En de naam van Midland aanpassen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:13 schreef Spooky4u het volgende:
tvp
Kun je Guido erbij zetten, sanger??
GIEDO!quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:13 schreef Spooky4u het volgende:
tvp
Kun je Guido erbij zetten, sanger??
Goede inddquote:
Was te verwachten dat de tijden niet bekend werden gemaakt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:36 schreef -Hans- het volgende:
L. Hamilton de snelste van vandaag en de tijden van Alonso zijn niet bekend gemaakt.
Jup, maar ik had het niet erg gevonden als ze de tijden wel openbaar hadden gemaakt. Maar ze zullen bij McLaren nu wel gaan roepen dat ze zeer onder de indruk zijn van de gereden tijden, het bekende spelletje.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Was te verwachten dat de tijden niet bekend werden gemaakt.
Erg sneu inderdaad. Was toch een coureur van het kaliber Zanardi: niet meer kunnen lopen, maar wel weer gaan racen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:10 schreef sjakie007 het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/6184347.stm
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56036
![]()
Frontaal met een truck overleeft bijna niemand, Maar hoe kun je op een snelweg nou frontaal botsen?
RIP
Spyker is nog druk bezig met het onwikkelen van de auto en maakt gebruik van de windtunnel die ze nu hebben, heb ik begrepen. Het zou geen zin hebben om nu op de baan te gaan testen want dan moesten ze de oude auto ombouwen met de nieuwe motor en bla.. anyway, thad geen zinquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:14 schreef Atreidez het volgende:
Spijker nog niet aan t testen trouwens?
En bij Formule 1 RaceReport hebben ze blijkbaar wel de snelste tijd van Alonso.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:05 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jup, maar ik had het niet erg gevonden als ze de tijden wel openbaar hadden gemaakt. Maar ze zullen bij McLaren nu wel gaan roepen dat ze zeer onder de indruk zijn van de gereden tijden, het bekende spelletje.![]()
Thanks ElmarO!
En om het nog leuker te maken. Bij F1-Live zeggen ze eerst dat Alonso geen tijden heeft neergezet om hem vervolgens doodleuk als 5e te klasseren.quote:1 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.493 100
2 Kovalainen Renault (B) 1:19.586 92
3 Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:19.750 95
4 Fisichella Renault (B) 1:19.798 100
5 Klien Honda (B) 1:19.835 121
6 Kubica BMW-Sauber (B) 1:19.894 125
7 Badoer Ferrari (B) 1:19.899 38
8 Vettel BMW-Sauber (B) 1:20.069 117
9 Liuzzi Red Bull-Ferrari (B) 1:20.191 72
10 Sato Super Aguri-Honda (B) 1:20.854 104
11 Gene Ferrari (B) 1:21.015 98
12 Bourdais Toro Rosso-Cosworth (B) 1:21.277 100
13 Wurz Williams-Toyota (B) 1:21.368 64
14 Andretti Honda (B) 1:21.888 67
15 Speed Toro Ross-Cosworth (B) 1:23.315 14
quote:Lewis Hamilton set the fastest time in the last day of testing this week at Jerez. The McLaren driver finished ahead of the two Renault drivers, Heikki Kovalainen (second) and Giancarlo Fisichella (third).
Today’s main event was Fernando Alonso’s first laps at McLaren Mercedes. The Spaniard didn’t record any lap times but had the opportunity to familiarise himself with the MP4-21.
"I'm pleased that I was able to drive the McLaren Mercedes Formula 1 car earlier than expected and would like...
Bronquote:Jerez - 15/12/06
1. L. Hamilton - McLaren - 1'19"493 (+0"000) - 100 laps
2. H. Kovalainen - Renault - 1'19"586 (+0"093) - 92 laps
3. G. Fisichella - Renault - 1'19"798 (+0"305) - 109 laps
4. C. Klien - Honda - 1'19"835 (+0"342) - 121 laps
5. F. Alonso - McLaren - 1'19"866 (+0"373) - 90 laps
6. R. Kubica - BMW Sauber - 1'19"894 (+0"401) - 125 laps
7. L. Badoer - Ferrari - 1'19"899 (+0"406) - 38 laps
8. S. Vettel - BMW Sauber - 1'20"069 (+0"576) - 117 laps
9. V. Liuzzi - Red Bull - 1'20"191 (+0"698) - 72 laps
10. T. Sato - Super Aguri - 1'20"854 (+1"361) - 114 laps
11. M. Gené - Ferrari - 1'21"015 (+1"522) - 98 laps
12. S. Bourdais - Toro Rosso - 1'21"277 (+1"784) - 100 laps
13. A. Wurz - Williams - 1'21"368 (+1"875) - 64 laps
14. M. Andretti - Honda - 1'21"888 (+2"395) - 67 laps
15. S. Speed - Toro Rosso - 1'23"315 (+3"822) - 14 laps
Beetje vaag inderdaad dat ze vervolgens wel een tijd vermelden. Overigens de tijden die vermeld staan bij Alonso zijn wel erg goed hoor, dat geeft de burger moed voor het komende seizoen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En bij Formule 1 RaceReport hebben ze blijkbaar wel de snelste tijd van Alonso.
[..]
En om het nog leuker te maken. Bij F1-Live zeggen ze eerst dat Alonso geen tijden heeft neergezet om hem vervolgens doodleuk als 5e te klasseren.
[..]
[..]
Bron
quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Hamilton gelijk al sneller als Alonso, dat gaat wat beloven voor volengd seizoen
Deze jongen gun ik heel veel in de F1,iets wat ik niet heb met de andere 2..quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:33 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
En weer een Nederlander in de F1. Ik vind dat we, gezien de "VerNederlandsing" van de F1, wel een eigen GP verdienen.
wintertests zeggen niks en alonso rijdt voor het eerst in de mclaren en hamilton doet het al langerquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Hamilton gelijk al sneller als Alonso, dat gaat wat beloven voor volengd seizoen
Hamilton gaat aantonen dat Alonso een prutser is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:27 schreef WEST het volgende:
[..]
wintertests zeggen niks en alonso rijdt voor het eerst in de mclaren en hamilton doet het al langerdan zit alonso niet ver vanaf
Ik, fan van Alonso?quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:53 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat nu toch niet fan worden van Alonso he?
Krijgen we weer een heel seizoen gejank te horen
Hij doelde op West..quote:
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GPquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:33 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
En weer een Nederlander in de F1. Ik vind dat we, gezien de "VerNederlandsing" van de F1, wel een eigen GP verdienen.
ja lekker dicht bij mij dus ik wil dan wel official wordenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GP
nee ik ben geen fan van alonso. Ik ben meer fan van Hamilton en Kovalainenquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:53 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat nu toch niet fan worden van Alonso he?
Krijgen we weer een heel seizoen gejank te horen
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:16 schreef Vitalogy het volgende:
@sanger
Ik zou wat enthousiaster zijn als er ook een echt goede Nederlandse coureur in de F1 kwam.
Dat is denk het verstandigste dat je uit de wintertests kunt afleiden. Niets dus.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:55 schreef flubub het volgende:
dat de wintertests niks zeggen
D'r ligt daar een testbaan 10km van de fabriek... overigens van het RDW of TNO meen ik....quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat Spyker in de polder (bij Zeewolde) een eigen testcircuit gaat aanleggen. Is meteen de ideale locatie voor een GP
uh...ehm....quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?![]()
Ik denk dat de NL' ers in de F1 wel degelijk potentie hebben, zolang ze maar de goede materialen krijgen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:16 schreef Vitalogy het volgende:
@sanger
Ik zou wat enthousiaster zijn als er ook een echt goede Nederlandse coureur in de F1 kwam.
Het is alleen de vraag of die F1 waardig is.....quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
D'r ligt daar een testbaan 10km van de fabriek... overigens van het RDW of TNO meen ik....
Jos Verstappen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan een echt goede Nederlandse coureur?![]()
Bronquote:Circuit Barcelona pakt laatste bocht aan
Het Circuit de Catalunya gaat verbouwen. De grootste veranderingen hebben betrekking op de laatste bocht voor start/finish. Deze wordt met het oog op de veiligheid flink onder handen genomen.
Het circuit wordt gemodificeerd tussen de bochten Europcar en New Holland. Het rempunt van Europcar blijft gewoon zoals voorheen. Na het uitkomen van deze bocht volgt er een kort recht stuk, waarna de coureurs via een rechterbocht en chicane weer het rechte stuk opkomen.
Door de veranderingen in deze bochten moeten ook de uitloopzones aangepast worden. De meest in het oog springende aanpassing daarvan is het asfalteren van de uitloopzones, zodat de coureurs sneller hun weg kunnen vervolgen na het maken van een fout.
De meningen over het nut van de aanpassingen lopen uiteen. Tegenstanders vinden dat het enige uitdagende deel van het circuit om zeep wordt geholpen, maar er klinken ook positieve geluiden: de bochten waren te snel om te slipstreamen omdat dit in de Formule 1 anno 2006 verlies van neerwaartse druk oplevert.
Dit is in mei 2007 niet niet meer het geval, wat in theorie tot meer inhaalacties aan het einde van het rechte stuk zou moeten leiden.
Volgens de organisatie levert de verbouwing drie voordelen (lees: snelheidsvermindering) op: in de Europcar-bocht, bij het inrijden van de pitstraat en bij het opkomen van het rechte stuk.
De veiligheid in Würth wordt eveneens verbeterd. Door de muur te verplaatsen kan de uitloopzone zes meter worden verbreed. Tenslotte bouwt het circuit er zes pitboxen bij, wordt de paddock uitgebreid en komen er betere voorzieningen voor de toeschouwers.
quote:
nee, ik zeg gewoon een compleet nieuw circuit aanleggen met alles er op en er aanquote:Op zondag 17 december 2006 18:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is alleen de vraag of die F1 waardig is.....
Dat nationaliteit-excuus begin ik zo langzamerhand ook zat te worden.quote:Op zondag 17 december 2006 17:57 schreef sanger het volgende:
Voorlasnog hebben ze hun nationaliteit niet mee. Al lijkt daar nu een keerpunt in te gaan komen.
Toch denk ik dat het wel degelijk meespeelt. Als je kijkt naar de potentiele afzetmarkt in bv Duitsland of Nederland zie je dat er wel degelijk grote verschillen zijn. Die nationaliteit is voor de fabrikanten dus interessanter. Helaas maar waar. Ik dank dat als Verstappen een Duitser of Italiaan was geweest hij ooit een echte kans had gehad bij een topteam.quote:Op zondag 17 december 2006 19:07 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat nationaliteit-excuus begin ik zo langzamerhand ook zat te worden.
Die ene Belg (volgens mij was het Bas Leinders) die zat een tijd geleden ook doodserieus op de Belgische TV te vertellen dat hij toch echt net zo goed was als Michael Schumacher, maar ja, hij kwam uit België, dus de F1 zou hem nooit een kans geven, hoe goed hij ook is...![]()
Ik heb Mika en Kimi nog hooit horen klagen over het feit dat ze uit Finland komen.
Daarom hebben we in het verleden ook bijvoorbeeld een Oostenrijkse, een Nieuwzeelandse, een Canadeze en een Spaanse wereldkampioen gehad. Stuk voor stuk landen die minder F1-coureurs hebben voortgebracht dan Nederland of België.quote:Op zondag 17 december 2006 19:09 schreef roelofjan het volgende:
En Heiki natuurlijk.
Er rijden dit seizoen gewoon 2 Finnen rond.
Dat kan natuurlijk niet, want je kan alleen F1 rijden als je uit een groot land komt.
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.quote:Op maandag 18 december 2006 14:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Hun kwaliteit is hoog en bij ons de kwantiteit Ziggy*3
Ik neem aan dat je hier op Albers en Doornbos doelt?quote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
Ik ken er wel meer, maar die zitten (nog) niet in de F1.quote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoorquote:Op maandag 18 december 2006 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ken minimaal twee coureurs die ook kwalitatief mee zouden kunnen.
RD iig zeker niet neequote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
Dat kun je niet zeggen omdat ze nooit onder gelijke omstandigheden met gelijk materiaal gereden hebben.quote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
Gaan we leuk doen?quote:
En hoelang reed Alonso bij Renault voordat hij uberhaupt een race wist te winnen?quote:Op maandag 18 december 2006 15:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Gaan we leuk doen?
Sorry sanger ik denk als je 1 der beide in een Mclaren gaat zetten dat ze een jaar misschien langer aan het leren zijn alvorens ze gelijkwaardig zijn!
Nou, toch nog antwoord op mn eigen vraag gekregenquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:24 schreef flubub het volgende:
Alonso heeft vandaag al mogen testen voor Mclaren
Dus waarom is Kimi nou ook niet al voor Ferrari op de baan.. zou hij daar simpelweg niet om gevraagd hebben of heeft hij geen toestemming gekregen? Niet dat we dit kunnen weten, maar toch, ik vraag het me af
In zijn eerste jaar bij Renault...quote:Op maandag 18 december 2006 15:26 schreef sanger het volgende:
[..]
En hoelang reed Alonso bij Renault voordat hij uberhaupt een race wist te winnen?
Ik had hem anders moeten formuleren inddquote:Op maandag 18 december 2006 17:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
In zijn eerste jaar bij Renault...
Hungaroring 2003![]()
Ik was er bijquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik had hem anders moeten formuleren indd
Jensonquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik was al fan van Jens voor hij won is dat ook een prijs waard??
Maar je hebt gelijk Nils sinds begin 2005 heeft FA vele male meer fans dan hij daarvoor had
Geen problemen hoorquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:14 schreef TJDoornbos het volgende:
problemen Sanger??
Die ook afkomstig is uit Rotterdam...volgens mij is er wel een of ander linkje.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen problemen hoor
Maar was gezien je username altijd in de veronderstelling dat je fan was van een andere (toekomstig ChampCar) coureur
Die gaat geen race winnen!!quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:24 schreef Vitalogy het volgende:
Maar goed, komend seizoen gaat erg leuk worden. Ik verwacht ook erg vaak te kunnen lachen om het gejank van Alonso.
Er zijn anders wel interessante ontwikkelingen in de CC. En er schijnen gesprekken te zijn!quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben sinds 2000 fan van Jens en in 2004 kwam Doornbos erbij en nee hij gaat niet naar de CC (of hij liegt al maanden tegen ons)
Maar wat dan als hij een CC zitje kan combineren met een F1 teststoeltje?quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:52 schreef TJDoornbos het volgende:
RD heeft het altijd ontkend en ons als fans gemeld in de F1 te blijven, zou die nu CC gaan rijden ben ik teleurgesteld in hem. Maar zal hem wel blijven steunen!!
Die kansen zijn er ook wel.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:41 schreef Spooky4u het volgende:
Het moet ook mogelijk zijn om in de F1 te blijven natuurlijk, of hij moet tevreden zijn om voor iedereen koffie te halen.
Ik vraag me juist af waarom hij zo nodig die clausules wilt. Anders had hij allang kunnen testen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Bij RBR kan die tekenen alleen willen ze diverse claussules......
Hij mag voor mij wel koffie halen trouwens;)
quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Hij wil gewoon weg kunnen half 2007 als bijv Williams Wurz eruit zet en RD wil. Lijkt me niet dat teams bij andere teams gaan neuzen als ze vervanger aan willen trekken tijdens het seizoen want elk team heeft 3+ coureurs
Bedoelde geen van beiden. Alhoewel ik een hogere pet op heb van Doornbos, dan van Albers. Maar resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.quote:Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
CA en RD zijn echt niet beter dan een Alonso hoor
bron formule1.nlquote:Olav Mol en Allard Kalff lijken de grootste kans te maken om de Formule 1 volgend jaar te becommentariëren. Beiden zijn serieus in gesprek met RTL. Ronald van Dam is nog niet gebeld.
FORMULE 1’s oude hoofdredacteur Van Dam levert momenteel commentaar bij autosportprogramma’s op Sport1, SBS6 en Eurosport. ,,Ik heb niets gehoord. Maar Jaap Hoffman (programmadirecteur) mag me altijd bellen”, vertelt hij in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Kalff en Mol zijn al een stapje verder en wel in onderhandeling met RTL. Kalff heeft inmiddels aangegeven wat en hoe hij het zou willen doen. ,,Prioriteit moet zijn om het mooiste Formule 1-programma ooit te maken. Hoe ik dat wil doen, zeg ik niet.”
Olav Mol bevestigt dat hij een week geleden zijn eerste serieuze gesprek met RTL heeft gehad. ,,We kijken nu wat zij willen en wat ik wil.” Wie van de twee de beste papieren heeft is onduidelijk. Bij RTL willen ze niets kwijt over de stand van zaken.
Mol heeft echter de vurige hoop dat het nog voor aanvang van de Dakar-rally (start 6 januari in Lissabon) duidelijk wordt.
Hij schrijft altijd wel een leuk collumn in het lokale krantje over de F1quote:Op woensdag 20 december 2006 20:19 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb Jack Plooij nog niet kunnen betrappen op het brengen van enige toegevoegde waarde.
En daarmee is voor mij alles gezegd.
Kalff is een kutje die als commentator in de herhaling valt en de goednieuwsshow op houdt. Altijd dat overactieve gehinnikquote:Op donderdag 21 december 2006 00:24 schreef WEST het volgende:
Allard kende de coureurs heel goed, mede omdat hij ook zelf in een race wagen zit. Zoals zijn band met Herbert. Allard stelde ook goeie vragen, iets wat jack P niet doet.
![]()
Nou, Ruud ter Weijden, waar blijf je?quote:,,Prioriteit moet zijn om het mooiste Formule 1-programma ooit te maken. Hoe ik dat wil doen, zeg ik niet.”
Vind het ook niet misstaan!quote:Op donderdag 21 december 2006 07:52 schreef Spooky4u het volgende:
Ik heb enthousiastme en bedenkingen gehad tussen de relatie Ferrari / Raikonen maar met deze foto kan ik niets vinden wat misstaat
[afbeelding]
Laat Jack maar lekker de catering doen ofzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:17 schreef TJDoornbos het volgende:
En Jack mag leuk itempjes maken, of studio presentator worden!
ik geef het niet graag toe, maar ik had wel op een geven moment heimwee naar Ruud, want Victor en Edward zijn 2 druiloren eerste rang.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe maar maar Olav achter de microfoon, Allard in de pits (net als vroegah) en geen studiopresentator. Ruud ter Weiden zit ik ook niet op te wachten, namelijk.
bronquote:Het Audi DTM team zou voor 2007 het liefst voormalig Formule 1 coureurs Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya onder contract zien staan. Met een ‘dream team’ wil Audi in het seizoen 2007 een greep doen naar het kampioenschap. Op de wenslijst voor het seizoen 2007 heeft het team uit Ingolstadt, vlak voor de kerst, twee klinkende namen bekend gemaakt. Na het slechte seizoen met Heinz-Harald Frentzen is Audi voor het aanstaande seizoen op zoek naar een nieuwe stercoureur, om zodoende aartsrivaal Mercedes te kunnen verslaan.
De droom om Michael Schumacher te contracteren spatte al snel uiteen. Daarom wil Audi in het DTM kampioenschap met een mengeling van “jong en oud” volgend jaar de toon gaan zetten. “Villeneuve en Montoya, dat zou pas een aanwinst voor het DTM zijn”, meende Audi woordvoerder Jürgen Pippig. Ook DTM baas Hans Werner, het DTM equivalent van Ecclestone, houdt de vingers gekruist en hoopt dat deze ‘coupe’ kans van slagen heeft, al lijkt dit niet aan de orde, daar zowel Villeneuve alsook Montoya volgend jaar in de VS actief zullen zijn. “Het zou formidabel zijn als het Audi zou lukken om deze beide supersterren te overreden om een DTM contract te tekenen”, aldus Werner.
Het grootste probleem van Werner lijkt echter het gage van de voormalig Formule 1 coureurs te zijn. Vermoedelijk is hier een bedrag mee gemoeid van rond de ¤ 6 miljoen. Bovendien wil Montoya, na zijn vertrek bij McLaren, zijn heil zoeken in de Amerikaanse NASCAR Series. Audi sportchef Wolfgang Ullrich geeft de hoop echter niet op. “Het staat buiten twijfel dat grote namen het DTM goed zullen doen, daar wordt momenteel flink over gediscussieerd. In mijn notitie boekje staan de telefoonnummers van enkele grootheden”, aldus Ullrich.
Momenteel lijkt Mika Häkkinen de enige ‘superster’ binnen het DTM kampioenschap te zijn. Of de tweevoudige Formule 1 Wereldkampioen ook in 2007 nog voor Mercedes aan de start van het DTM kampioenschap zal staan is nog onduidelijk en nog niet beslist. Reden temeer voor Audi om enkele grote namen aan te trekken.
Waarom dit echter niet zo eenvoudig zal zijn legt Jürgen Pippig uit. “Veel ‘sterren’ haken af omdat ze weten wat hen in het DTM te wachten staat. De lat ligt, net als in de Formule 1, ook in het DTM erg hoog. Bekende coureurs zoals Villeneuve en Montoya willen uiteraard in het DTM niet slecht voor de dag komen”, aldus Pippig. Een slecht voorbeeld is Heinz-Harald Frentzen, die tijdens zijn DTM carrière geen enkele race wist te winnen.
Ook Ullrich beoordeelt de situatie eender als Pippig. “Audi is altijd erg open geweest naar de ‘Formule 1 supersterren’, geeft de Audi Sportchef toe, “Maar het spelletje functioneert alleen dan wanneer ook zij op top niveau presteren. Het niveau in het DTM is behoorlijk hoog en de jonge wilde honden staan reeds onder contract”. Aldus Ullrich. Audi wist recent de talenten Lucas Luhr en Mike Rockenfeller te strikken. Beiden zullen het komende seizoen niet alleen voor Audi het DTM kampioenschap bestrijden maar ook in de SportsCars met de revolutionaire Audi Diesel Sportwagen R10 TDI ervaring op gaan doen.
Volgens Pippig is de belasting van een huidige coureur extreem veelvuldig. “Bijna 50% van hun inkomsten verdienen de coureurs door PR werkzaamheden en hun PR waardes die zij vertegenwoordigen. Het DTM biedt niet alleen professionele autosport op het hoogste sportieve niveau maar is ook een uitstekend mediaal platform. Gedurende het DTM seizoen 2006 werden de races in 72 landen uitgezonden, waarbij meer dan 1000 uur aan DTM racen werd besteed”, aldus Pippig. “Het DTM is een uitstekend voorbeeld voor de sport en eventmarketing. Dit kampioenschap heeft een wezenlijk maatschappelijke factor waarin vele miljoenen omgaan en dat werk biedt aan meerdere duizenden mensen”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |