abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44554310
Tijd voor een treinen chatbox?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 december 2006 @ 22:40:19 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44555088
Treinenliefhebbers kunnen zomaar een topic vol spammen

Was vandaag van plan de trein van 8.01 van Lw naar Gn te nemen. Het werd de trein van 10.57 uur

Dat heb je als je je verslaapt

Maar had toch de gehele dag vrij.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44555418
;o? noem eens een #channel?

#PTA-TRAIN?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 december 2006 @ 23:07:10 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44556088
Dit staat op Nu.nl
quote:
70 miljoen voor sneller spoor

Uitgegeven: 18 december 2006 21:17
DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat 70 miljoen euro uitgeven aan maatregelen om treinen sneller te laten rijden. Dat meldde demissionair staatssecretaris Melanie Schultz van Haegen maandag in een brief aan de Tweede Kamer.

Bij de behandeling van de begroting van het ministerie eind oktober had een ruime meerderheid in de Tweede Kamer al aangedrongen op een pakket maatregelen. Verkeersminister Peijs wilde destijds nog geen harde toezeggingen doen.

Nadere onderzoeken door onder meer spoorbeheerder ProRail, de Nederlandse Spoorwegen en het ministerie zelf hebben uitgewezen dat tijdwinst mogelijk is door de extra investeringen. Volgens Schultz kunnen die betaald worden uit de komende begrotingen.

Dienstregeling

Onder druk van de Tweede Kamer had Peijs twee maanden geleden al beloofd dat ze zou komen met een voorstel om treinen op bepaalde trajecten harder te laten rijden. In de nieuwe dienstregeling van NS, die sinds vorige week zondag van kracht is, is de reistijd toegenomen, tot teleurstelling van diverse Kamerleden.

Het maandag aangekondigde pakket maatregelen kan volgens Schultz al in 2007 tijdwinst opleveren op de gewraakte trajecten. Voor een bedrag van circa 40 miljoen euro wordt de spoorinfrastructuur in de komende twee tot drie jaar aanzienlijk verbeterd.

Bochten

Het gaat dan vooral om nieuwe bochten, die met hogere snelheid kunnen worden genomen. De aankomstprocedure op stations kan worden verbeterd en er wordt een extra perron aangelegd bij Deventer.

Schultz en Peijs hebben verder 30 miljoen euro gereserveerd om op termijn de maximumsnelheid op verschillende tracé's te verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44556582
LOL

volgens mij zijn er toch weinig treinstellen die 160 kunnen? :s

en dan zou je toch overal ATB-NG op moeten hebben?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 december 2006 @ 23:23:43 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44556676
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44556723
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
als er een 1700/1800 voor hangt zou je 180 kunnen halen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 december 2006 @ 23:28:32 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44556824
Daarom he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44556925
gelukkig hebben ze genoeg 17/1800 loccen en een GTW is rated voor 120 ?
pi_44556941
Hebben jullie dit al gezien?
Live treinen volgen mbv google maps, best netjes geklust...
http://www.treinvizier.nl
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 december 2006 @ 23:35:48 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44557031
Ik vind het goed gedaan. Het is in een korte periode in elkaar gezet. Tuurlijk zijn er nog onvolkomenheidjes, maar die kunnen met wat tips hier en daar er uit gehaald worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44557128
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:33 schreef SNArky het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Live treinen volgen mbv google maps, best netjes geklust...
http://www.treinvizier.nl
Gaaf
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:01:06 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44557696
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dit staat op Nu.nl
[..]
Dus, kort gezegd: er is een nieuwe dienstregeling, waarin met name buiten de randstad veel reizen meer tijd kosten, daar zijn klachten over, en vervolgens blijk dat de oplossing voor deze klachten is om 70 miljoen te investeren zodat de reistijden weer lager worden? Dat is pas Beter Benutten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44557892
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
in duitsland rijd getrokken mat op sommige trajecten bijna 200
bier
pi_44558743
laat ze trouwens ipv ATB-EG te upgraden naar NG gewoon meteen dat europeese systeem neer baggeren +
pi_44560840
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:33 schreef SNArky het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Live treinen volgen mbv google maps, best netjes geklust...
http://www.treinvizier.nl
D'r klopt alleen geen zak van de info bij de treintjes.... ik zie hier een sprinter rijden met 922km/h. Wat nou duur HSL spoor en speciale treinen, we nemen gewoon een vlavlip. De treinen van Utrecht CS naar Gouda en andersom maken een ommetje via Bodegraven en Alphen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:29:50 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44561222
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

D'r klopt alleen geen zak van de info bij de treintjes.... ik zie hier een sprinter rijden met 922km/h. Wat nou duur HSL spoor en speciale treinen, we nemen gewoon een vlavlip. De treinen van Utrecht CS naar Gouda en andersom maken een ommetje via Bodegraven en Alphen.
Lees de bugs ff
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 11:21:30 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44563634
Ik vind het echt knap dat het allemaal in zo'n korte tijd is opgezet. Dat er nog bugjes inzitten, dat moeten we voor lief nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:25:26 #119
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44563727
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er moet zeker een verbeterde versie van de ATB op. Volgens mij kunnen ICE, Thalys, VIRM, Koplopers, DM'90 en GTW's de 160 wel halen. Waarschijnlijk een deel van de getrokken treinen ook wel, alleen is het hier de vraag of het wel mag ivm de veiligheid.
-ICE, Thalys: Ja logisch, die kunnen 300... Thalys rijdt als enige trein in Nederland overigens ook al 160.
-VIRM, Koplopers: Dat haatl zeker 160
-DM'90 en GTW's: hmm, zou het? rammellen die GTW's dan niet uit elkaar?
-een deel van de getrokken treinen? allemaal zou ik denken, alle locs die we hebben halen 180.
IRCm is in ieder geval toegelaten tot 160, en dat gaan ze er straks dus op de HSL meer rijden.
ICK is een gevalletje apart: in Duitsland rijden ze gerust 200 met dat soort dingen, maar de ver-NSte rijtuigen hebben ze niet voor boven 140 toegelaten (zo van, harder rijden ze hier toch niet)
pi_44563943
hopelijk legt prutsrail dan dat europese systeem neer?

ATB-EG bakken in de trein zijn ook niet compatible met NG?

omgekeeerd natuurlijk wel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 11:42:40 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44564197
Het is logisch dat een nieuwer systeem backwards compatible is. Vaak is toch ergens nog wel het oudere systeem geïnstalleerd en je wilt natuurlijk dat er altijd wel een systeem werkt. Het aanleggen van ERTMS verkeert nog in de beginfase, maar de overheid zou er wel mee kunnen beginnen en dan ook eisen dat nieuwe treinen zowel met ATB als ERTMS overweg kunnen om zo dan langzamerhand ERTMS over het gehele land uit te rollen. Na een behoorlijke periode is dan ERTMS over het gehele land uitgerold en is ATB dan overbodig geworden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44564299
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is logisch dat een nieuwer systeem backwards compatible is. Vaak is toch ergens nog wel het oudere systeem geïnstalleerd en je wilt natuurlijk dat er altijd wel een systeem werkt. Het aanleggen van ERTMS verkeert nog in de beginfase, maar de overheid zou er wel mee kunnen beginnen en dan ook eisen dat nieuwe treinen zowel met ATB als ERTMS overweg kunnen om zo dan langzamerhand ERTMS over het gehele land uit te rollen. Na een behoorlijke periode is dan ERTMS over het gehele land uitgerold en is ATB dan overbodig geworden.
idd,

zou ERTMS storing hebben, dan ligt er altijd nog ATB als backup,

en elk stel zal in een bepaalde periode toch met bijde systemen moeten werken,

omdat je gewoon niet in 1x heel ATB in de ban kan doen

als je nu bijv de ICMbeestjes die toch op revisie gaan alvast een ERTMS doos mee gaat geven
pi_44564725
In de cabine van een DM 90 staat heel groot boven het raam dat 130 kilometer per uur de max is.
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:14:26 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44564947
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

IRCm is in ieder geval toegelaten tot 160, en dat gaan ze er straks dus op de HSL meer rijden.
Was het niet zo dat bij de verbouwing op de zijkant werd aangegeven dat ze waren toegelaten tot 160km/h terwijl dit in werkelijkheid maar 140 was? Daar staat me nog vaag iets van bij, namelijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 12:36:35 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44565537
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:05 schreef Remzz het volgende:
In de cabine van een DM 90 staat heel groot boven het raam dat 130 kilometer per uur de max is.
In een GTW staat dat 140 de max is, maar ik heb bij beide typen mn twijfels erbij. Volgens mij kan de DM'90 echt wel 140 of meer halenen de GTW moet ook wel boven de 140 uit kunnen komen, aangezien ze die 140 gemakkelijk gehaald hebben op delen van het traject Lw-Gn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:53:48 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44566068
DM'90 mag 140, de GTW weet ik niet.

ICRm was in het begin maar voor 140km/h toegelaten omdat NS niet had aangetoond dat de bak bij hogere snelheden stabiel was (er hing een hoop nieuwe apparatuur onder). Inmiddels is dat wel aangetoond, dus is ICRm voor 160km/h toegelaten.

ICK: ik weet niet of onder de Nederlandse rijtuigen de zelfde draaistellen zitten als onder de Duitse variant. Dat kan nogal een verschil maken.

Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 13:00:34 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44566287
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
DM'90 mag 140, de GTW weet ik niet.

ICRm was in het begin maar voor 140km/h toegelaten omdat NS niet had aangetoond dat de bak bij hogere snelheden stabiel was (er hing een hoop nieuwe apparatuur onder). Inmiddels is dat wel aangetoond, dus is ICRm voor 160km/h toegelaten.

ICK: ik weet niet of onder de Nederlandse rijtuigen de zelfde draaistellen zitten als onder de Duitse variant. Dat kan nogal een verschil maken.

Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
De GTW is toegelaten voor sneltheden tot 140 km/h.

Dat ERTMS weet ik van die trajecten, maar zijn er ook plannen om het systeem op andere trajecten te realiseren?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:06:35 #128
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44566485
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lees de bugs ff
ja wintrerswijk heeft 2 station, Winterswijk "centraal" en Winterswijk west...... en er is er hie rmaar 1 getekent
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:06:43 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44566490
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De GTW is toegelaten voor sneltheden tot 140 km/h.

Dat ERTMS weet ik van die trajecten, maar zijn er ook plannen om het systeem op andere trajecten te realiseren?
Niet concreet volgens mij... Maar ik kan niet zien wat ProRail in de diepe kelders van de Inktpot aan het bedenken is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44566517
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
DM'90 mag 140, de GTW weet ik niet.

ICRm was in het begin maar voor 140km/h toegelaten omdat NS niet had aangetoond dat de bak bij hogere snelheden stabiel was (er hing een hoop nieuwe apparatuur onder). Inmiddels is dat wel aangetoond, dus is ICRm voor 160km/h toegelaten.

ICK: ik weet niet of onder de Nederlandse rijtuigen de zelfde draaistellen zitten als onder de Duitse variant. Dat kan nogal een verschil maken.

Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
Laten ze naast ERTMS nou eerst ATB-EG(NG) liggen? lijkt me wel toch?

zo dat je iig backup hebt ? en je in weze met elke trein op een bepaalde lijn kan rijden? ongeacht als de trein ATB(EG/NG) (en ERTMS) heeft
pi_44566554
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet concreet volgens mij... Maar ik kan niet zien wat ProRail in de diepe kelders van de Inktpot aan het bedenken is.
ze moeten wel? ATB-EG kan toch niet hoger dan 140 correct meten?
pi_44566640
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:

Het invoeren van ERTMS is al gestart. Betuweroute en HSL hebben het, Amsterdam - Utrecht ook als het in maart/april viersporing in dienst gaat. Op de BR en de HSL zit geen oude ATB, want dat werkt niet als er 25kV bovenleiding boven hangt. Op Asd-Ut zit nog wel ATB-EG. De inbouw van ATB-NG is gestopt door de opkomst van ERTMS. Functioneel lijkt ATB-NG erg op ERTMS, alleen is de uitvoering niet compatibel.
Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoeren Maar ja 70 miljoen euro is er denk ik ook zo op!
pi_44566743
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoeren Maar ja 70 miljoen euro is er denk ik ook zo op!
seinloos reiden is voor menig machinist een droom denk ik

imo moeten ze gewoon nu al beginnen met de plaatsing van ERMTS langs het spoor ( naast het ATB systeem ) en in de treinen zelf ook de boel vast geschikt maken!
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:33:36 #134
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44567404
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze moeten wel? ATB-EG kan toch niet hoger dan 140 correct meten?
Tussen Hoofddorp en Den Haag ligt daarom ook ATB-EG én ATB-NG, zodat de Thalys toch 160 kan. Maar vraag me niet hoe dit nou precies zit.
pi_44568186
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Tussen Hoofddorp en Den Haag ligt daarom ook ATB-EG én ATB-NG, zodat de Thalys toch 160 kan. Maar vraag me niet hoe dit nou precies zit.
NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?
pi_44568947
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik geloof dat je ATB-NG mag vergelijken met ERMTS-1. Op de HSL/BR is ERMTS-2 gebouwd, dus totaal geen seinen meer nodig, alleen nog assentellers. Laten ze eerst de belangerijke lijnen in ERMTS en ATB-EG opleveren. Dan kan je op langer termijn langszaam gaan testen en in 2012 pas landelijk invoeren Maar ja 70 miljoen euro is er denk ik ook zo op!
Op het journaal vanmorgen wisten ze te melden dat de eerste treinen al in 2007 naar de 160 km/h zouden mogen. Wellicht dan alleen op trajecten waar al nieuwe beveiliging ligt zoals Hoofdorp-DenHaag. Al heeft de IC tussen a'dam en r'dam daar niet zo vreselijk veel voordeel van met die stop die er op leiden ingelast is. En de belgische benelux locs mogen maximaal 140 volgens de bestickering.

Op Utrecht-Den Haag en Utrecht-R'dam zou het best een significante tijdswinst op kunnen leveren als ze de snelheid opschroeven naar de 160 én de debiele stops op gouda schrappen. Het is totaal onzinnig om daar per uur 8(!!) IC's naar utrecht en 4 IC's per richting naar R'dam en Den Haag. + nog een evengroot aantal stoptreinen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:35:49 #137
86072 thatsme
and That's you!
pi_44569151
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?
Nee totaal niet...

http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB-NG
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44569167
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Op het journaal vanmorgen wisten ze te melden dat de eerste treinen al in 2007 naar de 160 km/h zouden mogen. Wellicht dan alleen op trajecten waar al nieuwe beveiliging ligt zoals Hoofdorp-DenHaag. Al heeft de IC tussen a'dam en r'dam daar niet zo vreselijk veel voordeel van met die stop die er op leiden ingelast is. En de belgische benelux locs mogen maximaal 140 volgens de bestickering.
idd dat riepen ze,

nou vraag ik me alleen af hoe snel prutsrail het wil implenteren,

op bepaalde baanvakken is de bezetting al dus danig hoog dat het weinig zin heeft?

volgens mij is met 160 km/h langs een perron scheuren ook minder fijn

denk dat 160km/h t meeste nut heeft op lange trajecten zonder stops
pi_44570352
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd dat riepen ze,

nou vraag ik me alleen af hoe snel prutsrail het wil implenteren,

op bepaalde baanvakken is de bezetting al dus danig hoog dat het weinig zin heeft?

volgens mij is met 160 km/h langs een perron scheuren ook minder fijn

denk dat 160km/h t meeste nut heeft op lange trajecten zonder stops
iets wat best wel eens zin kan hebben op de lijn Utrecht-R'dam/Den Haag. Mits die stop op gouda wordt overgeslagen. Woerden en Gouda hebben allebei prima passage sporen die niet direct langs de perrrons liggen. En op andere plaatsen waar er 160 word gereden komt de trein ook direct langs de perrons, die hebben daarvoor extra strepen en bebording. Onder andere Nieuw-Vennep en Voorschoten, Leiden heeft dan weer vrijliggende passagesporen voor de Thalys en Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 15:28:03 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44570561
Liever vandaag nog sneller rijden op de sporen dan morgen. (al moet het wel veilig zijn)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:10:05 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44571672
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dit staat op Nu.nl
[..]
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo? En waar moeten ze dat in hemelsnaam kwijt
pi_44571855
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo? En waar moeten ze dat in hemelsnaam kwijt
Investeren in het oosten Ze zijn toch niet gek geworden in Den Haag .
Als ze nou is Dv-Zw dubbelsporig maken, dan kan je mooi nog een extra stoptrein voor de stops bij Olst en Wijhe doen en die nog doorrijden tot Zutphen. Heb je 4x per uur een trein naar Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 17:10:57 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44573555
Vandaag zijn de volgende GTW'tjes in Nederland aangekomen: 10235 en 10236. Gaan ze eerst de tweetjes leveren?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:56:23 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44574969
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Laten ze naast ERTMS nou eerst ATB-EG(NG) liggen? lijkt me wel toch?

zo dat je iig backup hebt ? en je in weze met elke trein op een bepaalde lijn kan rijden? ongeacht als de trein ATB(EG/NG) (en ERTMS) heeft
Alle normale lijnen in Nederland waar harder dan 40 gereden wordt, zijn voorzien van ATB (EG of NG). ERTMS zou je daarnaast kunnen leggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:57:51 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44575005
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NG is toch backwards compatible met EG? dus daar zal gewoon NG liggen?
Als de treinapparatuur NG kan, snapt ie ook EG. Maar een trein met EG snapt geen NG. Backwards compatibel zegt iets over de treinapparatuur. De NG-baanapparatuur kan geen EG-signaal op het spoor zetten omdat het fundamenteel verschilt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44576782
Nog even terugkomend op de snelheid van de GTW:

Eerst stond er in de cabine hoe snel hij mocht, en dat was max 140 km/u
En nu staat er 120 km/u :s
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 19:06:02 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44577095
Erg vreemd dat ze die snelheid teruggeschroefd hebben. Het ding kan gemakkelijk 140 halen.

Deze is nog van 6 oktober

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44577316
Mischien uit veiligheids overwegingen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 19:15:02 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44577365
Zou op het traject naar nieuweschans best eens kunnen. Op Leeuwarden - Groningen is het vanwege de rijtijd marge wel beter om op het dubbelsporig stuk de 140 te halen, zeker voor de sneltrein
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')