Vorige topics...quote:De motie van de kamer waar het allemaal mee begon!
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
Daar hoop ik wel op ja.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Justah het volgende:
We gaan verder om 23:15 met hopelijk een reactie vanuit het kabinet.
Het gaat over mensen die al hier zijn, dus waar jij het openzetten van grenzen nou opeens weer vandaan tovert is mij iig een raadselquote:Op woensdag 13 december 2006 22:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een restrictief asielbeleid was een van de pilaren van dit kabinet. Ik denk dat Balkenende net zo min zit te wachten op het openzetten van de grenzen.
Tikorev houdt er een alternatieve waarheid op na.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Panick het volgende:
[..]
Het gaat over mensen die al hier zijn, dus waar jij het openzetten van grenzen nou opeens weer vandaan tovert is mij iig een raadsel.
Op Nederland 1 is een programma op Schiphol zag ik net.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:49 schreef multatuli het volgende:
Staan er al live camera's op Schiphol gericht eigenlijk
Heb geen NL televisie dus.
Inderdaad, dat arme mensje.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:48 schreef multatuli het volgende:
De nieuwe kamervoorzitter heeft het ook niet makkelijk nu. Haar voorgangers waren echt niet af te schepen met een vaag telefoontje, maar ze moet er natuurlijk nog in komen en het gezag verwerven.
Verbeet bijt van je af!
Eens. Al die verdonkliefhebbers zouden zich eens moeten realizeren hoeveel verdonk ons eigenlijk gekost heeft. Eerst tussentijdse verkiezingen, en nou weer een hoop gedoe.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Monidique het volgende:
Het stuitende is dat de Nederlandse nationale overheid nu zo overheerst wordt door deze crisis, terwijl het Verdonk uiteraard alleen maar om haar eigen persoon en perspectieven gaat. Dat is een schande en het is een schande dat een minister-president zich zo laat bespelen door een marginale rechtse partij met een populistische incompetente minister.
Klopt, en dan zegt ze gisteravond nog dat het veel te duur is om het uitzetten 24 uur op te schorten!quote:Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Eens. Al die verdonkliefhebbers zouden zich eens moeten realizeren hoeveel verdonk ons eigenlijk gekost heeft. Eerst tussentijdse verkiezingen, en nou weer een hoop gedoe.
Ik heb de afgelopen dagen meer over staatsrecht geleerd dan in de afgelopen 20 jaar.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef gronk het volgende:
Eens. Al die verdonkliefhebbers zouden zich eens moeten realizeren hoeveel verdonk ons eigenlijk gekost heeft. Eerst tussentijdse verkiezingen, en nou weer een hoop gedoe.
quote:Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef problematiQue het volgende:
Ha, ik heb de move bedacht voor de kamer. Morgen om 10.15 Balkenende op z'n mobiel bellen dat het 11.15 wordt; "we wilden uitslapen".
quote:Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef problematiQue het volgende:
Ha, ik heb de move bedacht voor de kamer. Morgen om 10.15 Balkenende op z'n mobiel bellen dat het 11.15 wordt; "we wilden uitslapen".
Ja en in de tussentijd gewoon doorgaan met uitzettenquote:Op woensdag 13 december 2006 22:53 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
![]()
Laten ze maar voorstellen om het over het kerstreces heen te tillen.![]()
Nee hoor, mogelijk komen honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers weer terug om te claimen dat ze recht hebben op het pardon.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Panick het volgende:
[..]
Het gaat over mensen die al hier zijn, dus waar jij het openzetten van grenzen nou opeens weer vandaan tovert is mij iig een raadsel .
Volgens mij weet niemand datquote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef arneaux het volgende:
Maar als ik t goed begrepen heb komt Balkenende drek in persoon een verklaring afleggen. Is het dan gebruikelijk te debatteren, of is dat het dan?
ze zullen van de microfoontjes moeten worden weggeslagen ben ik bangquote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef arneaux het volgende:
Maar als ik t goed begrepen heb komt Balkenende drek in persoon een verklaring afleggen. Is het dan gebruikelijk te debatteren, of is dat het dan?
Ligt eraan wat de kamer wil. Als de verklaring anders is dan wat de meeste partijen hadden verwacht neem ik aan dat ze even de tijd nodig hebben om er binnen de fracties het erover te hebben.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef arneaux het volgende:
Nummertjes trekken.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze zullen van de microfoontjes moeten worden weggeslagen ben ik bang![]()
oh, al die mensen die in hun hutje in afghanistan óók de stream van politiek 24 volgen, die?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, mogelijk komen honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers weer terug om te claimen dat ze recht hebben op het pardon.
Zet Nova anders even aan.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, mogelijk komen honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers weer terug om te claimen dat ze recht hebben op het pardon.
Wordt weer een leuke test voor de voorzitter van de Kamerquote:Op woensdag 13 december 2006 22:56 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Volgens mij weet niemand datEn volgens mij gaan ze daar weer ruzie over voeren
Kun je dat onderbouwen? En niet met een vaag handwuifgebaar als 'verdonk/de IND zegt dat blablabla'.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 december 2006 22:58 schreef arneaux het volgende:
Ik snap alleen niet dat Wilders wil gaan slapen. Het is er voor hem alles aan gelegen om dit er alsnog doorheen te krijgen, het is immers één van de speerpunten, zo niet dé, van zijn partijprogramma. Zou dat impliceren dat hij iets weet wat wij niet weten?
Dat vroeg ik me ook al af idd. Hij lijkt er belang bij te hebben het uit te stellen.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:58 schreef arneaux het volgende:
Ik snap alleen niet dat Wilders wil gaan slapen. Het is er voor hem alles aan gelegen om dit er alsnog doorheen te krijgen, het is immers één van de speerpunten, zo niet dé, van zijn partijprogramma. Zou dat impliceren dat hij iets weet wat wij niet weten?
Weer maar niet bang hoor. Daar zullen de asieladvocaten, de medewerkers van Vluchtelingenwerk en andere vertegenwoordigers van de asielindustrie wel voor zorgen.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
oh, al die mensen die in hun hutje in afghanistan óók de stream van politiek 24 volgen, die?
Bron?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:02 schreef Ludacriss het volgende:
Vanavond geen debat. Morgen half 10 weer dus.
slaap zachtquote:Op woensdag 13 december 2006 23:02 schreef Thelonious het volgende:
Ok, welterusten meneer de premier.
We zullen het zo wel van de kamervoorzitter horen, misschien dat de kamer eist van het kabinet alsnog te komen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:03 schreef DJKoster het volgende:
NOVA
En dan wachten we weer een uurquote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We zullen het zo wel van de kamervoorzitter horen, misschien dat de kamer eist van het kabinet alsnog te komen.
Ik denk dat er zeker mensen zullen zijn die dat eisen echter zullen deze geen meerderheid verkrijgen vrees ik.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We zullen het zo wel van de kamervoorzitter horen, misschien dat de kamer eist van het kabinet alsnog te komen.
Gewoon meteen een motie van vantrouwen er tegen aan gooienquote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ditto, uitstel van executiequote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef arneaux het volgende:
Ik vind dit gewoon echt kut.
Dat lijkt me zinloos.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bestorming van de Treveszaal.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Gewoon meteen een motie van vantrouwen er tegen aan gooien![]()
Kwart over elf was het plan.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef kLowJow het volgende:
Ze zijn overigens niet echt punctueel hè.
wilders heeft toch belang bij de bestaande situatie? Het kabinet was toch al weer klaar met uitzetten?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af idd. Hij lijkt er belang bij te hebben het uit te stellen.
Of worden er inmiddels weer mensen uitgezet?
Tenzij je het ook in je hebt om het van de andere kant te kunnen bekijken... Al dat 'gekost' en 'gedoe' is alleen maar gebeurd doordat links Verdonk een te gevaarlijke en sterke persoon vindt die rechts nog langer in het zadel zou kunnen houden. Nu willen ze zelf roomser dan de paus zijn en deze gevaarlijke persoon koste wat het kost, zelfs ten koste van een door links opgezet asielbeleid haar van het politieke toneel (pfff, dat is het inmiddels eigenlijk ook) laten verwijderen, al is het misschien maar tijdelijk. M.i. heeft het allemaal inhoudelijk niets te maken met wat Rita zegt of doet als links haar maar ergens op kan pakken, zoals in de meeste van de andere gevallen. In dit geval dus omdat ze alleen maar rechtvaardig vasthoud aan het dus door links opgesteld asielbeleid. Duidelijk toch dus dat het niet gaat om die asielzoekers maar om het elimineren van Verdonk. Best wel zielig eigenlijk.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik doe mee.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef kLowJow het volgende:
Ik stel een sit-in voor.
Geeft ook weer leuk aan hoe links de overheid ziet.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Arcee het volgende:
Halsema: "Zij mogen op de winkel passen, zéér terughoudend zijn"
Behalve natuurlijk met linkse moties.
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Arcee het volgende:
Het viel me idd dat er geen kritische vragen worden gesteld betreffende het dubbele bodem antwoord van Marijnissen en Halsema.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
Dat smoelwerk van Mingelen en Polak, echt niet te geloven
Dat je een politieke voorkeur hebt, okee, maar op de publieke omroep mag je toch hopen dat er een beetje objectief gedaan wordt.
Ik heb het idee dat ook rechtsere mensen huilen van het lachen om deze vertoning van het kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
Dat smoelwerk van Mingelen en Polak, echt niet te geloven
Dat je een politieke voorkeur hebt, okee, maar op de publieke omroep mag je toch hopen dat er een beetje objectief gedaan wordt.
Het kabinet is demissionair, maar het parlement natuurlijk niet. Als het parlement dus opschorting wil van beleid of zelfs nieuwe wetten wil maken, dan heeft ze dat recht.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Arcee het volgende:
Die ga ik echt niet uitleggen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:09 schreef Genverbrander het volgende:van deze post snap ik zo weinig dat ik maar ga slapen.
Welnee. De voorzitter deelt mee dat het kabinet een brief heeft geschreven. De rest van kamer krijgt deze brief te lezen en de inhoud daarvan krijgen wij dan morgen te horen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:10 schreef Justah het volgende:
Over 5min gaan we weer ff lekker touwtrekken...
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ook rechtsere mensen huilen van het lachen om deze vertoning van het kabinet.
Jij had liever een sarcasme-tag erbij gehad?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Kozzmic het volgende:
Het kabinet is demissionair, maar het parlement natuurlijk niet. Als het parlement dus opschorting wil van beleid of zelfs nieuwe wetten wil maken, dan heeft ze dat recht.
Kon je natuurlijk niet weten, want het is pas een keer of 50 uitgelegd in deze topicreeks.
Percies!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het kabinet is demissionair, maar het parlement natuurlijk niet. Als het parlement dus opschorting wil van beleid of zelfs nieuwe wetten wil maken, dan heeft ze dat recht.
Kon je natuurlijk niet weten, want het is pas een keer of 50 uitgelegd in deze topicreeks.
Dat impliceert dus dat er nooit iets hoeft te veranderen als je maar lang genoeg wacht. Lijkt me kul.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Oh?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:10 schreef Justah het volgende:
Over 5min gaan we weer ff lekker touwtrekken...
We waren vanmiddag voor iets heel anders toevallig in Den Haag en hebben nog even op het binnenhof rondgewandeld.quote:
Ik heb het in dit hele gedoe ook nog niet zien gebeuren dat iemand beweert dat de Kamer het recht niet heeft een motie in te dienen. Maar de Kamer kan wel veel willen op het gebied van beleid, maar ze kan maar bar weinig afdwingen. Zelfs een motie van wantrouwen leidt op zichzelf niet tot verandering of aanpassing van beleid, laat staan tot nieuw beleid. Als de Kamer terzake echt constructief te werk wil gaan, moet zij het initiatief tot nieuwe wetgeving of aanpassing van bestaande wetgeving nemen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik hoor het ook net. Ongeloveloos.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:13 schreef Toad het volgende:
NOS: Alle ministers blijven aan, CDA doet handreiking kamer en VVD distantieren zich hiervan.
Erg mooi gevonden!quote:
Links gaat nu hier keihard op hun bek, want ze proberen hun zin door te drijven, terwijl het huidige kabinet niet eens moeite hoeft te doen om het pardon naast zich neer te leggen. Dit is duidelijk een voorbeeld van LPF politiek, schreeuwen en roepen, maar over de gevolgen zijn niet nagedacht. Want wat zijn de gevolgen? Het kabinet stapt op? Dat staat de koningin niet toe, vervolgens kan het pardon nog niet uitgevoerd worden. Het kabinet stempelt het pardon als niet uitvoerbaar in de huidige situatie? Geen gevolgen, een volgend kabinet zal het vervolgens alsnog aannemen. Verdonk weg? Nou, dat maakt niets uit in de resterende tijdquote:Op woensdag 13 december 2006 22:47 schreef problematiQue het volgende:
dit kabinet verdient het intussen gewoon om flink hard op hun bek te gaan. Belachelijk dat je zó lang hierover moet vergaderen en dan niet eens de beleefdheid kan opbrengen om één iemand naar de kamer te sturen met tekst en uitleg. Dit impliceert minachting voor het hoogste politieke orgaan.
quote:103 Teletekst wo 13 dec
Complete kabinet blijft aan
` Het kabinet blijft in zijn geheel
aan.De CDA-minister willen tegemoet
komen aan de Kamermotie over het niet
uitzetten van asielzoekers.De VVD is
het daar niet mee eens,maar zal met het
oog op het landsbelang voltallig in het
kabinet blijven.
Dit kun je maar met één man verklaren: Balkenende.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik hoor het ook net. Ongeloveloos.![]()
![]()
Dat zal wel moeten.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
Wat houdt die handreiking van het CDA dan in? Opschorting?
Je weet niet wie er gelekt zou hebben.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef arneaux het volgende:
Wat Balkenende nu doet is wel heel erg smerig trouwens. Via de media laat hij nu indirect weten dat de kamer een dikke lul kan krijgen.
ach zo. Nou, dat is toch op zichzelf een redelijke oplossing?quote:
Opschorting, zei die lelijke trol van Nova.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
Wat houdt die handreiking van het CDA dan in? Opschorting?
Misschien gaat dat ook wel gebeuren, als de formatie lang gaat duren. Het is niet uitgesloten want de Kamerleden Spekman (PvdA) en Halberts (VVD) zijn bijvoorbeeld ook bezig met het initiatief tot een wet tegen voetbalvandalen die ze in januari willen presenteren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik heb het in dit hele gedoe ook nog niet zien gebeuren dat iemand beweert dat de Kamer het recht niet heeft een motie in te dienen. Maar de Kamer kan wel veel willen op het gebied van beleid, maar ze kan maar bar weinig afdwingen. Zelfs een motie van wantrouwen leidt op zichzelf niet tot verandering of aanpassing van beleid, laat staan tot nieuw beleid. Als de Kamer terzake echt constructief te werk wil gaan, moet zij het initiatief tot nieuwe wetgeving of aanpassing van bestaande wetgeving nemen.
Wat snap jij niet aan de term 'tegemoetkoming'?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef arneaux het volgende:
Wat Balkenende nu doet is wel heel erg smerig trouwens. Via de media laat hij nu indirect weten dat de kamer een dikke lul kan krijgen.
En de kamer aan alle kanten schofferen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
geen generaal pardon, geen aftreden van verdonk, geen vertrek van de vvd, geen motie van wantrouwen. good job
Volgens mij staan we nog maar aan het begin.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:17 schreef arneaux het volgende:
De soap is dus nu dus helemaal voorbij.
Ik heb het gepost voordat ik wist dat er een tegemoetkoming zou zijn. Het ging mij erom dat de kamer wil dat Balkenende komt, maar hij gewoon ff via de media laat weten dat er een brief komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de term 'tegemoetkoming'?
Nee, die begint weer van voor af aanquote:Op woensdag 13 december 2006 23:17 schreef arneaux het volgende:
De soap is dus nu dus helemaal voorbij.
Nogmaals: hoe weet je dat dit via Balkenende komt?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:19 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik heb het gepost voordat ik wist dat er een tegemoetkoming zou zijn. Het ging mij erom dat de kamer wil dat Balkenende komt, maar hij gewoon ff via de media laat weten dat er een brief komt.
Had natuurlijk allang gebeurd moeten zijn. Hiervoor zaten er ook fracties in de Kamer die snakten naar een GP.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Misschien gaat dat ook wel gebeuren, als de formatie lang gaat duren. Het is niet uitgesloten want de Kamerleden Spekman (PvdA) en Halberts (VVD) zijn bijvoorbeeld ook bezig met het initiatief tot een wet tegen voetbalvandalen die ze in januari willen presenteren.
Daar kun je over twisten. Als het beleid is dat nogal rechtlijnig wordt gehandhaafd, is het opschorten, uitstellen of zelfs afzien van handhaving wel degelijk een wijzinging van beleid en in zoverre 'nieuw'. Maar zelfs al zou het naar de letter geen nieuw beleid zijn, dan nog kan de Kamer niets afdwingen. Zoveel blijkt ook wel de laatste weken.quote:Maar in dit geval gaat het natuurlijk niet om nieuw beleid.
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef Monidique het volgende:
Gedeelte van Verdonks portefeille overnemen,. Zwalk, zwalk, draai, draai... must... hold... power...
Na vier jaar wanvertoning en zeker deze kroon op het kunstwerk van slecht regeren, kun je inderdaad geen andere conclusie trekken. Althans...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
Balkenende maakt hiermee een toekomstig premierschap voor zichzelf onmogelijk.
Die wisten dat toen nog niet...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef Toad het volgende:
Komt de kamer nu nog bijeen? Ik zie Wilders en Rouvoet nog in de kamer. Terwijl de fractievoorzitters samen met Verbeet hebben besloten af te zien van een debat vanavond.
Dus we krijgen in jouw ogen nieuwe verkiezingen, want een volledig links kabinet (zonder CDA) gaat er ook nooit komen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de kamer aan alle kanten schofferen.
Balkenende maakt hiermee een toekomstig premierschap voor zichzelf onmogelijk.
Tja zodra het iets ingewikkelder wordt dan roepen recht door zee! En ik wil uitzettenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Volgens mij staan we nog maar aan het begin.
Hirsch Ballin gaat kennelijk het lastige gedeelte uit de portefeuille van Verdonk overnemen.![]()
Sjonge jonge.... ik moet nu gewoon constateren dat het hier erger is dan in Amerikaquote:Op woensdag 13 december 2006 23:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, die begint weer van voor af aan![]()
Ja, we zijn weer onderweg naar morgen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, die begint weer van voor af aan![]()
Nee hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 23:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Dus we krijgen in jouw ogen nieuwe verkiezingen, want een volledig links kabinet (zonder CDA) gaat er ook nooit komen.
Wie anders binnen het kabinet is er gelegen aan om het te lekken?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe weet je dat dit via Balkenende komt?
Rita mag de werkbezoeken aan moskees blijven doen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef remlof het volgende:
"Hirsch-Ballin neemt "gedeelte" portefeulle Verdonk over" hoorde Clairy Polak in haar oortje? Waarom niet helemaal weg?
De Kamer stuurde aan op een opschorting van het uitzettingsbeleid. Dat lijkt zij nu gekregen te hebben. Er ligt verder geen enkel politiek of staatsrechtelijk belang om demissionair minister Verdonk alsnog weg te sturen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Solidius het volgende:
Waar moet dat heen met de Nederlandse politiek als 4x is niet voldoende is om iemand af te laten treden.
Het zou wel eens van zijn schaduw kunnen afkomen...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe weet je dat dit via Balkenende komt?
quote:De Vries geldt als de schaduw van Balkenende, omdat hij altijd in de buurt is van de premier. Een andere bijnaam van hem is Jack het Lek, omdat hij als 'betrouwbare bron' of 'ingewijde' regelmatig kranten en tv-programma’s van informatie uit de inner circle van de premier zou voorzien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jack_de_Vries
Tuurlijk ging het daarom. Nu vraag ik me alleen af hoe het CDA het gaan verantwoorden tegen over de VVD als ze met de Pvda willen gaan regeren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Argento het volgende:
Ik denk dat het overgrote deel van de vergadertijd heeft gezeten in het overtuigen van de VVD om in het kabinet te blijven. Welke prijs het CDA voor betaalt zal misschien ooit nog blijken.
O, hij heeft vast z'n zin gekregen... en het slecht gedaan!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het lijkt er zo onderhand meer op dat mensen vanuit teleurstelling nu zeggen dat Balkenende het slecht gedaan heeft, terwijl hij gewoon zijn zin krijgt.
Ik denk het niet met de Provinciale Staten verkiezingen in het voorjaar in zicht. Die zijn van groot belang voor de samenstelling van de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:19 schreef kreischer2000 het volgende:
Ballin die een deel van de portefeuille overneemt? Denk je nou echt dat verdonk dat zich zou laten flikken?
en met succes. nog even en ze gaan echt kijkcijfers meten en John de Mol tot tranen drijven....quote:Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ach, Balkenende doet 't alleen maar om dat digitale kanaal Politiek24 wat populairder te maken.,
Tja macht is aantrekkelijkquote:Op woensdag 13 december 2006 23:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Na vier jaar wanvertoning en zeker deze kroon op het kunstwerk van slecht regeren, kun je inderdaad geen andere conclusie trekken. Althans...
Dah, ze hebben verdonk met duct-tape vastgebonden aan d'r stoel, ver verwijderd van telefoons, e-mail, faxijzers en andere gevaarlijke dingen, en Hirsch-Balin neemt de honeurs waar.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef remlof het volgende:
"Hirsch-Ballin neemt "gedeelte" portefeulle Verdonk over" hoorde Clairy Polak in haar oortje? Waarom niet helemaal weg?
Gun haar haar inwerkperiode zeg.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef Justah het volgende:
Ik dacht toch duidelijk te horen dat de vergadering was opgeschort TOT 23:15, het is inmiddels 23:23 en die voorzitter is nog niet eens in de kamer(is trouwens een incapabel voorzittertje, doe mij maar die ruwe Weisglas).
Kom naar de VS. Ben je van het gezeik af.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:25 schreef existenz het volgende:
En ja, ik verdien relatief gezien veel, maar ik werk daar ook hard zat voor.
Rita mag handen blijven schudden van mensen die geen hand willen gevenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:22 schreef du_ke het volgende:
Rita mag de werkbezoeken aan moskees blijven doen.
er vinden dus wel veranderingen plaats. De Kamer lijkt notabene haar zin te krijgen en het kost het kabinet geen minister(s) zodat de eventuele constitutionele crisis is afgewend. Opgelost. Slotje!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:26 schreef Solidius het volgende:
Nja dit slaat echt nergens meer op. Ze houden iedereen 24 uur aan het lijntje om vervolgens te melden dat er geen veranderingen zullen plaatsvinden?..
Tja. Dit is feitelijk gezien wel de beste oplossing waarmee het kabinet had kunnen komen. Rutte helpt op deze manier alleen Bos wel heel erg in t zadel.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:26 schreef Solidius het volgende:
Nja dit slaat echt nergens meer op. Ze houden iedereen 24 uur aan het lijntje om vervolgens te melden dat er geen veranderingen zullen plaatsvinden?..
Daar pis ik een keer tegen een boom en ik zit 5 jaar in de cel vast. En zodra ik iemand met een tulband zie, moet ik gaan rennenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kom naar de VS. Ben je van het gezeik af.
Man, zeik niet. Weet je niet hoeveel verdonk de nederlandse staat niet heeft gekost? Alsof tussentijdse verkiezingen gratis zijnquote:Op woensdag 13 december 2006 23:25 schreef existenz het volgende:
Zelfs dat zal voor haar nog een hele uitdaging zijnquote:Op woensdag 13 december 2006 23:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Rita mag handen blijven schudden van mensen die geen hand willen geven
Ik voel enige frustratiequote:Op woensdag 13 december 2006 23:27 schreef Argento het volgende:
[..]
er vinden dus wel veranderingen plaats. De Kamer lijkt notabene haar zin te krijgen en het kost het kabinet geen minister(s) zodat de eventuele constitutionele crisis is afgewend. Opgelost. Slotje!
Of de vergadering is gewoon opgeschort tot morgenochtend..quote:Op woensdag 13 december 2006 23:27 schreef Justah het volgende:
Die cameraman deelt mijn gedachte omtrent het structueel te laat komen van de kamer.
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, hij heeft vast z'n zin gekregen... en het slecht gedaan!
Blame SP, GL en PVDAquote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Man, zeik niet. Weet je niet hoeveel verdonk de nederlandse staat niet heeft gekost? Alsof tussentijdse verkiezingen gratis zijn
Verdonks beleid? Zoveel mogelijk mensen de illegaliteit in schoppen noem je goed beleidquote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Blame SP, GL en PVDAZe hebben daar hun geld al aan verspild idd. Ik sta 100% achter Verdonk's beleid, alleen niet achter de werkwijze van de IND.
Het nieuwe kamerlid van de PvdD.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef Lyrebird het volgende:
Oeoeoe wahahaha.
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef arneaux het volgende:
Waarom blijft iedereen in de kamer? Het nieuws is nu toch duidelijk?
Dat was niet het laatste bericht van de voorzitter dacht ik?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Of de vergadering is gewoon opgeschort tot morgenochtend..
Nee hoor, gewoon de weergave van de status quo. Dit lijkt me voor alle partijen een aanvaardbaar compromis. De partijen die echt alleen genoegen nemen met het aftreden van Verdonk, hadden het middel van de motie van wantrouwen moeten gebruiken en niet volstaan met een motie van afkeuring.quote:
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het nieuwe kamerlid van de PvdD.
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verdonks beleid? Zoveel mogelijk mensen de illegaliteit in schoppen noem je goed beleid..
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:25 schreef existenz het volgende:
Jij verdient zo te zien ook veel, maar werkt er niet voorquote:
Ik hoop dat er iemand midden in beeld in een grote drol gaat draaien.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
Wat gaat er nou precies gebeuren dan? Gaan ze het uitzetten toch opschorten?
Dan begrijp ik niet dat de voorzitter daar geen haast mee maakt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.
Ehm ze moeten uitgezet worden maar dat lukt niet dus worden ze heel bewust de illegaliteit ingeschopt om uit de statistieken geschrapt te kunnen worden. Is dat goed?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!
Ik heb zomaar het vermoeden dat de informatie die Halsema net gaf in NOVA weer gedateerd is en dat Balkenende toch de kamer straks gaat informeren. De fracties geven denk ik vervolgens aan dat ze zich moeten beraden en dan praten ze mrogen verder.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
Wat gaat er nou precies gebeuren dan? Gaan ze het uitzetten toch opschorten?
quote:er vinden dus wel veranderingen plaats. De Kamer lijkt notabene haar zin te krijgen en het kost het kabinet geen minister(s) zodat de eventuele constitutionele crisis is afgewend. Opgelost. Slotje!
Kwou graag impliceren dat het allemaal wat sneller had gemogen.quote:Tja. Dit is feitelijk gezien wel de beste oplossing waarmee het kabinet had kunnen komen. Rutte helpt op deze manier alleen Bos wel heel erg in t zadel.
zo deden ze allemaal lachwekkend over Pechtoldquote:Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef venomsnake het volgende:
Rita mag er vanaf nu een beetje voor spek en bonen bij zitten...![]()
Ik zie niet in wat het er toe doet dat ie veel verdient.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij verdient zo te zien ook veel, maar werkt er niet voor.
Nou niet echt. Ik had liever gezien dat de hele VVD gewoon opgestapt was. Aan de andere kant, dit hele gedoe is nou eindelijk een beetje opgelost.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??
Het ultieme compromis.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??
Ik denk dat het CDA de VVD duidelijk heeft gemaakt dat zij (het CDA) het niet bereiken van een compromis door de starre houding van de VVD of het weghalen van alle ministers uit het kabinet door de VVD zal uitleggen als de oorzaak van de constitutionele onduidelijkheid die daardoor ontstaat. De VVD zal dan makkelijk kunnen worden weggezet als de factor die geweigerd heeft water bij de wijn te doen en zo het probleem in staat heeft gelaten -hetgeen in strijd is met het algemeen belang van fatsoenlijke politieke verhoudingen en het belang van de (in)formatie- in plaats van het op te lossen. Door wel mee te werken aan de oplossing maar zich van de inhoud ervan te distantieren lijkt de VVD de enige die echt zichzelf tot een compromis moet dwingen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef multatuli het volgende:
Hirsch Ballin heeft iig wel gevoel voor staatsrechtelijke verhoudingen. Het gekke is de switch van de VVD, die heeft geen belang bij verder regeren en wil vooral Verdonk volgen om haar eigen achterban te behouden.
Zou Verdonk zelf geweigerd hebben af te treden en daarmee een constituonele crisis te veroorzaken? Zij is binnen de VVD de enige die nog enig belang heeft bij het voortzetten van haar 'martelaar-ministerschap'. Zo blijft ze in de publiciteit en dat is haar agenda. Voor de rest van de VVD'ers geldt dat ze niet vroeg genoeg aan de oppositie kunnen beginnen lijkt me.
Ja joh? Toch hebben 13.000 van de c.a. 26.000 mensen die hier voor de nieuwe vreemdelingenwet kwamen een verblijf gekregen van Verdonk. Hiermee impliceer je dus dat Verdonk vergunningen geeft aan 'ongewenste illegalen'.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!
En waarom lukt het niet denk je? Vast niet omdat ze in een hoop gevallen zelf ineens hun paspoort zijn, of gewoon weg weigeren inderdaad...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm ze moeten uitgezet worden maar dat lukt niet dus worden ze heel bewust de illegaliteit ingeschopt om uit de statistieken geschrapt te kunnen worden. Is dat goed?
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
En vd 13.000 hoeveel:quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja joh? Toch hebben 13.000 van de c.a. 26.000 mensen die hier voor de nieuwe vreemdelingenwet kwamen een verblijf gekregen van Verdonk. Hiermee impliceer je dus dat Verdonk vergunningen geeft aan 'ongewenste illegalen'.
En nu moest ze eigenlijk nog een paar duizend gevallen behandelen, maar dat hoeft dus nu niet meer.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef existenz het volgende:
[..]
En vd 13.000 hoeveel:
- komen er uit oorlogsgebieden
- zijn politiekvluchting
- zijn importhuwelijken
- etc..
Kom je toch echt snel aan de 13.000 aan hoor..
Zouden die mensen na (meestal ruim) meer dan 5 jaar plotseling hun paspoort kwijt raken? Lijkt me toch niet daarnaast moeten de ontvangende landen die mensen ook nog eens accepteren wat ze niet doen. En je kan lastig een Irakees naar Somalië sturen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef existenz het volgende:
[..]
En waarom lukt het niet denk je? Vast niet omdat ze in een hoop gevallen zelf ineens hun paspoort zijn, of gewoon weg weigeren inderdaad...
De personen die hun paspoort kwijt zijn door smokkelaars is daarintegen idd een moeilijker verhaal, daar heeft niemand zo een oplossing voor, maar ze gewoon legaliseren is ook niet de juiste optie.
nee. Moties leiden, behoudens de motie van wantrouwen, niet tot afdwingbare (rechts)gevolgen. Dat zou je van de motie van wantrouwen trouwens ook nog kunnen betwijfelen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]werkt het systeem in Nederland niet zo dat de kamer bepaald?
Helaas gebeurt dat dus erg vaak om misbruik te maken van het huidige "strenge" systeem.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zouden die mensen na (meestal ruim) meer dan 5 jaar plotseling hun paspoort kwijt raken?
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..quote:Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef Genverbrander het volgende:
Goed ik snap er niks meer van.![]()
Toch een verklaring van Balk.
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Ach ja, verdonk is God zelfquote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Blame SP, GL en PVDAZe hebben daar hun geld al aan verspild idd. Ik sta 100% achter Verdonk's beleid, alleen niet achter de werkwijze van de IND.
waanzin dit. wat een chaos.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..![]()
Omg, weer goed voorbeeld waarom links nooit aan de (alleen)macht moet komenquote:
Nou als het na meer dan 5 jaar is dan kan men vast in de administratie nog wel een kopietje vinden van het bijvoegsel bij de 1e aanvraag.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef existenz het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat dus erg vaak om misbruik te maken van het huidige "strenge" systeem.
"Landgenoten..."quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..![]()
Motie van afkeuring is tegen een persoon, motie van wantrouwen is tegen t beleid dat die persoon voert.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:39 schreef Carolina123 het volgende:
Wat is het verschil tussen een motie van afkeuring en een motie van wantrouwen?
Wantrouwen willen ze niet meer met je samenwerken.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:39 schreef Carolina123 het volgende:
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik zeg democratie heeft gefaald, ik ga maar een communistische dictatuur stichten naar chinees model je weet toch, de koninginVerdonk mag dan de dictator zijn
afkeuren van beleid of persoon.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:39 schreef Carolina123 het volgende:
Uh, heb je meegekregen hoeveel tijd en moeite dat de Kamer heeft gekost? Balkenende laat tientallen Kamerleden op zich wachten en ze lijken het te slikken. Zo liggen de verhoudingen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef multatuli het volgende:
[..]
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.
Andersom.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:40 schreef arneaux het volgende:
[..]
Motie van afkeuring is tegen een persoon, motie van wantrouwen is tegen t beleid dat die persoon voert.
We hebben het over ambtenaren en ministeries, ja dat is een tyfuspuinhoop en dat kan niemand oplossen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als het na meer dan 5 jaar is dan kan men vast in de administratie nog wel een kopietje vinden van het bijvoegsel bij de 1e aanvraag.
Bij de publieken kunnen ze ook nog wel even inbreken op 'n zendertje hoor...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:41 schreef justhg het volgende:
JP wacht natuurlijk totdat RTL nieuws ( cda nieuws) begonnen is...
Net omgekeerd.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:40 schreef arneaux het volgende:
[..]
Motie van afkeuring is tegen een persoon, motie van wantrouwen is tegen t beleid dat die persoon voert.
Ga eens rap naast een microfoon staan..quote:Op woensdag 13 december 2006 23:41 schreef DJKoster het volgende:
Rouvoet, Bos..
Er gaat nog wel wat gebeuren..
flitsjournaal op nederland 1 ieder moment.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:42 schreef Radjesh het volgende:
wtf. Wanneer komt die toespraak nu?
Niet. Waarom denk je dat er zoveel verwarring was tussen die 2? Verdonk kan nu blijven zitten omdat het tegen haar persoon is, niet tegen haar beleid. Daarom kan de VVD ook een concessie doen; in de regering blijven zitten.quote:
Jaquote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef Genverbrander het volgende:
Wie is die vrouw naast de voorzitter? die zit m iedere keer te knijpen als zij een fout maakt
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
Psst... staat die microfoon wel uit?![]()
*klik* stiltequote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
hulpjequote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef Genverbrander het volgende:
Wie is die vrouw naast de voorzitter? die zit m iedere keer te knijpen als zij een fout maakt
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja
"Dan sluit uh...schors ik hierbij de vergadering"
Andersom.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:47 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Ajax - Feyenoord, 7 - 2, toch?
Ja... blijf van die knopjes af..quote:Op woensdag 13 december 2006 23:49 schreef Radjesh het volgende:
Tering schrok me dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |