Scherp, het isnatuurlijk ook maar een photoshop. Maar daarom wel mooi!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:22 schreef MIster911 het volgende:
Ja, en zo te zien rijdt ie volgend jaar ook nog op michelins
Astonquote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef 4-elements het volgende:
Een groen wagen is een mooie aanvulling. Maar toch heb ik liever toch British racing green. Maar ja, na het verdwijnen van Jaguar zullen we dat wel niet snel meer terug zien. Of zou Dave Richards volgend jaar...?
Hij kijkt wel happy!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:26 schreef flubub het volgende:
[..]
[afbeelding]
Rood staat hem voor geen meter![]()
Maargoed, als-ie er maar goed in rijdt maakt dat ook niet uit
Of het komt toch door die kleurquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:12 schreef flubub het volgende:
[..]
Oh, misschien is dat het wat er opeens zo anders uitziet bij hem![]()
Staat hem inderdaad zeer goed.quote:
Bronquote:Red Bull presenteert RB3 26 januari
Red Bulls RB3 wordt 26 januari onthuld op het Circuit de Catalunya, nabij Barcelona. Dit heeft de Oostenrijkse renstal op geheel eigen, ludieke wijze bevestigd.
Journalisten kregen een persbericht toegestuurd met daarin een telefoonnummer. Dat nummer moest gebeld worden en dan zou ontwerper Adrian Newey de telefoon opnemen. Wat bleek? De Brit had een boodschap ingesproken op de voicemail.
In de door Newey ingesproken tekst werd bekendgemaakt dat de RB3 de 26e in Barcelona aan de pers gepresenteerd zal worden. Het wordt de eerste Red Bull-bolide die geheel van de hand van Newey is, en ook de eerste die wordt aangedreven door een Renault-motor.
Red Bulls persbericht sloot af met een filosofische overpeinzing. ,,Voor een optimist is het glas halfvol, voor een pessimist halfleeg, maar volgens een Formule 1-ontwerper is het glas twee keer zo groot als strikt noodzakelijk.”
Mark Webber en David Coulthard zullen de Red Bull-Renaults volgend seizoen besturen. Een testcoureur is nog niet officieel bevestigd.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
Of het komt toch door die kleur![]()
quote:Wat voor auto zit hij eigenlijk in?
quote:
In een Alfa Romeo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:12 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
No shit Sherlock
Welk model Ferrari of Fiat zit ie in?
Geloof me als RD daar niet gepresenteerd word als derde man gaat hij naar STR en andersomquote:Mark Webber en David Coulthard zullen de Red Bull-Renaults volgend seizoen besturen. Een testcoureur is nog niet officieel bevestigd.
Andersom als in:quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Geloof me als RD daar niet gepresenteerd word als derde man gaat hij naar STR en andersom![]()
Als toeschouwer?!quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:55 schreef TJDoornbos het volgende:
No way Spook heb een zeer betrouwbare bron erg dicht bij RD die bezworen heeft dat RD in de F1 blijft
Maar van wie, en hoe.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Er is een contract voor 3de man bij RBR die alleen nog door RD getekend moet worden maar ze zijn eerst met STR bezig over racestoel. Dat zijn de enige 2 dingen die ze najagen. Die rbrstoel is het minimale wat RD heeft voor 2007. Dat is wat ik weet!!
Laten we het iig hopen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:21 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger ik begrijp dat je het zonder bron wellicht niet gelooft maar het is echt zo
Uhhu, echt welquote:
quote:Toyota presenteert TF107 in Keulen
12 januari 2007
Toyota heeft vrijdag in het Duitse Keulen de Formule 1-bolide voor 2007 onthuld. Ralf Schumacher en Jarno Trulli zullen de TF107 komend seizoen besturen. Toyota is het eerste team dat de nieuwe auto heeft gepresenteerd.
Toyota-president John Howett zei tijdens de presentatie: "Toyota is een bedrijf dat graag grote uitdagingen aangaat. In 2006 hebben we onze doelen niet gehaald. We hadden problemen met de betrouwbaarheid. Voor 2007 hebben we onszelf hoge doelen gesteld. We willen dit jaar onze eerste race winnen en hopen in de toekomst om de wereldtitel te kunnen vechten. Dit jaar is ons vijftigste jaar in de autosport. Met de nieuwe auto beginnen we aan een nieuw hoofdstuk in de historie van Toyota."
Het is dat we weten dat het de presentatie van Toyota is, anders zou het zo kunnen doorgaan voor een begrafenis.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:40 schreef TimoBasso het volgende:
Zo te zien hebben ze er echt "zin" in.![]()
Is denk ik een stille hint dat je er niet zo goed opstaat bij je werkgever.quote:Je zal maar als fotograaf elk jaar naar de Toyota presentatie moeten gaan![]()
En op de 15e en de 16e respectievelijk nog McLaren en BMW. Worden dus een leuke drie dagen.quote:Op naar Ferrari!![]()
En met deze bak zouden ze dan eindelijk een race moeten gaan winnen. Yeah right.quote:
Alleen dan met 15 keer het budget van Sauber...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:18 schreef Federici het volgende:
Nog behoudender dan Sauber dat ooit was.
Honda krijgt ook een nieuwe livery. Dus dat is er ook nog wel één waar ik naar uit kijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:40 schreef LeXX het volgende:
De voorwielophanging ziet er wel revolutionair uit, of zou die al geknapt zijn?![]()
Waar ik persoonlijk naar uitzie is de presentatie van McLaren en Renault, vanwege de nieuwe livery. Nog ff wachten dan maar...
Bronquote:Ferrari vindt sponsor in Mubadala
De Mubadala Development Company is sinds 1 januari niet alleen aandeelhouder van Ferrari, maar ook sponsor. Dit heeft het team enkele dagen voor de teampresentatie bevestigd.
Mubadala is een investeringsmaatschappij die in handen is van de regering van Abu Dhabi, dat deel uitmaakt van de Verenigde Arabische Emiraten. In juli 2005 nam de firma al een aandeel van vijf procent in de Italiaanse renstal.
,,Deze overeenkomst versterkt onze band met Abu Dhabi, waar een Ferrari-themapark wordt gebouwd. Ook neemt in dit deel van de wereld de interesse in Formule 1 toe, dus we zouden wel gek zijn om onze ogen te sluiten voor de commerciële mogelijkheden", aldus Jean Todt, CEO en interim-teambaas.
Het logo van het bedrijf verschijnt niet alleen op de bolide, maar ook op de petten van de coureurs. Het contract heeft een looptijd van drie jaar.
Bronquote:Briatore: "Fisichella kan kampioen worden"
Renault-teambaas Flavio Briatore denkt dat Giancarlo Fisichella in 2007 een gooi naar de wereldtitel kan doen. Er is vaak kritiek op de Italiaan, die niet constant genoeg zou zijn, maar nu Fernando Alonso naar McLaren is vertrokken, heeft Briatore alle vetrouwen in zijn coureur.
"Fisichella is snel genoeg en ik denk dat hij dit jaar een kans heeft. We zullen hem een auto geven waarmee hij kan winnen," zei Briatore in het Italiaanse Gazzetta dello Sport. "Ook zonder Alonso is de motivatie binnen het team erg groot. Het zijn hectische dagen, dus het is moeilijk om te zeggen wat er gaat gebeuren. Wat ik wel weet, is dat we deze winter prima werk hebben geleverd."
Dat idee heb ik ook. Daarom vond ik dat bericht ook zo lachwekkend. Hij heeft in de laatste twee jaar bij Renault evenveel overwinningen behaalt als Massa vorig seizoen. Vind ik toch een vrij magere score.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:42 schreef Vitalogy het volgende:
Als Fisichella de eerste drie vier grand prix wordt verslagen door Kovalainen dan wordt ie binnen no time vervangen door Piquet. En ik ben er bang voor...of eigenlijk niet, ik zou graag Piquet in die wagen willen zien, maar ik heb niet genoeg vetrouwen in Fisichella dat hij Kovalainen onder de duim houdt. Denk zelfs dat hij aardig op zijn snufferd gaat krijgen.
Das niet mis zeg, voor zo een oude bok.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
De nieuwe verloofde van Briatore
Elisabetta Gregoraci
Bron: BlikopNieuwsquote:Foto's nieuwe Renault R27 gelekt
Afgelopen woensdag voerde Renault met haar nieuwe R27-bolide een shakedown uit op het circuit van Silverstone. Nelson Piquet Jr., de testrijder van het team, legde daarbij minder dan 20 kilometer af door enkel heen en terug op de Hangar straight te rijden.
Er zijn nu echter foto's gelekt via het internet waarop de nieuwe wagen van Renault te zien is. De livery zal niet de definitieve zijn van de nieuwe wagen, maar geven alvast een kleine indruk wat de invloeden van de ING Bank zullen zijn.
Fisichella is ook zeker geen slechte coureur, maar een echte topper vind ik hem nou ook weer niet. Maar we zullen zien wat hij er in 2007 van zal maken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:23 schreef MaximusF1 het volgende:
Ik heb toch té vaak verdachte blunders gezien bij Renault die me Alonso-voortrekkerij deden vermoeden.
We zien wel, Fisichella is echt geen slechte coureur. Anders zat er al veel eerder een Kovalainen of Piquet in die auto.
Ook al gun ik Fisichella, Räikkönen en zelfs Massa de titel...iIk verwacht dit seizoen veel van BMW en de Red Bull-teams.
Kleurstelling ziet er wel aardig uit. Al vind ik voorlopig de livery met het lichtblauw nog mooier.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Zij-spiegels lijken nu een beetje op Ferrariquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Mooie Bak.. Donderblauw is altijd mooi,zie Prost grandprix in '98quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:12 schreef Razende_Journalist het volgende:
[..]
Bron: BlikopNieuws
[afbeelding]
Zie voor meer foto's het originele bericht
Als Renault donkerblauw houdt, dan hoop ik dat Honda met een mooie groene wagen komt. Britisch racing green bij voorkeur, zoals Jaguar. Maar dat zal wel niet. Toch ben ik benieuwd waar Honda mee op de proppen komtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:44 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Mooie Bak.. Donderblauw is altijd mooi,zie Prost grandprix in '98
Altijd jammer dat BAR in '99 niet in 2 verschillende wagens mocht rijden,die 555 wagen van Zonta was echt prachtig![]()
Ik mis idd nog het oranje van ING, vraag me alleen af of dat er mooi uit zou zien in combinatie met deze kleuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:43 schreef ElmarO het volgende:
Hier een plaatje die wat meer inzoomed op spiegel. Wel een hele aparte plaatsing van dat ding.
Of ze kunnen er Ferrari-banden mee kapot steken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:32 schreef rubbereend het volgende:
die spiegel zal er nog wel keertje worden afgereden in een duel
Idd, het is een kleurloos team met kleurloze rijders. Een Ralf Schumacher die gewoon een van de best betaalde coureurs is, en waarom? die gast heeft in de F1 nog niks gepresteerd. Trulli is een kwalificatiebeest maar heeft nogal last vanquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:18 schreef Federici het volgende:
Weer een doorontwikkeling, dus met andere woorden:
weer geen eremetaal voor Toyota. Misschien een incidenteel podiumplekje. Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in. Team is veel te behoudend. Nog behoudender dan Sauber dat ooit was.
Toyota is en blijft dus een team zonder allure.
Ik begrijp dat je zo reageert Spook. Mensen die me echt kennen weten dat ik geen onzin lul!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:55 schreef Spooky4u het volgende:
Lieve TJ, wanneer leer je nu eens dat we je helemaal niet geloven wanneer je met jouw bronnen aanmkomt.
Iemand dichtbij RD... tsja.. Ik kan ook Spyker bellen en vanalles vragen. en dat vervolgens hier neer pleuren, maar dan zal ook niemand mij geloven.
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je zo reageert Spook. Mensen die me echt kennen weten dat ik geen onzin lul!
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
En, lult ie onzin??quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef JJdJ1984 het volgende:
ehhh.... ik wil me er niet mee bemoeien.....maar ik ken jou.....![]()
![]()
Het ziet er niet uit, de huisstijl van het McLaren team past beter bij Kimi.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:37 schreef ElmarO het volgende:
Nog 2 plaatjes gevonden van Kimi in de vernieuwde Ferrari-outfit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind het hem wel staan (logisch als Ferrari-fanquote:Op zondag 14 januari 2007 12:53 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit, de huisstijl van het McLaren team past beter bij Kimi.![]()
Yep de presentatie is vanmiddag. Wel raar dat het me voor het eerst sinds jaren geen reet intereseerdquote:Op zondag 14 januari 2007 13:59 schreef MIster911 het volgende:
hoe zit het nu? wordt die nieuwe ferrari vandaag gepresenteerd of niet?
Achterkant is inderdaad nog wel mooi, maar ik vind dat witte aan de voorkant niks. Kan hij naar mijn mening beter een wat donkerdere kleur geven. Dan past het beter bij de rest.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:54 schreef MaximusF1 het volgende:
[[url=http://img173.imagevenue.com/loc585/th_79361_diapo_101_122_585lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img148.imagevenue.com/loc546/th_79362_diapo_102_122_546lo.jpg]afbeelding][/URL]
Niet slecht toch ?
Bij mij juist het tegenovergesteldequote:Op zondag 14 januari 2007 14:09 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Yep de presentatie is vanmiddag. Wel raar dat het me voor het eerst sinds jaren geen reet intereseerd![]()
quote:The F2007 is the fifty third single-seater built by Ferrari specifically to compete in the Formula 1 World Championship.
The project, known internally as the 658, represents the Scuderia's interpretation of the technical regulations that apply for 2007, with changes principally concerning safety, through the introduction of more stringent front and rear crash tests and the addition of a composite material structure to provide lateral protection to the sides of the driver. These modifications have led to a significant increase in the weight of the car, in the region of just under ten kilos.
The F2007 chassis has been significantly modified when compared to the 248 F1. The design was revised to accommodate a new front suspension that represents a major conceptual innovation, mainly in terms of aerodynamics. The shape of the side-pods and their openings are also revised, based on modifications to the cooling system, which also implies exits for the radiators on the upper part of the bodywork, while the engine air intake is also substantially different. The car has a longer wheelbase than its predecessor.
The rear of the car is much narrower, taking advantage of the more sculpted shape of the gearbox housing, which again this year is made from carbon fibre. The gearbox itself, which is still mounted longitudinally, is fitted with an innovative quick-shift system (seven plus reverse).
The rear suspension is similar to that on the 248 F1, but a significant development programme is planned in this area, in order to get the most out of the system, based on making progress in understanding the behaviour of the 2007 tyres. The front and rear aerodynamic configuration is also expected to change considerably before the start of the World Championship. The position of the rear view mirrors seen on the 2006 car remains unchanged and the same goes for the exhaust system.
In accordance with the regulations that come into force this year, the basic structure of the engine remains the same as the one homologated at the end of last season. Therefore, the 056 engine continues as a load bearing member and is again mounted longitudinally. Based on what is permitted in the regulations, the following modifications have been carried out to the engine signed off with the FIA in October 2006:
the combustion chamber, the valves, the inlet and exhaust chambers, all aimed at optimising the torque curve, given the engine rev limit of 19,000 rpm;
the piston, the piston pin and the piston cooling jets to aim for the best possible reliability when running at the limit of 19,000 rpm;
the fluid systems (water and oil) and components to facilitate the integration of the 056 into the new car.
As usual, during the design and development phase of the complete car, the technical partners played an important role. A significant part was played by Shell in terms of fuel and lubricants, by the Fiat Research Centre in the use of simulation systems and by Brembo in developing the braking system. As is now traditional, a great deal of attention was paid to the performance and optimisation of the materials used, to the design stage and to quality control, striving to maximise the performance level and to ensure the highest possible standard of safety.
Chassis
Carbon-fibre and honeycomb composite structure
Ferrari longitudinal gearbox
Limited-slip differential
Semiautomatic sequential electronically
controlled gearbox - quick shift
Number of gears: 7 +Reverse
Ventilated carbon-fibre disc brakes
Independent suspension, push-rod activated torsion springs front and rear
Length: 4545 mm
Width: 1796 mm
Height: 959 mm
Wheelbase: 3135 mm
Front track: 1470 mm
Rear track: 1405 mm
Weight with water, lubricant and driver: 600 kg
Wheels (front and rear): 13"
Engine
Type: 056
Number of cylinders: 8
Cylinder block in cast aluminium: V 90°
Number of valves: 32 Pneumatic distribution
Total displacement: 2398 cm3
Piston bore: 98 mm
Weight: > 95 kg
Magneti Marelli digital electronic injection
Magneti Marelli static electronic ignition
Fuel: Shell V-Power ULG 62
Lubricant: Shell SL-0977
Oeh, dank je voor deze.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:07 schreef cappp het volgende:
uber hi-res
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43869_070006pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43868_070005pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43867_070004pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43865_070002pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg
quote:Op zondag 14 januari 2007 17:07 schreef cappp het volgende:
uber hi-res
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43869_070006pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43868_070005pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43867_070004pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43865_070002pre.jpg
http://media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg
Het heeft geen geslachtquote:Op zondag 14 januari 2007 17:58 schreef Spooky4u het volgende:
bewust geen foto's van de achterkant...... zou dat iets betekenen?
Of hij is nog niet helemaal klaar, of ze willen nog iets verborgen houden.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:58 schreef Spooky4u het volgende:
bewust geen foto's van de achterkant...... zou dat iets betekenen?
Geloof me, dat klinkt niet. Zal het ook hopelijk niet vaak horen. Er ging niks boven het Italiaans-Duitse....ik zal het missenquote:Op zondag 14 januari 2007 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nu nog wennen aan de combinatie Fins-Italiaans volkslied
Die witte vlakken vind ik ook niet mooi, en de Italiaanse kleuren aan de voorkant maakt het geheel nog onrustiger.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vind het hem wel staan (logisch als Ferrari-fan). Al ben ik nog niet helemaal kapot van die witte vlakken. Maar ik heb ook plaatjes gezien van zijn waarschijnlijke nieuwe helm. En die is echt een stuk minder.
Nee, maar het koelsysteem voor de motor is gewijzigd dus ze hebben wel degelijk het e.e.a. (uit voorzorg?) aangepast.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:43 schreef Der_Michael het volgende:
Zijn er ook speciale 'rook' afvoer gaten gemaakt.....? Kimi kennende zal hij wel vaak rokend langs de baan staan
Hadden ze beter niet kunnen doen. Schumacher reed (helaas) in Japan al met de motor van kimiquote:Op zondag 14 januari 2007 19:09 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, maar het koelsysteem voor de motor is gewijzigd dus ze hebben wel degelijk het e.e.a. (uit voorzorg?) aangepast.
dat is een eer die dit jaar voorbehouden is aan Alonsoquote:Op zondag 14 januari 2007 18:43 schreef Der_Michael het volgende:
Zijn er ook speciale 'rook' afvoer gaten gemaakt.....? Kimi kennende zal hij wel vaak rokend langs de baan staan
Laten we het hopen, kan hij samen met kimi hand in hand lopen richting de pitboxenquote:Op zondag 14 januari 2007 19:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is een eer die dit jaar voorbehouden is aan Alonso
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:20 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Laten we het hopen, kan hij samen met kimi hand in hand lopen richting de pitboxen![]()
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Massa en Kimi samen op het podium
Daar stem ik ook voor!quote:Op zondag 14 januari 2007 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Massa en Kimi samen op het podium
Misschien gaat het dit keer wel goed, al hoop ik zelf dat McLaren het komende seizoen wat meer geluk zal hebben.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:12 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Hadden ze beter niet kunnen doen. Schumacher reed (helaas) in Japan al met de motor van kimi![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |