abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:17:45 #276
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_49939960
in het muziek wist niemand mijn vraag... misschien hier:
quote:
Ik ben opzoek naar een liedje wat ze bij paardrijden gebruiken, zodra de prijzen zijn uitgereikt draven ze nog een ere-rondje in de bak.
ze gebruiken hiervoor klassieke muziek, vrolijk en snel (minimaal allegro)

weet iemand welke ik zoek?
ik hoop dat hier iemand hem weet aangezien hier mensen vast wel eens naar concoursen gaan
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_50247950
Wat een leuke merrie, Raissa!

Erosjuhh...bedoel je de Radetsky-mars?

Elefes: hoe gingen de afgelopen wedstrijden? Ik zou het best heel leuk vinden om een keer te komen kijken, ga voorlopig toch niet starten

Ik mag wel weer rijden! Ze loopt serieus beter dan ooit tevoren, lekker los door haar lijf, met super achterhand gebruik. Ze moet alleen nog leren haar voorbenen uit te durven strekken. We moeten haar nu met wienig druk rijden en uitnodigen om haar hals uit te laten schuiven. Voorlopig even om de dag lekker longeren en stappen en draven. Als dat goed gaat kunnen we de galop er ook bij pakken. Het zadel blijft mooi liggen achter de schouder dus het ziet er allemaal super uit.

Ik moet alleen wel nog mijn Daaleman verkopen; als jullie iemand weten die een heerlijk zadel zoekt?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:35:05 #278
152787 liiszle
Illusion
pi_50249370
zo, Ook hier even een update!
lange tijd niet veel te melden gehad.
inmiddels veel les gehad, zowel dressuur, springen als mennen.
en het gaat echt een stuk beter, Lance loopt heeeerlijk!
en ook met amy ben ik nu aan het beginnen met inrijden, en ze pakt het zo goed op.
echt 2 schatjes!

wedstrijden gaat ook de goede kant op! ik rij veel wedstrijden in de hobby klas van mennen, paar keer eerste geworden al!

hier even enkele fotos

Mn meisje amy
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  FOK!fotograaf zaterdag 9 juni 2007 @ 16:58:59 #279
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50273065
die laatste foto liiszle

Ik moet Jens klaarmaken voor de keuring over 5 weken, er moet nog een kilo of 40 vanaf.

Iemand tips?
Wat is beter om te voeren basis brok of sport? Basis zitten toch meer vetten in? maar sport heeft een hoog energiegehalte...
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50375745
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?

Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
pi_50376151
Gisteren voor het eerst weer gereden thuis!

Heeeeerlijk. Eerst gelongeerd en daarna 20 minuten lang laag ontspannen gestapt en gedraafd.
pi_50376342
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:59 schreef Juweel het volgende:
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?

Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
bedankt!
het is een iets ouder kieffer zadel zit heerlijk
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_50381389
Leuk om te lezen hier allemaal, en mooie foto's

Ik heb weer twee keer wedstrijd gehad, beide keren was het niet zo veel Afgelopen weekend was ik best tevreden, geen grote fouten meer en Faraj liep een stuk meer gedragen. Toch geen winstpunt (strenge juryleden ook, dat wel). Wel een iets hogere plaatsing dan de vorige keer. Beetje apart was dat ik bij de eerste proef een 7 kreeg voor de stap, en bij de tweede proef een 5. Jurymevrouw van proef 2 heeft me al vaker (naar mijn mening) erg laag ingeschat .
Maar we gaan gewoon vrolijk door met trainen, het gaat wel steeds beter dus we blijven volhouden

Juweel, gaaf dat je weer gereden hebt Ze reageerde goed op alles? En hoe bevalt je nieuwe zadel?

Faubitch: ik zou het eens navragen bij een voerleverancier of de dierenarts ofzo. In ieder geval niet teveel weidegang, grasbuik is niet echt mooi op de keuring verder heb ik er erg weinig verstand van...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50408586
Vandaag mijn zadel laten bijvullen, het schoof af en toe weer eens wat naar voren dus ben er voor de zekerheid maar even mee naar de winkel gegaan.

Nu heb ik ook leren rijlaarzen besteld voor het trainen thuis, omdat ik nu meer rijd word ik helemaal gek van die rubber laarzen (loopt niet lekker en zweet heel erg, warm met dit weer vooral).
Ik heb cognac bruine laarzen besteld, vind die kleur erg mooi voor trainen, maar nu twijfel ik toch een beetje. Iemand ervaring met die kleur laarzen? Het gaat me er vooral om of het erg gauw lelijk wordt, omdat het leer niet zo donker is (als bij zwart). Vraag me af of je er niet elk vuiltje en spatje water op ziet of blijft zien. Nu kan ik het nog veranderen naar zwarte namelijk

Om deze laarzen gaat het trouwens ongeveer, alleen zit dat de rits nog tot lager op de hiel:

Verder heeft Faraj schuurplekken van de singel beetje vervelend, het wordt er ook niet beter op. Ik kreeg in de winkel de tip er talkpoeder op te doen (op de singel). Iemand hier nog tips?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:54:07 #285
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_50409133
Tief op.

[ Bericht 100% gewijzigd door SHE op 13-06-2007 14:01:09 ]
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:01:14 #286
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50409375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:58 schreef Juweel het volgende:

Erosjuhh...bedoel je de Radetsky-mars?
nee die is het niet... helaas! lijkt er wel zeer op.
vind het beetje lijken op die jij zei en t liedje liberte (Parla & Pardoux) vanaf 00:36 sec. ongeveer)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_50410259
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.

Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.

Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:

Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:46:13 #288
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50411053
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:

Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
nee shit

het is niet het orgineel wat ik bedoelde van het liedje, maar een combo een beetje van dit, en het liedje van wat je hiervoor noemde.. en dan ook zonder zang, gewoon een melodietje van max. 45 seconden, men klapt altijd op de maat mee en t ritme herhaalt zich hele tijd en bouwt langzaam steeds op
pi_50412480
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.

Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.

Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:

[afbeelding]

Hmm ja, daarom twijfel ik ook.. Ken ook alleen zwarte laarzen, en waar Faraj nu staat heeft ook niemand deze bruine. Dus kan het niet zo gemakkelijk navragen
Toch vind ik het wel erg mooi.. Heb nu ook een rijbroek gekocht met klepjes achterop, dat is ook wel charmanter dan die zonder achterzakjes moest toch een nieuwe hebben...
Voor op wedstrijd heb ik ook zwarte leren laarzen, maar die wil ik niet elke dag aan met rijden, daar blijven ze ook niet heel mooi onder, en dat vind ik dan zonde omdat ik er op wedstrijd extra netjes uit wil zien altijd

Het zadel schuift niet heel erg, maar af en toe wel nog een beetje. Misschien ook omdat ik dan te laat en te weinig aansingel. Heb wel al meerdere opmerkingen gehad dat het beter ligt nu, dat ik beter zit, ook van mensen die niet wisten dat ik een nieuw zadel had. Zondag op wedstrijd nog iemand die er iets over zei
Ik rij met een neopreen singel, en hij is elke keer ook vrij goed schoon Ga maar eens het talkpoeder proberen, en anders krijgt Faraj eventjes een dagje rust een keer... Over 2 weken ga ik toch op vakantie, dan kan het twee weken helemaal bijtrekken zolang het maar niet veel erger wordt.

Nog een paar foto's van een maandje geleden, kwaliteit is niet top, maar het gaat om het idee :

Erosjuhh, ik zou het niet weten, heb wel een deuntje in mijn hoofd als ik er aan denk wat inderdaad op dat nummer lijkt, maar ik zou niet weten hoe het heet...
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:29:22 #290
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50412866
verdorie, iedereen weet welke ik bedoel en niemand weet de naam
pi_50415297
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder

Potverdrie Erosjuh, jij bent niet snel tevreden te krijgen!

Ik ga je verhaal even kopieren en op Bokt zetten, Misschien weten ze het daar wel, dat zijn allemaal paardenkoppen!
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:59:24 #292
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50416016
harstikke bedankt! :>
pi_50418411
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef Juweel het volgende:
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder
Ja, daar ligt het vrij goed Ik was ook meer gegaan omdat het sowieso opgevuld moest worden na een tijdje (omdat het een nieuw zadel was) en nu hebben ze 'm voor ietsje hoger gemaakt. Ik ben benieuwd, dadelijk rijden .
pi_50427924
En, hoe lag ie?

Ik heb lekker gelongeerd vanavond. Ze was lekker los. Nog steeds met alleen halstertje, ze gaat steeds meer zakken.

Eros; op Bokt zeggen/denken ze Andre Rieu - Circus Renz?
pi_50434057
Het was niet zo fijn rijden vandaag Altijd weer even wennen, zadel wat net iets anders ligt. Mijn beugels leken ook ineens wat langer En ik had dan ook nog een nieuwe rijbroek aan die anders zit dan ik gewend ben. Kan altijd erg slecht tegen dat soort dingen, ik voel dan teveel verschil en kan me moeilijk goed op het rijden concentreren.
Morgen maar weer verder trainen Faraj moet echt wat lichter aan de hulpen...
pi_50441229
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!

Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:06:54 #297
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50473075
dat is hem Juweel! bedankt!
pi_50477138
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:27 schreef Juweel het volgende:
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!

Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
En hoe is het met de bokmachine gegaan?
Bij stal was er ook weer iemand afgevallen
Ik ben daar in het begin ook 2x hard gevallen, op dezelfde dag (niet van Faraj, maar van jongere paarden daar). Mag eigenlijk rijden zoveel ik wil, maar beperk het nu een beetje. Merk dat het rijden op andere paarden me toch een beetje ontschoten is de laatste jaren, maar wil dat wel weer op gaan bouwen. Zo leerzaam! Heb wel al een paar keer op een jonge pony gereden daar, die superbraaf is. Dat is echt een lief ding, en het is voor mij ook weer heel leerzaam. Vooral de jonge paarden is zo anders rijden, dat verleer je snel..

Ik heb het idee dat mijn hele zadel een beetje scheef is nu door het bijvullen, maar volgens mij ligt het wel recht enzo Is toch altijd even wennen. Ik heb eigenlijk alleen van die ribstof rijbroeken, nu heb ik een gladde rijbroek die ook wat losser zit. Met modieuze klepzakjes achterop
Gisteren ging het rijden best goed, ik heb geoefend mijn hulpen duidelijker los van elkaar te geven, dus niet drijven en terugrijden tegelijk, maar heel dicht achter elkaar. En duidelijker verschil tussen nageeflijk rijden en terugrijdenin tempo. Ik merkte meteen al wat verschil Faraj loopt op zich wel mooi los, maar in de oefeningen is het nog wat moeilijk (ik denk dat ik teveel vasthou).
Dadelijk weer verder oefenen .
pi_50480167
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
dat is hem Juweel! bedankt!
hehe!
pi_50480394
Elefes; ik heb heerlijk gereden. Hij gaf geen krimp en was erg lief. Het is inderdaad erg leerzaam om op andere paarden te rijden, toen ik ermee begon voelde ik me net een beginner haha! Je eigen paar dis helemaal op jou afgesteld, en dan is het best moeilijk om dat geveoel ook met een vreemd paard te willen maar dat lukt natuurlijk niet.

Ik ben zelf verwend met leren zitvlak, dus als ik dan zonder rijd, is het zadel opeens een stuk gladder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')