Dan kun je aan de hand van data waarschijnlijk aantonen dat je al aan je inlap bezig bent.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Vind het vaag dat je niet mag pitten tijdens SC als niet iedereen achter elkaar zit! Wat als jij die ronde echt benzine nodig hebt? Kan je teruglopen ofzo?
Bronquote:Kees van der Grint hoofd Bridgestone-F1
Wilde speculaties in de paddock melden dit weekeinde dat Kees van der Grint de nieuwe baas bij Bridgestone Motorsport wordt betreffende de Formule 1. De Nederlander zou daarmee de opvolger worden van Japanner Hiroshi Yasukawa. Yasukawa zou nu algemeen directeur van Bridgestone Motorsport worden.
Van der Grint is in Nederland wellicht het bekendst als bandenadviseur van Ferrari en in het bijzonder van Michael Schumacher. Van der Grint heeft zijn sporen in de autosport echter flink achtergelaten. Zo was hij al sinds de jaren zeventig actief in de autosport, eerst ook als ontwerper, voordat hij naar het bandenwerk overstapte.
Update 0:21 :
Inmiddels is het officieel bevestigd dat van der Grint volgend jaar aan de slag zal gaan als hoofd van de Formule 1-afdeling van Bridgestone. Hij bevestigde dit vrijdag zelf tegenover de camera van SBS6.
Met de bekendmaking van de promotie van Van der Grint lijkt er geen einde te komen aan de Holland-hausse van de laatste maanden. De benoeming van de bandenman past perfect in het rijtje bekendmakingen van Spyker, ING en Robert Doornbos. Samen met Christijan Albers is de Nederlandse inbreng daarmee steeds nadrukkelijker aanwezig.
Met in 2008 Jos Verstappen en Michael Schumacher als coureursquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:21 schreef beerke het volgende:
Maar volgens mij liet diezelfde Olaf ook direct blijken daar absoluut niet in te geloven en het maar meteen af te doen als een "broodje aap". Want zeg nou zelf, Ross Brawn naar Spyker?
Amenquote:Op maandag 23 oktober 2006 03:01 schreef Dennism het volgende:
Hmmmjah, leuke regels voor het volgende seizoen, echter geen konings klasse waardig.
De F1 moet de "pinnacle of motosport" blijven echter met motoren bevroren tot 2010 en andere ongein gaat dat gewoon niet.
Ook dat er maar 1 banden firma is zint me niet, want daar zal de F1 niet sneller door worden, alleen maar langzamer en F1 moet mijn inziens het hoogste podium blijven.
Mijn inziens de beste regels die toegepast konden worden zijn Slicks terug, Motor hoeft alleen de race mee te gaan (kwalificatie motoren niet toegestaan, motor spec + instelling moet tijdens de kwali als de race hetzelfde zijn.), niks geen onzin met 2 race weekenden met motoren. Geen vast gesteld motor ontwerp voor 4 jaar, lekker door ontwerpen die V8 (eigenlijk het liefst weer terug naar de V10 of V12). Aerodinamca regels zoals de huidige seizoenen wel vastleggen voor 4 jaar, zodat die gewoon vaststaan en de winst daarin te behalen is door kennis in plaats van geluk hebben met de regeltjes.
Kosten besparen is gewoon onzin in de F1, het team met het meeste geld wint al jaren geen WK meer. (eerst McLaren mercedes, daarna Toyota de laatste jaren). Dus het Budget maakt niet de winnaar uit de laatste jaren. Want zowel Renault, Ferrari als McLaren Mercedes zijn de laatste jaren niet de rijkste teams en toch winnen ze races en wk's. F1 moet gewoon de konings klasse blijven en zich niet laten verlagen tot een klasse waar alle maar gelijk is, daar hebben we de nep klasse A1GP wel voor :S
Een goede ontwikkeling vind ik echter wel dat ze door de nieuwe regels zich op nieuwe ontwikkelingen moeten richten.quote:
Autosport.com weet het al vrij zeker, Ross Brawn neemt een sabbatical!quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef boneyard het volgende:
olaf had het over geruchten van een jaartje weg en dan naar spyker
Dat is toch wel een verlies voor Ferrari hoor, want Brawn is net zoals Schumacher erg belangrijk voor Ferrari. Er blijft maar weinig over van het ' dreamteam ''.quote:Ferrari may be silent on their imminent staffing reshuffle, but autosport.com has learned that technical director Ross Brawn has now told the team that he will not be with them next season.
According to high level sources, Brawn spoke about his future plans at the debrief following the Interlagos race, and told team members that he would not be a part of their plans for the 2007 season.
That announcement, on the back of Schumacher's decision, prompted emotional scenes on Sunday night as Brawn hugged and congratulated Ferrari staff members in the garage prior to departing the circuit.
En waarom zou hij dan eerste rijder zijn? Lijkt mij meer dat hij in de race is als tweede rijder aangezien Liuzzi eerste rijder zal zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:10 schreef -Hans- het volgende:
En er is nieuws over Doornbos, want hij gaat misschien wel naar Toro Rosso. Gerhard Berger schijnt zich een beetje zorgen te maken over de wisselvalligheid van Toro Rosso rijder, Scott Speed. De manager van Doornbos is al in gesprek met de basen van TR.
Hopelijk is er plek voor Doornbos als eerste rijder bij TR.
bron
Afgelopen seizoen niet, maar de redenering was toch dat er geen keuze gemaakt kon worden omdat beiden onervaren enzo waren?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:47 schreef Spooky4u het volgende:
STR werkt toch niet 1ste of 2e rijder?
Waarover hij niet al te vriendelijk is geweest latelijk zeg maar......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:01 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad, en hij is weer terug bij zijn vriendje uit zijn Arden tijd.
Bronquote:Muermans en Stoddart hebben de knoop doorgehakt
Olav Mol gevraagd als teambaas
25-10 - Olav Mol, de tv-commentator van SBS6, is door Harry Muermans gevraagd als teambaas voor zijn nieuwe Champcar-team dat hij heeft opgericht met Paul Stoddart en twee onbekende partners.
Muermans en Stoddart, die al een tijdje de mogelijkheden bekeken of het haalbaar was een renstal op te zetten, hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt. De naam Minardi - eigendom van Stoddart - zal daardoor terugkeren op de circuits.
Mol reageerde verbaasd over het aanbod, maar zei niet direct ’nee’ tegen het voorstel. ,,Ik denk dat die man er verstand van heeft", lichtte Muermans zijn opmerkelijke aanbod toe tegenover FORMULE 1 RaceReport. ,,Hij vond het leuk", zei Muermans. ,,Hij denkt er over na."
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel goed dat Doornbos eerder kiest voor een betaald teststoeltje dan voor een zelfbetaald racestoeltje; dan wordt je van het testen uiteindelijk beter lijkt me.
En Mol
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.
Ik zie geen bronvermelding in het RD topic! En waar haal jij uit dat hij bij RBR kan blijven (betaald nog wel, zelfs dit seizoen moest hij betalen)? Er staat juist dat er GEEN plek meer is voor hem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.
Bronquote:Doornbos in gesprek met Toro Rosso voor racezitje
Robert Doornbos en manager Marco Zecchi zijn in gesprek met de teamleiding van Toro Rosso over een mogelijk racestoeltje voor het nieuwe seizoen in 2007. Afgelopen weekend waren er al geruchten maar een woordvoerder van de Rotterdammer bevestigt de gesprekken aan F1Today.nl.
De twee racestoeltjes bij Red Bull Racing zijn voor volgend jaar al bezet door David Coulthard en Mark Webber. Robert Doornbos kan volgend jaar naar eigen zeggen als derde- en testcoureur aanblijven maar wil liever racen.
Bij Toro Rosso is de situatie anders. Vitantonio Liuzzi heeft al een contract en is al bevestigd, Scott Speed zijn positie is echter wankel. Het team zou niet tevreden zijn met zijn prestaties die gedurende het seizoen erg wisselvallig bleken.
Naar aanleiding van deze berichten nam de redactie van F1Today.nl contact op met de woordvoerder van Doornbos: "Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan."
Ook legt de woordvoerder uit hoe het financiële plaatje in elkaar steekt: "Er zijn zoveel verhalen waarbij grote bedragen genoemd worden die wij meegenomen zouden hebben, en dat is niet juist. Zoals je zelf het hele seizoen hebt kunnen zien staan er geen stickers op de wagen van ons. We hebben wel wat geld moeten betalen maar dat is een klein bedrag ter vergoeding van de kilometers die we hebben gemaakt. Daarnaast heeft Robert van Red Bull een salaris ontvangen, zoals gebruikelijk."
"Red Bull bepaalt vooral wie er gaat racen. De voorkeur om te racen is er uiteraard maar als wij moeten kiezen tussen een betaald teststoeltje of een racestoeltje waarvoor we geld moeten meenemen kiezen we voor een teststoeltje."
De komende weken zal het naar alle waarschijnlijkheid nog rustig blijven betreffende Robert Doornbos. Voor Red Bull staan er nog enkele promotie-activiteiten op het programma waar Robert Doornbos aan zal deelnemen. Daarna zal mogelijk meer duidelijk worden en wanneer Robert mogelijk zal gaan testen tijdens de wintertests.
Dit stuk is iig langer dan wat in het RD topic staat/stondquote:
Wel stoer hoorquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:18 schreef Spooky4u het volgende:
strak gemaakt! alleen veel te weinig rood en veel teveel blauw en geel.
bronquote:Mick Schumacher supersnel in een go-kart
[25 oktober - 16:51]
Nu zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher op pensioen is, zal Ralf Schumacher de enige Schumacher zijn op de grid.
Het Duitse dagblad Express, dat in Keulen gehuisvest is, kijkt al uit naar een familielid van Michael Schumacher wiens toekomst misschien ook wel in de Formule 1 ligt: de zevenjarige zoon van de Duitser: Mick Schumacher.
"Mick is al supersnel in een go-kart," vertelde Jurgen Dilk, één van Schumacher’s sponsors toen hij nog actief was in de Formula Ford.
Kai Ebel, commentator voor de Duitse televisiezender RTL, speculeerde al over de nieuwe, toekomstige Schumacher. "Michael zou de manager worden en Mick de racer. Dan start alles weer opnieuw!"
Hoe dan ook, Schumacher vertelde vorig jaar al dat het volledig Mick zijn keuze zal worden of hij al dan niet wil racen.
"Denk aan de druk die hij zou hebben om uit mijn schaduw te stappen," vertelde de pas gepensioneerde ex-wereldkampioen.
Fout......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:37 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
dus over 15 jaar hebben we Max en Mick als teamgenoten bij Ferrari zitten.
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Fout......
Bij Renault (of eigenlijk Bennetton) met Flavio als teambaas (of heeft Flavio ook een zoon?)!
bij 30 verschillende vrouwenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
Ooik nog samen met 30 andere vaders?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:19 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
bij 30 verschillende vrouwen
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Ooik nog samen met 30 andere vaders?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
quote:In the late 1990s, Briatore gained notoriety among European tabloids for his romantic relationships with supermodels such as Naomi Campbell, Adriana Volpe, and Heidi Klum. Klum gave birth to Briatore's only child, a daughter named Leni, on 4 May 2004.
quote:
En Max en Mick als coureurquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vrouwelijke teambaas bij Renault dus.
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:15 schreef Spooky4u het volgende:
zekerheidje natuurlijk
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!
Denk het niet, met geld kun je niet jongenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk het niet, met geld kun je niet jongen![]()
quote:
lijkt me een goeie zaakquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vrouwelijke teambaas bij Renault dus.
En Autosport heeft gelijk gekregen, want het vertrek is nu officieel naar buiten gebracht. Mario Almondo is zijn opvolger.quote:Op maandag 23 oktober 2006 21:44 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Autosport.com weet het al vrij zeker, Ross Brawn neemt een sabbatical!
[..]
Dat is toch wel een verlies voor Ferrari hoor, want Brawn is net zoals Schumacher erg belangrijk voor Ferrari. Er blijft maar weinig over van het ' dreamteam ''.
Jeetje, dus de komende seizoenen mogen we wat meer Ferrari's plofs verwachten?quote:Al eerder waren er geruchten over het vertrek van de Engelsman, maar Ferrari heeft dat vandaag officieel bevestigd. Ook het hoofd van de motorenafdeling, Paolo Martinelli, zal niet langer deel uitmaken van het Formule 1 -team.
verbaast mij niet. Er zullen er vast nog veel meer gaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:49 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En Autosport heeft gelijk gekregen, want het vertrek is nu officieel naar buiten gebracht. Mario Almondo is zijn opvolger.
Brawn vertrekt bij Ferrari
[..]
Jeetje, dus de komende seizoenen mogen we wat meer Ferrari's plofs verwachten?![]()
Lekkere leegloop bij Ferrari...
Die krijgt hij toch juist? Kimi kan nu ook het team om hem heen formeren zoals hij dat wilt, net als Schumi deed.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:27 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
verbaast mij niet. Er zullen er vast nog veel meer gaan.
Maar wel jammer.
Had graag gezien dat kimi dezelfde kansen zou krijgen als schumacher...
mja daar zit op zich ook wel wat in. Alleen ik heb het idee dat Kimi daar lang niet zo goed in is als Schumacher.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Die krijgt hij toch juist? Kimi kan nu ook het team om hem heen formeren zoals hij dat wilt, net als Schumi deed.
Dat is ook juist wat Schumi zo een bijzonder coureur maakte, hij was ook buiten de baan de bestequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:49 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
mja daar zit op zich ook wel wat in. Alleen ik heb het idee dat Kimi daar lang niet zo goed in is als Schumacher.
quote:Ecclestone bevestigt schrapping Imola - [27 oktober - 11:06]
Imola zal zeker niet op de kalender staan van volgend seizoen. Dat heeft F1-baas Bernie Ecclestone bevestigd ondanks de uitlatingen van de organisatoren, die verklaarden nog steeds hoopvol te zijn voor een implementatie op de kalender van 2007.
Eerder deze maand ontbrak de Grand Prix van San Marino op de meest recente voorlopige kalender waarna de organisatoren van de race verklaarden alles in het werk te zullen stellen om het F1-circus niet kwijt te spelen.
Reeds gedurende een lange tijd wordt de toekomst van de Grand Prix in twijfel getrokken omwille van de alsmaar uitgestelde circuitrenovaties en de verhoogde jaarlijkse bedragen die Ecclestone eist van het Imola-circuit.
"Het spijt me, maar we zijn Imola kwijt," vertelde Ecclestone aan Corriere della Sera. "We hebben geen contract meer met Sagis en Mr. Bendinelli. Het contract is ten einde gelopen volgens de daarin vervatte voorwaarden."
Het Italiaanse Ansa berichtte dat Massima Marchignoli, de burgemeester van Imola, net is teruggekeerd van een vergadering met Ecclestone in Londen met een persoonlijke brief die de schrapping van het contract met Imola bevestigd.
Het is nooit een zwart-wit vergelijksituatie dnek ik. Andere tijd, andere mensen, andere ervaringen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:18 schreef Rory78 het volgende:
Yep, maar Schumacher had ten tijde van zijn move wel al meer overredingskracht in de vorm van goede argumenten, namelijk 2 wereldtitels. Ik ben benieuwd of Kimi's nieuwe team en de nieuwe gevraagden bereid zijn onder dezelfde condities te gaan werken als destijds met Schumacher.
Het is zeker geen zwart-wit vergelijkingssituatie.
Zat er aan te komen he! Jammer hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:26 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=2963
[..]
Feli Jarnoquote:Na Enzo komt Marco
Jarno Trulli voor tweede maal vader
27-10 - De Grand Prix van Brazilië had voor Jarno Trulli zeker niet een week later verreden moeten worden. De Italiaanse coureur in dienst van Toyota, net teruggekeerd uit São Paulo, is deze donderdag voor de tweede maal in ruim een jaar tijd vader geworden.
Zijn vrouw Barbara beviel thuis in het Italiaanse Pescara van zoon Marco. Het kind woog bij de geboorte 2,3 kilo. Vorig jaar kwam zoon Enzo ter wereld. Volgens een perscommuniqué van Toyota maken moeder en zoon het uitstekend.
Is waar. Maar wel jammer dat er nu zowat een maand zit tussen de Grand Prix' volgend seizoen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik kan er nog steeds niet wakker van liggen dat Imola weg is.. Optocht elk jaar daarEn zeg nou eerlijk, zulke goede herinneringen hebben we ook niet aan Imola.
Amen! De baan is te smal voor de F1 en ieder jaar is het weer een duffe optocht. Maar ik moet zeggen dat het circuit er op de tv heel mooi uitziet, vooral vanwege al het groen en de bomen. Het circuit ademt historie en wat dat betreft is het wel jammer dat het van de kalender verdwijnt. Maar eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren zijn de races echt niet om aan te zien en de regie is ook elk jaar weer een drama.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik kan er nog steeds niet wakker van liggen dat Imola weg is.. Optocht elk jaar daarEn zeg nou eerlijk, zulke goede herinneringen hebben we ook niet aan Imola.
Bronquote:Schumacher wordt talentscout
Michael Schumacher krijgt een erebaan als talentscout en ‘super-assistent’ van sportief directeur Jean Todt. Dat maakte Ferrari vandaag bekend in Monza. ,,Michael heeft oog voor talent.”
,,Michael heeft altijd al oog gehad voor jonge talenten”, vertelde Jean Todt. ,,Zo maakte hij ons al attent op Felipe Massa toen die nog niet eens in de Formule 1 reed. Ook Kimi Raikkonen had hij al in de gaten voordat die zijn Formule 1-debuut maakte dus kun je wel zeggen dat hij er kijk op heeft. Michael heeft een unieke kennis van de autosport en hij gaat ons dan ook helpen bij het kiezen van nieuwe, jonge coureurs.”
De zevenvoudig wereldkampioen blijft dus in dienst van Ferrari, maar hoeft niet te vrezen voor een negen tot vijf-baan. ,,Hij zal dichtbij ons staan maar heeft geen verplichtingen bij de Grands Prix, bij tests of in de fabriek. Hij wordt een klankbord, een adviseur bij het maken van bepaalde beslissingen over de toekomst.”
Tijdens de persconferentie werd met geen woord gerept over de berichten dat Schumacher incidenteel zal gaan testen met de nieuwe auto om het team te helpen met de ontwikkeling ervan. Todt liet wel doorschemeren dat dit niet van zijn kersverse assistent verwacht wordt. ,,Ook zal hij niet meer voor ons rijden, hij blijft van onschatbare waarde voor het team.”
Schumacher was zelf ook present in Monza. ,,Ik ben heel blij dat ik bij Ferrari betrokken kan blijven, maar eerst neem ik even een tijdje rust.”
Bronquote:Brawn rekent op terugkeer bij Ferrari
Ross Brawn gaat er vanuit dat hij na een jaar rust zal terugkeren bij Ferrari. De scheidend technisch directeur vertelde op een persconferentie in Monza dat hij niet voorgoed verdwijnt uit de Formule 1. Voor andere teams is de Brit niet beschikbaar.
,,Ik merk dat ik even een periode van rust nodig heb om de batterijen weer op te laden en om wat andere jongens bij Ferrari de kans te geven om te laten zien wat zij kunnen”, aldus Brawn. De positie van Brawn wordt volgend jaar ingenomen door Mario Almondo, die door Brawn zelf is opgeleid. ,,Zij zijn mijn protégés en niks zou mij trotser maken dan te zien dat zij het beter doen dan ikzelf.”
Medio volgend jaar wil Ross Brawn rond de tafel met de directie van Ferrari. ,,Gelukkig was Luca di Montezemolo het daarmee eens. We gaan dan praten over hoe het met het team gaat, hoe mijn vrije jaar me bevalt en of het verstandig is om weer te gaan samenwerken. Maar ik vind het belangrijk dat de jongens die mij opvolgen de vrije hand krijgen om hun talenten te tonen.”
Brawn benadrukte dat hij niet op zoek gaat naar een ander team. ,,Ferrari is mijn familie. Zolang ik bij hen kan terugkeren heb ik geen zin om bij een ander team te gaan werken.”
Bronquote:Todt blijft ’voorlopig’ teambaas
Jean Todt krijgt voorlopig een interim-rol als managing director van de racetak van Ferrari. Deze taak zal hij op zich nemen naast zijn aanstelling als CEO, zeg maar de grote baas.
Dit heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo in Monza laten weten. Todt werd afgelopen week na een directievergadering aangesteld als Chief Executive Officer en zijn rol als general manager wordt overgenomen door Amedeo Felisa.
Tijdens diezelfde directievergadering is besloten dat de Fransman de leiding behoudt over de race-afdeling van Ferrari. Voor Todt is dit een interim-functie. Vast staat dus dat hij op korte dan wel lange termijn aftreedt als teambaas.
,,Velen zullen misschien gedacht hebben dat Jean zijn rol als teambaas op zou geven omdat hij nu meer verantwoordelijkheid krijgt. Dat is vroeg of laat ook de bedoeling, juist vanwege die grote verantwoordelijkheid hebben we hem daarom tot interim-teambaas benoemd”, vertelt Luca di Montezemolo.
,,Dit is desondanks niet iets voor de korte termijn”, vervolgt hij. ,,Op een bepaald moment komt er iemand die het roer, dat Todt sinds 1993 in handen heeft, over zal nemen. Maar ik vraag Jean niet om na hooguit een half jaar af te treden, dat is niet mijn intentie.”
Volgens de Italiaanse president zal Todt bij alle Grand Prix’ aanwezig zijn in 2007, al spreken andere geruchten dat weer tegen. Bovendien wordt in de wandelgangen gesuggereerd dat Ross Brawn, indien hij besluit na zijn sabbatical terug te keren, Todt dan zal opvolgen.
Brawn heeft laten weten dat hij medio 2007 met Todt en Di Montezemolo rond de tafel zal gaan zitten om zijn toekomst te bespreken.
www.nu.nlquote:Rotterdams racespektakel volgend jaar weer
Uitgegeven: 1 november 2006 14:45
Laatst gewijzigd: 1 november 2006 14:49
ROTTERDAM - Het race-evenement Bavaria City Racing komt volgend jaar augustus opnieuw naar Rotterdam. Het college van burgemeester en wethouders heeft dinsdag het groene licht gegeven. Dit festijn past in de festivalkalender van Rotterdam, aldus een woordvoerder van de gemeente woensdag.
De gemeente gaat verder in gesprek met de organisatoren van de Red Bull Air Race. Rotterdam ziet dit vliegspektakel met stuntvliegers ook graag als een - eens in de vier jaar - terugkerend evenement in de stad.
Het plan dat de organisatie nu had ingediend bij de gemeente zou onder meer een te grote aanslag op de bereikbaarheid van de stad en op de hulpdiensten betekenen. Red Bull wilde een meerdaags evenement met daarbij nog de trainingen. "Wij willen met de organisatie bespreken of zij het concept eventueel kan en wil aangepassen", zei de woordvoerder.
Feestje
Directeur Herman Vaanholt van de Bavaria City Racing is blij met het besluit van de gemeente. Het liefst wil hij het "feestje met snelle auto's" op 19 augustus laten plaatsvinden. De organisatie kan nu aan de slag met het programma voor volgend jaar.
Vaanholt probeert in elk geval om Nederlandse formule 1-coureurs naar de stad te halen. Ook wil hij met ING om de tafel. De bankverzekeraar is de nieuwe sponsor van het formule 1-team van Renault.
Vanaf nu heb je dat zelf in de hand.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:27 schreef 4-elements het volgende:
Benieuwd of ik eens niet op vakantie ben als er autootjes te zien zijn in R'dam
Zouden we kunnen doen. Alleen moet ik er dit keer wel een stuk vroeger zijn. De laatste keer had je om half 11 al moeite om een goed plekje te vinden. En hopen dat het deze keer voor de verandering eens droog blijft.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:31 schreef sanger het volgende:
Combi met een Fok! F1 Meet?
Er is nog wel even tijd om voor te bereiden denk ik.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zouden we kunnen doen. Alleen moet ik er dit keer wel een stuk vroeger zijn. De laatste keer had je om half 11 al moeite om een goed plekje te vinden. En hopen dat het deze keer voor de verandering eens droog blijft.
Bronquote:1-11 - ING wordt de titelsponsor van de Grand Prix van Australië. De openingsrace van het seizoen 2007 gaat officieel de ‘ Formula One ING Australian Grand Prix ’ heten.
De driejarige overeenkomst tussen de Nederlandse bank en de Grand Prix werd vandaag bekendgemaakt, zo meldt Autosport. "Wij zijn trots op de samenwerking met zo'n prestigieus bedrijf”, citeert de site voorzitter Ron Walker (op de foto met Flavio Briatore) van de Australische Grand Prix.
De Grand Prix van Australië wordt verreden op 18 maart.
Hopelijk eerst allemaal bij Spyker.quote:Op donderdag 2 november 2006 03:59 schreef LeXX het volgende:
[..]
Bron
Nederland gaat (in het algemeen) een prominentere rol spelen in de F1 vanaf volgend jaar. Ik ben benieuwd wanneer andere grote bedrijven het voorbeeld van ING gaan volgen
Ben vooral benieuwd wat de hoofdsponsor wordt van Spyker. Volgens de laatste berichten zijn er vier potentiële kandidaten.quote:Op donderdag 2 november 2006 07:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hopelijk eerst allemaal bij Spyker.
ze verwachten zelfs het hele sponsor pakket uit te verkopen!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wat de hoofdsponsor wordt van Spyker. Volgens de laatste berichten zijn er vier potentiële kandidaten.![]()
Je bedoeld alle plekjes op te verkopen?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze verwachten zelfs het hele sponsor pakket uit te verkopen!
ja blijkbaar. Stond in het ADquote:Op donderdag 2 november 2006 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld alle plekjes op te verkopen?
online niet iigquote:Op donderdag 2 november 2006 11:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja blijkbaar. Stond in het AD
Wat niet is kan nog komenquote:
Goh!quote:
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woordenquote:
quote:Op donderdag 2 november 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woorden![]()
Neerbuigend? Ik? Helemaal niet! Was alleen verrast door je oprmerkingquote:Op donderdag 2 november 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet zo neerbuigend over mijn wijze woorden![]()
Was niet zo negatief bedoeld hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 12:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Neerbuigend? Ik? Helemaal niet! Was alleen verrast door je oprmerking
Okequote:Op donderdag 2 november 2006 12:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Was niet zo negatief bedoeld hoor![]()
Bronquote:Jordaanse invloed bij Spyker?
Naar aanleiding van het bezoek dat koning Abdullah II van Jordanië aan Nederland doet een interessant gerucht de ronde. De hoogwaardigheidsbekleder heeft gisteren (woensdag) namelijk een bezoek gebracht aan het hoofdkantoor van Spyker in Zeewolde.
Volgens de internationale krant, die het bericht naar buiten bracht, “is de koning een echte racefanaat en voormalig rallyrijder.”
Het koninklijke bezoek valt samen met het bekend worden van rapporten waaruit blijkt dat het team, toen het nog in handen was van Midland, bijna failliet ging.
Of het bezoek van Abdullah II privé of zakelijk was is niet duidelijk. Wellicht wil hij een Spyker aan zijn eigen wagenpark toevoegen. Er bestaat echter ook een mogelijkheid dat het bezoek een ander zakelijk doel had.
Een Schotse krant meldde eerder dat MF1 Racing in 2005 volgens de laatste berichten een verlies van 38 miljoen dollar noteerde, op een omzet van slechts 47,5 miljoen. Alleen de financiële input van voormalig eigenaar Alex Shnaider hield het schip drijvende.
Het is de bedoeling dat het team onder de vlag van Spyker weer volledig wordt opgebouwd.
Beetje rare reactie van de FIA.quote:Speed en Liuzzi mogen niet karten van FIA
03 november 2006
De internationale kartcommissie van de FIA (CIK) heeft Scuderia Toro Rosso-coureurs Scott Speed en Tonio Liuzzi geadviseeerd niet deel te nemen aan het Amerikaanse kartevenement Supernationals X. Zo laat de kartorganisatie Superkarts! USA weten. Beide coureurs zouden hun superlicentie kunnen verliezen als ze mee zouden doen.
De reden dat zij niet mogen karten in Las Vegas, is dat de Supernationals X niet is opgenomen op de officiële kartkalender van de CIK. Superkarts! USA laat weten: "We hebben de afgelopen weken hard achter de schermen gewerkt om de deelname van beide coureurs toch nog mogelijk te maken, door de Supernationals X alsnog op de CIK-kalender te krijgen. Helaas is ons dat niet gelukt. We hebben begrepen dat Speed nu als toeschouwer bij het evenement aanwezig zal zijn."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |