quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:40 schreef liiszle het volgende:
Ik moet in Leusden rijden, op Nimmerdoor
Woensdag is dressuur onder het zadel, donderdag mennen dressuur, en vrijdag vaardigheid mennen
Zo, jij bent al ver met je paardje dan! leuk.. rij je ook wedstrijden?
Kan je dat niet terug brengen naar 2 keer in de week of zo? Bang zijn dat je het gaat missen helpt niet, je gaat het gewoon missen. Ik rijd zelf 1 keer in de week en mis het al als ik een keer over sla.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:21 schreef Ladylicious het volgende:
Bah, rij nu 3 a 4 keer per week bij n particuliere fokker net buiten de stad, maar moet er waarschijnlijk mee stoppen omdat ik het te druk krijg met school.. Ga het wel heel erg missen ben ik bang..
Hahaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:24 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Kan je dat niet terug brengen naar 2 keer in de week of zo? Bang zijn dat je het gaat missen helpt niet, je gaat het gewoon missen. Ik rijd zelf 1 keer in de week en mis het al als ik een keer over sla.![]()
Tnx. Ben er ook blij meequote:Op zondag 22 oktober 2006 22:26 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, wat een prachtfoto's. Die aders zijn echt geweldig mooi op dat koppie
Blijft ze ook een voskleur houden?quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:26 schreef Kleintje het volgende:
Persoonlijk vind ik haar een beauty, terwijl ik niet van vossen hou...
Wat bedoel je met slechte middendraf? De cijfers van de gangen gaan in eerste instantie over de takt namelijk; een paard wat met correcte takt loopt haalt gewoon een voldoende. Dan kun je nog hoger komen wat de gangen betreft door een mooiere, lossere beweging in combinatie met een erg goede takt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:19 schreef Juweel het volgende:
Hallo altesaam
Het gaat goed hier met iedereen zie ik al, fijne foto's!
Met ons ook, we zijn inmiddels M1 startgerechtigd! Voorlopig blijven we L2 starten tot de galop beter bevestigd is. Stap en draf gaan prima, ondanks dat de middendraf nog niet goed en sterk genoeg is. Gek eigenlijk, ze heeft een slechte middendraf en toch halen we 9 van de 10x een 7 op de draf. Qua takt loopt ze wel weer heel fijn gelukkig.
Dat is inderdaad moeilijk, als je paard meer gaat versnellen dan verruimen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:52 schreef Juweel het volgende:
Met slecht bedoel ik dat ze harder gaat ipv ruimer. Taktfouten hadden we in het begin vaak, nu eigenlijk bijna nooit meer.
We werken er kei en keihard aan en alhoewel ik weet dat ze nooit een spectaculaire midden of uitgestrekte draf gaat krijgen wordt het wel al steeds een heeeeel klein beetje beter. Ze gaat ook al steeds beter bij elkaar lopen en daardoor kan ik haar beter over haar rug laten draven. Middenstap is overigens w�l goed, daar verruimt ze heel gemakkelijk en mooi. Als je nog tips en adviezen in de aanbieding hebt hou ik me natuurlijk graag aanbevolen
Je had hem zeker net gekamd, geborsteld en hoeven gekrabt.quote:
jaquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:07 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Je had hem zeker net gekamd, geborsteld en hoeven gekrabt.![]()
Even weer lekker vies worden.![]()
quote:
Klopt. We trainen er heel hard op om het achterbeen sneller te maken. Af en toe rijd ik (thuis dan he) zelfs een paar pasjes waarin ze mooi strekt, maar ze is nog niet sterk genoeg om het lang vol te houden. Maar alle stukjes helpen!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:48 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad moeilijk, als je paard meer gaat versnellen dan verruimen.
Meestal hebben ze te weinig kracht in het achterbeen als ze niet mooi verruimen, je paard moet ook goed op de achterhand komen (teveel op de voorhand dan kan hij moeilijker grote passen maken).
Daar heb je een punt.quote:
ik doelde inderdaad op jouw accountquote:
er zijn geloof ik een stuk of 4 mannenmaneges in nederland, ik weet alleen niet waar ze liggenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:12 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Ik heb in Suriname een drietal Merenspaarden. Wil in Nederland eigenlijk ook graag weer gaan paardrijden, maar zijn er hier wel mannen die paard rijden? Ik zie altijd alleen vrouwen.
Hoewle het kan gebeuren dat mensen je aankijken alsof je gek bent als je als man vertelt paard te rijden. Gevolgd door de vraag of je herenliefde bedrijft. Maar dat is niet voor iedereen een issue.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef fraubitch het volgende:
er zijn geloof ik een stuk of 4 mannenmaneges in nederland, ik weet alleen niet waar ze liggen
Verder rijden er nog genoeg mannen paard, en zul je op elk manege hartelijk ontvngen worden![]()
mannenmaneges??quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef fraubitch het volgende:
[..]
er zijn geloof ik een stuk of 4 mannenmaneges in nederland, ik weet alleen niet waar ze liggen
Verder rijden er nog genoeg mannen paard, en zul je op elk manege hartelijk ontvngen worden![]()
Wat ben jij een zielig klein mannetje met waarschijnlijk een heeeeel zielig klein piemeltjequote:Op maandag 30 oktober 2006 18:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bedrijven jullie nou ook wel eens de liefde met je beest bij gebrek aan beter? Aangezien jullie minimaal een paar keer per week zeer intiem zijn kan ik best begrijpen dat je in een geile bui dat hardwerkende paard ook een plezier doet.
quote:
sterfquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Juweel het volgende:
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?
Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
Een met een witte punt op de kop!quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
Kijk dat is eens een mooi beestjuhquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:45 schreef Simone_1986 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar
Senna
[afbeelding]
[afbeelding]
klopt het is ons paardjequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:04 schreef whizzer2250 het volgende:
[..]
Kijk dat is eens een mooi beestjuhhaha, hij is ook een beetjuh van mij
![]()
![]()
quote:
Sjiek hequote:Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef Juweel het volgende:
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic!
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!
Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwdeToch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
Leukquote:Op woensdag 1 november 2006 18:29 schreef Simone_1986 het volgende:
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
Het is verplicht boven de Z2 geloof ik, dus als je nationaal gaat rijden.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
quote:Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Simone_1986 het volgende:
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
Heb juist het tegenovergesteldequote:Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Elefes het volgende:
[..]Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden
Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline
.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?
Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Dat is ook een lekkere score zegquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?
Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oudquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzobest leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard
wel 2 WP dr bij
mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoequote:Op dinsdag 14 november 2006 18:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oud) dat ik dan ga mennen
![]()
Vaardigheid lijkt me ook wel moeilijk. Was de dressuur ook met mennen?
Dat is het met gewoon rijden alquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef liiszle het volgende:
[..]
mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoe
maar ja de dressuur was ook met mennen..
en vaardigheid is idd lastig, zeker met ene heet paard.. dan is t sturen een stuk moeilijker![]()
kijk, dat zou leuk zijn ja!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is het met gewoon rijden al
Lijkt mij ook wel moeilijk mennen, maar ook wel weer leuk.
Waarschijnlijk kan ik het prestatiesportpredikaat aanvragen voor Faraj bij het stamboek, lijkt me wel tof![]()
Even showen met mijn paardje.
Een NRPS-ruin van 8 jaartjes oudquote:Op woensdag 15 november 2006 09:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
kijk, dat zou leuk zijn ja!!
wat voorn paardje had jij ook alweer?
Crossen is helemaal leuk! dat wil ik ook nog gaan doen..quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:26 schreef Daalni het volgende:
Leuk man! Ik ga binnenkort weer trainen bij Alice Naber, vind crossen nog net even iets leuker als alleen springen, dus misschien volgend seizoen weer eens een crossje meepakken..
Maar binnenkort dus ook maar weer op springles...hopen dat mijn dressuurmuts dat ook een beetje aanpakt...
Spring je ook wedstrijden?
kijk aan! leuk hoor al zover in de dressuur.. denk niet dat ik daar het geduld voor hebquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:40 schreef Daalni het volgende:
Heb een 8-jarige merrie, echt compleet dressuurgefokt, zo gek als een deur![]()
Met haar heb ik nu de punten voor de Z-dressuur. Maar ben zelf helemaal gek van springen, maar dat moet ze wel echt leren nog, ze is niet echt een natuurtalent. Met mijn vorige paard heb ik in het M-gecrosst, dus daar ligt mijn hart eigenlijk wel.
Ook heb ik nu haar dochter, net ingereden, op stal. Die is gelukkig niet zo debiel als haar moeder, en daar wil ik volgend jaar proberen de PAVO-cup mee te rijden, dus die blijf ik dressuurmatig trainen. ( Is ook weer puur dressuurbloed) NIet dat ik denk dat ik kans maak hoor, tegen alle profs, maar ik weet dat het wel een goed paard is, ben helemaal weg van haar, en het lijkt me leuk om gewoon eens mee te doen, dus ik doe het lekker toch.
En de jouwe?
Yep, helemaal te zien aan je avatar.quote:
Is van Kieffer (Ines heet iequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef Daalni het volgende:
Ik meld me ook weer eens!
Wat een leuke haf! Mijn oom en opa fokken haflingers, dus zit ook wel een beetje in dat wereldje.
Wat een chique S&T Elefes! Waar heb je die vandaan en wat kostte hij? Moet er zelf ook aan binnenkort dus ben een beetje aan het rondkijken...
Ik vind de Kieffer ook heel mooi. Beetje jammer alleen dat ik nu op weg ben naar de winkel voor een trenshoofdstel (heb ik toch ook nodig..) want die begint uit elkaar te vallen. Ding is ook al 11 jaar oud en door weer en wind gebruiktquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:50 schreef Daalni het volgende:
Elefes: Dat valt inderdaad nog wel mee. Heb nu een trenshoofdstel van Passier (Was in de aanbieding) en die bevalt erg goed. Nu wist ik eigenlijk al wel dat dat soort lichtelijk boven mijn budget was, maar ik vind het zo mooi. Die S&T hoofdstellen beginnen bij de ¤400....dus ik bij de rest kijken, Schumacher, Dobert ed..Wat een prijzen zeg! Nouja...ooit, als ik groot ben...
Jammergenoeg heb ik eigenlijk wel argentaan nodig...maar misschien maar eens op marktplaats kijken of er daar wat op staat.
Neequote:Op zaterdag 18 november 2006 15:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Aaah ok, het zijn dus bitten voor de ruiter die verder wil in dressuur of springen, niet voor recreatieruiters zeg maar?
Ik heb nu de kleinste maat, en die is nog te grootquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:53 schreef Daalni het volgende:
Het zijn geen speciale bitten idd qua inwerking. Het is ook niet zo dat mijn paard niet fijn kán lopen zonder, ze vindt deze gewoon fijner denk ik. Het is ook net andersom als 'normaal' gebeurd, een scherper bit omdat het paard te sterk is. Het is een zachter bit om het paard meer gewicht op de hand te laten nemen.
Ik heb andersom een probleem Elefes...Mijn nieuwe 3-jarige is nog volop in de groei en meet nu al 1.76m. Ze heeft wel een mooi, maar niet erg klein hoofd, dus ben hard op zoek naar een beetje chique trenshoofdstel in de maat Extra Full.....
Dankje ijsmeisquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:18 schreef ijsmeis het volgende:
Even wat reacties en de reacties daarop verwijderd.
Ziet er inderdaad erg sjiek uitquote:Op zondag 19 november 2006 00:04 schreef Juweel het volgende:
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...
Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...
[afbeelding]
Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
quote:Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef Juweel het volgende:
Thanks
Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
1.56, nog net een pony dusquote:
we hebben geen papieren van hem, maar de vorrige eigenaar zegt dat het een ArabierxGelder is, met als vader ?? ( moet zo even naam opzoeken, maar bokt doet t nietquote:Op zondag 26 november 2006 10:27 schreef Elefes het volgende:
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
na, dat is geluk zeg voor Apollo!, erg vervelend voor die andere arme beestjes..quote:Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:16 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
Ja denk ik ook nuquote:Op woensdag 29 november 2006 17:19 schreef fraubitch het volgende:
[..]
hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
Meer, meerquote:Op woensdag 29 november 2006 17:09 schreef Daalni het volgende:
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.
Nou, Apollo heeft dus toch niet eerder droes gehad. Hij heeft t te pakken en goed ook. Koorts, hoesten, groen snot uit zn neus en een dik abces. Alleen niet onder zn kaak maar op zn keelquote:Op woensdag 29 november 2006 15:01 schreef Daalni het volgende:
Hoe gaat het nu met de droes?
Als ik alleen mijn eerste uitgestrekte draf gewoon goed had gedaan, had ik 204 punten gehadquote:Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Juweel het volgende:
Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!
Dat zit er altijd in inderdaad.. Maar het ziet er wel al mooi uitquote:Op donderdag 30 november 2006 15:27 schreef Daalni het volgende:
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...
Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
M1 rijden is leukquote:Op woensdag 20 december 2006 00:07 schreef Juweel het volgende:
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten
Nou ja, dan niet he?
Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:34 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal
Wij hebben op dit moment een galopdipje
Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.quote:Katja: Geen idee, het ging zo goed. Mijn instructeur zei; 4 stappen vooruit, 2 stappen terug. Maar ze zit niet zo heel fijn haar vel de laatste tijd heb ik ook het idee. Ze is echt een beetje chagrijnig. Ze krijgt genoeg beweging, met goed, droog weer staan ze zelfs hele dagen in het land maar ze is gewoon een beetje blegh op het moment denk ik. Misschien een lichte winterdepressie. We zijn ook al een tijd niet meer op wedstrijd geweest dus stress oid kan het ook niet zijn. Misschien heb ik wel te hard getraind op de galop, en is ze me nu meer dan zat. Dat kan ook natuurlijk
Ik heb vorig jaar zomer een hele zomer met 'm zo geredenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:31 schreef Juweel het volgende:
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!
Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
[..]
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.
is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?
!
Ik heb me ook al afgevraagd of het aan het weer lag. Dat relatief warme weer de hele tijd..quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij onsTerwijl de dierenarts ons niet kon helpen.
Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784
quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft ie koorts? En het kan natuurlijk ook een andere ziekte zijn, denk aan een verkoudheid ofzo. Zelf word je daar ook hardstikke brak en gaar van
Beter, beter... Ik ben als het ware bijna helemaal opnieuw begonnen, rustig aan doen en vooral veel los werken, en nu is het weer een beetje beter. Energie is weer redelijk terug, alleen de losheid nog niet helemaal, en het aan de hulpen zijn zeker niet, door al dat gedoe. Maar we blijven volhouden om het weer zo goed (en beter uiteraard) te krijgen als het was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:22 schreef Juweel het volgende:
Hoe gaat t nu Elefes?
Even ene fotootje van mijn grote liefde mét de ganz geile frontriem:
[afbeelding]
![]()
![]()
Ik heb vandaag echt fijn getraind. Eindelijk was mijn instructeur weer terug, Faraj loopt altijd erg goed als ik les van hem heb. De oefeningen gaan dan ook altijd goed, hoewel ik die zelf na de les meestal alleen doe.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:08 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig maar! Ook bij mij is de dip zo goed als weg. Ik heb haar wat meer ruimte gegeven, ben er iets minder vaak op gaan zitten en dat heeft volgens mij goed geholpen om haar weer wat losser te krijgen.
Zondag weer wedstrijd, nog steeds L2 want eerst moet de contra nóg beter gaan.
Nee natuurlijk niet, een rode auto is toch ook niet sneller dan een witte auto? Hangt van het merk en het model af, net zo bij paarden.quote:Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat zo'n zwarte nou ook echt harder dan een witte ?
2e keer dat je dit in deze reeks vraagt, Dribbel. Wegwezen.quote:Op maandag 5 februari 2007 01:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat zo'n zwarte nou ook echt harder dan een witte ?
Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en alquote:Op maandag 5 februari 2007 01:25 schreef Daalni het volgende:
Aloha!
Ik dacht ik kom ook weer ff kijken, maar het ziet er hier een stuk actiever uit als de laatste keer..
Leuk beest Kleintje! Zou vandaag gaan oefenspringen...start mn auto niet! Grrr, paard eruit, spullen er weer uit en met vriendin mee om haar dan maar te groomen. Had er net zo'n zin in!
Dat is ook altijd jammer, als je zo lekker gereden hebt, maar net geen WP hebt..quote:Op maandag 5 februari 2007 10:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ah dat is wel balen, vooral als je helemaal ingeladen bent en al
Ik ken iemand die ging een keer op springwedstrijd, toen ze daar aan kwamen kwamen ze er pas achter dat ze de pony vergeten warenDan sta je ook mooi te kijken...
Ik had gisteren weer wedstrijd, en het ging best lekkerFaraj liep niet meer te klieren omdat hij zo kijkerig was (bij het losrijden wel ontzettend, heel vervelend) en de oefeningen gingen ook best goed. Ik had wel een winstpunt verwacht alleen helaas niet gekregen (199 punten)...
Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef noudstar het volgende:
hallo
ik heb een klein probleempje
een van me paarden moeten geslacht worden kan iemand mij vertellen waar zoiets gebeurdt en hoeveel het kost
bij voorbaat dank
en het vlees zijn slagerijen daar in geinterseert of gaat dan meteen de vuilnisbak in???quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:29 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Vraag dat eens op een manege zou ik zeggen.
jaja was jij niet die gene die spullen nooit meer terug gegeven heeft en geld van fokkkers heeft verduistertquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:33 schreef Kleintje het volgende:
in principe kost het niets en krijg je zelfs wat geld terug voor het vlees. Vraag het eens na bij het slachthuis.
ja hij moet inderdaad geslacht worden ik kan er niks mee ik heb niks met paarden en elke dag 120 km rijden is mij teveel van het goedequote:
het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef DarkElf het volgende:
moet ie geslacht worden? je wilt toch gewoon er vanaf?
rare erfenis
boevendien, zijn het er nu meerdere of maar een , aangezien je het in je OP over paarden hebt
der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Kleintje het volgende:
jezus, waar slaat die reactie nou weer op!
Sjonge jonge!
Als je niet weet waar je over praat, bemoei je er dan lekker niet mee.
Die persoon heeft zijn spullen terug alleen wacht ik nog steeds op spullen van hem.
En geld verduisterd... je weet het echt niet he!
Zoek het lekker uit met je paard! Ik probeerde alleen antwoord te geven op je vraag. Misschien omdat ik er ervaring mee heb en heel wat mensen in de buurt ken die er ervaring mee hebben. Maar goed... zoek het uit!
ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Kleintje het volgende:
jee, dat ik moeite heb gestopt in zo'n vaag figuur. Tnx voor dat topic Darkelf... weet denk ik wel voldoende
lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef noudstar het volgende:
[..]
het zijn er meerder maar ik ben van plan er een te laten slachten aangezien de andere twee in leen zijn
een stel gehandicapte die mij kunnen informerenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lekker makkelijk he? weg van de minste weerstand...
die twee anderen zijn in leen, die mensen weten misschien wel meer van paarden dan jij, die kunnen je vast wel adviseren of is dat ook teveel werk?
Ga eens weg..quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:42 schreef noudstar het volgende:
[..]
der zijn nog steeds 3 mensen die geld van je krijgen
sorry maar ik ben een vast wgr lezer
[..]
ik kan er niks mee en de verkoop kan ook niet want ik heb er geen verstand van en een paarden makelaar zou wel niet bestaan
dan blijft er maar een optie
2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebbenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:46 schreef DarkElf het volgende:
dan schenk je hem/haar aan die boerderij, goed voor je karma en je bent er vanaf
je had niets, dan nog niets dus niet verloren behalve een goede zaak gediend.
moeilijk om te bedenken he>
zet je PM is even aan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef noudstar het volgende:
[..]
een stel gehandicapte die mij kunnen informeren
ja ze zijn geleent aan een gehandicapte boerdery zorg ding nog wat![]()
![]()
![]()
ik wil gewoon van die dingen af ze kosten teveel geld en zo snel mogelijk en het liefst zonder verlies
oke fijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:56 schreef noudstar het volgende:
probleem is opgelost iemand van bokt.nl heeft zich gemeldt
Of je nu serieus bent of niet, dat geld krijg je er zeker niet voor als je ze laat slachtenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef noudstar het volgende:
[..]
2 weken lang elke dag 120 km rijden voor die piep beesten ik wil in iedergeval die kosten eruit hebben
120*2*7=1680*2=3360 km*1.25=¤4200
pm staat aan
Ik ga lekker nog een keer reageren op deze vraag...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:20 schreef Juweel het volgende:
Leuke puber, Kleintje.
Rij je eigenlijk nog?
Volgens mij is Noudstar gewoon een kloon van iemand met een permban, hij is nog maar kort geregistreerd en weet van alles van iedereen (denkt hij).quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:02 schreef Daalni het volgende:
Hmm, ben ernstig aan het bedenken of die Noudstar nou serieus is of niet. Als het zo is vind ik het weer verbazend hoe dom mensen kunnen zijn....
Allemaal leuke foto's! Leuke haf ook!
Elefes: ja, dressuur he...nouja soms krijg je de punten niet die je verdiend, soms krijg je ze wel als je ze niet verdiend...gekke sport.
Succes zondag Juweel, gaat vast goedkomen!
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:54 schreef liiszle het volgende:
aaaight fotos van paardjes in de sneeeuw
(sorry voor grote fotos)
we beginnen met mijn liefde, AMY
[afbeelding]
Amy's speel maatje Soos
[afbeelding]
uiteraard Mn andere liefde, Lance
[afbeelding]
Scooter (van een vriendin)
[afbeelding]
Linda, De mama van Amy
[afbeelding]
En Xantos.. hopeloos beest
[afbeelding]
ziet er erg leuk uit heeft een prachtige nek zeg!quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Op verzoek ook een foto van mama Treasure.
Dit was van onze eerste wedstrijd na haar zwangerschap, ze was toen nog geen 3 weken onder het zadel nadat we maanden weinig tot niets hadden gedaan.
[afbeelding]
Zal van haar binnenkort ook wat nieuwe foto's maken..
oke, wel beetje iel voor dr bouw, maar vind het er toch erg leuk uitzien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef Kleintje het volgende:
Tnx voor dat compliment.
Maar dat nekkie... IEUW...
Daar zit geen natuurlijke kromming in, te iel. Die wilde ik juist verbeteren bij het fokken (wat mooi is gelukt al zeg ik het zelf).
Of bedoel je de hals???
Die lijkt mooi door de houding, maar is ehm, vrij arm bespierd.
Maar verder vind ik mijn paard wel leuk hoor
Dat is inderdaad beter nieuws dan wat je eerst posttequote:Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Gelukkig maar Leintjeuh.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos vanquote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef Juweel het volgende:
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt
Ik heb nog niet echt een voorkeur, vind het ook onmogelijk om te voelen hoe een zadel echt zit als het op zo'n bok ligt in de winkel (vorige keer dus een Diamant tweedehands geprobeerd die daar lekker zat maar op mijn paard na een minuut al pijn deed). Verder heb ik ook alleen ervaring met mijn Ainsley Vanguard dressuurzadel (en een Kieffer veelzijdigheid daarvoor).quote:Op maandag 12 februari 2007 16:38 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?
Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
Ai dat kan ik me voorstellen.. Ik hoop dat je paardje niet al te veel pijn heeft? En ik duim voor je dat het toch weer wat beter wordt!quote:Op maandag 12 februari 2007 16:44 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.
Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
Dat ken ik ja, is zo fijn als het super goed gaat! Ik heb de laatste tijd niet super geweldige trainingen achter de rug, maar gelukkig wordt het langzaam aan weer beter. Ik moet nu echt meer gaan oefenen voor de galopchangementen, ik kan niet eeuwig in de Z1 blijven.. Dat wordt nog een hele kluif, aangezien we het allebei niet kennen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Juweel het volgende:
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!
Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit(Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:20 schreef Tomash het volgende:
pony's, tellen die ook?
wij hebben er 2 in de tuin
1. jolly , 1998 , shetlander
[afbeelding]
Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:46 schreef Elefes het volgende:
[..]Zelfde bouwjaar als mijn paardje
Het is zo'n rotweer dat ik amper kan rijden.. Foto's maken zit er helemaal niet in met die regen, maar binnenkort als het mooier weer is ga ik zeker mijn best doen
Tnx voor het aanbodquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:50 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.![]()
Ja, ik verlang ook weer naar de buitenwedstrijden eigenlijk. Wel kalkoenen indraaien, waar ik een enorme hekel aan heb, maar Faraj is een stuk minder kijkerig bij een buitenconcours, in de bak is altijd veel meer te zienquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:06 schreef buitenbeentje het volgende:
Okee, geen probleem. Boxtel is maar een paar kilometer weg, was goed te doen.
Maar ik kan ook niet wachten tot het weer wat langer licht wordt om 's-avonds naar buiten te kunnen. We zitten al weer vanaf begin oktober of zo binnen en daar ben ik behoorlijk op uitgekeken.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:01 schreef Juweel het volgende:
Wat een leuke foto's hier!
Hoe het gaat? Ik heb één woord voor je...
HENGSTIG!!!!!!!
Faraj heeft in mijn ogen (ik ben geen deskundige hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 11:25 schreef Juweel het volgende:
jeetje Elefes, dat klinkt precies zoals het bij Daisy gaat de laatste tijd! Weet je 100% zeker dat je nieuwe zadel hem goed ligt? En deed hij dat nooit eerder, dat happen naar de deken en boos wordne met opzadelen/aansingelen? Ik vind het wel heel frappant hoor!
Bij Daisy ligt het echt aan haar bouw, ze heeft in verhouding smalle schouders en ronde ribben, waardoor het zadel makkelijk naar voren schuift.
Faraj loopt verder helemaal niet kreupel of onregelmatig of wat dan ook, het is alleen dat de aanleuning erg moeilijk is op het moment. En dan vooral linksom, rechtsom is het eigenlijk gewoon normaal. Linksom is hij ook veel kijkeriger, en minder goed aan mijn binnenbeen. Vandaar dat ik ook een tikkie terughoudend ben met allerlei mensen erbij halen, ik denk dat het probleem meer bij mij ligt.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:09 schreef Juweel het volgende:
Tja, je hebt inderdaad stad en land afgezocht voor je nieuwe zadel, en dat moet dan idd wel gewoon goed liggen.
Toch is het erg vreemd, en ook dat Daisy dezelfde symptomen heeft. Met als verschil dat ze rechtsom in draf niet lekker loopt, maar weer niet met een los teugeltje. Niet overduidelijk kreupel en je moet goed kijken wil je het zien vanaf de grond, maar als je erop zit voelt het niet goed. Nu heeft ze even lekker een weekje rust, en staat ze lekker in het land overdag. Ze beweegt dan ook veel en dat is alleen maar goed. Eergisteren kwam ze enthousiast naar me toe draven in het land, en ze loopt lekker ruim naast me naar de stal toe. Allemaal goede tekenen, maar toch wil ik niets verder forceren en dus komt Gert Jan volgende week even langs. Je hebt zeker een punt als je zegt dat het de tijd van het jaar is, mensen worden ziek en verkouden en ook paarden kunnen (letterlijk) niet lekker in hun vel zitten. Veel paarden op stal hebben last van een beetje bleegh zijn trouwens.
Ik zou zeggen, hou het heel goed in de gaten want jij kent hem door en door!
Ik heb uiteindelijk gekozen tussen de Anatomica (die ik nu heb) en de KN Allegro. Die vond ik ook goed zitten, maar het zadel wat ik nu heb zat net wat dieper/stevigerquote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Juweel het volgende:
Dan moet je hem gewoon goed in de gaten houden, en misschien ben je zelf wel erg gespannen waar hij op reageert? Dat zou ook zo maar kunnen natuurlijk!
Ik hoop het ook, want ik voel me heel erg schuldig en machteloos!
Mijn zadel is van Daaleman. Niet op maat laten maken. Is een ontzettend fijn zadel, ik gebruik hem ook als ik op de Zuidhorn van een vriendin rijdt. Die heeft zelf een KN, kan je net zo goed een plank op die rug leggen!
Net als bij de bavianen in Dierenpark Emmen, daar wisten ze ook niet waar het van kwam.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wellicht ligt het bij Faraj dus in de spanning...
Ik heb dit weekend weer wedstrijd.. Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Juweel het volgende:
Fijn dat Faraj weer beter gaat, misschien was het een lentedipje
En een goede bodem is uiteraard een must! Wanneer heb je weer wedstrijd?
Ik moet haar idd met halstertje longeren, en ze moet zelf met het neusje gaan zakken. Dat is best moeilijk voor haar, maar gisteravond begon ze lekker te zakken. Niet lang achter elkaar maar er kwam wat schot in de zaak. Volgens stalgenoten die haar vorige week voor het laatst hebben zien lopen zit er al verbetering in. Nog niet ok maar zeker beter dan vorige week vóór het bezoek aan Gert Jan. Ik vind het moeilijk te zien zelf eerlijkgezegd, en ik zie overal het slechte in. Vooral in het begin loopt ze niet regelmatig maar hoe langer hoe beter het gaat. Verder moet ik met een sleutel (!) langs haar buik wrijven om haar haar rugspieren aan te laten spannen, en hetzelfde over haar kont met de staart mee, om het bekken op te laten tillen. Eigenlijk moet ze alles weer opnieuw leren gebruiken, haar bekken, haar rug haar achterbenen......
Maar we gaan ervoor en hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed!
Daisy heeft behoorlijke last van haar rug.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Juweel, het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar wat is er nou eigenlijk aan de hand?
zo kijk aan! dat is nog eens leuk!quote:Op woensdag 25 april 2007 18:09 schreef Brechtje het volgende:
Ik zit weer in de paardenwereld!
Zo dadelijk gaan we kijken naar een Haflinger, rijden enz, en als het ons bevalt halen we hem zondag op!
Het is een 9 jarige ruin.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:29 schreef liiszle het volgende:
[..]
zo kijk aan! dat is nog eens leuk!
haflingers![]()
wat is het, hengst merrie ruin? hoe oud?
hopen dat het bevalt, en wel fotos laten zien hea!
Hij is te klein geworden, kan ik niet meer oprijden. Hij staat nu nog steeds bij ons op stal maar een ander klein meisje heeft er nu veel plezier van!quote:Op woensdag 25 april 2007 23:00 schreef Juweel het volgende:
Brechtje: jij had toch een leuke pony? Is die verkocht?
Hoe gaat het er mee Juweel? Al nieuws of veranderingen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:13 schreef Juweel het volgende:
Ik heb heel fanatieke les, en heb er nog heel goed over nagedacht wat daar fout aan is/was.
Maar we hebben haar altijd vw/nw gereden, altijd gelet op rechtrichten, achterbeen vlugger maken zodat ze goed over de rug zou lopen. Maar mijn VA zei ook al dat als het zadel niet goed ligt, geen enkele training goed is. Ik ben benieuwd hoe ze vanavond loopt!
Mijn zadel is pas 2 maanden oud dus ik heb nog geen nieuwe nodigquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Juweel het volgende:
Met Daisy gaat het erg goed! Heb er dinsdag bij de VA voor t eerst weer op gezeten. Geweldig, zowel de VA als de zadelmaker (John Kool van Best Fit) zijn anderhalf uur met ons bezig geweest om alles zo perfect mogelijk te analyseren en te passen. Ze liep goed, maar mijn zadel is definitief afgekeurd. Ze liep er niet lekker onder, ondanks dat hij met de nieuwe ingebouwde voorsingel en opvulling niet meer naar voren schoof. Met een Henry de Rivel zadel liep ze 200% beter volgens GJ, dus het lag echt aan het zadel. Dus de Daaleman gaat de deur uit. Iemand interesse?
Moet je weer aan de bak dit weekend, Elefes? Start je nooit in NH/Utrecht? Het lijkt me leuk om een keer een wedstrijd van je te komen bekijken, ik kan zelfs voorlezen!![]()
En hoe gaat het met de andere Fokpaarden? Na 6 pagina's rugproblemen van Daisy wordt het verdorie wel eens tijd voor de andere paarden om zich te doen gelden!![]()
ik hoop dat hier iemand hem weet aangezien hier mensen vast wel eens naar concoursen gaanquote:Ik ben opzoek naar een liedje wat ze bij paardrijden gebruiken, zodra de prijzen zijn uitgereikt draven ze nog een ere-rondje in de bak.
ze gebruiken hiervoor klassieke muziek, vrolijk en snel (minimaal allegro)
weet iemand welke ik zoek?
bedankt!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:59 schreef Juweel het volgende:
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?
Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
nee die is het niet... helaas! lijkt er wel zeer op.quote:
nee shitquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
Hmm ja, daarom twijfel ik ook.. Ken ook alleen zwarte laarzen, en waar Faraj nu staat heeft ook niemand deze bruine. Dus kan het niet zo gemakkelijk navragenquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.
Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.
Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:
[afbeelding]
Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
Ja, daar ligt het vrij goedquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef Juweel het volgende:
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder
En hoe is het met de bokmachine gegaan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:27 schreef Juweel het volgende:
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!
Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |