Heb je niet opgelet tijdens de reclame ofzo?quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.quote:Op maandag 18 december 2006 15:40 schreef TJDoornbos het volgende:
tuurlijk moet iedereen aan een wagen wennen maar denk dat "onze" mannen niet tot de top (kimi, nando, felipe) horen maar in de groep van zeg Button tot Trulli aardig mee kunnen komen en div namen die al jaren in de F1 zitten kunnen verslaan!
Felipe kán denk ik heel veel, mits ie er wel een beetje mazzel bij heeft.. ik wil het iig wel heel graagquote:Op woensdag 27 december 2006 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.
*ook al jaaaaaaaren lang Button fan is, ook al zal hij zeer waarschijnlijk nooit wereldkampioen worden.
Maar desalniettemin ben ik bijzonder trots op m'n BAR autootje met echte handtekening van Jenson
is de winterslaap weer voorbijquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBSquote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Sallyquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
Spookyquote:
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien hebquote:Op woensdag 27 december 2006 13:48 schreef WEST het volgende:
[..]
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBS
gezeik)
en de ander is Engels![]()
geen idee ik heb hem gedownloadquote:Op woensdag 27 december 2006 17:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien heb![]()
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:09 schreef WEST het volgende:
formula1.com is veranderd naar 2007 dus de kalender + aanvangstijden zijn er ook te zien.![]()
jup, maar ze beginnen een uurtje eerderquote:Op woensdag 27 december 2006 20:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.Wel even wennen dat de vrije trainingen op vrijdag nu anderhalf uur duren per sessie.
Stel dat 1 van de motorleveranciers volgend jaar met een motor komt die een fundamenteel probleem heeft, wat niet zomaar te verhelpen is.quote:Motoren
De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. De V8-motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's. Kleine aanpassingen zijn toegestaan, maar moeten door de FIA worden goedgekeurd.
Dan vraag ik me nog steeds af wat de FIA doet als het verhelpen van het probleem ervoor zorgt dat de performance toeneemt. Bv. een probleem aan de nokkenas, door het toepassen van een nieuwe nokkenas is dat weg, maar die kan dan meteen dusdanig ontworpen worden dat het aantal PK'tjes iets toeneemtquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:31 schreef multatuli het volgende:
Het reglement (geen regel element) laat toe dat je aanpassingen doet om evidente problemen qua betrouwbaaarheid te fixen. Je mag dat echter niet misbruiken om de performance te verhogen.
Aan de andere kant zal dit de ontwikkelingen op aerodynamisch gebied verbeteren....quote:Op maandag 1 januari 2007 15:41 schreef Atreidez het volgende:
Hmm, of als 1 motor veel sterker als de anderen en andere teams kunnen dat met bodywork niet compenseren hebben we vier jaar hetzelfde team als kampioenIk denk best dat de FIA dit goed heeft uitgedacht, maar toch.. F1 met een stilliggende ontwikkeling van nieuwe motoren, het klinkt te raar voor woorden..
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launchesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef WEST het volgende:
de maand van de presentaties is er weerbegin al meer en meer richting 18 maart toe te gaan.
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen magquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launches
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:55 schreef WEST het volgende:
[..]
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen mag![]()
ook dat, maar het echte racen daar gaat het ook omquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar kijk meer uit naar de testsessies waar Spyker aan mee gaat doen.
quote:Spanje blijft maar bezig met het investeren in de Formule 1. Met de door de successen van Fernando Alonso aangewakkerde gekte in het mediterraanse lanfotod is de Spanjaarden niets te gek. Eerder al werd de mogelijkheid voor een eigen Formule 1-team onderzocht en ook werd geïnvesteerd in circuits.
Zo is deze maand het Circuit Monteblanco klaar voor gebruik. De baan, met een lengte van ruim 4,5 kilometer is gelegen in Andalusië, nabij Sevilla. De baan heeft deze maand de zogenaamde FIA 1-licentie gekregen, waarmee het Formule 1-teams mag laten testen op het circuit.
Ook op andere circuits wordt geïnvesteerd, maar dat vindt vooral op aandringen van de coureurs plaats. De circuits in Jerez en Barcelona moesten aan nieuwe veiligheidseisen gaan voldoen alvorens de heren er weer wilden testen. De baan in Barcelona is daarop zelfs aangepast.
Bronquote:Roermond bevestigt race-evenement
De eerste gebruikers van de nieuwe A73 bij Roermond hoeven zich niet aan de maximumsnelheid te houden. Op 23 en 24 juni 2007 wordt de snelweg in gebruik genomen met een autosportspektakel. Namen zijn nog niet bekend, maar de organisatie verwacht veel van het evenement.
Naast Bavaria City Racing is er nu dus ook Euro Racing Limburg, zoals het evenement gedoopt is. Berichten over het autosportspektakel kwamen al eerder naar buiten, maar vandaag is het nieuws bevestigd door de gemeente Roermond, die samen met de provincie Limburg en Rotterdam Racing de organisatie voor zijn rekening neemt.
In tegenstelling tot eerdere berichten vindt het evenement niet plaats in september, maar al in juni. Euro Racing Limburg wil volgens het persbericht de autosport ‘vooral in de breedte naar voren laten komen.’ Niet louter Formule 1 dus, maar een keur aan verschillende raceklassen die de opening van de snelweg opluisteren. Details over kaartverkoop en deelnemers worden later bekendgemaakt.
Bronquote:Raikkonen feels better at Ferrari
Kimi Raikkonen is now an official Ferrari Formula 1 driver. The Finn joined the team on January 1st after five years racing at McLaren Mercedes. Raikkonen already admits after a few days on the job he feels better at the Italian team than he did in Woking.
"I already feel very comfortable at Ferrari," he said. "In only a few days I already discovered that the atmosphere here is much friendlier than at McLaren. Here they don't care what the newspapers write about me."
Speaking about his new team boss Jean Todt Raikkonen said: "He (Todt) is a completely normal person and he has plenty of experience to deal with Finnish drivers. I don't believe I need to worry here."
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:51 schreef WEST het volgende:
Nieuw F1 testscircuit in Spanje
[..]
[afbeelding]
en zo ziet het circuit er uit
Daarom heet het voortaan gaan BAR meer.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Alsof het alleen de teams zijn die wat doen ... Schumi ging toch ook weg bij Benetton in 95 terwijl ie 2 jaar achter elkaar wk was geworden. En zo groot zijn de verschillen tussen BAR, ferrari, Mclaren en Renault niet.. elk van die teams is een topteam, waarbij alleen BAR een beetje vreemde eend is (maar honda uiteraard niet).
Bronquote:RTL akkoord met Olav Mol en Allard Kalff
Olav Mol en Allard Kalff voorzien de Formule 1 de komende drie seizoenen van commentaar. Dit kan F1Racing.nl onthullen.
In mei 2006 werd bekend dat RTL Nederland de uitzendrechten voor de Formule 1 had verkregen voor de seizoenen 2007, 2008 en 2009. Het was echter lange tijd onzeker of commentator Olav Mol mee zou verhuizen van SBS6 naar RTL.
Ga ik ook vanuit. Maar ik wil wel eerst zekerheid daarover. Voor je het weet tovert RTL Jack Plooy uit de hoge hoed als pitreporter.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Zie je Olav al door de pit rennen Elmar??
Ga dr maar van uit dat Allard in de pits hangt!
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wil TJ het hoofd niet teveel op hol brengen, maar ik zie Van Eldik schrijven dat Doornbos ergens een test gaat rijden en dat tegelijkertijd Red Bull Renault gaat sponsoren.
http://www.fritsvaneldik.nl/webpost/
Ik weet dat ook. Vandaar de smiley.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Ben benieuwd welk sprookjesboek Van Eldik gelezen heeft..........Jeroen zeik niet het was een gratis SMS van Hi.nl
bronquote:Toro Rosso gebruikt maas in het reglement
Scuderia Toro Rosso heeft een legale manier gevonden om met de door Adrian Newey ontworpen Red Bull-wagens te kunnen rijden. Het is niet toegestaan om als renstal je chassis aan een ander team te verkopen. Toro Rosso koopt de wagens echter niet van Red Bull Racing, maar van het bedrijf Red Bull Technologies.
Teambaas Gerhard Berger is ervan overtuigd dat de auto van Toro Rosso door de FIA zal worden goedgekeurd. "De STR2 zal worden gebouwd door Red Bull Technologies en de auto wordt intellectueel eigendom van Toro Rosso", zei de Oostenrijker tegen Autosport. "We zijn dan ook vol vertrouwen dat FIA onze auto zal goedkeuren."
Toro Rosso moet ook nog haar rijders voor 2007 bevestigen.
Tis een slimme manier om zo een gat in het regelement op te lossen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Was er al bang voor, maar dit is inderdaad de maas in de regelgeving.
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
las net dat het in februari af is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...
Ik interpreteer dat de RBR van vorig seizoen nooit van RBR eigendom is geweest, en daarom door Red Bull technologies kan verkocht worden aan STR.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |