Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, hij heeft vast z'n zin gekregen... en het slecht gedaan!
Blame SP, GL en PVDAquote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Man, zeik niet. Weet je niet hoeveel verdonk de nederlandse staat niet heeft gekost? Alsof tussentijdse verkiezingen gratis zijn
Verdonks beleid? Zoveel mogelijk mensen de illegaliteit in schoppen noem je goed beleidquote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Blame SP, GL en PVDAZe hebben daar hun geld al aan verspild idd. Ik sta 100% achter Verdonk's beleid, alleen niet achter de werkwijze van de IND.
Het nieuwe kamerlid van de PvdD.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef Lyrebird het volgende:
Oeoeoe wahahaha.
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef arneaux het volgende:
Waarom blijft iedereen in de kamer? Het nieuws is nu toch duidelijk?
Dat was niet het laatste bericht van de voorzitter dacht ik?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Of de vergadering is gewoon opgeschort tot morgenochtend..
Nee hoor, gewoon de weergave van de status quo. Dit lijkt me voor alle partijen een aanvaardbaar compromis. De partijen die echt alleen genoegen nemen met het aftreden van Verdonk, hadden het middel van de motie van wantrouwen moeten gebruiken en niet volstaan met een motie van afkeuring.quote:
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het nieuwe kamerlid van de PvdD.
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verdonks beleid? Zoveel mogelijk mensen de illegaliteit in schoppen noem je goed beleid..
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:25 schreef existenz het volgende:
En ja, ik verdien relatief gezien veel, maar ik werk daar ook hard zat voor.
Jij verdient zo te zien ook veel, maar werkt er niet voorquote:
Ik hoop dat er iemand midden in beeld in een grote drol gaat draaien.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
Wat gaat er nou precies gebeuren dan? Gaan ze het uitzetten toch opschorten?
Dan begrijp ik niet dat de voorzitter daar geen haast mee maakt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.
Ehm ze moeten uitgezet worden maar dat lukt niet dus worden ze heel bewust de illegaliteit ingeschopt om uit de statistieken geschrapt te kunnen worden. Is dat goed?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!
Ik heb zomaar het vermoeden dat de informatie die Halsema net gaf in NOVA weer gedateerd is en dat Balkenende toch de kamer straks gaat informeren. De fracties geven denk ik vervolgens aan dat ze zich moeten beraden en dan praten ze mrogen verder.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De vergadering is volgens mij op het moment geschorst. Waarschijnlijk moet deze nog even officieel gesloten worden, wellicht dat ook de Kamer 'officieel' moet worden ingelicht dat Balkenende vandaag niet meer komt.
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
Wat gaat er nou precies gebeuren dan? Gaan ze het uitzetten toch opschorten?
quote:er vinden dus wel veranderingen plaats. De Kamer lijkt notabene haar zin te krijgen en het kost het kabinet geen minister(s) zodat de eventuele constitutionele crisis is afgewend. Opgelost. Slotje!
Kwou graag impliceren dat het allemaal wat sneller had gemogen.quote:Tja. Dit is feitelijk gezien wel de beste oplossing waarmee het kabinet had kunnen komen. Rutte helpt op deze manier alleen Bos wel heel erg in t zadel.
zo deden ze allemaal lachwekkend over Pechtoldquote:Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef venomsnake het volgende:
Rita mag er vanaf nu een beetje voor spek en bonen bij zitten...![]()
Ik zie niet in wat het er toe doet dat ie veel verdient.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij verdient zo te zien ook veel, maar werkt er niet voor.
Nou niet echt. Ik had liever gezien dat de hele VVD gewoon opgestapt was. Aan de andere kant, dit hele gedoe is nou eindelijk een beetje opgelost.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??
Het ultieme compromis.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kennelijk wel. En het hele kabinet blijft zitten. Tevreden??
Ik denk dat het CDA de VVD duidelijk heeft gemaakt dat zij (het CDA) het niet bereiken van een compromis door de starre houding van de VVD of het weghalen van alle ministers uit het kabinet door de VVD zal uitleggen als de oorzaak van de constitutionele onduidelijkheid die daardoor ontstaat. De VVD zal dan makkelijk kunnen worden weggezet als de factor die geweigerd heeft water bij de wijn te doen en zo het probleem in staat heeft gelaten -hetgeen in strijd is met het algemeen belang van fatsoenlijke politieke verhoudingen en het belang van de (in)formatie- in plaats van het op te lossen. Door wel mee te werken aan de oplossing maar zich van de inhoud ervan te distantieren lijkt de VVD de enige die echt zichzelf tot een compromis moet dwingen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:30 schreef multatuli het volgende:
Hirsch Ballin heeft iig wel gevoel voor staatsrechtelijke verhoudingen. Het gekke is de switch van de VVD, die heeft geen belang bij verder regeren en wil vooral Verdonk volgen om haar eigen achterban te behouden.
Zou Verdonk zelf geweigerd hebben af te treden en daarmee een constituonele crisis te veroorzaken? Zij is binnen de VVD de enige die nog enig belang heeft bij het voortzetten van haar 'martelaar-ministerschap'. Zo blijft ze in de publiciteit en dat is haar agenda. Voor de rest van de VVD'ers geldt dat ze niet vroeg genoeg aan de oppositie kunnen beginnen lijkt me.
Ja joh? Toch hebben 13.000 van de c.a. 26.000 mensen die hier voor de nieuwe vreemdelingenwet kwamen een verblijf gekregen van Verdonk. Hiermee impliceer je dus dat Verdonk vergunningen geeft aan 'ongewenste illegalen'.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Die mensen gaan zelf de illegaliteit in omdat ze vinden dat ze maar mogen blijven en in het Hilton ontvangen moeten worden, omdat ze hier denken meer geld te kunnen verdienen.... Dat is idd goed!
En waarom lukt het niet denk je? Vast niet omdat ze in een hoop gevallen zelf ineens hun paspoort zijn, of gewoon weg weigeren inderdaad...quote:Op woensdag 13 december 2006 23:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm ze moeten uitgezet worden maar dat lukt niet dus worden ze heel bewust de illegaliteit ingeschopt om uit de statistieken geschrapt te kunnen worden. Is dat goed?
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
En vd 13.000 hoeveel:quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja joh? Toch hebben 13.000 van de c.a. 26.000 mensen die hier voor de nieuwe vreemdelingenwet kwamen een verblijf gekregen van Verdonk. Hiermee impliceer je dus dat Verdonk vergunningen geeft aan 'ongewenste illegalen'.
En nu moest ze eigenlijk nog een paar duizend gevallen behandelen, maar dat hoeft dus nu niet meer.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef existenz het volgende:
[..]
En vd 13.000 hoeveel:
- komen er uit oorlogsgebieden
- zijn politiekvluchting
- zijn importhuwelijken
- etc..
Kom je toch echt snel aan de 13.000 aan hoor..
Zouden die mensen na (meestal ruim) meer dan 5 jaar plotseling hun paspoort kwijt raken? Lijkt me toch niet daarnaast moeten de ontvangende landen die mensen ook nog eens accepteren wat ze niet doen. En je kan lastig een Irakees naar Somalië sturen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:34 schreef existenz het volgende:
[..]
En waarom lukt het niet denk je? Vast niet omdat ze in een hoop gevallen zelf ineens hun paspoort zijn, of gewoon weg weigeren inderdaad...
De personen die hun paspoort kwijt zijn door smokkelaars is daarintegen idd een moeilijker verhaal, daar heeft niemand zo een oplossing voor, maar ze gewoon legaliseren is ook niet de juiste optie.
nee. Moties leiden, behoudens de motie van wantrouwen, niet tot afdwingbare (rechts)gevolgen. Dat zou je van de motie van wantrouwen trouwens ook nog kunnen betwijfelen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]werkt het systeem in Nederland niet zo dat de kamer bepaald?
Helaas gebeurt dat dus erg vaak om misbruik te maken van het huidige "strenge" systeem.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zouden die mensen na (meestal ruim) meer dan 5 jaar plotseling hun paspoort kwijt raken?
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..quote:Op woensdag 13 december 2006 23:37 schreef Genverbrander het volgende:
Goed ik snap er niks meer van.![]()
Toch een verklaring van Balk.
Uh, als de uitslag is zoals ik hier lees dan is het tegendeel waar. Dan is de motie de facto aangenomen en heeft de minister haar portefeuille verloren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij heeft de pas aangetreden Kamer in ieder geval getoond dat ze met JP als kabinetsvoorman niet moet denken dat iedere motie wordt aangenomen omdat de Kamer dat graag wil. Prima signaal.
Ach ja, verdonk is God zelfquote:Op woensdag 13 december 2006 23:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Blame SP, GL en PVDAZe hebben daar hun geld al aan verspild idd. Ik sta 100% achter Verdonk's beleid, alleen niet achter de werkwijze van de IND.
waanzin dit. wat een chaos.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..![]()
Omg, weer goed voorbeeld waarom links nooit aan de (alleen)macht moet komenquote:
Nou als het na meer dan 5 jaar is dan kan men vast in de administratie nog wel een kopietje vinden van het bijvoegsel bij de 1e aanvraag.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef existenz het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat dus erg vaak om misbruik te maken van het huidige "strenge" systeem.
"Landgenoten..."quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij schijnt een tv verklaring te gaan geven..![]()
Motie van afkeuring is tegen een persoon, motie van wantrouwen is tegen t beleid dat die persoon voert.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:39 schreef Carolina123 het volgende:
Wat is het verschil tussen een motie van afkeuring en een motie van wantrouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |