quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Juweel het volgende:Fijn dat Faraj weer beter gaat, misschien was het een lentedipje
![]()
En een goede bodem is uiteraard een must! Wanneer heb je weer wedstrijd?
Ik moet haar idd met halstertje longeren, en ze moet zelf met het neusje gaan zakken. Dat is best moeilijk voor haar, maar gisteravond begon ze lekker te zakken. Niet lang achter elkaar maar er kwam wat schot in de zaak. Volgens stalgenoten die haar vorige week voor het laatst hebben zien lopen zit er al verbetering in. Nog niet ok maar zeker beter dan vorige week vóór het bezoek aan Gert Jan. Ik vind het moeilijk te zien zelf eerlijkgezegd, en ik zie overal het slechte in. Vooral in het begin loopt ze niet regelmatig maar hoe langer hoe beter het gaat. Verder moet ik met een sleutel (!) langs haar buik wrijven om haar haar rugspieren aan te laten spannen, en hetzelfde over haar kont met de staart mee, om het bekken op te laten tillen. Eigenlijk moet ze alles weer opnieuw leren gebruiken, haar bekken, haar rug haar achterbenen......
Maar we gaan ervoor en hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed!
Ik heb dit weekend weer wedstrijd.. Ik ben benieuwd
![]()
Denk dat ik nog maar even op enkele trens rijd, alhoewel de draf- en galoponderdelen met stang en trens wel lekkerder gaan. Er is dan meer gedragenheid, rijdt erg fijn
![]()
Ik denk dat het bij mij inderdaad een dipje was, wellicht heeft de kijkerigheid en mijn reactie daarop er ook wel wat mee te maken.
Je kunt wel goed zien of paarden ontspannen dan, met longeren. Eerst longeerde ik Faraj altijd met de teugels vrij los aan een longeersingel, en dan ging hij op een gegeven moment ook met de neus bijna over de grond, heel ontspannen en los draven.
Bedoel je met sleutel, een echte huissleutel ofzo? Apart, heb er nog nooit van gehoord
![]()
Liep ze dan ook echt onregelmatig? En is er geen oplossing te vinden die deels rijtechnisch is? Of mag je haar helemaal niet rijden nu?
Ik heb trouwens van de week het boek "Beuwster Paardrijden" van Stal/Academy Bartels aangeschaft. Ben er in begonnen en wat mij betreft nu al een aanrader
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.