Wat zijn die andere teams nog kneuzen hèquote:Op donderdag 7 december 2006 14:19 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met Ferrari alsnog als winnaar met hulp van de FIA. Vieze spelletjes spelen kan Ferrari alleen veel beter dan alle teams bij elkaar!
Tja, als je het met alle teams niet tegen 1 team opkan.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:45 schreef flubub het volgende:
[..]
Wat zijn die andere teams nog kneuzen hè![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ferrari speelt al zolang als ik F1 kijk vies meestal gesteund door FIA!
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij kwam Benneton Renault er in het jaar '06 ook goed vanaf
dat was toen nog het Benneton team, zeker met Schumacher want dat was het Benneton Ford team. Het eerste jaar dat hij wereldkampioen werd dan.quote:
Bronquote:Raikkonen bezoekt Ferrari op Jerez
Kimi Raikkonen heeft vrij onverwacht Ferrari een bezoekje gebracht tijdens de tweede wintertestdag op Jerez de la Frontera. Tot inzet kwam de Fin niet.
Raikkonen, die nog tot en met 31 december van dit jaar bij McLaren onder contract staat, verscheen vanochtend op het Zuid-Spaanse circuit, gekleed in een zwart jack met spijkerbroek en een bruine skipet.
Nadat hij verslaggevers ter plaatse afpoeierde met de mededeling dat hij niet over contract inhoudelijke zaken mag spreken, liep hij de Ferrari pit binnen en sprak uitvoerig met zijn engineers. Bovendien praatte hij twintig minuten met zijn nieuwe teamgenoot Felipe Massa. Raikkonen zal overigens alleen vandaag aanwezig zijn bij het Italiaanse team, met als achterliggende gedachte de mensen waarmee hij in 2007 gaat samenwerken alvast te leren kennen. Pas in januari zal de Fin voor Ferrari tijdens wintertests in actie komen.
Bronquote:Naam Bavaria mag niet op race-auto’s
De Noord-Brabantse bierbrouwer Bavaria mag tijdens Bavaria City Racing geen reclame meer maken op race-auto’s. Het jaarlijkse autosportevenement in Rotterdam mag wel Bavaria City Racing blijven heten.
Het verbod volgt na een klacht van de Stichting Alcohol Preventie (STAP). Alcoholadvertenties horen niet thuis bij snelheidssporten met vervoermiddelen, zo oordeelde de Reclame Code Commissie deze week.
Peer Swinkels van de bierfabrikant begrijpt de berichten over de sponsoring niet. „We hebben nooit reclame gemaakt op de race-auto’s. Daar waren goede afspraken over”, zegt hij. ,,Ook heeft de Stichting Alcohol Preventie getracht om de naam Bavaria City Racing te verbieden, maar dat heeft de Reclame Code Commissie verworpen.”
Bavaria City Racing heeft volgend jaar op 19 augustus plaats.
Dat was omdat Schumi daar reed...............die gozer leek wel de Baas van de FIAquote:Op donderdag 7 december 2006 14:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij kwam Benneton er in de jaren '90 ook geregeld goed vanaf
En je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zwak van de overige teams dat ze dictator Ecclestone nog accepteren. Jarenlang hebben de grote fabrikanten gedreigd met uitstappen om een nieuwe serie te beginnen. Dat hebben ze niet gedaan............Zoals eigenlijk iedereen en dus ook Bernie vantevoren wel dachten.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:41 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat was omdat Schumi daar reed...............die gozer leek wel de Baas van de FIA
Op de een of andere maniet weet Ecclestone alles in zijn voordeel om te buigen. Een zeer goede zakenman, hij krijgt wat hij wil. Of ik daar nou zo blij mee is een ander verhaal. In dit geval heeft hij onenigheid binnen de teams weten te zaaien. Alleen als de teams bij elkaar waren gebleven zouden ze een kans hebben gehad, maar ja, het mocht niet zo zijn... Met dank aan ome Bernie...quote:Op donderdag 7 december 2006 18:48 schreef kriele het volgende:
[..]
En je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zwak van de overige teams dat ze dictator Ecclestone nog accepteren. Jarenlang hebben de grote fabrikanten gedreigd met uitstappen om een nieuwe serie te beginnen. Dat hebben ze niet gedaan............Zoals eigenlijk iedereen en dus ook Bernie vantevoren wel dachten.
Maar nu moeten ze hun klep dan ook dicht houden.
dit zegt natuurlijk niet zo veel maarquote:Op donderdag 7 december 2006 21:35 schreef WEST het volgende:
Lewis Hamilton het snelstanyway we kunnen nog 100 dagen speculeren dan gaan ze weer los in melbourne
![]()
Ik hoop wel dat het iets specialer wordt dan zo'n Jan Magnussen of een Jos Verstappen, ook ooit zulke mega talenten!quote:Op donderdag 7 december 2006 22:34 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
dit zegt natuurlijk niet zo veel maar
ik ben wel echt in de overtuiging dat Lewis Hamilton iets heel speciaals gaat brengen![]()
http://www.youtube.com/watch?v=yn7L-fA3XZo&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0
Of moet ik het forum weer verwaarlozen nu?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:59 schreef Spooky4u het volgende:
hej Spammert!
Omdat de slicks pas vanaf 2008 weer gebruikt zullen worden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb een hoop nieuws gemist, maar waarom rijden ze in Jerez op grooved tyres?Dacht dat ze de nieuwe banden al gebruikten..
quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:25 schreef Atreidez het volgende:
Ah, dus waar Massa laatst over zeurde ging ook gewoon over de grooved tyres ...
Bronquote:FIA denkt aan herinvoering turbo's in 2011
Als het aan de FIA ligt, gaat de Formule 1 de komende jaren drastisch op de schop. De FIA heeft vrijdag de plannen voor de komende vijf jaar bekendgemaakt en het is duidelijk dat men van plan is om veel te gaan veranderen. Een van de meest in het oog springende ideeën is de herintroductie van turbomotoren in 2011.
Tevens wil de FIA per 2009 de aërodynamische regels ingrijpend wijzigen om op die manier het inhalen te bevorderen. Al eerder werden deze plannen bekendgemaakt, maar de lijst met wijzigingen is nu veel groter. Doel van deze maatregelen is volgens de FIA het verlagen van de kosten, het verhogen van het spektakel op de baan en het milieuvriendelijker maken van de sport. Overigens is het nog niet zeker of al deze plannen worden doorgevoerd, daarvoor is toestemming van de teams nodig. Een overzicht van de belangrijkste veranderingen tot 2012:
2008
- Mogelijk verbod op barge boards, winglets en chimney's
- Mogelijk beperkt gebruik van windtunnels en/of schaalmodellen
2009
- Verminderen van downforce met vijftig procent
- Hergebruiken en opwekken van de energie bij het remmen
- Recyclen van de warmte van de motor
- Aërodynamische aanpassingen om inhalen te bevorderen
- Motor en versnellingsbak moeten mogelijk vier races meegaan
2010
- Deel van de warmte van de motor weer omzetten in energie
- Deel van de uitlaatgassen weer omzetten in energie
2011
- Mogelijke introductie van nieuwe turbocharged motor
- Gebruik van biobrandstoffen
- Toestaan van elektronica die de wagen energiezuiniger kan maken
- Mogelijk vrijlaten van inzet elektronische driver-aids
Lijkt me dat Kolles op Paffett doelt. Een Engelsman, dus een gentlemanquote:
Tsja, ik vind het eigenlijk al onzin dat er zo gezeken wordt over het gebruik maken van hetzelde chassis. Hoe meer competatieve auto's hoe beter, immers. En als de heren Spyker dit vervelend vinden, moeten ze maar lekker iets anders gaan doen. Ze zitten immers sowieso al met een beperkt pakket. Concurrentie moet je aangaan door je rivalen bij te houden en voorbij te streven, niet door hen in hun ontwikkeling tegen te houden. Iig niet in de sport.quote:7-12 - De Formule 1-teams gaan vrijdag vergaderen over de plannen van Super Aguri en Scuderia Toro Rosso. Beide teams willen in 2007 met bolides aan de start verschijnen die zij niet zelf hebben vervaardigd.
Verschillende teambazen zijn niet blij nu blijkt dat de twee renstallen met klantenchassis’ willen rijden. Dat is onder de huidige Concorde Overeenkomst niet toegestaan, maar van het tweetal bestrijdt met name Super Aguri dat het met hetzelfde chassis wil rijden als grote broer Honda.
Dit nieuws meldt Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper samen met Jonathan Noble op de site van Autosport.
Ook Spyker-teambaas Colin Kolles is de gelijkenis tussen de Super Aguri-bolide en de Honda RA106 niet ontgaan. Hij heeft een brief gestuurd naar de overige teams alsmede de FIA en daarin nog eens de nadruk gelegd op de gelijkenissen tussen beide auto’s.
Kolles stipt in de brief verder aan dat hij zich niet drukt maakt over wat concurrenten in een test doen, maar dat hij niet kan leven met de plannen van Super Aguri om ook met deze auto te gaan racen.
In de reglementen is een passage opgenomen waarin uit wordt gelegd wat men onder constructeur verstaat: ,,Een constructeur is een persoon die in bezit is van de intellectuele eigendomsrechten van het rijdende chassis waarmee het racet. In dat chassis bevinden zich geen onderdelen die door een andere constructeur zijn ontworpen, afgezien van onderdelen ten behoeve van de veiligheid.”
Juist daarin zit hem de crux. Super Aguri beweert dat de bolide niet is gebouwd in het Honda-hoofdkwartier in Brackley, maar in de Honda R&D-facility in Japan. De eigendomsrechten zijn inmiddels in handen van de Honda Motor Company, waar beide renstallen dan weer onder vallen, en niet van Honda (het team).
De plannen van Toro Rosso zijn nog onduidelijker. ,,Er is nog niet en public gezegd wat nu precies de bedoeling is. Daar maak ik me meer zorgen over dan wat Aguri doet, want wat zij bij de test in Barcelona hebben gedaan is conform de regels”, aldus Patrick Head (Williams), die ook niet blij is met de onduidelijkheid.
Wat Head wel zeker weet is dat het delen van chassis’ in 2007 niet is toegestaan. ,,Max Mosley heeft half september heel duidelijk laten weten dat dit geen doorgang kan vinden in 2007. Anders waren er vast wel meer teams die deze overweging hadden gemaakt. Kortom, we gaan er vrijdag over in debat en dan horen we het wel.”
Super Aguri’s managing director Daniel Audetto is zich van geen kwaad bewust. ,,De nieuwe Aguri wordt honderd procent Aguri.”
Ik begrijp Spyker en Williams wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:09 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het eigenlijk al onzin dat er zo gezeken wordt over het gebruik maken van hetzelde chassis. Hoe meer competatieve auto's hoe beter, immers. En als de heren Spyker dit vervelend vinden, moeten ze maar lekker iets anders gaan doen. Ze zitten immers sowieso al met een beperkt pakket. Concurrentie moet je aangaan door je rivalen bij te houden en voorbij te streven, niet door hen in hun ontwikkeling tegen te houden. Iig niet in de sport.
Indd, anders had Spyker misschien ook wel een Ferrari chassis gekocht (bij wijze van spreken dan)quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik begrijp Spyker en Williams wel.
In principe is het verboden om een chassis te gebruiken van een ander team, alleen via wat vage manieren proberen Super Aguri en STR er onderuit te komen.
Misschien is het wel beter dat er hetzelfde chassis gebruikt mag worden maar dan moeten ze dit wel in z'n algeheel toestaan zodat andere teams dit ook kunnen doen.
waarom nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Indd, anders had Spyker misschien ook wel een Ferrari chassis gekocht (bij wijze van spreken dan)
Denk jij dat Ferrari daar in zou trappen?quote:
Dus het oude chassis bedoel je, dat was wel een optie geweest.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:34 schreef TJDoornbos het volgende:
een 2006 wagen is neem ik aan langzamer dan de 2007 wagen als ze beide aan de 2007 regels voldoen
Daar ging ik indd wel vanuit jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:45 schreef TJDoornbos het volgende:
ja dacht je het nieuwe? dat gaan ze bij ferrari idd niet goed vinden!
Heb het al gelezen indd. Best wel leuk dat dit soort verhalen nu in de openbaarheid zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:54 schreef kriele het volgende:
Het reilen en zeilen van Minardi in 2003. Dit is een lang verhaal in het engels, maar zeer zeer de moeite waard.
http://www.f1i.com/content/view/5767/0/
Mooie bolide zo zonder sponsoringquote:
quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
weer een keer dat we het niet eens zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |