs. niet weten waar ze het over hebben. Ik vermoed echter dat ze er meer van weten dan jij, ze schrijven er regelmatig over en onderbouwen nog wel eens iets.
Mijn god PJO die begint over onderbouwen, wel schattig. Maar goed ik ben geen expert op het gebied van het versterkte broeikaseffect maar dat zijn types als Labohm en Richel ook zeker niet. En als het (het versterke broeikaseffect) allemaal al onzin zou zijn waarom wordt daar dan nooit in de vooraanstaande wetenschappelijke bladen gepubliceerd? Juist omdat hun onderbouwing geen stand houdt. Maar goed die jongens vertellen een verhaal dat jou fijn en veilig in de oren klinkt en daarom als zoete koek geslikt wordt.
quote:
Deze hele discussie toont eik alleen maar aan dat de broeikashysterie een aanval op het kapitalisme is, de nieuwste poging om de linkse leegte te vullen. Dat zie je ook aan alle rapporten: het is geen wetenschap, maar politiek. Door een aantal "wetenschappers" die hun brood verdienen door de hype in een commissie samen te gooien en te hopen op consensus bedrijf je politiek, geen wetenschap. En dan is elke paar maanden roepen dat het antropogene broeikaseffect heus wel, echt, serieus, meer dan waarschijnlijk bestaat, niet overtuigend.
Kijk daar gooi je je paranoia weer in de strijd. Het is een groot links complot net als de 5e colonne aan moslims die door links is binnengehaald. Dat mag hoor geen probleem . Maar het toont eens te meer aan dat jij opgesloten zit in je eigen kleine coconnetje. De grote boze buitenwereld is een enge bedreiging en alle vreemde elementen moeten we daarom buitensluiten. Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat jij het erg lastig hebt met je leven. Maar goed ik wens je er wel veel sterkte mee hoor.
pi_46257304
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie ineens hoe een vadsige, kale PJ de even vadsige, kale Aahtje in Barcelona oraal bevredigt. Ban, sigme.
Ban? Is dat een Freudiaanse verschrijving van bah?
pi_46257325
Ban, dat is een Aziatische naam... zie je?
pi_46257345
quote:

[..]

Er is he-le-maal geen vete tussen Ryan3 en PJ c.s. hoor. Hoe kom je daar bij?
I´m back.
pi_46257347
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ben je er al bijna weer aan toe om mensen uit te maken voor pedofiel?
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:07:12 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257361
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Hij wil een ban van je, sigme. Jij, een sterke vrouw, die hem vernedert en onderricht. Stali had daar geen zin meer in. Jij wel?
pi_46257365
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je bent er bijna.
pi_46257368
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ban is een mentale reflex op Fok!, dacht ik. .
I´m back.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:07:34 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257371
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
Geen wonder dat Stali kiest voor d'r Senseo.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:07:47 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257372
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Monidique het volgende:
Ban, dat is een Aziatische naam... zie je?
Annan, ban. Ja, we snappen het.
pi_46257378
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:07 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind de verhoudingen nogal bedreigend.
pi_46257386
quote:

[..]

[afbeelding]
Hee, hij zit op z'n werk hè. En werkt daar hard. Als iemand aan de top zijnde.
I´m back.
pi_46257389
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ban is een mentale reflex op Fok!, dacht ik. .
Misschien is het een mentale reflex dat te denken, bij sommigen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:08:33 #158
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257392
quote:

[..]

[afbeelding]

You're my kinda girl!!
pi_46257423
Zijn jullie al bijna klaar?
pi_46257474
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

You're my kinda girl!!
Wat zit je nu dom te lachen joh.
I´m back.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:12:18 #161
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257504
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Mijn god PJO die begint over onderbouwen, wel schattig. Maar goed ik ben geen expert op het gebied van het versterkte broeikaseffect maar dat zijn types als Labohm en Richel ook zeker niet. En als het (het versterke broeikaseffect) allemaal al onzin zou zijn waarom wordt daar dan nooit in de vooraanstaande wetenschappelijke bladen gepubliceerd? Juist omdat hun onderbouwing geen stand houdt. Maar goed die jongens vertellen een verhaal dat jou fijn en veilig in de oren klinkt en daarom als zoete koek geslikt wordt.
Die bladen publiceren alleen wat politiek-correct is. De hele rel om Lomborg heeft dat wel bewezen. Het is ideologie, geen wetenschap.
quote:
Kijk daar gooi je je paranoia weer in de strijd. Het is een groot links complot net als de 5e colonne aan moslims die door links is binnengehaald. Dat mag hoor geen probleem . Maar het toont eens te meer aan dat jij opgesloten zit in je eigen kleine coconnetje. De grote boze buitenwereld is een enge bedreiging en alle vreemde elementen moeten we daarom buitensluiten. Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat jij het erg lastig hebt met je leven. Maar goed ik wens je er wel veel sterkte mee hoor.
Erg leuk dat je reageert met een bash maar je gaat niet in op de punten. Hoe werkt het IPCC? is dat wetenschap, of politiek? Bepaal je een zeewatersteiging door daar over te onderhandelen, of door modelbouw? Het IPCC onderhandelt. Dat is geen zuivere wetenschap.

Ga vooral zo door, je bent goed op weg om de nieuwe SCH te worden.
pi_46257507
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:09 schreef sigme het volgende:
Zijn jullie al bijna klaar?
[afbeelding]
Ik wel, moet pasphoto's laten maken voor paspoort. Ben weg nu.
I´m back.
pi_46257544
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Geen wonder dat Stali kiest voor d'r Senseo.
Adrem hoor PJ. .
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:14:41 #164
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257576
Zo. Rust.

Pedophielen moeten op de photo. Mensen op de foto.
pi_46257590

pi_46257646
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zo. Rust.

Pedophielen moeten op de photo. Mensen op de foto.
Zie je wel dat je het kan Aahtje.
Als iemand je niet zint, ga jij die uitschelden voor pedofiel.
(De drogreden van je die hierna komt lees ik wel later).
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:19:14 #167
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257703
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie je wel dat je het kan Aahtje.
Als iemand je niet zint, ga jij die uitschelden voor pedofiel.
(De drogreden van je die hierna komt lees ik wel later).
Het is geen schelden, het is een feit, zoals jij IRL ook wel weet. Zoiets ga ik dus niet hier neerplempen, maar je weet goed waar het over gaat.

niet voor niets is Stali bij je weg...
pi_46257707
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of wellicht is klimaatskepsis een aanval op het kapitalisme, men schijnt de onderzoeksresultaten die in de vrije markt tot stand zijn gekomen niet te accepteren en zoekt allerlei manieren om de markt te belemmeren. Vergeet niet dat het de grote overheid (ja, de Amerikaanse) is die het meest klimaatskeptisch is van de hele gemeenschap .

Nee, PJO, politieke overwegingen geven de doorslag bij skeptici, omdat men bang is dat vrije markt ecologische problemen niet op kan lossen. Ik zie niet waarom je daar zo bang voor moet zijn als vrije markt de beste oplossing voor sociale problemen is .
pi_46257715
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die bladen publiceren alleen wat politiek-correct is. De hele rel om Lomborg heeft dat wel bewezen. Het is ideologie, geen wetenschap.
[..]
Die rel heeft erg weinig bewezen. En bladen als Science zijn behoorlijk onafhankelijk.
quote:
Erg leuk dat je reageert met een bash maar je gaat niet in op de punten. Hoe werkt het IPCC? is dat wetenschap, of politiek? Bepaal je een zeewatersteiging door daar over te onderhandelen, of door modelbouw? Het IPCC onderhandelt. Dat is geen zuivere wetenschap.

Ga vooral zo door, je bent goed op weg om de nieuwe SCH te worden.
De huidige publicatie is een gevolg van politiek en daarom nogal afgezwakt, dat is een logisch gevolg van het type publicatie dat het is (een samenvatting voor beleidsmakers). Maar dat mag algemeen bekend beschouwd worden lijkt me.
De achterliggende rapporten zijn een wetenschappelijk van aard en bevatten conclusies die een stuk harder zijn maar politiek niet haalbaar want te pijnlijk voor veel betrokken landen. En die bevatten dan ook de daadwerkelijke modellen.

Maar goed zolang jij blijft geloven in het grote linkse complot moet je dat vooral doen .
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:19:47 #170
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257723
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
Adrem hoor PJ. .
Prima. Hou jij je maar bezig met je ranzige fantasieen.
pi_46257808
Wat een gezeik zeg.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 14:23:34 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46257847
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:22 schreef Autodidact het volgende:
Wat een gezeik zeg.
Hier is het droog.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:24:16 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46257871
Ja, het klimaatdebat is sterk gepolitiseerd, maar dat is zowrl te wijten aan groeperingen die het klimaatverhaal compleet hebben omarmd en zo min mogelijk nuance willen zien als aan groeperingen die liever zo min mogelijk vamn klimaatverandering willen weten. Beiden hebben imo weinig met wetenschap te maken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:24:30 #174
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257881
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:
Of wellicht is klimaatskepsis een aanval op het kapitalisme, men schijnt de onderzoeksresultaten die in de vrije markt tot stand zijn gekomen niet te accepteren en zoekt allerlei manieren om de markt te belemmeren. Vergeet niet dat het de grote overheid (ja, de Amerikaanse) is die het meest klimaatskeptisch is van de hele gemeenschap .
Onderzoeksresultaten die op de vrije markt tot stand zijn gekomen. Dat is dus echt nonsens, tenzij het om sceptici gaat.

En waar er wel vrije markt is, zoals die film van Gore, wordt die gesubsidieerd, door linkse gemeenten die scholieren bioscoopkaartjes cadeau doen.
quote:
Nee, PJO, politieke overwegingen geven de doorslag bij skeptici, omdat men bang is dat vrije markt ecologische problemen niet op kan lossen. Ik zie niet waarom je daar zo bang voor moet zijn als vrije markt de beste oplossing voor sociale problemen is .
Als dat zo is, waarom zijn alle voorstellen van de groenen marktbelemmerend, belastend en belerend? Het is allemaal belasting en pesterij. Het is een gecreeerd probleem, als hefboom om de vrije markt aan te pakken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:26:34 #175
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46257940
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:19 schreef du_ke het volgende:
De huidige publicatie is een gevolg van politiek en daarom nogal afgezwakt, dat is een logisch gevolg van het type publicatie dat het is (een samenvatting voor beleidsmakers). Maar dat mag algemeen bekend beschouwd worden lijkt me.
De achterliggende rapporten zijn een wetenschappelijk van aard en bevatten conclusies die een stuk harder zijn maar politiek niet haalbaar want te pijnlijk voor veel betrokken landen. En die bevatten dan ook de daadwerkelijke modellen.
Met andere woorden, het is een politiek product dat we niet serieus hoeven te nemen. Ik denk dat we het eens zijn. Vooral omdat het achterliggende rapport nog niet uitgegeven is, dus kunnen we de zuiverheid van dit laatste epistel pas in mei gaan nalopen.
pi_46257954
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:24 schreef PJORourke het volgende:

En waar er wel vrije markt is, zoals die film van Gore, wordt die gesubsidieerd, door linkse gemeenten die scholieren bioscoopkaartjes cadeau doen.
Weer het grote linkse complot .
pi_46257984
Ga er maar vanuit dat de wetenschappelijke onderbouwing die in mei verschijnt een stuk minder conservatief is dan het rapport dat onlangs verscheen.
pi_46257998
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik kan hier werkelijk geen chokola van maken.

Maar goed. Ongeacht wie feitelijk gelijk heeft, iemand die gelijk blijkt te hebben hoeft daarvoor helemaal niet de juiste argumenten gebruikt te hebben. Wetenschappelijke consensus is een argument voor waarschijnlijkheid, maar geen bewijs van iets. De milieuvrezers kunnen best alle gelijk van de wereld hebben in het idee dat de mens invloed heeft op het klimaat én het klimaat zorgwekkend verandert, daarmee zijn de argumenten "echte wetenschappers zeggen het" niet speciaal beter dan het tegenargument dat er ook wetenschappers wat anders zeggen.

Verder is het beroep op de politiek nog weer iets héél anders dan het wetenschaps-argument.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:28:46 #179
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258012
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef du_ke het volgende:
Weer het grote linkse complot .
Als iets waar is, heb je niet zo'n propagandaoffensief nodig. Het deed me erg denken aan Der Ewige Jude.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:29:59 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258046
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Monidique het volgende:
Ga er maar vanuit dat de wetenschappelijke onderbouwing die in mei verschijnt een stuk minder conservatief is dan het rapport dat onlangs verscheen.
Waarom moet ik daar vanuit gaan? Ik lees het we, als het verschijnt. Al die samenvattingen door belangengroeperingen komen de zuiverheid niet ten goede.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:32:32 #181
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258138
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:28 schreef sigme het volgende:
De milieuvrezers kunnen best alle gelijk van de wereld hebben in het idee dat de mens invloed heeft op het klimaat én het klimaat zorgwekkend verandert, daarmee zijn de argumenten "echte wetenschappers zeggen het" niet speciaal beter dan het tegenargument dat er ook wetenschappers wat anders zeggen.
Precies. En toch wordt dat iedere keer ingezet om ons te overtuigen, angst aan te jagen, samen met wild fluctuerende schattingen van zeewatersteigingen, want dat is de enige manier om mensen de stuipen op het lijf te jagen. Een paar graadjes warmer vindt de gemiddelde Nederlander alleen maar lekker, scheelt weer verwarmingskosten.
pi_46258139
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom moet ik daar vanuit gaan? Ik lees het we, als het verschijnt.
Omdat dat de verwachting is. Zoals je zegt: dit rapport is samengesteld, helaas, hoewel niet per se fout, maar de wetenschappelijke basis voor die gepubliceerde samenvatting is een stuk duidelijker en 'radicaler'. Dat is, zoals ik zeg, althans de verwachting, wat ik gelezen heb, en je mag ermee doen wat je wilt van mij, maar we zullen het wel zien, ja.
pi_46258183
Wat gek. Ik zie PJORourke in de AT staan, maar ik ben toch de laatste met een reactie.
pi_46258193
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Met andere woorden, het is een politiek product dat we niet serieus hoeven te nemen. Ik denk dat we het eens zijn. Vooral omdat het achterliggende rapport nog niet uitgegeven is, dus kunnen we de zuiverheid van dit laatste epistel pas in mei gaan nalopen.
Nee het is een politiek product dat wel serieus te nemen is. Het is echter een afgezwakte samenvatting om het politiek acceptabel te maken. De achterliggende rapporten komen in de loop van het jaar uit en zullen vooral een sterke bevesting zijn van de samenvatting voor beleidsmakers.
En voor jou zullen ze stukken linkse propaganda zijn .
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:35:20 #185
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258229
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef du_ke het volgende:
Nee het is een politiek product dat wel serieus te nemen is
Weer geen argumentatie. Waarom is het serieus te nemen? Wetenschap bedrijf je niet per onderhandeling.
pi_46258245
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iets waar is, heb je niet zo'n propagandaoffensief nodig. Het deed me erg denken aan Der Ewige Jude.
Het propagandaoffensief van de andere kant is dus ook totaal overbodig?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:37:57 #187
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258318
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:35 schreef du_ke het volgende:
Het propagandaoffensief van de andere kant is dus ook totaal overbodig?
Je kunt het nauwelijks een offensief noemen, af en toe een ingezonden stuk van Hans Labohm, die men op gezag van de wetenschapsredactie twee jaar uit de krant gehouden heeft. Dat doe je toch niet als je zeker van je zaak bent?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:38:09 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46258326
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik de populaire toon die Al Gore aanslaat hem moeilijk verwijten; dat is namelijk de teneur die elke belanghebbende partij in dit debat - van Exxon tot Greenpeace - gebruikt.
pi_46258358
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Precies. En toch wordt dat iedere keer ingezet om ons te overtuigen, angst aan te jagen, samen met wild fluctuerende schattingen van zeewatersteigingen, want dat is de enige manier om mensen de stuipen op het lijf te jagen.
Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat ze gelijk hebben.
quote:
Een paar graadjes warmer vindt de gemiddelde Nederlander alleen maar lekker, scheelt weer verwarmingskosten.
De mening van mensen over het ideale klimaat lijkt me niet zo relevant.
pi_46258392
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik de populaire toon die Al Gore aanslaat hem moeilijk verwijten; dat is namelijk de teneur die elke belanghebbende partij in dit debat - van Exxon tot Greenpeace - gebruikt.
Is dat zo? Ik hoor de tegenpartij niet echt schermen met "de wereld vergaat ".
pi_46258400
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Is Al Gore een belanghebbende? ExxonMobile is een belanghebbende: het heeft invloed op hun portomenee. Greenpeace in mindere mate, maar ook wel. Maar Al Gore? Ja, hij krijgt er vast wel geld voor, maar dan is iedereen die iets zegt over iets een belanghebbende. Hij is al meer dan twintig jaar met het klimaat bezig, ik zou hem meer een idealist dan een belanghebbende (wat elkaar niet uitsluit) noemen. Dat het populair is, ligt voornamelijk aan het feit dat het voor het publiek is bedoeld.
pi_46258445
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weer geen argumentatie. Waarom is het serieus te nemen? Wetenschap bedrijf je niet per onderhandeling.
Het is een product op basis van wetenschappelijk onderzoek. Over hoe je de conclusies gaat verwoorden valt best te onderhandelen.
En zoals je hopelijk wel weet is het zelden mogelijk waterdichte conclusies te trekken uit wetenschappelijk onderzoek, zeker wanneer het om modellen gaat. Dan is zorgvuldige bewoording van belang.
pi_46258454
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik snap je generalisering niet. Welke tegenpartij? Wat is de voorpartij?
pi_46258567
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je kunt het nauwelijks een offensief noemen, af en toe een ingezonden stuk van Hans Labohm, die men op gezag van de wetenschapsredactie twee jaar uit de krant gehouden heeft. Dat doe je toch niet als je zeker van je zaak bent?
Als je zeker van je zaak bent is het verstandig om charlatans uit je krant te houden. Maar er zijn gelukkig meer media dan de volkskrant. En organisaties als de Groene Rekenkamer en daarvoor HAN hebben heel wat publiciteit geproduceerd.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:47:36 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258645
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:
Als je zeker van je zaak bent is het verstandig om charlatans uit je krant te houden.
Dat slaat dus nergens op. Laat ze zichzelf maar belachelijk maken, als dat zo is. Waarom moet je het vrije woord zo angstig beperken als je zeker bent van je zaak?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:48:17 #196
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258661
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
Het is een product op basis van wetenschappelijk onderzoek. Over hoe je de conclusies gaat verwoorden valt best te onderhandelen.
En zoals je hopelijk wel weet is het zelden mogelijk waterdichte conclusies te trekken uit wetenschappelijk onderzoek, zeker wanneer het om modellen gaat. Dan is zorgvuldige bewoording van belang.
Er is onderhandeld over de zeespiegelsteiging. Dat kan ik dus echt niet serieus nemen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:49:18 #197
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258704
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:39 schreef sigme het volgende:
De mening van mensen over het ideale klimaat lijkt me niet zo relevant.
Dat is het natuurlijk wel. Met hogere temperaturen an sich zaai je geen angst.
pi_46258752
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat slaat dus nergens op. Laat ze zichzelf maar belachelijk maken, als dat zo is. Waarom moet je het vrije woord zo angstig beperken als je zeker bent van je zaak?
Waarom moet je een bepaald weerwoord alleen vanwege het weerwoord elke keer publiceren? Moet je als het over de evolutie gaat ook elke keer creationisten aan het woord laten?
pi_46258765
Ik heb zoiets ook al eens gehoord. Ik kan me het gevoel van de wetenschappelijke redactie wel voorstellen, als volslagen lariekoek aan het publiek, dat er minder van weet, wordt gepresenteerd als gelijkwaardige wetenschap, maar de beste reactie daarop lijkt mij een afrekening op basis van rede en logica en wetenschappelijke feiten. Maar ook, inderdaad, zoals du_ke zegt, een keertje iets van, bijvoorbeeld, creationisten plaatsen is leuk, maar het kan te gek. Maar ja, ik weet niet wat er allemaal speelde.
pi_46258812
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is het natuurlijk wel. Met hogere temperaturen an sich zaai je geen angst.
Dat gaat dan over de angstaanjagerij, en eventueel wat over de vraag wie er gelijk krijgt. Niet over wie er gelijk heeft.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:53:03 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258845
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom moet je een bepaald weerwoord alleen vanwege het weerwoord elke keer publiceren? Moet je als het over de evolutie gaat ook elke keer creationisten aan het woord laten?
In de eerste plaats stond Labohm op de opiniepagina, niet bij wetenschap.

Waarom moet je zo krampachtig zo'n stuk uit de krant houden? Creationisten publiceren ook af en toe wel eens wat bij opinie, voor Cees Dekker. So what?

Ik zie het als een teken van angst.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:13 #202
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46258879
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
Ik heb zoiets ook al eens gehoord. Ik kan me het gevoel van de wetenschappelijke redactie wel voorstellen, als volslagen lariekoek aan het publiek, dat er minder van weet, wordt gepresenteerd als gelijkwaardige wetenschap, maar de beste reactie daarop lijkt mij een afrekening op basis van rede en logica en wetenschappelijke feiten. Maar ook, inderdaad, zoals du_ke zegt, een keertje iets van, bijvoorbeeld, creationisten plaatsen is leuk, maar het kan te gek. Maar ja, ik weet niet wat er allemaal speelde.
1 Stuk in twee jaar tijd. Niet bepaald een tsunami.
pi_46258897
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er is onderhandeld over de zeespiegelsteiging. Dat kan ik dus echt niet serieus nemen.
Er is onderhandeld over hoe het te formuleren en omschrijven. Dat hoeft geen probleem te zijn, enkel modellen zijn ook niet zaligmakend.
Dat de zeespiegel stijgt is voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De bandbreedte waartussen dit zal plaatsvinden is veel lastiger te voorspellen.
pi_46258944
quote:

[..]

Onderzoeksresultaten die op de vrije markt tot stand zijn gekomen. Dat is dus echt nonsens, tenzij het om sceptici gaat.
Bullshit en dat weet je . Private instellingen als MIT en CalTech zijn de meest vooruitstrevend in onderzoek naar klimaatverandering. Wetenschap is een proces dat lijkt op totale vrije markt (geen taboes, geen argument van autoriteiten, geen centrale sturing, zelfoplossend vermogen zoals bij bio-ethiek) en de beste wetenschap komt zelfs voort uit private onderzoekscentra. Geen overheidslobby's als AIE en Exxon. Maar misschien moet jij het meer van dat soort organisaties hebben, dat kan.
quote:
Zie boven en laat je informeren, PJ. Greenpeace accepteert niet eens geld van overheden. Bedrijven beginnen overal met het CO2-neutraal maken van hun productiemiddelen. En gelijk hebben ze, niemand heeft trek in klimaatverandering.
quote:

Als dat zo is, waarom zijn alle voorstellen van de groenen marktbelemmerend, belastend en belerend?
Dat is een leugen, PJO.
quote:

Het is allemaal belasting en pesterij. Het is een gecreeerd probleem, als hefboom om de vrije markt aan te pakken.
Ik heb de indruk dat politiek gemotiveerde klimaatskepsis (dat is 9 van de 10 keer) een geweldige taktiek is om het eigen wantrouwen in de vrije markt ten toon te spreiden. Om de wtenschappelijke conclusies te accepteren heb je geen overheidsmaatregelen nodig: dat is een politieke vraag. Los je het op met vrije markt of met een overheid/overheden. Dat is een vraag die NA onderzoek gesteld wordt, niet ervoor. Zoals Amerikanen zeggen: the data is in, we hebben de resultaten, nu nog naar een oplossing werken.

Dus, in plaats van tegen wetenschap te schoppen en gaan huilen dat het een groot complot is, zou ik je willen aanmoedigen te komen met een marktvriendelijke (misschien zelfs marktbevorderende) oplossing voor klimaatverandering. Wees niet bang, er zijn wel meer mensen geweest die hun denkbeelden door wetenschap hebben zien sneuvelen .:7

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 13-02-2007 15:02:52 ]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:57:51 #205
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46259027
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
Er is onderhandeld over hoe het te formuleren en omschrijven. Dat hoeft geen probleem te zijn, enkel modellen zijn ook niet zaligmakend.
Dat de zeespiegel stijgt is voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De bandbreedte waartussen dit zal plaatsvinden is veel lastiger te voorspellen.
Ja, de zeespiegel schijnt sowieso al eeuwen met millimeters per jaar te stijgen. Dus is het verschil tussen meters en centimeters toch wel het centrale punt van de discussie. En daar wordt dan over onderhandeld? Newton onderhandelde ook niet met Leibnitz over de calculus.

Modellen zijn zeker niet zaligmakend, zeer beperkt zelfs, maar iets beters hebben ze niet te bieden. Maar dan gaan ze onderhandelen over het te kiezen model...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:58:26 #206
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46259047
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, van de tegenpartij komen dan weer argumenten dat het bestrijden van klimaatverandering enorme economische schade met zich mee zal brengen of dat klimaatverandering onvoorspelbaar is omdat het weer ook niet exact valt te voorspellen. Dat zijn argumenten die in eenzelfde categorie vallen als de wereld vergaat.
pi_46259063
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet als je de ontwikkelingen volgens de evolutietheorie behandelt, of de resultaten van biologen.

Wél als je de theorie 'evolutie' behandelt. Elke keer. Je hebt niets aan het behandelen van een theorie -ook niet als deze onomstreden is- zonder alternatieve theoriën.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:59:23 #208
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46259080
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:58 schreef Reya het volgende:
Nou ja, van de tegenpartij komen dan weer argumenten dat het bestrijden van klimaatverandering enorme economische schade met zich mee zal brengen of dat klimaatverandering onvoorspelbaar is omdat het weer ook niet exact valt te voorspellen. Dat zijn argumenten die in eenzelfde categorie vallen als de wereld vergaat.
Nou nee.
pi_46259157
quote:

[..]

Ik kan hier werkelijk geen chokola van maken.
Dat was ook niet de bedoeling.
quote:
Maar goed. Ongeacht wie feitelijk gelijk heeft, iemand die gelijk blijkt te hebben hoeft daarvoor helemaal niet de juiste argumenten gebruikt te hebben. Wetenschappelijke consensus is een argument voor waarschijnlijkheid, maar geen bewijs van iets.
Ja...bestrijdt ik dit
quote:

De milieuvrezers kunnen best alle gelijk van de wereld hebben in het idee dat de mens invloed heeft op het klimaat én het klimaat zorgwekkend verandert, daarmee zijn de argumenten "echte wetenschappers zeggen het" niet speciaal beter dan het tegenargument dat er ook wetenschappers wat anders zeggen.
Ja...
quote:

Verder is het beroep op de politiek nog weer iets héél anders dan het wetenschaps-argument.
Ja....

Ik zie de relevantie van de reactie totaal niet, Sigme.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:02:16 #210
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46259177
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou nee.
Beiden appelleren ze aan de angst bij mensen dat er dingen onomkeerbaar - in negatieve zin - zullen veranderen.
pi_46259180
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, de zeespiegel schijnt sowieso al eeuwen met millimeters per jaar te stijgen. Dus is het verschil tussen meters en centimeters toch wel het centrale punt van de discussie. En daar wordt dan over onderhandeld? Newton onderhandelde ook niet met Leibnitz over de calculus.

Modellen zijn zeker niet zaligmakend, zeer beperkt zelfs, maar iets beters hebben ze niet te bieden. Maar dan gaan ze onderhandelen over het te kiezen model...
Het gaat niet om het verschil tussen meters en centimeters maar vooral over de bandbreedte en dan maakt het niet zoveel uit of het over tussen 30 en 80 cm per eeuw of over 40 en 70 cm per eeuw.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:03:43 #212
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46259230
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:02 schreef Reya het volgende:
Beiden appelleren ze aan de angst bij mensen dat er dingen onomkeerbaar - in negatieve zin - zullen veranderen.
Nee hoor, broeikasmaatregelen zijn slecht voor de groei - precies het doel - maar als je er mee ophoudt komt het wel weer goed met die groei. Totaal niet onomkeerbaar.
pi_46259301
Media:
quote:
“Wij willen morgen een gesprekje over Iran. Over de eventuele Amerikaanse inval. Zijn de Iraniers bang voor oorlog?”, vraagt hij.

Ik zeg dat veel mensen niet weten wat hun wellicht te wachten staat. En dat er niet veel te merken is van spanning hier in Iran op de grond.

Ingehouden teleurstelling aan de andere kant van de lijn. “Ik bel je nog”, zegt de redacteur. Een paar minuten later volgt het antwoord. “Helaas, dit voegt toch te weinig toe aan ons item.” Journospeak voor: “zo hadden we het niet bedacht op de redactievergadering.” Mij lijkt het juist veel interessanter dat de Iraniers zo onwetend zijn over het zwaard van Damocles boven hun hoofd. Immers, mochten ze straks worden verrast door een aanval, wat zal dan hun reactie zijn?
http://onzemaninteheran.com/?p=39#more-39
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:07:14 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46259345
Overigens is mijn inziens de interessantste vraag welke politieke gevolgen er verbonden worden aan de hele klimaatdiscussie; en wellicht is het mogelijk om een in zekere zin postieve klimaat- en energie-agenda op te stellen. Dat vergt van beide kanten consessies; bijvoorbeeld door het niet verder indammen van automobilisme, maar tegelijkertijd wel forse aandacht (en dus ook geld) te geven aan onderzoek naar schone(re) energiebronnen. Zo hoeft men op korte termijn nog niet direct te vrezen voor forse restricties ivm mobviliteit, maar kan op lange termijn toch een behoorlijke verandering worden ingezet.
pi_46259404
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, broeikasmaatregelen zijn slecht voor de groei - precies het doel - maar als je er mee ophoudt komt het wel weer goed met die groei. Totaal niet onomkeerbaar.
Wie zegt dat het tegengaan van broeikasuitstoot gepaard moet gaan met overheidsingrijpen of beperking van economische groei? Wat een overheidsdenken en een verwrongen beeld van marktwerking. Face it: fossiele brandstoffen zijn duur, ook zonder overheid, en altijd eindig. Het is in ieders economisch belang om naar (nagenoeg) oneindige alternatieven hiervoor te zoeken, dus dan vallen kernenergie en fossiele brandstoffen om puur economische redenen al af.

Dat ik hier kapitalisme tegenover overheidsdenken van PJO moet gaan verdedigen .
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:17 #216
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46259437
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:07 schreef Reya het volgende:
maar tegelijkertijd wel forse aandacht (en dus ook geld) te geven aan onderzoek naar schone(re) energiebronnen.
En weer een pot belastingcenten stuk slaan? Het houdt ook nooit op.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:35 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46259446
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het is in ieders economisch belang om naar (nagenoeg) oneindige alternatieven hiervoor te zoeken. Dan vallen kernenergie en fossiele brandstoffen om puur economische redenen al af.
Niet in ieders belang; maar wel in het belang van velen, en ik denk dan ook dat op grond van de energieschaarste er op zekere termijn wel een soort van duurzame agenda ontwikkeld kan worden.
pi_46259450
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:02 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik vind er nogal verschil zitten tussen de argumenten
  • dingen veranderen onomkeerbaar & negatief: de wereld vergaat
  • dingen veranderen onomkeerbaar & negatief: de luxe wordt iets minder
  • ik moet verrassend weinig
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:13:06 #219
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_46259521
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En weer een pot belastingcenten stuk slaan? Het houdt ook nooit op.
    Ik denk dat dat op termijn helemaal geen onverstandige beslissing hoeft te zijn; er is inderdaad enorm veel belastinggeld in bodemloze putten gestort, maar dat betekent nog niet dat daar per definitie in dit geval ook sprake van is.
    pi_46259524
    Then again, de wereld vergaat? Gore zegt het niet, GreenPeace niet -voor zover ik weet-. Wie zegt dat de wereld vergaat? Zeker de wetenschap niet! Wel zijn er mensen die zeggen dat het rampzalig zal zijn voor onze economie en dat we onze welvaart kunnen vergeten. Zijn er ook niet zoveel, hoor. Het zijn over het algemeen juist de mensen die vinden dat Kyoto -want daar gaat het dan om- nodig is, die zeggen dat de luxe iets minder wordt.

-edit-
    Goed, zoals ik laatst al toonde, The Independent zat aardig in het apocalyptische hoekje.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:14:33 #221
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46259560
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:09 schreef Autodidact het volgende:
    Wie zegt dat het tegengaan van broeikasuitstoot gepaard moet gaan met overheidsingrijpen of beperking van economische groei?
    Daar komen de meeste voorstellen op uit. Of luchtfietserij, zoals windmolens.
    quote:
    Wat een overheidsdenken en een verwrongen beeld van marktwerking.
    Bij de groenen wel ja. Ik weet dat er marktgerochte initiatieven zijn, maar daar kijkt men in etatistisch NL niet naar.
    quote:
    Face it: fossiele brandstoffen zijn duur, ook zonder overheid, en altijd eindig. Het is in ieders economisch belang om naar (nagenoeg) oneindige alternatieven hiervoor te zoeken, dus dan vallen kernenergie en fossiele brandstoffen om puur economische redenen al af.
    Nou nee. Eindig wil niet zeggen dat dat einde dichtbij is. Kernfusie zou veelbelovend kunnen zijn maar we moeten het tot die tijd doen met wat we hebben. Kom je toch op kernenergie en fossiele brandstoffen uit.
    quote:
    Dat ik hier kapitalisme tegenover overheidsdenken van PJO moet gaan verdedigen .
    Wat een geklets.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:15:53 #222
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_46259602
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:10 schreef sigme het volgende:

[..]

• Ik betwijfel - nog even los van wat uiteindelijk de werkelijke implicaties van zekere beleid zullen zijn - waar mensen meer waarde aan hechten; aan hun welvaart op korte termijn, of aan mondiale leefbaarheid op lange termijn - een termijn die ze zelf wellicht niet meer zullen meemaken.
    pi_46259614
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Niet in ieders belang; maar wel in het belang van velen, en ik denk dan ook dat op grond van de energieschaarste er op zekere termijn wel een soort van duurzame agenda ontwikkeld kan worden.
    Dat zou best kunnen, maar ik zou verwachten dat users als PJO en HenriO met dit soort scenario's zouden komen, in verdediging van hun ideologie. Helaas blijft het bij kinderelijk schoppen tegen wetenschap.

Zelfs de rijke oliesjeiks in het midden-oosten hebben een groot belang bij duurzame energie: hoe moet hun economie immers draaien als de voorraad op is? Hoe kan ExxonMobil overleven als ze geen olie kunnen leveren?

Misschien is het huidige oliefetisjisme en de verslaving eraan eerder een gevolg van overheidshandelen (er is helemaal niets vrije markt aan oliehandel) dan een gevolg van vrije markt.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:16:50 #224
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_46259627
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:13 schreef Monidique het volgende:
    Goed, zoals ik laatst al toonde, The Independent zat aardig in het apocalyptische hoekje.
    Ja, en dat is niet nieuw; denk aan de omstreden poster uit de jaren zeventig van de wereld die als een kaars aan het opbranden is.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:16:52 #225
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46259632
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:13 schreef Reya het volgende:
    Ik denk dat dat op termijn helemaal geen onverstandige beslissing hoeft te zijn; er is inderdaad enorm veel belastinggeld in bodemloze putten gestort, maar dat betekent nog niet dat daar per definitie in dit geval ook sprake van is.
    Nee, maar die overheidsuitgaven dalen nooit. En dit is weer een post extra. Er wordt zelden geschrapt in nonsens om ruimte te maken voor iets goeds. Lastenverlichting is al helemaal van de agenda af. Dus zeg ik: ho. Stop. Geen extra uitgaven meer, ik ben zelden overtuigd dat het goed wordt besteed, zelfs al zou het op papier nuttig kunnen zijn.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:18:11 #226
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_46259672
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:
    Misschien is het huidige oliefetisjisme en de verslaving eraan eerder een gevolg van overheidshandelen (er is helemaal niets vrije markt aan oliehandel) dan een gevolg van vrije markt.
    Daar heb je een grote kans op; olie is een belangrijke component van macht, iets waar overheden altijd naar op zoek zijn, en je ziet ook dat veel oliebedrijven veel connecties hebben met nationale overheden.
    pi_46259673
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:10 schreef sigme het volgende:

[..]

• Nou, bij een aantal " skeptici" zie je wel degelijk het argument dat klimaatverandering een geheime sabotagepoging van kapitalisme is, met een sovjetrepubliek-achtig iets als gevolg. Dat is toch iets erger.
    pi_46259689
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik betwijfel - nog even los van wat uiteindelijk de werkelijke implicaties van zekere beleid zullen zijn - waar mensen meer waarde aan hechten; aan hun welvaart op korte termijn, of aan mondiale leefbaarheid op lange termijn - een termijn die ze zelf wellicht niet meer zullen meemaken.
    Je twijfelt. Maar wat betwijfel je nu eigenlijk?
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:19:18 #229
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46259710
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:
    Dat zou best kunnen, maar ik zou verwachten dat users als PJO en HenriO met dit soort scenario's zouden komen, in verdediging van hun ideologie. Helaas blijft het bij kinderelijk schoppen tegen wetenschap.
    Onzin. Onderhandelingen zijn geen wetenschap, da's het verschil.
    quote:
    Zelfs de rijke oliesjeiks in het midden-oosten hebben een groot belang bij duurzame energie: hoe moet hun economie immers draaien als de voorraad op is? Hoe kan ExxonMobil overleven als ze geen olie kunnen leveren?

Ja, met die bedrijven komt het wel goed, als ze over moeten naar koolzaad of iets dergelijks, doen ze dat wel. Die sjeiks moeten idd iets anders verzinnen, maar vergeet niet dat een zogenaamd leeggepompte oliebron hooguit 30% van de olie kwijt is. Er is nog veel potentie.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:19:52 #230
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_46259725
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar die overheidsuitgaven dalen nooit. En dit is weer een post extra. Er wordt zelden geschrapt in nonsens om ruimte te maken voor iets goeds. Lastenverlichting is al helemaal van de agenda af. Dus zeg ik: ho. Stop. Geen extra uitgaven meer, ik ben zelden overtuigd dat het goed wordt besteed, zelfs al zou het op papier nuttig kunnen zijn.
    Ik ben het met je eens dat het onwenselijk is dat de overheidsuitgaven verder oplopen, maar het betekent voor mij nog niet meteen dat er dan maar helemaal niet gekeken kan worden naar evt. nieuwe posten.

Ik ben nu even weg, dus ik kan vanavond pas antwoorden op evt. reacties
      dinsdag 13 februari 2007 @ 15:21:44 #231
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46259788
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:
    Nou, bij een aantal " skeptici" zie je wel degelijk het argument dat klimaatverandering een geheime sabotagepoging van kapitalisme is, met een sovjetrepubliek-achtig iets als gevolg. Dat is toch iets erger.
    Dat laatste zeg ik dus niet. Wel hogere lasten, hogere werkloosheid, en een overhed die weer meer over ons te zeggen heeft. Ik weet dat dat alles politiek onaanvaardbaar is. Als het Museumplein al vol loopt voor het prepensioen, moet je voorstellen wat er gebeurt als je Kyoto+ hardhandig invoert.

Vooral de Europese ambitie om voorloper te zijn, slaat nergens op.
    pi_46260038
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onzin. Onderhandelingen zijn geen wetenschap, da's het verschil.
    Als iemand een betere inschatting heeft kan hij het introduceren op de vrije markt van ideeën die wetenschap heet en het zo plausibel maken dat het de nieuwe consensus wordt. Dat is het zelfregulerende karakter, dus, doe een betere suggestie en gooi het op die markt.
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef PJORourke het volgende:
    Ja, met die bedrijven komt het wel goed, als ze over moeten naar koolzaad of iets dergelijks, doen ze dat wel. Die sjeiks moeten idd iets anders verzinnen, maar vergeet niet dat een zogenaamd leeggepompte oliebron hooguit 30% van de olie kwijt is. Er is nog veel potentie.
    Op een gegeven moment wordt het niet meer rendabel en kan het niet meer concurreren met andere energiebronnen. De vrije markt kan zich daar maar beter op voorbereiden en doet dat volop. Ook is het in het belang van de vrije markt om het klimaat zo min mogelijk te beschadigen, omdat de rekening niet op het bordje van de overheid komt, maar op die van hun.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 13-02-2007 15:36:35 ]
    pi_46260092
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat laatste zeg ik dus niet. Wel hogere lasten, hogere werkloosheid, en een overhed die weer meer over ons te zeggen heeft. Ik weet dat dat alles politiek onaanvaardbaar is. Als het Museumplein al vol loopt voor het prepensioen, moet je voorstellen wat er gebeurt als je Kyoto+ hardhandig invoert.

Misschien bestaat er wel een vrijemarkt-alternatief voor Kyoto en Kyoto+, zonder hogere lasten en werkloosheid (volgens mij is olie nogal duur...). Niet zo statisch denken, PJO .
    pi_46260131
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou, bij een aantal " skeptici" zie je wel degelijk het argument dat klimaatverandering een geheime sabotagepoging van kapitalisme is, met een sovjetrepubliek-achtig iets als gevolg. Dat is toch iets erger.
    Dat is het politieke gedeelte van de discussie. Je hebt gelijk: er zijn skeptici die de beweegredenen én de oplossingsrichtingen voor het probleem beschouwen als pogingen om meer macht naar de overheid te trekken.

Maar dezen vallen niet 1 op 1 samen met degenen die de invloed van de mens op het milieu betwijfelen / afzwakken.
    pi_46260244
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is het politieke gedeelte van de discussie. Je hebt gelijk: er zijn skeptici die de beweegredenen én de oplossingsrichtingen voor het probleem beschouwen als pogingen om meer macht naar de overheid te trekken.

Maar dezen vallen niet 1 op 1 samen met degenen die de invloed van de mens op het milieu betwijfelen / afzwakken.
    Op de paar oprechte wetenschappers na, eigenlijk wel Sigme. Zo heel veel wetenschappers, die niet aan een oliebelang gelieerd zijn, die antropogene klimaatverandering betwijfelen zijn er niet. Op wikipedia hebben ze er een lijst van samengesteld, slechts een handjevol klimaatwetenschappers betwijfelt het...
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 15:35:54 #237
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46260269
    Goed, wat mij betreft gaan wetenschappers zonder dubbele agenda eens in 1 hok zitten.
    pi_46260367
    Lijkt me een goed plan, Aaah, een internationaal verbond van wetenschappers die gaan kijken hoe het nu werkelijk zit en dan om de zoveel jaar verslag uitbrengen.
    pi_46260422
    Gaaf plan.
    pi_46260513
    quote:
    Sorry, fok doet moeilijk en m'n proxy ook, ik hapsnap wat.

Ik verpopulariseerde de boel wat, zoals dat ook gebeurt bij het brengen van de boodschap naar het gemene volk. Daar slijten wel degelijk de wetenschappelijke nuances weg, en daar wordt wel degelijk door boodschap door de ene kant verkocht als 'de boel is reddeloos verloren als we niet snel iets doen'. Ik heb wel Greenpeacespotjes gezien voor apocalyptische ellende.
    De keus wordt dan gepresenteerd als korte termijn vrolijk vliegreizen, iets lange termijn (jouw kinderen) de wereld onleefbaar. Of: nu broekriem aanhalen, wat minder aangename maatregelen door politici laten treffen, maar dan kan de wereld hopelijk nog een tijdje mee.

Ik vind het tamelijk vergelijkbaar met de roep om pijnlijke maatregelen en opgeven van wat privacy voor de onontkenbare dreiging van terreur.

Let wel: dit gaat nog steeds niet over wie er gelijk heeft. Slechts over wie het krijgt.
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 15:43:44 #241
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46260539
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:39 schreef Monidique het volgende:
    Lijkt me een goed plan, Aaah, een internationaal verbond van wetenschappers die gaan kijken hoe het nu werkelijk zit en dan om de zoveel jaar verslag uitbrengen.
    Niet alleen verslagen maken, maar het is een eerste stap. Vervolgens moet de politiek in samenwerking een stappenplan maken. Coordinatie is het toverwoord. In ieder geval niet door een popi jopi politicus.
    pi_46260649
    Chillebill!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46260694
    Naardenaar!
    pi_46260878
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:48 schreef sigme het volgende:
    Naardenaar!
    Niks mis mee. Dat je dat nog weet.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46260968
    quote:
    Ja...bestrijdt ik dit?
    pi_46260976
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks mis mee. Dat je dat nog weet.
    Ik onthou dingen, Mutant. Meestal duurt het vrij lang voor dat het mensen opvalt, maar ik onthou dingen . Alleen nuttige dingen hoor: cupmaten van vriendin DS4 en Silmarwen, geboorteplaatsen, kleurspoelingen van zusje van Lemmeb, van die dingen.
    pi_46261012
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:

[..]
    Godverdomme. Dat doet pijn.
    pi_46261057
    Klopt het dat lemmeb een kloon heeft dan?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46261115
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
    Klopt het dat lemmeb een kloon heeft dan?
    Dat is wat indiscreet, maar omdat hij het zelf luid en duidelijk gezegd heeft: ja. GertvanderVolk
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:05:45 #250
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46261235
    Nee! Goh.

Gert is tof!
    pi_46261265
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
    Nee! Goh.

Gert is tof!
    Huilie.
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:08:26 #252
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46261335
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Huilie.
    Want?

Sinds Johan er niet meer is kan dit ook.
    pi_46261593
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Denk je hetzelfde over bedrijven die ambitie hebben om voorloper te zijn en hun bedrijf bijvoorbeeld co2-neutraal maken? Achterlijke CEO's die kapitalisme sabotteren?
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:23:15 #254
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46261831
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:30 schreef Autodidact het volgende:
    Misschien bestaat er wel een vrijemarkt-alternatief voor Kyoto en Kyoto+, zonder hogere lasten en werkloosheid (volgens mij is olie nogal duur...). Niet zo statisch denken, PJO .
    Dat bestaat wel, maar wie redelijk bekend is met de Nederlandse politiek, zal inzien dat die initiatieven pas een kans zullen krijgen na verpletterend overheidsingrijpen.
    pi_46261839
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Want?

Sinds Johan er niet meer is kan dit ook.
    AAHIKZIEMOSLIMS

Wellicht is dat een mooie nick voor je.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:23:51 #256
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46261853
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:15 schreef Autodidact het volgende:
    Denk je hetzelfde over bedrijven die ambitie hebben om voorloper te zijn en hun bedrijf bijvoorbeeld co2-neutraal maken?
    Dat zijn publiciteitsstuntjes.
    pi_46261872
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:15 schreef Autodidact het volgende:

() sabotteren?
    Stotteren?
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:24:35 #258
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46261881
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
    AAHIKZIEMOSLIMS

Net zoals Slachtofferrol01 voor jou?
    pi_46261916
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of "Gefrustreerde atheist" voor jou natuurlijk.
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:26:18 #260
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46261969
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

AAHIKZIEMOSLIMS

Neuh, ik hou niet zo van klonen, tenzij Aaahikwordgek geblokkeerd raakt.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:26:42 #261
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46261980
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
    Of "Gefrustreerde atheist" voor jou natuurlijk.
    Atheisten zijn natuurlijk untermenschen.
    pi_46261990
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Neuh, ik hou niet zo van klonen, tenzij Aaahikwordgek geblokkeerd raakt.
    Dan ga je toch weer naar je mooie forum? Huilen hoe slecht de wereld wel niet is, hoe links de macht overneemt op Fok en hoe moslims doordringen op moderator niveau.
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:27:19 #263
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262005
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ikontkenislamproblemen01
    pi_46262008
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Atheisten zijn natuurlijk untermenschen.
    In jou geval wel.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46262025
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ikontkenislamproblemen01
    of aahikzieoveralislam
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:29:14 #266
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262089
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan ga je toch weer naar je mooie forum? Huilen hoe slecht de wereld wel niet is, hoe links de macht overneemt op Fok en hoe moslims doordringen op moderator niveau.
    Kirmizi is mijn beoogde minister op V&W.
    Hoe kom je op deze reaksels? Ik zei dat Gert tof is.
    Die lange tenen he.

LangeTenen01?
    pi_46262124
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die lange tenen he.

LangeTenen01?
    Alsof het wat met gert te maken heeft
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:30:40 #268
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262150
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof het wat met gert te maken heeft
    Ja, maar toen begon jij met huillie.
    pi_46262168
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, maar toen begon jij met huillie.
    Huilie betekent huilie.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:31:38 #270
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46262191
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
    Die lange tenen he.

LangeTenen01?
    Humorloosheid01. Met Kirmizi kan je wel praten.
    pi_46262223
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Huilie betekent huilie.
    Bron?
    pi_46262238
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:32 schreef Apropos het volgende:

[..]

Bron?
    Wiki.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46262245
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zijn publiciteitsstuntjes.
    Publiciteitsstunts niet waarmaken is allebehalve economisch aantrekkelijk PJO.
    pi_46262263
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Typisch, PJO die begint over het hebben van humor..

Allah Al Watan Al Malik
    pi_46262273
    Ik wist niet dat Wilders enkel MAVO had doorlopen. Dat verklaart wel veel
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:34:50 #276
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262313
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kirmizi is tof. Net als Gert, maar dan weer anders.
    Ik hou van toffe mensen. Met toffe mensen is het rock'n'rollen!
    pi_46262318
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
    Ik wist niet dat Wilders enkel MAVO had doorlopen. Dat verklaart wel veel
    Lul niet
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46262353
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:32 schreef Apropos het volgende:

[..]

Bron?
    http://wiki.fok.nl/index.php/Huilie
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_46262378
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat bestaat wel, maar wie redelijk bekend is met de Nederlandse politiek, zal inzien dat die initiatieven pas een kans zullen krijgen na verpletterend overheidsingrijpen.
    Dat is: als het publiek ervan overtuigd is dat overheidsingrijpen de beste oplossing is. Je probleem heeft niets met de wetenschap te maken, wrs. weet je ook wel dat antropogene klimaatverandering een feit is, je bent er alleen bang voor dat het publiek naar de overheid gaat kijken.

Wat mij betreft hoeft dat helemaal niet zo te zijn, maar dan moet er wel een vrijemarktidee zijn als alternatief. Het helpt de geloofwaardigheid van vrijemarktdenken niet echt om wetenschap te bestrijden: dat bedoelde ik met een verwrongen beeld van kapitalisme dat de conservatieve, dogmatische stroming naar mijn mening heeft.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:36:31 #280
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46262397
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:33 schreef Mutant01 het volgende:
    Typisch, PJO die begint over het hebben van humor..

pH-waarde01.
    quote:
    "Allah did not create man so that he could have fun. The aim of creation was for mankind to be put to the test through hardship and prayer. An Islamic regime must be serious in every field. There are no jokes in Islam. There is no humor in Islam. There is no fun in Islam. There can be no fun and joy in whatever is serious." -- Ayatollah Khomeini
    pi_46262454
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

pH-waarde01.
    [..]
    Waarde-uitspraak Ayatollah Khomeini 0,0 (soenniet)
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:39:01 #282
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262494
    Soennieten zijn tof. Met Saddam was het ook rock'n'rollen.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:39:07 #283
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46262498
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
    Top. Nu nog bier en humor.
    pi_46262500
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kirmizi is tof. Net als Gert, maar dan weer anders.
    Ik hou van toffe mensen. Met toffe mensen is het rock'n'rollen!
    Zoals een puberaal voedselgevecht en keten in Barcelona?
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:39:53 #285
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46262528
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zoals een puberaal voedselgevecht en keten in Barcelona?
    Die tapas waren toch niet te vreten.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:55:50 #286
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_46263102
    sms ban aan. De tering, wat een loserzooi hier
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
    pi_46263136
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou ja, 't is wel lekker rock'n'rollen met Al Sadr hè.
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 16:56:30 #288
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46263143
    sms Volkert aan

hihi
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:01:08 #289
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46263317
    SMS McCarthy aan.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:02:06 #290
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_46263347
    Nog even en ze zijn lid geworden van het SC kliekje.
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 17:02:50 #291
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46263373
    We are the new Kliek. Resistance is futile!
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:06:10 #292
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46263507
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Nog even en ze zijn lid geworden van het SC kliekje.
    Het is gewoon een vijandelijke overname.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:08:19 #293
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_46263607
    Nah, ik ben even hier thuis flink klussen. Het is nogal een puinhoop.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-02-2007 17:15:20 ]
    pi_46263839
    Meki blijft onbetaalbaar:
    quote:
    Da Vinci is een film die je niet kan vergelijken met de waarheid
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:34:42 #295
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_46264529
    Meki is een pientere jongen. Al mijn klonen zijn pienter.
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 17:46:01 #297
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46264973
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:44 schreef pberends het volgende:
    SUV's & vrouwen
    Vrouwen met een klein piemeltje.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:51:01 #299
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_46265139
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
    Vrouwen met een klein piemeltje.
    Doekje zou dat zeggen ja.
      † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 17:56:45 #300
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_46265303
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Doekje zou dat zeggen ja.
    Nou ik ook. Ik heb een bloedhekel aan dat soort bakken in NL. Nergens voor nodig en pure compensatiedrang.
    pi_46265341
    vol
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')