En de naam van Midland aanpassen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:13 schreef Spooky4u het volgende:
tvp
Kun je Guido erbij zetten, sanger??
GIEDO!quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:13 schreef Spooky4u het volgende:
tvp
Kun je Guido erbij zetten, sanger??
Goede inddquote:
Was te verwachten dat de tijden niet bekend werden gemaakt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:36 schreef -Hans- het volgende:
L. Hamilton de snelste van vandaag en de tijden van Alonso zijn niet bekend gemaakt.
Jup, maar ik had het niet erg gevonden als ze de tijden wel openbaar hadden gemaakt. Maar ze zullen bij McLaren nu wel gaan roepen dat ze zeer onder de indruk zijn van de gereden tijden, het bekende spelletje.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Was te verwachten dat de tijden niet bekend werden gemaakt.
Erg sneu inderdaad. Was toch een coureur van het kaliber Zanardi: niet meer kunnen lopen, maar wel weer gaan racen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:10 schreef sjakie007 het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/6184347.stm
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56036
![]()
Frontaal met een truck overleeft bijna niemand, Maar hoe kun je op een snelweg nou frontaal botsen?
RIP
Spyker is nog druk bezig met het onwikkelen van de auto en maakt gebruik van de windtunnel die ze nu hebben, heb ik begrepen. Het zou geen zin hebben om nu op de baan te gaan testen want dan moesten ze de oude auto ombouwen met de nieuwe motor en bla.. anyway, thad geen zinquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:14 schreef Atreidez het volgende:
Spijker nog niet aan t testen trouwens?
En bij Formule 1 RaceReport hebben ze blijkbaar wel de snelste tijd van Alonso.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:05 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jup, maar ik had het niet erg gevonden als ze de tijden wel openbaar hadden gemaakt. Maar ze zullen bij McLaren nu wel gaan roepen dat ze zeer onder de indruk zijn van de gereden tijden, het bekende spelletje.![]()
Thanks ElmarO!
En om het nog leuker te maken. Bij F1-Live zeggen ze eerst dat Alonso geen tijden heeft neergezet om hem vervolgens doodleuk als 5e te klasseren.quote:1 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.493 100
2 Kovalainen Renault (B) 1:19.586 92
3 Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:19.750 95
4 Fisichella Renault (B) 1:19.798 100
5 Klien Honda (B) 1:19.835 121
6 Kubica BMW-Sauber (B) 1:19.894 125
7 Badoer Ferrari (B) 1:19.899 38
8 Vettel BMW-Sauber (B) 1:20.069 117
9 Liuzzi Red Bull-Ferrari (B) 1:20.191 72
10 Sato Super Aguri-Honda (B) 1:20.854 104
11 Gene Ferrari (B) 1:21.015 98
12 Bourdais Toro Rosso-Cosworth (B) 1:21.277 100
13 Wurz Williams-Toyota (B) 1:21.368 64
14 Andretti Honda (B) 1:21.888 67
15 Speed Toro Ross-Cosworth (B) 1:23.315 14
quote:Lewis Hamilton set the fastest time in the last day of testing this week at Jerez. The McLaren driver finished ahead of the two Renault drivers, Heikki Kovalainen (second) and Giancarlo Fisichella (third).
Today’s main event was Fernando Alonso’s first laps at McLaren Mercedes. The Spaniard didn’t record any lap times but had the opportunity to familiarise himself with the MP4-21.
"I'm pleased that I was able to drive the McLaren Mercedes Formula 1 car earlier than expected and would like...
Bronquote:Jerez - 15/12/06
1. L. Hamilton - McLaren - 1'19"493 (+0"000) - 100 laps
2. H. Kovalainen - Renault - 1'19"586 (+0"093) - 92 laps
3. G. Fisichella - Renault - 1'19"798 (+0"305) - 109 laps
4. C. Klien - Honda - 1'19"835 (+0"342) - 121 laps
5. F. Alonso - McLaren - 1'19"866 (+0"373) - 90 laps
6. R. Kubica - BMW Sauber - 1'19"894 (+0"401) - 125 laps
7. L. Badoer - Ferrari - 1'19"899 (+0"406) - 38 laps
8. S. Vettel - BMW Sauber - 1'20"069 (+0"576) - 117 laps
9. V. Liuzzi - Red Bull - 1'20"191 (+0"698) - 72 laps
10. T. Sato - Super Aguri - 1'20"854 (+1"361) - 114 laps
11. M. Gené - Ferrari - 1'21"015 (+1"522) - 98 laps
12. S. Bourdais - Toro Rosso - 1'21"277 (+1"784) - 100 laps
13. A. Wurz - Williams - 1'21"368 (+1"875) - 64 laps
14. M. Andretti - Honda - 1'21"888 (+2"395) - 67 laps
15. S. Speed - Toro Rosso - 1'23"315 (+3"822) - 14 laps
Beetje vaag inderdaad dat ze vervolgens wel een tijd vermelden. Overigens de tijden die vermeld staan bij Alonso zijn wel erg goed hoor, dat geeft de burger moed voor het komende seizoen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En bij Formule 1 RaceReport hebben ze blijkbaar wel de snelste tijd van Alonso.
[..]
En om het nog leuker te maken. Bij F1-Live zeggen ze eerst dat Alonso geen tijden heeft neergezet om hem vervolgens doodleuk als 5e te klasseren.
[..]
[..]
Bron
quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Hamilton gelijk al sneller als Alonso, dat gaat wat beloven voor volengd seizoen
Deze jongen gun ik heel veel in de F1,iets wat ik niet heb met de andere 2..quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:33 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
En weer een Nederlander in de F1. Ik vind dat we, gezien de "VerNederlandsing" van de F1, wel een eigen GP verdienen.
wintertests zeggen niks en alonso rijdt voor het eerst in de mclaren en hamilton doet het al langerquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Hamilton gelijk al sneller als Alonso, dat gaat wat beloven voor volengd seizoen
Hamilton gaat aantonen dat Alonso een prutser is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:27 schreef WEST het volgende:
[..]
wintertests zeggen niks en alonso rijdt voor het eerst in de mclaren en hamilton doet het al langerdan zit alonso niet ver vanaf
Ik, fan van Alonso?quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:53 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat nu toch niet fan worden van Alonso he?
Krijgen we weer een heel seizoen gejank te horen
Hij doelde op West..quote:
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GPquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:33 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
En weer een Nederlander in de F1. Ik vind dat we, gezien de "VerNederlandsing" van de F1, wel een eigen GP verdienen.
ja lekker dicht bij mij dus ik wil dan wel official wordenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GP
nee ik ben geen fan van alonso. Ik ben meer fan van Hamilton en Kovalainenquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:53 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat nu toch niet fan worden van Alonso he?
Krijgen we weer een heel seizoen gejank te horen
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:16 schreef Vitalogy het volgende:
@sanger
Ik zou wat enthousiaster zijn als er ook een echt goede Nederlandse coureur in de F1 kwam.
Dat is denk het verstandigste dat je uit de wintertests kunt afleiden. Niets dus.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:55 schreef flubub het volgende:
dat de wintertests niks zeggen
D'r ligt daar een testbaan 10km van de fabriek... overigens van het RDW of TNO meen ik....quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GP
uh...ehm....quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?![]()
Ik denk dat de NL' ers in de F1 wel degelijk potentie hebben, zolang ze maar de goede materialen krijgen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:16 schreef Vitalogy het volgende:
@sanger
Ik zou wat enthousiaster zijn als er ook een echt goede Nederlandse coureur in de F1 kwam.
Het is alleen de vraag of die F1 waardig is.....quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
D'r ligt daar een testbaan 10km van de fabriek... overigens van het RDW of TNO meen ik....
Jos Verstappen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?![]()
Bronquote:Circuit Barcelona pakt laatste bocht aan
Het Circuit de Catalunya gaat verbouwen. De grootste veranderingen hebben betrekking op de laatste bocht voor start/finish. Deze wordt met het oog op de veiligheid flink onder handen genomen.
Het circuit wordt gemodificeerd tussen de bochten Europcar en New Holland. Het rempunt van Europcar blijft gewoon zoals voorheen. Na het uitkomen van deze bocht volgt er een kort recht stuk, waarna de coureurs via een rechterbocht en chicane weer het rechte stuk opkomen.
Door de veranderingen in deze bochten moeten ook de uitloopzones aangepast worden. De meest in het oog springende aanpassing daarvan is het asfalteren van de uitloopzones, zodat de coureurs sneller hun weg kunnen vervolgen na het maken van een fout.
De meningen over het nut van de aanpassingen lopen uiteen. Tegenstanders vinden dat het enige uitdagende deel van het circuit om zeep wordt geholpen, maar er klinken ook positieve geluiden: de bochten waren te snel om te slipstreamen omdat dit in de Formule 1 anno 2006 verlies van neerwaartse druk oplevert.
Dit is in mei 2007 niet niet meer het geval, wat in theorie tot meer inhaalacties aan het einde van het rechte stuk zou moeten leiden.
Volgens de organisatie levert de verbouwing drie voordelen (lees: snelheidsvermindering) op: in de Europcar-bocht, bij het inrijden van de pitstraat en bij het opkomen van het rechte stuk.
De veiligheid in Würth wordt eveneens verbeterd. Door de muur te verplaatsen kan de uitloopzone zes meter worden verbreed. Tenslotte bouwt het circuit er zes pitboxen bij, wordt de paddock uitgebreid en komen er betere voorzieningen voor de toeschouwers.
quote:
nee, ik zeg gewoon een compleet nieuw circuit aanleggen met alles er op en er aanquote:Op zondag 17 december 2006 18:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is alleen de vraag of die F1 waardig is.....
Dat nationaliteit-excuus begin ik zo langzamerhand ook zat te worden.quote:Op zondag 17 december 2006 17:57 schreef sanger het volgende:
Voorlasnog hebben ze hun nationaliteit niet mee. Al lijkt daar nu een keerpunt in te gaan komen.
Toch denk ik dat het wel degelijk meespeelt. Als je kijkt naar de potentiele afzetmarkt in bv Duitsland of Nederland zie je dat er wel degelijk grote verschillen zijn. Die nationaliteit is voor de fabrikanten dus interessanter. Helaas maar waar. Ik dank dat als Verstappen een Duitser of Italiaan was geweest hij ooit een echte kans had gehad bij een topteam.quote:Op zondag 17 december 2006 19:07 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat nationaliteit-excuus begin ik zo langzamerhand ook zat te worden.
Die ene Belg (volgens mij was het Bas Leinders) die zat een tijd geleden ook doodserieus op de Belgische TV te vertellen dat hij toch echt net zo goed was als Michael Schumacher, maar ja, hij kwam uit België, dus de F1 zou hem nooit een kans geven, hoe goed hij ook is...![]()
Ik heb Mika en Kimi nog hooit horen klagen over het feit dat ze uit Finland komen.
Daarom hebben we in het verleden ook bijvoorbeeld een Oostenrijkse, een Nieuwzeelandse, een Canadeze en een Spaanse wereldkampioen gehad. Stuk voor stuk landen die minder F1-coureurs hebben voortgebracht dan Nederland of België.quote:Op zondag 17 december 2006 19:09 schreef roelofjan het volgende:
En Heiki natuurlijk.
Er rijden dit seizoen gewoon 2 Finnen rond.
Dat kan natuurlijk niet, want je kan alleen F1 rijden als je uit een groot land komt.
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.quote:Op maandag 18 december 2006 14:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Hun kwaliteit is hoog en bij ons de kwantiteit Ziggy*3
Ik neem aan dat je hier op Albers en Doornbos doelt?quote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
Ik ken er wel meer, maar die zitten (nog) niet in de F1.quote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoorquote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
RD iig zeker niet neequote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
Dat kun je niet zeggen omdat ze nooit onder gelijke omstandigheden met gelijk materiaal gereden hebben.quote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
Gaan we leuk doen?quote:
En hoelang reed Alonso bij Renault voordat hij uberhaupt een race wist te winnen?quote:Op maandag 18 december 2006 15:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Gaan we leuk doen?
Sorry sanger ik denk als je 1 der beide in een Mclaren gaat zetten dat ze een jaar misschien langer aan het leren zijn alvorens ze gelijkwaardig zijn!
Nou, toch nog antwoord op mn eigen vraag gekregenquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:24 schreef flubub het volgende:
Alonso heeft vandaag al mogen testen voor Mclaren
Dus waarom is Kimi nou ook niet al voor Ferrari op de baan.. zou hij daar simpelweg niet om gevraagd hebben of heeft hij geen toestemming gekregen? Niet dat we dit kunnen weten, maar toch, ik vraag het me af
In zijn eerste jaar bij Renault...quote:Op maandag 18 december 2006 15:26 schreef sanger het volgende:
[..]
En hoelang reed Alonso bij Renault voordat hij uberhaupt een race wist te winnen?
Ik had hem anders moeten formuleren inddquote:Op maandag 18 december 2006 17:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
In zijn eerste jaar bij Renault...
Hungaroring 2003![]()
Ik was er bijquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik had hem anders moeten formuleren indd
Jensonquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik was al fan van Jens voor hij won is dat ook een prijs waard??
Maar je hebt gelijk Nils sinds begin 2005 heeft FA vele male meer fans dan hij daarvoor had
Geen problemen hoorquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:14 schreef TJDoornbos het volgende:
problemen Sanger??
Die ook afkomstig is uit Rotterdam...volgens mij is er wel een of ander linkje.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen problemen hoor
Maar was gezien je username altijd in de veronderstelling dat je fan was van een andere (toekomstig ChampCar) coureur
Die gaat geen race winnen!!quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:24 schreef Vitalogy het volgende:
Maar goed, komend seizoen gaat erg leuk worden. Ik verwacht ook erg vaak te kunnen lachen om het gejank van Alonso.
Er zijn anders wel interessante ontwikkelingen in de CC. En er schijnen gesprekken te zijn!quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben sinds 2000 fan van Jens en in 2004 kwam Doornbos erbij en nee hij gaat niet naar de CC (of hij liegt al maanden tegen ons)
Maar wat dan als hij een CC zitje kan combineren met een F1 teststoeltje?quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:52 schreef TJDoornbos het volgende:
RD heeft het altijd ontkend en ons als fans gemeld in de F1 te blijven, zou die nu CC gaan rijden ben ik teleurgesteld in hem. Maar zal hem wel blijven steunen!!
Die kansen zijn er ook wel.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:41 schreef Spooky4u het volgende:
Het moet ook mogelijk zijn om in de F1 te blijven natuurlijk, of hij moet tevreden zijn om voor iedereen koffie te halen.
Ik vraag me juist af waarom hij zo nodig die clausules wilt. Anders had hij allang kunnen testen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Bij RBR kan die tekenen alleen willen ze diverse claussules......
Hij mag voor mij wel koffie halen trouwens;)
quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Hij wil gewoon weg kunnen half 2007 als bijv Williams Wurz eruit zet en RD wil. Lijkt me niet dat teams bij andere teams gaan neuzen als ze vervanger aan willen trekken tijdens het seizoen want elk team heeft 3+ coureurs
Bedoelde geen van beiden. Alhoewel ik een hogere pet op heb van Doornbos, dan van Albers. Maar resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.quote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
bron formule1.nlquote:Olav Mol en Allard Kalff lijken de grootste kans te maken om de Formule 1 volgend jaar te becommentariëren. Beiden zijn serieus in gesprek met RTL. Ronald van Dam is nog niet gebeld.
FORMULE 1’s oude hoofdredacteur Van Dam levert momenteel commentaar bij autosportprogramma’s op Sport1, SBS6 en Eurosport. ,,Ik heb niets gehoord. Maar Jaap Hoffman (programmadirecteur) mag me altijd bellen”, vertelt hij in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Kalff en Mol zijn al een stapje verder en wel in onderhandeling met RTL. Kalff heeft inmiddels aangegeven wat en hoe hij het zou willen doen. ,,Prioriteit moet zijn om het mooiste Formule 1-programma ooit te maken. Hoe ik dat wil doen, zeg ik niet.”
Olav Mol bevestigt dat hij een week geleden zijn eerste serieuze gesprek met RTL heeft gehad. ,,We kijken nu wat zij willen en wat ik wil.” Wie van de twee de beste papieren heeft is onduidelijk. Bij RTL willen ze niets kwijt over de stand van zaken.
Mol heeft echter de vurige hoop dat het nog voor aanvang van de Dakar-rally (start 6 januari in Lissabon) duidelijk wordt.
Hij schrijft altijd wel een leuk collumn in het lokale krantje over de F1quote:Op woensdag 20 december 2006 20:19 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb Jack Plooij nog niet kunnen betrappen op het brengen van enige toegevoegde waarde.
En daarmee is voor mij alles gezegd.
Kalff is een kutje die als commentator in de herhaling valt en de goednieuwsshow op houdt. Altijd dat overactieve gehinnikquote:Op donderdag 21 december 2006 00:24 schreef WEST het volgende:
Allard kende de coureurs heel goed, mede omdat hij ook zelf in een race wagen zit. Zoals zijn band met Herbert. Allard stelde ook goeie vragen, iets wat jack P niet doet.
![]()
Nou, Ruud ter Weijden, waar blijf je?quote:,,Prioriteit moet zijn om het mooiste Formule 1-programma ooit te maken. Hoe ik dat wil doen, zeg ik niet.”
Vind het ook niet misstaan!quote:Op donderdag 21 december 2006 07:52 schreef Spooky4u het volgende:
Ik heb enthousiastme en bedenkingen gehad tussen de relatie Ferrari / Raikonen maar met deze foto kan ik niets vinden wat misstaat
[afbeelding]
Laat Jack maar lekker de catering doen ofzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:17 schreef TJDoornbos het volgende:
En Jack mag leuk itempjes maken, of studio presentator worden!
ik geef het niet graag toe, maar ik had wel op een geven moment heimwee naar Ruud, want Victor en Edward zijn 2 druiloren eerste rang.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe maar maar Olav achter de microfoon, Allard in de pits (net als vroegah) en geen studiopresentator. Ruud ter Weiden zit ik ook niet op te wachten, namelijk.
bronquote:Het Audi DTM team zou voor 2007 het liefst voormalig Formule 1 coureurs Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya onder contract zien staan. Met een ‘dream team’ wil Audi in het seizoen 2007 een greep doen naar het kampioenschap. Op de wenslijst voor het seizoen 2007 heeft het team uit Ingolstadt, vlak voor de kerst, twee klinkende namen bekend gemaakt. Na het slechte seizoen met Heinz-Harald Frentzen is Audi voor het aanstaande seizoen op zoek naar een nieuwe stercoureur, om zodoende aartsrivaal Mercedes te kunnen verslaan.
De droom om Michael Schumacher te contracteren spatte al snel uiteen. Daarom wil Audi in het DTM kampioenschap met een mengeling van “jong en oud” volgend jaar de toon gaan zetten. “Villeneuve en Montoya, dat zou pas een aanwinst voor het DTM zijn”, meende Audi woordvoerder Jürgen Pippig. Ook DTM baas Hans Werner, het DTM equivalent van Ecclestone, houdt de vingers gekruist en hoopt dat deze ‘coupe’ kans van slagen heeft, al lijkt dit niet aan de orde, daar zowel Villeneuve alsook Montoya volgend jaar in de VS actief zullen zijn. “Het zou formidabel zijn als het Audi zou lukken om deze beide supersterren te overreden om een DTM contract te tekenen”, aldus Werner.
Het grootste probleem van Werner lijkt echter het gage van de voormalig Formule 1 coureurs te zijn. Vermoedelijk is hier een bedrag mee gemoeid van rond de ¤ 6 miljoen. Bovendien wil Montoya, na zijn vertrek bij McLaren, zijn heil zoeken in de Amerikaanse NASCAR Series. Audi sportchef Wolfgang Ullrich geeft de hoop echter niet op. “Het staat buiten twijfel dat grote namen het DTM goed zullen doen, daar wordt momenteel flink over gediscussieerd. In mijn notitie boekje staan de telefoonnummers van enkele grootheden”, aldus Ullrich.
Momenteel lijkt Mika Häkkinen de enige ‘superster’ binnen het DTM kampioenschap te zijn. Of de tweevoudige Formule 1 Wereldkampioen ook in 2007 nog voor Mercedes aan de start van het DTM kampioenschap zal staan is nog onduidelijk en nog niet beslist. Reden temeer voor Audi om enkele grote namen aan te trekken.
Waarom dit echter niet zo eenvoudig zal zijn legt Jürgen Pippig uit. “Veel ‘sterren’ haken af omdat ze weten wat hen in het DTM te wachten staat. De lat ligt, net als in de Formule 1, ook in het DTM erg hoog. Bekende coureurs zoals Villeneuve en Montoya willen uiteraard in het DTM niet slecht voor de dag komen”, aldus Pippig. Een slecht voorbeeld is Heinz-Harald Frentzen, die tijdens zijn DTM carrière geen enkele race wist te winnen.
Ook Ullrich beoordeelt de situatie eender als Pippig. “Audi is altijd erg open geweest naar de ‘Formule 1 supersterren’, geeft de Audi Sportchef toe, “Maar het spelletje functioneert alleen dan wanneer ook zij op top niveau presteren. Het niveau in het DTM is behoorlijk hoog en de jonge wilde honden staan reeds onder contract”. Aldus Ullrich. Audi wist recent de talenten Lucas Luhr en Mike Rockenfeller te strikken. Beiden zullen het komende seizoen niet alleen voor Audi het DTM kampioenschap bestrijden maar ook in de SportsCars met de revolutionaire Audi Diesel Sportwagen R10 TDI ervaring op gaan doen.
Volgens Pippig is de belasting van een huidige coureur extreem veelvuldig. “Bijna 50% van hun inkomsten verdienen de coureurs door PR werkzaamheden en hun PR waardes die zij vertegenwoordigen. Het DTM biedt niet alleen professionele autosport op het hoogste sportieve niveau maar is ook een uitstekend mediaal platform. Gedurende het DTM seizoen 2006 werden de races in 72 landen uitgezonden, waarbij meer dan 1000 uur aan DTM racen werd besteed”, aldus Pippig. “Het DTM is een uitstekend voorbeeld voor de sport en eventmarketing. Dit kampioenschap heeft een wezenlijk maatschappelijke factor waarin vele miljoenen omgaan en dat werk biedt aan meerdere duizenden mensen”.
Heb je niet opgelet tijdens de reclame ofzo?quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.quote:Op maandag 18 december 2006 15:40 schreef TJDoornbos het volgende:
tuurlijk moet iedereen aan een wagen wennen maar denk dat "onze" mannen niet tot de top (kimi, nando, felipe) horen maar in de groep van zeg Button tot Trulli aardig mee kunnen komen en div namen die al jaren in de F1 zitten kunnen verslaan!
Felipe kán denk ik heel veel, mits ie er wel een beetje mazzel bij heeft.. ik wil het iig wel heel graagquote:Op woensdag 27 december 2006 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.
*ook al jaaaaaaaren lang Button fan is, ook al zal hij zeer waarschijnlijk nooit wereldkampioen worden.
Maar desalniettemin ben ik bijzonder trots op m'n BAR autootje met echte handtekening van Jenson
is de winterslaap weer voorbijquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBSquote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Sallyquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
Spookyquote:
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien hebquote:Op woensdag 27 december 2006 13:48 schreef WEST het volgende:
[..]
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBS
gezeik)
en de ander is Engels![]()
geen idee ik heb hem gedownloadquote:Op woensdag 27 december 2006 17:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien heb![]()
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:09 schreef WEST het volgende:
formula1.com is veranderd naar 2007 dus de kalender + aanvangstijden zijn er ook te zien.![]()
jup, maar ze beginnen een uurtje eerderquote:Op woensdag 27 december 2006 20:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.Wel even wennen dat de vrije trainingen op vrijdag nu anderhalf uur duren per sessie.
Stel dat 1 van de motorleveranciers volgend jaar met een motor komt die een fundamenteel probleem heeft, wat niet zomaar te verhelpen is.quote:Motoren
De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. De V8-motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's. Kleine aanpassingen zijn toegestaan, maar moeten door de FIA worden goedgekeurd.
Dan vraag ik me nog steeds af wat de FIA doet als het verhelpen van het probleem ervoor zorgt dat de performance toeneemt. Bv. een probleem aan de nokkenas, door het toepassen van een nieuwe nokkenas is dat weg, maar die kan dan meteen dusdanig ontworpen worden dat het aantal PK'tjes iets toeneemtquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:31 schreef multatuli het volgende:
Het reglement (geen regel element) laat toe dat je aanpassingen doet om evidente problemen qua betrouwbaaarheid te fixen. Je mag dat echter niet misbruiken om de performance te verhogen.
Aan de andere kant zal dit de ontwikkelingen op aerodynamisch gebied verbeteren....quote:Op maandag 1 januari 2007 15:41 schreef Atreidez het volgende:
Hmm, of als 1 motor veel sterker als de anderen en andere teams kunnen dat met bodywork niet compenseren hebben we vier jaar hetzelfde team als kampioenIk denk best dat de FIA dit goed heeft uitgedacht, maar toch.. F1 met een stilliggende ontwikkeling van nieuwe motoren, het klinkt te raar voor woorden..
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launchesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef WEST het volgende:
de maand van de presentaties is er weerbegin al meer en meer richting 18 maart toe te gaan.
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen magquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launches
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:55 schreef WEST het volgende:
[..]
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen mag![]()
ook dat, maar het echte racen daar gaat het ook omquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar kijk meer uit naar de testsessies waar Spyker aan mee gaat doen.
quote:Spanje blijft maar bezig met het investeren in de Formule 1. Met de door de successen van Fernando Alonso aangewakkerde gekte in het mediterraanse lanfotod is de Spanjaarden niets te gek. Eerder al werd de mogelijkheid voor een eigen Formule 1-team onderzocht en ook werd geïnvesteerd in circuits.
Zo is deze maand het Circuit Monteblanco klaar voor gebruik. De baan, met een lengte van ruim 4,5 kilometer is gelegen in Andalusië, nabij Sevilla. De baan heeft deze maand de zogenaamde FIA 1-licentie gekregen, waarmee het Formule 1-teams mag laten testen op het circuit.
Ook op andere circuits wordt geïnvesteerd, maar dat vindt vooral op aandringen van de coureurs plaats. De circuits in Jerez en Barcelona moesten aan nieuwe veiligheidseisen gaan voldoen alvorens de heren er weer wilden testen. De baan in Barcelona is daarop zelfs aangepast.
Bronquote:Roermond bevestigt race-evenement
De eerste gebruikers van de nieuwe A73 bij Roermond hoeven zich niet aan de maximumsnelheid te houden. Op 23 en 24 juni 2007 wordt de snelweg in gebruik genomen met een autosportspektakel. Namen zijn nog niet bekend, maar de organisatie verwacht veel van het evenement.
Naast Bavaria City Racing is er nu dus ook Euro Racing Limburg, zoals het evenement gedoopt is. Berichten over het autosportspektakel kwamen al eerder naar buiten, maar vandaag is het nieuws bevestigd door de gemeente Roermond, die samen met de provincie Limburg en Rotterdam Racing de organisatie voor zijn rekening neemt.
In tegenstelling tot eerdere berichten vindt het evenement niet plaats in september, maar al in juni. Euro Racing Limburg wil volgens het persbericht de autosport ‘vooral in de breedte naar voren laten komen.’ Niet louter Formule 1 dus, maar een keur aan verschillende raceklassen die de opening van de snelweg opluisteren. Details over kaartverkoop en deelnemers worden later bekendgemaakt.
Bronquote:Raikkonen feels better at Ferrari
Kimi Raikkonen is now an official Ferrari Formula 1 driver. The Finn joined the team on January 1st after five years racing at McLaren Mercedes. Raikkonen already admits after a few days on the job he feels better at the Italian team than he did in Woking.
"I already feel very comfortable at Ferrari," he said. "In only a few days I already discovered that the atmosphere here is much friendlier than at McLaren. Here they don't care what the newspapers write about me."
Speaking about his new team boss Jean Todt Raikkonen said: "He (Todt) is a completely normal person and he has plenty of experience to deal with Finnish drivers. I don't believe I need to worry here."
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:51 schreef WEST het volgende:
Nieuw F1 testscircuit in Spanje
[..]
[afbeelding]
en zo ziet het circuit er uit
Daarom heet het voortaan gaan BAR meer.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Alsof het alleen de teams zijn die wat doen ... Schumi ging toch ook weg bij Benetton in 95 terwijl ie 2 jaar achter elkaar wk was geworden. En zo groot zijn de verschillen tussen BAR, ferrari, Mclaren en Renault niet.. elk van die teams is een topteam, waarbij alleen BAR een beetje vreemde eend is (maar honda uiteraard niet).
Bronquote:RTL akkoord met Olav Mol en Allard Kalff
Olav Mol en Allard Kalff voorzien de Formule 1 de komende drie seizoenen van commentaar. Dit kan F1Racing.nl onthullen.
In mei 2006 werd bekend dat RTL Nederland de uitzendrechten voor de Formule 1 had verkregen voor de seizoenen 2007, 2008 en 2009. Het was echter lange tijd onzeker of commentator Olav Mol mee zou verhuizen van SBS6 naar RTL.
Ga ik ook vanuit. Maar ik wil wel eerst zekerheid daarover. Voor je het weet tovert RTL Jack Plooy uit de hoge hoed als pitreporter.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Zie je Olav al door de pit rennen Elmar??
Ga dr maar van uit dat Allard in de pits hangt!
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wil TJ het hoofd niet teveel op hol brengen, maar ik zie Van Eldik schrijven dat Doornbos ergens een test gaat rijden en dat tegelijkertijd Red Bull Renault gaat sponsoren.
http://www.fritsvaneldik.nl/webpost/
Ik weet dat ook. Vandaar de smiley.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Ben benieuwd welk sprookjesboek Van Eldik gelezen heeft..........Jeroen zeik niet het was een gratis SMS van Hi.nl
bronquote:Toro Rosso gebruikt maas in het reglement
Scuderia Toro Rosso heeft een legale manier gevonden om met de door Adrian Newey ontworpen Red Bull-wagens te kunnen rijden. Het is niet toegestaan om als renstal je chassis aan een ander team te verkopen. Toro Rosso koopt de wagens echter niet van Red Bull Racing, maar van het bedrijf Red Bull Technologies.
Teambaas Gerhard Berger is ervan overtuigd dat de auto van Toro Rosso door de FIA zal worden goedgekeurd. "De STR2 zal worden gebouwd door Red Bull Technologies en de auto wordt intellectueel eigendom van Toro Rosso", zei de Oostenrijker tegen Autosport. "We zijn dan ook vol vertrouwen dat FIA onze auto zal goedkeuren."
Toro Rosso moet ook nog haar rijders voor 2007 bevestigen.
Tis een slimme manier om zo een gat in het regelement op te lossen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Was er al bang voor, maar dit is inderdaad de maas in de regelgeving.
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
las net dat het in februari af is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...
Ik interpreteer dat de RBR van vorig seizoen nooit van RBR eigendom is geweest, en daarom door Red Bull technologies kan verkocht worden aan STR.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
Ik eigenlijk niet omdat er met geen woord over de RBR van vorig seizoen gesproken wordt. Er wordt explicicte gesproken van een door Newey ontworpen bolide, en dat is de RBR van vorig seizoen niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:16 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik interpreteer dat de RBR van vorig seizoen nooit van RBR eigendom is geweest, en daarom door Red Bull technologies kan verkocht worden aan STR.
Ja, ik hoop het opzich wel.., ik ben geen Red Bull fan..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het is natuurlijk een geweldig gat in de regelgeving voor Red Bull. En elk team heeft volgens mij wel ergens een mannetje of 5 zitten die naar die gaten aan het speuren zijn. Maar toch is dit kortweg kut!
Hopelijk wordt dit een massademper verhaal... 3 races dogen en dan met een ander chassis komen, maar zover zal her echter nooit komen.
Daarom zal het nooit gaan gebeuren. Maar aan de andere kant, als ze het op deze termijn niet toestaan, hebben ze ook geen auto. MAW Red Bull rijdt met 2 dezelde chassis' rond in 2007.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het opzich wel.., ik ben geen Red Bull fan..
Maar aan de andere kant, als ze het na 3 races verbieden dan zou STR ineens zonder auto zitten
Dat lijkt me niet, dan zou STR RBR weer voorbij gaan.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:33 schreef Spooky4u het volgende:
MAW Red Bull rijdt met 2 dezelde chassis' rond in 2007.
De FIA kan de auto pas afkeuren als die voor de eerste maal voor de keuring gaat.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als ze het nu meteen verbieden kunnen ze nog de auto van vorig jaar aanpassen Oke, snel zal die auto niet worden, but who cares?!
Ja oke, daar heb je een goed punt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
De FIA kan de auto pas afkeuren als die voor de eerste maal voor de keuring gaat.....
In mijn ogen wel ja, maar misschien is de FIA van mening dat er geen maas is?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja oke, daar heb je een goed punt...
Maar ze kunnen nu toch wel al deze maas dichten??
Als de spreekwoordelijk kiespijnquote:
Zou op zich best wel logisch zijn. De nieuwe Red Bull is gemaakt rond een Renault-motor en de vorige nog rond de Ferrari-motor. En aangezien STR in 2007 met Ferrari gaat rijden, is dat nog geen eens zo'n hele rare gedachte.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik had gehoord, maar kan ook onzin zijn, dat STR een RB2 met paar nieuwe Neweydingen krijgt
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een geniaal nieuws: \'Mol geeft ook bij RTL commentaar\'
Plooij eindelijk van de buis![]()
quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als de spreekwoordelijk kiespijn![]()
Past wel bij die tandarts annex pitreporter. Weg met dat stuk F1 onbenul![]()
Dat viel destijds op RTL-5 best mee. Vier reclames tijdens een race en als er wat gebeurde tijdens de reclame, herhaalden ze dat direct na het reclameblok.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:57 schreef THCees het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad ja.....En ben ik nou de enige die het klote vind dat ze weer naar rtl gaan EN OM DE 5 RONDJES RECLAME RECLAME EN NOG EENS RECLAME![]()
rtl![]()
![]()
![]()
Reclames zijn verboden bij live evenementen voor NL zenders. RTL is echter een Luxemburgse zender......quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Komen er echt reclames bij rtl?? ik dacht dat het inmiddels verboden was..
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat is zo spooky maar wees blij dat het niet weer naar NOS gaat want zoals hierboven al stond kreeg je dan duizend en 1 andere NON-sporten erdoorheen.
Ik twijfel hoor Spooky, schaatsen moet ook op de buis komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]vertel nog eens wat grappigs. Ik heb de NOS graag hoor! Wanneer zij de zak geld willen betalen die nodig is voor de tv rechten, dan gaan ze hem ook helemaal uitzenden, zonder reclames!
Bronquote:Tests in Bahrein gaan door
Bridgestone is de Formule 1-teams tegemoet gekomen door twee driedaagse wintertests te organiseren in Bahrein. Vier teams hebben tegenover FORMULE 1 RaceReport hun deelname toegezegd.
Voor de renstallen is dit een uitgelezen mogelijkheid om de nieuwe Bridgestone-banden te testen in warmere omstandigheden. In Spanje kan ook getest worden, maar met name in Bahrein en Maleisië zal het tijdens de Grand Prix-weekends een stuk warmer zijn. En dat is weer van invloed op het gedrag van het rubber.
Renault, Toyota, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hebben bevestigd mee te doen aan de tests in Bahrein. Honda en McLaren hebben hun testprogramma nog niet bekendgemaakt, maar er wordt niets ontkend. Toro Rosso testte in de vorige winterperiode ook al op het woestijncircuit, samen met Honda en Ferrari.
De enige renstal die echt heeft afgezegd is Williams, waarschijnlijk kiest het team er voor om in die periode in Spanje te gaan testen. Ook lijkt het niet voor de hand liggend dat Spyker naar het Midden-Oosten afreist. ,,Voorzover ik weet niet, maar dat kan altijd nog veranderen”, reageert Christijan Albers' manager Lodewijk Varossieau.
BMW, Super Aguri en Ferrari hebben nog niet gereageerd.
De tests staan gepland voor 22-24 februari en 27 februari - 1 maart
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]vertel nog eens wat grappigs. Ik heb de NOS graag hoor! Wanneer zij de zak geld willen betalen die nodig is voor de tv rechten, dan gaan ze hem ook helemaal uitzenden, zonder reclames!
ik weet neit, maar hoe lang volg jij F1?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:50 schreef rubbereend het volgende:
wees blij, ik moest het vroeger bij de NOS volgen....... gingen ze na 10 ronde naar het paardrijden ofzo
Was dacht ik .... Stekelenburg. Die was inderdaad dramatisch.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bij de NOS kwam wel eens een korte samenvatting van een race voorbij..., ik weet niet wie daar het commentaar doet, maar die pipo kon geen rijder en auto uit elkaar houden..
Bronquote:Alonso test 17 januari als eerste nieuwe McLaren
Twee dagen na de officiële presentatie op 15 januari van de MP4-22 zal Fernando Alonso de auto als eerste besturen op het circuit van Valencia. Lewis Hamilton mag tijdens de eerste daaropvolgende test, die een week later plaatsvindt, in de bolide rijden.
Uit het testoverzicht op de website van McLaren blijkt dat die test een ‘exclusieve’ zal zijn op hetzelfde circuit. Het team heeft de baan dus van 24 t/m 26 januari voor zich alleen, of het daarmee ook een test achter gesloten deuren wordt is niet duidelijk.
Daarmee is McLaren nog niet klaar op Valencia; van 30 januari t/m 1 februari zal het team nogmaals drie dagen testen op het circuit, waarbij op 30 januari Pedro de la Rosa en op 1 februari Gary Paffet voor het eerst achter het stuur mogen plaatsnemen. Voor Gary Paffet is dit de enige keer dat hij gedurende alle geplande tests in het schema vermeld wordt, tegenover vijf keer voor collega Pedro de la Rosa.
Tijdens de laatste test op Valencia zal het team de baan moeten delen met concurrenten BMW Sauber, Honda, Red Bull, Renault, Super Aguri en Williams. Hierna zal McLaren ongeveer hetzelfde schema volgen als de meeste andere teams: 6-8 februari op Jerez, 12-14 op Barcelona en tot slot in Bahrein, 22-24 en 27 februari. Waar de la Rosa er op Jerez en Barcelona nog bij is, zullen Alonso en Hamilton in Bahrein alles zelf moeten doen.
Nog nietquote:Op maandag 8 januari 2007 13:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En BP sponsor van Honda? Kan iemand dat bevestigen?
Probleem is alleen dat Red Bull Technologies pas op 20 december 2006 is opgericht (was voorheen Red Bull Racing Holding of zo iets) en dus nooit die auto ontworpen kan hebben. Daarbij waren de essentiele medewerkers, die de RB hebben ontworpen niet in dienst van de RB Holding, maar gewoon van RB Racing.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:51 schreef 4-elements het volgende:
Was dit nog niet hier tegengekomen...
[..]
bron
Eigenlijk is de constructie gelijk. Het externe bedrijf van SA is ook speciaal opgericht vanwege de hulp aan SA.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Red Bull Technologies pas op 20 december 2006 is opgericht (was voorheen Red Bull Racing Holding of zo iets) en dus nooit die auto ontworpen kan hebben. Daarbij waren de essentiele medewerkers, die de RB hebben ontworpen niet in dienst van de RB Holding, maar gewoon van RB Racing.
Dus het is een papieren truc om STR met dezelfde auto als RB te laten rijden, waarvan ik me afvraag of die door de FIA wordt goedgekeurd.
Doet SA het toch beter door een externe partij in te schakelen (die weer hulp krijgt van Honda) om hun auto te laten ontwerpen.
Ik vind de bp livery wel wat hebben, best orgineel.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:15 schreef MaximusF1 het volgende:
Bron: http://www.motor21.com/noticia.asp?dt=315&nt=22458
De nieuwe Honda ?
Ik vind hem mooi!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:04 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Ik vind de bp livery wel wat hebben, best orgineel.
Scherp, het isnatuurlijk ook maar een photoshop. Maar daarom wel mooi!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:22 schreef MIster911 het volgende:
Ja, en zo te zien rijdt ie volgend jaar ook nog op michelins
Astonquote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef 4-elements het volgende:
Een groen wagen is een mooie aanvulling. Maar toch heb ik liever toch British racing green. Maar ja, na het verdwijnen van Jaguar zullen we dat wel niet snel meer terug zien. Of zou Dave Richards volgend jaar...?
Hij kijkt wel happy!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:26 schreef flubub het volgende:
[..]
[afbeelding]
Rood staat hem voor geen meter![]()
Maargoed, als-ie er maar goed in rijdt maakt dat ook niet uit
Of het komt toch door die kleurquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:12 schreef flubub het volgende:
[..]
Oh, misschien is dat het wat er opeens zo anders uitziet bij hem![]()
Staat hem inderdaad zeer goed.quote:
Bronquote:Red Bull presenteert RB3 26 januari
Red Bulls RB3 wordt 26 januari onthuld op het Circuit de Catalunya, nabij Barcelona. Dit heeft de Oostenrijkse renstal op geheel eigen, ludieke wijze bevestigd.
Journalisten kregen een persbericht toegestuurd met daarin een telefoonnummer. Dat nummer moest gebeld worden en dan zou ontwerper Adrian Newey de telefoon opnemen. Wat bleek? De Brit had een boodschap ingesproken op de voicemail.
In de door Newey ingesproken tekst werd bekendgemaakt dat de RB3 de 26e in Barcelona aan de pers gepresenteerd zal worden. Het wordt de eerste Red Bull-bolide die geheel van de hand van Newey is, en ook de eerste die wordt aangedreven door een Renault-motor.
Red Bulls persbericht sloot af met een filosofische overpeinzing. ,,Voor een optimist is het glas halfvol, voor een pessimist halfleeg, maar volgens een Formule 1-ontwerper is het glas twee keer zo groot als strikt noodzakelijk.”
Mark Webber en David Coulthard zullen de Red Bull-Renaults volgend seizoen besturen. Een testcoureur is nog niet officieel bevestigd.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
Of het komt toch door die kleur![]()
quote:Wat voor auto zit hij eigenlijk in?
quote:
In een Alfa Romeo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:12 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
No shit Sherlock
Welk model Ferrari of Fiat zit ie in?
Geloof me als RD daar niet gepresenteerd word als derde man gaat hij naar STR en andersomquote:Mark Webber en David Coulthard zullen de Red Bull-Renaults volgend seizoen besturen. Een testcoureur is nog niet officieel bevestigd.
Andersom als in:quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Geloof me als RD daar niet gepresenteerd word als derde man gaat hij naar STR en andersom![]()
Als toeschouwer?!quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:55 schreef TJDoornbos het volgende:
No way Spook heb een zeer betrouwbare bron erg dicht bij RD die bezworen heeft dat RD in de F1 blijft
Maar van wie, en hoe.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Er is een contract voor 3de man bij RBR die alleen nog door RD getekend moet worden maar ze zijn eerst met STR bezig over racestoel. Dat zijn de enige 2 dingen die ze najagen. Die rbrstoel is het minimale wat RD heeft voor 2007. Dat is wat ik weet!!
Laten we het iig hopen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:21 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger ik begrijp dat je het zonder bron wellicht niet gelooft maar het is echt zo
Uhhu, echt welquote:
quote:Toyota presenteert TF107 in Keulen
12 januari 2007
Toyota heeft vrijdag in het Duitse Keulen de Formule 1-bolide voor 2007 onthuld. Ralf Schumacher en Jarno Trulli zullen de TF107 komend seizoen besturen. Toyota is het eerste team dat de nieuwe auto heeft gepresenteerd.
Toyota-president John Howett zei tijdens de presentatie: "Toyota is een bedrijf dat graag grote uitdagingen aangaat. In 2006 hebben we onze doelen niet gehaald. We hadden problemen met de betrouwbaarheid. Voor 2007 hebben we onszelf hoge doelen gesteld. We willen dit jaar onze eerste race winnen en hopen in de toekomst om de wereldtitel te kunnen vechten. Dit jaar is ons vijftigste jaar in de autosport. Met de nieuwe auto beginnen we aan een nieuw hoofdstuk in de historie van Toyota."
Het is dat we weten dat het de presentatie van Toyota is, anders zou het zo kunnen doorgaan voor een begrafenis.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:40 schreef TimoBasso het volgende:
Zo te zien hebben ze er echt "zin" in.![]()
Is denk ik een stille hint dat je er niet zo goed opstaat bij je werkgever.quote:Je zal maar als fotograaf elk jaar naar de Toyota presentatie moeten gaan![]()
En op de 15e en de 16e respectievelijk nog McLaren en BMW. Worden dus een leuke drie dagen.quote:Op naar Ferrari!![]()
En met deze bak zouden ze dan eindelijk een race moeten gaan winnen. Yeah right.quote:
Alleen dan met 15 keer het budget van Sauber...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:18 schreef Federici het volgende:
Nog behoudender dan Sauber dat ooit was.
Honda krijgt ook een nieuwe livery. Dus dat is er ook nog wel één waar ik naar uit kijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:40 schreef LeXX het volgende:
De voorwielophanging ziet er wel revolutionair uit, of zou die al geknapt zijn?![]()
Waar ik persoonlijk naar uitzie is de presentatie van McLaren en Renault, vanwege de nieuwe livery. Nog ff wachten dan maar...
Bronquote:Ferrari vindt sponsor in Mubadala
De Mubadala Development Company is sinds 1 januari niet alleen aandeelhouder van Ferrari, maar ook sponsor. Dit heeft het team enkele dagen voor de teampresentatie bevestigd.
Mubadala is een investeringsmaatschappij die in handen is van de regering van Abu Dhabi, dat deel uitmaakt van de Verenigde Arabische Emiraten. In juli 2005 nam de firma al een aandeel van vijf procent in de Italiaanse renstal.
,,Deze overeenkomst versterkt onze band met Abu Dhabi, waar een Ferrari-themapark wordt gebouwd. Ook neemt in dit deel van de wereld de interesse in Formule 1 toe, dus we zouden wel gek zijn om onze ogen te sluiten voor de commerciële mogelijkheden", aldus Jean Todt, CEO en interim-teambaas.
Het logo van het bedrijf verschijnt niet alleen op de bolide, maar ook op de petten van de coureurs. Het contract heeft een looptijd van drie jaar.
Bronquote:Briatore: "Fisichella kan kampioen worden"
Renault-teambaas Flavio Briatore denkt dat Giancarlo Fisichella in 2007 een gooi naar de wereldtitel kan doen. Er is vaak kritiek op de Italiaan, die niet constant genoeg zou zijn, maar nu Fernando Alonso naar McLaren is vertrokken, heeft Briatore alle vetrouwen in zijn coureur.
"Fisichella is snel genoeg en ik denk dat hij dit jaar een kans heeft. We zullen hem een auto geven waarmee hij kan winnen," zei Briatore in het Italiaanse Gazzetta dello Sport. "Ook zonder Alonso is de motivatie binnen het team erg groot. Het zijn hectische dagen, dus het is moeilijk om te zeggen wat er gaat gebeuren. Wat ik wel weet, is dat we deze winter prima werk hebben geleverd."
Dat idee heb ik ook. Daarom vond ik dat bericht ook zo lachwekkend. Hij heeft in de laatste twee jaar bij Renault evenveel overwinningen behaalt als Massa vorig seizoen. Vind ik toch een vrij magere score.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:42 schreef Vitalogy het volgende:
Als Fisichella de eerste drie vier grand prix wordt verslagen door Kovalainen dan wordt ie binnen no time vervangen door Piquet. En ik ben er bang voor...of eigenlijk niet, ik zou graag Piquet in die wagen willen zien, maar ik heb niet genoeg vetrouwen in Fisichella dat hij Kovalainen onder de duim houdt. Denk zelfs dat hij aardig op zijn snufferd gaat krijgen.
Das niet mis zeg, voor zo een oude bok.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
De nieuwe verloofde van Briatore
Elisabetta Gregoraci
Bron: BlikopNieuwsquote:Foto's nieuwe Renault R27 gelekt
Afgelopen woensdag voerde Renault met haar nieuwe R27-bolide een shakedown uit op het circuit van Silverstone. Nelson Piquet Jr., de testrijder van het team, legde daarbij minder dan 20 kilometer af door enkel heen en terug op de Hangar straight te rijden.
Er zijn nu echter foto's gelekt via het internet waarop de nieuwe wagen van Renault te zien is. De livery zal niet de definitieve zijn van de nieuwe wagen, maar geven alvast een kleine indruk wat de invloeden van de ING Bank zullen zijn.
Fisichella is ook zeker geen slechte coureur, maar een echte topper vind ik hem nou ook weer niet. Maar we zullen zien wat hij er in 2007 van zal maken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef MaximusF1 het volgende:
Ik heb toch té vaak verdachte blunders gezien bij Renault die me Alonso-voortrekkerij deden vermoeden.
We zien wel, Fisichella is echt geen slechte coureur. Anders zat er al veel eerder een Kovalainen of Piquet in die auto.
Ook al gun ik Fisichella, Räikkönen en zelfs Massa de titel...iIk verwacht dit seizoen veel van BMW en de Red Bull-teams.
Kleurstelling ziet er wel aardig uit. Al vind ik voorlopig de livery met het lichtblauw nog mooier.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Zij-spiegels lijken nu een beetje op Ferrariquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Mooie Bak.. Donderblauw is altijd mooi,zie Prost grandprix in '98quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Als Renault donkerblauw houdt, dan hoop ik dat Honda met een mooie groene wagen komt. Britisch racing green bij voorkeur, zoals Jaguar. Maar dat zal wel niet. Toch ben ik benieuwd waar Honda mee op de proppen komtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:44 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Mooie Bak.. Donderblauw is altijd mooi,zie Prost grandprix in '98
Altijd jammer dat BAR in '99 niet in 2 verschillende wagens mocht rijden,die 555 wagen van Zonta was echt prachtig![]()
Ik mis idd nog het oranje van ING, vraag me alleen af of dat er mooi uit zou zien in combinatie met deze kleuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:43 schreef ElmarO het volgende:
Hier een plaatje die wat meer inzoomed op spiegel. Wel een hele aparte plaatsing van dat ding.
Of ze kunnen er Ferrari-banden mee kapot steken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:32 schreef rubbereend het volgende:
die spiegel zal er nog wel keertje worden afgereden in een duel
Idd, het is een kleurloos team met kleurloze rijders. Een Ralf Schumacher die gewoon een van de best betaalde coureurs is, en waarom? die gast heeft in de F1 nog niks gepresteerd. Trulli is een kwalificatiebeest maar heeft nogal last vanquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:18 schreef Federici het volgende:
Weer een doorontwikkeling, dus met andere woorden:
weer geen eremetaal voor Toyota. Misschien een incidenteel podiumplekje. Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in. Team is veel te behoudend. Nog behoudender dan Sauber dat ooit was.
Toyota is en blijft dus een team zonder allure.
Ik begrijp dat je zo reageert Spook. Mensen die me echt kennen weten dat ik geen onzin lul!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:55 schreef Spooky4u het volgende:
Lieve TJ, wanneer leer je nu eens dat we je helemaal niet geloven wanneer je met jouw bronnen aanmkomt.
Iemand dichtbij RD... tsja.. Ik kan ook Spyker bellen en vanalles vragen. en dat vervolgens hier neer pleuren, maar dan zal ook niemand mij geloven.
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je zo reageert Spook. Mensen die me echt kennen weten dat ik geen onzin lul!
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
En, lult ie onzin??quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
Het ziet er niet uit, de huisstijl van het McLaren team past beter bij Kimi.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:37 schreef ElmarO het volgende:
Nog 2 plaatjes gevonden van Kimi in de vernieuwde Ferrari-outfit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind het hem wel staan (logisch als Ferrari-fanquote:Op zondag 14 januari 2007 12:53 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit, de huisstijl van het McLaren team past beter bij Kimi.![]()
Yep de presentatie is vanmiddag. Wel raar dat het me voor het eerst sinds jaren geen reet intereseerdquote:Op zondag 14 januari 2007 13:59 schreef MIster911 het volgende:
hoe zit het nu? wordt die nieuwe ferrari vandaag gepresenteerd of niet?
Achterkant is inderdaad nog wel mooi, maar ik vind dat witte aan de voorkant niks. Kan hij naar mijn mening beter een wat donkerdere kleur geven. Dan past het beter bij de rest.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:54 schreef MaximusF1 het volgende:
[[url=http://img173.imagevenue.com/loc585/th_79361_diapo_101_122_585lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img148.imagevenue.com/loc546/th_79362_diapo_102_122_546lo.jpg]afbeelding][/URL]
Niet slecht toch ?
Bij mij juist het tegenovergesteldequote:Op zondag 14 januari 2007 14:09 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Yep de presentatie is vanmiddag. Wel raar dat het me voor het eerst sinds jaren geen reet intereseerd![]()
quote:The F2007 is the fifty third single-seater built by Ferrari specifically to compete in the Formula 1 World Championship.
The project, known internally as the 658, represents the Scuderia's interpretation of the technical regulations that apply for 2007, with changes principally concerning safety, through the introduction of more stringent front and rear crash tests and the addition of a composite material structure to provide lateral protection to the sides of the driver. These modifications have led to a significant increase in the weight of the car, in the region of just under ten kilos.
The F2007 chassis has been significantly modified when compared to the 248 F1. The design was revised to accommodate a new front suspension that represents a major conceptual innovation, mainly in terms of aerodynamics. The shape of the side-pods and their openings are also revised, based on modifications to the cooling system, which also implies exits for the radiators on the upper part of the bodywork, while the engine air intake is also substantially different. The car has a longer wheelbase than its predecessor.
The rear of the car is much narrower, taking advantage of the more sculpted shape of the gearbox housing, which again this year is made from carbon fibre. The gearbox itself, which is still mounted longitudinally, is fitted with an innovative quick-shift system (seven plus reverse).
The rear suspension is similar to that on the 248 F1, but a significant development programme is planned in this area, in order to get the most out of the system, based on making progress in understanding the behaviour of the 2007 tyres. The front and rear aerodynamic configuration is also expected to change considerably before the start of the World Championship. The position of the rear view mirrors seen on the 2006 car remains unchanged and the same goes for the exhaust system.
In accordance with the regulations that come into force this year, the basic structure of the engine remains the same as the one homologated at the end of last season. Therefore, the 056 engine continues as a load bearing member and is again mounted longitudinally. Based on what is permitted in the regulations, the following modifications have been carried out to the engine signed off with the FIA in October 2006:
the combustion chamber, the valves, the inlet and exhaust chambers, all aimed at optimising the torque curve, given the engine rev limit of 19,000 rpm;
the piston, the piston pin and the piston cooling jets to aim for the best possible reliability when running at the limit of 19,000 rpm;
the fluid systems (water and oil) and components to facilitate the integration of the 056 into the new car.
As usual, during the design and development phase of the complete car, the technical partners played an important role. A significant part was played by Shell in terms of fuel and lubricants, by the Fiat Research Centre in the use of simulation systems and by Brembo in developing the braking system. As is now traditional, a great deal of attention was paid to the performance and optimisation of the materials used, to the design stage and to quality control, striving to maximise the performance level and to ensure the highest possible standard of safety.
Chassis
Carbon-fibre and honeycomb composite structure
Ferrari longitudinal gearbox
Limited-slip differential
Semiautomatic sequential electronically
controlled gearbox - quick shift
Number of gears: 7 +Reverse
Ventilated carbon-fibre disc brakes
Independent suspension, push-rod activated torsion springs front and rear
Length: 4545 mm
Width: 1796 mm
Height: 959 mm
Wheelbase: 3135 mm
Front track: 1470 mm
Rear track: 1405 mm
Weight with water, lubricant and driver: 600 kg
Wheels (front and rear): 13"
Engine
Type: 056
Number of cylinders: 8
Cylinder block in cast aluminium: V 90°
Number of valves: 32 Pneumatic distribution
Total displacement: 2398 cm3
Piston bore: 98 mm
Weight: > 95 kg
Magneti Marelli digital electronic injection
Magneti Marelli static electronic ignition
Fuel: Shell V-Power ULG 62
Lubricant: Shell SL-0977
Oeh, dank je voor deze.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:07 schreef cappp het volgende:
uber hi-res
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43869_070006pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43868_070005pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43867_070004pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43865_070002pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg
quote:Op zondag 14 januari 2007 17:07 schreef cappp het volgende:
uber hi-res
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43869_070006pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43868_070005pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43867_070004pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43865_070002pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg
Het heeft geen geslachtquote:Op zondag 14 januari 2007 17:58 schreef Spooky4u het volgende:
bewust geen foto's van de achterkant...... zou dat iets betekenen?
Of hij is nog niet helemaal klaar, of ze willen nog iets verborgen houden.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:58 schreef Spooky4u het volgende:
bewust geen foto's van de achterkant...... zou dat iets betekenen?
Geloof me, dat klinkt niet. Zal het ook hopelijk niet vaak horen. Er ging niks boven het Italiaans-Duitse....ik zal het missenquote:Op zondag 14 januari 2007 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nu nog wennen aan de combinatie Fins-Italiaans volkslied
Die witte vlakken vind ik ook niet mooi, en de Italiaanse kleuren aan de voorkant maakt het geheel nog onrustiger.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vind het hem wel staan (logisch als Ferrari-fan). Al ben ik nog niet helemaal kapot van die witte vlakken. Maar ik heb ook plaatjes gezien van zijn waarschijnlijke nieuwe helm. En die is echt een stuk minder.
Nee, maar het koelsysteem voor de motor is gewijzigd dus ze hebben wel degelijk het e.e.a. (uit voorzorg?) aangepast.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:43 schreef Der_Michael het volgende:
Zijn er ook speciale 'rook' afvoer gaten gemaakt.....? Kimi kennende zal hij wel vaak rokend langs de baan staan
Hadden ze beter niet kunnen doen. Schumacher reed (helaas) in Japan al met de motor van kimiquote:Op zondag 14 januari 2007 19:09 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, maar het koelsysteem voor de motor is gewijzigd dus ze hebben wel degelijk het e.e.a. (uit voorzorg?) aangepast.
dat is een eer die dit jaar voorbehouden is aan Alonsoquote:Op zondag 14 januari 2007 18:43 schreef Der_Michael het volgende:
Zijn er ook speciale 'rook' afvoer gaten gemaakt.....? Kimi kennende zal hij wel vaak rokend langs de baan staan
Laten we het hopen, kan hij samen met kimi hand in hand lopen richting de pitboxenquote:Op zondag 14 januari 2007 19:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is een eer die dit jaar voorbehouden is aan Alonso
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:20 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Laten we het hopen, kan hij samen met kimi hand in hand lopen richting de pitboxen![]()
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Massa en Kimi samen op het podium
Daar stem ik ook voor!quote:Op zondag 14 januari 2007 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Massa en Kimi samen op het podium
Misschien gaat het dit keer wel goed, al hoop ik zelf dat McLaren het komende seizoen wat meer geluk zal hebben.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:12 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Hadden ze beter niet kunnen doen. Schumacher reed (helaas) in Japan al met de motor van kimi![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |