Heb je niet opgelet tijdens de reclame ofzo?quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.quote:Op maandag 18 december 2006 15:40 schreef TJDoornbos het volgende:
tuurlijk moet iedereen aan een wagen wennen maar denk dat "onze" mannen niet tot de top (kimi, nando, felipe) horen maar in de groep van zeg Button tot Trulli aardig mee kunnen komen en div namen die al jaren in de F1 zitten kunnen verslaan!
Felipe kán denk ik heel veel, mits ie er wel een beetje mazzel bij heeft.. ik wil het iig wel heel graagquote:Op woensdag 27 december 2006 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 'onze mannen' niet tot de absolute top behoren. Felipe betwijfel ik nog..., maar dat zullen we dit jaar zien.
*ook al jaaaaaaaren lang Button fan is, ook al zal hij zeer waarschijnlijk nooit wereldkampioen worden.
Maar desalniettemin ben ik bijzonder trots op m'n BAR autootje met echte handtekening van Jenson
is de winterslaap weer voorbijquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBSquote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Vond er weinig aan moet ik zeggen, zoals de crash van Villeneuve in Canada was eruit gehaald en zo waren er nog paar klappers die er gewoon in hoorde!! En waar waren de vele gevechten uit Hongarije??
Sloeg werkelijk nergens op dit!
Sallyquote:Op woensdag 27 december 2006 12:33 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Ook dit topic lees ik weer mee!
Spookyquote:
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien hebquote:Op woensdag 27 december 2006 13:48 schreef WEST het volgende:
[..]
koop de DVD van het jaaroverzicht 2006 er zijn 2 versies 1tje met nederlands (olav) (maar geen SBS
gezeik)
en de ander is Engels![]()
geen idee ik heb hem gedownloadquote:Op woensdag 27 december 2006 17:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
en de Nederlandse versie is ook een stuk goedkoper als ik het goed gezien heb![]()
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:09 schreef WEST het volgende:
formula1.com is veranderd naar 2007 dus de kalender + aanvangstijden zijn er ook te zien.![]()
jup, maar ze beginnen een uurtje eerderquote:Op woensdag 27 december 2006 20:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.Wel even wennen dat de vrije trainingen op vrijdag nu anderhalf uur duren per sessie.
Stel dat 1 van de motorleveranciers volgend jaar met een motor komt die een fundamenteel probleem heeft, wat niet zomaar te verhelpen is.quote:Motoren
De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. De V8-motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's. Kleine aanpassingen zijn toegestaan, maar moeten door de FIA worden goedgekeurd.
Dan vraag ik me nog steeds af wat de FIA doet als het verhelpen van het probleem ervoor zorgt dat de performance toeneemt. Bv. een probleem aan de nokkenas, door het toepassen van een nieuwe nokkenas is dat weg, maar die kan dan meteen dusdanig ontworpen worden dat het aantal PK'tjes iets toeneemtquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:31 schreef multatuli het volgende:
Het reglement (geen regel element) laat toe dat je aanpassingen doet om evidente problemen qua betrouwbaaarheid te fixen. Je mag dat echter niet misbruiken om de performance te verhogen.
Aan de andere kant zal dit de ontwikkelingen op aerodynamisch gebied verbeteren....quote:Op maandag 1 januari 2007 15:41 schreef Atreidez het volgende:
Hmm, of als 1 motor veel sterker als de anderen en andere teams kunnen dat met bodywork niet compenseren hebben we vier jaar hetzelfde team als kampioenIk denk best dat de FIA dit goed heeft uitgedacht, maar toch.. F1 met een stilliggende ontwikkeling van nieuwe motoren, het klinkt te raar voor woorden..
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launchesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef WEST het volgende:
de maand van de presentaties is er weerbegin al meer en meer richting 18 maart toe te gaan.
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen magquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog maar een kleine 2 weken tot de eerste launches
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:55 schreef WEST het volgende:
[..]
en nog maar 72 dagen en 4 uur tot in melbourne het licht op groen mag![]()
ook dat, maar het echte racen daar gaat het ook omquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar kijk meer uit naar de testsessies waar Spyker aan mee gaat doen.
quote:Spanje blijft maar bezig met het investeren in de Formule 1. Met de door de successen van Fernando Alonso aangewakkerde gekte in het mediterraanse lanfotod is de Spanjaarden niets te gek. Eerder al werd de mogelijkheid voor een eigen Formule 1-team onderzocht en ook werd geïnvesteerd in circuits.
Zo is deze maand het Circuit Monteblanco klaar voor gebruik. De baan, met een lengte van ruim 4,5 kilometer is gelegen in Andalusië, nabij Sevilla. De baan heeft deze maand de zogenaamde FIA 1-licentie gekregen, waarmee het Formule 1-teams mag laten testen op het circuit.
Ook op andere circuits wordt geïnvesteerd, maar dat vindt vooral op aandringen van de coureurs plaats. De circuits in Jerez en Barcelona moesten aan nieuwe veiligheidseisen gaan voldoen alvorens de heren er weer wilden testen. De baan in Barcelona is daarop zelfs aangepast.
Bronquote:Roermond bevestigt race-evenement
De eerste gebruikers van de nieuwe A73 bij Roermond hoeven zich niet aan de maximumsnelheid te houden. Op 23 en 24 juni 2007 wordt de snelweg in gebruik genomen met een autosportspektakel. Namen zijn nog niet bekend, maar de organisatie verwacht veel van het evenement.
Naast Bavaria City Racing is er nu dus ook Euro Racing Limburg, zoals het evenement gedoopt is. Berichten over het autosportspektakel kwamen al eerder naar buiten, maar vandaag is het nieuws bevestigd door de gemeente Roermond, die samen met de provincie Limburg en Rotterdam Racing de organisatie voor zijn rekening neemt.
In tegenstelling tot eerdere berichten vindt het evenement niet plaats in september, maar al in juni. Euro Racing Limburg wil volgens het persbericht de autosport ‘vooral in de breedte naar voren laten komen.’ Niet louter Formule 1 dus, maar een keur aan verschillende raceklassen die de opening van de snelweg opluisteren. Details over kaartverkoop en deelnemers worden later bekendgemaakt.
Bronquote:Raikkonen feels better at Ferrari
Kimi Raikkonen is now an official Ferrari Formula 1 driver. The Finn joined the team on January 1st after five years racing at McLaren Mercedes. Raikkonen already admits after a few days on the job he feels better at the Italian team than he did in Woking.
"I already feel very comfortable at Ferrari," he said. "In only a few days I already discovered that the atmosphere here is much friendlier than at McLaren. Here they don't care what the newspapers write about me."
Speaking about his new team boss Jean Todt Raikkonen said: "He (Todt) is a completely normal person and he has plenty of experience to deal with Finnish drivers. I don't believe I need to worry here."
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:51 schreef WEST het volgende:
Nieuw F1 testscircuit in Spanje
[..]
[afbeelding]
en zo ziet het circuit er uit
Daarom heet het voortaan gaan BAR meer.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Alsof het alleen de teams zijn die wat doen ... Schumi ging toch ook weg bij Benetton in 95 terwijl ie 2 jaar achter elkaar wk was geworden. En zo groot zijn de verschillen tussen BAR, ferrari, Mclaren en Renault niet.. elk van die teams is een topteam, waarbij alleen BAR een beetje vreemde eend is (maar honda uiteraard niet).
Bronquote:RTL akkoord met Olav Mol en Allard Kalff
Olav Mol en Allard Kalff voorzien de Formule 1 de komende drie seizoenen van commentaar. Dit kan F1Racing.nl onthullen.
In mei 2006 werd bekend dat RTL Nederland de uitzendrechten voor de Formule 1 had verkregen voor de seizoenen 2007, 2008 en 2009. Het was echter lange tijd onzeker of commentator Olav Mol mee zou verhuizen van SBS6 naar RTL.
Ga ik ook vanuit. Maar ik wil wel eerst zekerheid daarover. Voor je het weet tovert RTL Jack Plooy uit de hoge hoed als pitreporter.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Zie je Olav al door de pit rennen Elmar??
Ga dr maar van uit dat Allard in de pits hangt!
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wil TJ het hoofd niet teveel op hol brengen, maar ik zie Van Eldik schrijven dat Doornbos ergens een test gaat rijden en dat tegelijkertijd Red Bull Renault gaat sponsoren.
http://www.fritsvaneldik.nl/webpost/
Ik weet dat ook. Vandaar de smiley.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
TJ weet uit betrouwbare bron dat het gelul is! Maar bedankt voor het melden Zigsel!!
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Ben benieuwd welk sprookjesboek Van Eldik gelezen heeft..........Jeroen zeik niet het was een gratis SMS van Hi.nl
bronquote:Toro Rosso gebruikt maas in het reglement
Scuderia Toro Rosso heeft een legale manier gevonden om met de door Adrian Newey ontworpen Red Bull-wagens te kunnen rijden. Het is niet toegestaan om als renstal je chassis aan een ander team te verkopen. Toro Rosso koopt de wagens echter niet van Red Bull Racing, maar van het bedrijf Red Bull Technologies.
Teambaas Gerhard Berger is ervan overtuigd dat de auto van Toro Rosso door de FIA zal worden goedgekeurd. "De STR2 zal worden gebouwd door Red Bull Technologies en de auto wordt intellectueel eigendom van Toro Rosso", zei de Oostenrijker tegen Autosport. "We zijn dan ook vol vertrouwen dat FIA onze auto zal goedkeuren."
Toro Rosso moet ook nog haar rijders voor 2007 bevestigen.
Tis een slimme manier om zo een gat in het regelement op te lossen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Was er al bang voor, maar dit is inderdaad de maas in de regelgeving.
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
las net dat het in februari af is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo te zien aan de foto's is da nog niet af hoor check de site zelf maar...
Ik interpreteer dat de RBR van vorig seizoen nooit van RBR eigendom is geweest, en daarom door Red Bull technologies kan verkocht worden aan STR.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef sanger het volgende:
Lijkt erop dat STR dus niet de RBR van vorig seizoen krijgt, maar een compleet nieuwe auto.
Ik eigenlijk niet omdat er met geen woord over de RBR van vorig seizoen gesproken wordt. Er wordt explicicte gesproken van een door Newey ontworpen bolide, en dat is de RBR van vorig seizoen niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:16 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik interpreteer dat de RBR van vorig seizoen nooit van RBR eigendom is geweest, en daarom door Red Bull technologies kan verkocht worden aan STR.
Ja, ik hoop het opzich wel.., ik ben geen Red Bull fan..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het is natuurlijk een geweldig gat in de regelgeving voor Red Bull. En elk team heeft volgens mij wel ergens een mannetje of 5 zitten die naar die gaten aan het speuren zijn. Maar toch is dit kortweg kut!
Hopelijk wordt dit een massademper verhaal... 3 races dogen en dan met een ander chassis komen, maar zover zal her echter nooit komen.
Daarom zal het nooit gaan gebeuren. Maar aan de andere kant, als ze het op deze termijn niet toestaan, hebben ze ook geen auto. MAW Red Bull rijdt met 2 dezelde chassis' rond in 2007.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het opzich wel.., ik ben geen Red Bull fan..
Maar aan de andere kant, als ze het na 3 races verbieden dan zou STR ineens zonder auto zitten
Dat lijkt me niet, dan zou STR RBR weer voorbij gaan.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:33 schreef Spooky4u het volgende:
MAW Red Bull rijdt met 2 dezelde chassis' rond in 2007.
De FIA kan de auto pas afkeuren als die voor de eerste maal voor de keuring gaat.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als ze het nu meteen verbieden kunnen ze nog de auto van vorig jaar aanpassen Oke, snel zal die auto niet worden, but who cares?!
Ja oke, daar heb je een goed punt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
De FIA kan de auto pas afkeuren als die voor de eerste maal voor de keuring gaat.....
In mijn ogen wel ja, maar misschien is de FIA van mening dat er geen maas is?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja oke, daar heb je een goed punt...
Maar ze kunnen nu toch wel al deze maas dichten??
Als de spreekwoordelijk kiespijnquote:
Zou op zich best wel logisch zijn. De nieuwe Red Bull is gemaakt rond een Renault-motor en de vorige nog rond de Ferrari-motor. En aangezien STR in 2007 met Ferrari gaat rijden, is dat nog geen eens zo'n hele rare gedachte.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik had gehoord, maar kan ook onzin zijn, dat STR een RB2 met paar nieuwe Neweydingen krijgt
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een geniaal nieuws: \'Mol geeft ook bij RTL commentaar\'
Plooij eindelijk van de buis![]()
quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als de spreekwoordelijk kiespijn![]()
Past wel bij die tandarts annex pitreporter. Weg met dat stuk F1 onbenul![]()
Dat viel destijds op RTL-5 best mee. Vier reclames tijdens een race en als er wat gebeurde tijdens de reclame, herhaalden ze dat direct na het reclameblok.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:57 schreef THCees het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad ja.....En ben ik nou de enige die het klote vind dat ze weer naar rtl gaan EN OM DE 5 RONDJES RECLAME RECLAME EN NOG EENS RECLAME![]()
rtl![]()
![]()
![]()
Reclames zijn verboden bij live evenementen voor NL zenders. RTL is echter een Luxemburgse zender......quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Komen er echt reclames bij rtl?? ik dacht dat het inmiddels verboden was..
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat is zo spooky maar wees blij dat het niet weer naar NOS gaat want zoals hierboven al stond kreeg je dan duizend en 1 andere NON-sporten erdoorheen.
Ik twijfel hoor Spooky, schaatsen moet ook op de buis komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]vertel nog eens wat grappigs. Ik heb de NOS graag hoor! Wanneer zij de zak geld willen betalen die nodig is voor de tv rechten, dan gaan ze hem ook helemaal uitzenden, zonder reclames!
Bronquote:Tests in Bahrein gaan door
Bridgestone is de Formule 1-teams tegemoet gekomen door twee driedaagse wintertests te organiseren in Bahrein. Vier teams hebben tegenover FORMULE 1 RaceReport hun deelname toegezegd.
Voor de renstallen is dit een uitgelezen mogelijkheid om de nieuwe Bridgestone-banden te testen in warmere omstandigheden. In Spanje kan ook getest worden, maar met name in Bahrein en Maleisië zal het tijdens de Grand Prix-weekends een stuk warmer zijn. En dat is weer van invloed op het gedrag van het rubber.
Renault, Toyota, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hebben bevestigd mee te doen aan de tests in Bahrein. Honda en McLaren hebben hun testprogramma nog niet bekendgemaakt, maar er wordt niets ontkend. Toro Rosso testte in de vorige winterperiode ook al op het woestijncircuit, samen met Honda en Ferrari.
De enige renstal die echt heeft afgezegd is Williams, waarschijnlijk kiest het team er voor om in die periode in Spanje te gaan testen. Ook lijkt het niet voor de hand liggend dat Spyker naar het Midden-Oosten afreist. ,,Voorzover ik weet niet, maar dat kan altijd nog veranderen”, reageert Christijan Albers' manager Lodewijk Varossieau.
BMW, Super Aguri en Ferrari hebben nog niet gereageerd.
De tests staan gepland voor 22-24 februari en 27 februari - 1 maart
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]vertel nog eens wat grappigs. Ik heb de NOS graag hoor! Wanneer zij de zak geld willen betalen die nodig is voor de tv rechten, dan gaan ze hem ook helemaal uitzenden, zonder reclames!
ik weet neit, maar hoe lang volg jij F1?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:50 schreef rubbereend het volgende:
wees blij, ik moest het vroeger bij de NOS volgen....... gingen ze na 10 ronde naar het paardrijden ofzo
Was dacht ik .... Stekelenburg. Die was inderdaad dramatisch.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bij de NOS kwam wel eens een korte samenvatting van een race voorbij..., ik weet niet wie daar het commentaar doet, maar die pipo kon geen rijder en auto uit elkaar houden..
Bronquote:Alonso test 17 januari als eerste nieuwe McLaren
Twee dagen na de officiële presentatie op 15 januari van de MP4-22 zal Fernando Alonso de auto als eerste besturen op het circuit van Valencia. Lewis Hamilton mag tijdens de eerste daaropvolgende test, die een week later plaatsvindt, in de bolide rijden.
Uit het testoverzicht op de website van McLaren blijkt dat die test een ‘exclusieve’ zal zijn op hetzelfde circuit. Het team heeft de baan dus van 24 t/m 26 januari voor zich alleen, of het daarmee ook een test achter gesloten deuren wordt is niet duidelijk.
Daarmee is McLaren nog niet klaar op Valencia; van 30 januari t/m 1 februari zal het team nogmaals drie dagen testen op het circuit, waarbij op 30 januari Pedro de la Rosa en op 1 februari Gary Paffet voor het eerst achter het stuur mogen plaatsnemen. Voor Gary Paffet is dit de enige keer dat hij gedurende alle geplande tests in het schema vermeld wordt, tegenover vijf keer voor collega Pedro de la Rosa.
Tijdens de laatste test op Valencia zal het team de baan moeten delen met concurrenten BMW Sauber, Honda, Red Bull, Renault, Super Aguri en Williams. Hierna zal McLaren ongeveer hetzelfde schema volgen als de meeste andere teams: 6-8 februari op Jerez, 12-14 op Barcelona en tot slot in Bahrein, 22-24 en 27 februari. Waar de la Rosa er op Jerez en Barcelona nog bij is, zullen Alonso en Hamilton in Bahrein alles zelf moeten doen.
Nog nietquote:Op maandag 8 januari 2007 13:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En BP sponsor van Honda? Kan iemand dat bevestigen?
Probleem is alleen dat Red Bull Technologies pas op 20 december 2006 is opgericht (was voorheen Red Bull Racing Holding of zo iets) en dus nooit die auto ontworpen kan hebben. Daarbij waren de essentiele medewerkers, die de RB hebben ontworpen niet in dienst van de RB Holding, maar gewoon van RB Racing.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:51 schreef 4-elements het volgende:
Was dit nog niet hier tegengekomen...
[..]
bron
Eigenlijk is de constructie gelijk. Het externe bedrijf van SA is ook speciaal opgericht vanwege de hulp aan SA.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Red Bull Technologies pas op 20 december 2006 is opgericht (was voorheen Red Bull Racing Holding of zo iets) en dus nooit die auto ontworpen kan hebben. Daarbij waren de essentiele medewerkers, die de RB hebben ontworpen niet in dienst van de RB Holding, maar gewoon van RB Racing.
Dus het is een papieren truc om STR met dezelfde auto als RB te laten rijden, waarvan ik me afvraag of die door de FIA wordt goedgekeurd.
Doet SA het toch beter door een externe partij in te schakelen (die weer hulp krijgt van Honda) om hun auto te laten ontwerpen.
Ik vind de bp livery wel wat hebben, best orgineel.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:15 schreef MaximusF1 het volgende:
Bron: http://www.motor21.com/noticia.asp?dt=315&nt=22458
De nieuwe Honda ?
Ik vind hem mooi!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:04 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Ik vind de bp livery wel wat hebben, best orgineel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |