Tnx voor de antwoorden.
Het is heel raar, de merrie mest eigenlijk elke nacht in de voerbak, drinkbak is ze iets mee opgehouden (heel af en toe nog). Deze zitten ver uit elkaar, allebei aan een andere kant van de stal.
Het is gewoon erg vies, en raar dat ze het blijft doen; het duurt hierdoor altijd langer voordat ze eten krijgt omdat eerst de bak schoongemaakt moet worden.
Daalni, erg bedankt voor de tip van het ontspannen oplossen. Ik rij altijd lekker naar voren weg als ie z'n tong er over doet, en meestal wordt het dan wel beter. Maar toch is het iets van spanning. Afgelopen zomer was het bijna helemaal weg, maar nu de winter begint te komen (= meer energie en frisheid natuurlijk
![]()
) wordt het weer erger. Erg vervelend.. Het probleem is dat ik me afvraag of ik iets verkeerd doe, maar daar zegt nooit iemand iets over
![]()
.
Mijn instructie (meerder mensen) doen de neusriem strakker en evt. het bit wat hoger, maar dat helpt niet; hij kan het nog steeds (zelfs bij een aansnoerneusriem). Ook voorwaarts rijden.
Ik ben trouwens niet zo iemand die zo veel paardenspullen heeft
![]()
Ik doe ongeveer 5 jaar met 1 rijbroek, een paar jaar met een sjabrak (de goedkoopste die ze hebben meestal) en heb 1 hoofdstel en zadel (oke oke, nu ook een stang- & trens er bij
![]()
). Zweetdekens heb ik nog nooit gekocht, die won ik wel eens dus heb er nu genoeg
![]()
. Al kriebelt het bij mij ook wel eens om meer te kopen...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.