abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42866266
Dan gaan we hier maar verder

laatste deeltje : Eigen paard deel 5

woensdag donderdag en vrijdag wedstrijd druk druk
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42866435
liiszle, veel succes komende week.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_42866505
dankjewel! is de eerste wedstrijd met Lance.. dus ben érg benieuwd
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42866562
Zoveel wedstrijden achter elkaar, waar moet je rijden liiszle?

Ik vind arabierenkruisingen ook fijne paarden voor de sport, heb er ook eentje NRPS dus
Ging vandaag ook weer fijn met trainen, het appuyeren gaat ook steeds beter (is nog even wennen, die oefening).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_42866607
Succes
pi_42866630
Ik moet in Leusden rijden, op Nimmerdoor
Woensdag is dressuur onder het zadel, donderdag mennen dressuur, en vrijdag vaardigheid mennen

Zo, jij bent al ver met je paardje dan! leuk.. rij je ook wedstrijden?
pi_42867181
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:40 schreef liiszle het volgende:
Ik moet in Leusden rijden, op Nimmerdoor
Woensdag is dressuur onder het zadel, donderdag mennen dressuur, en vrijdag vaardigheid mennen

Zo, jij bent al ver met je paardje dan! leuk.. rij je ook wedstrijden?
We zijn ook al eventjes bezig
Ik rijd hem nu 5 jaar (hij is 8) en heb hem zo'n beetje alles zelf geleerd vanaf dat er iemand 3x op had gezeten (zadelmak gemaakt).
Met kleine ups en downs zijn we nu in de Z1 aangekomen en heb ik zelfs mijn eerste proef al mijn eerste winstpunt gereden *beetje trots is* .
Als het goed is heb ik volgende week weer wedstrijd, als dat allemaal doorgaat. Heb er zin in
Vind wedstrijd rijden altijd leuk om te doen, wel een uitdaging om het daar ook allemaal voor elkaar te hebben en te laten zien wat je kunt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:21:06 #8
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42867584
Bah, rij nu 3 a 4 keer per week bij n particuliere fokker net buiten de stad, maar moet er waarschijnlijk mee stoppen omdat ik het te druk krijg met school.. Ga het wel heel erg missen ben ik bang..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_42874870
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:21 schreef Ladylicious het volgende:
Bah, rij nu 3 a 4 keer per week bij n particuliere fokker net buiten de stad, maar moet er waarschijnlijk mee stoppen omdat ik het te druk krijg met school.. Ga het wel heel erg missen ben ik bang..
Kan je dat niet terug brengen naar 2 keer in de week of zo? Bang zijn dat je het gaat missen helpt niet, je gaat het gewoon missen. Ik rijd zelf 1 keer in de week en mis het al als ik een keer over sla.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_42879766
even teruggelezen... jullie komen echt met plaatjes die het goed doen op een kalender. Waar een pennymeisjeshart sneller van gaat slaan.
Ik vind ze grappig, maar nope... ik hoef zo'n dier niet.

Ben zelf totaal geen fan van haflingers, fjorden, friezen, tinkers, quarters en arabieren.
Maar voor een lippizaner, andalusier, lusitano valt mijn bek open. Ik vind ze zoooooo gaaf!

Goed, is hier heel wat gebeurd....

Lang niet geschreven over Burning en Treas. Er is een hoop gebeurd. Ze zijn verhuisd. Burning heeft de eerste week dat we verhuisd waren nog bij mama gewoond en is nu oud en wijs genoeg en is dus op zichzelf gegaan, een soort student op kamers! In het begin was het even moeilijk. Burning was een stuk minder dapper dan daarvoor, Treas is behoorlijk depri geweest. Ik denk dat Treas het er vooral moeilijk mee had dat ze bijna niets te eten had in plaats van dat ze opeens al het eten voor zichzelf had!

Maar Burning staat weer hele dagen op het land. Ze staat met Solo op het land en Bingo komt ze ongeveer 1 uurtje per dag vergezellen. Het gaat erg goed. In het begin hadden Solo en Burning wat problemen maar het gaat erg goed. Inmiddels heeft ze ook Ziezo erbij op het land en daarmee loopt ze nu dag en nacht op het land. Dat gaat geweldig.

Treas is alweer een paar keer mee geweest de duinen in en het strand op. Vandaag hebben we in de bak getraind terwijl Burning in het land daarnaast stond en ook dat ging goed. We hebben ook alweer nieuwe wedstrijden gepland en het wachten is nu tot ik de oproep krijg dat mijn eigen trailer opgehaald kan worden!

Het gaat dus allemaal oke!

Hier EINDELIJK weer wat foto's!

Hallo daar... welkom in mijn land...

Ik kom je even van dichterbij bekijken en goedkeuren!

Ik ga eens kijken hoe mama het daar in de bak doet met het achterbuurmeisje erop...

HE... sta je nou nog hier!!!

Weet je wat jij kan... mijn kont kussen!
Ik ga kijken hoe ik het later moet gaan doen!
pi_42880605
Leuke foto's weer Kleintje
Waarom ben je verhuisd van stal? Ziet er wel mooi uit die omgeving, ligt het zo dicht aan de zee? *Jaloers is*

Ik ga zo weer lekker trainen, ik hoop dat ik volgende week wedstrijd heb want ik heb er echt zin in. Als ik een tijdje niet weggeweest ben begint het echt te kriebelen om weer eens een wedstrijd te rijden
pi_42880732
De omgeving waar Kleintje haar paarden heeft stan doen me denken aan marinebasis De Erfprins, maar dat zou wel erg toevallig zijn. Maar dat zou wel lekker dicht bij zee zijn, de dijk over en je bent op het strand.

En Burning heeft zich ook mooi ontwikkeld zeg!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_42881069
Ik ben zelf verhuisd. Ben van Oudewater naar de de kop van Noord Holland gegaan.
Heb dus ook al even geen wedstrijden meer gereden, ben weer rustig gaan trainen, nu op zoek naar een instructrice hier en dan aan de slag.

Buitenbeentje, het klopt wel een beetje. Stal erfprins heeft een stukje vlak bij de marinebasis en die huurt ook wat stallen bij ons op stal. Zelf sta ik niet in een gehuurde stal van Erfprins. Het is 5 minuten rustig stappen en dan ben ik inderdaad bij de zee en het strand. Het is heerlijk om weer terug te zijn. Duidelijk dat Treas en ik het erg hebben gemist.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:17:43 #14
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42889199
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:24 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Kan je dat niet terug brengen naar 2 keer in de week of zo? Bang zijn dat je het gaat missen helpt niet, je gaat het gewoon missen. Ik rijd zelf 1 keer in de week en mis het al als ik een keer over sla.
Haha Maar nee, minder rijden is geen optie, die paarden hebben gewoon de beweging nodig en anders krijgen ze die niet..

@ Kleintje: Wat een geweldig diertje heb je
pi_42891133
Mijn schat:

Hij vindt het zo leuk om op de foto te gaan En meneer heeft weer lekker lopen sjansen met een hengstige merrie die er naast in de wei stond. Soms vergeet hij even dat ie ruin is
pi_42892058

Wauw Kleintje, wat een lekker ding is Burning geworden zeg, wauw!
pi_42892172
Wauw Elefes, dit is ook een mooie foto hoor,
Ook zo leuk, dat plukkie gras en die lip zo
pi_42893593
Mooie foto's allemaal hier zeg!
pi_42893729
wat een leuke fotos zeg!

En Elefes. Wooow ! wat een beauty!
pi_42901974
thanks voor alle complimenten voor mijn kleine schat.
Grappige is dat iedereen mij had gewaarschuwd dat een eerste veulen nooit echt mooi wordt. Sja... ik kan echt wel kritisch naar mijn paard kijken en ik heb eigenlijk maar 3 opmerkingen...
Voor staat ze iets frans, maar dat is met goed bekappen nog goed te krijgen want je kan het nu nog goed vormen.
Haar ruggetje begint toch iets lang te worden, dat is iets van haar vader, Rubiquil. Maar goed... Ollright loopt toch verdomd goed Grand Prix met zo'n rug.
En net voor haar schoft heeft ze dat deukje. Maar hoeveel paarden hebben dit niet? Met goed rijden trekt dit ook bij.

Persoonlijk vind ik haar een beauty, terwijl ik niet van vossen hou...
pi_42902002
Elefes, wat een prachtfoto's. Die aders zijn echt geweldig mooi op dat koppie
pi_42902039
Leuke foto's! Vooral Burning is erg stoer!
pi_42903648
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:26 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, wat een prachtfoto's. Die aders zijn echt geweldig mooi op dat koppie
Tnx. Ben er ook blij mee Eens kijken of ik hier 'ns wat aan de muur kan hangen, vind het zo heerlijk om naar die foto's te kijken. Word er altijd helemaal blij van, mijn paardje .

Burning staat er trouwens ook heerlijk op, lekker brutaal en uitdagend. Ben benieuwd wat dat gaat worden als je er op gaat rijden, hoe ze daar op zal reageren.
Heb je Treasure trouwens weer laten dekken?

Met rijden kun je idd een heleboel mindere puntjes van je paard heel goed "wegwerken". Ken hier voorbeelden van paarden die kampioenstitels winnen onder het zadel, vervolgens naar een minder ervaren ruiter gaan en dan heel gewoontjes overkomen (met minder voer en minder rijvaardigheid), terwijl ze eerst de show stalen.
pi_42912043
Das een waarheid als een koe...
Maar goed rijden staat of valt volgens mij met goede instructie. Kijk voor de gein eens op marktplaats welke penny's er allemaal een zakcentje denken bij te verdienen met lesgeven. Zo zonde.
pi_42916380
Kleintje, wat groeit het veulen hard zeg.
Mooi beestje om te zien
pi_42919302
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:26 schreef Kleintje het volgende:

Persoonlijk vind ik haar een beauty, terwijl ik niet van vossen hou...
Blijft ze ook een voskleur houden?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_42947192
Hallo altesaam

Het gaat goed hier met iedereen zie ik al, fijne foto's!
Met ons ook, we zijn inmiddels M1 startgerechtigd! Voorlopig blijven we L2 starten tot de galop beter bevestigd is. Stap en draf gaan prima, ondanks dat de middendraf nog niet goed en sterk genoeg is. Gek eigenlijk, ze heeft een slechte middendraf en toch halen we 9 van de 10x een 7 op de draf. Qua takt loopt ze wel weer heel fijn gelukkig.
pi_42954170
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:19 schreef Juweel het volgende:
Hallo altesaam

Het gaat goed hier met iedereen zie ik al, fijne foto's!
Met ons ook, we zijn inmiddels M1 startgerechtigd! Voorlopig blijven we L2 starten tot de galop beter bevestigd is. Stap en draf gaan prima, ondanks dat de middendraf nog niet goed en sterk genoeg is. Gek eigenlijk, ze heeft een slechte middendraf en toch halen we 9 van de 10x een 7 op de draf. Qua takt loopt ze wel weer heel fijn gelukkig.
Wat bedoel je met slechte middendraf? De cijfers van de gangen gaan in eerste instantie over de takt namelijk; een paard wat met correcte takt loopt haalt gewoon een voldoende. Dan kun je nog hoger komen wat de gangen betreft door een mooiere, lossere beweging in combinatie met een erg goede takt.
Zolang een paard in de middendraf geen taktfouten maakt (en dat is in veel gevallen heel gemakkelijk op te lossen door ze goed aan elkaar te houden, en niet maar lekker uit elkaar te laten vallen en op de voorhand te laten komen) ben je al een heel eind, van wat ik altijd zie met jureren .
pi_42957911
Met slecht bedoel ik dat ze harder gaat ipv ruimer. Taktfouten hadden we in het begin vaak, nu eigenlijk bijna nooit meer.
We werken er kei en keihard aan en alhoewel ik weet dat ze nooit een spectaculaire midden of uitgestrekte draf gaat krijgen wordt het wel al steeds een heeeeel klein beetje beter. Ze gaat ook al steeds beter bij elkaar lopen en daardoor kan ik haar beter over haar rug laten draven. Middenstap is overigens wél goed, daar verruimt ze heel gemakkelijk en mooi. Als je nog tips en adviezen in de aanbieding hebt hou ik me natuurlijk graag aanbevolen
pi_42962692
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:52 schreef Juweel het volgende:
Met slecht bedoel ik dat ze harder gaat ipv ruimer. Taktfouten hadden we in het begin vaak, nu eigenlijk bijna nooit meer.
We werken er kei en keihard aan en alhoewel ik weet dat ze nooit een spectaculaire midden of uitgestrekte draf gaat krijgen wordt het wel al steeds een heeeeel klein beetje beter. Ze gaat ook al steeds beter bij elkaar lopen en daardoor kan ik haar beter over haar rug laten draven. Middenstap is overigens w�l goed, daar verruimt ze heel gemakkelijk en mooi. Als je nog tips en adviezen in de aanbieding hebt hou ik me natuurlijk graag aanbevolen
Dat is inderdaad moeilijk, als je paard meer gaat versnellen dan verruimen.
Meestal hebben ze te weinig kracht in het achterbeen als ze niet mooi verruimen, je paard moet ook goed op de achterhand komen (teveel op de voorhand dan kan hij moeilijker grote passen maken).
  FOK!fotograaf zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:00:51 #31
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_42999638
check justus

Lig Dood!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_42999795
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:00 schreef fraubitch het volgende:
check justus
[afbeelding]
Lig Dood!
Je had hem zeker net gekamd, geborsteld en hoeven gekrabt.

Even weer lekker vies worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:08:36 #33
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_42999816
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:07 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Je had hem zeker net gekamd, geborsteld en hoeven gekrabt.

Even weer lekker vies worden.
ja
pi_43004426
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:00 schreef fraubitch het volgende:
check justus
[afbeelding]
Lig Dood!

Faraj doet dat ook altijd als ik hem buiten laat. Net mijn best gedaan om 'm er helemaal mooi uit te laten zien

Nu ga ik lekker rijden, en mijn nieuwe stang- en trenshoofdstel eens passen. Benieuwd hoe dat 'm staat .
pi_43068172
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:48 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad moeilijk, als je paard meer gaat versnellen dan verruimen.
Meestal hebben ze te weinig kracht in het achterbeen als ze niet mooi verruimen, je paard moet ook goed op de achterhand komen (teveel op de voorhand dan kan hij moeilijker grote passen maken).
Klopt. We trainen er heel hard op om het achterbeen sneller te maken. Af en toe rijd ik (thuis dan he) zelfs een paar pasjes waarin ze mooi strekt, maar ze is nog niet sterk genoeg om het lang vol te houden. Maar alle stukjes helpen!
Morgenavond weer les, heb er zin in!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:29:02 #36
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_43074403
- weg ermee -

[ Bericht 93% gewijzigd door Anne op 31-10-2006 09:05:46 ]
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 18:32:52 #37
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43074508
- reactie op een idiote reactie, ook weg -

[ Bericht 81% gewijzigd door Anne op 31-10-2006 09:06:05 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:33:43 #38
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_43074544
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:32 schreef fraubitch het volgende:

[..]

slotje, doei
Daar heb je een punt.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 19:07:38 #39
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43075778
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:33 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
ik doelde inderdaad op jouw account
pi_43076005
Ik heb in Suriname een drietal Merenspaarden. Wil in Nederland eigenlijk ook graag weer gaan paardrijden, maar zijn er hier wel mannen die paard rijden? Ik zie altijd alleen vrouwen.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 19:17:54 #41
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43076257
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:12 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Ik heb in Suriname een drietal Merenspaarden. Wil in Nederland eigenlijk ook graag weer gaan paardrijden, maar zijn er hier wel mannen die paard rijden? Ik zie altijd alleen vrouwen.
er zijn geloof ik een stuk of 4 mannenmaneges in nederland, ik weet alleen niet waar ze liggen
Verder rijden er nog genoeg mannen paard, en zul je op elk manege hartelijk ontvngen worden
pi_43082619
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef fraubitch het volgende:
er zijn geloof ik een stuk of 4 mannenmaneges in nederland, ik weet alleen niet waar ze liggen
Verder rijden er nog genoeg mannen paard, en zul je op elk manege hartelijk ontvngen worden
Hoewle het kan gebeuren dat mensen je aankijken alsof je gek bent als je als man vertelt paard te rijden. Gevolgd door de vraag of je herenliefde bedrijft. Maar dat is niet voor iedereen een issue.
pi_43083192
De groep waar ik in rijd bestaat voornamelijk uit mannen, en daar zijn echt geen nichten bij. Het is natuurlijk een uitstekend voorwendsel om achteraf de kroeg kantine in te duiken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43085518
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef fraubitch het volgende:

[..]

mannenmaneges??
pi_43085607
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bedrijven jullie nou ook wel eens de liefde met je beest bij gebrek aan beter? Aangezien jullie minimaal een paar keer per week zeer intiem zijn kan ik best begrijpen dat je in een geile bui dat hardwerkende paard ook een plezier doet.
Wat ben jij een zielig klein mannetje met waarschijnlijk een heeeeel zielig klein piemeltje
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 22:36:13 #46
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43085608
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:34 schreef Juweel het volgende:

[..]

mannenmaneges??
het schijnt dat mannen zich schamen om tudden de vrouwen te rijden, en andersom, dus zijn er speciale mannenmaneges
pi_43085767
Haha! Ik dacht dat je ons in het ootje nam

Wat grappig zeg!
pi_43086647
Ik vind het wel prettig en gezellig, tussen vrouwen rjden. Ik zal misschien best wel een keer op een mannenmanege gaan kijken als ik er een weet te vinden, maar voorlopig blijf ik lekker rijden bij de huidige manege.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:43:26 #49
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_43088477
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 23:48:32 #50
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43088673
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
sterf
pi_43101554
Hallo allemaal

Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar

Senna

pi_43104232
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?

Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
pi_43105394
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Juweel het volgende:
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?

Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
Vanavond les buiten Ik hoop ook voor je dat het weer wat beter is dan..

Gisteren voor het eerst met stang en trens gereden, wat is dat wennen zeg! Nog erg moeilijk om die teugels vast te houden en goed te gebruiken.. Morgen heb ik weer les dus dan ga ik er mee verder

Even showen:

Zondag heb ik ook nog wedstrijd gehad, voor het eerst in een 20x60m bak gereden. Helaas ging het in de tweede uitgestrekte draf fout; Faraj viel in de galop. Ik had het idee dat het puur en alleen kwam doordat het zo'n lang eind was en we daar allebei niet aan gewend zijn (hadden het ook niet geoefend van tevoren ). Het was wel jammer, want als dat niet was gebeurd had ik prijs gehad Nu had ik toch nog een winstpunt, 207 punten. Op zich wel mee eens, de besten stonden bovenaan en ik had ook niet heel denderend gereden, ook al zijn er een paar cijfers die ik niet snap. Maar toch weer een winstpuntje en weer wat geleerd.
pi_43110985
Dank je
Nee ze staat nog niet in de opfok ze staat nu bij iemand thuis, ze staat daar met een andere jaarling
pi_43112975
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Een met een witte punt op de kop!

OT: ik zag vandaag tijdens Een vandaag een item over zo'n paardenfluisteraar, best interressant!
pi_43118902
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:45 schreef Simone_1986 het volgende:
Hallo allemaal

Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar

Senna
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk dat is eens een mooi beestjuh haha, hij is ook een beetjuh van mij
- ..mux.. -
pi_43118998
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:04 schreef whizzer2250 het volgende:

[..]

Kijk dat is eens een mooi beestjuh haha, hij is ook een beetjuh van mij
klopt het is ons paardje
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:33:13 #58
125915 Dribbel_
pi_43123188
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:50 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een met een witte punt op de kop!
Hoe hard gaan die ?
pi_43131578
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic !
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!

Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwde Toch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
pi_43134404
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe hard gaan die ?
Ligt eraan wat je hem te eten geeft!
Van gebakken vis schijnen ze snel te lopen!
pi_43136481
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:06 schreef Simone_1986 het volgende:

[..]

klopt het is ons paardje
Doen jullie al wat met haar, of staat ze gewoon alleen in de wei? En wat zijn de toekomstplannen?
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef Juweel het volgende:
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic !
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!

Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwde Toch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
Sjiek he Vanavond weer met stang en trens rijden, heb dan les. Ben benieuwd hoe het gaat..

Soms is het best fijn om bijvoorbeeld in de modder te rijden, heb wel eens gehad dat ze dan heel fijn gaan lopen ineens (toch heb ik liever een drogere bodem).
pi_43145441
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
pi_43153325
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:29 schreef Simone_1986 het volgende:
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
Leuk Dressuur is

Pfoe ik had de grootste moeite met mijn teugels vandaag gelukkig dat Faraj het redelijk gelaten over zich heen liet komen en dat extra bit gewoon ziet als iets om lekker op te sabbelen/kauwen .
pi_43154323
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43155895
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
Het is verplicht boven de Z2 geloof ik, dus als je nationaal gaat rijden.
Het voegt ook wel wat toe; je kunt met kleinere hulpen toe en je kunt daardoor net wat sneller doorkomen (natuurlijk moet je altijd met kleine hulpen kunnen rijden; op enkele trens moet het helemaal bevestigd zijn voor je aan stang en trens begint), ook is het voor de aanleuning wat fijner (dat wordt allemaal wat lichter).
Sommige paarden lopen er juist helemaal niet fijner op Ik had het idee dat Faraj zich wat meer ging dragen in zijn hals, maar ik heb echt nog wel even nodig om er goed mee te leren rijden en er dus optimaal mee te kunnen rijden.
pi_43170916
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
pi_43172335
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Simone_1986 het volgende:
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline .
  donderdag 2 november 2006 @ 16:21:24 #68
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_43174585
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline .
Heb juist het tegenovergestelde Springen vind ik het mooiste wat er is.. Dressuur is zeker wel een belangrijke basis, maar het kan me totaal niet boeien
pi_43254605
Oeh ik heb gisteren echt heel lekker getraind Faraj pakte alles heerlijk aan, en ik kon al wat beter overweg met de teugels. Ook had ik weer mijn "dikke" bit gebruikt als onderlegtrens, op een dunne loopt hij helemaal niet fijn.. Nog even flink oefenen van de week en dan volgende week de eerste selectie. Ik moet als eerste starten, dus ik ben benieuwd
Ik heb er zin in
pi_43542379
Wat is het hier lang stil!

Hoe ging je selectie Elefes?
pi_43544760
hee!
ook ik heb weer wat nieuws..
van t weekend wedstrijden met lance gehad.. en ging een stuk beter als verwacht!
Dressuur 2e, en Vaardigheid 3e

ook nog lekker wezen springen vrijdag en maandag.. tot de 90 cm maar gegaan, bak was nat.
maar geweldig dat ie dat vind!

en amy heeft voor et eerst een hoofdstel in gehad zo lief
pi_43544941
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?

Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
pi_43548919
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:

Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Gaat goed dan

Met mij was het wat minder; ik had gereden maar het ging niet heel goed; Faraj schrok een paar keer, klein pasje zette hij opzij. Totaal ongeveer 4 onderdelen die fout gingen. Uiteindelijk was ik bijna laatste met 191 punten Zo slecht ging het nu ook weer niet voor mijn gevoel...
Jury nog even gesproken, maar hij herinnerde zich er niet echt meer iets van.
Een paar onderdelen die ik vrij goed vond, kreeg ik lage cijfers voor, en dat vond ik wel heel jammer. Bovendien kreeg ik de opmerking "verzet" bij een kleine schrikreactie van mijn paard, terwijl verzet iets heel anders is (bokken, stil gaan staan, achterwaarts, helemaal niet meer doen wat ruiter vraagt). Ook de opmerking "loperig" bij de uitgestrekte draf, terwijl ik vrij redelijk de baan door zweefde met een fijne tact en regelmaat...

Dus mijn stemming daarover is een beetje al had ik geen hoge score verwacht na de fouten.

Over twee weken maar weer eens proberen

Vandaag wilde ik een eindje buiten gaan rijden, maar toen Faraj bijna dansend van opgefoktheid (opzadelen was ook al een crime) de oprijlaan over ging, heb ik besloten toch maar veilig in de bak wat te rijden De winter komt er weer aan .
pi_43549416
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:

Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzo best leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard

wel 2 WP dr bij
pi_43550704
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:42 schreef liiszle het volgende:

[..]

Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzo best leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard

wel 2 WP dr bij
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oud ) dat ik dan ga mennen
Vaardigheid lijkt me ook wel moeilijk. Was de dressuur ook met mennen?
pi_43554414
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:25 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oud ) dat ik dan ga mennen
Vaardigheid lijkt me ook wel moeilijk. Was de dressuur ook met mennen?
mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoe

maar ja de dressuur was ook met mennen..
en vaardigheid is idd lastig, zeker met ene heet paard.. dan is t sturen een stuk moeilijker
pi_43554624
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef liiszle het volgende:

[..]

mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoe

maar ja de dressuur was ook met mennen..
en vaardigheid is idd lastig, zeker met ene heet paard.. dan is t sturen een stuk moeilijker
Dat is het met gewoon rijden al

Lijkt mij ook wel moeilijk mennen, maar ook wel weer leuk .

Waarschijnlijk kan ik het prestatiesportpredikaat aanvragen voor Faraj bij het stamboek, lijkt me wel tof
Even showen met mijn paardje .
pi_43569688
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is het met gewoon rijden al

Lijkt mij ook wel moeilijk mennen, maar ook wel weer leuk .

Waarschijnlijk kan ik het prestatiesportpredikaat aanvragen voor Faraj bij het stamboek, lijkt me wel tof
Even showen met mijn paardje .
kijk, dat zou leuk zijn ja!!
wat voorn paardje had jij ook alweer?
pi_43571400
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:42 schreef liiszle het volgende:

[..]

kijk, dat zou leuk zijn ja!!
wat voorn paardje had jij ook alweer?
Een NRPS-ruin van 8 jaartjes oud
Soms lomp, soms ondeugend, soms ronduit lastig, maar altijd ontzettend lief en een grote uitdaging
pi_43643029
Ik meld me ook weer eens!

Wat een leuke haf! Mijn oom en opa fokken haflingers, dus zit ook wel een beetje in dat wereldje.

Wat een chique S&T Elefes! Waar heb je die vandaan en wat kostte hij? Moet er zelf ook aan binnenkort dus ben een beetje aan het rondkijken...
pi_43643209
zoo, gister weer in nimmerdor geweest.. even wezen springen.
tot de 1.05 geweest...
voor mij heel wat maar ging erg goed
pi_43643452
Leuk man! Ik ga binnenkort weer trainen bij Alice Naber, vind crossen nog net even iets leuker als alleen springen, dus misschien volgend seizoen weer eens een crossje meepakken..

Maar binnenkort dus ook maar weer op springles...hopen dat mijn dressuurmuts dat ook een beetje aanpakt...

Spring je ook wedstrijden?
pi_43643548
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:26 schreef Daalni het volgende:
Leuk man! Ik ga binnenkort weer trainen bij Alice Naber, vind crossen nog net even iets leuker als alleen springen, dus misschien volgend seizoen weer eens een crossje meepakken..

Maar binnenkort dus ook maar weer op springles...hopen dat mijn dressuurmuts dat ook een beetje aanpakt...

Spring je ook wedstrijden?
Crossen is helemaal leuk! dat wil ik ook nog gaan doen..
nee ik heb nog geen sping wedstrijden gedaan, gaat wel gebeuren volgend jaar
nu alleen nog dressuur gedaan. maar menneer vind springen geweldig
(gelukkig dressuur ook)

maar wat voorn paardje heb jij dan ?
pi_43643840
Heb een 8-jarige merrie, echt compleet dressuurgefokt, zo gek als een deur

Met haar heb ik nu de punten voor de Z-dressuur. Maar ben zelf helemaal gek van springen, maar dat moet ze wel echt leren nog, ze is niet echt een natuurtalent. Met mijn vorige paard heb ik in het M-gecrosst, dus daar ligt mijn hart eigenlijk wel.

Ook heb ik nu haar dochter, net ingereden, op stal. Die is gelukkig niet zo debiel als haar moeder, en daar wil ik volgend jaar proberen de PAVO-cup mee te rijden, dus die blijf ik dressuurmatig trainen. ( Is ook weer puur dressuurbloed) NIet dat ik denk dat ik kans maak hoor, tegen alle profs, maar ik weet dat het wel een goed paard is, ben helemaal weg van haar, en het lijkt me leuk om gewoon eens mee te doen, dus ik doe het lekker toch .

En de jouwe?
pi_43644277
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:40 schreef Daalni het volgende:
Heb een 8-jarige merrie, echt compleet dressuurgefokt, zo gek als een deur

Met haar heb ik nu de punten voor de Z-dressuur. Maar ben zelf helemaal gek van springen, maar dat moet ze wel echt leren nog, ze is niet echt een natuurtalent. Met mijn vorige paard heb ik in het M-gecrosst, dus daar ligt mijn hart eigenlijk wel.

Ook heb ik nu haar dochter, net ingereden, op stal. Die is gelukkig niet zo debiel als haar moeder, en daar wil ik volgend jaar proberen de PAVO-cup mee te rijden, dus die blijf ik dressuurmatig trainen. ( Is ook weer puur dressuurbloed) NIet dat ik denk dat ik kans maak hoor, tegen alle profs, maar ik weet dat het wel een goed paard is, ben helemaal weg van haar, en het lijkt me leuk om gewoon eens mee te doen, dus ik doe het lekker toch .

En de jouwe?
kijk aan! leuk hoor al zover in de dressuur.. denk niet dat ik daar het geduld voor heb
al lijkt het me wel leuk om zo hoog te komen..

ik ben zelf ook meer van het springen

Ik rij nu een 8 jarige Arabierxgelder ruin.. érg leuk beestje.. heel veelzijdig.. kan er alles mee!
super beest
pi_43644719
Tuurlijk wel..dressuur is de basis van het springen, maar springen is ook wel een beetje basis voor dressuur! Als je gewoon alles blijft combineren kun je makkelijk in beide disciplines hoog komen hoor!

Maar springen is stiekem wel leuker he ?
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:19:31 #87
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_43644996
Springen
pi_43646890
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:19 schreef Ladylicious het volgende:
Springen
Yep, helemaal te zien aan je avatar.

En springen vind ik een essentieel onderdeel als je regelmatig een buitenrit maakt, al was het maar om een goed zadelgevoel (of hoe je het ook wil niemen) te krijgen.
En ik ook ik heb er bepaald geen hekel aan. Eens kijken of we het volgende week in de groep weer eens kunnen doen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43656096
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef Daalni het volgende:
Ik meld me ook weer eens!

Wat een leuke haf! Mijn oom en opa fokken haflingers, dus zit ook wel een beetje in dat wereldje.

Wat een chique S&T Elefes! Waar heb je die vandaan en wat kostte hij? Moet er zelf ook aan binnenkort dus ben een beetje aan het rondkijken...
Is van Kieffer (Ines heet ie ) en kost iets van 140 euro. Valt nog heel erg mee, ik had een aantal mooie gezien maar die kostten ver over de 200 of zelfs ver over de 300 euro
Stang die er in hangt was ook maar 20 euro; dat kun je ook zo duur maken als je het zelf wilt.. (Argentaan begint geloof ik bij 4x die prijs maar dat heb ik gelukkig niet nodig.)
Ohja nog een tipje; als je nog nooit met stang en trens hebt gereden begin er dan op tijd mee te oefenen; het is echt wennen! En in het begin alleen maar echt de basis rijden.. Je hebt al genoeg om over na te denken met die twee teugels .

Dressuur
Springen op zijn tijd is leuk (ik heb wel hindernissen ) maar met een dressuurzadel toch niet zo heel handig Ik doe het af en toe, Faraj vind het wel leuk en weigert eigenlijk nooit. Niet dat ik zo hoog spring, het is meer voor de fun.
pi_43657046
Elefes: Dat valt inderdaad nog wel mee. Heb nu een trenshoofdstel van Passier (Was in de aanbieding) en die bevalt erg goed. Nu wist ik eigenlijk al wel dat dat soort lichtelijk boven mijn budget was, maar ik vind het zo mooi. Die S&T hoofdstellen beginnen bij de ¤400....dus ik bij de rest kijken, Schumacher, Dobert ed..Wat een prijzen zeg! Nouja...ooit, als ik groot ben...

Jammergenoeg heb ik eigenlijk wel argentaan nodig...maar misschien maar eens op marktplaats kijken of er daar wat op staat.
pi_43657441
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:50 schreef Daalni het volgende:
Elefes: Dat valt inderdaad nog wel mee. Heb nu een trenshoofdstel van Passier (Was in de aanbieding) en die bevalt erg goed. Nu wist ik eigenlijk al wel dat dat soort lichtelijk boven mijn budget was, maar ik vind het zo mooi. Die S&T hoofdstellen beginnen bij de ¤400....dus ik bij de rest kijken, Schumacher, Dobert ed..Wat een prijzen zeg! Nouja...ooit, als ik groot ben...

Jammergenoeg heb ik eigenlijk wel argentaan nodig...maar misschien maar eens op marktplaats kijken of er daar wat op staat.
Ik vind de Kieffer ook heel mooi. Beetje jammer alleen dat ik nu op weg ben naar de winkel voor een trenshoofdstel (heb ik toch ook nodig..) want die begint uit elkaar te vallen. Ding is ook al 11 jaar oud en door weer en wind gebruikt Was een Stubben, erg mooi ding maar die zijn ook zo duur. En aangezien ik er nu op wedstrijd toch niet meer mee rij vind ik dat een beetje zonde... (Het is allemaal al zo duur, dat paardenspul .)
Van Dobert hadden ze ook een heel mooi S&T hoofdstel, maar inderdaad erg duur! Daarom was ik blij dat Kieffer ook ongeveer had wat ik zocht
Rijd je nu ook met argentaan dan? Ik gebruik wel gewoon nog mijn "oude" trens als onderlegtrens; is er eentje van 2cm dik maar Faraj loopt helemaal niet fijn op zo'n dun dingetje. Dus dat zou ik wel even uitproberen mocht je van argentaan iets nieuws gaan kopen

Verder ziet het er natuurlijk wel erg stoer uit zo'n mooi hoofdstel en het rijdt heerlijk vind ik.. als je er aan gewend bent
pi_43657998
Hmm, volgens mij heb ik t verkeerd, hoe heet dat ook alweer...volgens mij was het Aurigan, zo'n K&K Conrad-ding, met een ander bit neemt ze veel minder aanleuning en heeft ze de neiging achter de teugel te komen... Maar die dingen zijn wel reteduur!

Het ziet er inderdaad wel héél gaaf uit!
pi_43658029
Wat is dan het verschil tussen Aurigan en een normaal bit?
pi_43658150
Het is het materiaal, dat zorgt voor een lekker smaakje in de paardenmond.Hierdoor 'durven' paarden (de mijne iig) het bit ahw het bit beter aanpakken en aanleuning te nemen ipv voor de druk weg te buigen (achter de teugel kruipen), of juist te hard worden in de mond. Bitten van K&K zijn daarnaast nog bepaald gevormd, zodat ze zo goed mogelijk in de paardenmond liggen. Dacht zelf altijd dat het onzin was, tot ik het verschil voelde bij mijn eigen paard.
pi_43658268
Aaah ok, het zijn dus bitten voor de ruiter die verder wil in dressuur of springen, niet voor recreatieruiters zeg maar?
pi_43659595
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Aaah ok, het zijn dus bitten voor de ruiter die verder wil in dressuur of springen, niet voor recreatieruiters zeg maar?
Nee Ik rijd tenminste gewoon met roestvrijstaal; Faraj loopt daar goed op. Het is meer voor paarden die moeite hebben met het bit aannemen; wat Daalni al zegt.
Maar er komt naar mijn mening wel een hele grote MAAR bij; ik denk dat heel veel mensen er mee rijden omdat ze zelf tekort schieten of omdat ze zelf vinden dat hun paard er beter op loopt (ik zeg absoluut niet dat dit bij Daalni het geval is!). Er zijn echt paarden die er veel baat bij hebben, maar lang niet allemaal (ook niet dat het er slechter van wordt trouwens).
Het is ook een soort van "modeverschijnsel" in de paardensport heb ik het idee; nu is dat even heel erg in om met een goudkleurig bitje te rijden. Veel paarden zijn ineens "allergisch" voor gewoon roestvrijstaal, vertelde de mevrouw in de paardenwinkel me een tijdje geleden. Zelf denk ik dat het zeker nut kan hebben, maar dat het nut bij veel ruiters ook tussen de oren zit (waar de rijkunst ophoudt...).

Mijn pony heb ik ook een tijdje op argentaan (of wat het ook precies is) gereden; ik wist er toen nog niets van af. Daarna met Faraj daar mee begonnen, maar toen ik een nieuw bit nodig had heb ik gewoon een roestvrijstalen gekocht. Geen moment verschil gemerkt trouwens.

Dus moraal van dit verhaal: zolang je paard fijn loopt op het bit wat je nu hebt; gewoon lekker houden Als je moeilijkheden hebt en je weet zeker dat het niet een rijtechnisch probleem is, kun je het natuurlijk altijd proberen.

Nu ging ik voor een nieuw hoofdstel kom ik nog met niets thuis, want het was weer te groot wat ze hadden hangen. Mijn paard heeft zo'n klein koppie
pi_43664040
Even wat reacties en de reacties daarop verwijderd .
pi_43665042
Het zijn geen speciale bitten idd qua inwerking. Het is ook niet zo dat mijn paard niet fijn kán lopen zonder, ze vindt deze gewoon fijner denk ik. Het is ook net andersom als 'normaal' gebeurd, een scherper bit omdat het paard te sterk is. Het is een zachter bit om het paard meer gewicht op de hand te laten nemen.

Ik heb andersom een probleem Elefes...Mijn nieuwe 3-jarige is nog volop in de groei en meet nu al 1.76m. Ze heeft wel een mooi, maar niet erg klein hoofd, dus ben hard op zoek naar een beetje chique trenshoofdstel in de maat Extra Full.....
pi_43668107
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:53 schreef Daalni het volgende:
Het zijn geen speciale bitten idd qua inwerking. Het is ook niet zo dat mijn paard niet fijn kán lopen zonder, ze vindt deze gewoon fijner denk ik. Het is ook net andersom als 'normaal' gebeurd, een scherper bit omdat het paard te sterk is. Het is een zachter bit om het paard meer gewicht op de hand te laten nemen.

Ik heb andersom een probleem Elefes...Mijn nieuwe 3-jarige is nog volop in de groei en meet nu al 1.76m. Ze heeft wel een mooi, maar niet erg klein hoofd, dus ben hard op zoek naar een beetje chique trenshoofdstel in de maat Extra Full.....
Ik heb nu de kleinste maat, en die is nog te groot Volgens mij kom je dan met de grotere maat en wat riempjes op lagere gaatjes doen een heel eind. Meeste winkels (in ieder geval hier) mag je nog ruilen mocht het toch te klein/groot/niet goed zijn, als je het alleen maar past (en het dus schoon blijft).
Zelfs mijn stang mocht ik nog terugbrengen, ook al had ik er een keertje mee gereden (en Faraj kauwt er heel erg op). Dan kon het nog wel gepolijst worden zodat je het niet meer zag . Ik wist niet dat ze dat zo deden

Het verschilt ook heel erg per paard waar je het fijnste mee kan rijden. Ik heb een tijdje met een dunner bit gereden, omdat Faraj toen even moeilijk deed (hij werd te sterk voor mij). Eigenlijk is het dan natuurlijk niet goed om een dunner bit te nemen, maar het hielp me enorm; van de ene op de andere dag liep hij weer fijn. Na een tijdje toch weer terug naar de oude dikte, omdat hij toen dat dunne bit niet meer goed aanpakte. Daarna nooit meer dat probleem gehad .
pi_43669168
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:18 schreef ijsmeis het volgende:
Even wat reacties en de reacties daarop verwijderd .
Dankje ijsmeis
pi_43673715
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
pi_43674817
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:04 schreef Juweel het volgende:
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

[afbeelding]

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
Ziet er inderdaad erg sjiek uit .
pi_43676868
Inderdaad errug gaaf! Je kunt bij Dobert ook zelf een hoofdstel samen laten stellen, compleet naar eigen wens, wat dan voor je gemaakt wordt...Das ook nog iets voor de toekomst...
pi_43683488
Ik heb ook een strass-frontriem van Dobert, met een enkel rijtje kleine ronde steentjes. Die was een paar jaar terug 35 euro.
Ik zag in de winkel frontriemen van Kieffer (tussen de 45 en 65 euro) en die waren echt super mooi (ook met steentjes en metaal; maar heel erg sjiek).

Daalni; toevallig enig idee wat zo'n 'custom made' hoofdstel dan kost? (Wil ik het eigenlijk wel weten .)
pi_43691115
Weet niet of het mag...maar anders wordt t vast wel weggehaald, maar op www.doebert.com kun je online je eigen hoofdstel samenstellen. Dan krijg je denk ik vanzelf de kosten in beeld. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd hoor, maar daar ga ik vanuit. Het is wel erg verleidelijk...
pi_43696319
je eigen hoofdstel samenstellen....
Ik denk niet dat ik durf te kijken!

Ik ben weer heel fijn gegaan vandaag, 2x eerste met 185 en 184.
pi_43705329
Wat goed , Gefeliciteerd
pi_43711593
Gaat goed Juweel

Ik had stiekem al eens op die site van Dobert gekeken, het is inderdaad erg mooi want je kunt het precies maken zoals je wilt. Ik denk alleen dat de prijzen ook niet laag zijn, Dobert is nou eenmaal niet goedkoop..
Ik ga maar gewoon voor het hoofdstel wat ik al had gezien (Kieffer)
pi_43712919
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
pi_43713038
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef Juweel het volgende:
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
Wat moet je met zoveel hoofdstellen?

Hier trouwens iemand met een mening/tip waarom een paard de tong over het bit doet, vooral als er wat meer spanning in komt (dus als hij wat opgefokt is, of echt aan het werk moet).

En nog een ding: iemand enig idee waarom een paard in zijn voerbak (en drinkbak) mest? Ik ken een merrie die doet dat bijna altijd, elke ochtend kun je die bak leeg gaan halen.. Vind het erg vreemd gedrag.
pi_43715065
Hebzucht denk ik Elefes Ik zal maar niet vertellen hoeveel dekjes en dekens ik heb.....
(Mijn paard gaat beter gekleed dan ik zelf!)

Wat betreft mesten in voerbak; Waarom ze het doen geen idee. Op Bokt staat iig de tip om vier gewone stoeptegels in een vierkantje onder de waterbak te leggen, niet stapelen maar naast elkaar. Het schijnt niet prettig voor het paard te zijn om met de achterbenen hoger te staan. Of de drinkbak twee dagen niet schoonmaken en een paar keer per dag een emmer water geven. Schijnt dat ze het dan ook snel afleren omdat ze merken dat hun water niet meer beschikbaar is wanneer zij het willen.

Tong over het bit heb ik eerlijkgezegd geen ervaring mee, lijkt me moeilijk op te lossen.
pi_43717148
Gefeliciteerd Juweel, netjes gereden!

Dat van de dekjes en dekens herken ik....er zijn tegenwoordig ook veel te veel leuke webshops met leuke setjes waarbij het véél te makkelijk is om te bestellen.

Tong over het bit is een aanleuningsprobleem. Ik zou op het moment dat het gebeurd een stapje terug doen, gewoon weer even lekker over de rug voorwaars rijden zodat het paard doorheeft dat er niks aan de hand is. Dus even terug naar de basis en van daaruit weer naar het moeilijke punt terug proberen te werken...als je voelt dat ze weer teveel spant weer even terug en dat zo opbouwen...Ik zou je er niet te druk om maken, op het moment dat je het te gespannen op wil gaan lossen wordt het steeds erger.Wat zegt je instructie ervan, of is het niet bij jezelf?

Mesten in de voerbak is volgens mij niet echt 'expres' bedacht door een paard. Die tip van de bakstenen zou best eens kunnen helpen. Aan de andere kant staat ze misschien graag met haar hoofd naar een bepaalde kant waardoor haar kont bij de voerbak uitkomt? Liksteen bijvoorbeeld? Dan zou het simpel verplaatsen van datgene genoeg zijn....
pi_43718204
Tnx voor de antwoorden.
Het is heel raar, de merrie mest eigenlijk elke nacht in de voerbak, drinkbak is ze iets mee opgehouden (heel af en toe nog). Deze zitten ver uit elkaar, allebei aan een andere kant van de stal.
Het is gewoon erg vies, en raar dat ze het blijft doen; het duurt hierdoor altijd langer voordat ze eten krijgt omdat eerst de bak schoongemaakt moet worden.

Daalni, erg bedankt voor de tip van het ontspannen oplossen. Ik rij altijd lekker naar voren weg als ie z'n tong er over doet, en meestal wordt het dan wel beter. Maar toch is het iets van spanning. Afgelopen zomer was het bijna helemaal weg, maar nu de winter begint te komen (= meer energie en frisheid natuurlijk ) wordt het weer erger. Erg vervelend.. Het probleem is dat ik me afvraag of ik iets verkeerd doe, maar daar zegt nooit iemand iets over .
Mijn instructie (meerder mensen) doen de neusriem strakker en evt. het bit wat hoger, maar dat helpt niet; hij kan het nog steeds (zelfs bij een aansnoerneusriem). Ook voorwaarts rijden.

Ik ben trouwens niet zo iemand die zo veel paardenspullen heeft Ik doe ongeveer 5 jaar met 1 rijbroek, een paar jaar met een sjabrak (de goedkoopste die ze hebben meestal) en heb 1 hoofdstel en zadel (oke oke, nu ook een stang- & trens er bij ). Zweetdekens heb ik nog nooit gekocht, die won ik wel eens dus heb er nu genoeg . Al kriebelt het bij mij ook wel eens om meer te kopen...
pi_43721502
even snel een fototje van t rijden gister..
was wel trots op hoe de uitgestrekte draf ging

*ik heb trouwens maar 10 min gereden.. een vriendje van mij heeft gister voor t eerst op lance gereden zo leuk!

ik ben trouwens nu ook totaal niet bezig met t naar beneden rijden.. kan die ook goed maar hij moet even goed duidelijk op mn hulpen reageren..
pi_43879217
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
pi_43882154
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef Daalni het volgende:
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
1.56, nog net een pony dus

net nog even met m gesprongen.. wat een heerlijk beest is t toch
pi_43898310
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
pi_43899929
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:27 schreef Elefes het volgende:
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
we hebben geen papieren van hem, maar de vorrige eigenaar zegt dat het een ArabierxGelder is, met als vader ?? ( moet zo even naam opzoeken, maar bokt doet t niet )

-edit- de papa van Lance is Libanon aladin.

die dus

[ Bericht 6% gewijzigd door liiszle op 26-11-2006 12:42:09 ]
pi_43900493
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
pi_43900707
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
na, dat is geluk zeg voor Apollo!, erg vervelend voor die andere arme beestjes..
pi_43992388
Hoe gaat het nu met de droes?

Vervelend he? Hou m maar goed in de gaten!Hoewel ze het meestal niet meer krijgen als ze het eenmaal gehad hebben is er nog wel kans op..
pi_43995529
zo, ik heb maandag toch een fijne les gehad..
was mijn eerste les weer sinds tijden.. Prive les. en lance liep echt heerlijk! hoop tips gehad. Gister even gekeken of t ook lukte zonder Eline er bij. En Lance liep echt perfect! echt hij pakte het zooo goed op! echt fijn.

vanavond heb ik ook weer les... dus ben benieuwd
pi_43995608
Ik heb een vraag
Hoe weet je nou of een zadel goed ligt op een paard?
Ik word er debiel van iedere week
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_43996709
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.

Kan er nog wel een paar opzoeken....

Hoezo heb je er iedere week last van? Elke week een ander zadel?
pi_43996960
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
  FOK!fotograaf woensdag 29 november 2006 @ 17:19:12 #126
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43997040
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:16 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
pi_43997086
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:19 schreef fraubitch het volgende:

[..]

hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
Ja denk ik ook nu , het is een flink gezeik een paard opzadelen
En ik heb toch genoeg, vat geen cowboy films gezien
pi_43997288
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:09 schreef Daalni het volgende:
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.
Meer, meer

Die horizontale lijn lijkt me niet te gelden voor een dressuurzadel, of lijkt me te wisselen per merk/type zadel? Vooral bij dressuurzadels is de achterkant altijd vrij hoog.

Ik twijfel al tijden aan hoe mijn zadel ligt, het ligt wel goed op zich maar aan de achterkant zo laag..

Dit weekend ook weer wedstrijd gehad, het ging super bij het losrijden. Helaas in de ring weer een opgefokt paard onder me, waardoor dus een paar flinke fouten (en gecorrigeerd door iets opnieuw te doen dus ook nog -2 punten). Uiteindelijk ook nog een aantal dingen wel erg goed gedaan. Had 199 punten dus dat viel allemaal nog erg mee, aangezien het nog een stuk beter moet kunnen .
pi_43997307
Ze horen gewoon kaarsrecht naar beneden te vallen, van de zijkant en de voor- en achterkant gezien.

Nog even een aanvulling zodat je kunt checken of je zadel past, had geen zin om het te vertalen:

1.The center of the saddle seat (Sweet spot) should lie parallel to the ground. The balance is the most important factor determining the position of the rider

2
The saddle should not twist or fall to one side when viewed from the back
3
Dependent upon the anatomy of the horse (mutton or high withered) 1- 3 fingers clearance above the wither and 1 to 2 fingers on either side

4
Wide enough that the panel does NOT interfere with spinal processes or dorsal ligament system (6-7 fingers at front tapering to 4-6 fingers minimum at the back). Daylight clearance should be visible above the spine.
5
While running the hand along the horse under the panel and applying pressure to the seat there should be even pressure from front to back. There should be no "bridging" or rocking.

6 Billets should hang perpendicular to the ground and place the girth in the correct position (one hand-width behind the elbow)
7
While applying pressure to the pommel, run the hand from the top of the withers to the bottom under the tree points of the saddle. There should be less pressure at the top and it should become tighter towards the bottom. This ensures that the muscle and scapula have the freedom to move underneath the tree points
8
The saddle must not exert any pressure behind the last rib on the horse’s back. To locate the last rib, look at the hair on the flank. You will notice that hair comes from two directions and forms a line down the flank. Straight up from this line in the hair is the last rib. The saddle panels should not extend beyond this line.

If any of the 8 points are not satisfied, the fit of the saddle is incorrect.
pi_43999239
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:01 schreef Daalni het volgende:
Hoe gaat het nu met de droes?
Nou, Apollo heeft dus toch niet eerder droes gehad. Hij heeft t te pakken en goed ook. Koorts, hoesten, groen snot uit zn neus en een dik abces. Alleen niet onder zn kaak maar op zn keel Hij eet héél moeilijk, alleen warme slobber met musli, geen biks waar ie normaal dol op is. Hij eet geen wortel en kuil meer omdat t zo zeer doet, dus we geven m iets dat de pijn stilt en de koorts verlaag dat de dierenarts voorgeschreven heeft.

Verder kan je eigenlijk niks doen, behalve het abces insmeren met trekzalf en warme compressen erop doen om de rijping te bevorderen. En hopen dat t snel open barst.
pi_43999910
Gos....arm paard! Zou ook niet meer weten erover...(zou wel moeten eigenlijk)
Hopen inderdaad dat het snel openbarst, ze kunnen er zo beroerd van zijn! En goed in de gaten houden dat er niet meer bijkomen (kan ook aan de binnenkant zijn)..
pi_44013216
Heb foto's van mn beebiepaard! Ze is nu 2 maanden ongeveer onder het zadel...en heel braaf!

pi_44013225
* post.
pi_44015663
Woow daalni wat loopt ze aan de teugel! Nu al!!
pi_44016383
Ziet er mooi uit Daalni!
Wat voor afstamming is het? En ga je er ook wedstrijden mee rijden?
pi_44020686
Ghostbuster: als je twijfelt of je zadel goed ligt zou ik zsm een zadelmaker bellen! Daar voorkom je een hoop ellende mee.
Daalni: wat een leuk paard en wat loopt ze netjes al zeg!
Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!

Ik heb volgende week pas weer wedstrijd. Ben lekker aan het oefenen met contragalop en het gaat steeds een stukje beter. Ze gaat er echt ook zó mooi uitzien nu, ondanks het vachtje mooi glimmen en mooi gestroomlijnd! Dankjewel Max H!
pi_44024990
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...

Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
pi_44025896
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Juweel het volgende:

Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!
Als ik alleen mijn eerste uitgestrekte draf gewoon goed had gedaan, had ik 204 punten gehad Omdat het fout ging reed ik een rondje (-2) en vervolgens ging het nog eens fout en kreeg ik een 4, terwijl ik vaak een 7 rijd daarvoor Maar het is niet zo erg, de volgende keer beter. Ik heb er veel van geleerd . En er was nog veel fout aan, ondanks dat ik nog redelijk wat punten gereden heb.
Gisteren weer eens met trenshoofdstel flink getraind, en de instructrice vond dat Faraj echt goed liep, beter gedragen etc.. Terwijl ik 'm op stang & trens fijner vind. Ik ga het beide wat meer combineren en dan eens kijken waar hij over 1,5 week fijner op loopt voor mijn volgende wedstrijd .
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:27 schreef Daalni het volgende:
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...

Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
Dat zit er altijd in inderdaad.. Maar het ziet er wel al mooi uit En een paard moet ook een beetje pit hebben wil je er ver mee kunnen komen natuurlijk .
pi_44512406
Hoe gaat het met alle paarden hier?

Ik heb weer 2x wedstrijd gehad, en twee keer best redelijk gereden. Een keertje een winstpunt (208 punten) en vandaag net geen winstpunt helaas.. Ik had 203 punten bij twee juryleden (200 en 206) terwijl ik wel een winstpunt verwacht had. Was toch 5e van de 18, het ging ook redelijk goed op een foutje in de contragalop na.
Ik was al blij dat ik Faraj een beetje kon houden: toen ik aan het losstappen was werd hij helemaal gek van het trekkertje waarmee ze de bak bij aan het werken waren...
pi_44586889
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten

Nou ja, dan niet he?

Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
pi_44594494
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:07 schreef Juweel het volgende:
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten

Nou ja, dan niet he?

Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
M1 rijden is leuk Ik vond het geweldig om eindelijk te kunnen doorzitten de hele proef, ik vind dat zoveel fijner rijden..

Inderdaad jammer als je 'm net op 1 punt niet hebt Maar goed, aan de andere kant is het niet zo erg want ik wil nog heel lang Z1 blijven rijden (ik moet de wissels nog bijna helemaal aanleren aan mijn paard en zelf ken ik het ook niet echt).
pi_44637465
Hihi: Linkje

- de url komt buiten de layout, even aangepast -

[ Bericht 16% gewijzigd door Anne op 21-12-2006 20:09:16 ]
pi_44896086
http://www.youtube.com/watch?v=u391JUkBnn0

Zo zie je m beter, bij mij startte die andere niet. Ik vind die knul wel erg ongeïntresseerd heur
pi_44949825
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal

Wij hebben op dit moment een galopdipje

Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
pi_44955954
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:34 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal

Wij hebben op dit moment een galopdipje

Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
Geduld is het sleutelwoord

Ik heb helaas ook een "dipje" met Faraj: hij heeft gewoon geen fut meer. Geen idee waar het aan ligt: temperatuur is goed, hij krijgt genoeg te eten en kan lekker de wei op.. Maar als ik rijd is hij gewoon echt moe, hij doet het wel maar ik krijg hem niet aan de gang, en hij is blij als ie weer naar de stap mag (valt gewoon bijna terug dan). Verder issie wel alert (hij kijkt wel naar dingen), maar schrikt niet echt zoals hij normaal zou doen. Erg vervelend probleem, wellicht toch de dierenarts maar eens laten kijken, maar het gekke is dat hij er wel gewoon gezond uit ziet (dik genoeg, glanst).
Aankomende zondag heb ik wedstrijd, maar ik vraag me af of het slim is om dan te gaan starten
pi_44959003
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!

Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
quote:
Katja: Geen idee, het ging zo goed. Mijn instructeur zei; 4 stappen vooruit, 2 stappen terug. Maar ze zit niet zo heel fijn haar vel de laatste tijd heb ik ook het idee. Ze is echt een beetje chagrijnig. Ze krijgt genoeg beweging, met goed, droog weer staan ze zelfs hele dagen in het land maar ze is gewoon een beetje blegh op het moment denk ik. Misschien een lichte winterdepressie. We zijn ook al een tijd niet meer op wedstrijd geweest dus stress oid kan het ook niet zijn. Misschien heb ik wel te hard getraind op de galop, en is ze me nu meer dan zat. Dat kan ook natuurlijk
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.

is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?

!
pi_44960951
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:31 schreef Juweel het volgende:
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!

Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
[..]

Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.

is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?

!
Ik heb vorig jaar zomer een hele zomer met 'm zo gereden Dan was het na een kwartier op, nu is het eigenlijk al niet veel als ik er op stap. Toen hebben we 'm op een gegeven moment extra voer gegeven, en ging het weer beter tegen de winter. Maar weet dus niet zeker of het door dat voer kwam of door de winter, en toen was Faraj ook een beetje magerder.
Ik snap er echt niets van, hij ziet er verder gewoon goed uit en is ook best alert, alleen doet hij er niet zo veel mee (normaal is hij in de winter bijna niet te rijden zo fris). Ik vraag me af of het niet van het weer komt: dat het zo lang nog zo warm is.
Toen ben ik trouwens gewoon wedstrijd blijven rijden, net als nu. Niet met geweldig resultaat, maar op zich gaat het wel. Het is niet zo dat hij helemaal uitgeput is, maar er zit gewoon niet genoeg fut in. Humeurig en boos valt bij Faraj wel mee.

Ik hoop dat er snel verbetering in zit (ook voor jou en je paardje ).
pi_44968164
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij ons Terwijl de dierenarts ons niet kon helpen.

Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784

[ Bericht 11% gewijzigd door Leintjeuh op 03-01-2007 12:18:31 ]
pi_44970929
Ze krijgt voldoende goed ruw- en krachtvoer. Ook voer ik zelf nog dagelijks Hartog kruidenmuesli bij met Foene Griek en Max H. Het lijkt me dat ze de vitaminen wel binnenkrijgt. Homeopaat, tja, weet het niet zo goed, het kost een berg en het is maar hopen of het werkt. Ze glimt als een spiegel dus gezond is ze zeker. Ik denk dat ik er misschien beter een keertje een masseur/fysiotherapeut bij kan halen, misschien als ze wat losser is gemaakt in haar spieren dat ze wat bijtrekt.
pi_44979064
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij ons Terwijl de dierenarts ons niet kon helpen.

Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784
Ik heb me ook al afgevraagd of het aan het weer lag. Dat relatief warme weer de hele tijd..
Faraj krijgt naar mijn weten genoeg voer: hij heeft een mineralenblok hangen, krijgt iets van 4,5 kilo brok per dag (basisbrok) en nog kuilgras 2x per dag. Verder staat hij vaak buiten waar ook nog redelijk wat gras staat in de wei. Hij heeft het hier altijd goed op gedaan, dus dan zou het toch raar zijn als het nu ineens te weinig was? (lijkt me) Hij is ook zeker niet te dun.
Gisteren heb ik een check-up gedaan, even alles nagekeken (stond in P&S laatst een artikel over ). Alles leek wel vrij in orde.
Ik ga vanavond nog eens rijden en als het dan niet goed is flink overleggen met degene waar hij op stal staat, om evt. de dierenarts er ook eens naar te laten kijken.

Pfoe konden die beesten maar praten

Droes heeft trouwens toch vrij duidelijke symptomen? Faraj heeft hier al een maand last van, zie geen bulten of pus of wat dan ook verschijnen...
pi_44980121
Heeft ie koorts? En het kan natuurlijk ook een andere ziekte zijn, denk aan een verkoudheid ofzo. Zelf word je daar ook hardstikke brak en gaar van
pi_44987972
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft ie koorts? En het kan natuurlijk ook een andere ziekte zijn, denk aan een verkoudheid ofzo. Zelf word je daar ook hardstikke brak en gaar van
weet ik.. Gisteren temperatuur gemeten, 38.1, dus normaal..
Vandaag bij het trainen was het al weer ietsje beter dus ik heb hoop
Er was in ieder geval wat meer energie (duidelijk), ook al ging het eigenlijk nog heel slecht vergeleken met hoe het kan, toch was ik er blij mee . Veel basiswerk gedaan, en daarbij moet ik me echt inhouden om geen oefeningen te gaan doen maar echt alleen basis (ik wil oefeningen oefenen! ). Daar moet ik echt op gewezen worden, ik weet heel goed dat het beter is basis te doen als het niet zo goed loopt, maar ik heb dan altijd de neiging om toch nog een paar oefeningen mee te nemen (die natuurlijk niet goed gaan dan). Het is zo raar eigenlijk om met een Z1-paard maar wat voltes en overgangen te doen alleen, tenminste, het voelt heel raar.

Maar ik heb dus hoop Morgen nog wat oefenen.. Wellicht is het een verkoudheidje, ik hoop het maar. Iets erngstigs ga ik ook niet van uit, omdat hij er gewoon wel goed uit ziet, maar het is toch vervelend.
pi_45486121
Hoe gaat t nu Elefes?

Even ene fotootje van mijn grote liefde mét de ganz geile frontriem:

pi_45494330
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:22 schreef Juweel het volgende:
Hoe gaat t nu Elefes?

Even ene fotootje van mijn grote liefde mét de ganz geile frontriem:

[afbeelding]

Beter, beter... Ik ben als het ware bijna helemaal opnieuw begonnen, rustig aan doen en vooral veel los werken, en nu is het weer een beetje beter. Energie is weer redelijk terug, alleen de losheid nog niet helemaal, en het aan de hulpen zijn zeker niet, door al dat gedoe. Maar we blijven volhouden om het weer zo goed (en beter uiteraard) te krijgen als het was.
Gelukkig is mijn instructeur weer terug, heb een paar weken geen les gehad en dat draagt er natuurlijk ook niet aan bij..

Mooie foto trouwens Erg sjiek .
pi_45499487
Gelukkig maar! Ook bij mij is de dip zo goed als weg. Ik heb haar wat meer ruimte gegeven, ben er iets minder vaak op gaan zitten en dat heeft volgens mij goed geholpen om haar weer wat losser te krijgen.

Zondag weer wedstrijd, nog steeds L2 want eerst moet de contra nóg beter gaan.
pi_45531786
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:08 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig maar! Ook bij mij is de dip zo goed als weg. Ik heb haar wat meer ruimte gegeven, ben er iets minder vaak op gaan zitten en dat heeft volgens mij goed geholpen om haar weer wat losser te krijgen.

Zondag weer wedstrijd, nog steeds L2 want eerst moet de contra nóg beter gaan.
Ik heb vandaag echt fijn getraind. Eindelijk was mijn instructeur weer terug, Faraj loopt altijd erg goed als ik les van hem heb. De oefeningen gaan dan ook altijd goed, hoewel ik die zelf na de les meestal alleen doe.
We werken dan altijd helemaal los op de basis, en dat werkt echt fantastisch. Ik merk wel dat ik het nodig heb dat iemand goed mee kijkt, vaak heb ik zelf het idee dat Faraj al genoeg werkt in een overgang bijvoorbeeld, terwijl hij eigenlijk nog meer moet doen.
Maar ik ben wel blij dat het weer goed ging, ook proefje geoefend dat ging ook best lekker. Nu maar hopen dat het morgen ook goed gaat, ik zie Faraj al weer wat kunstjes uithalen

Succes morgen Juweel! Groot gelijk dat je nog in de L2 blijft, je hebt er niets aan om over te gaan als je iets nog niet goed genoeg beheerst, komt alleen maar spanning van als het dan in de proef ineens wel goed moet.
pi_45915415

Al heel lang niet hier geweest.
Maar wilde even mijn kleine puber showen...
Ze doet het verdomd goed...

pi_45916453
Leuke puber, Kleintje.

Rij je eigenlijk nog?
pi_45916619
Neuh... na een stuk of 4 keer met een dwars paard gezeten te hebben was ik het helemaal zat.
Ik hou het bij losgooien en longeren. Heb sinds kort een verzorgster en die ben ik aan het klaarstomen zodat die straks gaat rijden. Het zal makkelijker worden als ze over 2 maanden het land weer opgaan, dan is ze al minder fris. Hier aan zee is er altijd wel een flinke wind en daar is mevrouw gevoelig voor.
Mijn tijd om te rijden komt wel weer. Ga wel regelmatig een stuk met ze wandelen. Het gaat verder echt geweldig. Half oktober gespeend en sinds begin december lopen ze weer regelmatig samen los in de paddock en dat gaat super. Kan er ook bijna ieder paard bijgooien, het gaat allemaal goed.
Met een kruising fries erbij gaat het helemaal super, echt een drie eenheid!
pi_45918583
Ziet er mooi uit Kleintje Fijn dat het zo goed gaat.
Ik ben ergens wel blij dat het niet zo koud is buiten: Faraj kan lekker de wei in en de frisheid valt nu heel erg mee. Andere jaren was het in de vrieskou bijna niet te rijden omdat hij gewoon te veel energie had (ook nog eens best gevaarlijk). Wind wil daar inderdaad ook nogal eens aan bijdragen
Wat doet de verzorgster allemaal met je paard?

Vorige week had ik les in de binnenbak en we hebben toen Faraj eens flink aangepakt (extra streng geweest) omdat hij elke keer aan het klieren was. Dat had ontzettend veel effect, daarna was hij net een engeltje zo lief en braaf
pi_45996740
Aloha!
Ik dacht ik kom ook weer ff kijken, maar het ziet er hier een stuk actiever uit als de laatste keer..
Leuk beest Kleintje! Zou vandaag gaan oefenspringen...start mn auto niet! Grrr, paard eruit, spullen er weer uit en met vriendin mee om haar dan maar te groomen. Had er net zo'n zin in!
  maandag 5 februari 2007 @ 01:40:26 #162
125915 Dribbel_
pi_45996913
Gaat zo'n zwarte nou ook echt harder dan een witte ?
pi_45999145
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee natuurlijk niet, een rode auto is toch ook niet sneller dan een witte auto? Hangt van het merk en het model af, net zo bij paarden.
pi_46000377
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
2e keer dat je dit in deze reeks vraagt, Dribbel. Wegwezen.
pi_46000867
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:25 schreef Daalni het volgende:
Aloha!
Ik dacht ik kom ook weer ff kijken, maar het ziet er hier een stuk actiever uit als de laatste keer..
Leuk beest Kleintje! Zou vandaag gaan oefenspringen...start mn auto niet! Grrr, paard eruit, spullen er weer uit en met vriendin mee om haar dan maar te groomen. Had er net zo'n zin in!
Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en al
Ik ken iemand die ging een keer op springwedstrijd, toen ze daar aan kwamen kwamen ze er pas achter dat ze de pony vergeten waren Dan sta je ook mooi te kijken...

Ik had gisteren weer wedstrijd, en het ging best lekker Faraj liep niet meer te klieren omdat hij zo kijkerig was (bij het losrijden wel ontzettend, heel vervelend) en de oefeningen gingen ook best goed. Ik had wel een winstpunt verwacht alleen helaas niet gekregen (199 punten)...
pi_46001602
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en al
Ik ken iemand die ging een keer op springwedstrijd, toen ze daar aan kwamen kwamen ze er pas achter dat ze de pony vergeten waren Dan sta je ook mooi te kijken...

Ik had gisteren weer wedstrijd, en het ging best lekker Faraj liep niet meer te klieren omdat hij zo kijkerig was (bij het losrijden wel ontzettend, heel vervelend) en de oefeningen gingen ook best goed. Ik had wel een winstpunt verwacht alleen helaas niet gekregen (199 punten)...
Dat is ook altijd jammer, als je zo lekker gereden hebt, maar net geen WP hebt..
maar goed, het gaat natuurlijk om het gevoel wat je er bij hebt

ik heb 17 Feb Mijn eerste 2 onderdelen wedstrijd (mennen) ben erg benieuwd. lance gaat wel érg vooruit met het rijden enzo.

ook amy is een stoere meid geworden Ipv het lieve kleutertje.. die gaat eerdaags ook eens wat harder aan het werk, ipv de hele dag rennen.

hier enkele foto's

Amy met haar héeerlijk ruime drafje

En Amy helemaal.. wat een leuk beest omte zien is het toch

en tenslotte de enige normale foto van het springen *mams kan geen fotos maken, dus van hoger staat er niet op*
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:26:13 #167
167156 noudstar
at your service
pi_46081617
hallo

ik heb een klein probleempje

een van me paarden moeten geslacht worden kan iemand mij vertellen waar zoiets gebeurdt en hoeveel het kost

bij voorbaat dank
pi_46081707
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef noudstar het volgende:
hallo

ik heb een klein probleempje

een van me paarden moeten geslacht worden kan iemand mij vertellen waar zoiets gebeurdt en hoeveel het kost

bij voorbaat dank
Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:33:09 #169
167156 noudstar
at your service
pi_46081805
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:29 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.
en het vlees zijn slagerijen daar in geinterseert of gaat dan meteen de vuilnisbak in???
pi_46081811
in principe kost het niets en krijg je zelfs wat geld terug voor het vlees. Vraag het eens na bij het slachthuis.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:35:26 #171
167156 noudstar
at your service
pi_46081869
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:33 schreef Kleintje het volgende:
in principe kost het niets en krijg je zelfs wat geld terug voor het vlees. Vraag het eens na bij het slachthuis.
jaja was jij niet die gene die spullen nooit meer terug gegeven heeft en geld van fokkkers heeft verduistert

weet er iemand nog een adresje van een slachthuis in z-limburg
pi_46081967
moet ie geslacht worden? je wilt toch gewoon er vanaf?

rare erfenis

boevendien, zijn het er nu meerdere of maar een , aangezien je het in je OP over paarden hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46081984
jezus, waar slaat die reactie nou weer op!
Sjonge jonge!
Als je niet weet waar je over praat, bemoei je er dan lekker niet mee.
Die persoon heeft zijn spullen terug alleen wacht ik nog steeds op spullen van hem.
En geld verduisterd... je weet het echt niet he!

Zoek het lekker uit met je paard! Ik probeerde alleen antwoord te geven op je vraag. Misschien omdat ik er ervaring mee heb en heel wat mensen in de buurt ken die er ervaring mee hebben. Maar goed... zoek het uit!
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:40:06 #174
167156 noudstar
at your service
pi_46082009
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef DarkElf het volgende:
moet ie geslacht worden?

rare erfenis
ja hij moet inderdaad geslacht worden ik kan er niks mee ik heb niks met paarden en elke dag 120 km rijden is mij teveel van het goede
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:41:19 #175
167156 noudstar
at your service
pi_46082051
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef DarkElf het volgende:
moet ie geslacht worden? je wilt toch gewoon er vanaf?

rare erfenis

boevendien, zijn het er nu meerdere of maar een , aangezien je het in je OP over paarden hebt
het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijn
pi_46082064
jee, dat ik moeite heb gestopt in zo'n vaag figuur. Tnx voor dat topic Darkelf... weet denk ik wel voldoende
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:42:10 #177
167156 noudstar
at your service
pi_46082082
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Kleintje het volgende:
jezus, waar slaat die reactie nou weer op!
Sjonge jonge!
Als je niet weet waar je over praat, bemoei je er dan lekker niet mee.
Die persoon heeft zijn spullen terug alleen wacht ik nog steeds op spullen van hem.
En geld verduisterd... je weet het echt niet he!

Zoek het lekker uit met je paard! Ik probeerde alleen antwoord te geven op je vraag. Misschien omdat ik er ervaring mee heb en heel wat mensen in de buurt ken die er ervaring mee hebben. Maar goed... zoek het uit!
der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgen

sorry maar ik ben een vast wgr lezer
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Kleintje het volgende:
jee, dat ik moeite heb gestopt in zo'n vaag figuur. Tnx voor dat topic Darkelf... weet denk ik wel voldoende
ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaan

dan blijft er maar een optie
pi_46082100
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef noudstar het volgende:

[..]

het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijn
lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...

die twee anderen zijn in leen, die mensen weten misschien wel meer van paarden dan jij, die kunnen je vast wel adviseren of is dat ook teveel werk?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:44:51 #179
167156 noudstar
at your service
pi_46082169
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...

die twee anderen zijn in leen, die mensen weten misschien wel meer van paarden dan jij, die kunnen je vast wel adviseren of is dat ook teveel werk?
een stel gehandicapte die mij kunnen informeren

ja ze zijn geleent aan een gehandicapte boerdery zorg ding nog wat

ik wil gewoon van die dingen af ze kosten teveel geld en zo snel mogelijk en het liefst zonder verlies
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:46:29 #180
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_46082233
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef noudstar het volgende:

[..]

der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgen

sorry maar ik ben een vast wgr lezer
[..]

ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaan

dan blijft er maar een optie
Ga eens weg..
pi_46082240
dan schenk je hem/haar aan die boerderij, goed voor je karma en je bent er vanaf

je had niets, dan nog niets dus niet verloren behalve een goede zaak gediend.

moeilijk om te bedenken he>
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:47:51 #182
167156 noudstar
at your service
pi_46082291
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:46 schreef DarkElf het volgende:
dan schenk je hem/haar aan die boerderij, goed voor je karma en je bent er vanaf

je had niets, dan nog niets dus niet verloren behalve een goede zaak gediend.

moeilijk om te bedenken he>
2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebben

120*2*7=1680*2=3360 km*1.25=¤4200

pm staat aan
pi_46082310
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef noudstar het volgende:

[..]

een stel gehandicapte die mij kunnen informeren

ja ze zijn geleent aan een gehandicapte boerdery zorg ding nog wat

ik wil gewoon van die dingen af ze kosten teveel geld en zo snel mogelijk en het liefst zonder verlies
zet je PM is even aan.
pi_46082323
zoek het verder lekker uit, dahaag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:56:20 #185
167156 noudstar
at your service
pi_46082595
probleem is opgelost iemand van bokt.nl heeft zich gemeldt
pi_46082822
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:56 schreef noudstar het volgende:
probleem is opgelost iemand van bokt.nl heeft zich gemeldt
oke fijn
pi_46088184
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef noudstar het volgende:

[..]

2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebben

120*2*7=1680*2=3360 km*1.25=¤4200

pm staat aan
Of je nu serieus bent of niet, dat geld krijg je er zeker niet voor als je ze laat slachten Maar ik denk ook niet dat je dat van plan bent. Als je echt een paard weg wilde doen en er zoveel mogelijk aan over zou willen houden zou je hem namelijk verkopen.
Dit is puur jennen
pi_46089964
Elke schlemiel zal begrijpen dat je meer geld krijgt bij een handelaar dan bij de slager voor een paard. Maar gezien de spelfouten en de schrijfwijze zal noudstar niet een bepaald 'ruime blik' hebben.

Jammer van je proef, Elefes! Toch fijn dat het weer zo lekker ging!
Leuke foto;s Liiszle

Vanavond weer les gehad en ze ging echt super lopen. Schouderbinnenwaarts gaat linksom nu bijna perfect, rechtsom zal wat langer duren Ook de galop ging heerlijk. Veel geoefend met schakelen en sluiten (MOEILIJK!!) en de gebroken lijntjes gingen bijna vanzelf!
Zondag naar Diemen voor wedstrijd, nog steeds L2. Ik ben benieuwd, ben al 2 maanden niet meer op wedstrijd geweest!
pi_46091232
Hmm, ben ernstig aan het bedenken of die Noudstar nou serieus is of niet. Als het zo is vind ik het weer verbazend hoe dom mensen kunnen zijn....

Allemaal leuke foto's! Leuke haf ook!
Elefes: ja, dressuur he...nouja soms krijg je de punten niet die je verdiend, soms krijg je ze wel als je ze niet verdiend...gekke sport.
Succes zondag Juweel, gaat vast goedkomen!
pi_46095751
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:20 schreef Juweel het volgende:
Leuke puber, Kleintje.

Rij je eigenlijk nog?
Ik ga lekker nog een keer reageren op deze vraag...
Gisteren was Treasure zo gruwelijk braaf... ik kon het niet laten... ik wilde gewoon even rijden. De gedachte dat het nog minimaal een half jaar duurt anders vond ik teveel.
Dus ik heb een paar rondjes door de bak gereden en daarna nog een stukje door de duinen! En het ging heerlijk.

Oke, daarna heb ik het moeten bezuren doordat ik veel last van mijn bekken had en een kleine pinda in mijn buik die gigantisch aan het trappen was, maar dat neem ik voor lief!
pi_46102376
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:02 schreef Daalni het volgende:
Hmm, ben ernstig aan het bedenken of die Noudstar nou serieus is of niet. Als het zo is vind ik het weer verbazend hoe dom mensen kunnen zijn....

Allemaal leuke foto's! Leuke haf ook!
Elefes: ja, dressuur he...nouja soms krijg je de punten niet die je verdiend, soms krijg je ze wel als je ze niet verdiend...gekke sport.
Succes zondag Juweel, gaat vast goedkomen!
Volgens mij is Noudstar gewoon een kloon van iemand met een permban, hij is nog maar kort geregistreerd en weet van alles van iedereen (denkt hij).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46108735
even gekopieerd uit de PUB sc.
maaar wat fotos van de paardjes in de sneeuw
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:54 schreef liiszle het volgende:
aaaight fotos van paardjes in de sneeeuw
(sorry voor grote fotos)

we beginnen met mijn liefde, AMY
[afbeelding]

Amy's speel maatje Soos
[afbeelding]

uiteraard Mn andere liefde, Lance
[afbeelding]

Scooter (van een vriendin)
[afbeelding]

Linda, De mama van Amy
[afbeelding]

En Xantos.. hopeloos beest
[afbeelding]
pi_46110707
Op verzoek ook een foto van mama Treasure.
Dit was van onze eerste wedstrijd na haar zwangerschap, ze was toen nog geen 3 weken onder het zadel nadat we maanden weinig tot niets hadden gedaan.

Zal van haar binnenkort ook wat nieuwe foto's maken..
pi_46111389
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Op verzoek ook een foto van mama Treasure.
Dit was van onze eerste wedstrijd na haar zwangerschap, ze was toen nog geen 3 weken onder het zadel nadat we maanden weinig tot niets hadden gedaan.
[afbeelding]

Zal van haar binnenkort ook wat nieuwe foto's maken..
ziet er erg leuk uit heeft een prachtige nek zeg!
pi_46111742

Tnx voor dat compliment.
Maar dat nekkie... IEUW...
Daar zit geen natuurlijke kromming in, te iel. Die wilde ik juist verbeteren bij het fokken (wat mooi is gelukt al zeg ik het zelf).
Of bedoel je de hals???
Die lijkt mooi door de houding, maar is ehm, vrij arm bespierd.

Maar verder vind ik mijn paard wel leuk hoor
pi_46112131
Dubbel
pi_46112137
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef Kleintje het volgende:

Tnx voor dat compliment.
Maar dat nekkie... IEUW...
Daar zit geen natuurlijke kromming in, te iel. Die wilde ik juist verbeteren bij het fokken (wat mooi is gelukt al zeg ik het zelf).
Of bedoel je de hals???
Die lijkt mooi door de houding, maar is ehm, vrij arm bespierd.

Maar verder vind ik mijn paard wel leuk hoor
oke, wel beetje iel voor dr bouw, maar vind het er toch erg leuk uitzien.
kleur spreekt me ook helemaal aan.

ga je door met fokken met er ?
pi_46112641
D'r hele bouw is iel, dus het nekje staat wel in verhouding met de rest.
Ik vind het verder ook een leuk paard om te zien hoor, maar als ik met een fokkersoog kijk zie ik gewoon heel wat nadelen.
Zodoende heeft ze ook 2 keer op de merriekeuring niet genoeg punten gekregen om stermerrie te worden. 1e keer was het exterieurmatig oke en bewegingstechnisch 3 punten tekort, laatste keer (dat was met veulen) had ze 1 punt tekort op haar beweging.

En ik vind dat fokken met een merrie zonder predikaten geen fokken is. Dat is vermeerderen van de veestapel. Het wordt moeilijker om je veulens goed te verkopen, verkopen met verlies wil ik niet want wat schiet ik er dan mee op? En ik kan ze echt niet allemaal zelf houden.

Dus ik hoop eigenlijk dat haar veulen, Burning Desire, het beter gaat doen en goed, mooi en gezond opgroeid. Dan wordt dat mijn fokmerrie of ik hoop ooit een goede merrie met predikaten te kopen.
pi_46177370
Zo, vanmiddag eens flink rondgekeken in een ruitersport winkel en a.s. vrijdag krijg ik dan een nieuw zadel aangemeten. Of tenminste, gaan we zadels passen met mijn paard
Mijn zadel schuift naar voren waardoor het niet goed meer ligt, bijna op zijn schouder, en daardoor lijkt Faraj heel lang in zijn rug terwijl hij dat niet is (en lijkt hij ook bijna niet aan elkaar te komen). Ook ben ik bang dat het hem op een gegeven moment pijn gaat doen (of misschien al doet) en dat zou ik echt niet willen...
Dus eens flink nagedacht en toch maar besloten voor een nieuw zadel te gaan, omdat dat dan helemaal perfect aangemeten kan worden

Iemand nog interesse in een Ainsley dressuurzadel?
pi_46192792
Heeft er hier iemand ervaring met 'Einschuss'? Apollo heeft een soort bloedvergiftiging in zijn achterbeen, het soort dat ook in de lymfevaten zit, de dierenarts heeft het gediagnosticeerd door te bepalen dat er geen hoefzweer in de hoefzool zit, maar mijn zussen en ik maken ons toch redelijk zorgen. Hij kiijgt sinds afgelopen donderdag pijnstillers in de vorm van NSAID's, gecombineerd met cortico-streoiden en penicilline. Zondag ochtend ga ik, mits er geen verbetering is, vragen aan de dierenarts vragen, of deze alsjeblieft een bloedkweek uit wil voeren. Dit in verband met het direct aanvallen van de bacterien die het dikke been veroorzaken. Eigenlijk durf ik het bijna niet hardop te zeggen, maar ik ben bang dat het paard waar ik al 10 jaar lang lief en leed mee deel, deze klap niet te boven komt. Natuurlijk hoop ik op het beste, maar soms is dat niet genoeg.
pi_46198558
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
pi_46214811
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt

Elefes; zou het aan het type paard liggen? Mijn zadel heeft dat ook. Sinds het opnieuw is opgevuld gaat het al een stuk beter, maar door haar smalle schouder en lage schoft heb ik dit probleem eigenlijk met alle zadels. Ik ben trouwens van de Daalemans, wat een geweldig lekker zitzadel is dat toch! de zadelmaker vond het zadel verder goed liggen en het schuift ook niet helemaal op de schoft, maar na de galop toch een klein stukje. Als ik mijn vakantiegeld heb gekregen ga ik toch meneer Fugers eens bellen om te komen passen en meten.

Wedstrijd ging vandaag heel erg lekker. ondanks dat we te laat waren en ik maar 5 minuten had om los te rijden. had uiteindelijk 179 en 174. Jammer, maar volgende week beter!
pi_46235262
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Dat is inderdaad beter nieuws dan wat je eerst postte Hoe gaat het ondertussen? Het lijkt me zo naar om zo'n blessure te hebben bij je paard.. Vervelend ook dat ze zelf niet aan kunnen geven hoe het voelt etc.

Juweel: Het ligt aan het paard Elk paard heeft natuurlijk een andere vorm. Wel schijnt het zo te zijn dat Ainsley zadels vaker moeilijk passen, je hebt ook zadels die op veel verschillende paarden goed liggen.
Ik ben helemaal klaar met het gezeur van een niet goed passend zadel en hoop dat ik Faraj nu nog geen pijn doe met rijden, dus heb besloten voor een nieuw te gaan. Dat moet dan ook wel perfect liggen, maar dat moet wel lukken met zoveel zadels om te passen a.s. vrijdag
Ik kan de boom van mijn zadel trouwens verstellen (een beetje), maar dat helpt ook niet..
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 13:51:01 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46236026
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Gelukkig maar Leintjeuh.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46239714
Mijn oude verzorgpaard heeft 3 dagen geleden een veulen gekregen.
Het betreft hier een Fries.

De veearts kon nog niet met zekerheid zeggen of het nu een merrie of een hengst was. Maar ik denk echt een hengt. Mooi veulen, mooie lange nek, mooi hoog op de benen.

Maar nu komt er een leuk verhaal. Wij waren zaterdag daar, en ik wilde gaan kijken met mijn vriend, maar ik moest niet te dicht in de beurt komen, want Tets zou nogal beschermend zijn, en van zich af trappen. Ok ik dus gewoon voor de staldeur blijven staan, en meer niet.
Komt mijn vriend erbij kijken, gaat Tets (de moeder) een beetje eten geven enzo, maakt de staldeur open, niet aan de hand, na 5 min komt het veulen naar ons toe lopen, en helemaal knuffelen

Wat was ik verlief op dat beestje zeg

De eigenaar nu, mocht niet in de stal komen, of bij het veulen in de buut. En bij ons laat ze alles toe, en komt het veulen vanzelf bij ons

Zo lief.....
pi_46241950
hoe kan je nou niet zien wat het is? Kwestie van staart optillen en dan zie je een kling of niet. Dan weet je of het een merrie is of niet.
Vaag...
Maar gefeliciteerd!!!

Leintjuh, fijn dat het beter gaat.

Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?

Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
pi_46242187
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef Juweel het volgende:
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
pi_46244356
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:38 schreef Kleintje het volgende:

Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?

Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
Ik heb nog niet echt een voorkeur, vind het ook onmogelijk om te voelen hoe een zadel echt zit als het op zo'n bok ligt in de winkel (vorige keer dus een Diamant tweedehands geprobeerd die daar lekker zat maar op mijn paard na een minuut al pijn deed). Verder heb ik ook alleen ervaring met mijn Ainsley Vanguard dressuurzadel (en een Kieffer veelzijdigheid daarvoor).
Ik vind het inderdaad het belangrijkste dat het zadel gewoon supergoed ligt op Faraj. Ik moet zeggen dat de Grand Gilbert in de winkel wel goed aanvoelde maar dat ding is ongelofelijk duur dus ik zie nog even..
Ook de Anky beviel me wel, en de KN zadels lijken me ook geschikt (liggen ook op veel verschillende paarden goed).

Maar ik heb me voorgenomen geen voorkeuren te gaan vormen voor vrijdag, want dan gaat er gepast worden met iemand van het Drunens Ruiterhuis die er veel verstand van heeft Ze komen dan met 25-30 zadels en dan is het passen/uitproberen geblazen... Ik ga er van uit dat er dan wel wat bij zit
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:44 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
Ai dat kan ik me voorstellen.. Ik hoop dat je paardje niet al te veel pijn heeft? En ik duim voor je dat het toch weer wat beter wordt!
Hoe oud is Apollo?
pi_46244503
Drunenes Ruiterhuis is zeker oke!

KN had ik op mijn vorige paard, heerlijk zadel.
De Anky vind ik erg mooi en lekker zitten, maar vind de pasvorm nogal belabberd op veel paarden.
Grand Gilbert is prijzig, maar erg goed... en tweedehands erg gewild. Dus je kan er makkelijk weer vanaf voor een goede prijs.
Kieffer vind ik rot.. te breed aan de voorkant, doet mij pijn als ik echt op mijn zit wil rijden.

Leintjuh... sterkte voor Apollo. Enig idee hoe het komt?
pi_46245241
Apollo is in september 10 jaar bij ons, en hij was 7 of 8 toen we m kregen. Dus 17 of 18 jaar.

Kleintje, hij heeft waarschijnlijk ergens een wondje gehad, en daar is de verkeerde bacterie in gekomen...
pi_46254598
Ik vind het Anky zadel ook mooi Ik ben benieuwd hoe het op mijn paard ligt (en hoe ik er dan op zit).
Dat tweedehands goed kunnen verkopen speelt ook wel een beetje in mijn hoofd. Voor mijn Ainsley krijg ik maar een schijntje terug, omdat dat geen gewilde zadels zijn
KN schijnt ontzettend populair te zijn geweest, totdat veel topruiters hun "eigen" zadel gingen ontwerpen.

Leintjeuh, dat is wel "eng" zeg, dat ze zoiets van een wondje kunnen krijgen... Heel veel sterkte er mee.
pi_46257799
KN vind ik persoonlijk niet fijn zitten, heel plat en hard. De ligging is weer wél erg goed.
Ik heb mijn Daaleman van toen 2 jaar oud voor ontzettend weinig geld kunnen kopen; 350 euro.
Dat was echt een superkoopje, want die kan ik nu (volgens meneer Daaleman zelf) voor nog zeker 800/900 euro verkopen.

Leintjeuh, heel veel sterkte, ik hoop dat Apollo heel snel weer opknapt!
pi_46262435
Ik heb hier een smakeloos plaatje van Apollo's opgezwollen koker. Het is net of ie weer ballen heeft nu.

foto van koker

Als ie te smerig is, mag een mod m ook achter een link zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door senesta op 14-02-2007 00:13:39 ]
pi_46263770
Is niet smerig, is alleen maar ontzettend zielig en naar!
pi_46263972
Idd niet smerig, maar erg pijnlijk, zielig en naar.

Juweel, welk model van de KN vond jij hard zitten? De oude Symfonie??
Zijn inmiddels weer heel wat modellen bij...
pi_46266850
Ach gut dat ziet er inderdaad niet fijn uit Leintjeuh Vind het ook geen smerig plaatje hoor.

Volgens mij zijn alle zadels de laatste tijd vrij veel veranderd, tenminste dat kreeg ik mee in de winkel. Dat het nu pas echt duidelijk wordt hoe paarden de vrijheid op de rug nodig hebben (om de wervels en voor een optimaal spiergebruik). Als ik ook voelde waren de kussens allemaal veel zachter dan bij het zadel wat ik nu heb.
pi_46266983
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.

Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
pi_46270272
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.

Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
Inderdaad
Ik heb daarnaast ook een grondige hekel aan gelpads, omdat ik het ontzettend vervelend vind dat ding elke keer weer goed te leggen bij het opzadelen En het zadel moet gewoon zonder hulpmiddelen goed liggen. Bovendien heb je meer gevoel met het paard zonder nog een extra laag er tussen, je voelt je paard beter zonder gelpad o.i.d. er tussen vind ik.
pi_46369070
Nou, we zijn er uit en ik heb een nieuw zadel Net al even goed gepoetst

En het is geworden.... Het Anatomica dressuurzadel:

Ik was niet zo weg van het rode/bruine randje en het was vooraf niet mijn eerste keus qua uiterlijk, maar toen ik er eenmaal op reed was het echt super. Het ziet er op mijn paard ook mooi uit. Ik zit er geweldig in, voel mijn paard heel goed, mijn zit is goed en ik hoef niet na te denken hoe ik moet zitten want ik zit gewoon. Wat heerlijk! Alleen mijn knieen drukten erg veel tegen de voorkant aan, maar als ik mijn benen goed hou is dat ook geen probleem (voel meteen wanneer ik het fout doe ).
Het zadel is ook superzacht, zowel voor mij als voor mijn paard. Ik ben er echt heel blij mee.
Toen ik een middendraf reed voelde ik het helemaal, dat ging super

Verder had ik nog een KN zadel wat wel goed zat (niet de Symfonie maar een andere) maar op de Anatomica zat ik toch nog makkelijker. Anky was ook nog lang in de race, maar lag op mijn paard niet zo super en ik zat niet echt stabiel, het gaf me te weinig steun.
De Grand Gilbert van Passier vond ik duidelijk niet fijner dan de Anatomica

Ik kan iedereen die naar een nieuw zadel gaat kijken aanraden om dit zadel ook tenminste te proberen
pi_46916555
Weer een winstpunt er bij!
Ik had vandaag wedstrijd, en het ging wel redelijk. Nog wel wat foutjes, maar toch goed voor 210 punten Jammergenoeg net geen prijs, ik had evenveel punten als de 5e plaats die wel prijs had Maar toch was het al weer een stapje beter!
En mijn nieuwe zadel gaat erg goed.

Hoe gaat het met alle paarden hier? Leintjeuh, hoe is het met Apollo?
pi_46921563
We hebben m weer een week thuis nu, dus dat is mooi. Hij heeft een week alleen cortico's gehad om de ontsteking te onderdrukken, en dagelijks het been goed ingezwachteld. Ook dagelijks een uur stappen, en morgen is er weer overleg met de dierenarts over hoe het verder gaat. Als het been nog mooi dun is, mogen we gaan afbouwen met zwachtelen. Goed nieuws dus!

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe zadel en je winstpunt
pi_46944412
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!

Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit (Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
pi_46971539
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Juweel het volgende:
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!

Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit (Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
Dat ken ik ja, is zo fijn als het super goed gaat! Ik heb de laatste tijd niet super geweldige trainingen achter de rug, maar gelukkig wordt het langzaam aan weer beter. Ik moet nu echt meer gaan oefenen voor de galopchangementen, ik kan niet eeuwig in de Z1 blijven.. Dat wordt nog een hele kluif, aangezien we het allebei niet kennen.

Leintjeuh, goed dat het weer wat beter gaat! Ik hoop dat het doorzet!
pi_46972333
pony's, tellen die ook?

wij hebben er 2 in de tuin
1. jolly , 1998 , shetlander

2. bella , 2001 , shetlander
nog geen foto

doet ie het nu wel?

[ Bericht 16% gewijzigd door Tomash op 06-03-2007 14:50:02 ]
pi_46974966
Ehm, ik zie geen foto.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_46974987
Ik zie ook geen foto.

En ik moet wel zeggen, dat ik de foto's erg mis. Worden weinig gepost
pi_46975496
-dubbel
pi_46975522
oeps quote ipv edit gedrukt...
pi_46984567
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:20 schreef Tomash het volgende:
pony's, tellen die ook?

wij hebben er 2 in de tuin
1. jolly , 1998 , shetlander
[afbeelding]
Zelfde bouwjaar als mijn paardje

Het is zo'n rotweer dat ik amper kan rijden.. Foto's maken zit er helemaal niet in met die regen, maar binnenkort als het mooier weer is ga ik zeker mijn best doen
pi_46987232
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:46 schreef Elefes het volgende:

[..]

Zelfde bouwjaar als mijn paardje

Het is zo'n rotweer dat ik amper kan rijden.. Foto's maken zit er helemaal niet in met die regen, maar binnenkort als het mooier weer is ga ik zeker mijn best doen
Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46987640
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:50 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.
Tnx voor het aanbod Mijn paard staat in omgeving Boxtel, maar aan foto's heb ik al redelijk wat, ikzelf en mijn moeder hobbyen een beetje met fotografie
Verder is het nu zo drassig dat er bijna nergens meer te rijden is buiten.. Ik word er helemaal moedeloos van, ben altijd vrij actief met trainen (5/6 keer in de week zeker wel) maar nu kan ik blij zijn als ik 3 of 4 keer in de week echt wat kan rijden (met de trailer naar de manege). De andere dagen is het dan af en toe een kwartiertje stappen in de blubber

Faraj wil zelfs amper nog naar buiten, terwijl hij normaal niet kan wachten tot ik de staldeur open maak.
pi_46987967
Okee, geen probleem. Boxtel is maar een paar kilometer weg, was goed te doen.

Maar ik kan ook niet wachten tot het weer wat langer licht wordt om 's-avonds naar buiten te kunnen. We zitten al weer vanaf begin oktober of zo binnen en daar ben ik behoorlijk op uitgekeken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46989880
onze pony's staan nu ook op stal... zelfs voor shetlandertjes is het iets te nat

rechtse is de ander trouwens (bella) uit 2001
pi_47007301
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:06 schreef buitenbeentje het volgende:
Okee, geen probleem. Boxtel is maar een paar kilometer weg, was goed te doen.

Maar ik kan ook niet wachten tot het weer wat langer licht wordt om 's-avonds naar buiten te kunnen. We zitten al weer vanaf begin oktober of zo binnen en daar ben ik behoorlijk op uitgekeken.
Ja, ik verlang ook weer naar de buitenwedstrijden eigenlijk. Wel kalkoenen indraaien, waar ik een enorme hekel aan heb, maar Faraj is een stuk minder kijkerig bij een buitenconcours, in de bak is altijd veel meer te zien (Alhoewel ik dat afgelopen weekend heel goed heb kunnen rijden ).
pi_47338987
Faraj gaat naar een andere stal.. We zijn vanmiddag gaan kijken, en hebben besloten 'm binnenkort te verplaatsen
Kan ik eindelijk weer echt serieus trainen zo vaak als ik wil! Er is een mooie buitenbak bij, binnenbak, stapmolen en longeercirkel.. Ideaal
Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden, en hoe hij er op reageert.

Nog een paar fotootjes waar hij nu staat:

Hoe gaat het verder met alle paarden en pony's hier?
pi_47344049
Wat een leuke foto's hier!

Hoe het gaat? Ik heb één woord voor je...

HENGSTIG!!!!!!!

pi_47352534
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:01 schreef Juweel het volgende:
Wat een leuke foto's hier!

Hoe het gaat? Ik heb één woord voor je...

HENGSTIG!!!!!!!

En ga je er ook iets mee doen? Of laat je haar lekker hengstig?

Bij Faraj op stal zijn de twee merries ook allebei hengstig. En aangezien er nu drie jaarling hengstjes bij staan, en Faraj die dat ook wel leuk vindt, wordt er flink wat af gegild en geschreeuwd door die twee dames
pi_47365340
Kleine update: Faraj gaat woensdag al over naar zijn nieuwe stal als alles goed is
Nu alleen nog op zoek naar een trailer.. Dus als iemand nog iets weet? (Polyester en een beetje redelijk geprijsd.)

Verder vandaag wel fijn getraind. Nog even twee proeven geoefend, en die gingen vrij goed
pi_47608071
Zo, weer even een kleine update
Faraj woensdag verhuisd, hij was er wel een beetje van onder de indruk. Veel gehinnik, en hij was een beetje opgefokt (niet zo raar natuurlijk). Nu nog steeds wel wat gehinnik, maar hij is al een klein beetje gewend. Vanochtend liep hij zo ineens de trailer op, hij dacht zeker dat ie weer naar zijn oude stal terug mocht De les ging heel goed, ik heb heerlijk gereden .
En vanmiddag gaan we de nieuwe trailer ophalen... Een Bockmann Uno, toch maar voor nieuw gegaan, aangezien tweedehands of heel duur is, of je weet niet wat je hebt... En ik heb geen zin om met een verrotte vloer te staan of iets dergelijks..

Hoe gaat het met alle andere paarden en pony's hier?
pi_48183244
Lange tijd geleden dus hier weer even een nieuwe update.

Helaas lijkt Daisy toch meer last te hebben gehad van het zadel dan we hadden gedacht. Ondanks de zadelmaker die het ter plaatse heeft opgevuld en ons heeft verteld dat het verder goed lag loopt ze sinds een week of 2 ( vnml de dag na les) niet goed rechtsom. Ze is niet kreupel maar je voelt als je draaft dat ze gewoon niet lekker loopt.

We hebben haar onmiddelijk vrij gegeven en ze loopt nu lekker hele dagen op het land. Ze lijkt al wat op te knappen en komt gewoon goed naar me toe gedraafd als ik haar uit de wei haal en stapt mooi ruim naast me. Volgende week komt Gert Jan den Heijer. Die is behalve onze reguliere VA ook ruggenspecialist en we hebben al goede ervaringen met hem. Het zijn kleine dingen die nu bij elkaar opgeteld heel groot blijken te zijn en ik baal vreselijk van mezelf dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Ze is wat gevoelig op de rug met borstelen, ze is narrig met aansingelen (uiteraard doen we dat steeds een klein stukje per keer) en wordt boos als we de deken omdoen. Ook het bokken in de galop, wat ze normaliter altijd doet als ze hengstig is kan ook door pijn gekomen zijn. Kortom, gewoon ontzettend klote dus voor het beestje

Het zadel ligt nu weer bij een andere zadelmaker, die zegt dat het aan de bouw ligt, en het niet uitmaakt welk zadel erop ligt. Nu komt er dus een voorsingel op zodat de stoten niet meer vrij kunnen bewegen. Volgens Fugers ligt daar het probleem. Nu even rust, volgende week Gert Jan erbij en ze krijgt uiteraard alle rust die nodig is om haar er boven op te helpen. Hopen dat het allemaal meevalt dus....
pi_48184314
Heh Juweel wat klote! Maar de tweede zadelmaker zegt dus dat het niet uit maakt of je een nieuw zadel koopt? Nou hopelijk kan je dan voor Daisy een alternatief vinden waar ze minder rugpijn mee heeft...
pi_48184622
Wat naar Juweel! Ik hoop dat het allemaal gauw opgelost wordt

Bij mij gaat het op het moment ook niet zo lekker allemaal, ik krijg Faraj bijna niet meer losgereden... De afgelopen twee keer dat ik wedstrijd had ging het dan wel redelijk, maar eenmaal weer thuis aan het rijden is het een ramp en heb ik echt geen idee wat ik nog kan doen. Doorzetten maar, en toch proberen elke keer een stukje losser te maken... Maar ik baal er wel van
Ik ben ergens ook bang dat ik Faraj stiekem pijn doe, omdat hij dus zo moeilijk los is (sinds een maand ongeveer) en omdat hij "boos" doet wanneer ik het zadel op doe en de deken vastmaak of losmaak voor bij zijn borst.
Ik ga morgen maar weer eens met een dubbelgebroken bit rijden, had het idee dat hij daar ook veel losser op liep (in ieder geval in zijn mond makkelijker was).

Konden die paarden toch maar eens praten...
pi_48209275
jeetje Elefes, dat klinkt precies zoals het bij Daisy gaat de laatste tijd! Weet je 100% zeker dat je nieuwe zadel hem goed ligt? En deed hij dat nooit eerder, dat happen naar de deken en boos wordne met opzadelen/aansingelen? Ik vind het wel heel frappant hoor!

Bij Daisy ligt het echt aan haar bouw, ze heeft in verhouding smalle schouders en ronde ribben, waardoor het zadel makkelijk naar voren schuift.
pi_48209936
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:25 schreef Juweel het volgende:
jeetje Elefes, dat klinkt precies zoals het bij Daisy gaat de laatste tijd! Weet je 100% zeker dat je nieuwe zadel hem goed ligt? En deed hij dat nooit eerder, dat happen naar de deken en boos wordne met opzadelen/aansingelen? Ik vind het wel heel frappant hoor!

Bij Daisy ligt het echt aan haar bouw, ze heeft in verhouding smalle schouders en ronde ribben, waardoor het zadel makkelijk naar voren schuift.
Faraj heeft in mijn ogen (ik ben geen deskundige hoor ) ook een vrij ronde buik (ribben) en wat smallere schouder. Het zadel ligt wel goed, het is uitgebreid gepast en deze zadels liggen op veel paarden goed. De afdruk op de sjabrak na het rijden is ook mooi gelijk, en het zadel is op de rug vrij breed over de wervels en zacht. In het begin was hij losser met dit zadel. En bijna het belangrijkste: het overdreven kauwen op het bit (vooral in de stap) is met zeker de helft afgenomen, van het ene op het andere moment .
Het happen als ik de deken op doe/af doe doet hij al langer (het kan, Faraj kennende, ook ondeugendheid zijn) en vervelend zijn met het zadel er op leggen ook al een hele tijd langer.
Hij loopt gewoon alsof hij spierpijn heeft in zijn hals of rug.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet 100% gerust op ben, maar bijvoorbeeld afgelopen weekend met wedstrijd loopt hij dan eigenlijk weer best fijn en los. Iedereen om me heen zegt dat het wel weer goed komt en niet dat het ergens specifiek aan ligt, dus ik zit stiekem een beetje in dubio wat ik er mee moet.
Vanavond heb ik weer les, en ga dan weer met een dubbel gebroken bit rijden. Ik reed de laatste tijd met enkel gebroken omdat Faraj veel te veel ging kauwen/spelen met het bit, maar hij is altijd wat "harder" geweest op enkel gebroken.

Verder hoop ik ook stiekem dat het aan de tijd van het jaar ligt: ik heb dit volgens mij al twee jaar eerder ook gehad rond deze tijd, en van de zomer heeft hij buiten super gelopen. Dus dat wacht ik in ieder geval nog even af.

Ik wilde eindelijk weer met stang&trens gaan rijden, maar daar wacht ik ook nog maar even mee... Ik hoop dat het gauw beter wordt want ik word er helemaal gek van het is eigenlijk zo'n superfijn paard en ik hoor van iedereen dat er nog veel meer uit te halen is, maar ik kom er gewoon niet eens aan toe om wat oefeningetjes te doen op het moment...
Ergens denk ik ook dat het met spanning te maken heeft, dus ik probeer hem nu gewoon lekker los te rijden en de aandacht er bij te houden (maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk op het moment ).

Hoe gaat het met Daisy? En ze loopt alleen maar op de wei op het moment?
pi_48212940
Tja, je hebt inderdaad stad en land afgezocht voor je nieuwe zadel, en dat moet dan idd wel gewoon goed liggen.
Toch is het erg vreemd, en ook dat Daisy dezelfde symptomen heeft. Met als verschil dat ze rechtsom in draf niet lekker loopt, maar weer niet met een los teugeltje. Niet overduidelijk kreupel en je moet goed kijken wil je het zien vanaf de grond, maar als je erop zit voelt het niet goed. Nu heeft ze even lekker een weekje rust, en staat ze lekker in het land overdag. Ze beweegt dan ook veel en dat is alleen maar goed. Eergisteren kwam ze enthousiast naar me toe draven in het land, en ze loopt lekker ruim naast me naar de stal toe. Allemaal goede tekenen, maar toch wil ik niets verder forceren en dus komt Gert Jan volgende week even langs. Je hebt zeker een punt als je zegt dat het de tijd van het jaar is, mensen worden ziek en verkouden en ook paarden kunnen (letterlijk) niet lekker in hun vel zitten. Veel paarden op stal hebben last van een beetje bleegh zijn trouwens.

Ik zou zeggen, hou het heel goed in de gaten want jij kent hem door en door!
pi_48214250
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:09 schreef Juweel het volgende:
Tja, je hebt inderdaad stad en land afgezocht voor je nieuwe zadel, en dat moet dan idd wel gewoon goed liggen.
Toch is het erg vreemd, en ook dat Daisy dezelfde symptomen heeft. Met als verschil dat ze rechtsom in draf niet lekker loopt, maar weer niet met een los teugeltje. Niet overduidelijk kreupel en je moet goed kijken wil je het zien vanaf de grond, maar als je erop zit voelt het niet goed. Nu heeft ze even lekker een weekje rust, en staat ze lekker in het land overdag. Ze beweegt dan ook veel en dat is alleen maar goed. Eergisteren kwam ze enthousiast naar me toe draven in het land, en ze loopt lekker ruim naast me naar de stal toe. Allemaal goede tekenen, maar toch wil ik niets verder forceren en dus komt Gert Jan volgende week even langs. Je hebt zeker een punt als je zegt dat het de tijd van het jaar is, mensen worden ziek en verkouden en ook paarden kunnen (letterlijk) niet lekker in hun vel zitten. Veel paarden op stal hebben last van een beetje bleegh zijn trouwens.

Ik zou zeggen, hou het heel goed in de gaten want jij kent hem door en door!
Faraj loopt verder helemaal niet kreupel of onregelmatig of wat dan ook, het is alleen dat de aanleuning erg moeilijk is op het moment. En dan vooral linksom, rechtsom is het eigenlijk gewoon normaal. Linksom is hij ook veel kijkeriger, en minder goed aan mijn binnenbeen. Vandaar dat ik ook een tikkie terughoudend ben met allerlei mensen erbij halen, ik denk dat het probleem meer bij mij ligt.
Maar zoals ik al zei, het zit me inderdaad niet lekker, het is gewoon vreemd.

Ik hoop dat het met onze paardjes gauw weer helemaal goed komt

Ik twijfel ook niet echt over mijn zadel, omdat het helemaal aangemeten is en gewoon goed lag (en volgens mij nog steeds goed ligt). Wat voor een zadel heb jij eigenlijk?
pi_48214399
Dan moet je hem gewoon goed in de gaten houden, en misschien ben je zelf wel erg gespannen waar hij op reageert? Dat zou ook zo maar kunnen natuurlijk!

Ik hoop het ook, want ik voel me heel erg schuldig en machteloos!

Mijn zadel is van Daaleman. Niet op maat laten maken. Is een ontzettend fijn zadel, ik gebruik hem ook als ik op de Zuidhorn van een vriendin rijdt. Die heeft zelf een KN, kan je net zo goed een plank op die rug leggen!
pi_48237442
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Juweel het volgende:
Dan moet je hem gewoon goed in de gaten houden, en misschien ben je zelf wel erg gespannen waar hij op reageert? Dat zou ook zo maar kunnen natuurlijk!

Ik hoop het ook, want ik voel me heel erg schuldig en machteloos!

Mijn zadel is van Daaleman. Niet op maat laten maken. Is een ontzettend fijn zadel, ik gebruik hem ook als ik op de Zuidhorn van een vriendin rijdt. Die heeft zelf een KN, kan je net zo goed een plank op die rug leggen!
Ik heb uiteindelijk gekozen tussen de Anatomica (die ik nu heb) en de KN Allegro. Die vond ik ook goed zitten, maar het zadel wat ik nu heb zat net wat dieper/steviger . Zadels zijn volgens mij ook wel erg veranderd de laatste tijd (veel zachter voor zowel ruiter als paard).

Ik heb hetzelfde gevoel... Dan zou ik willen dat Faraj eventjes kon vertellen wat er precies was maar helaas...

Het rijden viel niet tegen vandaag. Ik had les op de club, en na ruim drie kwartier was Faraj toch wel redelijk los. Op het eind zelfs helemaal, toen pakte hij weer goed de aanleuning (laag, dat wel.. hoog ingesteld was het nog wat moeilijker) en zelfs heel ontspannen en fijn in de hand .
Alleen vind ik het zo moeilijk om geen oefeningen te rijden. Zelfs tempowisselingen gaan nu moeilijk, en ik ben juist altijd gewend dat veel te doen
Wellicht ligt het bij Faraj dus in de spanning...
pi_48238284
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:59 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wellicht ligt het bij Faraj dus in de spanning...
Net als bij de bavianen in Dierenpark Emmen, daar wisten ze ook niet waar het van kwam.

In ieder geval hoop ik dat het snel weer beter gaat met de ziekenboeg hier.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_48259729
Dank je Buitenbeentje, en die bavianen...

Gisteravond ging het goed met Dais, ze liep lekker rustig achter me aan door de bak, en toen ze begon te dreigen naar het buurpaard gaf ik haar een klein FOEI! tikje tegen haar neus, waarop ze bijna hysterisch werd, alsof ik haar in 2 stukken brak, daarna draafde ze beledigd weg...merries....

Ze kwam ook al het weiland uit gegaloppeerd, dus het gaat de goede kant op. Voorlopig nog even lekker vrij en blij, hopelijk heeft Gert Jan volgende week tijd voor ons!
pi_48508479
Hoe gaat het met Daisy, Juweel? Al nieuws?

Faraj begint weer wat beter/losser te lopen (hele voorzichtige ) Gisteren en vandaag vooral.. Ik kon zelfs weer wat oefeningen gaan rijden. Helaas was ie vandaag ontzettend gespannen en kijkerig, waardoor ik daar meer mee bezig moest zijn, maar gelukkig werd het wel een tikkie beter tijdens het rijden.
pi_48631208
Daisy is begonnen aan de revalidatie. Vrijdag naar de kliniek de Vallei geweest, en ze heeft last van haar rug.
Deels door het zadel, deels door haar bouw, holle rug en steil achterbeen. Na manipuleren liep ze meteen al een stuk beter, maar het gaat denk ik wel even duren voor ze loopt zoals ze moet lopen. Buigproef op voorbenen was helemaal goed, achterbenen minder en GJ vermoedde dat het misschien spat zou kunnen zijn; overbelasting van de achterbenen door het vasthouden van de rug. Thermoscan wees uit dat er wel wat 'verhoogde' temperatuur in de achterbenen zat maar wel symmetrisch, en dat was gunstig. Hij wil haar dus het voordeel van de twijfel geven omdat ze al zoveel beter liep na de manipulatie en hij denkt dat de pijn uit haar rug komt. Nu de komende week 40 minuten longeren aan een halster, en bekken- en rugspieroefeningen doen. Volgende week naar Leusden naar het revalidatie centrum en dan manipuleert hij haar weer en gaan we vervolg bespreken. Zielig...;(
pi_48669633
Dat klinkt toch allemaal wel wat ernstig zeg... Ik hoop dat het gauw beter wordt, zowel voor haar als voor jou! Heel veel succes er mee Moet ze aan halster gelongeerd worden, zonder bij te zetten of wat dan ook?

Faraj gaat het steeds beter doen, ik heb toch het idee dat hij mij gewoon niet helemaal meer snapte, en daarbij gewoon niet helemaal los was. Hij is steeds braver nu, steeds losser. Afgelopen zondag zelfs weer eens met stang & trens gereden, dat ging ook goed
Het is ook wel super ideaal dat ik nu elke dag gewoon lekker kan rijden of longeren op een goede bodem.
pi_48670757
Fijn dat Faraj weer beter gaat, misschien was het een lentedipje
En een goede bodem is uiteraard een must! Wanneer heb je weer wedstrijd?

Ik moet haar idd met halstertje longeren, en ze moet zelf met het neusje gaan zakken. Dat is best moeilijk voor haar, maar gisteravond begon ze lekker te zakken. Niet lang achter elkaar maar er kwam wat schot in de zaak. Volgens stalgenoten die haar vorige week voor het laatst hebben zien lopen zit er al verbetering in. Nog niet ok maar zeker beter dan vorige week vóór het bezoek aan Gert Jan. Ik vind het moeilijk te zien zelf eerlijkgezegd, en ik zie overal het slechte in. Vooral in het begin loopt ze niet regelmatig maar hoe langer hoe beter het gaat. Verder moet ik met een sleutel (!) langs haar buik wrijven om haar haar rugspieren aan te laten spannen, en hetzelfde over haar kont met de staart mee, om het bekken op te laten tillen. Eigenlijk moet ze alles weer opnieuw leren gebruiken, haar bekken, haar rug haar achterbenen......
Maar we gaan ervoor en hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed!
pi_48674649
Juweel, het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar wat is er nou eigenlijk aan de hand?
pi_48675001
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Juweel het volgende:
Fijn dat Faraj weer beter gaat, misschien was het een lentedipje
En een goede bodem is uiteraard een must! Wanneer heb je weer wedstrijd?

Ik moet haar idd met halstertje longeren, en ze moet zelf met het neusje gaan zakken. Dat is best moeilijk voor haar, maar gisteravond begon ze lekker te zakken. Niet lang achter elkaar maar er kwam wat schot in de zaak. Volgens stalgenoten die haar vorige week voor het laatst hebben zien lopen zit er al verbetering in. Nog niet ok maar zeker beter dan vorige week vóór het bezoek aan Gert Jan. Ik vind het moeilijk te zien zelf eerlijkgezegd, en ik zie overal het slechte in. Vooral in het begin loopt ze niet regelmatig maar hoe langer hoe beter het gaat. Verder moet ik met een sleutel (!) langs haar buik wrijven om haar haar rugspieren aan te laten spannen, en hetzelfde over haar kont met de staart mee, om het bekken op te laten tillen. Eigenlijk moet ze alles weer opnieuw leren gebruiken, haar bekken, haar rug haar achterbenen......
Maar we gaan ervoor en hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed!
Ik heb dit weekend weer wedstrijd.. Ik ben benieuwd Denk dat ik nog maar even op enkele trens rijd, alhoewel de draf- en galoponderdelen met stang en trens wel lekkerder gaan. Er is dan meer gedragenheid, rijdt erg fijn Ik denk dat het bij mij inderdaad een dipje was, wellicht heeft de kijkerigheid en mijn reactie daarop er ook wel wat mee te maken.

Je kunt wel goed zien of paarden ontspannen dan, met longeren. Eerst longeerde ik Faraj altijd met de teugels vrij los aan een longeersingel, en dan ging hij op een gegeven moment ook met de neus bijna over de grond, heel ontspannen en los draven.
Bedoel je met sleutel, een echte huissleutel ofzo? Apart, heb er nog nooit van gehoord
Liep ze dan ook echt onregelmatig? En is er geen oplossing te vinden die deels rijtechnisch is? Of mag je haar helemaal niet rijden nu?

Ik heb trouwens van de week het boek "Beuwster Paardrijden" van Stal/Academy Bartels aangeschaft. Ben er in begonnen en wat mij betreft nu al een aanrader
pi_48676888
Juweel, kan het misschien zijn Daisy slecht bekapt (of eindelijk een keer goed) is en daar anders door is moeten gaan lopen en weer moet wennen aan de nieuwe stand van de hoeven?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_48697817
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Juweel, het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar wat is er nou eigenlijk aan de hand?
Daisy heeft behoorlijke last van haar rug.
pi_48697982
Elefes: Ze liep niet heel onregelmatig, maar gewoon de eerste paar passen niet zuiver. Ik denk dat er rijtechnish heel veel aan te schaven valt, als ik er weer op mag. Het zal er vast mee te maken hebben dat er met het rijden ergens iets niet helemaal gioed is gegaan. En daar baal ik van want ik heb echt mijn best gedaan om haar op de juiste manier te rijden, voorwaarts neerwaarts, altijd letten op het rechtrichten...maar zoals de VA al zei, je kan zó je best doen het op de juiste manier te doen, als ze pijn heeft door het zadel is geen enkele training goed!

Buitenbeentje: het heeft daar helaas niets mee te maken, ze is al een tijdje niet bekapt en ze wordt ook altijd op dezelfde manier bekapt. Ze gaf echt flinke reactie toen de VA op haar rug drukte, en het was ook duidelijk te zien op de thermoscan dat de zadelplek er niet fijn uitzag. De hoefsmid was er al bij geweest, en had voor de zekerheid gecheckt of het geen hoefzweer was. Alle problemen komen voort uit de rug.
pi_48712049
Ik zit weer in de paardenwereld!

Zo dadelijk gaan we kijken naar een Haflinger, rijden enz, en als het ons bevalt halen we hem zondag op!
pi_48712693
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:09 schreef Brechtje het volgende:
Ik zit weer in de paardenwereld!

Zo dadelijk gaan we kijken naar een Haflinger, rijden enz, en als het ons bevalt halen we hem zondag op!
zo kijk aan! dat is nog eens leuk!
haflingers

wat is het, hengst merrie ruin? hoe oud?
hopen dat het bevalt, en wel fotos laten zien hea!
pi_48713707
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:29 schreef liiszle het volgende:

[..]

zo kijk aan! dat is nog eens leuk!
haflingers

wat is het, hengst merrie ruin? hoe oud?
hopen dat het bevalt, en wel fotos laten zien hea!
Het is een 9 jarige ruin. Over een halfuurtje ga ik er ongeveer heen, ben echt benieuwd.

Ik wou namelijk geen KWPNer ofzo, want ik wil helemaal niet aan sport doen. Gewoon lekker recreatief rijden, hier is ook meteen een bos dus kunnen we ook lekker in het bos rijden.
pi_48723487
Brechtje: jij had toch een leuke pony? Is die verkocht?

Daisy liep vanavond super!!! Er was eindelijk écht een verbetering te zien, ze liep veel ruimer.
Ik ben blij!
pi_48727694
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:00 schreef Juweel het volgende:
Brechtje: jij had toch een leuke pony? Is die verkocht?
Hij is te klein geworden, kan ik niet meer oprijden. Hij staat nu nog steeds bij ons op stal maar een ander klein meisje heeft er nu veel plezier van!
pi_48743684
En Brechtje, hoe was het bij de Haflinger?

Juweel: dat is inderdaad een moeilijk probleem, als je iets fout doet of hebt gedaan maar niet precies weet wat.. Je hebt wel (prive) les toch?
Ik heb ook toch iets fout gedaan, al weet ik niet zeker wat. Maar ik heb zeer sterke vermoedens dat ik Faraj meer "los" moet laten, en dat ik te gespannen ben gaan rijden. Ik probeer daar nu heel erg op te letten, vooral de ontspanning is nog erg moeilijk om die helemaal goed (zo goed mogelijk) te krijgen. Ik moet zeggen dat ik wel verschil merk als ik me goed kan ontspannen, vooral bij het doorzitten. Natuurlijk ook niet zo gek eigenlijk.
pi_48774892
Ik heb heel fanatieke les, en heb er nog heel goed over nagedacht wat daar fout aan is/was.
Maar we hebben haar altijd vw/nw gereden, altijd gelet op rechtrichten, achterbeen vlugger maken zodat ze goed over de rug zou lopen. Maar mijn VA zei ook al dat als het zadel niet goed ligt, geen enkele training goed is. Ik ben benieuwd hoe ze vanavond loopt!
pi_48832413
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:13 schreef Juweel het volgende:
Ik heb heel fanatieke les, en heb er nog heel goed over nagedacht wat daar fout aan is/was.
Maar we hebben haar altijd vw/nw gereden, altijd gelet op rechtrichten, achterbeen vlugger maken zodat ze goed over de rug zou lopen. Maar mijn VA zei ook al dat als het zadel niet goed ligt, geen enkele training goed is. Ik ben benieuwd hoe ze vanavond loopt!
Hoe gaat het er mee Juweel? Al nieuws of veranderingen?

Faraj liep lekker vandaag Ik had wedstrijd, en heb vrij kort losgereden voor mijn doen, hij voelde eigenlijk meteen al best fijn aan. De proef ging wel redelijk, Faraj was wel vrij opgefokt maar ik kon het vrij goed onder controle houden. Ook was hij niet echt kijkerig, het wordt steeds beter Helaas nog wel wat foutjes, de eerste proef had ik 204 punten (net een winstpuntje) en de tweede proef 194. Ik had beide proeven iets meer punten verwacht, hoewel ik me in het totaal van de eerste proef wel kan vinden. De tweede proef vond ik wel erg weinig... Maar goed, we gaan vrolijk verder met trainen. Zodat ik de volgende keer meer kan knallen.
Ik ben in ieder geval erg blij dat het weer wat beter gaat, elke keer .
pi_48994338
Je hebt er weer een winstpunt bij, lekker toch? Hoeveel heb je er nu?
Fijn dat het alweer beter gaat. Wanneer ga je weer starten?

het lijkt me ontzettend lastig om een proef netjes te rijden met een kijkerig paard, gelukkig wordt hij dus al wat rustiger!

Het ziet er naar uit dat het helemaal goed gaat komen met Daisy. Ze is gisteravond weer gemanipuleerd, wat strenger deze keer, en hij vond dat ze al keurig aan het bijtrekken was in haar rug.
Daarna longeren, en ze liep heel goed Gert Jan vond dat ze een hele mooie soepele takt had, niet meer gespannen en stram.
Nog even 2 weken doorlongeren en dan weer terug met het zadel.

Het was trouwens in Leusden, GJ heeft daar bij zijn huis een revalidatiecentrum met maar liefst 36 rug- en peespatienten. Prachtige omgeving, een stapmolen, binnenbak, weide, solarium, aquatrainer; alles erop en eraan!
pi_49069732
Wel lekker om weer een winstpunt te hebben ja Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ik niet zo snel tevreden ben, precies 60% rijden is wat mij betreft geen 'echt' winstpunt, omdat het net zo goed een puntje minder had kunnen zijn. Bovendien heb je er niets aan om met 10 winstpunten gehaald door tien keer 60% te rijden over te gaan naar een hogere klasse in mijn ogen. Het kan altijd beter
Maar ik ben wel blij dat het steeds beter gaat. Vandaag heeft mijn moeder wat gefilmd tijdens het trainen, straks eens kijken hoe het er uit ziet en wat er anders moet/kan.
Kijkerigheid zorgt er wel voor dat je je goed moet concentreren ik ben nu hard aan de ontspanning aan het werken en het wordt steeds beter .

Hoe gaat het met Daisy, wat doen ze eigenlijk bij manipuleren? Heb je trouwens al een ander zadel?
pi_49311683
Wel lastig dat hij zo kijkerig is, je zou bijna denken dat hij na zoveel wedstrijdervaring wel wat rustiger is geworden. Maar het zit waarschijnlijk gewoon in zijn karakter?

Als ik ooooit M ga starten hoop ik dat ik tussen de 170 en 175 rijd, en ik zou dolblij zijn met 180 puntjes Ik verwacht niet snel punten te gaan rijden. Ik vind het echt enorm spannend om over te mogen naar de volgende letter! Ik had eerlijkgezegd nooit verwacht dat ik de L1 zou uitkomen, ik vind dit dus echt geweldig!

Hier staat goed beschreven wat een Osteopaat precies doet, ik vind het moeilijk uit te leggen. http://www.icreo.com/Nederl/behandeling.htm
Het gaat erg goed met Daisy verder. Dinsdag gaan we weer naar Gert jan, en dan is er een zadelmaker aanwezig die haar zadel gaat proberen goed passend te maken. Als dat niet lukt ruilen we hem in voor een goed zadel.
pi_49313539
Ik denk dat het meer spanning is. Het wordt steeds beter nu, vooral buiten, ik probeer heel erg op de ontspanning te letten tijdens het rijden.
Vandaag wedstrijd gehad in Ermelo, van het NRPS. Voor het eerst in de Z-ringen daar gereden. De eerste proef was ik vrij tevreden, netjes, misschien iets braaf gereden maar geen grote fouten. Tweede proef was ik niet genoeg geconcentreerd en was wat slordiger. Ik had 211 in de eerste en 207 in de tweede proef, twee winstpunten dus .

De eerste keer dat ik M mocht starten vond ik ook heel anders, het is toch wat verder dan gemiddeld zeg maar Ik moet zeggen dat ik het vanaf de M1 ook wel het leukste vind eigenlijk, lekker doorzitten de hele proef.

Ik zal binnenkort eens bij die link gaan lezen, vind het wel interessant
Je rijdt nu niet tot het zadel is bekeken Juweel? Ben eigenlijk wel benieuwd wat de zadelmaker er van zegt. Wel goed dat het goed gaat met Daisy!
pi_49320407
Gefeliciteerd, lekker joh, weer 2 punten! Volgens mij schiet het al aardig op in die Z1 zeg!

Dus het is misschien meer je eigen spanning die overslaat naar je paard?

Nee, ik rijd nu niet, het is longeren tot we allebei groen zien. Het moet ook 45 minuten elke dag. best heavy dus. Ze vindt het echt allang niet leuk meer, ze trekt een heel sip gezicht als ik weer met halster en longeerlijn aankom
We longeren gewoon met een halstertje, en ze gaat er fijn van ontspannen, niet de gehele tijd maar ze gaat vaker en beter zakken met haar hals. Ook het verruimen gaat goed, van de week werd ze behoorlijk heet vanwege gekke schapen in het weiland naast de bak, haar achterbenen kwamen zowat tegen haar buik aan, zo mooi ging ze lopen.
pi_49522113
Met Daisy gaat het erg goed! Heb er dinsdag bij de VA voor t eerst weer op gezeten. Geweldig, zowel de VA als de zadelmaker (John Kool van Best Fit) zijn anderhalf uur met ons bezig geweest om alles zo perfect mogelijk te analyseren en te passen. Ze liep goed, maar mijn zadel is definitief afgekeurd. Ze liep er niet lekker onder, ondanks dat hij met de nieuwe ingebouwde voorsingel en opvulling niet meer naar voren schoof. Met een Henry de Rivel zadel liep ze 200% beter volgens GJ, dus het lag echt aan het zadel. Dus de Daaleman gaat de deur uit. Iemand interesse?

Moet je weer aan de bak dit weekend, Elefes? Start je nooit in NH/Utrecht? Het lijkt me leuk om een keer een wedstrijd van je te komen bekijken, ik kan zelfs voorlezen!

En hoe gaat het met de andere Fokpaarden? Na 6 pagina's rugproblemen van Daisy wordt het verdorie wel eens tijd voor de andere paarden om zich te doen gelden!
pi_49522493
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Juweel het volgende:
Met Daisy gaat het erg goed! Heb er dinsdag bij de VA voor t eerst weer op gezeten. Geweldig, zowel de VA als de zadelmaker (John Kool van Best Fit) zijn anderhalf uur met ons bezig geweest om alles zo perfect mogelijk te analyseren en te passen. Ze liep goed, maar mijn zadel is definitief afgekeurd. Ze liep er niet lekker onder, ondanks dat hij met de nieuwe ingebouwde voorsingel en opvulling niet meer naar voren schoof. Met een Henry de Rivel zadel liep ze 200% beter volgens GJ, dus het lag echt aan het zadel. Dus de Daaleman gaat de deur uit. Iemand interesse?

Moet je weer aan de bak dit weekend, Elefes? Start je nooit in NH/Utrecht? Het lijkt me leuk om een keer een wedstrijd van je te komen bekijken, ik kan zelfs voorlezen!

En hoe gaat het met de andere Fokpaarden? Na 6 pagina's rugproblemen van Daisy wordt het verdorie wel eens tijd voor de andere paarden om zich te doen gelden!
Mijn zadel is pas 2 maanden oud dus ik heb nog geen nieuwe nodig wij zijn toen 3 (!) uur aan het passen geweest...
Wel goed dat het weer goed gaat! Heb je nu al meteen een nieuw zadel of komt dat later? Ik ken het merk helemaal niet trouwens. Toch wel fijn dat je in ieder geval de oorzaak weet.

Ik heb dit weekend een vrij weekendje wat wedstrijden betreft, ik start meestal eens in de twee weken. Volgende week weer dus Woensdag heel fijn getraind, gisteren ging wel en vandaag wat minder. Meneer loopt losser op een modderige ongelijke bodem dan op een speciale perfecte trainingsbodem

Ik start eigenlijk altijd in Brabant, omdat ik daar ook woon... Anders wordt het erg ver met de trailer elke keer Waar start jij eigenlijk altijd in de buurt?
pi_49853985
Twee fotootjes van Rava. 'Mijn' paardje. Een Oldenburger van 9 jaar en 1m68.

En een fotootje van Purly met Milanese .

woensdag 30 mei 2007 @ 20:17:45 #276
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_49939960
in het muziek wist niemand mijn vraag... misschien hier:
quote:
Ik ben opzoek naar een liedje wat ze bij paardrijden gebruiken, zodra de prijzen zijn uitgereikt draven ze nog een ere-rondje in de bak.
ze gebruiken hiervoor klassieke muziek, vrolijk en snel (minimaal allegro)

weet iemand welke ik zoek?
ik hoop dat hier iemand hem weet aangezien hier mensen vast wel eens naar concoursen gaan
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_50247950
Wat een leuke merrie, Raissa!

Erosjuhh...bedoel je de Radetsky-mars?

Elefes: hoe gingen de afgelopen wedstrijden? Ik zou het best heel leuk vinden om een keer te komen kijken, ga voorlopig toch niet starten

Ik mag wel weer rijden! Ze loopt serieus beter dan ooit tevoren, lekker los door haar lijf, met super achterhand gebruik. Ze moet alleen nog leren haar voorbenen uit te durven strekken. We moeten haar nu met wienig druk rijden en uitnodigen om haar hals uit te laten schuiven. Voorlopig even om de dag lekker longeren en stappen en draven. Als dat goed gaat kunnen we de galop er ook bij pakken. Het zadel blijft mooi liggen achter de schouder dus het ziet er allemaal super uit.

Ik moet alleen wel nog mijn Daaleman verkopen; als jullie iemand weten die een heerlijk zadel zoekt?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:35:05 #278
152787 liiszle
Illusion
pi_50249370
zo, Ook hier even een update!
lange tijd niet veel te melden gehad.
inmiddels veel les gehad, zowel dressuur, springen als mennen.
en het gaat echt een stuk beter, Lance loopt heeeerlijk!
en ook met amy ben ik nu aan het beginnen met inrijden, en ze pakt het zo goed op.
echt 2 schatjes!

wedstrijden gaat ook de goede kant op! ik rij veel wedstrijden in de hobby klas van mennen, paar keer eerste geworden al!

hier even enkele fotos

Mn meisje amy
  FOK!fotograaf zaterdag 9 juni 2007 @ 16:58:59 #279
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50273065
die laatste foto liiszle

Ik moet Jens klaarmaken voor de keuring over 5 weken, er moet nog een kilo of 40 vanaf.

Iemand tips?
Wat is beter om te voeren basis brok of sport? Basis zitten toch meer vetten in? maar sport heeft een hoog energiegehalte...
pi_50375745
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?

Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
pi_50376151
Gisteren voor het eerst weer gereden thuis!

Heeeeerlijk. Eerst gelongeerd en daarna 20 minuten lang laag ontspannen gestapt en gedraafd.
pi_50376342
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:59 schreef Juweel het volgende:
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?

Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
bedankt!
het is een iets ouder kieffer zadel zit heerlijk
pi_50381389
Leuk om te lezen hier allemaal, en mooie foto's

Ik heb weer twee keer wedstrijd gehad, beide keren was het niet zo veel Afgelopen weekend was ik best tevreden, geen grote fouten meer en Faraj liep een stuk meer gedragen. Toch geen winstpunt (strenge juryleden ook, dat wel). Wel een iets hogere plaatsing dan de vorige keer. Beetje apart was dat ik bij de eerste proef een 7 kreeg voor de stap, en bij de tweede proef een 5. Jurymevrouw van proef 2 heeft me al vaker (naar mijn mening) erg laag ingeschat .
Maar we gaan gewoon vrolijk door met trainen, het gaat wel steeds beter dus we blijven volhouden

Juweel, gaaf dat je weer gereden hebt Ze reageerde goed op alles? En hoe bevalt je nieuwe zadel?

Faubitch: ik zou het eens navragen bij een voerleverancier of de dierenarts ofzo. In ieder geval niet teveel weidegang, grasbuik is niet echt mooi op de keuring verder heb ik er erg weinig verstand van...
pi_50408586
Vandaag mijn zadel laten bijvullen, het schoof af en toe weer eens wat naar voren dus ben er voor de zekerheid maar even mee naar de winkel gegaan.

Nu heb ik ook leren rijlaarzen besteld voor het trainen thuis, omdat ik nu meer rijd word ik helemaal gek van die rubber laarzen (loopt niet lekker en zweet heel erg, warm met dit weer vooral).
Ik heb cognac bruine laarzen besteld, vind die kleur erg mooi voor trainen, maar nu twijfel ik toch een beetje. Iemand ervaring met die kleur laarzen? Het gaat me er vooral om of het erg gauw lelijk wordt, omdat het leer niet zo donker is (als bij zwart). Vraag me af of je er niet elk vuiltje en spatje water op ziet of blijft zien. Nu kan ik het nog veranderen naar zwarte namelijk

Om deze laarzen gaat het trouwens ongeveer, alleen zit dat de rits nog tot lager op de hiel:

Verder heeft Faraj schuurplekken van de singel beetje vervelend, het wordt er ook niet beter op. Ik kreeg in de winkel de tip er talkpoeder op te doen (op de singel). Iemand hier nog tips?
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:54:07 #285
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_50409133
Tief op.

[ Bericht 100% gewijzigd door SHE op 13-06-2007 14:01:09 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:01:14 #286
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50409375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:58 schreef Juweel het volgende:

Erosjuhh...bedoel je de Radetsky-mars?
nee die is het niet... helaas! lijkt er wel zeer op.
vind het beetje lijken op die jij zei en t liedje liberte (Parla & Pardoux) vanaf 00:36 sec. ongeveer)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_50410259
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.

Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.

Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:

Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:46:13 #288
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50411053
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:

Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
nee shit

het is niet het orgineel wat ik bedoelde van het liedje, maar een combo een beetje van dit, en het liedje van wat je hiervoor noemde.. en dan ook zonder zang, gewoon een melodietje van max. 45 seconden, men klapt altijd op de maat mee en t ritme herhaalt zich hele tijd en bouwt langzaam steeds op
pi_50412480
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.

Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.

Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:

[afbeelding]

Hmm ja, daarom twijfel ik ook.. Ken ook alleen zwarte laarzen, en waar Faraj nu staat heeft ook niemand deze bruine. Dus kan het niet zo gemakkelijk navragen
Toch vind ik het wel erg mooi.. Heb nu ook een rijbroek gekocht met klepjes achterop, dat is ook wel charmanter dan die zonder achterzakjes moest toch een nieuwe hebben...
Voor op wedstrijd heb ik ook zwarte leren laarzen, maar die wil ik niet elke dag aan met rijden, daar blijven ze ook niet heel mooi onder, en dat vind ik dan zonde omdat ik er op wedstrijd extra netjes uit wil zien altijd

Het zadel schuift niet heel erg, maar af en toe wel nog een beetje. Misschien ook omdat ik dan te laat en te weinig aansingel. Heb wel al meerdere opmerkingen gehad dat het beter ligt nu, dat ik beter zit, ook van mensen die niet wisten dat ik een nieuw zadel had. Zondag op wedstrijd nog iemand die er iets over zei
Ik rij met een neopreen singel, en hij is elke keer ook vrij goed schoon Ga maar eens het talkpoeder proberen, en anders krijgt Faraj eventjes een dagje rust een keer... Over 2 weken ga ik toch op vakantie, dan kan het twee weken helemaal bijtrekken zolang het maar niet veel erger wordt.

Nog een paar foto's van een maandje geleden, kwaliteit is niet top, maar het gaat om het idee :

Erosjuhh, ik zou het niet weten, heb wel een deuntje in mijn hoofd als ik er aan denk wat inderdaad op dat nummer lijkt, maar ik zou niet weten hoe het heet...
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:29:22 #290
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50412866
verdorie, iedereen weet welke ik bedoel en niemand weet de naam
pi_50415297
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder

Potverdrie Erosjuh, jij bent niet snel tevreden te krijgen!

Ik ga je verhaal even kopieren en op Bokt zetten, Misschien weten ze het daar wel, dat zijn allemaal paardenkoppen!
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:59:24 #292
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50416016
harstikke bedankt! :>
pi_50418411
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef Juweel het volgende:
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder
Ja, daar ligt het vrij goed Ik was ook meer gegaan omdat het sowieso opgevuld moest worden na een tijdje (omdat het een nieuw zadel was) en nu hebben ze 'm voor ietsje hoger gemaakt. Ik ben benieuwd, dadelijk rijden .
pi_50427924
En, hoe lag ie?

Ik heb lekker gelongeerd vanavond. Ze was lekker los. Nog steeds met alleen halstertje, ze gaat steeds meer zakken.

Eros; op Bokt zeggen/denken ze Andre Rieu - Circus Renz?
pi_50434057
Het was niet zo fijn rijden vandaag Altijd weer even wennen, zadel wat net iets anders ligt. Mijn beugels leken ook ineens wat langer En ik had dan ook nog een nieuwe rijbroek aan die anders zit dan ik gewend ben. Kan altijd erg slecht tegen dat soort dingen, ik voel dan teveel verschil en kan me moeilijk goed op het rijden concentreren.
Morgen maar weer verder trainen Faraj moet echt wat lichter aan de hulpen...
pi_50441229
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!

Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:06:54 #297
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50473075
dat is hem Juweel! bedankt!
pi_50477138
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:27 schreef Juweel het volgende:
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!

Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
En hoe is het met de bokmachine gegaan?
Bij stal was er ook weer iemand afgevallen
Ik ben daar in het begin ook 2x hard gevallen, op dezelfde dag (niet van Faraj, maar van jongere paarden daar). Mag eigenlijk rijden zoveel ik wil, maar beperk het nu een beetje. Merk dat het rijden op andere paarden me toch een beetje ontschoten is de laatste jaren, maar wil dat wel weer op gaan bouwen. Zo leerzaam! Heb wel al een paar keer op een jonge pony gereden daar, die superbraaf is. Dat is echt een lief ding, en het is voor mij ook weer heel leerzaam. Vooral de jonge paarden is zo anders rijden, dat verleer je snel..

Ik heb het idee dat mijn hele zadel een beetje scheef is nu door het bijvullen, maar volgens mij ligt het wel recht enzo Is toch altijd even wennen. Ik heb eigenlijk alleen van die ribstof rijbroeken, nu heb ik een gladde rijbroek die ook wat losser zit. Met modieuze klepzakjes achterop
Gisteren ging het rijden best goed, ik heb geoefend mijn hulpen duidelijker los van elkaar te geven, dus niet drijven en terugrijden tegelijk, maar heel dicht achter elkaar. En duidelijker verschil tussen nageeflijk rijden en terugrijdenin tempo. Ik merkte meteen al wat verschil Faraj loopt op zich wel mooi los, maar in de oefeningen is het nog wat moeilijk (ik denk dat ik teveel vasthou).
Dadelijk weer verder oefenen .
pi_50480167
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
dat is hem Juweel! bedankt!
hehe!
pi_50480394
Elefes; ik heb heerlijk gereden. Hij gaf geen krimp en was erg lief. Het is inderdaad erg leerzaam om op andere paarden te rijden, toen ik ermee begon voelde ik me net een beginner haha! Je eigen paar dis helemaal op jou afgesteld, en dan is het best moeilijk om dat geveoel ook met een vreemd paard te willen maar dat lukt natuurlijk niet.

Ik ben zelf verwend met leren zitvlak, dus als ik dan zonder rijd, is het zadel opeens een stuk gladder
pi_50484155
En al weer vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')