hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:16 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee zelfde zadel en paard
Ik ben traag van begrip denk ik ofzo,maar hij moet dus vrij ver naar de nek toe?
Dat van die beugelriemen is wel slim
Ja denk ik ook nuquote:Op woensdag 29 november 2006 17:19 schreef fraubitch het volgende:
[..]
hoe moeten die krengen dan hangen? iets naar voren of iets naar achteren?
logischerwijs zou ik zeggen dat ze juist recht naar beneden moeten hangen..
Meer, meerquote:Op woensdag 29 november 2006 17:09 schreef Daalni het volgende:
Even zo uit mn hoofd:
Een zadel past als het:
-Als hij niet op de schouderspieren drukt.
-Als er in de kamer voldoende ruimte over blijft als je erop zit tussen de rug en het zadel.(twee vingers)
-Er een horizontale lijn te trekken is tussen de voorkant en de lepel, vanaf de zijkant gezien.
- De beugelriemen recht naar beneden vallen.
-De zadelkussens niet te dicht op de wervels zitten, maar ook niet te ver ervanaf.
Nou, Apollo heeft dus toch niet eerder droes gehad. Hij heeft t te pakken en goed ook. Koorts, hoesten, groen snot uit zn neus en een dik abces. Alleen niet onder zn kaak maar op zn keelquote:Op woensdag 29 november 2006 15:01 schreef Daalni het volgende:
Hoe gaat het nu met de droes?
Als ik alleen mijn eerste uitgestrekte draf gewoon goed had gedaan, had ik 204 punten gehadquote:Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Juweel het volgende:
Elefes: Wat jammer van die 5 puntjes! Maar wel in de buurt en dat is gunstig natuurlijk!
Dat zit er altijd in inderdaad.. Maar het ziet er wel al mooi uitquote:Op donderdag 30 november 2006 15:27 schreef Daalni het volgende:
Ja, ze is echt eng braaf! Ben bang dat er nog wel ergens een puberteit aan zit te komen, maar dat zien we dan wel weer...
Ze is een Obelisk x Flemmingh, en een dochter van Raia, dat vind ik zelf wel heel erg leuk, moeder en dochter op stal. Ik heb een startkaart voor dr aangevraagd, dus waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar wel een keertje starten!
M1 rijden is leukquote:Op woensdag 20 december 2006 00:07 schreef Juweel het volgende:
Wat jammer van die 203 punten Elefes! Ik had vorige week hetzelfde; werd eerste met 179 punten
Nou ja, dan niet he?
Ik heb vanavond heerlijk gereden ondanks de kou, brrrr het wordt weer echt koud! Morgenavond weer les, ik ben benieuwd! Voorlopig even geen wedstrijden. De volgende is 21 januari. En dan in maart gaan we over naar het M1, ik vind het ontzettend spannend!
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:34 schreef Juweel het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal
Wij hebben op dit moment een galopdipje
Gewone galop is opeens heel moeilijk, laat staan dat we contra kunnen oefenen. Nou ja, ff rustig aan en het komt hopelijk wel weer goed!
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.quote:Katja: Geen idee, het ging zo goed. Mijn instructeur zei; 4 stappen vooruit, 2 stappen terug. Maar ze zit niet zo heel fijn haar vel de laatste tijd heb ik ook het idee. Ze is echt een beetje chagrijnig. Ze krijgt genoeg beweging, met goed, droog weer staan ze zelfs hele dagen in het land maar ze is gewoon een beetje blegh op het moment denk ik. Misschien een lichte winterdepressie. We zijn ook al een tijd niet meer op wedstrijd geweest dus stress oid kan het ook niet zijn. Misschien heb ik wel te hard getraind op de galop, en is ze me nu meer dan zat. Dat kan ook natuurlijk
Ik heb vorig jaar zomer een hele zomer met 'm zo geredenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:31 schreef Juweel het volgende:
Nou dat lijkt dus precies op wat Daisy heeft!
Dit schreef ik vanavond nog op Bokt:
[..]
Ze is bij vlagen voorwaarts maar ik moet haar echt aan de praat houden terwijl ze juist zo mooi op eigen benen ging lopen, ze is humeurig en boos....echt zielig is het.
is Faraj al eerder zo geweest en ben je dan wel op wedstirjd gegaan? Misschien dat een andere omgeving hem wel juist weer wat alerter maakt?
!
Ik heb me ook al afgevraagd of het aan het weer lag. Dat relatief warme weer de hele tijd..quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Krijgen de paardjes wel genoeg energie binnen? Ik probeer niemand ergens van te beschuldigen hoor, maar volgens mij kost het telkens 'acclimatiseren' aan het vreemde weer (warm/koud/warm/koud) ook veel energie van de paarden. Plus dat er in een aantal regio's droes heerst }:(
En als je écht niet meer weet wat, kan je op zoek gaan naar een dieren-homeopaat. Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan doen Apollo fut, lusteloos was en niet door zn vacht heen kwam. We kregen toen het advies om hem een ontslakkingskuur te geven, groene leem door zn voer doen (een soort klei). Die klei hecht aan de stoffen die niet in het lichaam horen, en binnen 2 weken zagen we heel veel verbetering! Ook gebruiktenw e daar druppeltjes etherische tea tree olie, knoflook-olie en citroen-olie bij. Het werkte echt geweldig bij onsTerwijl de dierenarts ons niet kon helpen.
Edit: In dit topic op Bokt worden een aantal homeopaten genoemd met website en al. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=251784
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |