We waren vanmiddag voor iets heel anders toevallig in Den Haag en hebben nog even op het binnenhof rondgewandeld.quote:
Ik heb het in dit hele gedoe ook nog niet zien gebeuren dat iemand beweert dat de Kamer het recht niet heeft een motie in te dienen. Maar de Kamer kan wel veel willen op het gebied van beleid, maar ze kan maar bar weinig afdwingen. Zelfs een motie van wantrouwen leidt op zichzelf niet tot verandering of aanpassing van beleid, laat staan tot nieuw beleid. Als de Kamer terzake echt constructief te werk wil gaan, moet zij het initiatief tot nieuwe wetgeving of aanpassing van bestaande wetgeving nemen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het kabinet is demissionair, maar het parlement natuurlijk niet. Als het parlement dus opschorting wil van beleid of zelfs nieuwe wetten wil maken, dan heeft ze dat recht.
Ik hoor het ook net. Ongeloveloos.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:13 schreef Toad het volgende:
NOS: Alle ministers blijven aan, CDA doet handreiking kamer en VVD distantieren zich hiervan.
Erg mooi gevonden!quote:
Links gaat nu hier keihard op hun bek, want ze proberen hun zin door te drijven, terwijl het huidige kabinet niet eens moeite hoeft te doen om het pardon naast zich neer te leggen. Dit is duidelijk een voorbeeld van LPF politiek, schreeuwen en roepen, maar over de gevolgen zijn niet nagedacht. Want wat zijn de gevolgen? Het kabinet stapt op? Dat staat de koningin niet toe, vervolgens kan het pardon nog niet uitgevoerd worden. Het kabinet stempelt het pardon als niet uitvoerbaar in de huidige situatie? Geen gevolgen, een volgend kabinet zal het vervolgens alsnog aannemen. Verdonk weg? Nou, dat maakt niets uit in de resterende tijdquote:Op woensdag 13 december 2006 22:47 schreef problematiQue het volgende:
dit kabinet verdient het intussen gewoon om flink hard op hun bek te gaan. Belachelijk dat je zó lang hierover moet vergaderen en dan niet eens de beleefdheid kan opbrengen om één iemand naar de kamer te sturen met tekst en uitleg. Dit impliceert minachting voor het hoogste politieke orgaan.
quote:103 Teletekst wo 13 dec
Complete kabinet blijft aan
` Het kabinet blijft in zijn geheel
aan.De CDA-minister willen tegemoet
komen aan de Kamermotie over het niet
uitzetten van asielzoekers.De VVD is
het daar niet mee eens,maar zal met het
oog op het landsbelang voltallig in het
kabinet blijven.
Dit kun je maar met één man verklaren: Balkenende.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik hoor het ook net. Ongeloveloos.![]()
![]()
Dat zal wel moeten.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
Wat houdt die handreiking van het CDA dan in? Opschorting?
Je weet niet wie er gelekt zou hebben.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef arneaux het volgende:
Wat Balkenende nu doet is wel heel erg smerig trouwens. Via de media laat hij nu indirect weten dat de kamer een dikke lul kan krijgen.
ach zo. Nou, dat is toch op zichzelf een redelijke oplossing?quote:
Opschorting, zei die lelijke trol van Nova.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
Wat houdt die handreiking van het CDA dan in? Opschorting?
Misschien gaat dat ook wel gebeuren, als de formatie lang gaat duren. Het is niet uitgesloten want de Kamerleden Spekman (PvdA) en Halberts (VVD) zijn bijvoorbeeld ook bezig met het initiatief tot een wet tegen voetbalvandalen die ze in januari willen presenteren.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik heb het in dit hele gedoe ook nog niet zien gebeuren dat iemand beweert dat de Kamer het recht niet heeft een motie in te dienen. Maar de Kamer kan wel veel willen op het gebied van beleid, maar ze kan maar bar weinig afdwingen. Zelfs een motie van wantrouwen leidt op zichzelf niet tot verandering of aanpassing van beleid, laat staan tot nieuw beleid. Als de Kamer terzake echt constructief te werk wil gaan, moet zij het initiatief tot nieuwe wetgeving of aanpassing van bestaande wetgeving nemen.
Wat snap jij niet aan de term 'tegemoetkoming'?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:16 schreef arneaux het volgende:
Wat Balkenende nu doet is wel heel erg smerig trouwens. Via de media laat hij nu indirect weten dat de kamer een dikke lul kan krijgen.
En de kamer aan alle kanten schofferen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
geen generaal pardon, geen aftreden van verdonk, geen vertrek van de vvd, geen motie van wantrouwen. good job
Volgens mij staan we nog maar aan het begin.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:17 schreef arneaux het volgende:
De soap is dus nu dus helemaal voorbij.
Ik heb het gepost voordat ik wist dat er een tegemoetkoming zou zijn. Het ging mij erom dat de kamer wil dat Balkenende komt, maar hij gewoon ff via de media laat weten dat er een brief komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de term 'tegemoetkoming'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |