abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44578223
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zou op het traject naar nieuweschans best eens kunnen. Op Leeuwarden - Groningen is het vanwege de rijtijd marge wel beter om op het dubbelsporig stuk de 140 te halen, zeker voor de sneltrein
braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/h
maar die doen toch ook 100?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 19:56:01 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44578586
Ja. Erg vreemd allemaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 december 2006 @ 19:58:38 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44578661
De site van Treinvizier is beter dan Microsoft

http://www.nu.nl/news/921(...)an_Microsoft%27.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44578897
Lol, allebei de winnaars zijn flatgenoten van me .
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:02:57 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44580930
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

braklopers hebben ook stikkertjes van 80km/h
maar die doen toch ook 100?
Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44580987
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, Zwalklopers hebben een sticker met 100km/u.
laatste x dat ik keek niet?
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:39:01 #158
11102 knep
Mountainfreak
pi_44582075
Heb ooit nog eens beloofd foto's van de Bernina express te plaatsen, bij deze dus .









  dinsdag 19 december 2006 @ 22:50:48 #159
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44584650
Ik moet zeggen zo'n retourtje Berlijn voor ¤59 trekt me wel heel erg...
pi_44585477
Vette pics knep! Daar is het zo mooi
pi_44585484
Weekend Brussel met t vrouwtje bracht onder andere dit op:

  dinsdag 19 december 2006 @ 23:20:04 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44585652
Is Antwerpen-Berchem nog steeds zo'n vreselijk station?
pi_44586543
de keren dat ik er was wel.
  woensdag 20 december 2006 @ 00:04:34 #164
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44586822
Ik weet nog wel dat ik bij mijn eerst reis naar België moest overstappen op Antwerpen-Berchem, en ik dacht dat het een soort van apart station was ofzo(dat Berchem daarna kwam oid )

* Erasmo blijft dus zitten...

Volgende station: Mechelen

* Erasmo gaat toch maar is een conducteur opzoeken

En toen bleek dat het volgende Station Bruxelle-Midi was
pi_44589801
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Is Antwerpen-Berchem nog steeds zo'n vreselijk station?
twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt) en dat je niet meer over hoeft te stappen op berchem.

Antwerpen-Luchtbal vind ik nog steeds een vreemde stationsnaam...
  woensdag 20 december 2006 @ 12:40:24 #166
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44595137
Gelukkig Antwerpen-Centraal is wel mooi Alleen jammer dat je er nergens friet kan halen
  woensdag 20 december 2006 @ 12:47:13 #167
86072 thatsme
and That's you!
pi_44595312
Bernina Express? Dat was de Bernina bahn daar heb ik er ook nog wel een paar van



De oude gele ABe 4/4 I, een trein uit 1909 en nog steeds aan het werk!
*-*-*-*

Ospizio Bernina
*-*-*-*

Alp Grum.
*-*-*-*

*-*-*-*

Het bekende keerlus-viaduct bij Brusio
*-*-*-*

Het bekende keerlus-viaduct bij Brusio
*-*-*-*

































































Train Heading for Brusio.




I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:53:01 #168
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44595448
Dat is echt frigging stoer zo'n trein midden in de stad
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 12:54:17 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44595484
Prachtige foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44595919
Vanochtend opweg naar Groningen wierp ik een blik richting de werkplaats bij Onnen, en daar zag ik een (v)irm binnen staan met een blauwe/donkere bak ertussen? Kan dat mogelijk zijn?
hula
  woensdag 20 december 2006 @ 13:30:08 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44596600
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een extra perron op Deventer? Waarom? Het werkt toch prima zo?
Dat is omdat ze een kwartierdienst willen gaan rijden op Deventer-Amersfoort:
quote:
APELDOORN - Apeldoornse treinreizigers kunnen, zoals het er nu naar uitziet, vanaf begin 2008 elk kwartier met een intercity naar de Randstad en Twente.
De NS wil de dienstregeling tussen Twente en het westen -nu een halfuursdienst- over ruim een jaar opschroeven. Apeldoorn ligt op die lijn.

De opvoering van de frequentie hing echter op uitbreiding van het Deventer station. Het rijk heeft nu toegezegd te zullen meebetalen aan het vereiste extra perron in Deventer. Ook op korte termijn is er goed nieuws voor reizigers naar de Randstad. De NS heeft twintig intercityrijtuigen uit Duitsland gehaald om de internationale trein tussen Berlijn en Amsterdam te verlengen. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling, eerder deze maand, stopt die internationale trein in Apeldoorn, zodat mensen mee kunnen reizen naar Amersfoort en Amsterdam. Deze trein bleek echter over te weinig capaciteit te beschikken. De Duitse rijtuigen zorgen voor zo'n duizend extra zitplaatsen.
Bron: Apeldoornse Courant/Stentor.
quote:
Op woensdag 20 december 2006 08:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

twee maanden terug iig wel.... vreselijke plek is dat. Maar ik heb begrepen dat als de renovatie van Antwerpen centraal afgerond is alle internationale treinen gewoon naar centraal rijden (zoals dat nu al in het weekend gebeurt).
Niet helemaal zoals dat nu in het weekend gebeurt, straks gaan ze vanuit Nederland door een tunnel onder de stad door, en komen dan 'van de verkeerde kant' binnen in de kelder van Antwerpen-Centraal.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:31:08 #172
11102 knep
Mountainfreak
pi_44596639
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:47 schreef thatsme het volgende:
Bernina Express? Dat was de Bernina bahn daar heb ik er ook nog wel een paar van

-knip-
De keer dat ik erin zat heette het treintje anders 'gewoon' Bernina Express of Il trenino rossi oid .

http://de.wikipedia.org/wiki/Bernina-Express

Leuke foto's trouwens, heb er ook zoveel maar ben te lui om die allemaal te plaatsen .
  woensdag 20 december 2006 @ 14:09:03 #173
86072 thatsme
and That's you!
pi_44597759
Ow, met de RhB weet je het nooit, van de zomer was de echte Bernina Express (Chur-Tirano) voorzien van de nieuwe panorama rijtuigen, ook de Glacier Express was hiervan voorzien. Dus vandaar dat ik dacht dat jij in een "gewone" trein over de Bernina zat
quote:
Leuke foto's trouwens, heb er ook zoveel maar ben te lui om die allemaal te plaatsen .
Dank je ik heb er ook veel meer nog Ik heb 2 jaar geleden de hele route gelopen! dit was een copy paste van een ander forum
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:40:15 #174
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
  woensdag 20 december 2006 @ 16:06:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44601074
Ze hebben mijn mega fijne lange trein alleen maar verkort, idioten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44601198
ik reis alleen voor mn plezier met de trein
pi_44601780
Bestaan die maaslopers nou uit DH1 of DH2 bakken Want ik zag op het bord staan voor Maastricht voorin instappen, maar ja als het maar een DH1 is heeft dat nou niet echt veel nut .

Vandaag trouwens V-IRM en getrokken materieel op Nm-Zw .
pi_44601820
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:28 schreef Brembo het volgende:
Bestaan die maaslopers nou uit DH1 of DH2 bakken Want ik zag op het bord staan voor Maastricht voorin instappen, maar ja als het maar een DH1 is heeft dat nou niet echt veel nut .

Vandaag trouwens V-IRM en getrokken materieel op Nm-Zw .
14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?

zie hier int noorden iig amper DH-1 ( laat ik zeggen geen )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 17:44:00 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44603964
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

14x DH-1 dacht ik.. en 3x DH-2 ?

zie hier int noorden iig amper DH-1 ( laat ik zeggen geen )
Dan heb je niet goed gekeken :p

Afgelopen vrijdag een los stelletje op het emplacement van Lw en een trein naar Roodeschool bestaande uit 2x DH1 en verder is er deze week nog een compositie gespot bestaande uit 4x DH1.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 17:46:37 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44604035
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend opweg naar Groningen wierp ik een blik richting de werkplaats bij Onnen, en daar zag ik een (v)irm binnen staan met een blauwe/donkere bak ertussen? Kan dat mogelijk zijn?
Vreemd. Bij mijn weten is er geen VIRM met een donkere bak. Misschien heb je de blauwe streep alleen kunnen zien? Anders kan het misschien een bak zijn waar ze even wat afgedekt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44604222
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gekeken :p

Afgelopen vrijdag een los stelletje op het emplacement van Lw en een trein naar Roodeschool bestaande uit 2x DH1 en verder is er deze week nog een compositie gespot bestaande uit 4x DH1.
ik zeg toch ik zie ze niet
pi_44605070
DM90 onder de waslijn. (Assen)



[ Bericht 5% gewijzigd door vw_caddy op 20-12-2006 18:46:02 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 18:45:22 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44605204
Moet even wennen, maar is voor de afwisseling wel eens leuk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44605638
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Moet even wennen, maar is voor de afwisseling wel eens leuk
idd beter DM'90 onder de waslijn, dan een Plan V uit de oudste serie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 19:14:58 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44605806
Helaas kan ik met de nieuwe dienstregeling niet meer met DM'90 rijden en ben ik nog tot september aangewezen op de wadjes. (Al heb ik maandag nog wel in een DM'90 gezeten, omdat ik me verslapen had en de sneltrein de eerst volgende trein naar Groningen was om 10.57 uur 's ochtends )
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44605949
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas kan ik met de nieuwe dienstregeling niet meer met DM'90 rijden en ben ik nog tot september aangewezen op de wadjes. (Al heb ik maandag nog wel in een DM'90 gezeten, omdat ik me verslapen had en de sneltrein de eerst volgende trein naar Groningen was om 10.57 uur 's ochtends )
rijd ook amper DM90 :/

meestal ICM of kwakloper :p

SGM(m) kom ik ook teweinig tegen
mDDM enzo aanverwante soorten weer iets meer :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 19:27:46 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44606223
Ik kom niet zo vaak in den lande, dus daarom weet ik wel veel van de wadslopers en buffels en van de andere materieelsoorten iets minder.

Als ik een digitale camera heb, die ik binnenkort maar eens ga kopen, dan zal ik waarschijnlijk wel eens vaker in den lande gaan. Heb ik februari nog een weekje vrij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44606257
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom niet zo vaak in den lande, dus daarom weet ik wel veel van de wadslopers en buffels en van de andere materieelsoorten iets minder.

Als ik een digitale camera heb, die ik binnenkort maar eens ga kopen, dan zal ik waarschijnlijk wel eens vaker in den lande gaan. Heb ik februari nog een weekje vrij
eind feb begin maart? :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 december 2006 @ 19:31:17 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44606346
Nee, van 3 tm 11 februari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44619665
Hebben we hier net als in engeland een straf voor obstrucite van de treinenloop? Ze hebben tussen Den Bosch en Nijmegen ergens 300 meter koperkabel uit de grondgejat.
  donderdag 21 december 2006 @ 09:47:33 #191
86072 thatsme
and That's you!
pi_44620490
gewoon ophangen aan diezelfde kabel!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 21 december 2006 @ 10:23:44 #192
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44621132
quote:
Op donderdag 21 december 2006 08:57 schreef Fixers het volgende:
Hebben we hier net als in engeland een straf voor obstrucite van de treinenloop? Ze hebben tussen Den Bosch en Nijmegen ergens 300 meter koperkabel uit de grondgejat.
Tussen oss en wijchen zelfs. kutboeren daar
  donderdag 21 december 2006 @ 10:25:09 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44621156
ik hoop dat dat stelletje idioten snel besluit een 1500V-voedingskabel te stelen. Als je daar je schaar in zet doe je dat in elk geval geen tweede keer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44632622
http://www.nu.nl/news/923(...)r_koperdiefstal.html trouwens

tijd voor aluminium kabels langs het spoor?
  donderdag 21 december 2006 @ 17:41:16 #195
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44633523
quote:
Op zeker twee plaatsen, bij Oss en bij Ravenstein, hebben de koperdieven hun slag geslagen. Door de koperdiefstal ontstaat er storing in de signalering en kunnen seinen en wissels niet bediend worden. Opnieuw een flinke strop voor de NS, die op dit traject al eerder te maken kreeg met diefstal van koperen leidingen. ”Het probleem is dat we geen alternatief materiaal voorhanden hebben. Aluminium is een optie, maar ook dat is erg geliefd bij criminelen vanwege de opbrengst”, vertelt een medewerkster van beheermaatschappij ProRail. Preventie is volgens ProRail niet eenvoudig: ”Met permanent cameratoezicht help je de diefstallen niet de wereld uit. Zolang de vraagprijs van koper zo hoog blijft als nu het geval is, blijven we dit probleem houden.” Omdat er zoveel koper gestolen was, bleken de Nederlandse Spoorwegen tot overmaat van ramp niet voldoende koperkabel op voorraad te hebben om de schade direct te herstellen. Gestrande reizigers werden met bussen tussen Oss en Nijmegen vervoerd. Volgens ProRail kan het treinverkeer tussen Oss en Nijmegen pas na 11.00 uur weer hervat worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 18:41:58 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44634973
Stelletje criminelen. Als ze gepakt worden, op laten draaien voor de kosten van de verstoorde treinenloop. Dan bedenken ze zich hopelijk een keer of 100 voor ze het weer doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44636120
glasvezels ingraven dan maar?
  donderdag 21 december 2006 @ 20:58:35 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44639180
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
glasvezels ingraven dan maar?
Dat geleidt beroerd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 december 2006 @ 21:08:45 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44639515
Als ze nu eens een geleidende soort kunststof/plastic uitvinden die goedkoop te produceren is, dan is het probleem opgelost.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 december 2006 @ 21:12:08 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44639625
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze nu eens een geleidende soort kunststof/plastic uitvinden die goedkoop te produceren is, dan is het probleem opgelost.
Klopt, maar die zou nog weleens duurder kunnen zijn dan koper...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')