abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46198558
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
pi_46214811
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt

Elefes; zou het aan het type paard liggen? Mijn zadel heeft dat ook. Sinds het opnieuw is opgevuld gaat het al een stuk beter, maar door haar smalle schouder en lage schoft heb ik dit probleem eigenlijk met alle zadels. Ik ben trouwens van de Daalemans, wat een geweldig lekker zitzadel is dat toch! de zadelmaker vond het zadel verder goed liggen en het schuift ook niet helemaal op de schoft, maar na de galop toch een klein stukje. Als ik mijn vakantiegeld heb gekregen ga ik toch meneer Fugers eens bellen om te komen passen en meten.

Wedstrijd ging vandaag heel erg lekker. ondanks dat we te laat waren en ik maar 5 minuten had om los te rijden. had uiteindelijk 179 en 174. Jammer, maar volgende week beter!
pi_46235262
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou er zit gelukkig weer vebetering in de zaak, de dierenarts was tevreden en het been ziet er erg goed uit. Het is nog wel erg pijnlijk, maar minder dik. Goed nieuws dus
Dat is inderdaad beter nieuws dan wat je eerst postte Hoe gaat het ondertussen? Het lijkt me zo naar om zo'n blessure te hebben bij je paard.. Vervelend ook dat ze zelf niet aan kunnen geven hoe het voelt etc.

Juweel: Het ligt aan het paard Elk paard heeft natuurlijk een andere vorm. Wel schijnt het zo te zijn dat Ainsley zadels vaker moeilijk passen, je hebt ook zadels die op veel verschillende paarden goed liggen.
Ik ben helemaal klaar met het gezeur van een niet goed passend zadel en hoop dat ik Faraj nu nog geen pijn doe met rijden, dus heb besloten voor een nieuw te gaan. Dat moet dan ook wel perfect liggen, maar dat moet wel lukken met zoveel zadels om te passen a.s. vrijdag
Ik kan de boom van mijn zadel trouwens verstellen (een beetje), maar dat helpt ook niet..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 13:51:01 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46236026
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Gelukkig maar Leintjeuh.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46239714
Mijn oude verzorgpaard heeft 3 dagen geleden een veulen gekregen.
Het betreft hier een Fries.

De veearts kon nog niet met zekerheid zeggen of het nu een merrie of een hengst was. Maar ik denk echt een hengt. Mooi veulen, mooie lange nek, mooi hoog op de benen.

Maar nu komt er een leuk verhaal. Wij waren zaterdag daar, en ik wilde gaan kijken met mijn vriend, maar ik moest niet te dicht in de beurt komen, want Tets zou nogal beschermend zijn, en van zich af trappen. Ok ik dus gewoon voor de staldeur blijven staan, en meer niet.
Komt mijn vriend erbij kijken, gaat Tets (de moeder) een beetje eten geven enzo, maakt de staldeur open, niet aan de hand, na 5 min komt het veulen naar ons toe lopen, en helemaal knuffelen

Wat was ik verlief op dat beestje zeg

De eigenaar nu, mocht niet in de stal komen, of bij het veulen in de buut. En bij ons laat ze alles toe, en komt het veulen vanzelf bij ons

Zo lief.....
pi_46241950
hoe kan je nou niet zien wat het is? Kwestie van staart optillen en dan zie je een kling of niet. Dan weet je of het een merrie is of niet.
Vaag...
Maar gefeliciteerd!!!

Leintjuh, fijn dat het beter gaat.

Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?

Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
pi_46242187
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef Juweel het volgende:
Wat fijn leintjeuh!!!!Goed dat hij alweer zo snel opknapt
Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
pi_46244356
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:38 schreef Kleintje het volgende:

Elefes, naar wat voor soort zadel gaat je voorkeur uit?

Ik wil ook graag een ander zadel voor Treas. Mijn euroriding Diamant moet teveel aangepast worden, dus eigenlijk wil ik sparen voor een hulsebosch. Dat vind ik enorm fijne zadels. En anders ga ik voor een passier Grand Gilbert. Maar goed, dat is mijn smaak.... belangrijkste is dat het goed ligt op Treas...
Ik heb nog niet echt een voorkeur, vind het ook onmogelijk om te voelen hoe een zadel echt zit als het op zo'n bok ligt in de winkel (vorige keer dus een Diamant tweedehands geprobeerd die daar lekker zat maar op mijn paard na een minuut al pijn deed). Verder heb ik ook alleen ervaring met mijn Ainsley Vanguard dressuurzadel (en een Kieffer veelzijdigheid daarvoor).
Ik vind het inderdaad het belangrijkste dat het zadel gewoon supergoed ligt op Faraj. Ik moet zeggen dat de Grand Gilbert in de winkel wel goed aanvoelde maar dat ding is ongelofelijk duur dus ik zie nog even..
Ook de Anky beviel me wel, en de KN zadels lijken me ook geschikt (liggen ook op veel verschillende paarden goed).

Maar ik heb me voorgenomen geen voorkeuren te gaan vormen voor vrijdag, want dan gaat er gepast worden met iemand van het Drunens Ruiterhuis die er veel verstand van heeft Ze komen dan met 25-30 zadels en dan is het passen/uitproberen geblazen... Ik ga er van uit dat er dan wel wat bij zit
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:44 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Te vroeg gejuichd. De dierenarts komt dagelijks kijken, en vanmorgen was ze ontevreden. Apollo's been wordt dunner, maar nu is zijn koker vreselijk dik geworden. na telefonisch overleg met de dierenartsenkliniek in Utrecht is besloten dat we nu andere antibiotica krijgt, een keer per dag een injectie antibiotica en twee keer per dag een orale pasta. Ook geven we nog steeds 2 keer per dag prikken met plasmiddel om het vocht af te drijven. Je wordt er wel moedeloos van
Ai dat kan ik me voorstellen.. Ik hoop dat je paardje niet al te veel pijn heeft? En ik duim voor je dat het toch weer wat beter wordt!
Hoe oud is Apollo?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_46244503
Drunenes Ruiterhuis is zeker oke!

KN had ik op mijn vorige paard, heerlijk zadel.
De Anky vind ik erg mooi en lekker zitten, maar vind de pasvorm nogal belabberd op veel paarden.
Grand Gilbert is prijzig, maar erg goed... en tweedehands erg gewild. Dus je kan er makkelijk weer vanaf voor een goede prijs.
Kieffer vind ik rot.. te breed aan de voorkant, doet mij pijn als ik echt op mijn zit wil rijden.

Leintjuh... sterkte voor Apollo. Enig idee hoe het komt?
pi_46245241
Apollo is in september 10 jaar bij ons, en hij was 7 of 8 toen we m kregen. Dus 17 of 18 jaar.

Kleintje, hij heeft waarschijnlijk ergens een wondje gehad, en daar is de verkeerde bacterie in gekomen...
pi_46254598
Ik vind het Anky zadel ook mooi Ik ben benieuwd hoe het op mijn paard ligt (en hoe ik er dan op zit).
Dat tweedehands goed kunnen verkopen speelt ook wel een beetje in mijn hoofd. Voor mijn Ainsley krijg ik maar een schijntje terug, omdat dat geen gewilde zadels zijn
KN schijnt ontzettend populair te zijn geweest, totdat veel topruiters hun "eigen" zadel gingen ontwerpen.

Leintjeuh, dat is wel "eng" zeg, dat ze zoiets van een wondje kunnen krijgen... Heel veel sterkte er mee.
pi_46257799
KN vind ik persoonlijk niet fijn zitten, heel plat en hard. De ligging is weer wél erg goed.
Ik heb mijn Daaleman van toen 2 jaar oud voor ontzettend weinig geld kunnen kopen; 350 euro.
Dat was echt een superkoopje, want die kan ik nu (volgens meneer Daaleman zelf) voor nog zeker 800/900 euro verkopen.

Leintjeuh, heel veel sterkte, ik hoop dat Apollo heel snel weer opknapt!
pi_46262435
Ik heb hier een smakeloos plaatje van Apollo's opgezwollen koker. Het is net of ie weer ballen heeft nu.

foto van koker

Als ie te smerig is, mag een mod m ook achter een link zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door senesta op 14-02-2007 00:13:39 ]
pi_46263770
Is niet smerig, is alleen maar ontzettend zielig en naar!
pi_46263972
Idd niet smerig, maar erg pijnlijk, zielig en naar.

Juweel, welk model van de KN vond jij hard zitten? De oude Symfonie??
Zijn inmiddels weer heel wat modellen bij...
pi_46266850
Ach gut dat ziet er inderdaad niet fijn uit Leintjeuh Vind het ook geen smerig plaatje hoor.

Volgens mij zijn alle zadels de laatste tijd vrij veel veranderd, tenminste dat kreeg ik mee in de winkel. Dat het nu pas echt duidelijk wordt hoe paarden de vrijheid op de rug nodig hebben (om de wervels en voor een optimaal spiergebruik). Als ik ook voelde waren de kussens allemaal veel zachter dan bij het zadel wat ik nu heb.
pi_46266983
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.

Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
pi_46270272
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, veel meer keilkussens, veel meer het cair luchtsysteem en steeds vaker de 1e singelstoot verder naar voren ingebouwd, dus bij de wrong.
De zadels zijn sterk verbeterd.

Ik ben dus ook eigenlijk tegen hele dikke zadelleggers en bontjes. Want een goed zadel zit perfect zonder dekje. Dat dekje doe je alleen maar zodat je zadel schoon blijft en niet op een zwetende rug ligt. Want anders trekt het zweet in je leer en in je kussenvulling.
Inderdaad
Ik heb daarnaast ook een grondige hekel aan gelpads, omdat ik het ontzettend vervelend vind dat ding elke keer weer goed te leggen bij het opzadelen En het zadel moet gewoon zonder hulpmiddelen goed liggen. Bovendien heb je meer gevoel met het paard zonder nog een extra laag er tussen, je voelt je paard beter zonder gelpad o.i.d. er tussen vind ik.
pi_46369070
Nou, we zijn er uit en ik heb een nieuw zadel Net al even goed gepoetst

En het is geworden.... Het Anatomica dressuurzadel:

Ik was niet zo weg van het rode/bruine randje en het was vooraf niet mijn eerste keus qua uiterlijk, maar toen ik er eenmaal op reed was het echt super. Het ziet er op mijn paard ook mooi uit. Ik zit er geweldig in, voel mijn paard heel goed, mijn zit is goed en ik hoef niet na te denken hoe ik moet zitten want ik zit gewoon. Wat heerlijk! Alleen mijn knieen drukten erg veel tegen de voorkant aan, maar als ik mijn benen goed hou is dat ook geen probleem (voel meteen wanneer ik het fout doe ).
Het zadel is ook superzacht, zowel voor mij als voor mijn paard. Ik ben er echt heel blij mee.
Toen ik een middendraf reed voelde ik het helemaal, dat ging super

Verder had ik nog een KN zadel wat wel goed zat (niet de Symfonie maar een andere) maar op de Anatomica zat ik toch nog makkelijker. Anky was ook nog lang in de race, maar lag op mijn paard niet zo super en ik zat niet echt stabiel, het gaf me te weinig steun.
De Grand Gilbert van Passier vond ik duidelijk niet fijner dan de Anatomica

Ik kan iedereen die naar een nieuw zadel gaat kijken aanraden om dit zadel ook tenminste te proberen
pi_46916555
Weer een winstpunt er bij!
Ik had vandaag wedstrijd, en het ging wel redelijk. Nog wel wat foutjes, maar toch goed voor 210 punten Jammergenoeg net geen prijs, ik had evenveel punten als de 5e plaats die wel prijs had Maar toch was het al weer een stapje beter!
En mijn nieuwe zadel gaat erg goed.

Hoe gaat het met alle paarden hier? Leintjeuh, hoe is het met Apollo?
pi_46921563
We hebben m weer een week thuis nu, dus dat is mooi. Hij heeft een week alleen cortico's gehad om de ontsteking te onderdrukken, en dagelijks het been goed ingezwachteld. Ook dagelijks een uur stappen, en morgen is er weer overleg met de dierenarts over hoe het verder gaat. Als het been nog mooi dun is, mogen we gaan afbouwen met zwachtelen. Goed nieuws dus!

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe zadel en je winstpunt
pi_46944412
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!

Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit (Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
pi_46971539
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Juweel het volgende:
gefeliciteerd Elefes, en wat fijn dat het weer beter gaat met Apollo, Lein!

Hier ook alles prima. Gisteren een van de allerfijnste lessen ooit gehad, in de galop lukte echt alles! We gaan vooruit (Niet te hard zeggen voor we weer 3 stappen terugvallen)
Dat ken ik ja, is zo fijn als het super goed gaat! Ik heb de laatste tijd niet super geweldige trainingen achter de rug, maar gelukkig wordt het langzaam aan weer beter. Ik moet nu echt meer gaan oefenen voor de galopchangementen, ik kan niet eeuwig in de Z1 blijven.. Dat wordt nog een hele kluif, aangezien we het allebei niet kennen.

Leintjeuh, goed dat het weer wat beter gaat! Ik hoop dat het doorzet!
pi_46972333
pony's, tellen die ook?

wij hebben er 2 in de tuin
1. jolly , 1998 , shetlander

2. bella , 2001 , shetlander
nog geen foto

doet ie het nu wel?

[ Bericht 16% gewijzigd door Tomash op 06-03-2007 14:50:02 ]
pi_46974966
Ehm, ik zie geen foto.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')