Ja dat klote elektro, opheffen dat vakgebied!quote:
Ander werk ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
kun je weer geen treintjes laten rijden en moeten we een andere hobby zoeken
V-IRMS int noordenquote:Op donderdag 21 december 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
dan kun je niet meer koppelen in Zwolle en wordt er vanaf Amersfoort richting Utrecht/Schiphol wel meer gevraagd van de baanvakcapaciteit dan strikt noodzakelijk is, dus kom maar op met het VIRM. Ook naar Leeuwarden. Zet dan een VI in naar Gn en een IV naar Lw. Dan ben je er ook
Als je kijkt wat ze bij Haarlem hebben staan, staan ook de wereld vreemdste bakken aan elkaar gekoppeld. V-IRM met koploper, stuurstand. En een V-IRM met blauw doek er overheen, zal wel om te voorkomen dat reizigers zien wat er mee gebeurd isquote:Op woensdag 20 december 2006 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).quote:Op donderdag 21 december 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ik wil geen VIRM in de (20)500/(20)700 of welke trein dan ook tussen Rotterdam en Utrecht. Oprotten met die klotetreinen.
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
in het bovenste deel kan je heerlijk slapen hoor?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...
Nah ja, die dus!quote:
Dat is dan iets heel recents..... Ik heb de laatste tijd niet zoveel in treinen gezeten en dan meestens nog in VIRMs of hun doedelzakbroertjes. Maar het zal wel een hele verbetering zijn als die compressoren beter zouden zijn gebalanceerd en geisoleerd. De hele bak deed gewoon trillen en het geluid was alsof er iemand in een betonen muur aan het boren is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah ja, die dus!
BTW: als het goed is zijn alle compressoren van ICM vervangen, zodat je geen koppijn of tarzan ideeën of wat dan ook meer krijgt!
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende:
Mat '64 wordt niets meer aan vervangen, kansloos.
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
Klopt. Maar de politiek lult wel vaker uit zijn nek. Ik bedoel: 70 miljoen... dan kun je een paar bogen uitrekken en een perron in Deventer bouwen, en dan nog kun je niet harder dan 140 omdat die 70 miljoen niet genoeg was om ook het gehele beveiligingssysteem op z'n kop te zetten.quote:Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.
[..]
Ja die zijn kut. Maar de gewone Plan V stelletjes, mwah. Ik kan er zelfs in slapen, en door dat slaapoor aan de banken val je niet opzij!quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.
en jij maar klagen over te korte treinen en moeten staan, plan V is een groot deel van het hele wagenpark van de NSquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
De vraag is of 160km/h bij stoptrein materieel gewenst is.. Op die korte afstandjes halen ze die snelheid toch niet en in de tijdswinst minimaal.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Bij een koploper zak je heerlijk weg in de banken, in tegenstelling tot de stoelen in VIRM.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
Denk dat het handiger is om in plaats van te combineren en splitsen te Sittard gewoon door te rijden naar Maastricht met V-IRM. Dan hoef je ook niet altijd buiten de spits met twee stellen V-IRM in de 800 te rijden. Tussen Sittard en Heerlen kan je dan 2* per uur een gewone IC laten rijden. Volgens mij heb je voor die trein aan een stel ICM al genoeg.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er verschillende treinseries mogelijk weer over de kop gaan ivm de te geringe of juist te grote capaciteit. Zo kan serie 800, Maastricht/Sittard-Alkmaar in de toekomst wel eens gereden gaan worden met ICM en de series 500 en 700 en de bijbehorende vleugeltreinen met VIRM![]()
Gaan we er in het noorden qua capaciteit ook eens op vooruit en kan het misschien in de spits iets meer ruimte scheppen op drukke trajecten, hoewel dat zeer beperkt is natuurlijk.![]()
Gistermiddag as het nog erger, stond er een trein alleen op spoor 9a aangekonding, rijdt die (3 koplopers) vervolgens door naar 9b, waar de CTA's lekker blanco blijven.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende: En de CTA's op spoor 11 in Utrecht denken nog steeds dat ie de gehele perronlengte inneemt, waardoor mensen op 11a staan te wachten op het (niet meer bestaande) tweede deel van de trein, terwijl de gehele trein ver weg op 11b klaarstaat.
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet. Laatst in een plan-V als intercity van Utrecht naar Maastricht, DAT is pas vervelend.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).
Maar een rit Utrecht-Groningen of Utrecht-Maastricht is twee uur, dan is het veel vervelender als er VIRM in zit.
Zeker, m'n favoriete trein!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:06 schreef Minisuisse het volgende:
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet.
Ga het met eigen ogen bekijkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:38 schreef GSMboy het volgende:
[afbeelding]
Zag ik in de OP staan. Iemand nog meer foto;s van dit spul?
En Arnhem - Roosendaalquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga het met eigen ogen bekijkenRijdt vaak tussen Schiphol, Utrecht en Eindhoven. En zelfs tussen Den Haag en Arnhem (echt waar!).
en soms den haag - venloquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
En Arnhem - Roosendaal, zit perfect 1e klas!
quote:Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |