Arjen Robben is gewoon idioot dat 'ie naar Chelsea is gegaan. In het Nederlands Elftal is 'ie op zijn tijd weergaloos. Ze zijn beiden inmiddels meer spits dan vleugelspeler in mijn ogen (heb ze beiden zelden een voorzet zien geven). En ik vind zowel Makaay als Van Nistelrooij absoluut geen voetballers van de combinatie, waar zowel Robben als Sneijder als Van Persie het wel zijn. Zo'n aanvallend drietal kan elke viermans-verdediging ter wereld er uit combineren.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:28 schreef M0NTANA het volgende:
Arjen Robben is al anderhalf jaar uit vorm en ik zou in elk geval spelen met één goalgetter.
Dat lijkt mij ook wel een goede optie. Maar dat zal wel niet mogen van Cruijff.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Arjen Robben is gewoon idioot dat 'ie naar Chelsea is gegaan. In het Nederlands Elftal is 'ie op zijn tijd weergaloos. Ze zijn beiden inmiddels meer spits dan vleugelspeler in mijn ogen (heb ze beiden zelden een voorzet zien geven). En ik vind zowel Makaay als Van Nistelrooij absoluut geen voetballers van de combinatie, waar zowel Robben als Sneijder als Van Persie het wel zijn. Zo'n aanvallend drietal kan elke viermans-verdediging ter wereld er uit combineren.
Dat Sneijder weggepest wordt vanwege z'n persoonlijkheid natuurlijk!!!!!quote:Op donderdag 16 november 2006 11:52 schreef nelisb het volgende:
wat moeten we hier nu weer van denken?
Ookal werd hij niet bekritiseerd door zijn eigen coach. Dan nog zou ik hem nooit selecteren voor het NL elftal. Hij mist elke wedstrijd grote kansen, brengt aanvallend helemaal niks en verdedigend is hij ook niet zo sterk.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef andre347 het volgende:
Sneijder en Seedorf kunnen we beide wel gebruiken.. want wie moet Landzaat ondersteunen??
Landzaat wordt vel bekritiseerd in de Engelse Pers en door zijn eigen coach ... dus waarom nog een basisplaats voor hem??
idd, Landzaat moet opzouten uit Oranje, zelfde geldt voor Ooijer. Die gasten brengen echt niets extra'squote:Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef andre347 het volgende:
Sneijder en Seedorf kunnen we beide wel gebruiken.. want wie moet Landzaat ondersteunen??
Landzaat wordt vel bekritiseerd in de Engelse Pers en door zijn eigen coach ... dus waarom nog een basisplaats voor hem??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Van der Vaart Seedorf Mendes da Silva De Cler Mathijsen Boulahrouz Jaliens Van der Sar |
Opzich wel mee eens.. maar wat je in Jaliens ziet is me een raadsel..quote:Op donderdag 16 november 2006 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Aangezien jullie allemaal opstellingen aan het maken waren.
Deze opstelling zou ik weleens willen zien:
[ code verwijderd ]
Uitleg:
- Van Nistelrooy is gewoon de beste afmaker die we op dit moment hebben. Met een creatieve VdV en Seedorf erachter zal hij niet op een eiland komen te staan zoalsop het WK
- Robben en Van Persie zijn gewoon allebei uitstekend op die positie. Soms heeft één van de twee hun dag niet, maar zoals Van Gaal al zei: "Altijd laten staan."
- Kiezen tussen Van der Vaart en Sneijder is een enorm luxe-probleem. Voor nu kies ik voor Van der Vaart aangezien hij nog ietsje creatiever is dan Sneijder, maar die twee liggen heel dicht bij elkaar. Van der Vaart heeft de 'spelmaker-rol'. Hij mag naar binnentrekken om achter Van Nistelrooy te staan. Hij kan dit afwisselen met Seedorf.
- Seedorf moet voor de balans zorgen. Als Van der Vaart 'gaat' moet Seedorf op zijn hoede zijn. Eigenlijk een beetje de 'Landzaat-rol' dus. Maar Seedorf is creatiever dan Landzaat en heeft bovendien meer 'body'.
- Mendes da Silva moet eerst laten zien dat hij zich ook doorontwikkelt maar hij speelt al het hele seizoen uitstekend bij AZ! Bovendien is hij het type speler dat gemaakt is voor deze positie. Fysiek sterk, snel, kopsterk en een goede inspeelpass. Bij AZ speelt hij ook op deze positie (i.t.t. Schaars en De Zeeuw) en dit doet hij uitstekend.
- De Cler & Jaliens zijn gewoone echte backs. Bij AZ draaien ze allebei een uistekend seizoen. Jaliens wordt naar mijn mening enorm onderschat, hij is kopsterk, snel, defensief solide en hij kan opbouwen. Alles wat een back nodig heeft. Jaliens is dan ook zeker een toegevoegde waarde voor corners bijvoorbeeld.
- Boulahrouz en Mathijsen in het centrum behoeft geen uitleg. Twee 'bijters' die spitsen volledig uit de wedstrijd kunnen spelen. Beiden zijn niet de sterkste opbouwers, maar er is voldoende opbouwend vermogen om hen heen (Mendes da Silva, De Cler en Jaliens)
Moet je eens opletten bij een AZ wedstrijd, hij is heel nuttig en maakt defensief vrijwel geen fouten.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:58 schreef endr0me het volgende:
[..]
Opzich wel mee eens.. maar wat je in Jaliens ziet is me een raadsel..
Omdat de veldbezetting met 4-3-3 beter is voor het voetbal dat Nederland wenst te spelen. Het is wel zo dat iedereen op de goede plek moet staan om het goed te laten werken en dat is tot op het heden vrijwel niet gebeurd. Tijdens het WK was Cocu de spelmaker en Sneijder de defensieve middenvelder, zo kan je natuurlijk nooit domineren.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:14 schreef M0NTANA het volgende:
4-3-3 zónder tien is kansloos, de balas is dan weg. Als je twee middenvelders laat bijsluiten, komt de defensieve middenvelder er alleen voor te staan. Je zal dus een keuze moeten maken: óf 4-3-3/3-4-3 met een tien óf een ander systeem, zoals 4-4-2. Persoonlijk ga ik voor de laatste optie, aangezien 75% van de potentiële internationals wekelijk 4-4-2 spelen en de Nederlandse spelers die in de top van Europa spelen, spelen allen 4-4-2. Dus waarom wordt er überhaupt gekozen voor 4-3-3?
Jij hebt het hier echt helemaal mis.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:58 schreef LuukBes het volgende:
Oh, en VdV en Seedorf zijn geen '10's. Voor een cluppie als Ajax en HSV misschien wel, europese subtop/middenmoot. Maar tegen de meetlat van de wereldtop komen ze daarvoor schromelijk tekort. Neem nou de beulen achterin van Ivoorkust of Brazilie, die slachten VdV net zo af zoals Sneijder al afgeslacht werd op het WK. VdV is net zoals Huntelaar ook nog eens te traag en fysiek te zwak voor de wereldtop, en hij passeert geen man. Dat zijn al teveel minpunten. Seedorf is al helemaal geen tien, die moet zich lekker richten op linkshalf als een Schaars-achtige speler en niet de Maradonna gaan spelen. Heeft ie veel te weinig voor in huis. Wij hebben maar 1 goeie 10, dat is van Persie. Die is fysiek sterk, snel, heeft lengte, en heeft dezelfde techniek en creativiteit die VdV heeft, zonder al diens minpunten.
Bedoel je deze?quote:Voetbal: Legioen roept om Van Nistelrooij
woensdag 15 november 2006 om 22:05
AMSTERDAM (ANP) - De supporters van het Nederlands elftal riepen in de vriendschappelijke interland tegen Engeland (1-1) om een rentree van Ruud van Nistelrooij. Van de tribunes in de ArenA rolde in de 2e helft de gescandeerde vraag ,,Waar is Van Nistelrooij?''. Oranje stond toen met 1-0 achter.
Ruud van Nistelrooij werd door bondscoach Marco van Basten niet opgeroepen voor de wedstrijd tegen de Engelsen. Sinds het wereldkampioenschap leven de bondscoach en de spits in onmin met elkaar. De spits scoorde afgelopen week wel vier keer voor zijn huidige club Real Madrid.
Nee, wat dan?quote:Op donderdag 16 november 2006 14:47 schreef Grimm het volgende:
Stukje in de spits gelezen?
Wat mij betreft is het 4-4-2 systeem ook een experiment waard. Ik ben alleen van mening dat het 4-3-3 systeem ook nog goed kan werken als het goed wordt ingevuld.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:35 schreef M0NTANA het volgende:
Oranje speelt al sinds het aantreden van San Marco dramatisch slecht, dus waarom vasthouden aan het 4-3-3-systeem dat hij nu hanteert? Omdat Ajax er in het verleden zo attractief mee speelde? Waarom geen (variant) van 4-4-2, met een spelverdeler achter de twee spitsen?
In het 4-4-2-systeem speel je met opkomende backs en in het 4-3-3/3-4-3-systeem hoor je eigenlijk te spelen zónder opkomende backs, de twee backs zijn juist de mandekkers. Marco van Basten speelt een 4-3-3/3-4-3-systeem zónder tien en met opkomende backs, snapt hij zelf het systeem nog wel?
Jij bent in de war met de VdV van 5 tot 10 jaar terug, toen ie nog niet dikkig was en wel watervlug en makkelijk zijn tegenstanders passeerde. Dat kan ie allang niet meer, geeft ie notabene zelf vaak toe. En dan kom jij met je Ajax bril hier claimen dat ie Superman is. Hij is gewoon te traag voor de wereldtop, en komt net zoals Sneijder geen man voorbij op snelheid. Snelheid is cruciaal in het huidige topvoetbal. Daarom gaat Kone wel slagen in de absolute top, en is Eto'o top, en zal een Huntelaar, Kuyt of VdV altijd een probleem hebben tegen werelddefensie's. Als je niet het vermogen hebt over een man heen te gaan, is het heel makkelijk verdedigen voor supersnelle beren van verdedigers.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij hebt het hier echt helemaal mis.
Seedorf, Van der Vaart en Sneijder zijn allemaal spelmakers ('tienen') van enorm hoog niveau. Dat Sneijder op het WK ondersneeuwde, had te maken met zijn positie daar (voor de verdediging). Van der Vaart is fysiek niet al te best maar doorziet het spel als geen ander. Hij is verre van traag (waar komt dat vooroordeel toch vandaan?) kan i.t.t. Sneijder wel zijn man passeren en heeft een goed schot en een uitstekende pass.
Seedorf is geen spelmaker. Komt ie veel te veel tekort voor. Is gewoon een goeie middenvelder met diepgang en aardig overzicht. Een leidertje met een aardig schot en aardige pass, totaal geen geniale spelmaker. Dat is Kaka en in veel mindere mate Pirlo wel voor Milan, Seedorf is slechts complementair aan hen als goeie offensieve middenvelder met loopvermogen. Seedorf is de Schaars van Milan.quote:Seedorf, maakt al jaren het spel bij Milan (samen met Pirlo en Kaka) en is daar onbetwiste basisspeler.
Sneijder benadert een goeie nummer 10, maar is wegens zijn kaboutergehalte, gebrek aan fysieke kracht, gebrek aan defensief vermogen en gebrek aan passeervermogen ook een achilleshiel in de as. Zoals je zelf al roept moet je allerlei aanpassingen maken in het team om hem niet te laten ondersneeuwen (WK), mensen moeten het vuile werk voor hem opknappen. Wat je ervoor terugkrijgt is voorlopig niet voldoende. De huidige Sneijders en VdV's zullen altijd ondersneeuwen in de absolute topmatches tegen de Brazilie's, Ivoorkusten en Spanje's. Ze zijn nog jong, dus wellicht zit er nog rek in, maar hun huidige niveau is niet wereldtop. Kleine snelle voetballers kunnen zeker slagen in de top, maar dan moet je wel uitzonderlijk goed compenseren om gebied van techniek, overzicht, scoren en creativiteit. Dat is bij Sneijder en VdV (nog) niet het geval om uiteenlopende redenen.quote:Sneijder is een klassiek voorbeeld van een nummer 10 en hij vervult deze rol uitstekend bij Ajax. Tweebenig, perfecte schottechniek en gewild bij iedere topclub.
Klinklare onzin en stuitend gebrek aan voetbalkennis. Wie van Persie wekelijks ziet ballen bij Arsenal weet dat hij een van de weinige aanvallers daar is die met een vleugje Bergkamp het spel snelheid geeft met heel veel steekballen juist door zijn overzicht. Hij laat zich vaak terugzakken naar het middenveld om het spel te verdelen in de counters en bediend Henry e.a. meestal erg goed. Nogmaals, van Persie heeft alles wat VdV heeft, voegt daar alleen ook nog lengte, fysiek en snelheid aan toe. Abc'tje dat hij in de as moet staan achter een tweemans voorhoede met een balvaste kaatser en Robben.quote:De enige van de spelers die jij noemt die geen 'tien' is, is Van Persie. Hij heeft een goede techniek en is levensgevaarlijk maar hij ontbeert het overzicht om het spel te verdelen. Bij Van Persie is het nog te vaak 'ogen naar de bal en actie maken'.
quote:Op donderdag 16 november 2006 15:23 schreef du_ke het volgende:
Wat een topper is onze bondscoach ook. Het immer sterke Engeland op 1-1 houden
.
Hij is Fons Spooren niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:22 schreef LuukBes het volgende:
Jij bent in de war met de VdV van 5 tot 10 jaar terug
Ja, dit lijkt mij de beste opstelling.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het 4-4-2 systeem ook een experiment waard. Ik ben alleen van mening dat het 4-3-3 systeem ook nog goed kan werken als het goed wordt ingevuld.
4-4-2 zou ik zo invullen:
---------Van Nistelrooy-----Van Persie--------
------------------Van der Vaart------------------
---Seedorf-------------------------Van Bommel
-----------------Mendes Da SIlva----------------
Lijkt mij ook de beste opstelling, dan kun je ook voor elke positie goeie vervangers opstellen, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 november 2006 15:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het 4-4-2 systeem ook een experiment waard. Ik ben alleen van mening dat het 4-3-3 systeem ook nog goed kan werken als het goed wordt ingevuld.
4-4-2 zou ik zo invullen:
---------Van Nistelrooy-----Van Persie--------
------------------Van der Vaart------------------
---Seedorf-------------------------Van Bommel
-----------------Mendes Da SIlva----------------
Ooijer heeft bij PSV jaren goed gepresteerd als rechtsachter, en het laatste jaar in het centrum, in die periode heeft ie in het Nederlands elftal en de Champions League ook gewoon goed gepresteerd, dus dat vind ik wel een goede voetballer. Heitinga en de Jong ben ik zelf wel minder overtuigd van.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:12 schreef Grimm het volgende:
Ooijer, de jong en heitinga, hou daar nou n's mee op.
Dat zijn geen goede voetballers.
De Jong is een goede voetballer die ook nog goed kan verdedigen.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:12 schreef Grimm het volgende:
Ooijer, de jong en heitinga, hou daar nou n's mee op.
Dat zijn geen goede voetballers.
Ja, maar noem is een betere keus. De Jong vind ik trouwens bij lange na niet goed genoeg om eerste keus als centrale middenvelder te zijn. Veel te druk aanvallend en verdedigend.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:25 schreef Grimm het volgende:
Ooijer voetbalt als een krant bij de rovers
Nee, De Jong is misschien een leuke voetballer voor armenie ofzo maar voor het nl elftal is hij te slecht.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
De Jong is een goede voetballer die ook nog goed kan verdedigen.
Mischien wel de beste keus nu voor centrale middenvelder in het systeem van van Basten.
En Greene en Luirink niet?quote:Op donderdag 16 november 2006 22:41 schreef Grimm het volgende:
[..]
Nee, De Jong is misschien een leuke voetballer voor armenie ofzo maar voor het nl elftal is hij te slecht.
Een goed alternatief voor ooijer zou Green wezen, of Luirink.
Ooier maakt gewoon te veel fouten.
Nee jij denkt dat van basten goed bezig isquote:Op donderdag 16 november 2006 22:46 schreef twi het volgende:
[..]
En Greene en Luirink niet?Wat een geweldige kijk op voetbal heb jij zeg
Wat?! hoeveel van de topwedstrijden heeft hij gewonnen?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:00 schreef twi het volgende:
Jaliens vind ik prut, Ooijer is niet in goede vorm. Maar dat geldt voor Greene ook, hoe lachwekkend hij staat te verdedigen. Luirink heeft net weer een beetje wedstrijdritme op weten te doen. Dan kan je beter Heitinga centraal opstellen, die is in uitstekende vorm. Zet je Ooijer een keertje op de bank.
Waar heb je mij horen zeggen dat 1-1 tegen Engeland een goed resultaat was? Het was bar triest van beide kanten, maar zo'n vriendschappelijk potje interesseert mij geen flikker. De resultaten van Van Basten zijn gewoon goed. Niet meer, niet minder.
Ja dat is makkelijk praten, hij heeft idd eentje ( de belangrijkstequote:Op donderdag 16 november 2006 23:03 schreef twi het volgende:
Heitinga is grillig, maar op dit moment zeker een klasse beter dan Greene. Luirink volg ik niet zo, maar die komt net terug van een blessure. Kan me dus niet voorstellen dat hij beter in vorm is dan Heitinga.
Welke belangrijke topwedstrijden heeft Van Basten verloren? Eentje, tegen Portugal. Jammer, maar dat kan gebeuren. Verliezen tegen Portugal gebeurt wel vaker. Wat er verder in vriendschappelijke potjes gebeurt zal me aan me reet roesten.
Nou met de voetballers die we hebben moeten we echt wel beter kunnen voetballen dan wat Van Basten nu al een aantal jaar laat zien met het NL elftal. De resultaten zijn goed maar ik en veel andere Nederlanders willen dat dat resultaat gepaart gaat met mooi voetbal.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:23 schreef twi het volgende:
Hij heeft twee keer gewonnen van Tsjechie, gewonnen van Ivoorkust (is gewoon een topland gezien de spelers), gelijk gespeeld tegen Argentinie. Verder heeft hij lastige wedstrijden tegen subtoppers als Servie en Roemenie gewonnen.
Als Nederland Belgie 2 wordt, dan ligt dat absoluut niet aan Van Basten, maar aan de Nederlandse clubs. Die leiden de spelers immers op. De selectie waarover Van Basten kan beschikken is lang niet zo breed als de voorgaande coaches. Helaas is z'n keuze nog beperkter door z'n persoonlijke relaties met Van Bommel en Van Nistelrooij.
Seedorf is altijd uitgekotst, tot z'n knuffeloptreden bij Voetbal Insite. Toen is iedereen ineens van 'm gaan houden. Zelfs over Van Nistelrooij waren er twijfels voor het WK, omdat Huntelaar het zo goed deed.
Bij Milan doet diezelfde Seedorf het inderdaad goed, maar voor Nederland heeft hij het nooit kunnen brengen. Het hypocriete volk hobbelt echter ineens achter alle Van Basten critici aan en ineens vergeven ze Clarence zijn zonden. Lachwekkend gewoon. Van mij hoeft Seedorf nog steeds niet per se in Oranje. Als clubvoetballer zie ik 'm erg graag bij Ajax terugkeren, maar in Oranje heeft hij nooit gerendeert en dat liet hij tegen Engeland ook weer zien.
Dat er geen strijd zit in het elftal dat is al jaren zo. Onder Van Gaal, onder Advocaat. Zelfs onder Hiddink was de strijd ver te zoeken. Guus beschikte echter over een dusdanig kwalitatieve en brede selectie dat 'ie op cruise control naar de semi's in '98 kon. Maar ook '96 was rampzalig onder zijn bewind. En dan kon Guus nog putten uit een selectie vol Ajacieden die zojuist twee keer op rij de Champions League finale hadden gehaald.
Marco doet het niet uitzonderlijk goed. Dat uitstekend in mijn signature staat er voor het tegenwicht van alle doemdenkers. Marco doet het gewoon goed. Beter dan Van Gaal, niet minder dan Advocaat. Terwijl die beide heren betere selecties tot hun beschikking hadden.
Waar is dit op gebaseerd?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:00 schreef twi het volgende:
Jaliens vind ik prut
Nou Jaliens doet het leuk in de eredivisie maar hij word natuurlijk ook niet op de proef gesteld in de eredivisie. En ik vind Jaliens voetballend niet beter dan Heitinga.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd?
Iedereen serveert Jaliens zo makkelijk af omdat hij geen grote naam heeft, maar ik vind dat zo makkelijk. Ik was ook nooit zo vertuigd van zijn kwaliteiten, simpelweg omdat ik er nooit op gelet heb. Maar in het nieuwe seizoen ben ik proberen te achterhalen wat Van Gaal en Van Basten in hem zien. Dus bij elke AZ wedstrijd die ik heb gezien lette ik goed op Jaliens en het viel me op dat hij heel erg solide is. Als centrale verdediger maar vooral ook op de backpositie. Bovendien heeft hij veel loopvermogen, redelijke techniek en is hij kopsterk. Een hele behoorlijke back als je het mij vraagt.
Sterker nog, voor mij op dit moment de beste back voor Oranje.
Als back is hij natuurlijk veel beter dan Heitinga, vooral voetballend. Vergelijk zijn 'backwedstrijden' bij AZ met die van Heitinga bij Oranje/Ajax en trek je conclusies.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nou Jaliens doet het leuk in de eredivisie maar hij word natuurlijk ook niet op de proef gesteld in de eredivisie. En ik vind Jaliens voetballend niet beter dan Heitinga.
Twentequote:Op vrijdag 17 november 2006 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke teams in Nederland spelen met 2 buitenspelers?
Nul.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De helft ongeveer dus.
Hoeveel van die 18 buitenspelers zijn van Oranje niveau?
Ik heb ook nooit gezegd dat het allemaal buitenspelers van topniveau zijn, maar dat backs uit Eredivisie vaker met een directe tegenstander te maken krijgen (van redelijk niveau) dan backs uit andere competities.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De helft ongeveer dus.
Hoeveel van die 18 buitenspelers zijn van Oranje niveau?
Ivoorkust is geen topland, servie en roemenie zijn niet eens subtoppers te noemen, die wedstrijd tegen servie zijn we daar met ontzettend veel mazzel zijn weg gekomen.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:23 schreef twi het volgende:
Hij heeft twee keer gewonnen van Tsjechie, gewonnen van Ivoorkust (is gewoon een topland gezien de spelers), gelijk gespeeld tegen Argentinie. Verder heeft hij lastige wedstrijden tegen subtoppers als Servie en Roemenie gewonnen.
quote:Derksen haalt uit naar Van Basten
Geschreven door Pieter Ooms op maandag, 27 november om 09:58
In zijn wekelijkse column schrijft Johan Derksen weer weinig goede woorden over Marco van Basten. Zo heeft de VI-hoofdredacteur zijn twijfels of de bondscoach inmiddels spijt heeft van zijn aanstelling, verwijt hij Van Basten een onnavolgbaar selectiebeleid en benadrukt Derksen dat de Nederlandse topclubs het vertrouwen in hem verloren hebben.
Van Basten zou in zijn ogen liever op zondag in de buurt van zijn woonplaats een wedstrijd van FC Utrecht bezoeken, in plaats van duels live te volgen van de internationals die in het buitenland actief zijn. "Jongens die het op prijs stellen als de bondscoach interesse toont, maar het beleid van Van Basten is er blijkbaar op afgestemd dat hij voor het avondeten weer thuis wil zijn."
"Tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland stond Seedorf plotseling in de basis, terwijl hij aanvankelijk niet eens bij de selectie zat. Nu was Hofs dus niet beter en werd Janssen genegeerd. Normaal gesproken zou Sneijder spelen, maar hij hoorde tot zijn grote verbazing via de televisie dat hij geblesseerd was afgehaakt en dat Seedorf hem zou vervangen."
"Ajax-trainer Henk ten Cate vindt dat vreemd, terwijl AZ-coach Louis van Gaal het raar vindt dat AZ-spelers, die wel bij de selectie zaten, afvielen en dat Seedorf plotseling uit de hoge hoed kwam. (...) Ook PSV volgt het beleid met de nodige scepsis. In Eindhoven verdenkt de clubleiding de bondscoach vooral van Ajax-sympathieën."
"Het beleid van Van Basten lijkt een never ending story te worden die nergens toe leidt. Ik heb het idee dat ik steeds naar het tweede elftal van Oranje zit te kijken en het zou me niet verbazen als Van Basten er intussen spijt van heeft dat hij ooit aan dit avontuur is begonnen."
Mooi, toch? Zelfs de teletoeters pikken het beleid van Marco van Basten niet meer en laten dit blijken door te roepen om Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, de druk neemt nu vaan meerdere kanten toe en ik ben benieuwd waar dit eindigt. San Marco is een trots persoon die in zijn voetballoopbaan nooit te maken heeft gehad met kritiek op zijn persoon, wanneer de kritiek nog blijft toenemen, zie ik het nog gebeuren dat de bondscoach zelf opstapt. Of is dit wat ik hoop?quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:14 schreef Solstice het volgende:
Ik vond het wel grappig dat vorige week toen ze bij PSV-Liverpool, voor het PSV-vak de nabeschouwing met Cruijff deden, het hele PSV-vak Marco moet weg en Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij begonnen te scanderen. Vond ie niet leuk.
Kromkamp rechtsback, Lucius doorschuiven naar het middenveld en Aisatti erbij halen en je hebt een heel aardig elftal. Fatsoenlijker dan wat er nu staat in ieder gevalquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, die PSV'ers moet je al helemaal niet serieus nemen qua kritiek, want die zien het liefst een elftal met Waterreus, Lucius, Ooijer, Bouma, Hofland, Van Bommel, Vennegoor, van Nistelrooy en Robben.
Laat Marco nou eens met rust, hij verliest bijna nooit (1x tegen Italië in een oefenpotje waar de jonge Ron Vlaar zo blunderde en tegen Portugal in een vechtwedstrijd). Dat is een unieke prestatie.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer kruipt de KNVB uit de kont van Johan Cruijff? Wanneer zien zij in dat Marco van Basten wel een goede voetballer was, maar absoluut geen goede trainer/coach? Wanneer wordt er nu eindelijk actie ondernomen?
Het hele volk zou tevreden moeten zijn, wanneer San Marco bezig is met een unieke prestatie neerzetten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:56 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Laat Marco nou eens met rust, hij verliest bijna nooit (1x tegen Italië in een oefenpotje waar de jonge Ron Vlaar zo blunderde en tegen Portugal in een vechtwedstrijd). Dat is een unieke prestatie.
Dat waren juist de wedstrijden (Portugal dan) waar het er echt om ging.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:56 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Laat Marco nou eens met rust, hij verliest bijna nooit (1x tegen Italië in een oefenpotje waar de jonge Ron Vlaar zo blunderde en tegen Portugal in een vechtwedstrijd). Dat is een unieke prestatie.
Ach, als Cocu die bal niet tegen de lat had geschoten maar in het doel had Nederland tegen Engeland gespeeld - een eitje - en zaten ze minstens in de halve finale.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:21 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dat waren juist de wedstrijden (Portugal dan) waar het er echt om ging.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:37 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ach, als Cocu die bal niet tegen de lat had geschoten maar in het doel had Nederland tegen Engeland gespeeld - een eitje - en zaten ze minstens in de halve finale.
Als, mits en wanneer Guus Hiddink bondscoach was, waren wij misschien wel wereldkampioen en niet Italië.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:37 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ach, als Cocu die bal niet tegen de lat had geschoten maar in het doel had Nederland tegen Engeland gespeeld - een eitje - en zaten ze minstens in de halve finale.
Dat sowieso niet. Johan Derksen is naar eigen zeggen niet meer "on speaking terms" met hem, en dus levert ie openlijk kritiek.quote:Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef Grimm het volgende:
Van Basten zal de eerste tijd wle niet in de VI of in Voetbal instite komen
Nee, hij moet achter de geraniums zitten met al zn voetbalkennisquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:34 schreef DrDentz het volgende:
Helden als Van Basten moeten eigenlijk geen trainer worden. Of het moet geweldig uitpakken zoals met Cruijff.
Het is gewoon een andere fase. Als voetballer zal hij altijd een held blijven, als coach moet hij nog veel leren, maar dat hebben de meesten. Al deed Rijkaard het gelijk erg goed.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:21 schreef DrDentz het volgende:
Ja dan kan hij voor altijd een held blijven. Nu zit er toch een luchtje aan de naam Van Basten
Precies... die degradeerde met Spartaquote:Op woensdag 29 november 2006 17:25 schreef PPWB84 het volgende:
[..]
Het is gewoon een andere fase. Als voetballer zal hij altijd een held blijven, als coach moet hij nog veel leren, maar dat hebben de meesten. Al deed Rijkaard het gelijk erg goed.
Ik hoef hem niet.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Hij moet snel Tobias Levels van Borussia Mönchengladbach selecteren voor Duitsland ermee vandoor gaat! Geboren en getogen in Duitsland, maar heeft slechts een Nederlands paspoort.
En jullie met Babel, Sneijder, Emanudinges, Heitinga (quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, die PSV'ers moet je al helemaal niet serieus nemen qua kritiek, want die zien het liefst een elftal met Waterreus, Lucius, Ooijer, Bouma, Hofland, Van Bommel, Vennegoor, van Nistelrooy en Robben.
Beter van niet, nee. Kan alleen maar tegenvallen. Sowieso niet meteen bondscoach van Oranje.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:34 schreef DrDentz het volgende:
Helden als Van Basten moeten eigenlijk geen trainer worden.
Dat weet je nooit echt van tevoren, hoewel JC zich ook in zijn actieve voetballoopbaan al aardig bezighield met teactieken, in tegenstelling tot San Marco.quote:Of het moet geweldig uitpakken zoals met Cruijff.
Niet echt opzienbarend, zelfs Stevie Wonder ziet dat San Marco een kut-bondscoach is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:16 schreef Haaglander het volgende:
Van Gaal vindt Van Basten geen goede bondscoach: http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=21654
Hoe lang blijft Van Basten nog aan als bondscoach? De gevestigde voetbalmacht in Nederland keert zich steeds meer tegen hem. Eigenlijk wel gek want hij is een bondscoach die in ruim 2 jaar (ca. 30 wedstrijden) slechts 2x verloren heeft.
quote:Van Gaal diskwalificeert Van Basten
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 12 december om 02:10
Louis van Gaal heeft in Sportweek het functioneren van bondscoach Marco van Basten tegen het licht gehouden. De Amsterdammer was duidelijk in zijn betoog; de leidsman van het Nederlands Elftal voert zijn taken niet naar behoren uit. Ook vertelt de trainer van AZ over zijn verleden bij Oranje, zijn gewenste toekomst als WK-trainer en Klaas Jan Huntelaar.
Het oordeel over Van Basten is voor Van Gaal een duidelijk verhaal. “Hij laat zijn ploeg niet voetballen zoals hij dat graag wil. Hij selecteert een bepaald soort spelers die niet de kwaliteiten herbergen die ervoor zorgen dat hij het voetbal kan spelen dat hij wil”, spreekt de 55-jarige oefenmeester vrijuit.
Op nationaal niveau brak vaak de (media)discussie uit over het spel van Nederland. Niet incidenteel kwam het team, gezien de beschikbare kwaliteit, pover voor de dag. “De uitvoering in al die wedstrijden onder zijn leiding is eigenlijk nooit goed geweest, op misschien één wedstrijd na.”
Een terugkeer bij Oranje ziet Van Gaal niet als een gesloten boek, maar lonkt het bondscoachschap in het buitenland het voornaamst. Het liefst een land waar tijdens het WK in 2010 grote successen mee te behalen zijn. “Spanje of Argentinië zijn landen waarvan ik denk dat ze de potentie hebben om wereldkampioen te worden”, aldus de leidsman wiens contract in 2008 bij AZ afloopt.
Ook keek hij nog even terug op zijn periode bij de KNVB toen Nederland het WK in Japan/Zuid-Korea aan zijn neus voorbij zag gaan. Van Gaal herkende in Oranje destijds een serieuze titelkandidaat. “In 2002 had dat wel gekund, als de spelers daar de ambitie voor hadden gehad. Alleen: dat hadden ze niet. Ik was destijds de enige die er alles voor over had om wereldkampioen te worden.”
Verder kwam ook de afgeketste transfer van Huntelaar naar AZ ter sprake. De trainer weet het aan de hoge transfersom van Heerenveen. Van Gaal wilde de Ajax-spits graag overnemen van de Friezen, maar voorzitter Dirk Scheringa kon niet leven met de vraagprijs van 5 miljoen euro.
Van Basten blijft voorlopig wel, want hij kan als hij wil voor jaren bijtekenenquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:16 schreef Haaglander het volgende:
Van Gaal vindt Van Basten geen goede bondscoach: http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=21654
Hoe lang blijft Van Basten nog aan als bondscoach? De gevestigde voetbalmacht in Nederland keert zich steeds meer tegen hem. Eigenlijk wel gek want hij is een bondscoach die in ruim 2 jaar (ca. 30 wedstrijden) slechts 2x verloren heeft.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:55 schreef Grimm het volgende:
Tel even de keren dat het d'r om ging
11 wedstrijden, 7 gewonnen, 3 keer gelijk, 1 verloren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:53 schreef Haaglander het volgende:
Statistieken Oranje onder Van Basten
Nr. Datum Thuis Uit TH UIT Soort
621 08-09-2004 Nederland Tsjechië 2 0 WKKW
626 26-03-2005 Roemenië Nederland 0 2 WKKW
628 04-06-2005 Nederland Roemenië 2 0 WKKW
629 08-06-2005 Finland Nederland 0 4 WKKW
630 17-08-2005 Nederland Duitsland 2 2 VRND
633 08-10-2005 Tsjechië Nederland 0 2 WKKW
640 11-06-2006 Servië en Montenegro Nederland 0 1 WKTO
641 16-06-2006 Nederland Ivoorkust 2 1 WKTO
642 21-06-2006 Nederland Argentinië 0 0 WKTO
643 25-06-2006 Portugal Nederland 1 0 WKTO
647 07-10-2006 Bulgarije Nederland 1 1 EKKW
quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Basten blijft voorlopig wel, want hij kan als hij wil voor jaren bijtekenen
Babel is gewoon een goede aanvaller, behoort tot de Nederlandse top.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
En jullie met Babel, Sneijder, Emanudinges, Heitinga () , Stekelenburg, Davids, Seedorf, Huntelaar en Maduro.
So what's your point?
Hopen mag altijd, daarbij komt er steeds meer kritiek en misschien krijgt hij de volgende kans bij AC Milan pas een jaar of vier/vijf later, ik denk dus dat hij het sowieso zal overwegen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:10 schreef mcyodogg het volgende:
Lijkt me sterk dat ie een jaar voor het EK weggaat.
Van Basten gaat één jaar voor het EK echt niet Oranje verlaten voor misschien een Serie B-club hoor...quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef M0NTANA het volgende:
Carlo Ancelotti vertrekt aan het eind van dit seizoen mogelijk bij AC Milan, kandidaat-opvolgers zijn Roberto Donadoni, Frank Rijkaard en Marco van Basten, nu maar hopen dat de laatste het wordt.
Och, San Marco is een trots man en de kritiek zwelt aan, daarbij is AC Milan zijn droomclub en als één van de andere twee het wordt, kan het nog een tijd duren voordat hij opnieuw die kans krijgt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van Basten gaat één jaar voor het EK echt niet Oranje verlaten voor misschien een Serie B-club hoor...
Tegen italie zit d'r al niet bij, ivoorkust, servie, roemenie, finland, bulgarije zijn geen toplandenquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
[..]
11 wedstrijden, 7 gewonnen, 3 keer gelijk, 1 verloren.
Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat gewoon om de kwalificatiewedstrijden en de wedstrijden op eindtoernooien.
Precies, dus pak ik die wedtsrijd tegen italie d'r ook bij, eigenlijk had australie d'r ook bij gemoeten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...
Tja, dat oefenpotje waar MvB Vlaar wilde testen. Dat ging behoorlijk mis.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Je praat onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:01 schreef Grimm het volgende:
Nou dan kom ik op een rijtje met 2 keer winst, 2 keer een gelijkspelen en 2 verliespartijen.
Dat vind ik erg mager, of zijn jullie dat niet met mij eens?
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Pardon?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Daarom is het ook zo slecht. Bij PSV zit er tenmiste nog een idee achter. Bij Oranje is het meer geluk dan wijsheid. Van Basten krijgt ze duidelijk niet aan het voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.
![]()
quote:Column Marco van Basten
"Eind maart gaan we met Oranje weer aan het echte werk beginnen. Roemenië-thuis. Hartstikke belangrijk. Winst betekent een goede stap op weg naar Euro 2008. Maar winnen zal best moeilijk zijn. Ik zeg dat niet uit nederigheid of valse bescheidenheid, maar vooral uit realiteitszin. Ik heb de afgelopen tijd veel voetbal gezien. Soms goed en soms slecht. Vaststaat dat we om ons heen in Europa behoorlijke concurrentie hebben.
Zogenaamde ‘kleine’ landen weten zich tactisch en fysiek beter te weren dan voorheen en het krachtsverschil tussen de ‘grote’ landen wordt almaar minder. Landen als Italië, Portugal en Frankrijk worstelen zich ook moeizaam door hun kwalificatiegroepen.
Ik zeg bewust ‘ook’, want dat moeizaam geldt ook voor ons. Nederland staat weliswaar bovenaan in de groep en we hebben plaatsing voor het EK in eigen hand, maar we zijn nogal schommelend qua presteren. Direct na de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Albanië werd me gevraagd hoe ik dat ,,schommelen” verklaarde. Ik wist niet meteen het antwoord. We kwamen snel met 1-0 voor, speelden een redelijke eerste helft, kwamen met wat geluk op 2-0 en dus mocht je verwachten dat Nederland die wedstrijd rustig zou uitspelen. Het tegendeel gebeurde. Iedereen had daar na afloop de pest over in. Een dag later, in alle rust, realiseerde ik me dat Bulgarije-uit zwaar was geweest, dat we alleen op dinsdag voor Albanië nog goed hebben kunnen trainen en dat ook zoiets als pure vermoeidheid kan optreden.
Het elftal is immers jong. En lachen om de zogenaamde kleine tegenstanders kan tegenwoordig niet meer. Het blijkt voor ons steeds moeilijk het spel te maken tegen de op papier mindere landen, die met z’n allen een muur voor het doel optrekken. De ruimtes zijn dan klein, waardoor we niet aan voetballen toekomen. Dan nog vonden we het verval in vier dagen erg groot. Het blijft mensenwerk, zei ik direct na afloop. Waarmee ik wil zeggen: het is geen kwestie van ‘eventjes’ een wedstrijd winnen of elke wedstrijd ‘gewoon’ weer goed voetballen.
Mede dankzij recente wedstrijden als Ierland-uit en Bulgarije-uit kijk ik toch optimistisch vooruit. We hebben veel jonge en talentvolle spelers. Deze jongens maken de komende jaren kans om mee te doen in de top van het voetbal. Dat biedt perspectief."
Marco van Basten
Kijk toch n's naar het lijstje waar we tegen hebben gespeeld, indrukwekkend slecht.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:18 schreef Haaglander het volgende:
Iig heeft Van Basten 20x gewonnen en 2x verloren ...... een indrukwekkende lijst.
idd dat ergert me nog het meest aan hem. alsof hij er zelf ook echt in gelooft dat het een hele prestatie is wat hij heeft neergezet.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:30 schreef M0NTANA het volgende:
We zijn fuckin' Nederland, maar Marco van Basten doet alsof het knap is wat hij gepresteerd heeft.
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo slecht. Bij PSV zit er tenmiste nog een idee achter. Bij Oranje is het meer geluk dan wijsheid. Van Basten krijgt ze duidelijk niet aan het voetballen.
En het trieste is dat je nog gelijk hebt ook.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:56 schreef Solstice het volgende:
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.
sterkquote:Op donderdag 14 december 2006 12:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.
Ik wil zijn baan ook wel, bij mijn sollicitatie zal ik aangeven dat ik het minstens zo goed zal doen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:27 schreef PPWB84 het volgende:
Schrijft hij columns? Dat had ik niet van Marco verwacht op dit moment. Kromkamp mocht dat toch ook niet. Zijn voetballers moeten toch zich toch alleen op voetbal concentreren en niet op de media? Nou hij dus ook. Ik wil zijn baan trouwens wel, lekker wedstrijdjes kijken!
Hey, John van het Schip heeft ervaring!quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
Slaat toch nergens op dat je met alleen ervaring bij Jong Ajax überhaupt als bondscoach wordt aangesteld?
Ach gut, Marco is boosquote:[b]Van Basten is kritiek van Van Gaal beu
Marco van Basten is de kritiek van Louis van Gaal op zijn functioneren meer dan beu. De bondscoach van Oranje zegt dat hij de opmerkingen van Van Gaal niet langer naast zich neerlegt.
Twijfel
Van Gaal, de huidige trainer van AZ, noemde Van Basten onlangs 'geen goede bondscoach'. Van Gaal twijfelt eveneens aan de training- en selectiemethodes van Van Basten. Het was niet de eerste keer dat Van Gaal zijn collega afviel.
Tijd voor reactie
"Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord", steldt Van Basten. "Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat."
Slechtste bondscoach
Van Basten: "Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats."
kijk een naar het lijstje van iedere andere nationale ploeg en je ziet er zeperds tussen. En geen enkele reden om een oefenwedstrijd tegen italie mee te rekenen.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Kijk toch n's naar het lijstje waar we tegen hebben gespeeld, indrukwekkend slecht.
Plus het argument je praat onzin is erg goed onderbouwd
quote:"Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats."
En toch meer gepresteerd dan Louisquote:Op maandag 18 december 2006 20:47 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten is veruit de slechtste bondscoach aller tijden!
Denneboom en Bobsonquote:Op donderdag 28 december 2006 15:49 schreef M0NTANA het volgende:
Welke oud-internationals zijn er eigenlijk allemaal opgeroepen voor de wedstrijd tegen Koninklijke HFC?
Ik zat meer te denken aan een oud-bondscoach die de keuze moet maken tussen Patrick Kluivert, Ruud van Nistelrooij, Marco van Basten of John Bosman in de spits, lastige keuze!quote:
quote:Van Basten: 'Oranje kan het EK winnen'
Geschreven door Pieter Hanson op donderdag, 4 januari om 15:44
Bondscoach Marco van Basten heeft in een interview met VI openharig gesproken over de huidige ontwikkeling van het Nederlands elftal. De bondstrainer denkt dat Oranje in 2008 Europees Kampioen kan worden.
"Ik dat het mogelijk is ja", aldus Van Basten. "Een landenteam dat grote toernooien wint heeft diverse kwaliteiten nodig. Maar geluk is ook zeer belangrijk. Dat zag je afgelopen zomer weer met de Italianen. Ze lagen er bijna uit tegen Australie."
"Met Edwin van der Sar hebben we sowieso een topkeeper. Verder hebben we jongens die een topspeler kunnen worden. Zeker gezien hun leeftijd zit er nog veel rek in. Het afgelopen WK kwam schijnbaar nog te vroeg om al een goede prestatie te realiseren."
Verder vindt Van Basten dat een bondscoach wel degelijk inconsequent mag zijn. "Je kunt namelijk niet consequent zijn. Je hebt te maken met verschillende mensen die allemaal een andere benadering nodig hebben. Geen enkele trainer is honderd procent rechtlijnig. Onmogelijk."
Ook ageert Van Basten tegen de kritiek dat hij het WK een leermoment noemde. "Dat is natuurlijk niet helemaal juist. We hadden een jonge ploeg en gingen naar Duitsland om te presteren. Alleen niet iedereen hoeft dat te weten. Ik probeerde de druk weg te halen. We winnen ook niet zomaar even het EK. Er mag daar meer van ons verwacht worden en we kunnen ook winnen. Maar andere landen ontwikkelen zich ook goed."
Bovendien heeft Van Basten ook nog een tip voor Wesley Sneijder. "Hij is een goede speler, eentje die wedstrijden kan beslissen. Maar hij is ook veel met randzaken bezig. Hij moet meer een voorbeeldige prof zijn. Wesley moet wat beter met zijn emoties omgaan. Zeker in het veld. Het belangrijkste is dat hij ervan leert."
Zo zie je maar weer hoeveel krediet een speler als Sneijder krijgt ten opzichte van Van Nistelrooij, van Bommel etc.quote:
Ach, hoe wij gaan presteren op het EK is nog altijd meer afhankelijk van de spelers die we hebben dan de coach.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, ik leg me erbij neer dat San Marco het EK nog wel haalt als bondscoach, het is niet anders. Tijdens dat EK worden we uitgeschakeld in de groepsfase ofzo
Afhankelijk van de spelers die we hebben? Klopt, maar als je San Marco als bondscoach hebt, zegt dat niets. Juist de beste spelers, de voetballers die ons successen kunnen brengen, worden genegeerd omdat Marco van Basten niet goed met ze kan opschieten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ach, hoe wij gaan presteren op het EK is nog altijd meer afhankelijk van de spelers die we hebben dan de coach.
Qua spelersmateriaal zie ik het EK met vertrouwen tegemoet.
Als Van Basten dat niet teveel verpest kunnen we alsnog een goed resultaat (d.w.z. finale) behalen.
Slechtste speler was hij niet en dat hij niet uit de verf kwam is alleen maar van Bssten aan te rekenen (met de punt naar achterenquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:55 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja Wesley SNeijder
Slechtste speler van het WK dus haal de loftrompet maar weer naar boven
Niets aan toe te voegen!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Slechtste speler was hij niet en dat hij niet uit de verf kwam is alleen maar van Bssten aan te rekenen (met de punt naar achteren)
Verder hoop ik dat MvB voor EK 2008 inziet dat hij routiniers als van Bommel, Makaay, van Nistelrooy, Seedorf en Davids nodig heeft! Misschien niet eens allemaal als basisspeler, als ze er maar bij zijn. Daar leer je als jongeling van.
Wat betreft Seedorf, Van Bommel en Van Nistelrooy: Ja, die moeten mee (voor zover je dat nu al kan beoordelen).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Slechtste speler was hij niet en dat hij niet uit de verf kwam is alleen maar van Bssten aan te rekenen (met de punt naar achteren)
Verder hoop ik dat MvB voor EK 2008 inziet dat hij routiniers als van Bommel, Makaay, van Nistelrooy, Seedorf en Davids nodig heeft! Misschien niet eens allemaal als basisspeler, als ze er maar bij zijn. Daar leer je als jongeling van.
Net zo lachwekkend als het niet selecteren van van Bommel en het wel selecteren van Landzaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat betreft Seedorf, Van Bommel en Van Nistelrooy: Ja, die moeten mee (voor zover je dat nu al kan beoordelen).
Maar Davids (bank bij Spurs) en Makaay (nooit gepresteerd in Oranje) meenemen simpelweg omdat ze 'routinier' zijn, vind ik lachwekkend.
Ik heb liever gewoon dat Van Basten de beste voetballers meeneemt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:09 schreef Robar het volgende:
[..]
Net zo lachwekkend als het niet selecteren van van Bommel en het wel selecteren van Landzaat.
euuuhquote:
Tuurlijk staat de deur voor Makaay altijd open. Als hij tegen die tijd beter presteert dan Kuyt en Huntelaar, mag hij van mij mee. Maar vooralsnog geef ik de voorkeur aan Van Nistelrooy in spits met Kuyt en Huntelaar daarachter in de rangorde, we moeten ook aan de toekomst denken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:26 schreef Robar het volgende:
Makaay speelt goed bij Bayern, Kuijt en Huntelaar heben het ook nog niet waar gemaakt in Oranje.
Ik vind dat de deur voor Makaay nog altijd open moet staan.
Davids is altijd een waardevolle speler voor het Nederlands elftal geweest.
Dat is niet opeens totaal anders geworden.
Snap je het niet?quote:
Oftewel, San Marco is lachwekkend bezig?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Snap je het niet?
Het selecten van Landzaat boven Van Bommel is net zo lachwekkend als het selecteren van spelers simpelweg omdat ze routinier zijn.
Het is allebei lachwekkend dus. Je zegt het zelf.
Ik snap het juist wel, je opmerking was zo een voltreffer, dat ik even met een bek vol tanden stondquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Snap je het niet?
Het selecten van Landzaat boven Van Bommel is net zo lachwekkend als het selecteren van spelers simpelweg omdat ze routinier zijn.
Het is allebei lachwekkend dus. Je zegt het zelf.
In het geval Landzaat zeker.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Oftewel, San Marco is lachwekkend bezig?![]()
En in het geval Ruud van Nistelrooij, Clarence Seedorf en Mark van Bommel?quote:
Ik kan het daar niet volledig mee eens zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tuurlijk staat de deur voor Makaay altijd open. Als hij tegen die tijd beter presteert dan Kuyt en Huntelaar, mag hij van mij mee. Maar vooralsnog geef ik de voorkeur aan Van Nistelrooy in spits met Kuyt en Huntelaar daarachter in de rangorde, we moeten ook aan de toekomst denken.
En over Davids zeg je het zelf al, hij is een waardevolle speler geweest. Maar als je niet van de bank afkomt bij Tottenham, heb je in Oranje niks meer te zoeken helaas.
Geval Seedorf: Ronduit lachwekkend en ongeloofwaardig. Seedorf had al in 2004 een kans moeten krijgen. Dat hij zichzelf via een praatprogramma terug de selectie in moet praten, is natuurlijk belachelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En in het geval Ruud van Nistelrooij, Clarence Seedorf en Mark van Bommel?
Ik vind Davids ook een geweldige kerel, en iemand die we wel kunnen gebruiken in Oranje.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik kan het daar niet volledig mee eens zijn.
Dat je op de bank zit heeft namelijk niet altijd met gebrek aan kwaliteit te maken.
Kijk naar van Nistelrooy vorig jaar bij ManU.
Niet dat Davids problemen heeft met de club, maar hij heeft tot vorig jaar altijd op hoog niveau gevoetbald en gepresteerd. Een half jaar geleden kwam hij zeer zeker in aanmerking voor het Nederlands elftal. Nu hij op de bank zit, wil niet zeggen dat hij opeens een veel slechtere speler is. Jol kan hem klaarblijkelijk niet gebruiken in het systeem wat hij nu speelt. Stel dat Davids ervoor had gekozen om naar Nederland te komen en hij had in de basis gestaan. Komt hij dan opeens weer wel in aanmerking? Maar is het dan opeens een totaal andere speler?
Niet dat ik perse Davids erbij wil hebben hoor, maar ik ben gewoon van mening dat Davids een fantastische voetballer was en nog is. Daar verandert een half jaartje bankzitten echt niets aan. Hij heeft een verkeerde keuze gemaakt. Voor het EK 2008 zou hij dat recht kunnen zetten. Maar je moet niet zeggen dat een bankzitter bij de spurs niet in aanmerking mag komen voor het Nederlands elftal, daar doe je Davids echt te kort mee!
Speelt hij dan helemaal nooit?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind Davids ook een geweldige kerel, en iemand die we wel kunnen gebruiken in Oranje.
Maar, en dit geldt eigenlijk voor iedereen: als je nooit speelt, kan je ook niet met Oranje mee.
Davids had misschien verstandiger moeten zijn en naar Ajax moeten komen deze zomer, daar had hij waarschijnlijk meer kans op speeltijd gehad.
Ik weet het niet precies, maar volgens mij speelt hij echt heel sporadisch. Volgens VI dit seizoen pas 9 keer.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Speelt hij dan helemaal nooit?
Ik heb hem volgens mij een aantal keren in actie gezien??
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Oftewel, San Marco is lachwekkend bezig?
voglens mij nietquote:Op maandag 8 januari 2007 14:53 schreef Robar het volgende:
Komen die bladen ook niet toevallig van dezelfde uitgeverij?
inderdaad, 433 is een openkaart-tactiek wanneer je tegen toplanden speelt.. we hebben in Oranje topspelers die wekelijks bij hun club 4-4-2 of 4-2-3-1 spelen .. Die tactieken kunnen OOK aantrekkelijk zijn en leveren meer rendement op! .. Zeker als je zo'n zwakke verdediging hebt als Oranjequote:Op maandag 8 januari 2007 15:05 schreef AminBen het volgende:
Afstappen van dat 4-3-3!
Hij is altijd zwak als er meer kracht tegenover hem staat,quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij doet natuurlijk veel meer dan alleen scoren.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij is altijd zwak als er meer kracht tegenover hem staat,
In de eredivisie lokken ze hem nu al vaak genoeg uit zijn tent.
Maar hij heeft toevallig wel veel goals gemaakt, maar ik geloof dat ze niet zo van belang waren ( dik gewonnen wedstrijden )
Ach 1 schrale troost, er zijn op dit moment weinig Europese landen die goed voetbal spelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:35 schreef M0NTANA het volgende:
Als je het WK met opzet verneukt om er tijdens het EK te staan, zit er al een steekje bij je los. Maar staan we er wel tijdens het EK? Ik vraag het me af, volgens mij wordt het wéér een teleurstelling.
Je vergeet Portugal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach 1 schrale troost, er zijn op dit moment weinig Europese landen die goed voetbal spelen.
Verschil is alleen dat die Europese landen met slecht voetbal echt wel van Nederland winnen.
(dan heb ik het over landen als Italie, Frankrijk, Duitsland, Spanje)
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach 1 schrale troost, er zijn op dit moment weinig Europese landen die goed voetbal spelen.
Verschil is alleen dat die Europese landen met slecht voetbal echt wel van Nederland winnen.
(dan heb ik het over landen als Italie, Frankrijk, Duitsland, Spanje)
Ik baseer dat op de tendens die je ziet in het hedendaags voetbal.quote:
Wat denk je van de coach?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:03 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat we met dit materiaal zo slecht spelen?
Met het tot nu toe vertoonde spel, winnen we niet van de toplanden, dat moet je met me eens zijn.
Veel duels verliezen omdat hij lichamelijk te zwak is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:28 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij doet natuurlijk veel meer dan alleen scoren.
Maar dat begrijp jij zelf ook wel denk ik.
Alleen laat Van Basten de toppers thuis en stelt hij Landzaat op die het niet goed doet bij Wigan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:03 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik baseer dat op de tendens die je ziet in het hedendaags voetbal.
Nederlanders zijn maar half zo effectief als de landen die ik net noem.
Daarbij kan Nederland niet goed genoeg verdedigen en zijn de aanvallers van de toplanden te slim.
Dit heeft ook te maken met het gehanteerde systeem en de daarbij geselecteerde spelers.
Want hoe kan het dat we kwalitatief verschrikkelijk goede voetballers her en der hebben rondlopen, maar dat die of niet geselecteerd worden of het niet waar kunnen maken in het Nederlands elftal?
Ik zie onder andere het systeem en de filosofie van van Basten als schuldige.
We hebben onder andere:
van der Sar (Man united)
van Bommel, Makaay(Bayern Munchen)
van Nistelrooy (Real Madrid)
van Persie (Arsenal)
Boulahrouz, Robben (Chelsea)
van der Vaart, Mathijsen, de Jong (HSV)
Seedorf (AC milan)
Gio (Barcelona)
Kuijt, Zenden (Liverpool)
Ooijer (Blackburn Rovers)
Davids (Tottenham Hotspurs)
Huntelaar, Sneijder, Babel (Ajax)
de Cler, de Zeeuw, Schaars (AZ)
Timmer, de Guzman (Feyenoord)
Kluivert, Kromkamp, Affelay (PSV)
En dan vergeet ik er nog wel een paar.
Maar hoe kan het dat we met dit materiaal zo slecht spelen?
Met het tot nu toe vertoonde spel, winnen we niet van de toplanden, dat moet je met me eens zijn.
Inderdaad, maar is dat vreemd?quote:
Jij was toch pro-San Marco?quote:
Dat was zooooo 2006quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, maar is dat vreemd?
Marco van Basten had enkel ervaring opgedaan bij Jong Ajax, daarbij kan hij overduidelijk niet omgaan met de gevestigde orde, hij botste zelfs met Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel (de provinciaaltjes die bij het gemoedelijke PSV vandaan komen). Dat zegt toch allemaal genoeg over de bondscoach?
[..]
Jij was toch pro-San Marco?![]()
San Marco moet door Geenstijl dood verklaard worden.quote:
Zou mooi zijn, hoe meer invloedrijke media een hetze tegen San Marco starten, hoe beter!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef DIGGER het volgende:
[..]
San Marco moet door Geenstijl dood verklaard worden.
Je hoort er tegenwoordig niet meer bij als ze je overslaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef DIGGER het volgende:
[..]
San Marco moet door Geenstijl dood verklaard worden.
Uhm, jij speelt met een zestal?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:31 schreef Guiduuuuw het volgende:
kromkamp eruit, ooijer eruit, de cler eruit!!!!, van bommel eruit, schaars eruit, seedorf op rechts... En je bent geslaagd voor de trainerscursus.. Man wat een opstelling!
Kromkamp is goed bezig bij PSVquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:12 schreef nz1900 het volgende:
--------------------------vd-Sar------------------------
---Kromkamp----Bouhlarouz---- Ooijer ? ------ de Cler of van Brockhorst
---v Bommel----Seedorf----Schaars------Robben
------------- Huntelaar --------- Van Persie
![]()
In vorm zijnde, zoals in het begin van dit seizoen lukt het hem prima om die duels te ontwijken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:05 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Veel duels verliezen omdat hij lichamelijk te zwak is.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:19 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
In vorm zijnde, zoals in het begin van dit seizoen lukt het hem prima om die duels te ontwijken.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:03 schreef Guiduuuuw het volgende:
kromkamp goed bezig bij psv !!! ... Heet ji toevallig Al Sahaf met je achternaam ?!! En Thomas Gravesen deed het zeker ook fantastisch bij Real, en Machlas was een superspits bij Ajax! En Sergio de Windt was zeker geslaagd bij Juventus..
Ja en toen Sneijder gebleseerd was heeft ajax ook punten gemorst en toen Sneijder niet geblesseerd was, won Ajax een aantal keren op rij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:22 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ze pakken hem de laatste tijd hard aan en dat leverde hem zelf een domme rode kaart op
ZIjn manager begon zelf te zeiken dat ze hem in bescherming moesten nemen
Na de verloren wedstrijd tegen PSV heeft Ajax met Sneijder meer punten gemorst en toen hij geschorst was en effe geblesseerd toen won Ajax.
Dat hard aanpakken waren dan ook overtredingen die niet voor niets gemaakt werden. Tot en met PSV speelde hij gewoon zeer sterk waarbij overtredingen vrijwel de enige manier was om bij hem de bal af te pakken. Je wilt beweren dat het puntverlies van Ajax te maken had met Sneijder?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:22 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ze pakken hem de laatste tijd hard aan en dat leverde hem zelf een domme rode kaart op
ZIjn manager begon zelf te zeiken dat ze hem in bescherming moesten nemen
Na de verloren wedstrijd tegen PSV heeft Ajax met Sneijder meer punten gemorst en toen hij geschorst was en effe geblesseerd toen won Ajax.
Maar als ze hem eruit spelen dan speel je gewoon met 1 man minder en dat weten de tegenstanders gewoon nu.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Ja en toen Sneijder gebleseerd was heeft ajax ook punten gemorst en toen Sneijder niet geblesseerd was, won Ajax een aantal keren op rij.
Je kunt het allemaal net zo interpreteren zoals je zelf wilt.
Een sneijder in vorm laat elk team beter voetballen.
En daarvoor won Ajax met Sneijder 9 wedstrijden, wat je er natuurlijk niet bijzet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar als ze hem eruit spelen dan speel je gewoon met 1 man minder en dat weten de tegenstanders gewoon nu.
Kijk 1 overwinning maar de laatste maand met Wesley
12/11/2006 Ajax PSV 0-1
19/11/2006 Ajax FC Twente 1-1 1
26/11/2006 Sparta Rotterdam Ajax 3-0
24/12/2006 Vitesse Ajax 4-2
27/12/2006 Ajax Roda JC 2-0 1
30/12/2006 NEC Ajax 2-2
En toen hij er niet bij was wonnen ze.
Ik begin hierover omdat Marco hem de hemel in prijst terwijl hij zijn zwakste schakel was op het WK./
Als je iemand eruit speelt, dan speel je inderdaad met een man minder.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar als ze hem eruit spelen dan speel je gewoon met 1 man minder en dat weten de tegenstanders gewoon nu.
Kijk 1 overwinning maar de laatste maand met Wesley
12/11/2006 Ajax PSV 0-1
19/11/2006 Ajax FC Twente 1-1 1
26/11/2006 Sparta Rotterdam Ajax 3-0
24/12/2006 Vitesse Ajax 4-2
27/12/2006 Ajax Roda JC 2-0 1
30/12/2006 NEC Ajax 2-2
En toen hij er niet bij was wonnen ze.
Ik begin hierover omdat Marco hem de hemel in prijst terwijl hij zijn zwakste schakel was op het WK./
Naar mijn weten speelde Ajax tegen PSV een uiterst goede wedstrijd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Fysiek gaat hij juist helemaal de mist in.
Alleen nadat hij bij PSV zwaar onder handen werd genomen toen gingen ook andere clubs dat doen.
Ajax kwam niet in de 16quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:00 schreef Robar het volgende:
[..]
Naar mijn weten speelde Ajax tegen PSV een uiterst goede wedstrijd.
Als PSV dus gericht was op het eruit spelen van sneijder, maar Ajax toch goed bleef spelen, kun je dat de verdienste van Sneijder noemen.
En PSV kwam zowat niet aan de bal.quote:
PSV liet Ajax komen tot de 16quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:07 schreef Robar het volgende:
[..]
En PSV kwam zowat niet aan de bal.
Zo is er ook steeds wel wat te verzinnen.
Wat heeft dat met Seijder te maken.
Hij is spelverdeler en moet het spel naar voren verplaatsen.
Aangezien Ajax meer op de helft van PSV voetbalde, heeft hij dat in ieder geval goed gedaan.
Dat Ajax vervolgens de 16 niet in komt, komt omdat PSV Sneijder zo goed fysiek aanpakte?
Ajax is niet alleen Sneijder hoor.
In de praktijk wordt dat dusquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:35 schreef AminBen het volgende:
- - - - - - - - - - - Van der Sar - - - - - - - - - - - - -
Kromkamp - - Boulah - - - Mathijsen - - De Cler -
- - || - - - - - - Mendes da Silva - - - - - - - - - - - -
- - v - - - - Van Bommel - - - - - - - Seedorf - - - -
- - - - - - - - - - - - Van der Vaart - - - - - - - - - -
- - - - - - - Van Persie - - Van Nistelrooy - - - - -
Dan moet Van Basten eerst weg![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In de praktijk wordt dat dus
--------------------Van der Sar----------------
Kromkamp --- Boulah ---Mathijsen -- De Cler --
-----|| ------------- Mendes da Silva --------- || -------
-----||---------------- Van Bommel ------------ || -------
-----|| ------------------- Seedorf --------------- || ------
-----V-----------------Van der Vaart -----------V ------
--------------------------Van Persie ----------------------
-----------------------Van Nistelrooy -------------------
Robbie Wielaert voor Ooijerquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Kromkamp is goed bezig bij PSV
Ooijer is sinds zijn vertrek goed achteruit gegaan.
Huntelaar is de toekomst.
Zou Davids Ooijer kunnen vervangen ?
En dan zou ik ook Tim Krul selecteren al is het puur voor de toekomst.
daar word ik nou zo moe van he..dat mensen die Sneijder willen aanprijzen over zijn tweebenigheid beginnenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vond Van der Vaart nog iets onthutsender, maar die heeft een excuus dat hij van een blessure terugkwam. Sneijder kan erg bruikbaar zijn in vorm. Je hebt altijd een wapen met zijn tweebenige schot. Maar als hij niet top is, is hij inderdaad de zwakste schakel in het Nederlands team.
Waarom zou ik dit zijn als die 'toplanden' het minstens net zo slecht doen als wij?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:03 schreef Robar het volgende:
Een excuus dat hij nogal vaak kan gebruiken....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vond Van der Vaart nog iets onthutsender, maar die heeft een excuus dat hij van een blessure terugkwam.
Sneijder lijkt nog steeds een beetje moeite te hebben met een "volwassen" speler worden.quote:Sneijder kan erg bruikbaar zijn in vorm. Je hebt altijd een wapen met zijn tweebenige schot. Maar als hij niet top is, is hij inderdaad de zwakste schakel in het Nederlands team.
Ja, dat gevoel had ik ook toen Ricksen en Van Bommel in Oranje zaten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:35 schreef Guiduuuuw het volgende:
wat een shit opstellingen allemaal.. zeker in de leer bij Van Basten.. of erger nog.. BIJ HENK TEN CATE
jaliens in oranje is echt een blamage voor mijn NL-burgerschap
idd.. en toen ene Dick bondscoach was .. of toen CAIRO!!!!! geselecteerd werdquote:Op woensdag 10 januari 2007 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel had ik ook toen Ricksen en Van Bommel in Oranje zaten.
Ik denk dat dat het grootste probleem is inderdaad.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sneijder lijkt nog steeds een beetje moeite te hebben met een "volwassen" speler worden.
En ik denk dat hij fysiek best mee kan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:10 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
PSV liet Ajax komen tot de 16
Maar SNeijder speelt op een belangrijke positie waarvoor hij fysiek gewoon te min is.
Ik hoop dat we dit te zien krijgen bij zijn nieuwe club in het buitenland
quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel had ik ook toen Ricksen en Van Bommel in Oranje zaten.
Zucht... weer zo'n figuur die alleen op namen let.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:35 schreef Guiduuuuw het volgende:
jaliens in oranje is echt een blamage voor mijn NL-burgerschap
Kromkamp is de nr.1 op de rechtsback, toen ze allebei bij Az speelden kreeg Kromkamp ook altijd de voorkeur.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:36 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zucht... weer zo'n figuur die alleen op namen let.
Jaliens speelt al jaren uitstekend als verdediger van AZ. Ook dit seizoen is hiij weer top.
We hebben duidelijk geen luxeprobleem op de rechtsbackpositie. Maar Jaliens is als rechtsback i.i.g. een stuk keer beter dan Kromkamp en Heitinga bij elkaar.
Wat is dat nou voor een redenering?quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Kromkamp is de nr.1 op de rechtsback, toen ze allebei bij Az speelden kreeg Kromkamp ook altijd de voorkeur.
Dat Kromkamp beter is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:55 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een redenering?
Ten eerste .. Als je op een naam let, betekend het dat die persoon een naam heeft opgebouwd wegens uitzonderlijke of opvallende prestaties.. Anders noem je zijn naam niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:36 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zucht... weer zo'n figuur die alleen op namen let.
Jaliens speelt al jaren uitstekend als verdediger van AZ. Ook dit seizoen is hiij weer top.
We hebben duidelijk geen luxeprobleem op de rechtsbackpositie. Maar Jaliens is als rechtsback i.i.g. een stuk keer beter dan Kromkamp en Heitinga bij elkaar.
Welja.. Waarom noem je niet gelijk Braafheid, Leiwakabessy en Michael Lamey..quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:28 schreef Canisfire het volgende:
Waarom noemt niet Royston Drenthe ?
als hij bij ajax had gespeeld had hij al drie interlands op zijn naam gehad.
Drenthe is echt wel beterquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:31 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
Welja.. Waarom noem je niet gelijk Braafheid, Leiwakabessy en Michael Lamey..
Heh... dat je Vlaar hier indirect vergelijkt met Jaliens vind ik nogal vreemd. Jaliens speelt al jaren constant aan de top van Nederland. Is het niet als rechtsback, dan wel als centrale verdediger. Verdedigend is hij degelijk: kopsterk, goed in de duels en aanvallend heeft hij ook wel iets in te brengen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:18 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
Ten eerste .. Als je op een naam let, betekend het dat die persoon een naam heeft opgebouwd wegens uitzonderlijke of opvallende prestaties.. Anders noem je zijn naam niet.
Aangezien jij nu Jaliens noemt, betekend het dat jij hem uitzonderlijk of opvallend vindt spelen..
IK denk juist dat Jaliens heel veel te kort komt voor de top.. Hij heeft van alles een klein beetje, maar waar is hij nou goed in?! In verdedigen.. Nee niet echt. Hij wordt nog steeds eruit gespeeld door spelers als FarFan en Huysegems, laat staan tegen Cristiano Ronaldo, Robinho, Messi, Robben etc etc..
Dit is nou typisch zo'n Ron Vlaar-achtige overschatting van je! Heel leuk en aardige speler .. totdat je hem tegen een beer als Luca Toni oid laat spelen.
Als je al twee jaar een basisplaats hebt bij AZ, en daar goed presteert, speel je mee in de top.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef Guiduuuuw het volgende:
Jaliens Speelt echt niet jaren in de top van Nederland .. Hoe kom je daar nou bij?
Tja... favo opstelling, dan kan ik Van Basten en Bergkamp ook wel op gaan stellen. Kom op man...quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef Guiduuuuw het volgende:
Nou en? je vroeg mijn Favo opstelling... ik had Jaap Stam eigenlijk ipv mathijssen moeten doen!
Maargoed, noem maar twee controlerende spelers die beter zijn dan Cocu en Davids, dan zet ik ze in kijn team, En nee... Schaars komt er niet in
Geen Sansoni, dat valt me dan weer tegen vanje... Je had hem op zn minst kunnen neutraliseren en in deze droom opstelling kunnen zettenquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:15 schreef defranseslag het volgende:
Van der Sar
Kromkamp
Boulahrouz
Ooijer
Van Bronckhorst
Van Bommel
Seedorf
Van Persie
Theo bij de Febo
Van Nistelrooy
Kuyt
Verwacht geen tegenspraak.
Ja excuses dat ging over dat stukje van Koningdavid over zijn geklaag dat er geen goede defensieve middenvelders meer zijn... Remco van der Schaaf dus wel!quote:
LOL! Kivuvu MAN.... dat je hem uberhaupt DURFT te noemen !!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja... favo opstelling, dan kan ik Van Basten en Bergkamp ook wel op gaan stellen. Kom op man...
Schaars is ook niet echt een controlerende middenvelder. Mendes da Silva is de beste controleur die we op dit moment hebben. Erg compleet en speelt een erg goed seizoen. We hebben verder geen ervaren controleurs nu die op topniveau spelen. Er zit wel talent aan te komen op die positie: De Jong, Kivuvu, Sno....
Remco van der Schaafquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
LOL! Kivuvu MAN.... dat je hem uberhaupt DURFT te noemen !!
Wat, wil hij 'm uitschakelen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef defranseslag het volgende:
Ach meneer Van Basten schijnt ook al achter Leonardo aan te zitten dus het zou me niks verbazen...![]()
Zucht...quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
LOL! Kivuvu MAN.... dat je hem uberhaupt DURFT te noemen !!
Nee als ik een fout maak dan kan ik wel tegenspraak verwachten. Wist al dat er niets niet goed was maar kon niet ontdekken wat...quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat, wil hij 'm uitschakelen?
Het is naturaliseren, of ben ik nu een beetje brutaal.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:14 schreef Flashwin het volgende:
[..]
daar word ik nou zo moe van he..dat mensen die Sneijder willen aanprijzen over zijn tweebenigheid beginnen![]()
Serieus, is dat nou zo een pluspunt?? Sneijder is gewoon een degelijke voetballer met veel te weinig power en voetbalintelligentie en zal het daarom nooit in de absolute wereldtop redden.
En aanvoerder en idd hij lijkt me niet minder dan Mathijsen... die staat lager met zijn club en krijgt meer tegengoals.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:53 schreef Solstice het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Sneijder's (enige)sterke punt is z'n passing, als je een elftal hebt dat goed draait, vaak beter is dan de tegenstander, en waar veel vrijgelopen wordt heb je d'r wat aan. Dan kan ie mooi aannemen en passen steeds. Loopt het even niet, heb je d'r ook meteen weinig aan, want hij komt kracht en snelheid tekort om verdedigend wat te doen, en techniek, inzicht en een actie tekort om aanvallend wat te doen. Komt ook nog bij dat het lijkt of bij Ajax Sneijder per se elke bal moet hebben, waardoor alles heel voorspelbaar door het midden gaat, en Huntelaar bijvoorbeeld niet de nodige ballen krijgt om z'n goals te maken. Alle aanvallen eindigen nu bij hem, terwijl de bal eigenlijk zo snel mogelijk naar de spitsen moet.
Kijk de statistieken er maar is op na, dan zie je dat Huntelaar dit seizoen veel meer scoort als Sneijder niet speelt, dan als ie wel speelt.
Owja, Hofland is misschien ook wel is de moeite van het bekijken waard, bij PSV voor z'n blessure bijna onpasseerbaar. En nu ook lid van de minst gepasseerde verdediging van de Bundesliga
Wat een onzinverhaal, dit getuigd van weinig inzicht.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:53 schreef Solstice het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Sneijder's (enige)sterke punt is z'n passing, als je een elftal hebt dat goed draait, vaak beter is dan de tegenstander, en waar veel vrijgelopen wordt heb je d'r wat aan. Dan kan ie mooi aannemen en passen steeds. Loopt het even niet, heb je d'r ook meteen weinig aan, want hij komt kracht en snelheid tekort om verdedigend wat te doen, en techniek, inzicht en een actie tekort om aanvallend wat te doen. Komt ook nog bij dat het lijkt of bij Ajax Sneijder per se elke bal moet hebben, waardoor alles heel voorspelbaar door het midden gaat, en Huntelaar bijvoorbeeld niet de nodige ballen krijgt om z'n goals te maken. Alle aanvallen eindigen nu bij hem, terwijl de bal eigenlijk zo snel mogelijk naar de spitsen moet.
Kijk de statistieken er maar is op na, dan zie je dat Huntelaar dit seizoen veel meer scoort als Sneijder niet speelt, dan als ie wel speelt.
Owja, Hofland is misschien ook wel is de moeite van het bekijken waard, bij PSV voor z'n blessure bijna onpasseerbaar. En nu ook lid van de minst gepasseerde verdediging van de Bundesliga
Ik bedoelde eigenlijk ook traptechniek, handelingssnelheid enz. heeft ie zeker wel. Maar feit blijft dat ie voor de 10 positie een actie en kopkracht mist(10 duikt vaak op in de 16). En voor de andere posities fysiek en snelheid tekort komt. Met z'n traptechniek zou het een ideale speler zijn om het spel op te bouwen op links of rechtshalf maar zo gauw de tegenstander de bal heeft voetbal je met een man minder. En als d'r zo kort op gezeten wordt dat ie z'n pass niet kan geven, heeft ie ook de techniek niet om de bal even bij zich te houden, wat bijvoorbeeld Afellay en Aissati wel hebben.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat een onzinverhaal, dit getuigd van weinig inzicht.
Mensen vergeten maar even te kijken naar:
- Zijn handelingssnelheid.
- Zijn overzicht.
- Zijn techniek, waarmee hij in een simpele beweging zelf ruimte creeert.
- Zijn doelgerichtheid
- Positiespel, niet alleen aan de bal, maar ook zonder bal
- Sneijder is niet traag, ook niet snel, maar hij heeft een gemiddelde loopsnelheid.
- Zijn schotkracht
Dat is heel wat meer dan alleen die "passing".
Heb best wel respect gekregen voor Mark van Bommel, fuck San Marco!quote:Van Bommel blijft bij besluit
Uitgegeven: 15 januari 2007 11:47
Laatst gewijzigd: 15 januari 2007 11:48
MÜNCHEN - Mark van Bommel blijft bij zijn besluit om niet meer onder bondscoach Marco van Basten voor het Nederlands elftal uit te komen. De middenvelder van Bayern München zei dit in een interview met het Duitse sportmagazine Kicker.
In het interview noemde Van Bommel bedanken voor de nationale ploeg de moeilijkste beslissing uit zijn carrière. Kicker vroeg de middenvelder wat er zou gebeuren, mocht Van Basten ooit trainer van Bayern worden. "Dan sta ik weer op de transferlijst", reageerde de Limburger hierop.
ik weet niet of Seedorf meer vernederd is. Zeker als je gisteravond van Marwijk hebt gehoord dan denk ik dat we zelfs niet alles weten.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:47 schreef koningdavid het volgende:
Tja... Seedorf is nog meer vernederd door Van Basten maar vindt het zo'n grote eer om voor Oranje te spelen dat hij toch graag komt. Ik vind dat van meer klasse getuigen eerlijk gezegd.
Ik begrijp Van Bommel ook wel hoor, zeker. Eigenlijk zou Van Basten Mark nu moeten bellen, hem zijn verontschuldigingen aanbieden en daarna een goed voetbaltechnisch gesprek voeren.
Ik hoorde gisteren bij Studio Voetbal dat Van Bommel nu in de punt-naar-achteren speelt bij Bayern. Laat dat nou net de probleempositie zijn bij Oranje...
Van marwijk?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik weet niet of Seedorf meer vernederd is. Zeker als je gisteravond van Marwijk hebt gehoord dan denk ik dat we zelfs niet alles weten.
jaquote:
Ik vond het overigens interessant om naar hem te luisteren.quote:
Gelukkig, kwalletje van Bommel zien we niet meer terug in Oranje. Wat een nagemaakte voetballer is dat. Ik heb een paar wedstrijden gezien van Bayern en ik begrijp die positieve verhalen die schijnbaar de ronde doen absoluut niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb best wel respect gekregen voor Mark van Bommel, fuck San Marco!
quote:Louis van Gaal weigert zijn excuses te maken voor enkele kritische uitlatingen over bondscoach Marco van Basten. Daarmee riskeert de AZ-coach zijn lidmaatschap van de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) waarvan hij erevoorzitter en tevens ambassadeur is.
quote:Woedende Louis van Gaal eist excuses CBV
17/1/2007 11:48
De belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) dreigt Louis van Gaal definitief te verliezen als prominent lid. De AZ-trainer heeft zijn lidmaatschap opgezegd en keert alleen terug na een flinke knieval.
Het Nederlandse trainersgilde staat op springen. Van Gaal heeft het lidmaatschap van de CBV opgezegd uit onvrede over de gang van zaken. Dat is extra pijnlijk, omdat de AZ-trainer een van de oprichters is van de belangenvereniging.
Van Gaal heeft de CBV nog niet definitief de rug toegekeerd. Maar dat gebeurt wel als het gesprek met CBV-directeur Jan Reker niet oplevert wat de AZ-coach eist. In ieder geval zal de berisping moeten worden ingetrokken die Van Gaal kreeg voor zijn kritiek op bondscoach Marco van Basten.
Maar wat Van Gaal betreft ligt er meer op tafel. Het zit hem bijzonder dwars dat VI hem afgelopen vrijdag al kon confronteren met de interne CBV-notitie. Woensdag zitten Van Gaal en Reker met elkaar om de tafel. Foppe de Haan is ook aanwezig bij dat onderhoud. De voorzitter van de CBV was al geen voorstander van de reprimande voor Van Gaal.
'Dit is natuurlijk waardeloos', aldus De Haan deze week in VI. 'Iedereen moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Zelf heb ik zo mijn gedachten hierover. Ik vond de opmerkingen van Van Gaal genuanceerder dan die van Van Basten. Van Gaal had inhoudelijke opmerkingen, terwijl Van Basten op de man speelde.'
Foppequote:Op woensdag 17 januari 2007 13:39 schreef M0NTANA het volgende:
'Dit is natuurlijk waardeloos', aldus De Haan deze week in VI. 'Iedereen moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Zelf heb ik zo mijn gedachten hierover. Ik vond de opmerkingen van Van Gaal genuanceerder dan die van Van Basten. Van Gaal had inhoudelijke opmerkingen, terwijl Van Basten op de man speelde.'
quote:De principes van Rijkaard
Frank Rijkaard liet er geen gras over groeien in het Algemeen Dagblad van 21 december j.l. met zijn kritiek op Louis van Gaal.
"Wat wil Van Gaal met zijn opmerkingen?", vraagt Rijkaard zich af in het AD. "Het leven van een collega moeilijk maken? Laat 'ie op zijn eigen ploeg letten, of wil hij soms meerdere ploegen tegelijk trainen?"
Frank zal zich dus niet laten verleiden om het leven van een collega moeilijk te maken. Heel nobel. Opvallend is dan ook dat deze rustige man twee weken later alweer zijn woorden lijkt vergeten te hebben.
FC Barcelona-trainer Frank Rijkaard snapt weinig van het besluit van zijn Real Madrid-collega Fabio Capello om David Beckham te verbannen uit de eerste selectie. Dit meldt de oefenmeester vandaag tegenover Sport.
Rijkaard snapt weinig van dit besluit. "In theorie zou ik een dergelijke speler nooit buitenspel zetten. Je moet immers altijd kijken naar het belang van het team. De speler heeft nog gewoon een contract en kan dus blijven voetballen. Hij kan altijd nog van waarde zijn."
Ja, Frank Rijkaard is tenminste een man van zijn woord. Daar kan Louis nog een voorbeeld aan nemen...
door wie is dit geschreven?quote:
Geen idee, ik kwam het toevallig tegen op: http://www.azfanpage.nl/mo11/log.phpquote:
ah ok dat verklaart hetquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Geen idee, ik kwam het toevallig tegen op: http://www.azfanpage.nl/mo11/log.php
Maar wat is die kritiek waard, als je zelf niet een WK kan halen (met een groep hele goede spelers)?quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich hebben ze wel gelijk, waar de rest van de Nederlandse trainer/coaches elkaars kont likken, durft Louis van Gaal tenminste gefundeerde kritiek te uiten. Maar goed, dan is iedereen (op Foppe de Haan na) ineens op de pik getrapt, San Marco gaat het op de man spelen en Guus Hiddink, Ronald Koeman en Frank Rijkaard zijn het allemaal volmondig met hem eens.
Iedereen heeft recht op een mening, ook Louis van Gaal. Daarbij denk ik dat de huidige AZ-trainer/coach ook graag als bondscoach vier jaar de tijd kreeg om naar een EK toe te werken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar wat is die kritiek waard, als je zelf niet een WK kan halen (met een groep hele goede spelers)?
Daarom had het verstandiger geweest niets te zeggen, hij kan het zelf niet beter.
Maar hij is daar wel vrij in en dat hij dan ook zijn excuses niet wil maken is volkomen terecht.
Hij moet bepaalde dingen kunnen zeggen, maar ik vind het in dit geval alleen zeer onverstandig van hem.
En overigens vind ik dat van Gaal het ook vrij direct speelt, er is namelijk maar 1 bondscoach, de kritiek van van Gaal kan maar voor 1 man bedoeld zijn. En het is niet de eerste keer, dat moet ook niet vergeten worden.
Ik zeg het nogmaals, hij is daar helemaal vrij in, maar ik vind het zeer onverstandig, dat juist hij die kritiek levert.
Van Basten heeft het WK gehaald, van Gaal niet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een mening, ook Louis van Gaal. Daarbij denk ik dat de huidige AZ-trainer/coach ook graag als bondscoach vier jaar de tijd kreeg om naar een EK toe te werken.
Klopt, natuurlijk heeft San Marco het WK gehaald en Louis van Gaal niet, maar betekent dat dat we geen kritiek mogen hebben op Marco van Basten? Achteraf hadden we overigens net zo goed niet naar het WK kunnen gaan, het was toch slechts als voorbereiding op het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwisterland.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Van Basten heeft het WK gehaald, van Gaal niet.
Hoezeer ik ook vind dat van Basten niet op zijn plaats is als bondscoach, de statistieken spreken (helaas) in zijn voordeel.
Ik heb een beetje het idee, dat van Gaal iets wil bewijzen.
Ik denk dat de frustraties van het niet halen van het WK en het voortijdige ontslag hem nog steeds heel erg steken.
Te meer, omdat van Basten met slecht voetbal toch meer dan genoeg punten haalt en het dus beter doet.
Ik zeg ook niet dat hij geen kritiek mag hebben, ik zeg dat het niet slim van hem was, omdat hij het ook niet goed gedaan heeft. En dat hij nu weigert zijn excuses aan te bieden vind ik hartstikke logsch. Ik zou dat ook niet doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, natuurlijk heeft San Marco het WK gehaald en Louis van Gaal niet, maar betekent dat dat we geen kritiek mogen hebben op Marco van Basten? Achteraf hadden we overigens net zo goed niet naar het WK kunnen gaan, het was toch slechts als voorbereiding op het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwisterland.
Dat zou bij van Basten natuurlijk ook kunnen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Crush65 het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat Van Gaal het WK toen niet heeft gehaald omdat al die 'Vedetten' hem hebben laten zakken toen....
Ja, klopt. Daarom waardeer ik de uitspraken van Foppe de Haan ("Iedereen moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Zelf heb ik zo mijn gedachten hierover. Ik vond de opmerkingen van Van Gaal genuanceerder dan die van Van Basten. Van Gaal had inhoudelijke opmerkingen, terwijl Van Basten op de man speelde.") ook zo mooi, hij durft tenminste te zeggen wat hij denkt, terwijl de rest eerst goed nadenkt wat tactisch is om te zeggen voor zijn toekomst.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:24 schreef Robar het volgende:
Montana, iedere andere trainer zou deze opmerkingen kunnen maken en er mee wegkomen, omdat zij niet zichzelf daarbij in de vingers snijden. Het is wel jammer dat bijvoorbeeld Rijkaard meegaat met het positivisme. Hij had wel eerlijk kunnen zeggen dat het NL elftal ondermaats speelt.
Inderdaad, Foppe geeft het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, klopt. Daarom waardeer ik de uitspraken van Foppe de Haan ("Iedereen moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Zelf heb ik zo mijn gedachten hierover. Ik vond de opmerkingen van Van Gaal genuanceerder dan die van Van Basten. Van Gaal had inhoudelijke opmerkingen, terwijl Van Basten op de man speelde.") ook zo mooi, hij durft tenminste te zeggen wat hij denkt, terwijl de rest eerst goed nadenkt wat tactisch is om te zeggen voor zijn toekomst.
Hoe zou Foppe de Haan het eigenlijk doen as bondscoach?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, Foppe geeft het goede voorbeeld.
En Foppe heeft wat mij betreft als jeugd bondscoach recht van spreken.
Ik vind het het proberen waardquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe zou Foppe de Haan het eigenlijk doen as bondscoach?
Bert van Marwijk lijkt mij te lief, daarbij kon hij destijds ook al niet opschieten met Robin van Persie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:38 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind het het proberen waard
Maar Bert van Marwijk is ook vrij, is dat een optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |