abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 16:57:21 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46242659
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, vooral Hans Labohm.
pi_46242698
Ene Philip Stott heeft een stukje geschreven voor de WSJ, dat is overgenomen door de Volkskrant, waarin hij in feite hetzelfde zegt als die van Slashdot.
pi_46242872
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een wetenschappelijke consensus die ondersteund wordt -uiteraard- door wetenschappelijke feiten en onderbouwingen en theoriën, vergelijk jij met een religie, of heb je het over het "scepsisme" waar men komt met argumenten als "we weten te weinig", "er is nog niet bewezen dat het niet ligt aan een onbekend fenomeen" en "ik geloof het niet, want het is onvoorstelbaar dat de mensheid zoveel invloed heeft"?
Zo groot is die consensus eigenlijk niet vandaar mijn verwijzing naar opinio. Religie heeft dan ook meer te maken met de manier waarop sceptici die meest gangbare theorie verwerpen belachelijk worden gemaakt, dit wordt namelijk niet gedaan op basis van argumenten. voorbeeld geven jullie zelf hier boven al door de term oliedollars te gebruiken.

Heb jij trouwens ooit een goede wetenschappelijke onderbouwing gezien dat CO2 de veroorzaker is van de opwarming? De vice-president van het IPCC namelijk niet.
[..]
quote:
Wat is Opinio?
weekblad voor de richtingenstrijd.
pi_46242905
Dit is tenminste eerlijker, ja! Een beetje posten in een gesloten topic, .
pi_46242988
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:03 schreef Monidique het volgende:
Dit is tenminste eerlijker, ja! Een beetje posten in een gesloten topic, .
Als jij je gewoon stil had gehouden, was mijn post anders keurig de laatste geweest
pi_46243035
Wolfs schuld.
pi_46243208
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zo groot is die consensus eigenlijk niet vandaar mijn verwijzing naar opinio.
Hij is niet groot, want er zijn critici?
quote:
Religie heeft dan ook meer te maken met de manier waarop sceptici die meest gangbare theorie verwerpen belachelijk worden gemaakt, dit wordt namelijk niet gedaan op basis van argumenten. voorbeeld geven jullie zelf hier boven al door de term oliedollars te gebruiken.
ExxonMobil, via Hirsi Ali's conservatieve denktankje, geeft geld aan mensen die zogenaamd sceptische artikelen schrijven waarin het rapport wordt aangevallen. Wat is er mis met de term 'oliedollars'?
quote:
Heb jij trouwens ooit een goede wetenschappelijke onderbouwing gezien dat CO2 de veroorzaker is van de opwarming? De vice-president van het IPCC namelijk niet.
Ja. Het IPCC-rapport, bijvoorbeeld (althans, als je dat als onderbouwing ziet. Ik heb ook nog nooit een onderbouwing gezien van de zwaartekracht, maar dat is simpelweg omdat ik, als leek, er geen jota van zou snappen). Nou ja, zelfs dat stelt niet dat het dé veroorzaker is van dé opwarming. Maar het is gewoon een wetenschappelijk feit, een natuurwet: CO2 is nu eenmaal een broeikasgas, een zeer belangrijk broeikasgas, en als je er daar meer van in de atmosfeer pompt, wordt het warmer. Wel, dat doen we en dus wordt het warmer.
pi_46243313
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij is niet groot, want er zijn critici?
Ja dus
[..]
quote:
ExxonMobil, via Hirsi Ali's conservatieve denktankje, geeft geld aan mensen die zogenaamd sceptische artikelen schrijven waarin het rapport wordt aangevallen. Wat is er mis met de term 'oliedollars'?
Dat zal ongetwijffeld de andere kant op ook zo werken. Maar om steevast critici daarmee af te doen maak je imo je eigen verhaal nogal zwak en dood die manier van discusieren heeft het wel wat weg van een religieuze strijd
[..]
quote:
Ja. Het IPCC-rapport, bijvoorbeeld (althans, als je dat als onderbouwing ziet. Ik heb ook nog nooit een onderbouwing gezien van de zwaartekracht, maar dat is simpelweg omdat ik, als leek, er geen jota van zou snappen). Nou ja, zelfs dat stelt niet dat het dé veroorzaker is van dé opwarming. Maar het is gewoon een wetenschappelijk feit, een natuurwet: CO2 is nu eenmaal een broeikasgas, een zeer belangrijk broeikasgas, en als je er daar meer van in de atmosfeer pompt, wordt het warmer. Wel, dat doen we en dus wordt het warmer.
Daar is dus zelfs binnen het IPCC discussie over.

Raad je aan om opinio te lezen, wel een interessante collumn, naam van schrijver helaas zo niet bij de hand en weet ook niet of het stuk online staat, blad/krant kost overigens nu nog maar 1 euro.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 17:17:38 ]
  maandag 12 februari 2007 @ 17:15:48 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46243347
Zometeen de persconferentie van Balkenende. Dikke kans dat de ministersploeg gepresenteerd wordt.
pi_46243422
Van cholesterol in je bloed krijg je aderverkalking. Of hartaanvallen, wil ik afwezen. In eieren zit veel cholesterol. Veiligheidshalve moet de gewoonte een ei per dag te eten worden ontmoedigd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46243447
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:14 schreef Chewie het volgende:
Ja dus
Dat snap ik niet.
quote:
Dat zal ongetwijffeld de andere kant op ook zo werken. Maar om steevast critici daarmee af te doen maak je
Dat moet je ook niet doen, nee. Het is net zo eenvoudig om met argumenten duidelijk te maken dat "sceptici" fout zitten.
quote:
Daar is dus zelfs binnen het IPCC discussie over
Een aangestelde vice-president heeft iets gezegd -je zult toch ook wel gelezen hebben over hoe het niet echt onafhankelijk is?-. Het rapport van de IPCC, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, concludeert dat de mensheid door CO2 uit te stoten de atmosfeer opwarmt. CO2 houdt tussen de tien en dertig procent van de zonnestraling vast. Stop meer CO2 in de lucht en je zult meer straling vast kunnen houden. Echt, dat is een tamelijk eenvoudig principe.
pi_46243454
quote:
Hey Chewie, had jij niet ook foto's gemaakt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46243473
quote:
Raad je aan om opinio te lezen, wel een interessante collumn, naam van schrijver helaas zo niet bij de hand en weet ook niet of het stuk online staat, blad/krant kost overigens nu nog maar 1 euro.
http://www.opiniomedia.nl/node/87?

Heb ik net gelezen en staat vol met onzin.
pi_46243503
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zometeen de persconferentie van Balkenende. Dikke kans dat de ministersploeg gepresenteerd wordt.
Of dat het hele verhaal niet doorgaat, die grapjas van een Noten wou toch proberen om GL er alsnog bij te krijgen
pi_46243523
.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:22:21 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46243578
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of dat het hele verhaal niet doorgaat, die grapjas van een Noten wou toch proberen om GL er alsnog bij te krijgen
Serieus? Wat bezielt die man om dat te roepen?

Oh, de persconferentie is trouwens voor onbepaalde tijd uitgesteld hoor ik hier net op BNR!
pi_46243610
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat snap ik niet.
Geeft niks
[..]
quote:
Dat moet je ook niet doen, nee. Het is net zo eenvoudig om met argumenten duidelijk te maken dat "sceptici" fout zitten.
Waarom gebeurt dat dan niet en waarom maak jij je er dan ook schuldig aan?
[..]
quote:
Een aangestelde vice-president heeft iets gezegd -je zult toch ook wel gelezen hebben over hoe het niet echt onafhankelijk is?-. Het rapport van de IPCC, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, concludeert dat de mensheid door CO2 uit te stoten de atmosfeer opwarmt. CO2 houdt tussen de tien en dertig procent van de zonnestraling vast. Stop meer CO2 in de lucht en je zult meer straling vast kunnen houden. Echt, dat is een tamelijk eenvoudig principe.
Probeer eers maar eens wat meer openminded in te gaan lezen zonder gelijk sceptici af te doen als onbetrouwbaar en waarom gebruik jij wel rapporten van het IPCC als dat je argumentatie ten goede komt maar verwerp je ze als het je uitkomt?
pi_46243619
Aanslag op een Amerikaanse basis in Japan, lees ik op de website van de Elsevier.
pi_46243646
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Hey Chewie, had jij niet ook foto's gemaakt?
Ja maar 4 zijn echt gelukt en heb nog geen tijd gehad om te fotoshoppen.
pi_46243676
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:23 schreef Chewie het volgende:
Waarom gebeurt dat dan niet en waarom maak jij je er dan ook schuldig aan?
Heb je wel eens gelezen wat ik schrijf? Want in de verschillende topics kun je lezen dat ik wel gewoon met argumenten kom. Ik vind dit een belachelijk verwijt. En sja, ik maak me er schuldig aan? Wat, nu? Het viel me gewoon op, ik zeg niet dat die vent ongelijk heeft omdat hij een boek erover schrijft.
quote:
Probeer eers maar eens wat meer openminded in te gaan lezen zonder gelijk sceptici af te doen als onbetrouwbaar en waarom gebruik jij wel rapporten van het IPCC als dat je argumentatie ten goede komt maar verwerp je ze als het je uitkomt?
Ik verwerp het rapport niet.
pi_46243687
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Serieus? Wat bezielt die man om dat te roepen?
Hij neuzelde vannochtend wat over breder draagvlak op BNR en hoopte dat hij het partijcongres mee zou krijgen
quote:
Oh, de persconferentie is trouwens voor onbepaalde tijd uitgesteld hoor ik hier net op BNR!
Daar heb je het al
pi_46243724
quote:
Vaticaan: ruim 1,11 miljard rooms-katholieken in wereld

ANP/AFP

ROME - Het aantal rooms-katholieken is in 2005 licht gestegen tot ruim 1,11 miljard. Dat betekent dat in dat jaar 17,2 procent van alle mensen op de wereld tot de kerk van Rome behoorde. Dat maakte het Vaticaan maandag bekend bij de presentatie van de Annuario Pontificio 2007, het pauselijk jaarboek.

In 2004 waren er naar schatting iets minder dan 1,1 miljard rooms-katholieken. Het aantal rooms-katholieke Afrikanen is in 2005 met 3,1 procent gestegen, iets meer dan de toename van het totaal aantal inwoners van Afrika. Ook in Azië was de stijging van het aantal rooms-katholieken procentueel iets groter dan de groei van de bevolking.

Binnen de Rooms-Katholieke Kerk waren in 2005 406.411 priesters en religieuzen actief. Dat waren er ruim vijfhonderd meer dan een jaar daarvoor. Zoals de laatste jaren gebruikelijk steeg het aantal priesters en religieuzen in Azië en Afrika, maar nam hun aantal af in Europa en in Noord- en Zuid-Amerika.
http://www.volkskrant.nl/(...)atholieken_in_wereld
pi_46243837
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar 4 zijn echt gelukt en heb nog geen tijd gehad om te fotoshoppen.
Mag ik voor mijzelf een ongesoepte (als ik erop sta)?
pi_46244062
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heb je wel eens gelezen wat ik schrijf? Want in de verschillende topics kun je lezen dat ik wel gewoon met argumenten kom. Ik vind dit een belachelijk verwijt. En sja, ik maak me er schuldig aan? Wat, nu? Het viel me gewoon op, ik zeg niet dat die vent ongelijk heeft omdat hij een boek erover schrijft.
Ik heb in de verschillende topics maar bar weinig argumenten van jou gelezen en de argumenten die je gaf gingen over het algemeen over de persoon dan over zijn of haar bevindingen.

[..]
quote:
Ik verwerp het rapport niet.
Wel de mensen van het IPCC die er een andere kijk op hebben en je verwerpt ze nu niet echt met argumenten en dan durf je mij te verwijten dat ik jou reacties niet lees.

Het gaat mij er eigenlijk niet eens zo zeer om wie gelijk heeft, de aanhanger van de gangbare theorie of de sceptici van die theorie (wat vaak op 1 hoop wordt gegooid door aanhangers met ontkenners van de opwarming). Het punt is dat sceptici wel op een zeer goedkope en haast religieuze manier verketterd worden.

Maar stel nu eens dat de aarde over 2 a 3 decennia afkoelt, immers het is ook nog niet eens zo lang geleden dat de aarde een langere periode kouder werd, wat voor excuus kunnen de burgers nu weer verwachten? Rondom de club van rome is het vrij stil geworden en de fanatieke aanhangers van de nieuwe ijstijd theorie zie je nu in het kamp terug die moord en brand schreeuwen omdat we volgens de nieuwe theorie naar de kloten gaan omdat het opwarmt.
pi_46244130
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Mag ik voor mijzelf een ongesoepte (als ik erop sta)?
Is goed, volgens mij heb ik van jou alleen maar krullen, floripas en H_O staan er wat duidelijker op.
pi_46244185
Ik zou graag een representatieve greep uit mijn klimaatdiscussies willen zien, dat moet het wel duidelijk maken. Ik geloof er namelijk niets van. En nu ga ik eerst eten.
pi_46244251
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is goed, volgens mij heb ik van jou alleen maar krullen, floripas en H_O staan er wat duidelijker op.
Ah, foto's met alleen maar krullen zijn vaak wel aardig.
Heb jij Lemmeb ook nog op de gevoelige plaat vastgelegd?
pi_46244336
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, foto's met alleen maar krullen zijn vaak wel aardig.
Heb jij Lemmeb ook nog op de gevoelige plaat vastgelegd?
Dacht het wel maar weet niet zeker, zit nu helaas nog op mijn werk en kan het dus niet nakijken
pi_46244569
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dacht het wel maar weet niet zeker, zit nu helaas nog op mijn werk en kan het dus niet nakijken

Tsk tsk tsk. Fokken op het werk..
  maandag 12 februari 2007 @ 17:53:19 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46244627
Word jij niet helemaal gestoord van het geregeld niksdoen op je werk sigme? Lijkt me dodelijk saai om elke keer weer op te staan om naar het werk te gaan met weinig te doen.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:54:07 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46244656
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:

Maar stel nu eens dat de aarde over 2 a 3 decennia afkoelt, immers het is ook nog niet eens zo lang geleden dat de aarde een langere periode kouder werd, wat voor excuus kunnen de burgers nu weer verwachten?
Dat het weer winter is geworden?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46244658
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Drents dorpje geschokt na KRO's Puberruil

Door zo'n jongen word ik straks weer voor domme boer uitgemaakt.
Heb die aflevering gezien en het was inderdaad een wat simpele jongen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46244753
quote:
De papen fokken door .
pi_46244916
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Word jij niet helemaal gestoord van het geregeld niksdoen op je werk sigme? Lijkt me dodelijk saai om elke keer weer op te staan om naar het werk te gaan met weinig te doen.
Nee, ik ben eraan gewend geraakt. Járen training .

En om je de waarheid te zeggen: als ik zou willen zou ik wel meer kunnen doen. Ik heb die ambitie niet. En over het geheel genomen doe ik m'n werk niet slecht, vergeleken met collega's. Al besteden de meesten er meer tijd aan.
pi_46245029
quote:

[..]

Omdat er een handjevol schreeuwende wetenschappers (letterlijk!) is die het bekritiseert, is er geen consensus?
  maandag 12 februari 2007 @ 18:10:48 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46245156
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik ben eraan gewend geraakt. Járen training .

En om je de waarheid te zeggen: als ik zou willen zou ik wel meer kunnen doen. Ik heb die ambitie niet. En over het geheel genomen doe ik m'n werk niet slecht, vergeleken met collega's. Al besteden de meesten er meer tijd aan.
Ah, ok. Naja, good for you then.
pi_46245335
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:
Ik heb in de verschillende topics maar bar weinig argumenten van jou gelezen en de argumenten die je gaf gingen over het algemeen over de persoon dan over zijn of haar bevindingen.
Zoals ik al zei, dat mag je best onderbouwen. Ik kan af en toe een opmerking maken over de Elsevier -hé, kijk, en nog een gratis argument erbij ook-, maar ik vind het absurd om te stellen dat ik maar bar weinig argumenten aandraag.
quote:
Wel de mensen van het IPCC die er een andere kijk op hebben en je verwerpt ze nu niet echt met argumenten en dan durf je mij te verwijten dat ik jou reacties niet lees.
Je hebt het nu over die vice-president? Tsja... ik verwerp hem niet, ik zeg dat het allemaal wel leuk en aardig is, wat hij vindt, maar dat de wetenschap toch iets anders zegt. Bovendien valt er niets te verwerpen, er staat alleen dat hij het ergens niet mee eens is. Goed, leuk, dan weten we dat. Wat valt er te verwerpen?
quote:
Het gaat mij er eigenlijk niet eens zo zeer om wie gelijk heeft, de aanhanger van de gangbare theorie of de sceptici van die theorie (wat vaak op 1 hoop wordt gegooid door aanhangers met ontkenners van de opwarming).
Dat is waar.
quote:
Het punt is dat sceptici wel op een zeer goedkope en haast religieuze manier verketterd worden.
Dat zal gebeuren, maar over het algemeen valt dat best mee. Natuurlijk, zodra mensen al beginnen met drogredeneringen als 'we kunnen het weer niet eens voorspellen...', 'de vraag is of CO2 wel een broeikasgas is...' en meer van dat soort gebruikelijke onzin, dan zul je al vrij snel een vermoeide indruk achterlaten. Alsof er weer iemand is die zegt dat het oog zo ongelooflijk complex is en de natuur sowieso, dat er geen sprake kan zijn van evolutie.

Maar ook: wat is er religieus aan die vermeende verkettering? Ik zie niet in wat er religieus aan is.
pi_46245920
quote:

[..]

Denk niet dat je zo'n Opinio daarvoor moet aanhalen . Ik sta open voor vele ideeën en theoriën maar het is vaak zo verschrikkelijk slecht onderbouwd en dan worden b.v. die Richel en Labohm er weer met de haren bijgesleept.
  maandag 12 februari 2007 @ 18:47:12 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46246328
Ah, de verdeling van posten wordt bekend.
pi_46246340
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar.
Mede doordat bepaalde skeptici zelf van twee walletjes eten en van argument tegen opwarming (poolkappen groeien!) naar argument tegen de antropogene theorie (zonnevlekken!) schieten. Constant.
pi_46246373
Hallo.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46246423
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mede doordat bepaalde skeptici zelf van twee walletjes eten en van argument tegen opwarming (poolkappen groeien!) naar argument tegen de antropogene theorie (zonnevlekken!) schieten. Constant.
Of dat we te weinig weten over de natuur, maar dat het toch te wijten is aan die kosmische stralen. Of dat we het klimaat over honderd jaar niet kunnen voorspellen, maar dat er bovendien over zoveel duizend jaar toch wel weer een ijstijd is. Onlogisch, maar soms wordt het wel gebruikt, ja.
pi_46246441
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:48 schreef Apropos het volgende:
Hallo.
Ja, wat nou?!
  maandag 12 februari 2007 @ 18:51:45 #45
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46246512
quote:
Hallo.
Bij deze verklaar ik solidair met je te zijn.
pi_46246584
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of dat we te weinig weten over de natuur, maar dat het toch te wijten is aan die kosmische stralen. Of dat we het klimaat over honderd jaar niet kunnen voorspellen, maar dat er bovendien over zoveel duizend jaar toch wel weer een ijstijd is. Onlogisch, maar soms wordt het wel gebruikt, ja.
Als de aarde niet opwarmt (poolkappen groeien!) kun je niks aan de zonnevlekken of kosmische stralen wijten. Als je weinig over de natuur weet, waarom dan theorieën (zonder kennis natuurlijk) poneren? Klimaatsceptici hebben geen consistent verhaal. Net zoals je tientallen soorten creationisme hebt: allemaal schieten op de theorie, zonder een degelijk alternatief te brengen.
pi_46246693
Allemachtig zeg, die Akkersloot heeft echt een obsessie. Niet zoals tvlxd met Amerika of het klimaat, maar écht echt echt een obsessie. Dat wisten we natuurlijk al, maar toch...
pi_46246770
quote:
Hallo.
Hallo Apropos.

LodewijkNapoleon laat je groeten. En doet dat ook zelf: Pol meet 3 -- live vanuit Belgie

Heb jij je vermaakt, zaterdag?
pi_46246842
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, wat nou?!
O ja, jij hebt het natuurlijk altijd zwaarder .
pi_46246874
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Hallo Apropos.

LodewijkNapoleon laat je groeten. En doet dat ook zelf: Pol meet 3 -- live vanuit Belgie

Heb jij je vermaakt, zaterdag?
Dag Sigme,

Ik zag het, ik zal zo reageren. (Ben jij 34? Ik dacht altijd dat je ouder was.)

Ik heb mij niet werkelijk vermaakt, maar dat was geen verrassing.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:02:37 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46246944
Ik ben 41 en ik heb een Antilliaanse schoonzoon.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46246952
En die schoonzoon ben ik.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:03:07 #53
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46246963
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben 41 en ik heb een Antilliaanse schoonzoon.
Zo kom je inderdaad ook over.
pi_46247956
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dag Sigme,

Ik zag het, ik zal zo reageren. (Ben jij 34? Ik dacht altijd dat je ouder was.)
Reken jij niet? Je kent mijn geboortejaar, en hebt dat ook eens gebruikt voor een klein zoekopdrachtje.
quote:
Ik heb mij niet werkelijk vermaakt, maar dat was geen verrassing.
Dat spijt mij toch. Ik hoop dat je de volgende keer wel van de partij zult zijn.
pi_46248042
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Reken jij niet?
Is het fout?
quote:
Je kent mijn geboortejaar, en hebt dat ook eens gebruikt voor een klein zoekopdrachtje.
Dat herinner ik mij niet meer.
quote:
Dat spijt mij toch. Ik hoop dat je de volgende keer wel van de partij zult zijn.
Insgelijks.
pi_46248196
Ik ben toch heel wat debiliteit van onze crypto-Irving (kan dit, M.?) gewend, maar dit slaat toch wel zo'n beetje alles:
quote:
De Nationaal-Socialisten hadden veel van hun succes te danken aan de verloren 1e WO. De belangrijkste oorzaak van de nederlaag werd gezocht in het verraad dat was gepleegd met de Balfour verklaring. Dus ja, deze move van Rothschild en de zionisten om hun doel te bereiken was in die zin direct mede oorzakelijk voor de opkomst van Hitler.
pi_46248283
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is het fout?
Het klopt helemaal . Het verbaast me dat je het niet eerder, gewoon vanzelf, berekend hebt.
quote:
[..]

Dat herinner ik mij niet meer.

Er is meer in de wereld te doen dan voorheen
quote:
[..]

Insgelijks.
Ik vond het boven verwachting gezellig, en er staan nog een heel aantal mensen op mijn denkbeeldige wenslijstje. Wat mij betreft wordt er nog wel eens een vergadering belegd.
pi_46248370
Ik gooi het maar hier neer omdat ik geen zin heb er een topic over te beginnen.

Waarom het CDA tegen het afschaffen van de hypotheek rente aftrek is.
Ik kom tot twee punten, de volgende:
De boeren hebben veel land in hun bezit, als daarop het bestemmingsplan wordt gewijzigd, naar woningbouw, is er veel geld te verdienen.
De huizen prijzen in de centra van de steden stijgt het hardst, steden dijen uit, het platte land in.
Door de prijzen voor de starters hoog te houden zorgen ze ervoor dat ze langer met het bij ouders moeten blijven wonen, een complotje tegen de individualisering?
Of anders een gezinnetje bij elkaar neuken zit, man lief vast aan een baan, vrouw lief vast aan het aanrecht en de hypotheek wordt mede betaald door de fokpremie, kindertoeslag.
Je zit in elk geval vast aan huis, gezin, echtgenoot(te) en de hypotheek.
Ruimte om persoonlijke vrijheid te ontwikkelen wordt zo ingeperkt. Het wordt moeilijker om met je dronken kop als minima in het centrum van een grote stad tegen het systeem aan te schoppen dan met je dronken kop naar huis toe te gaan om de volgende dag je gesubsidieerde maatschappij kritische kunst ergens in een atelier tentoongesteld te krijgen. Dit omdat de eigenaar van dat zelfde atelier ook de belasting en z'n langlopende hypotheek moet afbetalen. Het moet dan weer commercieel haal baar zijn.

Het al oude verhaal van de dominee en de directeur. De ene houdt ze arm de ander dom.

misschien dat iemand anders hier nog wat op kan aanvullen?
pi_46248373
Een goedenavond verder.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:34:43 #60
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46248390
Toetsje maken voor donderdag.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46248635
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:
Een goedenavond verder.
Ook goedenavond. Ik ben een beetje traag. Hoe oud dacht je dat ik ongeveer zou zijn en waarom dacht je dat ik ouder zou zijn dan 34? Toch mijn archaïsche taalgebruik?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:39:59 #62
Stranger than fiction
pi_46248689
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook goedenavond. Ik ben een beetje traag. Hoe oud dacht je dat ik ongeveer zou zijn en waarom dacht je dat ik ouder zou zijn dan 34? Toch mijn archaïsche taalgebruik?
Nee ik vermoed dat het komt door het meerdere malen wijzen op het feit dat je "veel" ouder bent dan de rest.

pi_46248777
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:34 schreef decock het volgende:
Ik gooi het maar hier neer omdat ik geen zin heb er een topic over te beginnen.

<knip>

Het al oude verhaal van de dominee en de directeur. De ene houdt ze arm de ander dom.

misschien dat iemand anders hier nog wat op kan aanvullen?
Wat een raar betoog. Had je het over de grondpolitiek dan sloeg het misschien ergens op, maar als "verklaring" voor de HRA zie ik er niks in.
pi_46248837
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee ik vermoed dat het komt door het meerdere malen wijzen op het feit dat je "veel" ouder bent dan de rest.
Die koketterie? Ik ben bijna bejaard, jong begonnen he.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:46:25 #65
Stranger than fiction
pi_46248977
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Die koketterie? Ik ben bijna bejaard, jong begonnen he.
Is dat niet vervelend? Je bijna bejaard voelen voor je 35e?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:57:44 #66
Stranger than fiction
pi_46249548
Hier komt mijn stokpaardje weer tevoorschijn:
quote:
Scholen geven nog te weinig les

Rotterdam, 12 febr. Middelbare scholen geven nog altijd te weinig les, ondanks waarschuwingen van het ministerie van Onderwijs. Verbetert dat niet, dan kan dat gevolgen hebben voor hun bekostiging of hun licentie. Dat schrijven minister Van der Hoeven (Onderwijs, CDA) en staatssecretaris Bruins (Onderwijs, VVD) vandaag aan de Tweede Kamer.

Uit een steekproef van de Inspectie van het Onderwijs van eind vorig jaar blijkt dat 14 van de 25 onderzochte scholen in de onderbouw niet de verplichte 1.040 lesuren geven. Wat de bewindslieden vooral zorgen baart, is de geringe vooruitgang die scholen lijken te vertonen.

De steekproef richtte zich ook op het middelbaar beroepsonderwijs. Daar haalden 24 van de 25 opleidingen de norm van 850 uur.

De middelbare scholen, verenigd in de Voortgezet Onderwijs-raad, wijzen op een eigen steekproef die uitwees dat alle onderzochte scholen meer lesuren geven dan vorig jaar. Volgens de VO-raad komt 65 procent van de scholen volgend jaar op 1.040 lesuren. Volgens voorzitter Sjoerd Slagter van de VO-raad zijn grote aanpassingen tijdens het schooljaar „moeilijk door te voeren”. Het verbaast hem dat het ministerie de scholen niet meer tijd gunt. Volgens hem hebben scholen te weinig geld om voldoende uren les te geven.

Van der Hoeven en Bruins sturen binnenkort voor de vierde keer een brief aan de middelbare scholen over handhaving van de onderwijstijd. Dit voorjaar volgt er uitgebreid onderzoek naar de daadwerkelijk gerealiseerde lesuren per school. Halen scholen dan nog de norm niet, dan moeten ze rekening houden met het inhouden, opschorten of terugvorderen van de bekostiging. In het uiterste geval kunnen scholen hun licentie verliezen.

De wettelijke verplichting van 1.040 lesuren bestaat sinds voorjaar 2006. De Tweede Kamer besloot toen, tegen het advies van de minister in, tot dat minimum aantal lesuren. Scholen protesteren al sinds die tijd tegen deze norm.
1040 uur is een norm die eigenlijk lukraak uit de duim is gezogen. 1040 lesgeven betekent dat er gedurende de 41 schoolweken er gemiddelde 25,5 lessen per week gegeven moeten worden. Dit geeft enorme spanningen met eventuele toetsweken, bijscholing, uitwisselingen, vergaderingen, schoolreisjes, les uitval als gevolg van ziekte, en bijvoorbeeld slecht weer.

Op mijn school zitten we gemiddeld rond 1030 uur per jaar. Met als uitschieter naar beneden voor havo3 op 960 en naar boven gymnasium 4 met 1112 uur.

Het is niet verwonderlijk dat er weinig progressie geboekt wordt. Al het andere wordt ook geeist vanuit de ministeries. En aangezien de docent niet alles tegelijk kan, levert dat spanningen op.

Die 1040 is overigens lestijd, zelfstudie niet meegeteld. In totaal zou een leerling meen ik 1750 uur per jaar aan school bezig moeten zijn.
pi_46249923
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:31 schreef Apropos het volgende:
Ik ben toch heel wat debiliteit van onze crypto-Irving (kan dit, M.?) gewend, maar dit slaat toch wel zo'n beetje alles:
[..]
Het kan.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:37:21 #68
Stranger than fiction
pi_46250088

"I love the smell of urine in the morning."
  maandag 12 februari 2007 @ 20:38:53 #69
Stranger than fiction
pi_46250127
George-Butters's muziektip: The Decemberists.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:39:32 #70
Stranger than fiction
pi_46250136
Ik zit nu minimaal al 20 minuten te wachten tot omnipage klaar is met het verwerken van de ingescande pagina's
  maandag 12 februari 2007 @ 20:40:50 #71
Stranger than fiction
pi_46250165
Waar is trouwens de rest van het slowchattuig? Incluis Aaaah en Pjo
pi_46250201
fok is veel te langzaam vandaag om echt te werken en aaah zal wel uitrusten van barcelona.
pi_46250232
Hmm, cognac.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:02:27 #74
Stranger than fiction
pi_46250269
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:49 schreef Autodidact het volgende:
Hmm, cognac.
Vodka is hipper.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:02:45 #75
Stranger than fiction
pi_46250272
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:43 schreef du_ke het volgende:
fok is veel te langzaam vandaag om echt te werken en aaah zal wel uitrusten van barcelona.
Omnipage, dat is pas echt traag.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:08:01 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250404
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef du_ke het volgende:
Ik sta open voor vele ideeën en theoriën maar
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46250455
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja dat jij in je eenzame autistische hoekje blijft hangen kan ik ook niet zoveel aan doen .
  maandag 12 februari 2007 @ 21:15:09 #78
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250508
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:53 schreef Autodidact het volgende:
Klimaatsceptici hebben geen consistent verhaal.
Nee het zijn verschillende mensen met verschillende verhalen. Net als de broeikasgelovigen.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:19:53 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46250537
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:10 schreef du_ke het volgende:
Tja dat jij in je eenzame autistische hoekje blijft hangen kan ik ook niet zoveel aan doen .
Nou, de ware autist, dat ben jij, Mr Open Minded.
pi_46250572
"Voor wie beschaafde discussie prefereert boven het kraakpandfascisme."

.
  maandag 12 februari 2007 @ 21:29:17 #81
Stranger than fiction
pi_46250583
Autisten zijn koel.
pi_46250600
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee het zijn verschillende mensen met verschillende verhalen. Net als de broeikasgelovigen.
Meestal, en dat zijn de mensen die er niks over weten of willen weten, komen dezelfde tegenstrijdige argumenten tevoorschijn op verschillende momenten. Eerst beweert men dat de aarde niet opwarmt, en als dat ontkracht wordt komen de zonnevlekken, kosmische straling en zelfs koeienscheten naar voren. Zolang men maar kan blijven uitstoten zodat het geloof in vrije markt geen schrammetjes oploopt. Begrijp me goed, vrije markt is geweldig en het is volgens mij de beste manier voor een samenleving om vooruit te komen, maar wetenschappelijke bevindingen kun je niet negeren. Er zijn overigens ook libertariërs die wel iets begrijpen van wetenschap en de verhoudingen in het debat, die erkennen dat menselijk handelen het klimaat verandert.

En wie weet kan de vrije markt zelfs klimaatverandering stoppen en houden instituten als AEI er een verwrongen beeld van kapitalisme aan over. Ook de bewustwording van het feit dat het klimaat verandert is te danken aan investeringen in de vrije markt, zoals de vrije markt die wetenschap heet of de private organisaties die het bekend maken (Greenpeace....). Volgens mij zijn de economische gevolgen van forse klimaatverandering niet zo winstgevend .

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 12-02-2007 21:46:44 ]
pi_46250701
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een raar betoog. Had je het over de grondpolitiek dan sloeg het misschien ergens op, maar als "verklaring" voor de HRA zie ik er niks in.
Ik moest eerst even denken wat HRA was, hypotheek rente aftrek.
Door de rente van de hypotheken aftrekbaar te houden, doet dit de prijzen van de woningen stijgen. Mensen kunnen een hogere hypotheek afsluiten en daar door dus meer geld besteden aan een woning. De schaarste van de woning markt doet tevens de prijzen stijgen. Dit heeft ondermeer te maken met het feit dat we in nederland een hekel lijken te hebben aan hoogbouw in de binnensteden. Dit betekend in elk geval dat de gemeentes gedwongen gaan worden om buiten hun gemeente gebieden te gaan bouwen, zie Leidserijn dat zo'n beetje tegen het door provincie utrecht geannexeerde woerden aan het groeien is. Landbouwgrond verandert in bouw grond voor woningbouw. Dat levert geld op.

Maar de stijging van de woning prijzen maakt het voor starters moeilijker een woning te bemachtigen, het committent tot die woning wordt hoger. Als je eenmaal een woning hebt ben je daar, als je niet voldoende financiële armslag hebt, voor langer aan gebonden.

Dit bij elkaar maakt het voor een stelletje makkelijker om een woning te verkrijgen, in vergelijking voor iemand alleen. Maar het maakt het tevens moeilijker om uit elkaar te gaan. Er moeten dan twee woningen voor één in de plaats komen.

Ik volg nu even de bruggetjes grond, bouw grond voor woningen, woningen, schaarste, prijs, opdrijven van die prijs, een betaalbare regeling, het maken van een committent aan je hut, een top hypotheek

Nu ga ik even kort door de bocht,
wordt de huwelijksakte op deze manier vervangen door de hypotheekakte?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 07:08:12 #84
Stranger than fiction
pi_46252332
goedemorgen..
pi_46252448
Goeiemorgen!

Rock, ik voel me helemaal niet bejaard, malle jongen .
pi_46252474
quote:
Op maandag 12 februari 2007 22:06 schreef decock het volgende:

Nu ga ik even kort door de bocht,
wordt de huwelijksakte op deze manier vervangen door de hypotheekakte?
Nee. Overal ter wereld en in alle tijden is een beetje stevig huis dat groot genoeg is voor een gezin van een prijs die het gezin samensmeedt. Dat valt logischerwijs samen: een stel zal er altijd ongeveer die prijs voor over hebben. De relatieve prijs ligt altijd zó hoog dat uit elkaar gaan een zwaar offer is. Maar vergeleken met enige decennia terug kan men zich momenteel scheiding stukken beter veroorloven dan vroeger. Relatief gezien is het huizenbezit daarin een minder belemmerende factor geworden.
pi_46252493
http://www.shiftlife.nl/?women

Hier 4 vrouwen die heel trots vertellen over hun SUV. Geen woord over het milieu. Wat een manwijven!
pi_46253586
Best leuke opties als MOD..

pi_46253657
En weer een vak binnen
Allah Al Watan Al Malik
pi_46253939
„Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article58597711.ece

Beetje vreemde stelling van Geertje, je kunt mensen niet uit hun historische context halen, maar ik heb niet de indruk dat hij dit stelt omdat hij zelf een studie van Mohammed heeft gemaakt. Jammer dat we geen Sam Harris hebben.
pi_46253966
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:19 schreef Autodidact het volgende:
„Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”

Beetje vreemde stelling van Geertje, je kunt mensen niet uit hun historische context halen, maar ik heb niet de indruk dat hij dit stelt omdat hij zelf een studie van Mohammed heeft gemaakt. Jammer dat we geen Sam Harris hebben.
Zo zou je van elk historisch figuur wel een vreemde analyse kunnen maken. Zo zouden de romeinen in een gesticht zijn beland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46254107
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo zou je van elk historisch figuur wel een vreemde analyse kunnen maken. Zo zouden de romeinen in een gesticht zijn beland.
Ja, Romeinen horen in de Romeinse tijd, Mohammed hoort in de zevende eeuw. Niet hier en nu. Stel je voor dat er nu een stel mensen zouden leven die Romeinse keizers ritueel citeerden: slavernij, dictatuur, oorlogsfetisjisme, decadentie... en een blonde LImburger die structureel Romeinse keizers veracht .
pi_46254317
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:19 schreef Autodidact het volgende:

Je kunt veel over Wilders zeggen, maar niet dat hij als een islam-noob over de islam loopt te blaten. Hij heeft zelf veel rondgereist in het Midden Oosten.
quote:
Een goed punt. De islam is helaas nog steeds een middeleeuws geloof en ik pleit al jaren bij ons in de moskee voor vernieuwing.
Mohammed, Amsterdam
pi_46254326
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kunt veel over Wilders zeggen, maar niet dat hij als een islam-noob over de islam loopt te blaten. Hij heeft zelf veel rondgereist in het Midden Oosten.
En dat maakt hem Islam- of Mohammedkenner?
pi_46254332
Sukkel, waarom haal je het nou weg?
pi_46254518
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef pberends het volgende:
Vooral in Israel dacht ik, ik zal eens even zoeken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 11:11:22 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46254592
Googlen bedoel je?

Jordanie was ook een van de landen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46254605
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]
Als je veel reist in het midden-oosten word je islam-specialist. (dat is de conclusie die ik trek uit je zin).

Oftewel ik ben een Europa-specialist.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')