Bronquote:Kees van der Grint hoofd Bridgestone-F1
Wilde speculaties in de paddock melden dit weekeinde dat Kees van der Grint de nieuwe baas bij Bridgestone Motorsport wordt betreffende de Formule 1. De Nederlander zou daarmee de opvolger worden van Japanner Hiroshi Yasukawa. Yasukawa zou nu algemeen directeur van Bridgestone Motorsport worden.
Van der Grint is in Nederland wellicht het bekendst als bandenadviseur van Ferrari en in het bijzonder van Michael Schumacher. Van der Grint heeft zijn sporen in de autosport echter flink achtergelaten. Zo was hij al sinds de jaren zeventig actief in de autosport, eerst ook als ontwerper, voordat hij naar het bandenwerk overstapte.
Update 0:21 :
Inmiddels is het officieel bevestigd dat van der Grint volgend jaar aan de slag zal gaan als hoofd van de Formule 1-afdeling van Bridgestone. Hij bevestigde dit vrijdag zelf tegenover de camera van SBS6.
Met de bekendmaking van de promotie van Van der Grint lijkt er geen einde te komen aan de Holland-hausse van de laatste maanden. De benoeming van de bandenman past perfect in het rijtje bekendmakingen van Spyker, ING en Robert Doornbos. Samen met Christijan Albers is de Nederlandse inbreng daarmee steeds nadrukkelijker aanwezig.
Met in 2008 Jos Verstappen en Michael Schumacher als coureursquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:21 schreef beerke het volgende:
Maar volgens mij liet diezelfde Olaf ook direct blijken daar absoluut niet in te geloven en het maar meteen af te doen als een "broodje aap". Want zeg nou zelf, Ross Brawn naar Spyker?
Amenquote:Op maandag 23 oktober 2006 03:01 schreef Dennism het volgende:
Hmmmjah, leuke regels voor het volgende seizoen, echter geen konings klasse waardig.
De F1 moet de "pinnacle of motosport" blijven echter met motoren bevroren tot 2010 en andere ongein gaat dat gewoon niet.
Ook dat er maar 1 banden firma is zint me niet, want daar zal de F1 niet sneller door worden, alleen maar langzamer en F1 moet mijn inziens het hoogste podium blijven.
Mijn inziens de beste regels die toegepast konden worden zijn Slicks terug, Motor hoeft alleen de race mee te gaan (kwalificatie motoren niet toegestaan, motor spec + instelling moet tijdens de kwali als de race hetzelfde zijn.), niks geen onzin met 2 race weekenden met motoren. Geen vast gesteld motor ontwerp voor 4 jaar, lekker door ontwerpen die V8 (eigenlijk het liefst weer terug naar de V10 of V12). Aerodinamca regels zoals de huidige seizoenen wel vastleggen voor 4 jaar, zodat die gewoon vaststaan en de winst daarin te behalen is door kennis in plaats van geluk hebben met de regeltjes.
Kosten besparen is gewoon onzin in de F1, het team met het meeste geld wint al jaren geen WK meer. (eerst McLaren mercedes, daarna Toyota de laatste jaren). Dus het Budget maakt niet de winnaar uit de laatste jaren. Want zowel Renault, Ferrari als McLaren Mercedes zijn de laatste jaren niet de rijkste teams en toch winnen ze races en wk's. F1 moet gewoon de konings klasse blijven en zich niet laten verlagen tot een klasse waar alle maar gelijk is, daar hebben we de nep klasse A1GP wel voor :S
Een goede ontwikkeling vind ik echter wel dat ze door de nieuwe regels zich op nieuwe ontwikkelingen moeten richten.quote:
Autosport.com weet het al vrij zeker, Ross Brawn neemt een sabbatical!quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef boneyard het volgende:
olaf had het over geruchten van een jaartje weg en dan naar spyker
Dat is toch wel een verlies voor Ferrari hoor, want Brawn is net zoals Schumacher erg belangrijk voor Ferrari. Er blijft maar weinig over van het ' dreamteam ''.quote:Ferrari may be silent on their imminent staffing reshuffle, but autosport.com has learned that technical director Ross Brawn has now told the team that he will not be with them next season.
According to high level sources, Brawn spoke about his future plans at the debrief following the Interlagos race, and told team members that he would not be a part of their plans for the 2007 season.
That announcement, on the back of Schumacher's decision, prompted emotional scenes on Sunday night as Brawn hugged and congratulated Ferrari staff members in the garage prior to departing the circuit.
En waarom zou hij dan eerste rijder zijn? Lijkt mij meer dat hij in de race is als tweede rijder aangezien Liuzzi eerste rijder zal zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:10 schreef -Hans- het volgende:
En er is nieuws over Doornbos, want hij gaat misschien wel naar Toro Rosso. Gerhard Berger schijnt zich een beetje zorgen te maken over de wisselvalligheid van Toro Rosso rijder, Scott Speed. De manager van Doornbos is al in gesprek met de basen van TR.
Hopelijk is er plek voor Doornbos als eerste rijder bij TR.
bron
Afgelopen seizoen niet, maar de redenering was toch dat er geen keuze gemaakt kon worden omdat beiden onervaren enzo waren?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:47 schreef Spooky4u het volgende:
STR werkt toch niet 1ste of 2e rijder?
Waarover hij niet al te vriendelijk is geweest latelijk zeg maar......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:01 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad, en hij is weer terug bij zijn vriendje uit zijn Arden tijd.
Bronquote:Muermans en Stoddart hebben de knoop doorgehakt
Olav Mol gevraagd als teambaas
25-10 - Olav Mol, de tv-commentator van SBS6, is door Harry Muermans gevraagd als teambaas voor zijn nieuwe Champcar-team dat hij heeft opgericht met Paul Stoddart en twee onbekende partners.
Muermans en Stoddart, die al een tijdje de mogelijkheden bekeken of het haalbaar was een renstal op te zetten, hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt. De naam Minardi - eigendom van Stoddart - zal daardoor terugkeren op de circuits.
Mol reageerde verbaasd over het aanbod, maar zei niet direct ’nee’ tegen het voorstel. ,,Ik denk dat die man er verstand van heeft", lichtte Muermans zijn opmerkelijke aanbod toe tegenover FORMULE 1 RaceReport. ,,Hij vond het leuk", zei Muermans. ,,Hij denkt er over na."
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel goed dat Doornbos eerder kiest voor een betaald teststoeltje dan voor een zelfbetaald racestoeltje; dan wordt je van het testen uiteindelijk beter lijkt me.
En Mol
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Doornbos is niet in de positie om te kiezen. Wanneer hij knaken moet meenemen om te racen en hij heeft voldoende sponsoren dan gaat hij natuurlijk betalen he.
Ik zie geen bronvermelding in het RD topic! En waar haal jij uit dat hij bij RBR kan blijven (betaald nog wel, zelfs dit seizoen moest hij betalen)? Er staat juist dat er GEEN plek meer is voor hem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel; staat in het artikel van nu.nl (zie het Doornbos topic). Hij is zeker van een plek bij Red Bull als testrijden (betaald). Als hij naar een team zou kunnen om te racen, maar hij moet dan zelf sponsoren meenemen, dan blijft hij bij Red Bull als testrijder en gaat hij niet racen. Dus hij heeft wel te kiezen en hij kiest liever voor geen sponsoren dan wel als het om het racen gaat.
Bronquote:Doornbos in gesprek met Toro Rosso voor racezitje
Robert Doornbos en manager Marco Zecchi zijn in gesprek met de teamleiding van Toro Rosso over een mogelijk racestoeltje voor het nieuwe seizoen in 2007. Afgelopen weekend waren er al geruchten maar een woordvoerder van de Rotterdammer bevestigt de gesprekken aan F1Today.nl.
De twee racestoeltjes bij Red Bull Racing zijn voor volgend jaar al bezet door David Coulthard en Mark Webber. Robert Doornbos kan volgend jaar naar eigen zeggen als derde- en testcoureur aanblijven maar wil liever racen.
Bij Toro Rosso is de situatie anders. Vitantonio Liuzzi heeft al een contract en is al bevestigd, Scott Speed zijn positie is echter wankel. Het team zou niet tevreden zijn met zijn prestaties die gedurende het seizoen erg wisselvallig bleken.
Naar aanleiding van deze berichten nam de redactie van F1Today.nl contact op met de woordvoerder van Doornbos: "Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan."
Ook legt de woordvoerder uit hoe het financiële plaatje in elkaar steekt: "Er zijn zoveel verhalen waarbij grote bedragen genoemd worden die wij meegenomen zouden hebben, en dat is niet juist. Zoals je zelf het hele seizoen hebt kunnen zien staan er geen stickers op de wagen van ons. We hebben wel wat geld moeten betalen maar dat is een klein bedrag ter vergoeding van de kilometers die we hebben gemaakt. Daarnaast heeft Robert van Red Bull een salaris ontvangen, zoals gebruikelijk."
"Red Bull bepaalt vooral wie er gaat racen. De voorkeur om te racen is er uiteraard maar als wij moeten kiezen tussen een betaald teststoeltje of een racestoeltje waarvoor we geld moeten meenemen kiezen we voor een teststoeltje."
De komende weken zal het naar alle waarschijnlijkheid nog rustig blijven betreffende Robert Doornbos. Voor Red Bull staan er nog enkele promotie-activiteiten op het programma waar Robert Doornbos aan zal deelnemen. Daarna zal mogelijk meer duidelijk worden en wanneer Robert mogelijk zal gaan testen tijdens de wintertests.
Dit stuk is iig langer dan wat in het RD topic staat/stondquote:
Wel stoer hoorquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:18 schreef Spooky4u het volgende:
strak gemaakt! alleen veel te weinig rood en veel teveel blauw en geel.
bronquote:Mick Schumacher supersnel in een go-kart
[25 oktober - 16:51]
Nu zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher op pensioen is, zal Ralf Schumacher de enige Schumacher zijn op de grid.
Het Duitse dagblad Express, dat in Keulen gehuisvest is, kijkt al uit naar een familielid van Michael Schumacher wiens toekomst misschien ook wel in de Formule 1 ligt: de zevenjarige zoon van de Duitser: Mick Schumacher.
"Mick is al supersnel in een go-kart," vertelde Jurgen Dilk, één van Schumacher’s sponsors toen hij nog actief was in de Formula Ford.
Kai Ebel, commentator voor de Duitse televisiezender RTL, speculeerde al over de nieuwe, toekomstige Schumacher. "Michael zou de manager worden en Mick de racer. Dan start alles weer opnieuw!"
Hoe dan ook, Schumacher vertelde vorig jaar al dat het volledig Mick zijn keuze zal worden of hij al dan niet wil racen.
"Denk aan de druk die hij zou hebben om uit mijn schaduw te stappen," vertelde de pas gepensioneerde ex-wereldkampioen.
Fout......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:37 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
dus over 15 jaar hebben we Max en Mick als teamgenoten bij Ferrari zitten.
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Fout......
Bij Renault (of eigenlijk Bennetton) met Flavio als teambaas (of heeft Flavio ook een zoon?)!
bij 30 verschillende vrouwenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
Ooik nog samen met 30 andere vaders?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:19 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
bij 30 verschillende vrouwen
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Ooik nog samen met 30 andere vaders?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vast wel! Hem kennende misschien wel een stuk of 30.
quote:In the late 1990s, Briatore gained notoriety among European tabloids for his romantic relationships with supermodels such as Naomi Campbell, Adriana Volpe, and Heidi Klum. Klum gave birth to Briatore's only child, a daughter named Leni, on 4 May 2004.
quote:
En Max en Mick als coureurquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Vrouwelijke teambaas bij Renault dus.
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:15 schreef Spooky4u het volgende:
zekerheidje natuurlijk
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel een goeie zijn! Onverslaanbaar!
Denk het niet, met geld kun je niet jongenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ligt er ook nog aan welke manager ze hebben. Heeft Huub een kind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |