abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:12:59 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44639647
heb je dat weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 december 2006 @ 21:14:32 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44639693
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
heb je dat weer
Ja dat klote elektro, opheffen dat vakgebied!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:17:09 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44639764
kun je weer geen treintjes laten rijden en moeten we een andere hobby zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 december 2006 @ 21:19:22 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44639833
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
kun je weer geen treintjes laten rijden en moeten we een andere hobby zoeken
Ander werk ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:26:39 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44640102
Sterker nog, dan zouden we niet veel verder zijn dan het stenentijdperk

Even ontopic weer: Morgen maar weer eens kijken welk stel Arriva nu weer voor mij uit de hoge hoed tovert.

In de kerstvakantie ga ik maar eens sputteren. Heb namelijk sinds 1 november al niet meer in zo'n stel gezeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:35:29 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44640451
Ik lees net op Somda dat er verschillende treinseries mogelijk weer over de kop gaan ivm de te geringe of juist te grote capaciteit. Zo kan serie 800, Maastricht/Sittard-Alkmaar in de toekomst wel eens gereden gaan worden met ICM en de series 500 en 700 en de bijbehorende vleugeltreinen met VIRM

Gaan we er in het noorden qua capaciteit ook eens op vooruit en kan het misschien in de spits iets meer ruimte scheppen op drukke trajecten, hoewel dat zeer beperkt is natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44641061
Denk dat er dan eerder VIRM naar Groningen gaat dan naar Leeuwarden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:58:26 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44641291
dan kun je niet meer koppelen in Zwolle en wordt er vanaf Amersfoort richting Utrecht/Schiphol wel meer gevraagd van de baanvakcapaciteit dan strikt noodzakelijk is, dus kom maar op met het VIRM. Ook naar Leeuwarden. Zet dan een VI in naar Gn en een IV naar Lw. Dan ben je er ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44641435
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat geleidt beroerd...
je kan dr wel licht door stampen?

moet je wel op elk punt weer een omzetter plaatsen
pi_44641472
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
dan kun je niet meer koppelen in Zwolle en wordt er vanaf Amersfoort richting Utrecht/Schiphol wel meer gevraagd van de baanvakcapaciteit dan strikt noodzakelijk is, dus kom maar op met het VIRM. Ook naar Leeuwarden. Zet dan een VI in naar Gn en een IV naar Lw. Dan ben je er ook
V-IRMS int noorden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 22:05:01 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44641500
Het zal wel een pilotstudie betreffen, maar het is een optie om zeker eens goed naar te kijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44641749
mijn glazenbol is voor ;+
  donderdag 21 december 2006 @ 22:30:47 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44642380
Ik wil geen VIRM in de (20)500/(20)700 of welke trein dan ook tussen Rotterdam en Utrecht. Oprotten met die klotetreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 22:35:08 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44642503
12500 en 12700 is dat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44642865
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.
Als je kijkt wat ze bij Haarlem hebben staan, staan ook de wereld vreemdste bakken aan elkaar gekoppeld. V-IRM met koploper, stuurstand. En een V-IRM met blauw doek er overheen, zal wel om te voorkomen dat reizigers zien wat er mee gebeurd is .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 22:51:48 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44643048
Een van de bakken van wadsloper 3209 gekoppeld aan 2 bakken VIRM in Haarlem vind ik eigenlijk wel de mooiste.

De 3209 is overigens verdwenen van de achterkant van het emplacement in Groningen las ik net elders. Zou het stel weer gereed worden gemaakt voor de dienst en dan gelijk worden door geschoven naar veolivla?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 december 2006 @ 23:22:37 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44644182
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ik wil geen VIRM in de (20)500/(20)700 of welke trein dan ook tussen Rotterdam en Utrecht. Oprotten met die klotetreinen.
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).

Maar een rit Utrecht-Groningen of Utrecht-Maastricht is twee uur, dan is het veel vervelender als er VIRM in zit.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 23:34:21 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44644662
Zo erg is VIRM toch niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44644977
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...
pi_44646667
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...
in het bovenste deel kan je heerlijk slapen hoor?

in een koploper slaapt t ook wel redelijk mits je niet boven die %$#%#$@%# compressor zit
pi_44647386
Nee! Geen VIRM naar Groningen! Gesprokken over het opbergen van je koffer! Daar is de VIRM niet voor geschikt. Lekker die Koplopers houden op Groningen.

Net terug vanuit Eindhoven met een VIRM en das niet al te comfortabel... half uurtje is te doen maar een uur net iets te lang...
pi_44649041
Straks weer lekker in een Koploper!
pi_44649516
VIRM hoeft van mij ook weer niet inderdaad... 2x per dag VIRM is meer dan voldoende (526 en 561 rijden met VIRM hierheen zo uit mijn hoofd)
  vrijdag 22 december 2006 @ 08:13:09 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44649788
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
12500 en 12700 is dat
Nah ja, die dus!

BTW: als het goed is zijn alle compressoren van ICM vervangen, zodat je geen koppijn of tarzan ideeën of wat dan ook meer krijgt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:05:18 #225
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44651418
Alles bij Zutphen is nu mat'64 opeens Ik vind de nieuwe dienstregeling niet lief

Gelukkig maakt dat kopje échte koffie voor maar ¤1 in de Syntustreinen veel goed
pi_44651487
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nah ja, die dus!

BTW: als het goed is zijn alle compressoren van ICM vervangen, zodat je geen koppijn of tarzan ideeën of wat dan ook meer krijgt!
Dat is dan iets heel recents..... Ik heb de laatste tijd niet zoveel in treinen gezeten en dan meestens nog in VIRMs of hun doedelzakbroertjes. Maar het zal wel een hele verbetering zijn als die compressoren beter zouden zijn gebalanceerd en geisoleerd. De hele bak deed gewoon trillen en het geluid was alsof er iemand in een betonen muur aan het boren is.

Als ze dan ook nog eens bij Mat64 die comressoren verbeteren of gewoon al dat materieel aan de conservenfabriek verkopen. Die dingen zijn zo slecht gebalanceerd dat de bakken niet trillen maar gewoon voelbaar heen en weer schudden. Met dat tuffende geluid van een stoommachine dat er onder vandaan komt.
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:13:15 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44651572
Mat '64 wordt niets meer aan vervangen, kansloos.

BTW: NSR heeft het deze week gepresteerd om mijn trein in lengte te laten variëren tussen de 11 en 6 bakken. En de CTA's op spoor 11 in Utrecht denken nog steeds dat ie de gehele perronlengte inneemt, waardoor mensen op 11a staan te wachten op het (niet meer bestaande) tweede deel van de trein, terwijl de gehele trein ver weg op 11b klaarstaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44651670
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende:
Mat '64 wordt niets meer aan vervangen, kansloos.
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.

Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:27:47 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44651836
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.
quote:
Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Klopt. Maar de politiek lult wel vaker uit zijn nek. Ik bedoel: 70 miljoen... dan kun je een paar bogen uitrekken en een perron in Deventer bouwen, en dan nog kun je niet harder dan 140 omdat die 70 miljoen niet genoeg was om ook het gehele beveiligingssysteem op z'n kop te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44652418
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.
[..]
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:56:20 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44652540
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.
Ja die zijn kut. Maar de gewone Plan V stelletjes, mwah. Ik kan er zelfs in slapen, en door dat slaapoor aan de banken val je niet opzij!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:32:59 #232
86072 thatsme
and That's you!
pi_44653448
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
en jij maar klagen over te korte treinen en moeten staan, plan V is een groot deel van het hele wagenpark van de NS
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
De vraag is of 160km/h bij stoptrein materieel gewenst is.. Op die korte afstandjes halen ze die snelheid toch niet en in de tijdswinst minimaal.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44655119
Vanochtend op Amersfoort: de intercity naar Schiphol stond mar voor 3/4 aan het perron!!

De rest stond dus nog voor het perron en de mensen moesten doorlopen naar voren om netjes te kunnen uitstappen. Echt belachelijk dit...het was best wel chaos daar...
pi_44656417
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
Bij een koploper zak je heerlijk weg in de banken, in tegenstelling tot de stoelen in VIRM.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:03:14 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44657404
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er verschillende treinseries mogelijk weer over de kop gaan ivm de te geringe of juist te grote capaciteit. Zo kan serie 800, Maastricht/Sittard-Alkmaar in de toekomst wel eens gereden gaan worden met ICM en de series 500 en 700 en de bijbehorende vleugeltreinen met VIRM

Gaan we er in het noorden qua capaciteit ook eens op vooruit en kan het misschien in de spits iets meer ruimte scheppen op drukke trajecten, hoewel dat zeer beperkt is natuurlijk.
Denk dat het handiger is om in plaats van te combineren en splitsen te Sittard gewoon door te rijden naar Maastricht met V-IRM. Dan hoef je ook niet altijd buiten de spits met twee stellen V-IRM in de 800 te rijden. Tussen Sittard en Heerlen kan je dan 2* per uur een gewone IC laten rijden. Volgens mij heb je voor die trein aan een stel ICM al genoeg. En als dat te weinig mocht zijn in de spits kun je er altijd voor kiezen om dan wel te splitsen/combineren.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44659670
heeft iemand al ze geld gehad van tellen in de trein?
bier
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:04:56 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44660684
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende: En de CTA's op spoor 11 in Utrecht denken nog steeds dat ie de gehele perronlengte inneemt, waardoor mensen op 11a staan te wachten op het (niet meer bestaande) tweede deel van de trein, terwijl de gehele trein ver weg op 11b klaarstaat.
Gistermiddag as het nog erger, stond er een trein alleen op spoor 9a aangekonding, rijdt die (3 koplopers) vervolgens door naar 9b, waar de CTA's lekker blanco blijven.
pi_44661467

Zag ik in de OP staan. Iemand nog meer foto;s van dit spul?
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:06:33 #239
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_44662036
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).

Maar een rit Utrecht-Groningen of Utrecht-Maastricht is twee uur, dan is het veel vervelender als er VIRM in zit.
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet. Laatst in een plan-V als intercity van Utrecht naar Maastricht, DAT is pas vervelend.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_44662808
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:06 schreef Minisuisse het volgende:
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet.
Zeker, m'n favoriete trein!
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:52:31 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44665884
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:38 schreef GSMboy het volgende:
[afbeelding]
Zag ik in de OP staan. Iemand nog meer foto;s van dit spul?
Ga het met eigen ogen bekijken Rijdt vaak tussen Schiphol, Utrecht en Eindhoven. En zelfs tussen Den Haag en Arnhem (echt waar!).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44667945
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 19:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga het met eigen ogen bekijken Rijdt vaak tussen Schiphol, Utrecht en Eindhoven. En zelfs tussen Den Haag en Arnhem (echt waar!).
En Arnhem - Roosendaal , zit perfect 1e klas!
pi_44669781
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

En Arnhem - Roosendaal , zit perfect 1e klas!
en soms den haag - venlo
bier
pi_44671771




















Het was me het dagje wel
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:33:57 #246
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44672945
De NS is iig wel multi-culti verantwoord bezig

Ik moet toch maar is echt een spoorboekje aan gaan schaffen, om 21:45 vertrokken uit Veenendaal Centrum richting Lochem, en ik ben net pas sinds 5 minuutjes weer thuis Alles gaat ineens spontaan de andere kant uit of zoals in Zutphen is alles compleet omgebouwd...
Dat word nog wel even wennen voor mij heb ik het vermoeden
pi_44674477

Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
bye
pi_44675944
lol
pi_44677820
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44679570
Hele mooie foto's
Ik heb die nieuwe trein van Asd naar Amf nog niet genomen.
Zat wel in die internationale trein uit Berlijn. Wat zit dat benauwd zeg met z'n 6en in zo een coupe.
Helemaal doodstil. Geef mij maar ICM
pi_44681020
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
xD!
pi_44682214
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

xD!
Ik zit al te wachten tot je een avatar daarvan maakt!
pi_44682278
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zit al te wachten tot je een avatar daarvan maakt!
whehe! EH-2 krijg je dan? B)
pi_44682348
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:48 schreef Willy84 het volgende:
Hele mooie foto's
Ik heb die nieuwe trein van Asd naar Amf nog niet genomen.
Zat wel in die internationale trein uit Berlijn. Wat zit dat benauwd zeg met z'n 6en in zo een coupe.
Helemaal doodstil. Geef mij maar ICM
welk rijtuig zat je? Die witte met die rode streep zitten best comfortabel.
Zal er niet aan moete denken trouwens om van schiphol tot berlijn in zo ICK rijtuig zou moeten zitten
bier
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:15:15 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44683806
De internationale IC heeft alleen maar die met de rode streep, dus het lijk me duidelijk waarin Ou-Tannu zat. Van schiphol naar Berlijn in ICK kan dus ook niet, die rijden alleen in A'dam-A'foort mee.
pi_44683904
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:15 schreef ReisT het volgende:
De internationale IC heeft alleen maar die met de rode streep, dus het lijk me duidelijk waarin Ou-Tannu zat. Van schiphol naar Berlijn in ICK kan dus ook niet, die rijden alleen in A'dam-A'foort mee.



blijkbaar kan het wel
bier
pi_44691221
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:39:50 #258
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44692620
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
Nou, laat de foto's maar zien dan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:50:02 #259
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44692869
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:20 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

[afbeelding]

blijkbaar kan het wel
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
pi_44696968
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
Klopt ik zat er op Hengelo(ov) te kijken, kwam een trein met duitse rijtuigen die dus ook op Apeldoorn stopt Toen dacht ik, dat de internationale trein in een ruk van Deventer naar Amersfoort ging...
pi_44697254
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
waar blijvne die piccas dan!
pi_44700740
Dat is dus niet meer zo, al die internationale treinen stoppen tegenwoordig ook te Apeldoorn en Almelo.
  zondag 24 december 2006 @ 13:34:14 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44704804
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar blijvne die piccas dan!
Als ik zin heb zal ik die wel plaatsen, maar eerst even een dagje rustig aan doen
pi_44705501
quote:
Op zondag 24 december 2006 10:29 schreef Socios het volgende:
Dat is dus niet meer zo, al die internationale treinen stoppen tegenwoordig ook te Apeldoorn en Almelo.
Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...
pi_44708545
Vroeger stopten ze ook nog in Hilversum!
pi_44709384
De Intercity naar Den haag (Vanuit de NoordOost) stopt niet meer in Voorburg blijkbaar? Kan iemand dit bevestigen? Stopt hij wel op een ander station nu tussen Utrecht en Den Haag?
pi_44709416
Ja, Gouda.
pi_44709459
Wie wil er nu naar Gouda? Daar wioont die gefrustreerde Metro brievenschrijver.
pi_44709543
Wat mij betreft stoppen ze tussen Utrecht en Den Haag helemaal nergens.
pi_44709611
Voorburg was altidj wel handig, daar woonde mn schoonmoeder op loopafstand. Ideaal, van huis naar schoonmoeder aan de andere kant van het land, en toch zonder overstappen. Maar exlief zal nu door meoten naar Den Haag CS vrees ik.
  zondag 24 december 2006 @ 15:53:58 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44710206
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...
Dat is omdat de internationale IC voortaan in de plaats van de IC Schiphol-Enschede rijdt. Logisch dus dat die op dezelfde stations als de gewone IC stopt.
pi_44710741
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie wil er nu naar Gouda? Daar wioont die gefrustreerde Metro brievenschrijver.
Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.
pi_44712028
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
dus deze foto is gewoon een binnenlandse trein...dat wist ik niet
bier
pi_44712098
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.
ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.
bier
pi_44712659
hoe zit het met die internationale treinen? ik wou gisteren van Schiphol naar Enschede en normaal gaat de directe IC om xx:51, maar om 10:51 ging die niet. Moest ik in Amersfoort dus overstappen naar de internationale trein. Ik zit daar dus lekker komt er ineens iemand aan die zegt dat ik op haar plaats zat want zij had die gereserveerd? zijn al die plekken gereserveerd ofzo..
pi_44712733
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:23 schreef Janteh het volgende:
hoe zit het met die internationale treinen? ik wou gisteren van Schiphol naar Enschede en normaal gaat de directe IC om xx:51, maar om 10:51 ging die niet. Moest ik in Amersfoort dus overstappen naar de internationale trein. Ik zit daar dus lekker komt er ineens iemand aan die zegt dat ik op haar plaats zat want zij had die gereserveerd? zijn al die plekken gereserveerd ofzo..
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
bye
pi_44719363
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:26 schreef Petre het volgende:

[..]

er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
pi_44719608
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.

Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
  zondag 24 december 2006 @ 22:25:39 #279
86072 thatsme
and That's you!
pi_44719987
nee... want voor nationale treinen is dat ook niet nodig.. In duitsland is reserveren heel gewoon op lange afstand. Heb een keer plaatsen gereserveerd en omdat het goedkoper was om 2 coupe's te reseveren dan 11 plaatsen kon ik lekker met me voeten op de bank tegenover mij zitten, terwijl de duitsers langs liepen. "hee een vrije plaatst" > blik op de deur > "oh nee gereserveerd" en vervolgens blijven staan in de gang
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 25 december 2006 @ 01:30:37 #280
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44724218
Woei! Misschien ga ik komende zomer met de transsib!
  maandag 25 december 2006 @ 11:55:05 #281
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_44727813
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:05 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.
Station Zoetermeer is nu erg druk (zeker in de spits), zeker nu RandstadRail niet rijdt. Dit heeft tot gevolg dat de intercity Den Haag - Arnhem vaak alsnog stopt op het station om de reizigers weg te krijgen.
pi_44738656
Cabine VIRM 8709

  maandag 25 december 2006 @ 21:37:53 #284
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44738895
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.
Dat hebben de Duitse IC's in Nederland ook, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?

Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
  maandag 25 december 2006 @ 21:38:52 #285
86072 thatsme
and That's you!
pi_44738914
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:37 schreef ReisT het volgende:


Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?

Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
Ik denk dat er wel eens wat stoelen overgeplaatst zijn met vervanging. In de koploper zie je ze er soms ook tussen zitten (in de 1e klas iig)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44745744
Uitgebreide openingspost.
pi_44746451
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.

Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.

Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
  dinsdag 26 december 2006 @ 12:35:39 #288
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44748109
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
pi_44748291
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 12:35 schreef ReisT het volgende:
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
De London Express rijdt nog steeds. Maar is nu volgens mij meer een standaard IC tegenwoordig, die een goede aansluiting heeft op de Stena in Hoek.
  dinsdag 26 december 2006 @ 14:33:44 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44749603
Niet meer, met de ingang van de nieuwe dienstregeling is die extra trein naar Hoek van Holland opgeheven.
pi_44749694
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:56 schreef Fixers het volgende:
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.

Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.

Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
is indd een koploper...had er nog ingezeten toen ik moest tellen.
Overigens waren die nummers alleen in de 1e klas
bier
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:00:57 #292
86072 thatsme
and That's you!
pi_44755010
ja klopt, er is 1 koploper waarbij de 1/2 klas bak vervangen is door een bak uit de proto serie. Deze bak heeft de nummertjes in dat rijtuig zitten! (het gaat hierbij om de 4044)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 27 december 2006 @ 08:06:12 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44762626
Je komt nog wel vaker een verdwaalde hoofdsteun tegen met zo'n bordje, vorige week nog ergens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44762640
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
  woensdag 27 december 2006 @ 08:23:49 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44762673
quote:
Op woensdag 27 december 2006 08:11 schreef Wadloper het volgende:
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
Ik ook niet, ik had net de oudejaarsborrel van mijn werk achter de rug. Figures.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44765654
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
bier
pi_44770686
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:25 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
Heb het voor de kerst opgestuurd, was een beetje lui. Maar ja moest eerst naar Interview-NSS en dan naar Connexie... Dus dat duurt wel eff .

Maar goed Zw-Nm blijft me verbazen dat ze met 3 Plan V rijden, het is echt te weinig. Plak er nog 2 bakken bij aan, want je kunt niet eens meer zitten .
pi_44775018
De NS heeft nieuwe dubbeldekkers besteld
quote:
Spoorwegen: meer zitplaatsen

Gepubliceerd op woensdag 27 december 2006

De Nederlandse Spoorwegen gaan het treinenbestand de komende jaren verder uitbreiden. De NS hebben 200 dubbeldeks intercityrijtuigen besteld, die in 2008 en 2009 worden afgeleverd door de Canadese fabrikant Bombardier. Met de order is een bedrag van 433 miljoen euro gemoeid.
De nieuwe treinen zijn nodig om het toenemende aantal reizigers op het spoor te verwerken. Afelopen jaar groeide het aantal reizigers met zeven procent. Nu rijden er 2800 wagons rond in Nederland, met een capaciteit van 240.000 zitplaatsen. De nieuwe dubbeldekkers voegen daar maar liefst 20.000 stoelen aan toe. De treinen worden in fabrieken in Duitsland gebouwd.

Het afgelopen jaar zag NS het aantal klanten groeien met bijna 7 procent. De Spoorwegen voerden 10 december een nieuwe dienstregeling in, met dagelijks tweehonderd extra treinen. Deze ontwikkelingen maken investeringen in het rijdend materieel noodzakelijk

Veranderingen
Bombardier gaat wel enkele kleine veranderingen aan de dubbeldekkers aanbrengen. Zo worden de trappen breder zodat het in ?en uistappen minder tijd kost. Het verschil tussen 1e en 2e klasse moet duidelijker worden. Zo worden de 1e klasse-stoelen rood en de 2e-klasse stoelen blauw. Verder wordt de 1e klasse luxer. Zo komen er stopcontacten voor scheerapparaten en laptops.

Wereldwijd rijden er maar liefst 97.000 voertuigen van Bombardier rond. Behalve railvoertuigen en systemen, bouwt Bombardier ook vliegtuigen.
pi_44775226
Dat wisten wij hier op het forum al Lang
pi_44775511
Ze zouden toch ook meer sprinters bestellen, naast de bananen die worden gerenoveerd tot vlavlippen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')