braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/hquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zou op het traject naar nieuweschans best eens kunnen. Op Leeuwarden - Groningen is het vanwege de rijtijd marge wel beter om op het dubbelsporig stuk de 140 te halen, zeker voor de sneltrein
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/h
maar die doen toch ook 100?
laatste x dat ik keek niet?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt) en dat je niet meer over hoeft te stappen op berchem.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Is Antwerpen-Berchem nog steeds zo'n vreselijk station?
Dat is omdat ze een kwartierdienst willen gaan rijden op Deventer-Amersfoort:quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?
Bron: Apeldoornse Courant/Stentor.quote:APELDOORN - Apeldoornse treinreizigers kunnen, zoals het er nu naar uitziet, vanaf begin 2008 elk kwartier met een intercity naar de Randstad en Twente.
De NS wil de dienstregeling tussen Twente en het westen -nu een halfuursdienst- over ruim een jaar opschroeven. Apeldoorn ligt op die lijn.
De opvoering van de frequentie hing echter op uitbreiding van het Deventer station. Het rijk heeft nu toegezegd te zullen meebetalen aan het vereiste extra perron in Deventer. Ook op korte termijn is er goed nieuws voor reizigers naar de Randstad. De NS heeft twintig intercityrijtuigen uit Duitsland gehaald om de internationale trein tussen Berlijn en Amsterdam te verlengen. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling, eerder deze maand, stopt die internationale trein in Apeldoorn, zodat mensen mee kunnen reizen naar Amersfoort en Amsterdam. Deze trein bleek echter over te weinig capaciteit te beschikken. De Duitse rijtuigen zorgen voor zo'n duizend extra zitplaatsen.
Niet helemaal zoals dat nu in het weekend gebeurt, straks gaan ze vanuit Nederland door een tunnel onder de stad door, en komen dan 'van de verkeerde kant' binnen in de kelder van Antwerpen-Centraal.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt).
De keer dat ik erin zat heette het treintje anders 'gewoon' Bernina Express of Il trenino rossi oidquote:Op woensdag 20 december 2006 12:47 schreef thatsme het volgende:
Bernina Express? Dat was de Bernina bahndaar heb ik er ook nog wel een paar van
-knip-
Dank je ik heb er ook veel meer nogquote:Leuke foto's trouwens, heb er ook zoveel maar ben te lui om die allemaal te plaatsen.
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:28 schreef Brembo het volgende:
Bestaan die maaslopers nou uit DH1 of DH2 bakkenWant ik zag op het bord staan voor Maastricht voorin instappen, maar ja als het maar een DH1 is heeft dat nou niet echt veel nut
.
Vandaag trouwens V-IRM en getrokken materieel op Nm-Zw.
Dan heb je niet goed gekeken :pquote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?
zie hier int noorden iig amper DH-1 ( laat ik zeggen geen)
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend opweg naar Groningen wierp ik een blik richting de werkplaats bij Onnen, en daar zag ik een (v)irm binnen staan met een blauwe/donkere bak ertussen? Kan dat mogelijk zijn?
ik zeg toch ik zie ze nietquote:Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken :p
Afgelopen vrijdag een los stelletje op het emplacement van Lw en een trein naar Roodeschool bestaande uit 2x DH1 en verder is er deze week nog een compositie gespot bestaande uit 4x DH1.
idd beter DM'90 onder de waslijn, dan een Plan V uit de oudste seriequote:Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Moet even wennen, maar is voor de afwisseling wel eens leuk
rijd ook amper DM90 :/quote:Op woensdag 20 december 2006 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas kan ik met de nieuwe dienstregeling niet meer met DM'90 rijden en ben ik nog tot september aangewezen op de wadjes. (Al heb ik maandag nog wel in een DM'90 gezeten, omdat ik me verslapen had en de sneltrein de eerst volgende trein naar Groningen was om 10.57 uur 's ochtends)
eind feb begin maart? :pquote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom niet zo vaak in den lande, dus daarom weet ik wel veel van de wadslopers en buffels en van de andere materieelsoorten iets minder.
Als ik een digitale camera heb, die ik binnenkort maar eens ga kopen, dan zal ik waarschijnlijk wel eens vaker in den lande gaan. Heb ik februari nog een weekje vrij
Tussen oss en wijchen zelfs. kutboeren daarquote:Op donderdag 21 december 2006 08:57 schreef Fixers het volgende:
Hebben we hier net als in engeland een straf voor obstrucite van de treinenloop? Ze hebben tussen Den Bosch en Nijmegen ergens 300 meter koperkabel uit de grondgejat.
quote:Op zeker twee plaatsen, bij Oss en bij Ravenstein, hebben de koperdieven hun slag geslagen. Door de koperdiefstal ontstaat er storing in de signalering en kunnen seinen en wissels niet bediend worden. Opnieuw een flinke strop voor de NS, die op dit traject al eerder te maken kreeg met diefstal van koperen leidingen. ”Het probleem is dat we geen alternatief materiaal voorhanden hebben. Aluminium is een optie, maar ook dat is erg geliefd bij criminelen vanwege de opbrengst”, vertelt een medewerkster van beheermaatschappij ProRail. Preventie is volgens ProRail niet eenvoudig: ”Met permanent cameratoezicht help je de diefstallen niet de wereld uit. Zolang de vraagprijs van koper zo hoog blijft als nu het geval is, blijven we dit probleem houden.” Omdat er zoveel koper gestolen was, bleken de Nederlandse Spoorwegen tot overmaat van ramp niet voldoende koperkabel op voorraad te hebben om de schade direct te herstellen. Gestrande reizigers werden met bussen tussen Oss en Nijmegen vervoerd. Volgens ProRail kan het treinverkeer tussen Oss en Nijmegen pas na 11.00 uur weer hervat worden.
Dat geleidt beroerd...quote:Op donderdag 21 december 2006 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
glasvezels ingraven dan maar?
Klopt, maar die zou nog weleens duurder kunnen zijn dan koper...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze nu eens een geleidende soort kunststof/plastic uitvinden die goedkoop te produceren is, dan is het probleem opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |