Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/h
maar die doen toch ook 100?
laatste x dat ik keek niet?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt) en dat je niet meer over hoeft te stappen op berchem.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Is Antwerpen-Berchem nog steeds zo'n vreselijk station?
Dat is omdat ze een kwartierdienst willen gaan rijden op Deventer-Amersfoort:quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?
Bron: Apeldoornse Courant/Stentor.quote:APELDOORN - Apeldoornse treinreizigers kunnen, zoals het er nu naar uitziet, vanaf begin 2008 elk kwartier met een intercity naar de Randstad en Twente.
De NS wil de dienstregeling tussen Twente en het westen -nu een halfuursdienst- over ruim een jaar opschroeven. Apeldoorn ligt op die lijn.
De opvoering van de frequentie hing echter op uitbreiding van het Deventer station. Het rijk heeft nu toegezegd te zullen meebetalen aan het vereiste extra perron in Deventer. Ook op korte termijn is er goed nieuws voor reizigers naar de Randstad. De NS heeft twintig intercityrijtuigen uit Duitsland gehaald om de internationale trein tussen Berlijn en Amsterdam te verlengen. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling, eerder deze maand, stopt die internationale trein in Apeldoorn, zodat mensen mee kunnen reizen naar Amersfoort en Amsterdam. Deze trein bleek echter over te weinig capaciteit te beschikken. De Duitse rijtuigen zorgen voor zo'n duizend extra zitplaatsen.
Niet helemaal zoals dat nu in het weekend gebeurt, straks gaan ze vanuit Nederland door een tunnel onder de stad door, en komen dan 'van de verkeerde kant' binnen in de kelder van Antwerpen-Centraal.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt).
De keer dat ik erin zat heette het treintje anders 'gewoon' Bernina Express of Il trenino rossi oidquote:Op woensdag 20 december 2006 12:47 schreef thatsme het volgende:
Bernina Express? Dat was de Bernina bahndaar heb ik er ook nog wel een paar van
-knip-
Dank je ik heb er ook veel meer nogquote:Leuke foto's trouwens, heb er ook zoveel maar ben te lui om die allemaal te plaatsen.
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:28 schreef Brembo het volgende:
Bestaan die maaslopers nou uit DH1 of DH2 bakkenWant ik zag op het bord staan voor Maastricht voorin instappen, maar ja als het maar een DH1 is heeft dat nou niet echt veel nut
.
Vandaag trouwens V-IRM en getrokken materieel op Nm-Zw.
Dan heb je niet goed gekeken :pquote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?
zie hier int noorden iig amper DH-1 ( laat ik zeggen geen)
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend opweg naar Groningen wierp ik een blik richting de werkplaats bij Onnen, en daar zag ik een (v)irm binnen staan met een blauwe/donkere bak ertussen? Kan dat mogelijk zijn?
ik zeg toch ik zie ze nietquote:Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken :p
Afgelopen vrijdag een los stelletje op het emplacement van Lw en een trein naar Roodeschool bestaande uit 2x DH1 en verder is er deze week nog een compositie gespot bestaande uit 4x DH1.
idd beter DM'90 onder de waslijn, dan een Plan V uit de oudste seriequote:Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Moet even wennen, maar is voor de afwisseling wel eens leuk
rijd ook amper DM90 :/quote:Op woensdag 20 december 2006 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas kan ik met de nieuwe dienstregeling niet meer met DM'90 rijden en ben ik nog tot september aangewezen op de wadjes. (Al heb ik maandag nog wel in een DM'90 gezeten, omdat ik me verslapen had en de sneltrein de eerst volgende trein naar Groningen was om 10.57 uur 's ochtends)
eind feb begin maart? :pquote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom niet zo vaak in den lande, dus daarom weet ik wel veel van de wadslopers en buffels en van de andere materieelsoorten iets minder.
Als ik een digitale camera heb, die ik binnenkort maar eens ga kopen, dan zal ik waarschijnlijk wel eens vaker in den lande gaan. Heb ik februari nog een weekje vrij
Tussen oss en wijchen zelfs. kutboeren daarquote:Op donderdag 21 december 2006 08:57 schreef Fixers het volgende:
Hebben we hier net als in engeland een straf voor obstrucite van de treinenloop? Ze hebben tussen Den Bosch en Nijmegen ergens 300 meter koperkabel uit de grondgejat.
quote:Op zeker twee plaatsen, bij Oss en bij Ravenstein, hebben de koperdieven hun slag geslagen. Door de koperdiefstal ontstaat er storing in de signalering en kunnen seinen en wissels niet bediend worden. Opnieuw een flinke strop voor de NS, die op dit traject al eerder te maken kreeg met diefstal van koperen leidingen. ”Het probleem is dat we geen alternatief materiaal voorhanden hebben. Aluminium is een optie, maar ook dat is erg geliefd bij criminelen vanwege de opbrengst”, vertelt een medewerkster van beheermaatschappij ProRail. Preventie is volgens ProRail niet eenvoudig: ”Met permanent cameratoezicht help je de diefstallen niet de wereld uit. Zolang de vraagprijs van koper zo hoog blijft als nu het geval is, blijven we dit probleem houden.” Omdat er zoveel koper gestolen was, bleken de Nederlandse Spoorwegen tot overmaat van ramp niet voldoende koperkabel op voorraad te hebben om de schade direct te herstellen. Gestrande reizigers werden met bussen tussen Oss en Nijmegen vervoerd. Volgens ProRail kan het treinverkeer tussen Oss en Nijmegen pas na 11.00 uur weer hervat worden.
Dat geleidt beroerd...quote:Op donderdag 21 december 2006 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
glasvezels ingraven dan maar?
Klopt, maar die zou nog weleens duurder kunnen zijn dan koper...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze nu eens een geleidende soort kunststof/plastic uitvinden die goedkoop te produceren is, dan is het probleem opgelost.
Ja dat klote elektro, opheffen dat vakgebied!quote:
Ander werk ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
kun je weer geen treintjes laten rijden en moeten we een andere hobby zoeken
V-IRMS int noordenquote:Op donderdag 21 december 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
dan kun je niet meer koppelen in Zwolle en wordt er vanaf Amersfoort richting Utrecht/Schiphol wel meer gevraagd van de baanvakcapaciteit dan strikt noodzakelijk is, dus kom maar op met het VIRM. Ook naar Leeuwarden. Zet dan een VI in naar Gn en een IV naar Lw. Dan ben je er ook
Als je kijkt wat ze bij Haarlem hebben staan, staan ook de wereld vreemdste bakken aan elkaar gekoppeld. V-IRM met koploper, stuurstand. En een V-IRM met blauw doek er overheen, zal wel om te voorkomen dat reizigers zien wat er mee gebeurd isquote:Op woensdag 20 december 2006 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).quote:Op donderdag 21 december 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ik wil geen VIRM in de (20)500/(20)700 of welke trein dan ook tussen Rotterdam en Utrecht. Oprotten met die klotetreinen.
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
in het bovenste deel kan je heerlijk slapen hoor?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vind koplopers fijner, zolang die megatarzan die eronder hangt maar stilstaat. Dar getril veroorzaakt bij mij helse hoofdpijnen. Maar verder is virm wel comfortabel...
Nah ja, die dus!quote:
Dat is dan iets heel recents..... Ik heb de laatste tijd niet zoveel in treinen gezeten en dan meestens nog in VIRMs of hun doedelzakbroertjes. Maar het zal wel een hele verbetering zijn als die compressoren beter zouden zijn gebalanceerd en geisoleerd. De hele bak deed gewoon trillen en het geluid was alsof er iemand in een betonen muur aan het boren is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah ja, die dus!
BTW: als het goed is zijn alle compressoren van ICM vervangen, zodat je geen koppijn of tarzan ideeën of wat dan ook meer krijgt!
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende:
Mat '64 wordt niets meer aan vervangen, kansloos.
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
Klopt. Maar de politiek lult wel vaker uit zijn nek. Ik bedoel: 70 miljoen... dan kun je een paar bogen uitrekken en een perron in Deventer bouwen, en dan nog kun je niet harder dan 140 omdat die 70 miljoen niet genoeg was om ook het gehele beveiligingssysteem op z'n kop te zetten.quote:Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijne treinen... Mooi motorgeluid.
[..]
Ja die zijn kut. Maar de gewone Plan V stelletjes, mwah. Ik kan er zelfs in slapen, en door dat slaapoor aan de banken val je niet opzij!quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Fijn? Ik vindt het je reinste marteling om daar in te moeten zitten. Helemaal in die nieuwste interuers met die ellendige coachopstelling waar ik NIET in pas. Ik zit niet eens klem, dat kan niet eens zonder mijn heupen te breken.... ik moet met mijn benen opzij gaan zitten.
en jij maar klagen over te korte treinen en moeten staan, plan V is een groot deel van het hele wagenpark van de NSquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mooi! hoe eerder ik mijn mais, gezeefde tomaten en soep in die dingen kan vinden hoe beter. Wat mij betreft mogen die dit jaar nog op een enkele reis naar de conservenfabriek.
De vraag is of 160km/h bij stoptrein materieel gewenst is.. Op die korte afstandjes halen ze die snelheid toch niet en in de tijdswinst minimaal.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:19 schreef Fixers het volgende:
Maarre ze willen de hele stopdienst gaan rijden met sprinters.... Doen die nieuwe, die zijn besteld dan ook harder rijden dan de 120 die bananen kunnen? En hoe zit het met de flaflippen, hebben ze die ook opgevoerd? Of hebben we een minister die leuk aan het praten is over verhoging van de maximum snelheid terwijl een groot deel van het materiaal de huidige niet eens aankan....
Bij een koploper zak je heerlijk weg in de banken, in tegenstelling tot de stoelen in VIRM.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo erg is VIRM toch niet?
Denk dat het handiger is om in plaats van te combineren en splitsen te Sittard gewoon door te rijden naar Maastricht met V-IRM. Dan hoef je ook niet altijd buiten de spits met twee stellen V-IRM in de 800 te rijden. Tussen Sittard en Heerlen kan je dan 2* per uur een gewone IC laten rijden. Volgens mij heb je voor die trein aan een stel ICM al genoeg.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er verschillende treinseries mogelijk weer over de kop gaan ivm de te geringe of juist te grote capaciteit. Zo kan serie 800, Maastricht/Sittard-Alkmaar in de toekomst wel eens gereden gaan worden met ICM en de series 500 en 700 en de bijbehorende vleugeltreinen met VIRM![]()
Gaan we er in het noorden qua capaciteit ook eens op vooruit en kan het misschien in de spits iets meer ruimte scheppen op drukke trajecten, hoewel dat zeer beperkt is natuurlijk.![]()
Gistermiddag as het nog erger, stond er een trein alleen op spoor 9a aangekonding, rijdt die (3 koplopers) vervolgens door naar 9b, waar de CTA's lekker blanco blijven.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:13 schreef Duvel het volgende: En de CTA's op spoor 11 in Utrecht denken nog steeds dat ie de gehele perronlengte inneemt, waardoor mensen op 11a staan te wachten op het (niet meer bestaande) tweede deel van de trein, terwijl de gehele trein ver weg op 11b klaarstaat.
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet. Laatst in een plan-V als intercity van Utrecht naar Maastricht, DAT is pas vervelend.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mist met VIRM (de nieuwere dan tenminste) zolang geen al te lang stuk is (minder dan een uur that is). Die zijn tenminste lekker ruim (dat merk je pas echt goed als ze op een keer een enkel Sprinter-drietje van Utrecht naar Rotterdam sturen, in plaats van een VIRM).
Maar een rit Utrecht-Groningen of Utrecht-Maastricht is twee uur, dan is het veel vervelender als er VIRM in zit.
Zeker, m'n favoriete trein!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:06 schreef Minisuisse het volgende:
VIRM zit heerlijk, kan ik echt uren inzitten als het moet.
Ga het met eigen ogen bekijkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:38 schreef GSMboy het volgende:
[afbeelding]
Zag ik in de OP staan. Iemand nog meer foto;s van dit spul?
En Arnhem - Roosendaalquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga het met eigen ogen bekijkenRijdt vaak tussen Schiphol, Utrecht en Eindhoven. En zelfs tussen Den Haag en Arnhem (echt waar!).
en soms den haag - venloquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
En Arnhem - Roosendaal, zit perfect 1e klas!
quote:Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
xD!quote:Op zaterdag 23 december 2006 02:16 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Als die met 50 km/h een keer tegen een muur oprijdt, en achteruit ook nog eens, is het net een DH-2 met een pantoffel erboven
whehe!quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zit al te wachten tot je een avatar daarvan maakt!
welk rijtuig zat je? Die witte met die rode streep zitten best comfortabel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:48 schreef Willy84 het volgende:
Hele mooie foto's![]()
Ik heb die nieuwe trein van Asd naar Amf nog niet genomen.
Zat wel in die internationale trein uit Berlijn. Wat zit dat benauwd zeg met z'n 6en in zo een coupe.
Helemaal doodstil. Geef mij maar ICM
quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:15 schreef ReisT het volgende:
De internationale IC heeft alleen maar die met de rode streep, dus het lijk me duidelijk waarin Ou-Tannu zat. Van schiphol naar Berlijn in ICK kan dus ook niet, die rijden alleen in A'dam-A'foort mee.
Nou, laat de foto's maar zien dan.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:20 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
[afbeelding]
blijkbaar kan het wel
Klopt ik zat er op Hengelo(ov) te kijken, kwam een trein met duitse rijtuigen die dus ook op Apeldoorn stoptquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
waar blijvne die piccas dan!quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:52 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag in de cabine van de VIRM geweest (mocht een aantal foto's maken)...
Wat is dat modern zeg!
Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...quote:Op zondag 24 december 2006 10:29 schreef Socios het volgende:
Dat is dus niet meer zo, al die internationale treinen stoppen tegenwoordig ook te Apeldoorn en Almelo.
Dat is omdat de internationale IC voortaan in de plaats van de IC Schiphol-Enschede rijdt. Logisch dus dat die op dezelfde stations als de gewone IC stopt.quote:Op zondag 24 december 2006 13:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Almelo, Deventer, Amersfoort oke, en dan A'dam Centraal en Schiphol. Maar Apeldoorn...
Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.quote:Op zondag 24 december 2006 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie wil er nu naar Gouda? Daar wioont die gefrustreerde Metro brievenschrijver.
dus deze foto is gewoon een binnenlandse trein...dat wist ik nietquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, want dat is een binnenlandse trein (maar dus samengesteld uit een variatie aan overgekocht/gehuurd Duits spul), niet de IC naar Berlijn.
ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.quote:Op zondag 24 december 2006 16:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de planner van de NS naar gouda wil. 4 IC/u naar den haag. 4 IC/u naar rotterdam en 8 IC/u naar utrecht. Evenveel stoptreinen in beide richtingen én nog de light rail richting Alphen.
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.quote:Op zondag 24 december 2006 17:23 schreef Janteh het volgende:
hoe zit het met die internationale treinen? ik wou gisteren van Schiphol naar Enschede en normaal gaat de directe IC om xx:51, maar om 10:51 ging die niet. Moest ik in Amersfoort dus overstappen naar de internationale trein. Ik zit daar dus lekker komt er ineens iemand aan die zegt dat ik op haar plaats zat want zij had die gereserveerd? zijn al die plekken gereserveerd ofzo..
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.quote:Op zondag 24 december 2006 17:26 schreef Petre het volgende:
[..]
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.quote:Op zondag 24 december 2006 22:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
Station Zoetermeer is nu erg druk (zeker in de spits), zeker nu RandstadRail niet rijdt. Dit heeft tot gevolg dat de intercity Den Haag - Arnhem vaak alsnog stopt op het station om de reizigers weg te krijgen.quote:Op zondag 24 december 2006 17:05 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.
Dat hebben de Duitse IC's in Nederland ook, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.quote:Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?quote:Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
Ik denk dat er wel eens wat stoelen overgeplaatst zijn met vervanging. In de koploper zie je ze er soms ook tussen zitten (in de 1e klas iig)quote:Op maandag 25 december 2006 21:37 schreef ReisT het volgende:
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?
Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
De London Express rijdt nog steeds. Maar is nu volgens mij meer een standaard IC tegenwoordig, die een goede aansluiting heeft op de Stena in Hoek.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:35 schreef ReisT het volgende:
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
is indd een koploper...had er nog ingezeten toen ik moest tellen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:56 schreef Fixers het volgende:
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.
Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.
Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
Ik ook niet, ik had net de oudejaarsborrel van mijn werk achter de rug. Figures.quote:Op woensdag 27 december 2006 08:11 schreef Wadloper het volgende:
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
Heb het voor de kerst opgestuurd, was een beetje lui. Maar ja moest eerst naar Interview-NSS en dan naar Connexie... Dus dat duurt wel effquote:Op woensdag 27 december 2006 12:25 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
quote:Spoorwegen: meer zitplaatsen
Gepubliceerd op woensdag 27 december 2006
De Nederlandse Spoorwegen gaan het treinenbestand de komende jaren verder uitbreiden. De NS hebben 200 dubbeldeks intercityrijtuigen besteld, die in 2008 en 2009 worden afgeleverd door de Canadese fabrikant Bombardier. Met de order is een bedrag van 433 miljoen euro gemoeid.
De nieuwe treinen zijn nodig om het toenemende aantal reizigers op het spoor te verwerken. Afelopen jaar groeide het aantal reizigers met zeven procent. Nu rijden er 2800 wagons rond in Nederland, met een capaciteit van 240.000 zitplaatsen. De nieuwe dubbeldekkers voegen daar maar liefst 20.000 stoelen aan toe. De treinen worden in fabrieken in Duitsland gebouwd.
Het afgelopen jaar zag NS het aantal klanten groeien met bijna 7 procent. De Spoorwegen voerden 10 december een nieuwe dienstregeling in, met dagelijks tweehonderd extra treinen. Deze ontwikkelingen maken investeringen in het rijdend materieel noodzakelijk
Veranderingen
Bombardier gaat wel enkele kleine veranderingen aan de dubbeldekkers aanbrengen. Zo worden de trappen breder zodat het in ?en uistappen minder tijd kost. Het verschil tussen 1e en 2e klasse moet duidelijker worden. Zo worden de 1e klasse-stoelen rood en de 2e-klasse stoelen blauw. Verder wordt de 1e klasse luxer. Zo komen er stopcontacten voor scheerapparaten en laptops.
Wereldwijd rijden er maar liefst 97.000 voertuigen van Bombardier rond. Behalve railvoertuigen en systemen, bouwt Bombardier ook vliegtuigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |