bron?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Zondag gaat er een RB2 punten pakken en je mag 3 x raaien welke
tvp
David Coulthardquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Zondag gaat er een RB2 punten pakken en je mag 3 x raaien welke
tvp
Ik gun hem dat niet, ook Schumi niet trouwens, het mooiste is als het gewoon op de baan beslist wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Hopelijk vliegt Alonso zondag van de baan, ik gun het hem van harte.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Hopelijk vliegt Alonso zondag van de baan, ik gun het hem van harte.
quote:
Gunnen doe ik het hem ook wel, ,aar ik hoop dat dit kampioenschap in Brazilie op de baan beslist wordt!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Hopelijk vliegt Alonso zondag van de baan, ik gun het hem van harte.
Misschien iets te veel vertrouwen?quote:
BRONquote:‘Honda is er klaar voor’
Button op titeljacht in 2007
6-10 - Jenson Button verwacht in 2007 een gooi naar de wereldtitel te kunnen doen. De Engelsman boekte dit jaar in Hongarije zijn eerste en tot dusver enige Grand Prix-zege. Met Honda.
De Engelsman gaat er vanuit dat alle puzzelstukjes komend seizoen op hun plaats zullen vallen: ,,Ik denk dat we sneller dan de andere teams ons op de eenheidsbanden van Bridgestone kunnen aanpassen’’, meent hij voor de Engelse televisiezender ITV. ,,Zoveel wordt er nu ook weer niet voor de start van het seizoen getest en we hebben al eerder goed samengewerkt met Bridgestone.’’BAR-Honda reed in 2003 voor het laatst op Japans racerubber. Ook denkt Button profijt te hebben van de nieuwe windtunnel. ,,Die windtunnel heeft ons nu al enorm geholpen.’’
Button zegt te verwachten dat een team als McLaren (waar Fernando Alonso naar toe gaat) juist moeite zal hebben met de nieuwe standaardbanden van Bridgestone, waar alle teams in 2007 mee van start gaan na het vertrek van Michelin. ,,Hij zal enige tijd nodig hebben.’’
Om te besluiten: ,,Ik heb enorm veel vertrouwen. Sinds Hockenheim is het alleen maar steeds beter gegaan. Ik ben blij met zoals het nu gaat. Ik heb niet alleen vertrouwen in 2007, maar ook de seizoenen er na.’’
Om hier met nieuws te komen moet je snel zijn hoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:03 schreef sooty het volgende:
Bankverzekeraar ING tekent binnenkort een sponsorcontract met het Formule-1 raceteam van Renault.
Bron.
Je kunt sites niet meer verkopen tegenwoordig wanneer je geen directe link met de naamgeving hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:42 schreef Kanjer het volgende:
ingf1.com is al bezet.![]()
Denk ik eens slim te wezen....![]()
Wilde INGenieurs Formule 1, gaan gebruiken om als ingenieurs onder elkaar te discussieren over het nut van linkerzijvleugelflapjes enzo.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Je kunt sites niet meer verkopen tegenwoordig wanneer je geen directe link met de naamgeving hebt.
Die hadden ze dus wel via de rechter verkregen.
Ik geloof je meteenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wilde INGenieurs Formule 1, gaan gebruiken om als ingenieurs onder elkaar te discussieren over het nut van linkerzijvleugelflapjes enzo.
Was gewoon toeval, echt waar..![]()
quote:De oproep van Ferrari werd in delen van de paddock sceptisch onthaald. Het Italiaanse team deinsde er in het verleden immers zelf niet voor terug om dit soort praktijken te gebruiken in de titelstrijd. Maar dat is volgens Brawn verleden tijd.
Hee Sally,quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:19 schreef Sally het volgende:
Wow, het gaat ineens hard met de nieuwtjes... Ach ja, eind van 't seizoen, he?
Vorig ToPic vol, hier weer verder!
wekker is gezet, jij de telefoon ook weer klaar staan??quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:24 schreef sanger het volgende:
Heej Sally! Tot morgenochtend tijdens de kwali?
Mijn wekker is ook gezet , en de telefoon ook..., om te gaan werken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
wekker is gezet, jij de telefoon ook weer klaar staan??
"Radio Langs het circuit" iets voor je?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mijn wekker is ook gezet , en de telefoon ook..., om te gaan werken.![]()
Om met Nol te spreken: gloeiende gloeiende....
Denk dat dat vast via internet is en die heb ik niet zo snel bij de hand op mijn werk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:43 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
"Radio Langs het circuit" iets voor je?
er stonden wat foutjes in je post ik heb dit even verbeterdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hee Sally,![]()
Ben je er ook bij zondagochtend, om Schumi Alonso te zien winnen?
Ondanks de biertjes gisteren hebik het gehaald, ja de telefoon stondquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
wekker is gezet, jij de telefoon ook weer klaar staan??
Ik denk ook dat meespeelt dat ze geen "Spaans" team willen volgend seizoenquote:Op zondag 8 oktober 2006 16:05 schreef -Hans- het volgende:
De geruchten worden sterker dat Lewis Hamilton zal racen tijdens de Braziliaanse GP. En volgens het geruchten circuit zou hij ook op pole position staan voor het tweede race stoeltje.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt tevreden ben over Pedro, zijn prestaties blijven in mijn ogen toch wat achter. Maar of die Lewis Hamilton het veel beter zal doen? Misschien is het toch niet onverstandig om die jongen eerst bij een team onder te brengen waar de druk wat minder hoog is.
Je loop overal te baggeren en dit topic weet je niet te vinden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand precies hoeveel stoeltjes er al zijn vergeven voor volgend jaar? En aan wie allemaal bij welk team?
Huldequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 06:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ondanks de biertjes gisteren hebik het gehaald, ja de telefoon stond
Volgens mij kon Albers de RBR en STR auto's goed bijhouden ondanks een mechanisch probleem aan de auto.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hulde![]()
Wat een suffe race zeg. Schumi ontnam Alonso de kans om hem zoek te rijden en Albers kon RD niet bijhouden ondanks een goeie Kwalificatierun.
staat je geld er nog wel op? grote kans dat ze eerst alles leeg geplunderd hebben om aan die 60 miljoen te komenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:18 schreef sanger het volgende:
Das fors meer dan de bedragen die tot nog toe over tafel gingen.
* gaat direct zijn ING rekening opzeggen
Jep, die 20 cent die ik er ooit op heb laten staan stonden er volgens internet nog opquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:13 schreef WEST het volgende:
[..]
staat je geld er nog wel op? grote kans dat ze eerst alles leeg geplunderd hebben om aan die 60 miljoen te komen![]()
bronquote:Uitval Albers veroorzaakt door oververhitting
Over de oorzaak van het uitvallen van Christijan Albers, afgelopen zondag in Japan, tastte het Spyker MF1 Team nog lange tijd in het duister, maar nu hebben computer analyses licht op de zaak geworpen. Het afbreken van het rechterachterwiel werd veroorzaakt door oververhitting. “We hebben op de computers gezien dat de auto oververhit raakte en aan vermogenverlies leed”, wordt Colin Kolles door F1Racing. Net geciteerd. “Toen we Christijan naar binnen riepen om de boel te checken brak zijn wielophanging door de warmte. Dit werd veroorzaakt door een gebroken uitlaat, zoiets hebben we nog nooit meegemaakt”, aldus Kolles.
BRONquote:Eerste testdag Jerez
Gené aan kop
10-10 - Marc Gené (Ferrari) heeft tijdens de eerste testdag in het Zuid-Spaanse Jerez de la Frontera de snelste rondetijd neergezet. Er kwamen drie teams in actie.
De Spaanse coureur in Italiaanse dienst realiseerde als enige een rondetijd die minder dan 78 seconden in beslag nam. Hij reed een 1:17.805. Tweede werd Luca Badoer, de andere testcoureur van de Scuderia, gevolgd door het Williams-koppel Alexander Wurz en Narain Karthikeyan.
Lewis Hamilton (McLaren) eindigde op de vijfde en daarmee laatste plaats. Daarbij moet wel worden aangetekend dat de 21-jarige Brit slechts tien ronden draaide. Evenzoveel ronden reed Karthikeyan. Maar anders dan bij Hamilton was dat niet gepland. De Indiase testcoureur van Williams werd geplaagd door technisch malheur (elektronica), waarmee hij tot tweemaal voor een rode-vlagsituatie zorgde. Teamgenoot Wurz daarentegen had daar geen last van. Hij reed zelfs de meeste ronden van iedereen, 108. Er werd overigens getest onder redelijk warme omstandigheden, met temperaturen van ruim boven de twintig graden Celsius.
Morgen wordt er opnieuw getest op het Zuid-Spaanse circuit. Dan zijn ook BMW-Sauber en Toyota aanwezig, alsmede Michael Schumacher.
De tijden:
1. M. Gené, Ferrari (B) 1:17.805, 102
2. L. Badoer, Ferrari (B) 1:18.789, 70
3. A. Wurz, Williams-Toyota (B) 1:19.549, 108
4. N. Karthikeyan, Williams-Toyota (B) 1:22.196, 10
5. L. Hamilton, McLaren-Mercedes (M) 1:23.550, 10
PPB
Wat ik begreep is dat ze het toerenbereik iets terugschroeven waardoor de motor minder wordt belast.....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:48 schreef -Hans- het volgende:
Alonso krijgt in Brazilie een ultra-reliable engine, althans dat roepen ze bij Renault. Hij gaat niet rijden met een oudere versie van de Renault motor, maar wel is het zo dat ze alle onderdelen extra gaan checken. Ze willen niets aan het toeval overlaten.
Verstandige optie, hij hoeft de race toch niet te winnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat ze het toerenbereik iets terugschroeven waardoor de motor minder wordt belast.....
Die extra check op alle onderdelen gebeurt volgens mij bij elk team.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:48 schreef -Hans- het volgende:
Alonso krijgt in Brazilie een ultra-reliable engine, althans dat roepen ze bij Renault. Hij gaat niet rijden met een oudere versie van de Renault motor, maar wel is het zo dat ze alle onderdelen extra gaan checken. Ze willen niets aan het toeval overlaten.
BRONquote:Duitser voelt zich in schaduw gesteld
Heidfeld irriteert zich aan ‘Kubica-hype’
12-10 - Bij de teampresentatie van het BMW Sauber F1 Team, aan het begin van dit jaar, was het duidelijk dat Nick Heidfeld de voorkeur van het team genoot ten opzichte van Jacques Villeneuve. Inmiddels lijkt hij voorbij gestreeft te worden door Villeneuve’s vervanger Robert Kubica. En dat vindt Heidfeld alles behalve leuk.
Bijna niemand twijfelt meer aan het talent van de Pool Kubica. BMW Sauber al helemaal niet. De podiumplaats van Kubica tijdens de tumulteuze Grand Prix van Hongarije was zowel voor de coureur als voor het team het hoogtepunt van het jaar. En dat heeft zo zijn gevolgen gehad. Vooral voor Nick Heidfeld. De kleine Duitser voelt zich in de schaduw gesteld en dat irriteert hem. ,,In het kwalificatieduel ga ik aan de leiding met vier tegen één, ik heb ook meer punten, negen tegen zes”, vertelde Heidfeld aan het Duitse blad Auto Motor und Sport. ,,Als Kubica dan zo een grote ster is, wat ben ik dan”, vroeg een duidelijk gefrustreerde Heidfeld zich af.
Met een contract tot en met 2008 op zak, zou de Duitser zich geen zorgen hoeven maken over zijn positie binnen het team van BMW Sauber. Maar Kubica heeft duidelijk voor opschudding gezorgd en dan is er ook nog de snelle Sebastian Vettel, die tijdens eerdere tests voor het team behoorlijk wat stof deed opwaaien. De 29-jarige Heidfeld voelt duidelijk de hete adem van jong talent in zijn nek.
LP
Die 9 tegen 6 punten gaat dus even over de 5 wedstrijden waarin beide coureurs zijn uitgekomen... Kubica zal best ook snel zijn, maar hij wordt wel ontzettend gehyped.. Heidfeld heeft dus best wel een punt..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
BRON
Kan Heidfeld wel trots roepen meer punten te hebben, maar Hiedfeld heeft wel wat meer races gereden dan Kubica.
die weblogs van Olav mol en Frits van Eldik zijn best vermakelijk om te lezenquote:Spykerstof
Geweldig wat de komst van Spyker MF1 racing losgemaakt heeft op het paddock. Vrijwel alle buitenlandse collaga’s vinden het leuk. De verwarring die mijn achtenaam met zich meegebracht heeft nog buiten beschouwing gelaten. `plotseling waren er mensen van reisorganisaties uit Engeland die ineens heel aardig gingen doen omdat ze van overtuigd waren dat ik voor “mijn“ team volgend jaar bakken hotelkamers nodig zou hebben. Een Portugese journalist vroeg hoe ik dacht het allemaal te combineren; net een nieuw tv station in Holland opgericht en nu al weer een F1 team gekocht, waarbij hij mij duidelijk verwisselde met John de Mol.Een Tsjechische collega opperde zelfs om gedurende de winter een real-life soap te maken. Jammer dan!Best grappig, maar natuurlijk allemaal van geen kanten waar.Ik weet ook niet of ik het leuk zou vinden om teambaas te zijn want vaak is het toch veelal een kwestie van brandjes blussen en geruchten tegenspreken. Ik graaf liever, dan dat ik aan de rand van het gat ga staan kijken wat er in rolt. Het mooie van de overname is dat iedereen duidelijk ziet dat er vers bloed door de organistaie vloeit.Ook de aangebleven Collin Kolles lijkt een ander mens. Vrolijker en openener dan hij was toen hij ooit in Melbourne debuteerde als teambaas. Hij straalt een trots uit die hoort bij een teambaas, want dat is zijn officiele rol nog steeds.Het lijkt of hij zich veel beter bij de Nederlanders thuisvoelt dan toen hij moest rapporteren aan Alex Schnaider, die zich als hij op het circuit was maar een beetje afzijdig hield en er weinig lol aan leek te beleven. Michiel Mol en Victor Muller hebben allebei duidelijk benzine in hun bloed en dat straalt door in de hele organisatie. De gedaanteverwisseling die er heeft plaatsgevonden bij Midland is frappant. Elke paar dagen sinds de overname in het weekend van Monza was er weer goed nieuws. De ene keer de Ferrari motorendeal, dan weer het aanblijven van Christijan Albers of het bekendmaken van weer een nieuwe sponsordeal. Momentum houden heet dat. Ik vraag me af wat de volgende aankondiging is?; Heineken, AkzoNobel of Unilever als hoofdsponsor?. Misschien wel C&A? De afkorting van Christijan Albers is ook CA.En de teksten van de commercial zijn ook nog wel te doen; Mooi!!Wellicht wat ver gezocht maar C&A verkoopt tenslotte ook spykerbroeken, spykerjacks, spykershirts en spykerrokjes, Allemaal spulletjes van Spykerstof. Misschien is het een leuk idee voor de race-overalls voor 2007. Ook het nieuwe teamlied is dan snel geboren; “Ik heb unne Spyker in munne kop,..au au. Daar zit unne kikker bovenop... nou,nou.
Alle gekheid op een stokje, Nederland mag nu al trots zijn op het team. De resultaten in de toekomst zullen moeten uitwijzen of de heren ook daadwerkelijk met de aankoop de spreekwoordelijke spyker op zijn kop geslagen hebben.
Groeten Ollie
* insaniac_2oo1 irriteert zich de laatste tijd aan Heidfeldquote:Heidfeld irriteert zich aan ‘Kubica-hype’
Ik ben het met allemaal eens behalve Kubica. Ik denk dat hij tekort in de F1 zit om er iets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:51 schreef Spooky4u het volgende:
Veel van de F1 coureurs kunnen me werkelijk gestolen worden.
Kubica en Heidveld zal ik dus beide nooit missen, net als RS, Trulli, Speed, Webber en Barrichello.
Weinig spraakmakende figuren vind ik het.
Bronquote:Gepubliceerd op: donderdag 12 oktober 2006 om 19:19
Alonso verwacht weer streken van Schumacher
In het verleden heeft Michael Schumacher vaker bewezen dat kleine trucjes hem niet vies zijn. Zo heeft de Duitser twee in de laatste race van het kampioenschap Formule 1 zijn titelrivaal een beuk verkocht. In 1994 leidde dit tot het uitvallen van Damon Hill, die zo zijn eerste Formule 1-wereldtitel aan zijn neus voorbij zag gaan en waardoor Schumi dus de titel opeiste. In 1997 probeerde de Duitser in Jerez de la Frontera Jacques Villeneuve eraf te rammen om zo de titel te pakken. Helaas voor Schumacher mislukte dit en ging Villy er met de titel vandoor.
Zijn meest recente ‘uitstapje’ dateert uit eind mei. In de kwalificatie van de Monegaskische grand prix parkeerde Schumacher zijn scharlakenrode bolide in de Rascasse-bocht en zorgde er zo voor dat hij de poleposition kreeg. Schumachers schuld van dit incident is nog altijd niet bewezen, maar hij is er wel voor gestraft. Hoewel de Duitser claimde dat hij er niets aan kon doen en dat hij niet opzettelijk zijn Ferrari dwars op het circuit zette, plaatste de sportcommissarissen hem toch achteraan de startgrid.
Schumachers titelrivaal voor het 2006-seizoen - Schumi’s laatste in de Formule 1 - Fernando Alonso, laat weten dat hij overal op voorbereid is. De Spanjaard vertelt aan onze collega’s van F1Live.com nergens meer van op te schrikken. Alonso moet namelijk geen punten scoren, terwijl Schumacher wint in Brazilië om de titel nog te verliezen. Dit lijkt schier onmogelijk, aangezien de Renault van Alonso een snelle en betrouwbare bolide blijkt.
Alonso denkt toch dat Schumacher nog een kans heeft en is niet bang om terug te wijzen op de incidenten in 1994 en 1997. “Hij heeft het twee keer gedaan in het verleden”, vertelt Alonso nadat journalisten hem wijzen op de incidenten met Hill en Villeneuve. “We weten allemaal wat hij gedaan heeft. Ik weet zeker dat hij het zo weer zou doen. Hij is een zeer onsportieve man en hij weet net zo goed als de rest van de wereld dat hij op een eerlijke manier geen titel kan winnen.”
Michael Schumachers jongere broer, Ralf Schumacher, laat nu ook van zich spreken. De Duitser vertelt dat hij graag zijn broer wil helpen in de strijd om de wereldtitel. Meteen werd aan hem gevraagd of hij met een ‘kamikaze’-actie de strijd in zijn broers voordeel wil beslissen. Hij reageerde verontwaardigd op de stelling die Bild-Zeitung hem voorlegde.
“Absoluut niet”, vertelt Ralf aan Bild. “Ik gun Michael de titel meer dan Fernando, niet omdat ik Fernando niet moet, maar omdat dit Michaels laatste jaar is. Fernando heeft nog een lange toekomst voor zich en die wil ik niet verpesten door alles op alles te zetten en hem van de baan te rammen, dat zou te gevaarlijk zijn. Ik zal Michael proberen te helpen, maar ik zal niemand eraf rammen.”
quote:Gepubliceerd op: vrijdag 13 oktober 2006 om 11:50
Officieel :: De la Rosa racet in Brazilië
Vanmorgen heeft McLaren bekendgemaakt dat het Pedro de la Rosa als tweede coureur zal inzetten tijdens de Grand Prix van Brazilië, volgende week zondag. De bevestiging is geen grote verrassing meer: gisteren al verklaarde de Spanjaard zelf overtuigd te zijn van zijn mogen rijden.
Toen ontbrak de officiële bevestiging nog vanuit de teamleiding, die op dat moment tests uitvoerde met De la Rosa's teamgenoot Lewis Hamilton. De jonge Brit testte samen met De la Rosa een Formule 1-wagen en insiders meenden dat deze test beslissend zou zijn voor het mogen starten in de laatste race van het seizoen.
Hoewel Hamilton het zeker niet onverdienstelijk heeft gedaan - gisteren noteerde de GP2-kampioen zelfs de tweede tijd - geeft de renstal toch de voorkeur aan De la Rosa. Hamilton zelf gaf gisteren al een stille hint op zijn niet rijden van volgende week. Hij verklaarde niet voor zichzelf getest te hebben, maar voor de ontwikkeling van zijn team, een signaal dat persoonlijk belang niet meespeelde.
Pedro de la Rosa kreeg afgelopen zomer de tweede coureursplek in zijn schoot geworpen toen Juan Pablo Montoya aan de kant gezet werd nadat hij bekendmaakte naar de NASCAR over te stappen. De la Rosa kon zich op deze manier in de herfst van zijn carrière nog eenmaal in de kijker rijden, met onder meer een podiumplaats in Hongarije. Voor 2007 lijkt Lewis Hamilton echter de gedoodverfde kandidaat voor het zitje naast de al lang bevestigde Fernando Alonso.
Ja, ik snap wat je bedoeld met Fisico, maar om een vage reden heb ik een zwak voor hem.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben het met allemaal eens behalve Kubica. Ik denk dat hij tekort in de F1 zit om er iets zinnigs over te zeggen.
RS maakt trouwens wel mooie klappers op Indydie mag dus alleen nog maar op Indy meedoen.
Nog 1 om toe te voegen is Fisichella...
sommige sites leren het nooitquote:
bronquote:Ferrari breekt 20.000 rpm barrière
Ferrari heeft afgelopen week tijdens de tests op Jerez de 20.000 toeren barrière doorbroken. Michael Schumacher reed met een motorspecificatie die alleen in Brazilië gebruikt zal worden.
Cosworth en Honda hebben ook al geclaimd de 20.000 toeren gehaald te hebben, maar niet op reguliere basis. Norbert Kreyer van Toyota denkt ook dat het heel realistisch is. "Ferrari hoeft de motor van Schumacher maar een weekend te gebruiken en kunnen dus het maximale eruit halen."
Zou Ferrari deze spec volgend seizoen niet gaan gebruiken? Hebben ze nog de hele winter om aan de betrouwbaarheid te sleutelen.quote:
Misschien gebruikten ze deze spec al bij Massa in China?quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:04 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk niet dat ze die betrouwbaar gaan krijgen.
Eerder een die 19500 kan draaien, zelfs dan zitten ze hoger in de toeren als andere teams meen ik.
Bronquote:McLaren-launch van 14-16 januari 2007
Met het huidige seizoen dat op zijn einde loopt werpen veel volgers de blik alvast op volgend jaar. Vast winterritueel zijn de presentaties van de nieuwe bolides en dito kleurstellingen waarmee de teams ten strijde zullen trekken. Vaak omgeven met de nodige publiciteit spreken de teamleden hun beste voornemens voor het nieuwe seizoen uit.
De eerste datum voor een dergelijke presentatie is nu geprikt. McLaren maakte vanmiddag bekend dat het van 14 tot en met 16 januari gaat launchen in Valencia. Details over de driedaagse presentatie wil het team nog niet prijsgeven maar het lijkt vanzelfsprekend dat de veranderingen bij de renstal een voor een de revue zullen passeren.
Zo zal Vodafone het stokje overnemen als hoofdsponsor bij de renstal. Fernando Alonso volgt de naar Ferrari vertrekkende Kimi Räikkönen op en wie de tweede coureursplek bezet wordt medio december bekend. Grote kanshebber voor die tweede plaats lijkt Lewis Hamilton. De Brit wordt op dit moment klaargestoomd voor een Formule 1-carrière.
De launch van McLaren is overigens opmerkelijk. De afgelopen jaren maakte de renstal uit Woking nooit veel poespas van de presentatie van de nieuwe bolide. Hoogstens wat fotografen mochten voorafgaande aan de tests wat pr-kiekjes maken en daar hield de 'launch' vaak mee op. Komend jaar gaat het roer in dat opzicht dus radicaal om met drie dagen activiteiten.
Bronquote:ING to enter Formula 1 as title sponsor of Renault F1 Team
ING Renault F1 Team in Formula 1 from start of 2007 Championship
ING Group is pleased to announce that it has finalised a three-year title sponsorship agreement with the highly successful Renault F1 Team. The ING Renault F1 Team will enter the Formula 1 at the beginning of the 2007 Championship. Financial details of the agreement were not disclosed.
The opportunities of this agreement include virtual year-round global exposure. Grand Prix races take place in 17 countries, of which ING is active in 15. With a total television audience of around 850 million people per year, Formula 1 will provide ING with a strong global platform to further strengthen its premium international brand appeal, particularly in ING’s key growth markets.
The title partnership deal will be highlighted through an integrated global branding and marketing approach aimed at strengthening the ING brand and bringing it more into line with the scope of our global customer base of 60 million clients. Based on extensive research, ING concluded that Formula 1 will be the most suitable platform for a global sponsoring initiative and it offers high-quality exposure and potential to reach a broad customer base.
ING’s brand has grown strongly in customer recognition and has climbed to the 85th position on the 2006 Interbrand Best Global Brands List. Formula 1 and the Renault F1 Team are associated with teamwork, winning performance and achieving permanent progress, which fit well with the positioning of ING. ING is convinced that teaming up with the Renault F1Team will significantly raise ING's global brand awareness around the world.
In addition to teaming up with Renault to form the ING Renault F1 Team, ING has finalised an agreement with Allsport Management for on-track sponsoring at several Formula 1 Grand Prix races in key ING markets in 2007.
bronquote:Motorleverancier wil spectaculair afscheid nemen
Cosworth verwacht toerentalrecord in Brazilië
17-10 - Met een toerental van 20 000 rpm gedurende de hele race in Brazilië, wil Cosworth op spectaculaire wijze afscheid nemen van de Formule 1. Het is Williams-coureur Mark Webber die deze motor tot zijn beschikking krijgt, zo schrijft Speedtv.com.
Aangezien Williams, de huidige klant van Cosworth, vanaf volgend seizoen met motoren van Toyota gaat rijden, is er in 2007 voor de Engelse motorleverancier geen plek meer in de Formule 1. Door Mark Webber een motor te geven die de gehele race 20 000 toeren kan draaien, hoopt Cosworth een uniek en vooral langdurig record te vestigen. Vanaf volgend seizoen heeft autosportorgaan FIA namelijk bepaald dat de V8-motoren niet meer dat 19 000 toeren mogen halen.
,,Vanaf de start van het seizoen in Bahrein, wisten we in de kwalificaties al de 20 000 toeren te halen”, vertelt Cosworth’s Simon Corbyn. ,,Door ontwikkelingen die we hebben doorgevoerd tijdens het seizoen, haalde de motor ook al tijdens races dit toerental. Meestal lukte dat ongeveer gedurende één derde van de race.”
Mark Webber is een van de coureurs die bij de Grand Prix van Brazilië een nieuwe motor tot zijn beschikking krijgt. Omdat dit de laatste race van het seizoen is, hoeft deze motor logischerwijs niet twee races mee te gaan en kan Cosworth wat meer riciso nemen. Daarom denkt de motorleverancier dat het mogelijk wordt om het toerental van 20 000 de hele race vast te kunnen houden. Corbyn: ,,Ik denk niet dat er een ander team zal zijn met een motor zo sterk als dat wij gaan inzetten.”
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:33 schreef multatuli het volgende:
Is ook niet vanaf vorig seizoen. Gaat pas volgend jaar in.
Bronquote:San Marino definitief niet op kalender
De Grand Prix van San Marino wordt in 2007 definitief niet verreden. Dat heeft de wereldraad van de internationale autosportfederatie FIA vandaag bekend gemaakt.
Insiders gingen er vanuit dat de Grand Prix alsnog zou terugkeren op de kalender, gezien het gat tussen de Grand Prix van Bahrein (15 april) en de Grand Prix van Spanje (13 mei). Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone voldeed Imola niet meer aan de eisen en hoewel er inmiddels is begonnen met een renovatie, staat de race niet op de definitieve kalender voor 2007, die nu dus maar zeventien Grand Prix’ telt. Ten opzichte van de eerder gepubliceerde voorlopige kalender hebben verder China en Japan stuivertje gewisseld.
De Formule 1 kalender is nu als volgt:
18 maart Australië (Melbourne)
8 april Maleisië (Sepang)
15 april Bahrein (Sakhir)
13 mei Spanje (Barcelona)
27 mei Monaco (Monte Carlo)
10 juni Canada (Montréal)
17 juni Amerika (Indianapolis)
1 juli Frankrijk (Magny-Cours)
8 juli Engeland (Silverstone)
22 juli Duitsland (Nürburgring)
5 augustus Hongarije (Hungaroring)
26 augustus Turkije (Istanbul)
9 september Italië (Monza)
16 september België (Spa-Francorchamps)
30 september Japan (Fuji)
7 oktober China (Shanghai)
21 oktober Brazilië (Interlagos)
ik geloof nog niet dat deze kalender helemaal vast ligt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:43 schreef ElmarO het volgende:
De voorlopig definitieve kalender voor volgend seizoen is bekend.
[..]
Bron
Geloof dat je gelijk hebt. Zie het ook nog niet staan op Formula1.com.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ik geloof nog niet dat deze kalender helemaal vast ligt.
Bronquote:Longer Friday practice among 2007 changes
The FIA’s World Motorsport Council met in Barcelona on Wednesday and subsequently confirmed a number of changes to Formula One racing’s sporting regulations for 2007 and beyond.
Among the key changes for next season are alterations to the Grand Prix weekend format. Fridays will now feature two 90-minute sessions, with teams allowed to use a third driver, but only two cars. The two-race engine rule will no longer apply on Friday, so anyone experiencing an early failure will not be penalised with a grid penalty.
Under next year's move to a single tyre supplier, each team will receive only two specifications of tyre per event. However, they will get more sets - four per driver on the Friday and ten for the remainder of the weekend.
Safety car regulations have also been modified to prevent drivers diving for the pits the minute the safety car comes onto the circuit, and to stop backmarkers interfering with the leaders during a race restart.
And in a move to further improve safety in the sport, a GPS marshalling system, involving a cockpit light display of flag signals, will be introduced for next season.
The FIA release in full:
The following sporting regulations were approved for the 2007 FIA Formula One World Championship.
Practice
Teams may only use two cars in any one practice session. A nominated third driver or either race driver can use these cars in the session.
The two free practice sessions on the first day of practice have been extended from one hour to ninety minutes each.
Tyres
The single tyre supplier is required to provide identical quantities and specifications of tyres to all teams over a calendar year.
It may only provide two specifications of tyre at each Event.
The quantity of dry-weather tyres each driver may use at an Event has been increased from seven sets to 14. A maximum of four sets will be available to each driver for the first day of practice and 10 for the remainder of the Event.
Engines
The two-race engine regulations will now only apply to the second day of practice and the day of the race.
Engines homologated and used during the last two Events of 2006 must now be used during the 2007, 2008, 2009 and 2010 seasons.
Safety Car
When the Safety Car is deployed no car is permitted to enter the pits until all are bunched up behind the Safety Car. This is to remove all incentive for cars to be driven quickly back to the pits for refuelling when the Safety Car is deployed.
Before the Safety Car returns to the pits any lapped car between cars running on the lead lap must pass those cars and the safety car. It may then proceed around the track to take up position at the back of the line of cars behind the safety car.
Before a race is resumed any lapped car between cars running on the lead lap must pass those cars and the safety car and then proceed around the track to take up position at the back of the line of cars behind the safety car.
Stewards
The stewards may now impose grid place penalties.
The following sporting regulations were approved for the 2008 FIA Formula One World Championship:
FIA ECU to be fitted for all testing in addition to races.
A 10 place grid penalty will be issued for an engine change, as opposed to a weight penalty.
A five place grid penalty will be issued for a gearbox change, as opposed to a weight penalty.
Gear ratios may be changed once per race under supervision.
Damaged gear ratios and dog rings may be changed without penalty provided it is evident physical damage has not been made deliberately.
Ferrari’s request to supply two teams with engines in the 2008 championship has been accepted.
A number of technical regulations were also approved for the 2007 and 2008 championships.
bronquote:Formule 1 volgt Amerikaans voorbeeld
FIA past safetycarregels aan
18-10 - Na een safetycarfase zijn achterblijvers er soms de reden van dat er geen rechtstreeks gevecht om de leiding ontstaat. Deze ergernis behoort na de introductie van nieuwe regels per 2007 tot het verleden.
De internationale autosportbond FIA is gezwicht voor de druk van coureurs die steeds nadrukkelijker hun ergernis lieten blijken over de achterblijvers. Vooral in Canada bleek dit voor veel ergernis te zorgen toen Kimi Raikkonen Fernando Alonso bij de herstart niet aan kon vallen omdat Nick Heidfeld en Jarno Trulli toen nog tussen de twee in reden.
De coureurs zien meer zitten in de strategie die Champcar en IRL hanteren, waarbij het de achterblijvers is toegestaan om de leidende auto te passeren en weer achteraan het veld aan te sluiten. Zodoende is iedereen er van verzekerd dat er na de herstart meteen om posities gevochten kan worden.
Het World Motor Sport Council heeft na een discussie tussen de FIA en de teams de nieuwe regels goedgekeurd. Per ingang van 2007 worden deze van kracht. ,,Als de safetycar het circuit op komt mogen de auto’s niet meteen naar de pit, dit is pas toegestaan als het hele veld is opgevangen door de safetycar”, staat er in een statement van de FIA.
,,Dit voorkomt dat coureurs ondanks gevaarlijke situaties toch met hoge snelheid naar de pit rijden. Voordat de safetycar het veld weer vrijgeeft moeten alle achterblijvers tussen coureurs die in dezelfde ronde als de leider zitten worden verwijderd. Zij mogen de safetycar passeren en achteraan aansluiten.”
Ik denk dat je hem verkeerd opvat Rory.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:03 schreef Rory78 het volgende:
Maar de safety-car is er natuurlijk niet voor niets, toch?
Ik snap wel dat die achterliggers er tussenuit moeten, maar laat ze dan verder naar achteren gaan, zodat de positie achter de safetycar ook de positie op de baan is...
Maar de leiders ook, die hebben immers geen last van achterblijvers tijdens de "herstart". De enige die er altijd nadeel van zou ondervinden is de leider in de race denk ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:10 schreef Zorro het volgende:
Waardoor mensen die op een ronde zijn gezet een groot voordeel hebben bij de safetycar. Vind ik niks...
Maar dat is nu ook zo als je "toevallig" geen achterligger of koploper er tussen hebt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:20 schreef Spooky4u het volgende:
Nadeel is er natuurlijk altijd voor de mensen die enkele secondes voor liggen, want de achtervolger sluit weer aan.
Oftewel, het komt de inhaalacties en gevechten op de baan ten goede.......quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Klopt, alleen zit er nu dus het verschil in gelapte achterliggers.
Wanneer nummer 7 nog net niet gelapped is en 8 wel, dan zitten ze straks weer snel achter elkaar. Nu heb je als nummer 8 echter snel een ronde achterstand. op nummer 7.
Lijkt mij een goede zaak. Geen gevechten meer tussen Renault en Ferrari waar een Super Aguri tussen zitquote:Safety car
Bij een neutralisatie moeten alle rijders zich eerst achter de safety car verzamelen, pas daarna mag een coureur naar de pits voor banden en brandstof. Het is voortaan dus niet meer toegestaan om direct een pitstop te maken, nadat de safety car de baan is opgekomen. Voordat de safety car terugkeert naar de pits, zullen deelnemers die één of meerdere ronden achterstand hebben opgelopen, worden doorgestuurd. Zij moeten vervolgens achteraan het veld weer aansluiten. Door deze aanpassing aan de safety-car procedure zullen de coureurs die om de voorste posities vechten, bij de herstart geen hinder meer ondervinden van eventuele achterliggers.
Ook dit lijkt mij een goed idee. Duidelijkheid over vlaggen. Ook als je in gevecht bent moet het je nu haast wel gaan opvallenquote:Vlagsignalen
Of er ergens op de baan een gele of blauwe vlag wordt gezwaaid, krijgen de coureurs straks ook te zien in hun cockpit. Er komt namelijk een verplicht GPS-systeem in de wagen, die de vlagsignalen van de marshals middels een lichtje doorgeeft aan de
bestuurder. Bij slecht zicht blijft de coureur zo op de hoogte van welke vlaggen er op bepaalde delen van het circuit worden uitgehangen. De FIA hoopt met deze maatregel de veiligheid in de koningsklasse van de autosport verder te verbeteren.
Vrijdagrijders mogen dus welquote:Vrijdagtrainingen
De vrijdag van het Grand Prix-weekend krijgt een metamorfose. De twee trainingen duren volgend jaar namelijk geen uur meer, maar negentig minuten. Tot dit seizoen mochten de teams, op de top-vier na, een derde coureur inzetten tijdens de vrije
oefensessies op vrijdag. Volgend jaar kan een renstal nog wel besluiten om de resereverijder in actie te laten komen, maar deze moet dan rijden met de wagen van één van de racerijders. Er zijn namelijk maar twee auto's toegestaan.
Motoren moeten nog steeds betrouwbaar genoeg zijn voor 2 weekenden, goede zaak in mijn ogen. Ook dat de vrijdag apart telt voor de racemotoren, oftewel er komen vrijdag motorenquote:Motoren
De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. Dit is om kosten te besparen. De motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's.
Een regel die in mijn ogen vorig seizoen al had moeten gelden. De bak is natuurlijk geen onderdeel van de motor, maar toch onlosmakelijk verbonden. Wat ik niet snap is het aanpassen van de verhoudingen van de bak. Snap het nut niet van slechts 1x per weekend aan mogen passenquote:Versnellingsbak
Niet alleen de motor moet een levensduur van minimaal twee raceweekenden hebben, vanaf volgend jaar moet de ook versnellingsbak eenzelfde periode mee kunnen gaan. Een coureur wordt vijf plekken naar achteren gezet op de startgrid, indien de versnellingsbak eerder moet worden vervangen. De verhoudingen van de versnellingsbak mogen, onder toezicht, een keer per race worden aangepast. Bepaalde onderdelen van de bak mogen straffeloos worden vervangen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat deze niet met opzet zijn beschadigd.
De banden maken niet langer het verschil! Iedereen op dezelde banden zorget ervoor dat de verschillen tussen constructeur en coureur weer bepalen wie het beste is. Dat zijn immers ook de twee kampioenschappen welke te behalen zijn.quote:Banden
Volgend seizoen is Bridgestone de enige bandenleverancier in de F1. Bridgestone is verplicht om alle teams identieke banden te leveren. De Japanse bandenfabrikant mag slechts twee bandenspecificaties meenemen naar een Grand Prix. De coureurs hebben volgend jaar wel meer setjes droogweerbanden tot hun beschikking voor een Grand Prix-weekend, namelijk veertien setjes. Dit seizoen mogen ze slechts zeven setjes banden verbruiken. Vier setjes banden zijn gereserveerd voor de trainingen op vrijdag, de overige tien zijn bedoeld voor de rest van het weekend.
Dan kun je aan de hand van data waarschijnlijk aantonen dat je al aan je inlap bezig bent.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Vind het vaag dat je niet mag pitten tijdens SC als niet iedereen achter elkaar zit! Wat als jij die ronde echt benzine nodig hebt? Kan je teruglopen ofzo?
Bronquote:Kees van der Grint hoofd Bridgestone-F1
Wilde speculaties in de paddock melden dit weekeinde dat Kees van der Grint de nieuwe baas bij Bridgestone Motorsport wordt betreffende de Formule 1. De Nederlander zou daarmee de opvolger worden van Japanner Hiroshi Yasukawa. Yasukawa zou nu algemeen directeur van Bridgestone Motorsport worden.
Van der Grint is in Nederland wellicht het bekendst als bandenadviseur van Ferrari en in het bijzonder van Michael Schumacher. Van der Grint heeft zijn sporen in de autosport echter flink achtergelaten. Zo was hij al sinds de jaren zeventig actief in de autosport, eerst ook als ontwerper, voordat hij naar het bandenwerk overstapte.
Update 0:21 :
Inmiddels is het officieel bevestigd dat van der Grint volgend jaar aan de slag zal gaan als hoofd van de Formule 1-afdeling van Bridgestone. Hij bevestigde dit vrijdag zelf tegenover de camera van SBS6.
Met de bekendmaking van de promotie van Van der Grint lijkt er geen einde te komen aan de Holland-hausse van de laatste maanden. De benoeming van de bandenman past perfect in het rijtje bekendmakingen van Spyker, ING en Robert Doornbos. Samen met Christijan Albers is de Nederlandse inbreng daarmee steeds nadrukkelijker aanwezig.
Met in 2008 Jos Verstappen en Michael Schumacher als coureursquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:21 schreef beerke het volgende:
Maar volgens mij liet diezelfde Olaf ook direct blijken daar absoluut niet in te geloven en het maar meteen af te doen als een "broodje aap". Want zeg nou zelf, Ross Brawn naar Spyker?
Amenquote:Op maandag 23 oktober 2006 03:01 schreef Dennism het volgende:
Hmmmjah, leuke regels voor het volgende seizoen, echter geen konings klasse waardig.
De F1 moet de "pinnacle of motosport" blijven echter met motoren bevroren tot 2010 en andere ongein gaat dat gewoon niet.
Ook dat er maar 1 banden firma is zint me niet, want daar zal de F1 niet sneller door worden, alleen maar langzamer en F1 moet mijn inziens het hoogste podium blijven.
Mijn inziens de beste regels die toegepast konden worden zijn Slicks terug, Motor hoeft alleen de race mee te gaan (kwalificatie motoren niet toegestaan, motor spec + instelling moet tijdens de kwali als de race hetzelfde zijn.), niks geen onzin met 2 race weekenden met motoren. Geen vast gesteld motor ontwerp voor 4 jaar, lekker door ontwerpen die V8 (eigenlijk het liefst weer terug naar de V10 of V12). Aerodinamca regels zoals de huidige seizoenen wel vastleggen voor 4 jaar, zodat die gewoon vaststaan en de winst daarin te behalen is door kennis in plaats van geluk hebben met de regeltjes.
Kosten besparen is gewoon onzin in de F1, het team met het meeste geld wint al jaren geen WK meer. (eerst McLaren mercedes, daarna Toyota de laatste jaren). Dus het Budget maakt niet de winnaar uit de laatste jaren. Want zowel Renault, Ferrari als McLaren Mercedes zijn de laatste jaren niet de rijkste teams en toch winnen ze races en wk's. F1 moet gewoon de konings klasse blijven en zich niet laten verlagen tot een klasse waar alle maar gelijk is, daar hebben we de nep klasse A1GP wel voor :S
Een goede ontwikkeling vind ik echter wel dat ze door de nieuwe regels zich op nieuwe ontwikkelingen moeten richten.quote:
Autosport.com weet het al vrij zeker, Ross Brawn neemt een sabbatical!quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef boneyard het volgende:
olaf had het over geruchten van een jaartje weg en dan naar spyker
Dat is toch wel een verlies voor Ferrari hoor, want Brawn is net zoals Schumacher erg belangrijk voor Ferrari. Er blijft maar weinig over van het ' dreamteam ''.quote:Ferrari may be silent on their imminent staffing reshuffle, but autosport.com has learned that technical director Ross Brawn has now told the team that he will not be with them next season.
According to high level sources, Brawn spoke about his future plans at the debrief following the Interlagos race, and told team members that he would not be a part of their plans for the 2007 season.
That announcement, on the back of Schumacher's decision, prompted emotional scenes on Sunday night as Brawn hugged and congratulated Ferrari staff members in the garage prior to departing the circuit.
En waarom zou hij dan eerste rijder zijn? Lijkt mij meer dat hij in de race is als tweede rijder aangezien Liuzzi eerste rijder zal zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:10 schreef -Hans- het volgende:
En er is nieuws over Doornbos, want hij gaat misschien wel naar Toro Rosso. Gerhard Berger schijnt zich een beetje zorgen te maken over de wisselvalligheid van Toro Rosso rijder, Scott Speed. De manager van Doornbos is al in gesprek met de basen van TR.
Hopelijk is er plek voor Doornbos als eerste rijder bij TR.
bron
Afgelopen seizoen niet, maar de redenering was toch dat er geen keuze gemaakt kon worden omdat beiden onervaren enzo waren?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:47 schreef Spooky4u het volgende:
STR werkt toch niet 1ste of 2e rijder?
Waarover hij niet al te vriendelijk is geweest latelijk zeg maar......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:01 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad, en hij is weer terug bij zijn vriendje uit zijn Arden tijd.
Bronquote:Muermans en Stoddart hebben de knoop doorgehakt
Olav Mol gevraagd als teambaas
25-10 - Olav Mol, de tv-commentator van SBS6, is door Harry Muermans gevraagd als teambaas voor zijn nieuwe Champcar-team dat hij heeft opgericht met Paul Stoddart en twee onbekende partners.
Muermans en Stoddart, die al een tijdje de mogelijkheden bekeken of het haalbaar was een renstal op te zetten, hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt. De naam Minardi - eigendom van Stoddart - zal daardoor terugkeren op de circuits.
Mol reageerde verbaasd over het aanbod, maar zei niet direct ’nee’ tegen het voorstel. ,,Ik denk dat die man er verstand van heeft", lichtte Muermans zijn opmerkelijke aanbod toe tegenover FORMULE 1 RaceReport. ,,Hij vond het leuk", zei Muermans. ,,Hij denkt er over na."
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel goed dat Doornbos eerder kiest voor een betaald teststoeltje dan voor een zelfbetaald racestoeltje; dan wordt je van het testen uiteindelijk beter lijkt me.
En Mol
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.
Ik zie geen bronvermelding in het RD topic! En waar haal jij uit dat hij bij RBR kan blijven (betaald nog wel, zelfs dit seizoen moest hij betalen)? Er staat juist dat er GEEN plek meer is voor hem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.
Bronquote:Doornbos in gesprek met Toro Rosso voor racezitje
Robert Doornbos en manager Marco Zecchi zijn in gesprek met de teamleiding van Toro Rosso over een mogelijk racestoeltje voor het nieuwe seizoen in 2007. Afgelopen weekend waren er al geruchten maar een woordvoerder van de Rotterdammer bevestigt de gesprekken aan F1Today.nl.
De twee racestoeltjes bij Red Bull Racing zijn voor volgend jaar al bezet door David Coulthard en Mark Webber. Robert Doornbos kan volgend jaar naar eigen zeggen als derde- en testcoureur aanblijven maar wil liever racen.
Bij Toro Rosso is de situatie anders. Vitantonio Liuzzi heeft al een contract en is al bevestigd, Scott Speed zijn positie is echter wankel. Het team zou niet tevreden zijn met zijn prestaties die gedurende het seizoen erg wisselvallig bleken.
Naar aanleiding van deze berichten nam de redactie van F1Today.nl contact op met de woordvoerder van Doornbos: "Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan."
Ook legt de woordvoerder uit hoe het financiële plaatje in elkaar steekt: "Er zijn zoveel verhalen waarbij grote bedragen genoemd worden die wij meegenomen zouden hebben, en dat is niet juist. Zoals je zelf het hele seizoen hebt kunnen zien staan er geen stickers op de wagen van ons. We hebben wel wat geld moeten betalen maar dat is een klein bedrag ter vergoeding van de kilometers die we hebben gemaakt. Daarnaast heeft Robert van Red Bull een salaris ontvangen, zoals gebruikelijk."
"Red Bull bepaalt vooral wie er gaat racen. De voorkeur om te racen is er uiteraard maar als wij moeten kiezen tussen een betaald teststoeltje of een racestoeltje waarvoor we geld moeten meenemen kiezen we voor een teststoeltje."
De komende weken zal het naar alle waarschijnlijkheid nog rustig blijven betreffende Robert Doornbos. Voor Red Bull staan er nog enkele promotie-activiteiten op het programma waar Robert Doornbos aan zal deelnemen. Daarna zal mogelijk meer duidelijk worden en wanneer Robert mogelijk zal gaan testen tijdens de wintertests.
Dit stuk is iig langer dan wat in het RD topic staat/stondquote:
Wel stoer hoorquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:18 schreef Spooky4u het volgende:
strak gemaakt! alleen veel te weinig rood en veel teveel blauw en geel.
bronquote:Mick Schumacher supersnel in een go-kart
[25 oktober - 16:51]
Nu zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher op pensioen is, zal Ralf Schumacher de enige Schumacher zijn op de grid.
Het Duitse dagblad Express, dat in Keulen gehuisvest is, kijkt al uit naar een familielid van Michael Schumacher wiens toekomst misschien ook wel in de Formule 1 ligt: de zevenjarige zoon van de Duitser: Mick Schumacher.
"Mick is al supersnel in een go-kart," vertelde Jurgen Dilk, één van Schumacher’s sponsors toen hij nog actief was in de Formula Ford.
Kai Ebel, commentator voor de Duitse televisiezender RTL, speculeerde al over de nieuwe, toekomstige Schumacher. "Michael zou de manager worden en Mick de racer. Dan start alles weer opnieuw!"
Hoe dan ook, Schumacher vertelde vorig jaar al dat het volledig Mick zijn keuze zal worden of hij al dan niet wil racen.
"Denk aan de druk die hij zou hebben om uit mijn schaduw te stappen," vertelde de pas gepensioneerde ex-wereldkampioen.
Fout......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:37 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
dus over 15 jaar hebben we Max en Mick als teamgenoten bij Ferrari zitten.
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Fout......
Bij Renault (of eigenlijk Bennetton) met Flavio als teambaas (of heeft Flavio ook een zoon?)!
bij 30 verschillende vrouwenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
Ooik nog samen met 30 andere vaders?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:19 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
bij 30 verschillende vrouwen
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Ooik nog samen met 30 andere vaders?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
quote:In the late 1990s, Briatore gained notoriety among European tabloids for his romantic relationships with supermodels such as Naomi Campbell, Adriana Volpe, and Heidi Klum. Klum gave birth to Briatore's only child, a daughter named Leni, on 4 May 2004.
quote:
En Max en Mick als coureurquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vrouwelijke teambaas bij Renault dus.
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:15 schreef Spooky4u het volgende:
zekerheidje natuurlijk
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!
Denk het niet, met geld kun je niet jongenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk het niet, met geld kun je niet jongen![]()
quote:
lijkt me een goeie zaakquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vrouwelijke teambaas bij Renault dus.
En Autosport heeft gelijk gekregen, want het vertrek is nu officieel naar buiten gebracht. Mario Almondo is zijn opvolger.quote:Op maandag 23 oktober 2006 21:44 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Autosport.com weet het al vrij zeker, Ross Brawn neemt een sabbatical!
[..]
Dat is toch wel een verlies voor Ferrari hoor, want Brawn is net zoals Schumacher erg belangrijk voor Ferrari. Er blijft maar weinig over van het ' dreamteam ''.
Jeetje, dus de komende seizoenen mogen we wat meer Ferrari's plofs verwachten?quote:Al eerder waren er geruchten over het vertrek van de Engelsman, maar Ferrari heeft dat vandaag officieel bevestigd. Ook het hoofd van de motorenafdeling, Paolo Martinelli, zal niet langer deel uitmaken van het Formule 1 -team.
verbaast mij niet. Er zullen er vast nog veel meer gaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:49 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En Autosport heeft gelijk gekregen, want het vertrek is nu officieel naar buiten gebracht. Mario Almondo is zijn opvolger.
Brawn vertrekt bij Ferrari
[..]
Jeetje, dus de komende seizoenen mogen we wat meer Ferrari's plofs verwachten?![]()
Lekkere leegloop bij Ferrari...
Die krijgt hij toch juist? Kimi kan nu ook het team om hem heen formeren zoals hij dat wilt, net als Schumi deed.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:27 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
verbaast mij niet. Er zullen er vast nog veel meer gaan.
Maar wel jammer.
Had graag gezien dat kimi dezelfde kansen zou krijgen als schumacher...
mja daar zit op zich ook wel wat in. Alleen ik heb het idee dat Kimi daar lang niet zo goed in is als Schumacher.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Die krijgt hij toch juist? Kimi kan nu ook het team om hem heen formeren zoals hij dat wilt, net als Schumi deed.
Dat is ook juist wat Schumi zo een bijzonder coureur maakte, hij was ook buiten de baan de bestequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:49 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
mja daar zit op zich ook wel wat in. Alleen ik heb het idee dat Kimi daar lang niet zo goed in is als Schumacher.
quote:Ecclestone bevestigt schrapping Imola - [27 oktober - 11:06]
Imola zal zeker niet op de kalender staan van volgend seizoen. Dat heeft F1-baas Bernie Ecclestone bevestigd ondanks de uitlatingen van de organisatoren, die verklaarden nog steeds hoopvol te zijn voor een implementatie op de kalender van 2007.
Eerder deze maand ontbrak de Grand Prix van San Marino op de meest recente voorlopige kalender waarna de organisatoren van de race verklaarden alles in het werk te zullen stellen om het F1-circus niet kwijt te spelen.
Reeds gedurende een lange tijd wordt de toekomst van de Grand Prix in twijfel getrokken omwille van de alsmaar uitgestelde circuitrenovaties en de verhoogde jaarlijkse bedragen die Ecclestone eist van het Imola-circuit.
"Het spijt me, maar we zijn Imola kwijt," vertelde Ecclestone aan Corriere della Sera. "We hebben geen contract meer met Sagis en Mr. Bendinelli. Het contract is ten einde gelopen volgens de daarin vervatte voorwaarden."
Het Italiaanse Ansa berichtte dat Massima Marchignoli, de burgemeester van Imola, net is teruggekeerd van een vergadering met Ecclestone in Londen met een persoonlijke brief die de schrapping van het contract met Imola bevestigd.
Het is nooit een zwart-wit vergelijksituatie dnek ik. Andere tijd, andere mensen, andere ervaringen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:18 schreef Rory78 het volgende:
Yep, maar Schumacher had ten tijde van zijn move wel al meer overredingskracht in de vorm van goede argumenten, namelijk 2 wereldtitels. Ik ben benieuwd of Kimi's nieuwe team en de nieuwe gevraagden bereid zijn onder dezelfde condities te gaan werken als destijds met Schumacher.
Het is zeker geen zwart-wit vergelijkingssituatie.
Zat er aan te komen he! Jammer hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:26 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=2963
[..]
Feli Jarnoquote:Na Enzo komt Marco
Jarno Trulli voor tweede maal vader
27-10 - De Grand Prix van Brazilië had voor Jarno Trulli zeker niet een week later verreden moeten worden. De Italiaanse coureur in dienst van Toyota, net teruggekeerd uit São Paulo, is deze donderdag voor de tweede maal in ruim een jaar tijd vader geworden.
Zijn vrouw Barbara beviel thuis in het Italiaanse Pescara van zoon Marco. Het kind woog bij de geboorte 2,3 kilo. Vorig jaar kwam zoon Enzo ter wereld. Volgens een perscommuniqué van Toyota maken moeder en zoon het uitstekend.
Is waar. Maar wel jammer dat er nu zowat een maand zit tussen de Grand Prix' volgend seizoen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik kan er nog steeds niet wakker van liggen dat Imola weg is.. Optocht elk jaar daarEn zeg nou eerlijk, zulke goede herinneringen hebben we ook niet aan Imola.
Amen! De baan is te smal voor de F1 en ieder jaar is het weer een duffe optocht. Maar ik moet zeggen dat het circuit er op de tv heel mooi uitziet, vooral vanwege al het groen en de bomen. Het circuit ademt historie en wat dat betreft is het wel jammer dat het van de kalender verdwijnt. Maar eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren zijn de races echt niet om aan te zien en de regie is ook elk jaar weer een drama.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik kan er nog steeds niet wakker van liggen dat Imola weg is.. Optocht elk jaar daarEn zeg nou eerlijk, zulke goede herinneringen hebben we ook niet aan Imola.
Bronquote:Schumacher wordt talentscout
Michael Schumacher krijgt een erebaan als talentscout en ‘super-assistent’ van sportief directeur Jean Todt. Dat maakte Ferrari vandaag bekend in Monza. ,,Michael heeft oog voor talent.”
,,Michael heeft altijd al oog gehad voor jonge talenten”, vertelde Jean Todt. ,,Zo maakte hij ons al attent op Felipe Massa toen die nog niet eens in de Formule 1 reed. Ook Kimi Raikkonen had hij al in de gaten voordat die zijn Formule 1-debuut maakte dus kun je wel zeggen dat hij er kijk op heeft. Michael heeft een unieke kennis van de autosport en hij gaat ons dan ook helpen bij het kiezen van nieuwe, jonge coureurs.”
De zevenvoudig wereldkampioen blijft dus in dienst van Ferrari, maar hoeft niet te vrezen voor een negen tot vijf-baan. ,,Hij zal dichtbij ons staan maar heeft geen verplichtingen bij de Grands Prix, bij tests of in de fabriek. Hij wordt een klankbord, een adviseur bij het maken van bepaalde beslissingen over de toekomst.”
Tijdens de persconferentie werd met geen woord gerept over de berichten dat Schumacher incidenteel zal gaan testen met de nieuwe auto om het team te helpen met de ontwikkeling ervan. Todt liet wel doorschemeren dat dit niet van zijn kersverse assistent verwacht wordt. ,,Ook zal hij niet meer voor ons rijden, hij blijft van onschatbare waarde voor het team.”
Schumacher was zelf ook present in Monza. ,,Ik ben heel blij dat ik bij Ferrari betrokken kan blijven, maar eerst neem ik even een tijdje rust.”
Bronquote:Brawn rekent op terugkeer bij Ferrari
Ross Brawn gaat er vanuit dat hij na een jaar rust zal terugkeren bij Ferrari. De scheidend technisch directeur vertelde op een persconferentie in Monza dat hij niet voorgoed verdwijnt uit de Formule 1. Voor andere teams is de Brit niet beschikbaar.
,,Ik merk dat ik even een periode van rust nodig heb om de batterijen weer op te laden en om wat andere jongens bij Ferrari de kans te geven om te laten zien wat zij kunnen”, aldus Brawn. De positie van Brawn wordt volgend jaar ingenomen door Mario Almondo, die door Brawn zelf is opgeleid. ,,Zij zijn mijn protégés en niks zou mij trotser maken dan te zien dat zij het beter doen dan ikzelf.”
Medio volgend jaar wil Ross Brawn rond de tafel met de directie van Ferrari. ,,Gelukkig was Luca di Montezemolo het daarmee eens. We gaan dan praten over hoe het met het team gaat, hoe mijn vrije jaar me bevalt en of het verstandig is om weer te gaan samenwerken. Maar ik vind het belangrijk dat de jongens die mij opvolgen de vrije hand krijgen om hun talenten te tonen.”
Brawn benadrukte dat hij niet op zoek gaat naar een ander team. ,,Ferrari is mijn familie. Zolang ik bij hen kan terugkeren heb ik geen zin om bij een ander team te gaan werken.”
Bronquote:Todt blijft ’voorlopig’ teambaas
Jean Todt krijgt voorlopig een interim-rol als managing director van de racetak van Ferrari. Deze taak zal hij op zich nemen naast zijn aanstelling als CEO, zeg maar de grote baas.
Dit heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo in Monza laten weten. Todt werd afgelopen week na een directievergadering aangesteld als Chief Executive Officer en zijn rol als general manager wordt overgenomen door Amedeo Felisa.
Tijdens diezelfde directievergadering is besloten dat de Fransman de leiding behoudt over de race-afdeling van Ferrari. Voor Todt is dit een interim-functie. Vast staat dus dat hij op korte dan wel lange termijn aftreedt als teambaas.
,,Velen zullen misschien gedacht hebben dat Jean zijn rol als teambaas op zou geven omdat hij nu meer verantwoordelijkheid krijgt. Dat is vroeg of laat ook de bedoeling, juist vanwege die grote verantwoordelijkheid hebben we hem daarom tot interim-teambaas benoemd”, vertelt Luca di Montezemolo.
,,Dit is desondanks niet iets voor de korte termijn”, vervolgt hij. ,,Op een bepaald moment komt er iemand die het roer, dat Todt sinds 1993 in handen heeft, over zal nemen. Maar ik vraag Jean niet om na hooguit een half jaar af te treden, dat is niet mijn intentie.”
Volgens de Italiaanse president zal Todt bij alle Grand Prix’ aanwezig zijn in 2007, al spreken andere geruchten dat weer tegen. Bovendien wordt in de wandelgangen gesuggereerd dat Ross Brawn, indien hij besluit na zijn sabbatical terug te keren, Todt dan zal opvolgen.
Brawn heeft laten weten dat hij medio 2007 met Todt en Di Montezemolo rond de tafel zal gaan zitten om zijn toekomst te bespreken.
www.nu.nlquote:Rotterdams racespektakel volgend jaar weer
Uitgegeven: 1 november 2006 14:45
Laatst gewijzigd: 1 november 2006 14:49
ROTTERDAM - Het race-evenement Bavaria City Racing komt volgend jaar augustus opnieuw naar Rotterdam. Het college van burgemeester en wethouders heeft dinsdag het groene licht gegeven. Dit festijn past in de festivalkalender van Rotterdam, aldus een woordvoerder van de gemeente woensdag.
De gemeente gaat verder in gesprek met de organisatoren van de Red Bull Air Race. Rotterdam ziet dit vliegspektakel met stuntvliegers ook graag als een - eens in de vier jaar - terugkerend evenement in de stad.
Het plan dat de organisatie nu had ingediend bij de gemeente zou onder meer een te grote aanslag op de bereikbaarheid van de stad en op de hulpdiensten betekenen. Red Bull wilde een meerdaags evenement met daarbij nog de trainingen. "Wij willen met de organisatie bespreken of zij het concept eventueel kan en wil aangepassen", zei de woordvoerder.
Feestje
Directeur Herman Vaanholt van de Bavaria City Racing is blij met het besluit van de gemeente. Het liefst wil hij het "feestje met snelle auto's" op 19 augustus laten plaatsvinden. De organisatie kan nu aan de slag met het programma voor volgend jaar.
Vaanholt probeert in elk geval om Nederlandse formule 1-coureurs naar de stad te halen. Ook wil hij met ING om de tafel. De bankverzekeraar is de nieuwe sponsor van het formule 1-team van Renault.
Vanaf nu heb je dat zelf in de hand.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:27 schreef 4-elements het volgende:
Benieuwd of ik eens niet op vakantie ben als er autootjes te zien zijn in R'dam
Zouden we kunnen doen. Alleen moet ik er dit keer wel een stuk vroeger zijn. De laatste keer had je om half 11 al moeite om een goed plekje te vinden. En hopen dat het deze keer voor de verandering eens droog blijft.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:31 schreef sanger het volgende:
Combi met een Fok! F1 Meet?
Er is nog wel even tijd om voor te bereiden denk ik.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zouden we kunnen doen. Alleen moet ik er dit keer wel een stuk vroeger zijn. De laatste keer had je om half 11 al moeite om een goed plekje te vinden. En hopen dat het deze keer voor de verandering eens droog blijft.
Bronquote:1-11 - ING wordt de titelsponsor van de Grand Prix van Australië. De openingsrace van het seizoen 2007 gaat officieel de ‘ Formula One ING Australian Grand Prix ’ heten.
De driejarige overeenkomst tussen de Nederlandse bank en de Grand Prix werd vandaag bekendgemaakt, zo meldt Autosport. "Wij zijn trots op de samenwerking met zo'n prestigieus bedrijf”, citeert de site voorzitter Ron Walker (op de foto met Flavio Briatore) van de Australische Grand Prix.
De Grand Prix van Australië wordt verreden op 18 maart.
Hopelijk eerst allemaal bij Spyker.quote:Op donderdag 2 november 2006 03:59 schreef LeXX het volgende:
[..]
Bron
Nederland gaat (in het algemeen) een prominentere rol spelen in de F1 vanaf volgend jaar. Ik ben benieuwd wanneer andere grote bedrijven het voorbeeld van ING gaan volgen
Ben vooral benieuwd wat de hoofdsponsor wordt van Spyker. Volgens de laatste berichten zijn er vier potentiële kandidaten.quote:Op donderdag 2 november 2006 07:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hopelijk eerst allemaal bij Spyker.
ze verwachten zelfs het hele sponsor pakket uit te verkopen!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wat de hoofdsponsor wordt van Spyker. Volgens de laatste berichten zijn er vier potentiële kandidaten.![]()
Je bedoeld alle plekjes op te verkopen?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze verwachten zelfs het hele sponsor pakket uit te verkopen!
ja blijkbaar. Stond in het ADquote:Op donderdag 2 november 2006 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld alle plekjes op te verkopen?
online niet iigquote:Op donderdag 2 november 2006 11:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja blijkbaar. Stond in het AD
Wat niet is kan nog komenquote:
Goh!quote:
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woordenquote:
quote:Op donderdag 2 november 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woorden![]()
Neerbuigend? Ik? Helemaal niet! Was alleen verrast door je oprmerkingquote:Op donderdag 2 november 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woorden![]()
Was niet zo negatief bedoeld hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 12:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Neerbuigend? Ik? Helemaal niet! Was alleen verrast door je oprmerking
Okequote:Op donderdag 2 november 2006 12:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Was niet zo negatief bedoeld hoor![]()
Bronquote:Jordaanse invloed bij Spyker?
Naar aanleiding van het bezoek dat koning Abdullah II van Jordanië aan Nederland doet een interessant gerucht de ronde. De hoogwaardigheidsbekleder heeft gisteren (woensdag) namelijk een bezoek gebracht aan het hoofdkantoor van Spyker in Zeewolde.
Volgens de internationale krant, die het bericht naar buiten bracht, “is de koning een echte racefanaat en voormalig rallyrijder.”
Het koninklijke bezoek valt samen met het bekend worden van rapporten waaruit blijkt dat het team, toen het nog in handen was van Midland, bijna failliet ging.
Of het bezoek van Abdullah II privé of zakelijk was is niet duidelijk. Wellicht wil hij een Spyker aan zijn eigen wagenpark toevoegen. Er bestaat echter ook een mogelijkheid dat het bezoek een ander zakelijk doel had.
Een Schotse krant meldde eerder dat MF1 Racing in 2005 volgens de laatste berichten een verlies van 38 miljoen dollar noteerde, op een omzet van slechts 47,5 miljoen. Alleen de financiële input van voormalig eigenaar Alex Shnaider hield het schip drijvende.
Het is de bedoeling dat het team onder de vlag van Spyker weer volledig wordt opgebouwd.
Beetje rare reactie van de FIA.quote:Speed en Liuzzi mogen niet karten van FIA
03 november 2006
De internationale kartcommissie van de FIA (CIK) heeft Scuderia Toro Rosso-coureurs Scott Speed en Tonio Liuzzi geadviseeerd niet deel te nemen aan het Amerikaanse kartevenement Supernationals X. Zo laat de kartorganisatie Superkarts! USA weten. Beide coureurs zouden hun superlicentie kunnen verliezen als ze mee zouden doen.
De reden dat zij niet mogen karten in Las Vegas, is dat de Supernationals X niet is opgenomen op de officiële kartkalender van de CIK. Superkarts! USA laat weten: "We hebben de afgelopen weken hard achter de schermen gewerkt om de deelname van beide coureurs toch nog mogelijk te maken, door de Supernationals X alsnog op de CIK-kalender te krijgen. Helaas is ons dat niet gelukt. We hebben begrepen dat Speed nu als toeschouwer bij het evenement aanwezig zal zijn."
Bronquote:Formule1 uitzendingen op RTL 7: “We gaan door met oude formule”
Na drie jaar SBS zullen de autosportfans volgend jaar weer moeten afstemmen op RTL. De uitzendrechten zijn teruggekocht door de Luxemburgse exploitant, maar door de koop ontstonden er een hoop vragen omtrent de uitzendingen van het volgende seizoen. Formule1Wereld.nl nam contact op met RTL om meer duidelijkheid te krijgen over haar Formule1 plannen in 2007:
“ RTL 7, waar we nu ook de A1GP races uitzenden, wordt het station voor de Formule1”, meldt een woordvoerder van RTL. “Nieuw in 2007 is echter dat we in deze uitzending niet alleen aandacht besteden aan de Formule1, ook andere autosportseries zullen aan bod komen. Samen valt dit onder ons programma RTL GP.”
Een discussiepunt in de tijd van de RTL Formule1 uitzendingen waren de lange voor- en nabeschouwingen. Ook de reclame tijdens de race was onderwerp van gesprek. Gaat RTL haar formule aanpassen nu het drie jaar heeft kunnen kijken hoe SBS het aanpakte? “Nee, we gaan op de oude voet verder. RTL heeft de sport in de jaren ’90 groot gemaakt, dus we zien geen reden om onze formule aan te passen. Over de mogelijkheid om de vrijdagtrainingen uit te zenden wordt nog gesproken, we moeten onze programmaindeling nog maken."
Over de commentatorpositie wil men bij RTL nog niets zeggen. Het is nog allerminst zeker dat Olav Mol, door zijn jarenlange ervaring ook wel Mister Formule1 genoemd, deze rol zal vervullen. Dezelfde twijfel was er drie jaar geleden, toen verhuisde Mol mee naar SBS. “De directie moet nog een beslissing nemen over de commentator voor de races, wij kunnen hier op dit moment nog niets over zeggen.”
quote:
quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:10 schreef Spooky4u het volgende:
Zoals voorspeld dus.
ja, dat kan. je kan via de schotels elke activiteit van de F1 live volgen volgens mij.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:11 schreef sanger het volgende:
[..]helaas wel.
Is het via schotel ook te ontvangen oznder reclame?
toch maar eens kijken of ik geen schotel kan nemen danquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ja, dat kan. je kan via de schotels elke activiteit van de F1 live volgen volgens mij.
Dat mag ik thuis toch nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:27 schreef sanger het volgende:
[..]
toch maar eens kijken of ik geen schotel kan nemen dan
same here......quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat mag ik thuis toch niet
Dan ziet ze me nooit meer.
Dan ga je toch gewoon anders prate, jonge, weet je wel.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:41 schreef sanger het volgende:
[..]
same here......
en ze denkt dat alleen allochtonen een schotel hebben
swa zeggen ipv vlaquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:46 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon anders prate, jonge, weet je wel.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:50 schreef sanger het volgende:
[..]
swa zeggen ipv vla
en der bitch noemen natuurlijk![]()
Excuus, daar is de bar voor natuurlijk.quote:
Bronquote:Marca: ’We hebben Alonso’s nieuwe auto ontdekt’
McLaren nuanceert livery-primeur Marca
4-11 - De Spaanse sportkrant Marca claimt een wereldwijde primeur te hebben met de plaatsing van een exclusieve foto van de nieuwe livery van McLaren. Het team nuanceert het verhaal.
,,We hebben de nieuwe auto van Alonso ontdekt”, staat er op de cover van Marca met bijgaande foto. Op de foto staat een McLaren MP4-21, met achter het stuur Pedro de la Rosa. De renstal zou zijn gesnapt tijdens het schieten van promotiemateriaal voor Vodafone, de nieuwe titelsponsor, in het Spaanse Jerez.
In vergelijking met afgelopen seizoen is deze livery er een stuk roder op geworden, vooral aan de zijkanten op de plek waar tot voorheen Johnnie Walker stond. Eigenlijk volgens verwachting, want deze kleurstelling wijkt niet veel af van de door Vodafone gesponsorde Mercedes-auto’s in de DTM.
Navraag van FORMULE 1 RaceReport bij McLaren of er enige kern van waarheid in het verhaal zit leert dat er sprake was van image evaluation met het oog op 2007. Dit heeft een woordvoerster van de renstal bevestigd.
,,Pedro de la Rosa en Lewis Hamilton hebben beiden gereden in auto’s die onderdeel uitmaken van de doorlopende evaluatie van ons imago. Dit met het oog op volgend seizoen. De volledige identiteit van Vodafone McLaren Mercedes zal worden onthuld tijdens de perspresentatie van het team, half januari in Valencia.”
Hier voegt de zegsvrouw met nadruk aan toe dat er tijdens de test in Jerez geen sprake is geweest van een shoot-out voor het tweede stoeltje tussen De la Rosa en Hamilton.
en vooral doorgaan!quote:Op zaterdag 4 november 2006 08:46 schreef LeXX het volgende:
offtopic: ik zou haast nieuwsposter kunnen worden...![]()
Kikker = link plakken in je browser en refreshen...quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:33 schreef superhaagie het volgende:
Beter gaat Mol mee naar RTL, evenals Jack Plooij
Maare, die foto staat er niet meer op :s
Meningen verschillenquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:57 schreef rubbereend het volgende:
die nieuwe livery ziet er iig niet uit!
Bronquote:Fisichella: "Ik kan kampioen worden in 2007"
06 november 2006
Renault-rijder Giancarlo Fisichella denkt dat hij volgend jaar een gooi kan doen naar de wereldtitel. De Italiaan ziet Fernando Alonso en Kimi Raikkonen als zijn grootste opponenten voor 2007. Fisichella begint dan aan zijn derde seizoen bij Renault.
Fisichella, die volgend jaar Heikki Kovalainen als teammaat heeft, zei maandag tegen Gazzetta dello Sport: "Ik weet zeker dat ik wereldkampioen kan worden. Ik zal in ieder geval een van belangrijkste titelkandidaten zijn, samen met Fernando Alonso bij McLaren en Kimi Raikkonen bij Ferrari. Ik heb volgend jaar de beschikking over een geweldige auto en een uitstekend team waarmee ik al twee jaar goed samenwerk."
De 33-jarige coureur uit Rome reed de afgelopen twee seizoenen in de schaduw van tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. Fisichella won afgelopen seizoen alleen de Grand Prix van Maleisië en werd vierde in het eindklassement, acht punten achter Ferrari-rijder Felipe Massa. In zijn eerste jaar voor Renault won Fisichella alleen de Australische Grand Prix en en eindigde hij het seizoen op de vijfde plek.
Ga je lachsoieren maar alvast trainen dan.......quote:Op maandag 6 november 2006 12:40 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ga ik lachen als hij gelijk door zijn nieuwe teamgenoot helemaal weggereden word.
Dan komen we 1 persoon te kort in mijn ogen!quote:Op maandag 6 november 2006 13:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Fisico word de DC van 2007, grote bek weinig prestaties!!
RTL moet ophoeren met hun reclames en gewoon mij met bijv Sanger de wereld rondzenden want wij zijn beter dan Olav en Jack!
quote:Op maandag 6 november 2006 13:52 schreef TJDoornbos het volgende:
gewoon elke race bij de RBR feesten wat opscharrelen
Mag ik de techniek enzo bespreken?quote:Op maandag 6 november 2006 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan komen we 1 persoon te kort in mijn ogen!
Ik stel voor:
TJ als pitreporter
Spooky4u als analist
sanger als commentator
en wie de pitbabes krijgt laat ik in het midden
Had toch eerder een sollicitatie voor de pitbabes verwachtquote:Op maandag 6 november 2006 16:46 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Mag ik de techniek enzo bespreken?![]()
wordt ik presentator, geen Ruud ter W of een Marcel Mquote:Op maandag 6 november 2006 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan komen we 1 persoon te kort in mijn ogen!
Ik stel voor:
TJ als pitreporter
Spooky4u als analist
sanger als commentator
en wie de pitbabes krijgt laat ik in het midden
Inderdaad. Die kans schat ik toch wel op zo'n 150% dat Kovalainen het beter gaat doen.quote:Op maandag 6 november 2006 12:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ga je lachsoieren maar alvast trainen dan.......
Dan solliciteer ik wel naar die functie voor de pitbabes.quote:Op maandag 6 november 2006 17:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Had toch eerder een sollicitatie voor de pitbabes verwacht
Voorruit!
quote:Op maandag 6 november 2006 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan komen we 1 persoon te kort in mijn ogen!
Ik stel voor:
TJ als pitreporter
Spooky4u als analist
sanger als commentator
en wie de pitbabes krijgt laat ik in het midden
Volgens mij ben ik enkele vaste F1 posters vergeten in de sollicitatierondequote:Op maandag 6 november 2006 18:22 schreef WEST het volgende:
[..]
wordt ik presentator, geen Ruud ter W of een Marcel Menne studio op locatie
![]()
![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 22:51 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
![]()
* Spooky4u wil ook wel de hele race de onboardcamera vasthouden hoor.
Beide kan een heftig ritje worden denk ikquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:39 schreef Spooky4u het volgende:
hele moeilijke keuze!
bronquote:BMW zet drie coureurs in op vrijdagen
07 november 2006
BMW-Sauber zal op de vrijdagen van de Grand Prix-weekenden gebruik blijven maken van de diensten van derde coureur Sebastian Vettel. Door de nieuwe regels zal de jonge Duitser in actie moeten komen met een auto van één van de racerijders. Een team mag in 2007 namelijk maar twee auto's inzetten tijdens de vrijdagtrainingen.
"We zullen een derde coureur in de auto hebben op de vrijdagen", liet Mario Theissen, motorsportdirecteur van BMW, weten. "Het is duidelijk onze bedoeling om Sebastian niet alleen als reservecoureur te hebben, maar hem ook de gelegenheid te geven om aan de slag te gaan tijdens een raceweekend."
"Voor de teams is het ook belangrijk om de derde coureur te laten rijden op de vrijdagen, en niet alleen tijdens testsessies", meent Theissen. "Mocht een van de racerijders iets overkomen, dan kan Sebastian meteen invallen en direct goed presteren." Vettel maakte dit seizoen zijn debuut als vrijdagrijder.
Ben benieuwd hoe ze dit in de praktijk gaan uitvoeren. Theoretisch gezien klinkt het goed.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Helemaal niet verkeerd gedacht van BMW. Aangezien de motor op vrijdag een andere is dan in de race, kunnen alle partijen hiervan profiteren. De tester maakt mooi de kilometers terwijl de racecoureur zich bezig kan houden met dataverwerking.
Een bandenkeuze kan wel zeker bepaald worden door een derde rijder.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dit in de praktijk gaan uitvoeren. Theoretisch gezien klinkt het goed.
Als racecoureur zou ik zelf echter niet blij zijn bij het maken van minder kilometers om aan mijn eigen setup te werken. Theoretische en praktische setup zijn niet altijd even gelijkwaardig.
Zou de racecoureur echt direct, live, naar de data van Vettel gaan kijken om zijn setup te bepalen? No way denk ik.
Maar dat kan de racecoureur net zo goed doen, en tevens meteen aan zijn race setup werken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:41 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Een bandenkeuze kan wel zeker bepaald worden door een derde rijder.
dat wordt dan hard klussen voor de monteursquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:26 schreef Xebber het volgende:
Trouwens. Als een vrijdagcoureur nou even op vrijdag met een van de "zondag-auto's" even keihard tegen de muur rijdt, waardoor die total-loss is, in welke auto rijdt de zondagcoureur dan?
\een auto is bijna altijd nog wel te maken; anders vliegen ze maar wat onderdelen inquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef Xebber het volgende:
Ik bedoel ECHT total-loss. Dat hij gewoon niet meer te maken is. Kan de zondagrijder dan gewoon niet rijden? Kwalificeren?
De vraag is of je als coureur met een zwaar gechrast chassis zou willen racen.............quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
\een auto is bijna altijd nog wel te maken; anders vliegen ze maar wat onderdelen in
als de monocock nog heel is kan de rest er volgens mij redleijk om heen gebebouwd worden. kapotte onderdelen vervangen en in principe heb je weer een veilige wagenquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:51 schreef sanger het volgende:
[..]
De vraag is of je als coureur met een zwaar gechrast chassis zou willen racen.............
Ik zeg ook niet dat de racecoureur hier inspraak in heeft. Maar ik kan me indenken dat de racecoureur (via media?) zijn ongenoegen hierover kan spuien als hij een weekend geen lekkere afstelling heeft kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:11 schreef Spooky4u het volgende:
Heb je als coureur wat te zeggen als de teambaas zegt dat de testcoureur gaat rijden?
Lijkt me niet, dus het is niet relevant wat de coureur er van vindt maar wat de voordelen zijn voor het team. Als dit de enige manier is om de reservecoureur wat kilometers te laten maken dan zou het een goede reden kunnen zijn.
Politiek in F1quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:28 schreef Spooky4u het volgende:
Ok, das ook niet slim, want er is dan een reserve coureur die voldoende km heeft gemaakt om hem zo te vervangen.
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.quote:
De alles mag formulequote:Op dinsdag 7 november 2006 15:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Ze moeten gewoon terug naar je ziet maar wat je doet tijd
Helaas inderdaad........quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vroeger was de F1 nog een sport, tegenwoordig draait het om sponsorbelangen, tv-gelden, etc. Denk ook maar eens aan de FISA - FOCA oorlog begin jaren tachtig. De politiek is niet meer uit de F1 weg te denken. Helaas.
geeft niksquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik enkele vaste F1 posters vergeten in de sollicitatieronde
Aha, oke dan is het goed!quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef WEST het volgende:
[..]
geeft niksben toch vaak savonds er op omdat ik overdag werk waar ik niet achter een computer zit.
![]()
Leuk he voor CA!quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Bronquote:Speed out - Doornbos in?
[07 november - 19:17]
Er zijn al een tijdje geruchten op gang in verband met Robert Doornbos. De Nederlander zou volgens de geruchten racerijder worden bij Scuderia Toro Rosso, waarbij Scott Speed de dupe zou worden.
Eerder dit seizoen vertelde mede-teameigenaar Gerhard Berger dat ze voor 2007 hun huidige line-up zouden behouden, maar nu heeft de Oostenrijker de geruchtenmolen helemaal op gang gebracht door de promotie van Doornbos als mogelijkheid toe te geven.
Het in Faenze gevestigde team is één van de laatste die zijn line-up voor volgend jaar nog moet bekendmaken, waardoor velen geloven dat het tweede Red Bull team zal kiezen voor Doornbos.
Dit jaar was de Nederlander officiële test- en reserverijder van Red Bull Racing, en na Kliens vertrek werd hij gepromoveerd tot tweede racerijder voor de rest van het seizoen. Voor 2007 moet hij echter plaatsmaken voor Mark Webber. De Australiër zal aan de zijde van David Coulthard rijden. Doornbos heeft een aanbod gekregen van Red Bull Racing om opnieuw testrijder te zijn in 2007.
De roddels zorgen er echter voor dat er veel twijfel bestaat omtrent het tweede zitje bij Toro Rosso. De Amerikaan Scott Speed presteerde niet erg constant, en Berger vertoont interesse in de dollars die de sponsors van de 25-jarige Doornbos kunnen meebrengen.
"Dietrich Mateschitz en ik zullen gauw de rijderskwestie behandelen. Er zal een beslissing gemaakt worden wanneer de tijd daarvoor rijp is," vertelde Berger.
Berger, 47 jaar en een voormalig F1-rijder, onthulde ook dat de nieuwe STR2, aangedreven door Ferrari, voor het eerst op het circuit te zien zal zijn in februari.
Tenslotte vertelde hij het Oostenrijkse persagentschap APA: "Ons doel was twee teams verslaan, en we zijn daarin geslaagd. Het team voor ons was Williams, en vergeleken met ons, zijn zij een enorm groot team."
Het chasis was nog niet klaar, alleen de ontwerpen. Dit is ook 1 van de redenen dat Spyker voorlopig niet aan testen gaat. Zodat alles nog eens nagelopen kan worden en aangepast naar de Ferrari motoren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Why not?
Het enige wat jammer is, is dat het Spyker chassis al bijna klaar was voordat de nieuwe mensen aangenomen werden dus die kunnen er niet heel veel meer aan veranderen denk ik.
Naja, het gaat spannend worden.
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:37 schreef LeXX het volgende:
En de RD - Red Bull story continues!
[..]
Bron
RBR of STR, Renault of Ferrari (qua motor), het zou hem alletwee goeddoen. Doordat STR Ferrari-motoren gaat krijgen vind ik de deal met Spyker ineens een stuk oninteressanter. Ik ben bang dat ze zo nooit los van de achterhoede komen![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:30 schreef -Hans- het volgende:
Super hot nieuws... ahum... CA gaat as. zaterdag in Amsterdam trouwen met zijn vriendin..
En de livery (nog niet de uiteindelijke livery) van de McLaren ziet er al veel belovend uit.
Ik ben benieuwd wie dan het nieuwe achterhoedeteam wordtquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:50 schreef sanger het volgende:
[..]
STR en Spyker met dezelfde motoren. Beiden zouden dus even snel kunnen zijn. En dus beiden de achterhoede ontstijgen.
Bronquote:Ook Doornbos in beeld bij Honda
Waar twee honden (Christian Klien en Gary Paffett) vechten om één been, bestaat de kans dat Robert Doornbos er met de Honda-teststoel vandoor gaat. Het team heeft zich gemeld bij zijn management.
Teambaas Nick Fry verwacht dat er volgende week een besluit wereldkundig kan worden gemaakt. ,,Christian was hier vorige week donderdag samen met zijn vader en Gary is ook zeker een optie”, vertelt Fry onze Engelse medewerker Adam Cooper. ,,We praten met beiden en de kans is vrij groot dat er volgende week een besluit wordt genomen.”
Dat Paffett en Klien aan het onderhandelen zijn mag niet eens meer een publiek geheim worden genoemd. Minder bekend is dat ook Doornbos in gesprek is met het Japanse team. Volgens manager Marco Zecchi heeft er zich een nieuw team voor Doornbos gemeld en geldschieter Harry Muermans heeft tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd dat het om (een testrol bij) Honda gaat.
Wie het ook moge worden, plannen om de nieuwe testcoureur kilometers te laten maken op de vrijdagen heeft Fry niet. Teams mogen in 2007 twee coureurs aanwijzen die op de vrijdag testen, zolang beide chassis’ maar het hele weekend worden gebruikt. Gevolg daarvan is dat het aantal testkilometers buiten de races drastisch teruggeschroefd kan worden.
De teamleider van Honda heeft de kandidaat-testcoureurs daarom duidelijk gemaakt dat ze zich geen illusies hoeven te maken ,,Ik hoop dat andere teams het wél doen, want dat is alleen maar goed voor ons. Onze derde coureur rijdt alleen als één van onze racecoureurs daar niet toe in staat is. We hebben ze duidelijk gemaakt dat onze racecoureurs zoveel mogelijk willen testen, en dus ook op vrijdag.”
Eén van de teams die dat wel wil doen is BMW. Fry snapt er dan ook niks van dat BMW wel plannen heeft om haar derde coureur (Sebastian Vettel) in te zetten. Dat zou ten koste gaan van Nick Heidfeld en Robert Kubica, die wel een racecontract hebben.
,,Dat zullen Heidfeld en Kubica niet leuk vinden. Wat BMW in feite zegt is dat er voor één van de twee in 2008 geen plek meer is. Als je geen vertrouwen in je coureurs hebt moet je ze zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Dat is voor beide partijen beter.”
De man die bij dit hele verhaal nog de meeste garen spint is Anthony Davidson. Het lijkt met de dag zekerder te worden dat ’Ant’ volgend seizoen teamgenoot van Takuma Sato wordt bij Super Aguri.
Bronquote:Berger :: Doornbos maakt geen kans bij Toro Rosso
Robert Doornbos hoeft niet te rekenen op een zitje van Toro Rosso in 2007. Dat is de belangrijkste conclusie uit de uitspraken van teambaas Gerhard Befotorger. De Oostenrijker verklaart in gesprek met Salzburger Nachrichten dat er geen grote veranderingen te verwachten zijn bij de line-up van het team.
De positie van Scott Speed kwam korte tijd onder druk te staan nadat de hoge heren van Red Bull Gerhard Berger meer vrijheid wilden geven in het runnen van de renstal. Berger stelde op zijn beurt dat hij dan alle zaken wel eens onder de loep wilde nemen, dus ook de coureursbezetting. Sindsdien door de naam van Doornbos regelmatig op.
De geruchten verdichtten zich toen het management onder andere aan RaceFreaks verklaarde dat er daadwerkelijk gesprekken gevoerd werden met het team. Toro Rosso lijkt uiteindelijk echter toch op Scott Speed terug te vallen. De Amerikaan is een belangrijk pr-instrument voor de marktwerking in de Verenigde Staten.
Berger verklaart dat het besluit over de rijderskeuze echter geen grote verrassing zal worden. "Ooit wordt de coureursbezetting officieel, nadat Dietrich en ik erover vergaderd hebben. Maar er zullen geen grote verrassingen zijn. Ik kan je echter verzekeren: Robert Doornbos speelt geen rol in onze plannen. Ook zijn sponsorgeld is onbelangrijk."
Robert Doornbos lijkt daarmee aangewezen op een teststoeltje bij zijn huidige team Red Bull Racing.
En als er geen getekend contract komt?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:08 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ wacht rustig tot RD met getekend contract komt en dan geef ik wel aan wat ik vind
Net als de fans van Paffett en alle andere coureurs die achter het net vissen.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:17 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan is TJ diep teleurgesteld in het management van RD en RD zelf!
Inderdaad, de GP2 is een stap terug. Wil hij in de F1 blijven, dan zal hij een baantje als testcoureur moeten aanvaarden. En hopen dat een van de reguliere coureurs gedurende het seizoen vervangen wordt. Een uitstapje naar de Champ Cars kan het einde van zijn carrière in de F1 betekenen, kijk maar naar Bourdais en Wilson. Dus tja, het wordt dus waarschijnlijk testen volgend jaar...quote:Op donderdag 9 november 2006 14:43 schreef rubbereend het volgende:
hij moet niet meer terug gaan naar GP2
Dat ligt eraan of de testcoureur aanwezig MOET zijn tijdens de F1 weekenden, oftewel of de testrijder ook reservecoureur is.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:20 schreef Rory78 het volgende:
Nope, GP2 is maar een klein stapje terug; Champcars is een sprong zijwaarts. Vanuit de Champcar komt hij nooit (99%) meer terug in de F1; via de GP2 houd je tenminste contact met het F1-wereldje. Bovendien vind ik RD nog geen gevestigd F1-corryfee, dus hij kan het zich best permitteren.
Hoe zouden jullie hier tegen aan kijken als hij een racestoeltje in de GP2 zou kunnen combineren met een teststoeltje in de F1? Komend jaar lijkt me dat namelijk wel mogelijk voor de testers, waar ze vorig jaar nog door de drukke vrijdagen dit niet konden.
Het risico wat je dan loopt als coureur/gp2 team is dat bijv DC na vrijdag niet doorkan en RD dus niet de GP2 race in bijv Hongarije kan rijden maar in de F1 en hij dus punten moet laten lopen in de GP2 terwijl die 3 punten voor op de nr 2 staatquote:Op donderdag 9 november 2006 16:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de testcoureur aanwezig MOET zijn tijdens de F1 weekenden, oftewel of de testrijder ook reservecoureur is.
Inderdaad een sprong zijwaarts, maar met het geluk dat hij dit kan doen met de backing van Red Bull.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:20 schreef Rory78 het volgende:
Nope, GP2 is maar een klein stapje terug; Champcars is een sprong zijwaarts. Vanuit de Champcar komt hij nooit (99%) meer terug in de F1; via de GP2 houd je tenminste contact met het F1-wereldje. Bovendien vind ik RD nog geen gevestigd F1-corryfee, dus hij kan het zich best permitteren.
Hoe zouden jullie hier tegen aan kijken als hij een racestoeltje in de GP2 zou kunnen combineren met een teststoeltje in de F1? Komend jaar lijkt me dat namelijk wel mogelijk voor de testers, waar ze vorig jaar nog door de drukke vrijdagen dit niet konden.
Andersom!quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:04 schreef Rory78 het volgende:
Yep, dat hij GP2-races zou moeten laten schieten, in geval van een invalbeurt bij RBR, is inderdaad een risico. Maar ja, je kunt je dan wel wederom in de F1 in de kijker rijden... En je eventueel mindere ranking, als gevolg van een race minder in de GP2, kan op zeer begrijpelijke wijze uitgelegd worden. Want wat zou er gebeuren als Robert door zo'n invalbeurt ineens een geweldige GP zou rijden?
Bronquote:Bankgroep alleen in Australië ook titelsponsor
ING twaalf keer baansponsor
11-11 - De ING Groep is niet alleen hoofdsponsor van Renault, maar heeft daarnaast ook een contract met Allsport afgesloten voor reclame-uitingen naast het circuit. ING treedt bij twaalf races op als baansponsor.
Een woordvoerder van ING heeft dit tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd. In Australië is de firma tevens titelsponsor. Berichten dat ING ook bij de Grand Prix van België titelsponsor is, worden door de zegsman ontkend. ,, Zoals uit de lijst blijkt zijn we alleen titelsponsor van de Grand Prix van Australië.”
Bij de volgende Grand Prix’ zullen komend seizoen reclameborden van ING langs het circuit staan:
Australië (tevens titelsponsor)
Maleisië
Spanje
Canada
Frankrijk
Groot-Brittannië
Duitsland
Hongarije
Italië
België
China
Japan
Ik zou zeggen ik rijd de GP2 en F1 tegelijk als dat lichamelijk kan en door de Fia toegestaan is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Andersom!
Wat zou er gebeuren als RD 1ste staat in de GP2, en een invalbeurt moet doen bij RBR waardoor hij de laatste race zou missen.
Denk dat het lichamelijk wel mogelijk is, en ook wel toegestaan door de FIA maar of het verstandig is????????????????quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ik rijd de GP2 en F1 tegelijk als dat lichamelijk kan en door de Fia toegestaan is.
bronquote:F1 geweld op nieuwe Nederlandse autobaan
Enkele maanden voordat de A73-Zuid officieel in gebruik genomen wordt moet de snelweg het toneel zijn van een groots opgezet Formule 1-evenement. Het autosportfestijn moet in september volgend jaar in Roermond plaats gaan vinden.
De organisatie rekent op zo'n vijfhonderdduizend bezoekers en zegt dat daarmee het racespektakel een van de grootste kortlopende sportevenementen ooit in Limburg zal worden.
Het initiatief is te vergelijken met het populaire ‘Monaco aan de Maas' dat jaarlijks in Rotterdam enkele honderdduizenden autosportfans trekt. Net als in Rotterdam is het de bedoeling dat ook in Roermond enkele bekende Formule 1-coureurs met hun bolides de show komen stelen. Gedacht wordt onder anderen aan de Nederlanders Christijan Albers en Robert Doornbos, maar ook aan Duitse coureurs als Nick Heidfeld (uit Mönchengladbach) en Ralf Schumacher (geboren in Kerpen). Het is de bedoeling dat ook de uit Montfort afkomstige Jos Verstappen en Dominick Muermans uit Roermond, die momenteel furore maakt in de Duitse Formule 3, een belangrijke rol gaan spelen.
Naast Formule 1 moeten ook allerlei andere vormen van autosport aan bod komen. Zo wordt er een kartbaan aangelegd en zijn er onder andere demonstraties te zien van voertuigen met straalmotoren en klassieke racewagens.
Is dit diezelfde Lauda die afgelopen seizoen een van dé rijdende chicanes in het A1 veld was?quote:Lauda: "Formule 1 heeft niet mijn prioriteit"
Het verwerven van een plekje in de Formule 1 heeft even niet de prioriteit van Mathias Lauda, zoon van drievoudig Formule 1-kampioen Niki Lauda. De 25-jarige Oostenrijker wil zich voorlopig concentreren op het rijden in de DTM.
Lauda zei tegen het Oostenrijkse Sport1: "Ik heb de Formule 1 nog niet uit mijn hoofd gezet, maar het heeft alleen niet mijn prioriteit op dit moment. Ik wil ook niet tegen elke prijs in de Formule 1 komen. Ik ben nu vier jaar actief in de autosport en rijd in de DTM. In deze raceklasse wil ik eerst succesvol zijn."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |