abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43626198
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nou Jaliens doet het leuk in de eredivisie maar hij word natuurlijk ook niet op de proef gesteld in de eredivisie. En ik vind Jaliens voetballend niet beter dan Heitinga.
Als back is hij natuurlijk veel beter dan Heitinga, vooral voetballend. Vergelijk zijn 'backwedstrijden' bij AZ met die van Heitinga bij Oranje/Ajax en trek je conclusies.

Dat hij in de eredivisie niet op de proef wordt gesteld ben ik niet met je eens. We hoeven er niet over te discussieren dat de Eredivisie een lager niveau is dan de Premier League, Serie A, Bundesliga en Primera division, dat is duidelijk.
Maar de backs in de Nederlandse competitie hebben bijna iedere week een directe tegenstander (4-3-3), iets dat backs in andere competities minder vaak meemaken (4-4-2). Daarom denk ik dat er best veel gevraagd wordt van backs in de eredivisie.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43626271
Welke teams in Nederland spelen met 2 buitenspelers?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43626481
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke teams in Nederland spelen met 2 buitenspelers?
Twente
Utrecht
Heerenveen
Roda
Excelsior
Sparta
Ajax (vaak)
Feyenoord (soms)
NEC (soms)
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_43626587
De helft ongeveer dus.

Hoeveel van die 18 buitenspelers zijn van Oranje niveau?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43626635
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De helft ongeveer dus.

Nul.
pi_43626714
Wat leert een back dan tegen een Nederlandse buitenspeler?
pi_43626815
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De helft ongeveer dus.

Ik heb ook nooit gezegd dat het allemaal buitenspelers van topniveau zijn, maar dat backs uit Eredivisie vaker met een directe tegenstander te maken krijgen (van redelijk niveau) dan backs uit andere competities.
Dit lijkt mij vrij leerzaam.
pi_43626946
Heitinga, Jaliens, De Cler of Urby leren echt niks tegen de gemiddelde provincie prutser.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:09:52 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43629604
Een analyse van 4-4-2, met een ruit op het middenveld: Vier verdedigers opstellen is prima, de meeste tegenstanders spelen toch met anderhalve spits. De backs zullen zich dan moeten bezighouden met het ondersteunen van de aanval en het dekken in hun zone, centraal heb je dan twee verdedigers en een defensieve middenvelder. Twee controlerende middenvelders mogen offensief denken en dáárvoor heb je nog de spelverdeler, die de twee spitsen in stelling brengt. Een systeem dat gewoon klopt, er is een goede balans en er wordt genoeg gecreëerd.

Het 4-3-3 van Marco van Basten heeft geen spelverdeler (de tien), maar drie spitsen, met als gevolg dat je een soort van 4-5-1 speelt met een geďsoleerde spits. Juist de sterke punten van het 4-3-3/3-4-3 van Louis van Gaal midden jaren negentig zijn verdwenen, zo ook de belangrijkste spil in dat systeem: de tien. Verder waren de rechts- en linksback destijds de mandekkers, waardoor de centrale verdedigers doorschoven naar het middenveld om daar een overtalsituatie te creeeren, tegenwoordig mogen de backs mee opkomen en houden de centrale verdedigers zich alleen maar bezig met verdedigen in plaats van opbouwen.

Concluderend kan dus worden gesteld dát het 4-3-3/3-4-3-systeem heel effectief, attractief en succesvol kan zijn, mits je hem goed uitvoert. Zoals San Marco nu speelt, kan je beter overstappen naar een ander systeem, 4-4-2, met een ruit op het middenveld bijvoorbeeld. Aangezien onze huidige bondscoach juist de sterke punten van het succesvol gebleken 4-3-3/3-4-3-systeem niet gebruikt en tevens de beschikking heeft over topvoetballers die het best presteren in een 4-4-2-systeem, zou ik San Marco adviseren over te stappen naar 4-4-2, met een ruit op het middenveld.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:04:54 #60
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43634215
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:23 schreef twi het volgende:
Hij heeft twee keer gewonnen van Tsjechie, gewonnen van Ivoorkust (is gewoon een topland gezien de spelers), gelijk gespeeld tegen Argentinie. Verder heeft hij lastige wedstrijden tegen subtoppers als Servie en Roemenie gewonnen.
Ivoorkust is geen topland, servie en roemenie zijn niet eens subtoppers te noemen, die wedstrijd tegen servie zijn we daar met ontzettend veel mazzel zijn weg gekomen.
Want het was niet om aan te zien, en hetzelfde met ivoorkust, of liep jij toen hossana hossana door de woonkamer?
  maandag 27 november 2006 @ 12:06:35 #61
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43924919
quote:
Derksen haalt uit naar Van Basten
Geschreven door Pieter Ooms op maandag, 27 november om 09:58

In zijn wekelijkse column schrijft Johan Derksen weer weinig goede woorden over Marco van Basten. Zo heeft de VI-hoofdredacteur zijn twijfels of de bondscoach inmiddels spijt heeft van zijn aanstelling, verwijt hij Van Basten een onnavolgbaar selectiebeleid en benadrukt Derksen dat de Nederlandse topclubs het vertrouwen in hem verloren hebben.

Van Basten zou in zijn ogen liever op zondag in de buurt van zijn woonplaats een wedstrijd van FC Utrecht bezoeken, in plaats van duels live te volgen van de internationals die in het buitenland actief zijn. "Jongens die het op prijs stellen als de bondscoach interesse toont, maar het beleid van Van Basten is er blijkbaar op afgestemd dat hij voor het avondeten weer thuis wil zijn."

"Tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland stond Seedorf plotseling in de basis, terwijl hij aanvankelijk niet eens bij de selectie zat. Nu was Hofs dus niet beter en werd Janssen genegeerd. Normaal gesproken zou Sneijder spelen, maar hij hoorde tot zijn grote verbazing via de televisie dat hij geblesseerd was afgehaakt en dat Seedorf hem zou vervangen."

"Ajax-trainer Henk ten Cate vindt dat vreemd, terwijl AZ-coach Louis van Gaal het raar vindt dat AZ-spelers, die wel bij de selectie zaten, afvielen en dat Seedorf plotseling uit de hoge hoed kwam. (...) Ook PSV volgt het beleid met de nodige scepsis. In Eindhoven verdenkt de clubleiding de bondscoach vooral van Ajax-sympathieën."

"Het beleid van Van Basten lijkt een never ending story te worden die nergens toe leidt. Ik heb het idee dat ik steeds naar het tweede elftal van Oranje zit te kijken en het zou me niet verbazen als Van Basten er intussen spijt van heeft dat hij ooit aan dit avontuur is begonnen."
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 27 november 2006 @ 12:09:17 #62
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43924977
Van Basten zal de eerste tijd wle niet in de VI of in Voetbal instite komen
pi_43952804
Ik vond het wel grappig dat vorige week toen ze bij PSV-Liverpool, voor het PSV-vak de nabeschouwing met Cruijff deden, het hele PSV-vak Marco moet weg en Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij begonnen te scanderen. Vond ie niet leuk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:46:01 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43955306
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:14 schreef Solstice het volgende:
Ik vond het wel grappig dat vorige week toen ze bij PSV-Liverpool, voor het PSV-vak de nabeschouwing met Cruijff deden, het hele PSV-vak Marco moet weg en Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij begonnen te scanderen. Vond ie niet leuk.
Mooi, toch? Zelfs de teletoeters pikken het beleid van Marco van Basten niet meer en laten dit blijken door te roepen om Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, de druk neemt nu vaan meerdere kanten toe en ik ben benieuwd waar dit eindigt. San Marco is een trots persoon die in zijn voetballoopbaan nooit te maken heeft gehad met kritiek op zijn persoon, wanneer de kritiek nog blijft toenemen, zie ik het nog gebeuren dat de bondscoach zelf opstapt. Of is dit wat ik hoop?
pi_43955953
Ach, die PSV'ers moet je al helemaal niet serieus nemen qua kritiek, want die zien het liefst een elftal met Waterreus, Lucius, Ooijer, Bouma, Hofland, Van Bommel, Vennegoor, van Nistelrooy en Robben.

En Van Basten stapt al helemaal niet op vanwege een artikeltje in de pers of een spreekkoor op TV bij Liverpool - PSV. Denk je dat ie na 2 jaar daar echt gevoelig voor is?
pi_43956033
Van basten selecteert lukraak ...
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:19:39 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43956086
De eerste twee jaar was er geen kritiek, (bijna) alleen maar lof. Tijdens en na het WK kwam de kritiek en die zwelt nu aan, zoals Johan Derksen zich al afvraagt, zou San Maro nog wel blij zijn met het avontuur die hij aanging? Ik denk dat als de kritiek toe blijft nemen, hij best weleens kan verrassen met een vertrek, Carlo Ancelotti opvolgen ofzo?
pi_43956357
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, die PSV'ers moet je al helemaal niet serieus nemen qua kritiek, want die zien het liefst een elftal met Waterreus, Lucius, Ooijer, Bouma, Hofland, Van Bommel, Vennegoor, van Nistelrooy en Robben.
Kromkamp rechtsback, Lucius doorschuiven naar het middenveld en Aisatti erbij halen en je hebt een heel aardig elftal. Fatsoenlijker dan wat er nu staat in ieder geval

Van Basten heeft gewoon het geluk met de tijdsplanning. De kritiek verzwakt weer na een tijdje. Begin februari oefenen tegen Rusland, daarna weer 1,5 maand stil. Dan in 4 dagen Reomenie thuis en Slovenie uit, en dan is het weer stil tot september 2007.

Hij zal niet zelf opstappen en hij wordt niet ontslagen op basis van een oefenwedstrijd. De enige hoop die je dan kan hebben is dat ie het in maart absoluut verprutst. Gebeurd dat niet, dan zit ie er minstens tot november 2007 en waarschijnlijk juni 2008.......
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:56:48 #69
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43956899
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer kruipt de KNVB uit de kont van Johan Cruijff? Wanneer zien zij in dat Marco van Basten wel een goede voetballer was, maar absoluut geen goede trainer/coach? Wanneer wordt er nu eindelijk actie ondernomen?
Laat Marco nou eens met rust, hij verliest bijna nooit (1x tegen Italië in een oefenpotje waar de jonge Ron Vlaar zo blunderde en tegen Portugal in een vechtwedstrijd). Dat is een unieke prestatie.
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:49:44 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43958079
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:56 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Laat Marco nou eens met rust, hij verliest bijna nooit (1x tegen Italië in een oefenpotje waar de jonge Ron Vlaar zo blunderde en tegen Portugal in een vechtwedstrijd). Dat is een unieke prestatie.
Het hele volk zou tevreden moeten zijn, wanneer San Marco bezig is met een unieke prestatie neerzetten.
pi_43958517
Zijn voetbal is nog slechter en saaier dan PSV op zijn slechtste dag. Maar wel resultaten. Oranje is het PSV van de wereld.

Lucky gewonnen van Tchechie thuis en Ivoorkust trouwens. De rest bagger-tegenstand. Vriendschappelijk telt niet mee.

Het is tijd om PSV nu nog verder te kopieren, op naar 4-4-2. Wie weet kan ie dan nog ooit het AZ van de wereld worden qua voetbal.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:21:56 #72
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_43959051
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:56 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dat waren juist de wedstrijden (Portugal dan) waar het er echt om ging.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:37:19 #73
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43959461
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:21 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Dat waren juist de wedstrijden (Portugal dan) waar het er echt om ging.
Ach, als Cocu die bal niet tegen de lat had geschoten maar in het doel had Nederland tegen Engeland gespeeld - een eitje - en zaten ze minstens in de halve finale.
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
pi_43960347
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:37 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Ach, als Cocu die bal niet tegen de lat had geschoten maar in het doel had Nederland tegen Engeland gespeeld - een eitje - en zaten ze minstens in de halve finale.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:24:08 #75
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43960748
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:37 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Als, mits en wanneer Guus Hiddink bondscoach was, waren wij misschien wel wereldkampioen en niet Italië.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')