quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:25 schreef Juweel het volgende:jeetje Elefes, dat klinkt precies zoals het bij Daisy gaat de laatste tijd! Weet je 100% zeker dat je nieuwe zadel hem goed ligt? En deed hij dat nooit eerder, dat happen naar de deken en boos wordne met opzadelen/aansingelen? Ik vind het wel heel frappant hoor!
Bij Daisy ligt het echt aan haar bouw, ze heeft in verhouding smalle schouders en ronde ribben, waardoor het zadel makkelijk naar voren schuift.
Faraj heeft in mijn ogen (ik ben geen deskundige hoor
![]()
) ook een vrij ronde buik (ribben) en wat smallere schouder. Het zadel ligt wel goed, het is uitgebreid gepast en deze zadels liggen op veel paarden goed. De afdruk op de sjabrak na het rijden is ook mooi gelijk, en het zadel is op de rug vrij breed over de wervels en zacht. In het begin was hij losser met dit zadel. En bijna het belangrijkste: het overdreven kauwen op het bit (vooral in de stap) is met zeker de helft afgenomen, van het ene op het andere moment
![]()
.
Het happen als ik de deken op doe/af doe doet hij al langer (het kan, Faraj kennende, ook ondeugendheid zijn) en vervelend zijn met het zadel er op leggen ook al een hele tijd langer.
Hij loopt gewoon alsof hij spierpijn heeft in zijn hals of rug.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet 100% gerust op ben, maar bijvoorbeeld afgelopen weekend met wedstrijd loopt hij dan eigenlijk weer best fijn en los. Iedereen om me heen zegt dat het wel weer goed komt en niet dat het ergens specifiek aan ligt, dus ik zit stiekem een beetje in dubio wat ik er mee moet.
Vanavond heb ik weer les, en ga dan weer met een dubbel gebroken bit rijden. Ik reed de laatste tijd met enkel gebroken omdat Faraj veel te veel ging kauwen/spelen met het bit, maar hij is altijd wat "harder" geweest op enkel gebroken.
Verder hoop ik ook stiekem dat het aan de tijd van het jaar ligt: ik heb dit volgens mij al twee jaar eerder ook gehad rond deze tijd, en van de zomer heeft hij buiten super gelopen. Dus dat wacht ik in ieder geval nog even af.
Ik wilde eindelijk weer met stang&trens gaan rijden, maar daar wacht ik ook nog maar even mee...
![]()
Ik hoop dat het gauw beter wordt want ik word er helemaal gek van
![]()
het is eigenlijk zo'n superfijn paard en ik hoor van iedereen dat er nog veel meer uit te halen is, maar ik kom er gewoon niet eens aan toe om wat oefeningetjes te doen op het moment...
Ergens denk ik ook dat het met spanning te maken heeft, dus ik probeer hem nu gewoon lekker los te rijden en de aandacht er bij te houden (maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk op het moment
![]()
).
Hoe gaat het met Daisy? En ze loopt alleen maar op de wei op het moment?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.