abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43101554
Hallo allemaal

Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar

Senna

pi_43104232
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?

Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
pi_43105394
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Juweel het volgende:
Leuke merrie Simone! Ze staat nu in de opfok?

Vanavond les....ik hoop dat het weer een klein beetje ok is, anders waai ik de buitenbak door
Vanavond les buiten Ik hoop ook voor je dat het weer wat beter is dan..

Gisteren voor het eerst met stang en trens gereden, wat is dat wennen zeg! Nog erg moeilijk om die teugels vast te houden en goed te gebruiken.. Morgen heb ik weer les dus dan ga ik er mee verder

Even showen:

Zondag heb ik ook nog wedstrijd gehad, voor het eerst in een 20x60m bak gereden. Helaas ging het in de tweede uitgestrekte draf fout; Faraj viel in de galop. Ik had het idee dat het puur en alleen kwam doordat het zo'n lang eind was en we daar allebei niet aan gewend zijn (hadden het ook niet geoefend van tevoren ). Het was wel jammer, want als dat niet was gebeurd had ik prijs gehad Nu had ik toch nog een winstpunt, 207 punten. Op zich wel mee eens, de besten stonden bovenaan en ik had ook niet heel denderend gereden, ook al zijn er een paar cijfers die ik niet snap. Maar toch weer een winstpuntje en weer wat geleerd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_43110985
Dank je
Nee ze staat nog niet in de opfok ze staat nu bij iemand thuis, ze staat daar met een andere jaarling
pi_43112975
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wou graag een paard kopen voor m'n vriendin als kadootje, ik was van plan tussen de 75 en 125 euro uit te geven, wat raden jullie aan, een zwarte of een witte?
Een met een witte punt op de kop!

OT: ik zag vandaag tijdens Een vandaag een item over zo'n paardenfluisteraar, best interressant!
pi_43118902
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:45 schreef Simone_1986 het volgende:
Hallo allemaal

Ik heb sinds 2 weken ook een eigenpaard
Een Haflinger merrie van nu 1,5 jaar

Senna
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk dat is eens een mooi beestjuh haha, hij is ook een beetjuh van mij
- ..mux.. -
pi_43118998
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:04 schreef whizzer2250 het volgende:

[..]

Kijk dat is eens een mooi beestjuh haha, hij is ook een beetjuh van mij
klopt het is ons paardje
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:33:13 #58
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_43123188
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:50 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een met een witte punt op de kop!
Hoe hard gaan die ?
pi_43131578
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic !
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!

Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwde Toch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
pi_43134404
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe hard gaan die ?
Ligt eraan wat je hem te eten geeft!
Van gebakken vis schijnen ze snel te lopen!
pi_43136481
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:06 schreef Simone_1986 het volgende:

[..]

klopt het is ons paardje
Doen jullie al wat met haar, of staat ze gewoon alleen in de wei? En wat zijn de toekomstplannen?
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef Juweel het volgende:
Staat prachtig de stang en trens Eelefes! Heel chic !
En gefeliciteerd met je winst. Gaat heel goed dus!

Ik ben gisteren alle kanten opgeregend en gewaaid met m'n les. Ook m'n instructeur leek wel een origami (?) mannetje met z'n paraplu die zich helemaal om hem heen vouwde Toch volgehouden en superfijn gereden. Contra pakte ze goed op en ook de schouderbinnenwaarts gaat steeds beter.
Sjiek he Vanavond weer met stang en trens rijden, heb dan les. Ben benieuwd hoe het gaat..

Soms is het best fijn om bijvoorbeeld in de modder te rijden, heb wel eens gehad dat ze dan heel fijn gaan lopen ineens (toch heb ik liever een drogere bodem).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_43145441
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
pi_43153325
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:29 schreef Simone_1986 het volgende:
Omdat ze nu nog zo jong is, gaat ze naar een veulenopfok waar ze lekker op kan groeien met andere jaarlingen. En als ze 2,5 a 3 jaar is dan zet ik haar op stal en ga ik rustig beginnen met de basis dingen te leren. ik ga haar pas inrijden als ze 3,5 of 4 jaar is.
En verder wil ik Drezzuur gaan rijden met haar als ze wat ouder is, en meedoen aan keuringen
Leuk Dressuur is

Pfoe ik had de grootste moeite met mijn teugels vandaag gelukkig dat Faraj het redelijk gelaten over zich heen liet komen en dat extra bit gewoon ziet als iets om lekker op te sabbelen/kauwen .
pi_43154323
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43155895
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Wat kan je eigenlijk extra met een paard bij het gebruik van een stang en trens stel? Is het verplicht boven een bepaald nivo of voegt het ook wat toe?
Het is verplicht boven de Z2 geloof ik, dus als je nationaal gaat rijden.
Het voegt ook wel wat toe; je kunt met kleinere hulpen toe en je kunt daardoor net wat sneller doorkomen (natuurlijk moet je altijd met kleine hulpen kunnen rijden; op enkele trens moet het helemaal bevestigd zijn voor je aan stang en trens begint), ook is het voor de aanleuning wat fijner (dat wordt allemaal wat lichter).
Sommige paarden lopen er juist helemaal niet fijner op Ik had het idee dat Faraj zich wat meer ging dragen in zijn hals, maar ik heb echt nog wel even nodig om er goed mee te leren rijden en er dus optimaal mee te kunnen rijden.
pi_43170916
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
pi_43172335
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Simone_1986 het volgende:
Ja Dressuur is erg leuk, springen vindt ik ook gaaf maar ik vindt springen altijd een beetje eng
Rij jij ook dressuur met je paard ?
Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline .
  donderdag 2 november 2006 @ 16:21:24 #68
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_43174585
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met springen, vind het wel leuk maar het moet niet al te hoog worden Heb met mijn pony incidenteel wel eens een wedstrijdje gedaan, maar meestal was dat niet veel. Met mijn paard doe ik meer wat balkjes draven en kleine sprongetjes, voor de afwisseling af en toe. Ik vind het wel mooi om te zien, maar dressuur blijft toch mijn favoriete discipline .
Heb juist het tegenovergestelde Springen vind ik het mooiste wat er is.. Dressuur is zeker wel een belangrijke basis, maar het kan me totaal niet boeien
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_43254605
Oeh ik heb gisteren echt heel lekker getraind Faraj pakte alles heerlijk aan, en ik kon al wat beter overweg met de teugels. Ook had ik weer mijn "dikke" bit gebruikt als onderlegtrens, op een dunne loopt hij helemaal niet fijn.. Nog even flink oefenen van de week en dan volgende week de eerste selectie. Ik moet als eerste starten, dus ik ben benieuwd
Ik heb er zin in
pi_43542379
Wat is het hier lang stil!

Hoe ging je selectie Elefes?
pi_43544760
hee!
ook ik heb weer wat nieuws..
van t weekend wedstrijden met lance gehad.. en ging een stuk beter als verwacht!
Dressuur 2e, en Vaardigheid 3e

ook nog lekker wezen springen vrijdag en maandag.. tot de 90 cm maar gegaan, bak was nat.
maar geweldig dat ie dat vind!

en amy heeft voor et eerst een hoofdstel in gehad zo lief
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43544941
Leuk zeg! Wat is vaardigheid precies?

Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
pi_43548919
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:

Ik heb er zondag ook weer twee punten bij gereden, een dunne: 180 en een lekkere dikke: 190
Gaat goed dan

Met mij was het wat minder; ik had gereden maar het ging niet heel goed; Faraj schrok een paar keer, klein pasje zette hij opzij. Totaal ongeveer 4 onderdelen die fout gingen. Uiteindelijk was ik bijna laatste met 191 punten Zo slecht ging het nu ook weer niet voor mijn gevoel...
Jury nog even gesproken, maar hij herinnerde zich er niet echt meer iets van.
Een paar onderdelen die ik vrij goed vond, kreeg ik lage cijfers voor, en dat vond ik wel heel jammer. Bovendien kreeg ik de opmerking "verzet" bij een kleine schrikreactie van mijn paard, terwijl verzet iets heel anders is (bokken, stil gaan staan, achterwaarts, helemaal niet meer doen wat ruiter vraagt). Ook de opmerking "loperig" bij de uitgestrekte draf, terwijl ik vrij redelijk de baan door zweefde met een fijne tact en regelmaat...

Dus mijn stemming daarover is een beetje al had ik geen hoge score verwacht na de fouten.

Over twee weken maar weer eens proberen

Vandaag wilde ik een eindje buiten gaan rijden, maar toen Faraj bijna dansend van opgefoktheid (opzadelen was ook al een crime) de oprijlaan over ging, heb ik besloten toch maar veilig in de bak wat te rijden De winter komt er weer aan .
pi_43549416
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef Juweel het volgende:

Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzo best leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard

wel 2 WP dr bij
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43550704
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:42 schreef liiszle het volgende:

[..]

Dat is ook een lekkere score zeg
vaardig heid was met mennen, dus zo snel mogenlijk door pionnetjes rijden en geen balletjes er van af gooien enzo best leuk, maar moeilijk met een opgefokt paard

wel 2 WP dr bij
Ik neem me altijd voor dat als ik niet meer kan rijden (te oud ) dat ik dan ga mennen
Vaardigheid lijkt me ook wel moeilijk. Was de dressuur ook met mennen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')