Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dit zijn wedstrijden tegen een behoorlijke tot goede tegenstander, daar heb ik het over.
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze gaan nergens om, en dat vroeg je.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat gewoon om de kwalificatiewedstrijden en de wedstrijden op eindtoernooien.
Precies, dus pak ik die wedtsrijd tegen italie d'r ook bij, eigenlijk had australie d'r ook bij gemoeten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
Precies, al heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland ook maar even meegerekend...
Tja, dat oefenpotje waar MvB Vlaar wilde testen. Dat ging behoorlijk mis.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Je hebt het over wedstrijden die er om gaan. Italie ging nergens om, die kwalificatiewedstrijden wel ...
Je praat onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:01 schreef Grimm het volgende:
Nou dan kom ik op een rijtje met 2 keer winst, 2 keer een gelijkspelen en 2 verliespartijen.
Dat vind ik erg mager, of zijn jullie dat niet met mij eens?
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Pardon?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi dat er bij PSV door alle Ajacieden wordt gekeken hoe we winnen en bij Oranje worden alleen de overwinningen geteld. We hebben vele wedstrijden dramatisch gespeeld maar toch gewonnen........
Daarom is het ook zo slecht. Bij PSV zit er tenmiste nog een idee achter. Bij Oranje is het meer geluk dan wijsheid. Van Basten krijgt ze duidelijk niet aan het voetballen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Oranje heeft tenminste de intentie om aanvallend, attractief en dominant te voetballen.
![]()
quote:Column Marco van Basten
"Eind maart gaan we met Oranje weer aan het echte werk beginnen. Roemenië-thuis. Hartstikke belangrijk. Winst betekent een goede stap op weg naar Euro 2008. Maar winnen zal best moeilijk zijn. Ik zeg dat niet uit nederigheid of valse bescheidenheid, maar vooral uit realiteitszin. Ik heb de afgelopen tijd veel voetbal gezien. Soms goed en soms slecht. Vaststaat dat we om ons heen in Europa behoorlijke concurrentie hebben.
Zogenaamde ‘kleine’ landen weten zich tactisch en fysiek beter te weren dan voorheen en het krachtsverschil tussen de ‘grote’ landen wordt almaar minder. Landen als Italië, Portugal en Frankrijk worstelen zich ook moeizaam door hun kwalificatiegroepen.
Ik zeg bewust ‘ook’, want dat moeizaam geldt ook voor ons. Nederland staat weliswaar bovenaan in de groep en we hebben plaatsing voor het EK in eigen hand, maar we zijn nogal schommelend qua presteren. Direct na de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Albanië werd me gevraagd hoe ik dat ,,schommelen” verklaarde. Ik wist niet meteen het antwoord. We kwamen snel met 1-0 voor, speelden een redelijke eerste helft, kwamen met wat geluk op 2-0 en dus mocht je verwachten dat Nederland die wedstrijd rustig zou uitspelen. Het tegendeel gebeurde. Iedereen had daar na afloop de pest over in. Een dag later, in alle rust, realiseerde ik me dat Bulgarije-uit zwaar was geweest, dat we alleen op dinsdag voor Albanië nog goed hebben kunnen trainen en dat ook zoiets als pure vermoeidheid kan optreden.
Het elftal is immers jong. En lachen om de zogenaamde kleine tegenstanders kan tegenwoordig niet meer. Het blijkt voor ons steeds moeilijk het spel te maken tegen de op papier mindere landen, die met z’n allen een muur voor het doel optrekken. De ruimtes zijn dan klein, waardoor we niet aan voetballen toekomen. Dan nog vonden we het verval in vier dagen erg groot. Het blijft mensenwerk, zei ik direct na afloop. Waarmee ik wil zeggen: het is geen kwestie van ‘eventjes’ een wedstrijd winnen of elke wedstrijd ‘gewoon’ weer goed voetballen.
Mede dankzij recente wedstrijden als Ierland-uit en Bulgarije-uit kijk ik toch optimistisch vooruit. We hebben veel jonge en talentvolle spelers. Deze jongens maken de komende jaren kans om mee te doen in de top van het voetbal. Dat biedt perspectief."
Marco van Basten
Kijk toch n's naar het lijstje waar we tegen hebben gespeeld, indrukwekkend slecht.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:18 schreef Haaglander het volgende:
Iig heeft Van Basten 20x gewonnen en 2x verloren ...... een indrukwekkende lijst.
idd dat ergert me nog het meest aan hem. alsof hij er zelf ook echt in gelooft dat het een hele prestatie is wat hij heeft neergezet.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:30 schreef M0NTANA het volgende:
We zijn fuckin' Nederland, maar Marco van Basten doet alsof het knap is wat hij gepresteerd heeft.
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo slecht. Bij PSV zit er tenmiste nog een idee achter. Bij Oranje is het meer geluk dan wijsheid. Van Basten krijgt ze duidelijk niet aan het voetballen.
En het trieste is dat je nog gelijk hebt ook.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:56 schreef Solstice het volgende:
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.
sterkquote:Op donderdag 14 december 2006 12:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar PSV dan Oranje eigenlijjk, voor aantrekkelijk spel zit je daar beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |