quote:De motie van de kamer
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
welke punten heeft het demissionaire kabinet in die paar weken dat ze demissionair zijn er nog even doorgeracht? naar mijn weten niets, enkelt beleid verder uitgevoerd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef gday het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom bekijk je het selectief? Waarom geldt wat jij zegt wel voor deze opschorting, maar blijkbaar niet voor andere punten die het demissionaire kabinet er wel doorgedrukt heeft?
Spannend, nu mag Agravaine melden waar hij blijkbaar vandaan haalt dat de bevolking het eigenlijk niet wil.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:45 schreef alors het volgende:
[..]
http://vluchtelingen.blie(...)generaal_pardon.html
nu jij met jouw bron![]()
Pechthold wil morgen weer een debat..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:47 schreef Toad het volgende:
Hmmm.. nog geen motie van wantrouwen dus...
Pechtold heb ik altijd al sterk gevonden, ik vind t jammer dat ze zo klein zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:48 schreef Momitsu het volgende:
Ik geen d66 fan maar die Pechtold komt sterk over.
Hij heeft zn momenten...soms sterk andere keren te zwak en met name ten opzichte van wilders komt hij toch te gespeeld over. Ook het verdedigen van het kabinetsbeleid ten tijde van D66 houdt niet echt standquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:48 schreef Momitsu het volgende:
Ik geen d66 fan maar die Pechtold komt sterk over.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:50 schreef TNA het volgende:
Waarom staat Femke er niet? Die komt op mij veel "overtuigender" over![]()
Ja idd...quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Geert weer met z'n "Daar zit geen woord Spaans bij"![]()
my badquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:45 schreef alors het volgende:
[..]
http://vluchtelingen.blie(...)generaal_pardon.html
nu jij met jouw bron![]()
die is van de FPquote:51 procent van de Nederlandse bevolking heeft in een peiling van Maurice de Hond laten weten niet zo'n motie van wantrouwen te willen.
ik zou toch zweren dat ik op de FP nog had gelezen dat een meerderheid dus tegen was, maar blijkt dus dat een zeer minimale meerderheid voor is.quote:DEN HAAG - De kwestie van het generaal pardon verdeelt de Nederlandse bevolking. Een kleine meerderheid van 53 procent is voor een verblijfsvergunning voor 'oude' asielzoekers (van voor 2001), bleek vrijdag uit een peiling van Maurice de Hond. 44 Procent van de ondervraagden is tegen, 3 procent weet het niet.
Goede vraag: where the fuck is Femkequote:Op dinsdag 12 december 2006 21:50 schreef TNA het volgende:
Waarom staat Femke er niet? Die komt op mij veel "overtuigender" over![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |