abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43673715
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
pi_43674817
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:04 schreef Juweel het volgende:
Die Dobertspullen zijn zoooo mooi, en zoooo duur...

Ik heb laatst een Swarovski frontriem gekocht van Dobert, was bijna 70 euro maar ik kon hem niet laten liggen...

[afbeelding]

Daisy loopt overigens echt het allerfijnst op een gewoon dik koperen bitje.
Ziet er inderdaad erg sjiek uit .
pi_43676868
Inderdaad errug gaaf! Je kunt bij Dobert ook zelf een hoofdstel samen laten stellen, compleet naar eigen wens, wat dan voor je gemaakt wordt...Das ook nog iets voor de toekomst...
pi_43683488
Ik heb ook een strass-frontriem van Dobert, met een enkel rijtje kleine ronde steentjes. Die was een paar jaar terug 35 euro.
Ik zag in de winkel frontriemen van Kieffer (tussen de 45 en 65 euro) en die waren echt super mooi (ook met steentjes en metaal; maar heel erg sjiek).

Daalni; toevallig enig idee wat zo'n 'custom made' hoofdstel dan kost? (Wil ik het eigenlijk wel weten .)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_43691115
Weet niet of het mag...maar anders wordt t vast wel weggehaald, maar op www.doebert.com kun je online je eigen hoofdstel samenstellen. Dan krijg je denk ik vanzelf de kosten in beeld. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd hoor, maar daar ga ik vanuit. Het is wel erg verleidelijk...
pi_43696319
je eigen hoofdstel samenstellen....
Ik denk niet dat ik durf te kijken!

Ik ben weer heel fijn gegaan vandaag, 2x eerste met 185 en 184.
pi_43705329
Wat goed , Gefeliciteerd
pi_43711593
Gaat goed Juweel

Ik had stiekem al eens op die site van Dobert gekeken, het is inderdaad erg mooi want je kunt het precies maken zoals je wilt. Ik denk alleen dat de prijzen ook niet laag zijn, Dobert is nou eenmaal niet goedkoop..
Ik ga maar gewoon voor het hoofdstel wat ik al had gezien (Kieffer)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_43712919
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
pi_43713038
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef Juweel het volgende:
Thanks

Ik vind de hoofdstellen van Imperial Riding ook heel mooi, en ze zijn ook heel goedkoop.
Mocht ik ooit, ooooooooit nog eens Z worden wil ik eigenlijk sparen voor een Passier hoofdstel, die vind ik ook ontzettend mooi! Maar de Kieffer is ook heel chic, en ook nog redelijk betaalbaar!
Ik heb zelf een Kieffer Goldline en een Imperial Riding met brede aansnoerneusriem, met de Dobert frontriem erop. En nog een merkloos hoofdstel met diamantjes op zowel front als neusriem. Lekker fout!
Wat moet je met zoveel hoofdstellen?

Hier trouwens iemand met een mening/tip waarom een paard de tong over het bit doet, vooral als er wat meer spanning in komt (dus als hij wat opgefokt is, of echt aan het werk moet).

En nog een ding: iemand enig idee waarom een paard in zijn voerbak (en drinkbak) mest? Ik ken een merrie die doet dat bijna altijd, elke ochtend kun je die bak leeg gaan halen.. Vind het erg vreemd gedrag.
pi_43715065
Hebzucht denk ik Elefes Ik zal maar niet vertellen hoeveel dekjes en dekens ik heb.....
(Mijn paard gaat beter gekleed dan ik zelf!)

Wat betreft mesten in voerbak; Waarom ze het doen geen idee. Op Bokt staat iig de tip om vier gewone stoeptegels in een vierkantje onder de waterbak te leggen, niet stapelen maar naast elkaar. Het schijnt niet prettig voor het paard te zijn om met de achterbenen hoger te staan. Of de drinkbak twee dagen niet schoonmaken en een paar keer per dag een emmer water geven. Schijnt dat ze het dan ook snel afleren omdat ze merken dat hun water niet meer beschikbaar is wanneer zij het willen.

Tong over het bit heb ik eerlijkgezegd geen ervaring mee, lijkt me moeilijk op te lossen.
pi_43717148
Gefeliciteerd Juweel, netjes gereden!

Dat van de dekjes en dekens herken ik....er zijn tegenwoordig ook veel te veel leuke webshops met leuke setjes waarbij het véél te makkelijk is om te bestellen.

Tong over het bit is een aanleuningsprobleem. Ik zou op het moment dat het gebeurd een stapje terug doen, gewoon weer even lekker over de rug voorwaars rijden zodat het paard doorheeft dat er niks aan de hand is. Dus even terug naar de basis en van daaruit weer naar het moeilijke punt terug proberen te werken...als je voelt dat ze weer teveel spant weer even terug en dat zo opbouwen...Ik zou je er niet te druk om maken, op het moment dat je het te gespannen op wil gaan lossen wordt het steeds erger.Wat zegt je instructie ervan, of is het niet bij jezelf?

Mesten in de voerbak is volgens mij niet echt 'expres' bedacht door een paard. Die tip van de bakstenen zou best eens kunnen helpen. Aan de andere kant staat ze misschien graag met haar hoofd naar een bepaalde kant waardoor haar kont bij de voerbak uitkomt? Liksteen bijvoorbeeld? Dan zou het simpel verplaatsen van datgene genoeg zijn....
pi_43718204
Tnx voor de antwoorden.
Het is heel raar, de merrie mest eigenlijk elke nacht in de voerbak, drinkbak is ze iets mee opgehouden (heel af en toe nog). Deze zitten ver uit elkaar, allebei aan een andere kant van de stal.
Het is gewoon erg vies, en raar dat ze het blijft doen; het duurt hierdoor altijd langer voordat ze eten krijgt omdat eerst de bak schoongemaakt moet worden.

Daalni, erg bedankt voor de tip van het ontspannen oplossen. Ik rij altijd lekker naar voren weg als ie z'n tong er over doet, en meestal wordt het dan wel beter. Maar toch is het iets van spanning. Afgelopen zomer was het bijna helemaal weg, maar nu de winter begint te komen (= meer energie en frisheid natuurlijk ) wordt het weer erger. Erg vervelend.. Het probleem is dat ik me afvraag of ik iets verkeerd doe, maar daar zegt nooit iemand iets over .
Mijn instructie (meerder mensen) doen de neusriem strakker en evt. het bit wat hoger, maar dat helpt niet; hij kan het nog steeds (zelfs bij een aansnoerneusriem). Ook voorwaarts rijden.

Ik ben trouwens niet zo iemand die zo veel paardenspullen heeft Ik doe ongeveer 5 jaar met 1 rijbroek, een paar jaar met een sjabrak (de goedkoopste die ze hebben meestal) en heb 1 hoofdstel en zadel (oke oke, nu ook een stang- & trens er bij ). Zweetdekens heb ik nog nooit gekocht, die won ik wel eens dus heb er nu genoeg . Al kriebelt het bij mij ook wel eens om meer te kopen...
pi_43721502
even snel een fototje van t rijden gister..
was wel trots op hoe de uitgestrekte draf ging

*ik heb trouwens maar 10 min gereden.. een vriendje van mij heeft gister voor t eerst op lance gereden zo leuk!

ik ben trouwens nu ook totaal niet bezig met t naar beneden rijden.. kan die ook goed maar hij moet even goed duidelijk op mn hulpen reageren..
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43879217
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
pi_43882154
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef Daalni het volgende:
Leuke pony!

Hoe groot ie ie?
1.56, nog net een pony dus

net nog even met m gesprongen.. wat een heerlijk beest is t toch
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_43898310
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
pi_43899929
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:27 schreef Elefes het volgende:
Liiszle: wat voor afstamming heeft je pony? Is het toevallig een NRPS'er?
we hebben geen papieren van hem, maar de vorrige eigenaar zegt dat het een ArabierxGelder is, met als vader ?? ( moet zo even naam opzoeken, maar bokt doet t niet )

-edit- de papa van Lance is Libanon aladin.

die dus

[ Bericht 6% gewijzigd door liiszle op 26-11-2006 12:42:09 ]
pi_43900493
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
pi_43900707
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Heh bah, er is een uitbraak van droes bij ons op stal. Het buurpaard van Apollo had aan de linker kant van r hoofd van dr oog naar de kaak nar de neus gewoon helemaal opgezwollen en dik, dat is nu doorgebroken... Er stroomt echt pus uit, arme beesten.
Gelukkig krijgen paarden maar 1 keer in hun leven droes, en het lijkt erop alsof Apollo het al een keer geheeft had want hij is niet ziek geworden...
na, dat is geluk zeg voor Apollo!, erg vervelend voor die andere arme beestjes..
pi_43992388
Hoe gaat het nu met de droes?

Vervelend he? Hou m maar goed in de gaten!Hoewel ze het meestal niet meer krijgen als ze het eenmaal gehad hebben is er nog wel kans op..
pi_43995529
zo, ik heb maandag toch een fijne les gehad..
was mijn eerste les weer sinds tijden.. Prive les. en lance liep echt heerlijk! hoop tips gehad. Gister even gekeken of t ook lukte zonder Eline er bij. En Lance liep echt perfect! echt hij pakte het zooo goed op! echt fijn.

vanavond heb ik ook weer les... dus ben benieuwd
pi_43995608
Ik heb een vraag
Hoe weet je nou of een zadel goed ligt op een paard?
Ik word er debiel van iedere week
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_43996709
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.

Kan er nog wel een paar opzoeken....

Hoezo heb je er iedere week last van? Elke week een ander zadel?
pi_43996960
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
I may be wrong, but it's highly unlikely.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')