quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:55 schreef Grimm het volgende:
Tel even de keren dat het d'r om ging
11 wedstrijden, 7 gewonnen, 3 keer gelijk, 1 verloren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:53 schreef Haaglander het volgende:
Statistieken Oranje onder Van Basten
Nr. Datum Thuis Uit TH UIT Soort
621 08-09-2004 Nederland Tsjechië 2 0 WKKW
626 26-03-2005 Roemenië Nederland 0 2 WKKW
628 04-06-2005 Nederland Roemenië 2 0 WKKW
629 08-06-2005 Finland Nederland 0 4 WKKW
630 17-08-2005 Nederland Duitsland 2 2 VRND
633 08-10-2005 Tsjechië Nederland 0 2 WKKW
640 11-06-2006 Servië en Montenegro Nederland 0 1 WKTO
641 16-06-2006 Nederland Ivoorkust 2 1 WKTO
642 21-06-2006 Nederland Argentinië 0 0 WKTO
643 25-06-2006 Portugal Nederland 1 0 WKTO
647 07-10-2006 Bulgarije Nederland 1 1 EKKW
quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Basten blijft voorlopig wel, want hij kan als hij wil voor jaren bijtekenen
Babel is gewoon een goede aanvaller, behoort tot de Nederlandse top.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
En jullie met Babel, Sneijder, Emanudinges, Heitinga () , Stekelenburg, Davids, Seedorf, Huntelaar en Maduro.
So what's your point?
Hopen mag altijd, daarbij komt er steeds meer kritiek en misschien krijgt hij de volgende kans bij AC Milan pas een jaar of vier/vijf later, ik denk dus dat hij het sowieso zal overwegen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:10 schreef mcyodogg het volgende:
Lijkt me sterk dat ie een jaar voor het EK weggaat.
Van Basten gaat één jaar voor het EK echt niet Oranje verlaten voor misschien een Serie B-club hoor...quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef M0NTANA het volgende:
Carlo Ancelotti vertrekt aan het eind van dit seizoen mogelijk bij AC Milan, kandidaat-opvolgers zijn Roberto Donadoni, Frank Rijkaard en Marco van Basten, nu maar hopen dat de laatste het wordt.
Och, San Marco is een trots man en de kritiek zwelt aan, daarbij is AC Milan zijn droomclub en als één van de andere twee het wordt, kan het nog een tijd duren voordat hij opnieuw die kans krijgt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van Basten gaat één jaar voor het EK echt niet Oranje verlaten voor misschien een Serie B-club hoor...
Tegen italie zit d'r al niet bij, ivoorkust, servie, roemenie, finland, bulgarije zijn geen toplandenquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
[..]
11 wedstrijden, 7 gewonnen, 3 keer gelijk, 1 verloren.
Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat gewoon om de kwalificatiewedstrijden en de wedstrijden op eindtoernooien.
Precies, dus pak ik die wedtsrijd tegen italie d'r ook bij, eigenlijk had australie d'r ook bij gemoeten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...
Tja, dat oefenpotje waar MvB Vlaar wilde testen. Dat ging behoorlijk mis.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Je praat onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:01 schreef Grimm het volgende:
Nou dan kom ik op een rijtje met 2 keer winst, 2 keer een gelijkspelen en 2 verliespartijen.
Dat vind ik erg mager, of zijn jullie dat niet met mij eens?
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Pardon?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Daarom is het ook zo slecht. Bij PSV zit er tenmiste nog een idee achter. Bij Oranje is het meer geluk dan wijsheid. Van Basten krijgt ze duidelijk niet aan het voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.
![]()
quote:Column Marco van Basten
"Eind maart gaan we met Oranje weer aan het echte werk beginnen. Roemenië-thuis. Hartstikke belangrijk. Winst betekent een goede stap op weg naar Euro 2008. Maar winnen zal best moeilijk zijn. Ik zeg dat niet uit nederigheid of valse bescheidenheid, maar vooral uit realiteitszin. Ik heb de afgelopen tijd veel voetbal gezien. Soms goed en soms slecht. Vaststaat dat we om ons heen in Europa behoorlijke concurrentie hebben.
Zogenaamde ‘kleine’ landen weten zich tactisch en fysiek beter te weren dan voorheen en het krachtsverschil tussen de ‘grote’ landen wordt almaar minder. Landen als Italië, Portugal en Frankrijk worstelen zich ook moeizaam door hun kwalificatiegroepen.
Ik zeg bewust ‘ook’, want dat moeizaam geldt ook voor ons. Nederland staat weliswaar bovenaan in de groep en we hebben plaatsing voor het EK in eigen hand, maar we zijn nogal schommelend qua presteren. Direct na de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Albanië werd me gevraagd hoe ik dat ,,schommelen” verklaarde. Ik wist niet meteen het antwoord. We kwamen snel met 1-0 voor, speelden een redelijke eerste helft, kwamen met wat geluk op 2-0 en dus mocht je verwachten dat Nederland die wedstrijd rustig zou uitspelen. Het tegendeel gebeurde. Iedereen had daar na afloop de pest over in. Een dag later, in alle rust, realiseerde ik me dat Bulgarije-uit zwaar was geweest, dat we alleen op dinsdag voor Albanië nog goed hebben kunnen trainen en dat ook zoiets als pure vermoeidheid kan optreden.
Het elftal is immers jong. En lachen om de zogenaamde kleine tegenstanders kan tegenwoordig niet meer. Het blijkt voor ons steeds moeilijk het spel te maken tegen de op papier mindere landen, die met z’n allen een muur voor het doel optrekken. De ruimtes zijn dan klein, waardoor we niet aan voetballen toekomen. Dan nog vonden we het verval in vier dagen erg groot. Het blijft mensenwerk, zei ik direct na afloop. Waarmee ik wil zeggen: het is geen kwestie van ‘eventjes’ een wedstrijd winnen of elke wedstrijd ‘gewoon’ weer goed voetballen.
Mede dankzij recente wedstrijden als Ierland-uit en Bulgarije-uit kijk ik toch optimistisch vooruit. We hebben veel jonge en talentvolle spelers. Deze jongens maken de komende jaren kans om mee te doen in de top van het voetbal. Dat biedt perspectief."
Marco van Basten
Kijk toch n's naar het lijstje waar we tegen hebben gespeeld, indrukwekkend slecht.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:18 schreef Haaglander het volgende:
Iig heeft Van Basten 20x gewonnen en 2x verloren ...... een indrukwekkende lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |