quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Juweel het volgende:
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?
Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
Een met een witte punt op de kop!quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
Kijk dat is eens een mooi beestjuhquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:45 schreef Simone_1986 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar
Senna
[afbeelding]
[afbeelding]
klopt het is ons paardjequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:04 schreef whizzer2250 het volgende:
[..]
Kijk dat is eens een mooi beestjuhhaha, hij is ook een beetjuh van mij
![]()
![]()
quote:
Sjiek hequote:Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef Juweel het volgende:
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic!
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!
Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwdeToch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
Leukquote:Op woensdag 1 november 2006 18:29 schreef Simone_1986 het volgende:
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
Het is verplicht boven de Z2 geloof ik, dus als je nationaal gaat rijden.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
quote:Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Simone_1986 het volgende:
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
Heb juist het tegenovergesteldequote:Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Elefes het volgende:
[..]Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden
Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline
.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?
Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Dat is ook een lekkere score zegquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?
Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oudquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzobest leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard
wel 2 WP dr bij
mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoequote:Op dinsdag 14 november 2006 18:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oud) dat ik dan ga mennen
![]()
Vaardigheid lijkt me ook wel moeilijk. Was de dressuur ook met mennen?
Dat is het met gewoon rijden alquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef liiszle het volgende:
[..]
mennen is een heel stuk moeilijker als dat ik dacht.. en ik doe het er nu gewoon bij, springen en dressuur is toch mijn ding.. en mennen dan afentoe
maar ja de dressuur was ook met mennen..
en vaardigheid is idd lastig, zeker met ene heet paard.. dan is t sturen een stuk moeilijker![]()
kijk, dat zou leuk zijn ja!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is het met gewoon rijden al
Lijkt mij ook wel moeilijk mennen, maar ook wel weer leuk.
Waarschijnlijk kan ik het prestatiesportpredikaat aanvragen voor Faraj bij het stamboek, lijkt me wel tof![]()
Even showen met mijn paardje.
Een NRPS-ruin van 8 jaartjes oudquote:Op woensdag 15 november 2006 09:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
kijk, dat zou leuk zijn ja!!
wat voorn paardje had jij ook alweer?
Crossen is helemaal leuk! dat wil ik ook nog gaan doen..quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:26 schreef Daalni het volgende:
Leuk man! Ik ga binnenkort weer trainen bij Alice Naber, vind crossen nog net even iets leuker als alleen springen, dus misschien volgend seizoen weer eens een crossje meepakken..
Maar binnenkort dus ook maar weer op springles...hopen dat mijn dressuurmuts dat ook een beetje aanpakt...
Spring je ook wedstrijden?
kijk aan! leuk hoor al zover in de dressuur.. denk niet dat ik daar het geduld voor hebquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:40 schreef Daalni het volgende:
Heb een 8-jarige merrie, echt compleet dressuurgefokt, zo gek als een deur![]()
Met haar heb ik nu de punten voor de Z-dressuur. Maar ben zelf helemaal gek van springen, maar dat moet ze wel echt leren nog, ze is niet echt een natuurtalent. Met mijn vorige paard heb ik in het M-gecrosst, dus daar ligt mijn hart eigenlijk wel.
Ook heb ik nu haar dochter, net ingereden, op stal. Die is gelukkig niet zo debiel als haar moeder, en daar wil ik volgend jaar proberen de PAVO-cup mee te rijden, dus die blijf ik dressuurmatig trainen. ( Is ook weer puur dressuurbloed) NIet dat ik denk dat ik kans maak hoor, tegen alle profs, maar ik weet dat het wel een goed paard is, ben helemaal weg van haar, en het lijkt me leuk om gewoon eens mee te doen, dus ik doe het lekker toch.
En de jouwe?
Yep, helemaal te zien aan je avatar.quote:
Is van Kieffer (Ines heet iequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef Daalni het volgende:
Ik meld me ook weer eens!
Wat een leuke haf! Mijn oom en opa fokken haflingers, dus zit ook wel een beetje in dat wereldje.
Wat een chique S&T Elefes! Waar heb je die vandaan en wat kostte hij? Moet er zelf ook aan binnenkort dus ben een beetje aan het rondkijken...
Ik vind de Kieffer ook heel mooi. Beetje jammer alleen dat ik nu op weg ben naar de winkel voor een trenshoofdstel (heb ik toch ook nodig..) want die begint uit elkaar te vallen. Ding is ook al 11 jaar oud en door weer en wind gebruiktquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:50 schreef Daalni het volgende:
Elefes: Dat valt inderdaad nog wel mee. Heb nu een trenshoofdstel van Passier (Was in de aanbieding) en die bevalt erg goed. Nu wist ik eigenlijk al wel dat dat soort lichtelijk boven mijn budget was, maar ik vind het zo mooi. Die S&T hoofdstellen beginnen bij de ¤400....dus ik bij de rest kijken, Schumacher, Dobert ed..Wat een prijzen zeg! Nouja...ooit, als ik groot ben...
Jammergenoeg heb ik eigenlijk wel argentaan nodig...maar misschien maar eens op marktplaats kijken of er daar wat op staat.
Neequote:Op zaterdag 18 november 2006 15:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Aaah ok, het zijn dus bitten voor de ruiter die verder wil in dressuur of springen, niet voor recreatieruiters zeg maar?
Ik heb nu de kleinste maat, en die is nog te grootquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:53 schreef Daalni het volgende:
Het zijn geen speciale bitten idd qua inwerking. Het is ook niet zo dat mijn paard niet fijn kán lopen zonder, ze vindt deze gewoon fijner denk ik. Het is ook net andersom als 'normaal' gebeurd, een scherper bit omdat het paard te sterk is. Het is een zachter bit om het paard meer gewicht op de hand te laten nemen.
Ik heb andersom een probleem Elefes...Mijn nieuwe 3-jarige is nog volop in de groei en meet nu al 1.76m. Ze heeft wel een mooi, maar niet erg klein hoofd, dus ben hard op zoek naar een beetje chique trenshoofdstel in de maat Extra Full.....
Dankje ijsmeisquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:18 schreef ijsmeis het volgende:
Even wat reacties en de reacties daarop verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |