Dat is inderdaad beter nieuws dan wat je eerst posttequote:Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Gelukkig maar Leintjeuh.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos vanquote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef Juweel het volgende:
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt
Ik heb nog niet echt een voorkeur, vind het ook onmogelijk om te voelen hoe een zadel echt zit als het op zo'n bok ligt in de winkel (vorige keer dus een Diamant tweedehands geprobeerd die daar lekker zat maar op mijn paard na een minuut al pijn deed). Verder heb ik ook alleen ervaring met mijn Ainsley Vanguard dressuurzadel (en een Kieffer veelzijdigheid daarvoor).quote:Op maandag 12 februari 2007 16:38 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?
Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
Ai dat kan ik me voorstellen.. Ik hoop dat je paardje niet al te veel pijn heeft? En ik duim voor je dat het toch weer wat beter wordt!quote:Op maandag 12 februari 2007 16:44 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.
Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
Dat ken ik ja, is zo fijn als het super goed gaat! Ik heb de laatste tijd niet super geweldige trainingen achter de rug, maar gelukkig wordt het langzaam aan weer beter. Ik moet nu echt meer gaan oefenen voor de galopchangementen, ik kan niet eeuwig in de Z1 blijven.. Dat wordt nog een hele kluif, aangezien we het allebei niet kennen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Juweel het volgende:
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!
Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit(Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:20 schreef Tomash het volgende:
pony's, tellen die ook?
wij hebben er 2 in de tuin
1. jolly , 1998 , shetlander
[afbeelding]
Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:46 schreef Elefes het volgende:
[..]Zelfde bouwjaar als mijn paardje
Het is zo'n rotweer dat ik amper kan rijden.. Foto's maken zit er helemaal niet in met die regen, maar binnenkort als het mooier weer is ga ik zeker mijn best doen
Tnx voor het aanbodquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:50 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Waar in Brabant rijd je? Anders wil ik best een keer foto's komen maken als het een beetje redelijk in de buurt is.![]()
Ja, ik verlang ook weer naar de buitenwedstrijden eigenlijk. Wel kalkoenen indraaien, waar ik een enorme hekel aan heb, maar Faraj is een stuk minder kijkerig bij een buitenconcours, in de bak is altijd veel meer te zienquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:06 schreef buitenbeentje het volgende:
Okee, geen probleem. Boxtel is maar een paar kilometer weg, was goed te doen.
Maar ik kan ook niet wachten tot het weer wat langer licht wordt om 's-avonds naar buiten te kunnen. We zitten al weer vanaf begin oktober of zo binnen en daar ben ik behoorlijk op uitgekeken.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:01 schreef Juweel het volgende:
Wat een leuke foto's hier!
Hoe het gaat? Ik heb één woord voor je...
HENGSTIG!!!!!!!
Faraj heeft in mijn ogen (ik ben geen deskundige hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 11:25 schreef Juweel het volgende:
jeetje Elefes, dat klinkt precies zoals het bij Daisy gaat de laatste tijd! Weet je 100% zeker dat je nieuwe zadel hem goed ligt? En deed hij dat nooit eerder, dat happen naar de deken en boos wordne met opzadelen/aansingelen? Ik vind het wel heel frappant hoor!
Bij Daisy ligt het echt aan haar bouw, ze heeft in verhouding smalle schouders en ronde ribben, waardoor het zadel makkelijk naar voren schuift.
Faraj loopt verder helemaal niet kreupel of onregelmatig of wat dan ook, het is alleen dat de aanleuning erg moeilijk is op het moment. En dan vooral linksom, rechtsom is het eigenlijk gewoon normaal. Linksom is hij ook veel kijkeriger, en minder goed aan mijn binnenbeen. Vandaar dat ik ook een tikkie terughoudend ben met allerlei mensen erbij halen, ik denk dat het probleem meer bij mij ligt.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:09 schreef Juweel het volgende:
Tja, je hebt inderdaad stad en land afgezocht voor je nieuwe zadel, en dat moet dan idd wel gewoon goed liggen.
Toch is het erg vreemd, en ook dat Daisy dezelfde symptomen heeft. Met als verschil dat ze rechtsom in draf niet lekker loopt, maar weer niet met een los teugeltje. Niet overduidelijk kreupel en je moet goed kijken wil je het zien vanaf de grond, maar als je erop zit voelt het niet goed. Nu heeft ze even lekker een weekje rust, en staat ze lekker in het land overdag. Ze beweegt dan ook veel en dat is alleen maar goed. Eergisteren kwam ze enthousiast naar me toe draven in het land, en ze loopt lekker ruim naast me naar de stal toe. Allemaal goede tekenen, maar toch wil ik niets verder forceren en dus komt Gert Jan volgende week even langs. Je hebt zeker een punt als je zegt dat het de tijd van het jaar is, mensen worden ziek en verkouden en ook paarden kunnen (letterlijk) niet lekker in hun vel zitten. Veel paarden op stal hebben last van een beetje bleegh zijn trouwens.
Ik zou zeggen, hou het heel goed in de gaten want jij kent hem door en door!
Ik heb uiteindelijk gekozen tussen de Anatomica (die ik nu heb) en de KN Allegro. Die vond ik ook goed zitten, maar het zadel wat ik nu heb zat net wat dieper/stevigerquote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Juweel het volgende:
Dan moet je hem gewoon goed in de gaten houden, en misschien ben je zelf wel erg gespannen waar hij op reageert? Dat zou ook zo maar kunnen natuurlijk!
Ik hoop het ook, want ik voel me heel erg schuldig en machteloos!
Mijn zadel is van Daaleman. Niet op maat laten maken. Is een ontzettend fijn zadel, ik gebruik hem ook als ik op de Zuidhorn van een vriendin rijdt. Die heeft zelf een KN, kan je net zo goed een plank op die rug leggen!
Net als bij de bavianen in Dierenpark Emmen, daar wisten ze ook niet waar het van kwam.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wellicht ligt het bij Faraj dus in de spanning...
Ik heb dit weekend weer wedstrijd.. Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Juweel het volgende:
Fijn dat Faraj weer beter gaat, misschien was het een lentedipje
En een goede bodem is uiteraard een must! Wanneer heb je weer wedstrijd?
Ik moet haar idd met halstertje longeren, en ze moet zelf met het neusje gaan zakken. Dat is best moeilijk voor haar, maar gisteravond begon ze lekker te zakken. Niet lang achter elkaar maar er kwam wat schot in de zaak. Volgens stalgenoten die haar vorige week voor het laatst hebben zien lopen zit er al verbetering in. Nog niet ok maar zeker beter dan vorige week vóór het bezoek aan Gert Jan. Ik vind het moeilijk te zien zelf eerlijkgezegd, en ik zie overal het slechte in. Vooral in het begin loopt ze niet regelmatig maar hoe langer hoe beter het gaat. Verder moet ik met een sleutel (!) langs haar buik wrijven om haar haar rugspieren aan te laten spannen, en hetzelfde over haar kont met de staart mee, om het bekken op te laten tillen. Eigenlijk moet ze alles weer opnieuw leren gebruiken, haar bekken, haar rug haar achterbenen......
Maar we gaan ervoor en hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed!
Daisy heeft behoorlijke last van haar rug.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Juweel, het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar wat is er nou eigenlijk aan de hand?
zo kijk aan! dat is nog eens leuk!quote:Op woensdag 25 april 2007 18:09 schreef Brechtje het volgende:
Ik zit weer in de paardenwereld!
Zo dadelijk gaan we kijken naar een Haflinger, rijden enz, en als het ons bevalt halen we hem zondag op!
Het is een 9 jarige ruin.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:29 schreef liiszle het volgende:
[..]
zo kijk aan! dat is nog eens leuk!
haflingers![]()
wat is het, hengst merrie ruin? hoe oud?
hopen dat het bevalt, en wel fotos laten zien hea!
Hij is te klein geworden, kan ik niet meer oprijden. Hij staat nu nog steeds bij ons op stal maar een ander klein meisje heeft er nu veel plezier van!quote:Op woensdag 25 april 2007 23:00 schreef Juweel het volgende:
Brechtje: jij had toch een leuke pony? Is die verkocht?
Hoe gaat het er mee Juweel? Al nieuws of veranderingen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:13 schreef Juweel het volgende:
Ik heb heel fanatieke les, en heb er nog heel goed over nagedacht wat daar fout aan is/was.
Maar we hebben haar altijd vw/nw gereden, altijd gelet op rechtrichten, achterbeen vlugger maken zodat ze goed over de rug zou lopen. Maar mijn VA zei ook al dat als het zadel niet goed ligt, geen enkele training goed is. Ik ben benieuwd hoe ze vanavond loopt!
Mijn zadel is pas 2 maanden oud dus ik heb nog geen nieuwe nodigquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Juweel het volgende:
Met Daisy gaat het erg goed! Heb er dinsdag bij de VA voor t eerst weer op gezeten. Geweldig, zowel de VA als de zadelmaker (John Kool van Best Fit) zijn anderhalf uur met ons bezig geweest om alles zo perfect mogelijk te analyseren en te passen. Ze liep goed, maar mijn zadel is definitief afgekeurd. Ze liep er niet lekker onder, ondanks dat hij met de nieuwe ingebouwde voorsingel en opvulling niet meer naar voren schoof. Met een Henry de Rivel zadel liep ze 200% beter volgens GJ, dus het lag echt aan het zadel. Dus de Daaleman gaat de deur uit. Iemand interesse?
Moet je weer aan de bak dit weekend, Elefes? Start je nooit in NH/Utrecht? Het lijkt me leuk om een keer een wedstrijd van je te komen bekijken, ik kan zelfs voorlezen!![]()
En hoe gaat het met de andere Fokpaarden? Na 6 pagina's rugproblemen van Daisy wordt het verdorie wel eens tijd voor de andere paarden om zich te doen gelden!![]()
ik hoop dat hier iemand hem weet aangezien hier mensen vast wel eens naar concoursen gaanquote:Ik ben opzoek naar een liedje wat ze bij paardrijden gebruiken, zodra de prijzen zijn uitgereikt draven ze nog een ere-rondje in de bak.
ze gebruiken hiervoor klassieke muziek, vrolijk en snel (minimaal allegro)
weet iemand welke ik zoek?
bedankt!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:59 schreef Juweel het volgende:
Mooie foto's Liiszle, wat voor zadel heb jij?
Moet Jens hard werken fraubitch? Misschien sowieso minderen met de brokken, en dan zou ik sportbrok met mate geven, idd veel energie/eiwitten. Staat ie ook op het land? Misschien een beetje brok, een beetje haver?
nee die is het niet... helaas! lijkt er wel zeer op.quote:
nee shitquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
Hmm ja, daarom twijfel ik ook.. Ken ook alleen zwarte laarzen, en waar Faraj nu staat heeft ook niemand deze bruine. Dus kan het niet zo gemakkelijk navragenquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef Juweel het volgende:
Wat rot dat het blijft schuiven Elefes, goed dat je het in de gaten houdt
Ik vind die kleur laarzen erg mooi, maar heb alleen ervaring met zwarte laarzen. Ik loop al 10 jaar op mijn trouwe Cavallo's, t wordt binnenkort ook eens tijd voor nieuwe voor op concours.
Wat voor singel heb je? Daisy heeft daar ook sneller last van als ze een anders soort singel draagt dan neopreen. Mijn ervaring verder daarmee is eigenlijk dat je het de tijd moet geven om te herstellen, omdat je toch de wrijving houdt.
Mijn zadel bevalt erg goed, het heeft een stevige kniewrong en ik zit er erg rechtop in. Het is niet zo'n lekkere leunstoel als de Daaleman, maar toch erg prettig. Dit is hem trouwens:
[afbeelding]
Dan weet ik het Erosjuhh! Dat gebruikt Anky ook in haar kur: Michel Sardou - Les lacs du Connemara
Ja, daar ligt het vrij goedquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef Juweel het volgende:
Prachtige foto's Elefes! Zoals ik het hier zie ligt het zadel ook mooi achter de schouder
En hoe is het met de bokmachine gegaan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:27 schreef Juweel het volgende:
Suf dat dan ook meteen je beugelriemen anders zitten zeg!
Wat voor rijbroek had je dan?
Vandaag weer een kans!
Vanavond ga ik me op de bokmachine van een vriendin wagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |