En dan ontbreken alle verschillende goederenmaatschappijen met hun diverse locs hier nog...!quote:Op zondag 17 december 2006 16:00 schreef gateway het volgende:
nooit geweten dat eer zoveel verschillende treinen in nederland rondrijden
Dat is een mening.quote:Op zondag 17 december 2006 16:19 schreef Alexxxxx het volgende:
en dat terwijl goederentreinen veel toffer zijn!
Opleiding van rijdend personeel en werkplaatspersoneel.quote:Op zondag 17 december 2006 16:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
maar wat doet die 4011 dan tot die tijd als ie al gerenoveerd is?
2 stinkende rokende diesellocs onder je neus is niet fijn hoor :/quote:Op zondag 17 december 2006 16:19 schreef Alexxxxx het volgende:
en dat terwijl goederentreinen veel toffer zijn!
In dan staat het bonte geel-wit/blauw-wit/rood-blauw/gele gezelschap er nog niet eens tusssen (vanaf maandag 2e stam).quote:Op zondag 17 december 2006 16:00 schreef gateway het volgende:
nooit geweten dat eer zoveel verschillende treinen in nederland rondrijden
Goederen zijn imo weinig boeiend, ze zijn toch ALTIJD VIES!quote:Op zondag 17 december 2006 16:39 schreef Dichterbijer het volgende:
woei...hier is ikke weer...
Morgen weer met de trein naar stage dus ik blijf dit topic volgenen
Als mensen willen babbelen over goederenloc's moeten ze maar een eigen topic aanmaken
pak een emmer en een sopje en leef je uitquote:Op zondag 17 december 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Goederen zijn imo weinig boeiend, ze zijn toch ALTIJD VIES!
sopje? daar heb je bijna zoutzuur bij nodig wil je die viezigheid weg krijgenquote:Op zondag 17 december 2006 16:45 schreef Petre het volgende:
[..]
pak een emmer en een sopje en leef je uit
Ja, anders moet je twee omlopen maken, en voor de Koplopers wordt dat erg lastig volgens mij. Zeker als je bedenkt dat het bestand nieuwe steeds groter wordt, waardoor je blijft wijzigen.quote:Op zondag 17 december 2006 16:29 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ah joh, jammer, nog even wachten. Gaan ze trouwens straks ook in combinatie oud-nieuw rijden dan?
Trein is trein. Als mensen het hier over goederentreinen willen hebben, moeten ze dat vooral doen.quote:Op zondag 17 december 2006 16:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Als mensen willen babbelen over goederenloc's moeten ze maar een eigen topic aanmaken
Code 1 (voor onze treintellers)quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, anders moet je twee omlopen maken, en voor de Koplopers wordt dat erg lastig volgens mij. Zeker als je bedenkt dat het bestand nieuwe steeds groter wordt, waardoor je blijft wijzigen.
Je kan door dat motorblok heen wandelen jaquote:Op zondag 17 december 2006 18:45 schreef De_Hertog het volgende:
Die nieuwe Stadler trein, daar kun je niet doorheen lopen zo te zien he? Of is er een klein gangetje naast de motor?
This is just the beginningquote:Op zondag 17 december 2006 18:37 schreef Duvel het volgende:
Wereldreis! Geweldig Fles!!
En ik heb de eerste stam nog niet eens gezien. Weet je de tijden van dit afwijkende spul? En hoeveel bakken erin zitten.quote:Op zondag 17 december 2006 16:42 schreef MREn het volgende:
[..]
In dan staat het bonte geel-wit/blauw-wit/rood-blauw/gele gezelschap er nog niet eens tusssen (vanaf maandag 2e stam).
ma t/m vr in treinen 71520, 1520, 1529, 1528, 83528, 83571, 1571 en 811517.quote:Op zondag 17 december 2006 19:03 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En ik heb de eerste stam nog niet eens gezien. Weet je de tijden van dit afwijkende spul? En hoeveel bakken erin zitten.
Amersfoort-Amsterdam C is me vaste traject![]()
Je hebt een retour gekocht neem ik aan. Goede reis!quote:
anders doen we die kadoquote:Op zondag 17 december 2006 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt een retour gekocht neem ik aan. Goede reis!
Aantal posts: 100000 (gemiddeld 62 per dag)quote:Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is een tijd van komen, en er is een tijd van gaan. Er zijn aankomsttijden, en vertrektijden. En vertrektijd, dat is nu. Binnenkort plaats ik mijn 100.000ste en laatste post op Fok! Hoop gebeurd in al die jaren, vooral veel plezier gehad, lekker lopen sjanzen met een modje van PTA hier![]()
Was fijn
Daarna heb ik het Treinentopic een behoorlijke slinger de goeie kant op gegeven, dan natuurlijk Rondje Nederland, wat niet minder dan een Doorslaand Succes was
Ja, het was leuk. Maar het is over. Tijd voor een Leven.
FWIIIIIIIEET! Instappen en wegwezen!
Nee? Ik dacht altijd... nee, laat maar, dat doe ik de mensen hier niet aanquote:Op zondag 17 december 2006 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
En voor de onwetenden, die PTA mod was MutZ natuurlijk, hij heeft niet in mijn broekje gegraaid
aldiquote:Op zondag 17 december 2006 22:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje afzetters in de kiosken... 2,10 voor een flesje drinken... 15 cent duurder geworden.
Voortaan maar bij de Aldi inslaan....
hoiquote:Op zondag 17 december 2006 22:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje afzetters in de kiosken... 2,10 voor een flesje drinken... 15 cent duurder geworden.
Voortaan maar bij de Aldi inslaan....
P.s. hoi MutZ
Voor de oude en vernieuwde Sprinters was er wel eerst een andere omloop gemaakt, daarom hadden ze zelfs een ander nummer gekregen (oud = 2800-serie, nieuw = 2900-serie) maar later zijn ze die toch ook door elkaar gaan gebruiken.quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, anders moet je twee omlopen maken, en voor de Koplopers wordt dat erg lastig volgens mij. Zeker als je bedenkt dat het bestand nieuwe steeds groter wordt, waardoor je blijft wijzigen.
Van Fok wel jaquote:
quote:Op zondag 17 december 2006 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
En voor de onwetenden, die PTA mod was MutZ natuurlijk, hij heeft niet in mijn broekje gegraaid
Komt ook door het verschil in ATB generatie, in groningen altijd een leuke wedstrijd om .58 destijds.quote:Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Tjonge jonge, wat kunnen die GTW"s optrekken zeg!
Ik reed naast een ICM, normaal haalt de ICM makkelijk de wadloper in, nu gingen wij de ICM voorbij![]()
Hoorde ik ineens de mcn MOI!! roepen naar de zwaaiers van de ICM![]()
Ook heb ik vandaag gemerkt, dat de GTW aardig snel stilstaat tijdens een snelremming
Zit bij Groningen niet op alle sporen ATB-EG of was het op dat stuk waar de diesellijn parallel loopt met het elektrische spoor?quote:Op maandag 18 december 2006 08:11 schreef thatsme het volgende:
[..]
Komt ook door het verschil in ATB generatie, in groningen altijd een leuke wedstrijd om .58 destijds.
ja waar beide parallel lopen, richting haren, leer.quote:Op maandag 18 december 2006 08:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zit bij Groningen niet op alle sporen ATB-EG of was het op dat stuk waar de diesellijn parallel loopt met het elektrische spoor?
Dan maakt 't toch geen verschil? Als ze allebei met hoog groen Groningen uit rijden mogen ze toch even hard?quote:Op maandag 18 december 2006 10:24 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja waar beide parallel lopen, richting haren, leer.
niet als er 1 veel meer vermogen naar de aandrijf assen kan zetten, en welk gewicht je moet verplaatsenquote:Op maandag 18 december 2006 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan maakt 't toch geen verschil? Als ze allebei met hoog groen Groningen uit rijden mogen ze toch even hard?
Maar dat is dus totaal niet afhankelijk van de ATB. Gewoon een vermogenskwestie.quote:Op maandag 18 december 2006 10:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet als er 1 veel meer vermogen naar de aandrijf assen kan zetten, en welk gewicht je moet verplaatsen
een LOS 1600 elocje zonder wagens trekt ook harder dan als je er een sliert wagens achterhangt
stimmtquote:Op maandag 18 december 2006 10:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat is dus totaal niet afhankelijk van de ATB. Gewoon een vermogenskwestie.
Jaja, voor januari / februari natuurlijk, maar ach je zal er toch niet mee kunnen lopen. Dan zal je constant worden aangepsproken in de trein en op het station, vanwege het NS logo... Ik heb wel het tasje nogquote:Op maandag 18 december 2006 14:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
whaha, je moet die NS jas van Tellen i/d Trein weer inleveren
Niet dat ik hem uberhaupt wou dragen nog..
Oh well. Ik zal m morgen ff inleveren met m'n declaratieformulier. Gelijk vragen wanneer ze meer weten over januariquote:Op maandag 18 december 2006 14:14 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Jaja, voor januari / februari natuurlijk, maar ach je zal er toch niet mee kunnen lopen. Dan zal je constant worden aangepsproken in de trein en op het station, vanwege het NS logo... Ik heb wel het tasje nog![]()
Ik heb vrijdag de 10232 om 15.59 het station van Leeuwarden uit zien rijden. Stond op het busstation. Dat ding zat halverwege het perron al op 40. Pff wat trok dat ding snel op.quote:Op maandag 18 december 2006 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stimmt
en een GTW 2/6 trekt goed hard op ja
Ik ga er bijna met mee willenquote:Op maandag 18 december 2006 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag de 10232 om 15.59 het station van Leeuwarden uit zien rijden. Stond op het busstation. Dat ding zat halverwege het perron al op 40. Pff wat trok dat ding snel op.
ICM overschot int noordenquote:Op maandag 18 december 2006 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
DAt is een behoorllijke hoeveelheid.
de plan U's zijn verkocht aan Slowakijequote:Op maandag 18 december 2006 18:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hadden ze op de maaslijn (ondanks dat hij uit de dienstregeling is). geen Plan U's kunnen inzetten. Zullen toch wel harder gaan dan de braklopers. En her en der zullen er toch nog wel wat staan.
Yep, zwolle staat er vol mee. En idd, ze zijn verkocht.quote:Op maandag 18 december 2006 18:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hadden ze op de maaslijn (ondanks dat hij uit de dienstregeling is). geen Plan U's kunnen inzetten. Zullen toch wel harder gaan dan de braklopers. En her en der zullen er toch nog wel wat staan.
Zullen we een nickchange voor je aanvragen?quote:Op maandag 18 december 2006 19:11 schreef Wadloper het volgende:
Maar nu staan ze nog steeds te verroesten in Zwolle
Gaan we doenquote:Op maandag 18 december 2006 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zullen we een nickchange voor je aanvragen?
Maas-wadloper?
Nee, ik koester de lieve wadlopers tot hun sloopquote:Op maandag 18 december 2006 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zullen we een nickchange voor je aanvragen?
Maas-wadloper?
de ICM4444 gaat ook wegquote:Op maandag 18 december 2006 19:21 schreef Wadloper het volgende:
Doe het dan totdat ze allémaal weg zijn, als het zo nodig moet, of verander dan mijn naam in ICM 4444 ofzo
Zoiets?quote:Geachte FA
Graag zouden wij even aandacht willen vragen voor het volgende. Op dit moment is er een user op Fok die post onder de naam Wadloper. Nu aan de inzet van de wadloper in het noorden des lands, waar deze user vandaan komt, een einde komt medio 2007, is deze naam niet meer te handhaven op fok.nl. Deze naam is niet meer correct met de werkelijkheid. Omdat de wadlopers nog wel in het zuiden des lands rijden, stellen wij voor om de usernaam te wijzigen in Maasloper.
Met vriendelijke groet,
De posters in het treintopic
Dat mag allemaal wel naar Gn toe, hebben ze in Lw niet allemaal nodig.quote:
Nee, gewoon in Lw laten die zooi. Mijn trein van Rtd naar Lw was vanmorgen elf bakken, en ik vind het heerlijk rustig.quote:Op maandag 18 december 2006 20:42 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dat mag allemaal wel naar Gn toe, hebben ze in Lw niet allemaal nodig.'s ochtends is het echt een drama met het aantal bakken hier.
Het waren er vroeger zes, en dat was ruiim te krap, zeker met die stop in Gouda heb je meer ruimte nodig.quote:Op maandag 18 december 2006 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
Kijk. Dat moet genoeg zijn voor eens een keer de benen te strekken. Een paar bakken minder en je zit al opgepropt.
quote:70 miljoen voor sneller spoor
Uitgegeven: 18 december 2006 21:17
DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat 70 miljoen euro uitgeven aan maatregelen om treinen sneller te laten rijden. Dat meldde demissionair staatssecretaris Melanie Schultz van Haegen maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Bij de behandeling van de begroting van het ministerie eind oktober had een ruime meerderheid in de Tweede Kamer al aangedrongen op een pakket maatregelen. Verkeersminister Peijs wilde destijds nog geen harde toezeggingen doen.
Nadere onderzoeken door onder meer spoorbeheerder ProRail, de Nederlandse Spoorwegen en het ministerie zelf hebben uitgewezen dat tijdwinst mogelijk is door de extra investeringen. Volgens Schultz kunnen die betaald worden uit de komende begrotingen.
Dienstregeling
Onder druk van de Tweede Kamer had Peijs twee maanden geleden al beloofd dat ze zou komen met een voorstel om treinen op bepaalde trajecten harder te laten rijden. In de nieuwe dienstregeling van NS, die sinds vorige week zondag van kracht is, is de reistijd toegenomen, tot teleurstelling van diverse Kamerleden.
Het maandag aangekondigde pakket maatregelen kan volgens Schultz al in 2007 tijdwinst opleveren op de gewraakte trajecten. Voor een bedrag van circa 40 miljoen euro wordt de spoorinfrastructuur in de komende twee tot drie jaar aanzienlijk verbeterd.
Bochten
Het gaat dan vooral om nieuwe bochten, die met hogere snelheid kunnen worden genomen. De aankomstprocedure op stations kan worden verbeterd en er wordt een extra perron aangelegd bij Deventer.
Schultz en Peijs hebben verder 30 miljoen euro gereserveerd om op termijn de maximumsnelheid op verschillende tracé's te verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur.
als er een 1700/1800 voor hangt zou je 180 kunnen halenquote:Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
Gaafquote:Op maandag 18 december 2006 23:33 schreef SNArky het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Live treinen volgen mbv google maps, best netjes geklust...
http://www.treinvizier.nl
Dus, kort gezegd: er is een nieuwe dienstregeling, waarin met name buiten de randstad veel reizen meer tijd kosten, daar zijn klachten over, en vervolgens blijk dat de oplossing voor deze klachten is om 70 miljoen te investeren zodat de reistijden weer lager worden? Dat is pas Beter Benuttenquote:
in duitsland rijd getrokken mat op sommige trajecten bijna 200quote:Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
D'r klopt alleen geen zak van de info bij de treintjes.... ik zie hier een sprinter rijden met 922km/h.quote:Op maandag 18 december 2006 23:33 schreef SNArky het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Live treinen volgen mbv google maps, best netjes geklust...
http://www.treinvizier.nl
Lees de bugs ffquote:Op dinsdag 19 december 2006 09:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
D'r klopt alleen geen zak van de info bij de treintjes.... ik zie hier een sprinter rijden met 922km/h.Wat nou duur HSL spoor en speciale treinen, we nemen gewoon een vlavlip. De treinen van Utrecht CS naar Gouda en andersom maken een ommetje via Bodegraven en Alphen.
-ICE, Thalys: Ja logisch, die kunnen 300... Thalys rijdt als enige trein in Nederland overigens ook al 160.quote:Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
idd,quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is logisch dat een nieuwer systeem backwards compatible is. Vaak is toch ergens nog wel het oudere systeem geïnstalleerd en je wilt natuurlijk dat er altijd wel een systeem werkt. Het aanleggen van ERTMS verkeert nog in de beginfase, maar de overheid zou er wel mee kunnen beginnen en dan ook eisen dat nieuwe treinen zowel met ATB als ERTMS overweg kunnen om zo dan langzamerhand ERTMS over het gehele land uit te rollen. Na een behoorlijke periode is dan ERTMS over het gehele land uitgerold en is ATB dan overbodig geworden.
Was het niet zo dat bij de verbouwing op de zijkant werd aangegeven dat ze waren toegelaten tot 160km/h terwijl dit in werkelijkheid maar 140 was? Daar staat me nog vaag iets van bij, namelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
IRCm is in ieder geval toegelaten tot 160, en dat gaan ze er straks dus op de HSL meer rijden.
In een GTW staat dat 140 de max is, maar ik heb bij beide typen mn twijfels erbij. Volgens mij kan de DM'90 echt wel 140 of meer halenen de GTW moet ook wel boven de 140 uit kunnen komen, aangezien ze die 140 gemakkelijk gehaald hebben op delen van het traject Lw-Gn.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:05 schreef Remzz het volgende:
In de cabine van een DM 90 staat heel groot boven het raam dat 130 kilometer per uur de max is.
De GTW is toegelaten voor sneltheden tot 140 km/h.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
DM'90 mag 140, de GTW weet ik niet.
ICRm was in het begin maar voor 140km/h toegelaten omdat NS niet had aangetoond dat de bak bij hogere snelheden stabiel was (er hing een hoop nieuwe apparatuur onder). Inmiddels is dat wel aangetoond, dus is ICRm voor 160km/h toegelaten.
ICK: ik weet niet of onder de Nederlandse rijtuigen de zelfde draaistellen zitten als onder de Duitse variant. Dat kan nogal een verschil maken.
Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
ja wintrerswijk heeft 2 station, Winterswijk "centraal" en Winterswijk west...... en er is er hie rmaar 1 getekentquote:
Niet concreet volgens mij... Maar ik kan niet zien wat ProRail in de diepe kelders van de Inktpot aan het bedenken is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GTW is toegelaten voor sneltheden tot 140 km/h.
Dat ERTMS weet ik van die trajecten, maar zijn er ook plannen om het systeem op andere trajecten te realiseren?
Laten ze naast ERTMS nou eerst ATB-EG(NG) liggen? lijkt me wel toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
DM'90 mag 140, de GTW weet ik niet.
ICRm was in het begin maar voor 140km/h toegelaten omdat NS niet had aangetoond dat de bak bij hogere snelheden stabiel was (er hing een hoop nieuwe apparatuur onder). Inmiddels is dat wel aangetoond, dus is ICRm voor 160km/h toegelaten.
ICK: ik weet niet of onder de Nederlandse rijtuigen de zelfde draaistellen zitten als onder de Duitse variant. Dat kan nogal een verschil maken.
Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
ze moeten wel? ATB-EG kan toch niet hoger dan 140 correct meten?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet concreet volgens mij... Maar ik kan niet zien wat ProRail in de diepe kelders van de Inktpot aan het bedenken is.
Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
seinloos reiden is voor menig machinist een droom denk ikquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoerenMaar ja 70 miljoen euro is er denk ik ook zo op!
Tussen Hoofddorp en Den Haag ligt daarom ook ATB-EG én ATB-NG, zodat de Thalys toch 160 kan. Maar vraag me niet hoe dit nou precies zit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze moeten wel? ATB-EG kan toch niet hoger dan 140 correct meten?
NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Tussen Hoofddorp en Den Haag ligt daarom ook ATB-EG én ATB-NG, zodat de Thalys toch 160 kan. Maar vraag me niet hoe dit nou precies zit.
Op het journaal vanmorgen wisten ze te melden dat de eerste treinen al in 2007 naar de 160 km/h zouden mogen. Wellicht dan alleen op trajecten waar al nieuwe beveiliging ligt zoals Hoofdorp-DenHaag. Al heeft de IC tussen a'dam en r'dam daar niet zo vreselijk veel voordeel van met die stop die er op leiden ingelast is. En de belgische benelux locs mogen maximaal 140 volgens de bestickering.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoerenMaar ja 70 miljoen euro is er denk ik ook zo op!
Nee totaal niet...quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?
idd dat riepen ze,quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Op het journaal vanmorgen wisten ze te melden dat de eerste treinen al in 2007 naar de 160 km/h zouden mogen. Wellicht dan alleen op trajecten waar al nieuwe beveiliging ligt zoals Hoofdorp-DenHaag. Al heeft de IC tussen a'dam en r'dam daar niet zo vreselijk veel voordeel van met die stop die er op leiden ingelast is. En de belgische benelux locs mogen maximaal 140 volgens de bestickering.
iets wat best wel eens zin kan hebben op de lijn Utrecht-R'dam/Den Haag. Mits die stop op gouda wordt overgeslagen. Woerden en Gouda hebben allebei prima passage sporen die niet direct langs de perrrons liggen. En op andere plaatsen waar er 160 word gereden komt de trein ook direct langs de perrons, die hebben daarvoor extra strepen en bebording. Onder andere Nieuw-Vennep en Voorschoten, Leiden heeft dan weer vrijliggende passagesporen voor de Thalys en Benelux.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd dat riepen ze,
nou vraag ik me alleen af hoe snel prutsrail het wil implenteren,
op bepaalde baanvakken is de bezetting al dus danig hoog dat het weinig zin heeft?
volgens mij is met 160 km/h langs een perron scheuren ook minder fijn
denk dat 160km/h t meeste nut heeft op lange trajecten zonder stops
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?quote:
Investeren in het oostenquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?En waar moeten ze dat in hemelsnaam kwijt
![]()
Alle normale lijnen in Nederland waar harder dan 40 gereden wordt, zijn voorzien van ATB (EG of NG). ERTMS zou je daarnaast kunnen leggen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Laten ze naast ERTMS nou eerst ATB-EG(NG) liggen? lijkt me wel toch?
zo dat je iig backup hebt ? en je in weze met elke trein op een bepaalde lijn kan rijden? ongeacht als de trein ATB(EG/NG) (en ERTMS) heeft![]()
Als de treinapparatuur NG kan, snapt ie ook EG. Maar een trein met EG snapt geen NG. Backwards compatibel zegt iets over de treinapparatuur. De NG-baanapparatuur kan geen EG-signaal op het spoor zetten omdat het fundamenteel verschilt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?
braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/hquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zou op het traject naar nieuweschans best eens kunnen. Op Leeuwarden - Groningen is het vanwege de rijtijd marge wel beter om op het dubbelsporig stuk de 140 te halen, zeker voor de sneltrein
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/h
maar die doen toch ook 100?
laatste x dat ik keek niet?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt) en dat je niet meer over hoeft te stappen op berchem.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Is Antwerpen-Berchem nog steeds zo'n vreselijk station?
Dat is omdat ze een kwartierdienst willen gaan rijden op Deventer-Amersfoort:quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?
Bron: Apeldoornse Courant/Stentor.quote:APELDOORN - Apeldoornse treinreizigers kunnen, zoals het er nu naar uitziet, vanaf begin 2008 elk kwartier met een intercity naar de Randstad en Twente.
De NS wil de dienstregeling tussen Twente en het westen -nu een halfuursdienst- over ruim een jaar opschroeven. Apeldoorn ligt op die lijn.
De opvoering van de frequentie hing echter op uitbreiding van het Deventer station. Het rijk heeft nu toegezegd te zullen meebetalen aan het vereiste extra perron in Deventer. Ook op korte termijn is er goed nieuws voor reizigers naar de Randstad. De NS heeft twintig intercityrijtuigen uit Duitsland gehaald om de internationale trein tussen Berlijn en Amsterdam te verlengen. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling, eerder deze maand, stopt die internationale trein in Apeldoorn, zodat mensen mee kunnen reizen naar Amersfoort en Amsterdam. Deze trein bleek echter over te weinig capaciteit te beschikken. De Duitse rijtuigen zorgen voor zo'n duizend extra zitplaatsen.
Niet helemaal zoals dat nu in het weekend gebeurt, straks gaan ze vanuit Nederland door een tunnel onder de stad door, en komen dan 'van de verkeerde kant' binnen in de kelder van Antwerpen-Centraal.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt).
De keer dat ik erin zat heette het treintje anders 'gewoon' Bernina Express of Il trenino rossi oidquote:Op woensdag 20 december 2006 12:47 schreef thatsme het volgende:
Bernina Express? Dat was de Bernina bahndaar heb ik er ook nog wel een paar van
-knip-
Dank je ik heb er ook veel meer nogquote:Leuke foto's trouwens, heb er ook zoveel maar ben te lui om die allemaal te plaatsen.
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:28 schreef Brembo het volgende:
Bestaan die maaslopers nou uit DH1 of DH2 bakkenWant ik zag op het bord staan voor Maastricht voorin instappen, maar ja als het maar een DH1 is heeft dat nou niet echt veel nut
.
Vandaag trouwens V-IRM en getrokken materieel op Nm-Zw.
Dan heb je niet goed gekeken :pquote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?
zie hier int noorden iig amper DH-1 ( laat ik zeggen geen)
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend opweg naar Groningen wierp ik een blik richting de werkplaats bij Onnen, en daar zag ik een (v)irm binnen staan met een blauwe/donkere bak ertussen? Kan dat mogelijk zijn?
ik zeg toch ik zie ze nietquote:Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken :p
Afgelopen vrijdag een los stelletje op het emplacement van Lw en een trein naar Roodeschool bestaande uit 2x DH1 en verder is er deze week nog een compositie gespot bestaande uit 4x DH1.
idd beter DM'90 onder de waslijn, dan een Plan V uit de oudste seriequote:Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Moet even wennen, maar is voor de afwisseling wel eens leuk
rijd ook amper DM90 :/quote:Op woensdag 20 december 2006 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas kan ik met de nieuwe dienstregeling niet meer met DM'90 rijden en ben ik nog tot september aangewezen op de wadjes. (Al heb ik maandag nog wel in een DM'90 gezeten, omdat ik me verslapen had en de sneltrein de eerst volgende trein naar Groningen was om 10.57 uur 's ochtends)
eind feb begin maart? :pquote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom niet zo vaak in den lande, dus daarom weet ik wel veel van de wadslopers en buffels en van de andere materieelsoorten iets minder.
Als ik een digitale camera heb, die ik binnenkort maar eens ga kopen, dan zal ik waarschijnlijk wel eens vaker in den lande gaan. Heb ik februari nog een weekje vrij
Tussen oss en wijchen zelfs. kutboeren daarquote:Op donderdag 21 december 2006 08:57 schreef Fixers het volgende:
Hebben we hier net als in engeland een straf voor obstrucite van de treinenloop? Ze hebben tussen Den Bosch en Nijmegen ergens 300 meter koperkabel uit de grondgejat.
quote:Op zeker twee plaatsen, bij Oss en bij Ravenstein, hebben de koperdieven hun slag geslagen. Door de koperdiefstal ontstaat er storing in de signalering en kunnen seinen en wissels niet bediend worden. Opnieuw een flinke strop voor de NS, die op dit traject al eerder te maken kreeg met diefstal van koperen leidingen. ”Het probleem is dat we geen alternatief materiaal voorhanden hebben. Aluminium is een optie, maar ook dat is erg geliefd bij criminelen vanwege de opbrengst”, vertelt een medewerkster van beheermaatschappij ProRail. Preventie is volgens ProRail niet eenvoudig: ”Met permanent cameratoezicht help je de diefstallen niet de wereld uit. Zolang de vraagprijs van koper zo hoog blijft als nu het geval is, blijven we dit probleem houden.” Omdat er zoveel koper gestolen was, bleken de Nederlandse Spoorwegen tot overmaat van ramp niet voldoende koperkabel op voorraad te hebben om de schade direct te herstellen. Gestrande reizigers werden met bussen tussen Oss en Nijmegen vervoerd. Volgens ProRail kan het treinverkeer tussen Oss en Nijmegen pas na 11.00 uur weer hervat worden.
Dat geleidt beroerd...quote:Op donderdag 21 december 2006 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
glasvezels ingraven dan maar?
Klopt, maar die zou nog weleens duurder kunnen zijn dan koper...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze nu eens een geleidende soort kunststof/plastic uitvinden die goedkoop te produceren is, dan is het probleem opgelost.
Ja dat klote elektro, opheffen dat vakgebied!quote:
Ander werk ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
kun je weer geen treintjes laten rijden en moeten we een andere hobby zoeken
V-IRMS int noordenquote:Op donderdag 21 december 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
dan kun je niet meer koppelen in Zwolle en wordt er vanaf Amersfoort richting Utrecht/Schiphol wel meer gevraagd van de baanvakcapaciteit dan strikt noodzakelijk is, dus kom maar op met het VIRM. Ook naar Leeuwarden. Zet dan een VI in naar Gn en een IV naar Lw. Dan ben je er ook
Als je kijkt wat ze bij Haarlem hebben staan, staan ook de wereld vreemdste bakken aan elkaar gekoppeld. V-IRM met koploper, stuurstand. En een V-IRM met blauw doek er overheen, zal wel om te voorkomen dat reizigers zien wat er mee gebeurd isquote:Op woensdag 20 december 2006 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).quote:Op donderdag 21 december 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ik wil geen VIRM in de (20)500/(20)700 of welke trein dan ook tussen Rotterdam en Utrecht. Oprotten met die klotetreinen.
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
in het bovenste deel kan je heerlijk slapen hoor?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...
Nah ja, die dus!quote:
Dat is dan iets heel recents..... Ik heb de laatste tijd niet zoveel in treinen gezeten en dan meestens nog in VIRMs of hun doedelzakbroertjes. Maar het zal wel een hele verbetering zijn als die compressoren beter zouden zijn gebalanceerd en geisoleerd. De hele bak deed gewoon trillen en het geluid was alsof er iemand in een betonen muur aan het boren is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah ja, die dus!
BTW: als het goed is zijn alle compressoren van ICM vervangen, zodat je geen koppijn of tarzan ideeën of wat dan ook meer krijgt!
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende:
Mat '64 wordt niets meer aan vervangen, kansloos.
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
Klopt. Maar de politiek lult wel vaker uit zijn nek. Ik bedoel: 70 miljoen... dan kun je een paar bogen uitrekken en een perron in Deventer bouwen, en dan nog kun je niet harder dan 140 omdat die 70 miljoen niet genoeg was om ook het gehele beveiligingssysteem op z'n kop te zetten.quote:Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.
[..]
Ja die zijn kut. Maar de gewone Plan V stelletjes, mwah. Ik kan er zelfs in slapen, en door dat slaapoor aan de banken val je niet opzij!quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.
en jij maar klagen over te korte treinen en moeten staan, plan V is een groot deel van het hele wagenpark van de NSquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
De vraag is of 160km/h bij stoptrein materieel gewenst is.. Op die korte afstandjes halen ze die snelheid toch niet en in de tijdswinst minimaal.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Bij een koploper zak je heerlijk weg in de banken, in tegenstelling tot de stoelen in VIRM.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
Denk dat het handiger is om in plaats van te combineren en splitsen te Sittard gewoon door te rijden naar Maastricht met V-IRM. Dan hoef je ook niet altijd buiten de spits met twee stellen V-IRM in de 800 te rijden. Tussen Sittard en Heerlen kan je dan 2* per uur een gewone IC laten rijden. Volgens mij heb je voor die trein aan een stel ICM al genoeg.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er verschillende treinseries mogelijk weer over de kop gaan ivm de te geringe of juist te grote capaciteit. Zo kan serie 800, Maastricht/Sittard-Alkmaar in de toekomst wel eens gereden gaan worden met ICM en de series 500 en 700 en de bijbehorende vleugeltreinen met VIRM![]()
Gaan we er in het noorden qua capaciteit ook eens op vooruit en kan het misschien in de spits iets meer ruimte scheppen op drukke trajecten, hoewel dat zeer beperkt is natuurlijk.![]()
Gistermiddag as het nog erger, stond er een trein alleen op spoor 9a aangekonding, rijdt die (3 koplopers) vervolgens door naar 9b, waar de CTA's lekker blanco blijven.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende: En de CTA's op spoor 11 in Utrecht denken nog steeds dat ie de gehele perronlengte inneemt, waardoor mensen op 11a staan te wachten op het (niet meer bestaande) tweede deel van de trein, terwijl de gehele trein ver weg op 11b klaarstaat.
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet. Laatst in een plan-V als intercity van Utrecht naar Maastricht, DAT is pas vervelend.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).
Maar een rit Utrecht-Groningen of Utrecht-Maastricht is twee uur, dan is het veel vervelender als er VIRM in zit.
Zeker, m'n favoriete trein!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:06 schreef Minisuisse het volgende:
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet.
Ga het met eigen ogen bekijkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:38 schreef GSMboy het volgende:
[afbeelding]
Zag ik in de OP staan. Iemand nog meer foto;s van dit spul?
En Arnhem - Roosendaalquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga het met eigen ogen bekijkenRijdt vaak tussen Schiphol, Utrecht en Eindhoven. En zelfs tussen Den Haag en Arnhem (echt waar!).
en soms den haag - venloquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
En Arnhem - Roosendaal, zit perfect 1e klas!
quote:Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
xD!quote:Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
whehe!quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zit al te wachten tot je een avatar daarvan maakt!
welk rijtuig zat je? Die witte met die rode streep zitten best comfortabel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:48 schreef Willy84 het volgende:
Hele mooie foto's![]()
Ik heb die nieuwe trein van Asd naar Amf nog niet genomen.
Zat wel in die internationale trein uit Berlijn. Wat zit dat benauwd zeg met z'n 6en in zo een coupe.
Helemaal doodstil. Geef mij maar ICM
quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:15 schreef ReisT het volgende:
De internationale IC heeft alleen maar die met de rode streep, dus het lijk me duidelijk waarin Ou-Tannu zat. Van schiphol naar Berlijn in ICK kan dus ook niet, die rijden alleen in A'dam-A'foort mee.
Nou, laat de foto's maar zien dan.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:20 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
[afbeelding]
blijkbaar kan het wel
Klopt ik zat er op Hengelo(ov) te kijken, kwam een trein met duitse rijtuigen die dus ook op Apeldoorn stoptquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
waar blijvne die piccas dan!quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...quote:Op zondag 24 december 2006 10:29 schreef Socios het volgende:
Dat is dus niet meer zo, al die internationale treinen stoppen tegenwoordig ook te Apeldoorn en Almelo.
Dat is omdat de internationale IC voortaan in de plaats van de IC Schiphol-Enschede rijdt. Logisch dus dat die op dezelfde stations als de gewone IC stopt.quote:Op zondag 24 december 2006 13:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...
Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.quote:Op zondag 24 december 2006 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie wil er nu naar Gouda? Daar wioont die gefrustreerde Metro brievenschrijver.
dus deze foto is gewoon een binnenlandse trein...dat wist ik nietquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.quote:Op zondag 24 december 2006 16:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.quote:Op zondag 24 december 2006 17:23 schreef Janteh het volgende:
hoe zit het met die internationale treinen? ik wou gisteren van Schiphol naar Enschede en normaal gaat de directe IC om xx:51, maar om 10:51 ging die niet. Moest ik in Amersfoort dus overstappen naar de internationale trein. Ik zit daar dus lekker komt er ineens iemand aan die zegt dat ik op haar plaats zat want zij had die gereserveerd? zijn al die plekken gereserveerd ofzo..
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.quote:Op zondag 24 december 2006 17:26 schreef Petre het volgende:
[..]
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.quote:Op zondag 24 december 2006 22:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
Station Zoetermeer is nu erg druk (zeker in de spits), zeker nu RandstadRail niet rijdt. Dit heeft tot gevolg dat de intercity Den Haag - Arnhem vaak alsnog stopt op het station om de reizigers weg te krijgen.quote:Op zondag 24 december 2006 17:05 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.
Dat hebben de Duitse IC's in Nederland ook, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.quote:Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?quote:Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
Ik denk dat er wel eens wat stoelen overgeplaatst zijn met vervanging. In de koploper zie je ze er soms ook tussen zitten (in de 1e klas iig)quote:Op maandag 25 december 2006 21:37 schreef ReisT het volgende:
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?
Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
De London Express rijdt nog steeds. Maar is nu volgens mij meer een standaard IC tegenwoordig, die een goede aansluiting heeft op de Stena in Hoek.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:35 schreef ReisT het volgende:
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
is indd een koploper...had er nog ingezeten toen ik moest tellen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:56 schreef Fixers het volgende:
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.
Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.
Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
Ik ook niet, ik had net de oudejaarsborrel van mijn werk achter de rug. Figures.quote:Op woensdag 27 december 2006 08:11 schreef Wadloper het volgende:
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
Heb het voor de kerst opgestuurd, was een beetje lui. Maar ja moest eerst naar Interview-NSS en dan naar Connexie... Dus dat duurt wel effquote:Op woensdag 27 december 2006 12:25 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
quote:Spoorwegen: meer zitplaatsen
Gepubliceerd op woensdag 27 december 2006
De Nederlandse Spoorwegen gaan het treinenbestand de komende jaren verder uitbreiden. De NS hebben 200 dubbeldeks intercityrijtuigen besteld, die in 2008 en 2009 worden afgeleverd door de Canadese fabrikant Bombardier. Met de order is een bedrag van 433 miljoen euro gemoeid.
De nieuwe treinen zijn nodig om het toenemende aantal reizigers op het spoor te verwerken. Afelopen jaar groeide het aantal reizigers met zeven procent. Nu rijden er 2800 wagons rond in Nederland, met een capaciteit van 240.000 zitplaatsen. De nieuwe dubbeldekkers voegen daar maar liefst 20.000 stoelen aan toe. De treinen worden in fabrieken in Duitsland gebouwd.
Het afgelopen jaar zag NS het aantal klanten groeien met bijna 7 procent. De Spoorwegen voerden 10 december een nieuwe dienstregeling in, met dagelijks tweehonderd extra treinen. Deze ontwikkelingen maken investeringen in het rijdend materieel noodzakelijk
Veranderingen
Bombardier gaat wel enkele kleine veranderingen aan de dubbeldekkers aanbrengen. Zo worden de trappen breder zodat het in ?en uistappen minder tijd kost. Het verschil tussen 1e en 2e klasse moet duidelijker worden. Zo worden de 1e klasse-stoelen rood en de 2e-klasse stoelen blauw. Verder wordt de 1e klasse luxer. Zo komen er stopcontacten voor scheerapparaten en laptops.
Wereldwijd rijden er maar liefst 97.000 voertuigen van Bombardier rond. Behalve railvoertuigen en systemen, bouwt Bombardier ook vliegtuigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |